ESET myESET Návod na obsluhu

Typ
Návod na obsluhu
myESET
Používateľská príručka
Pre zobrazenie tohto dokumentu vo verzii Online pomocníka kliknite sem
Copyright © 2021 ESET, spol. s r.o.
myESET bol vyvinutý spoločnosťou ESET, spol. s r.o.
Viac informácií nájdete na webovej stránke www.eset.sk.
Všetky práva vyhradené. Žiadna časť tejto publikácie nesmie byť reprodukovaná žiadnym prostriedkom ani
distribuovaná akýmkoľvek spôsobom bez predchádzajúceho písomného povolenia spoločnosti ESET, spol. s r. o.
ESET, spol. s r. o. si vyhradzuje právo zmeny programových produktov popísaných v tejto publikácii bez
predchádzajúceho upozornenia.
kontaktný formulár: http://www.eset.com/sk/podpora/formular/ tel.: +421 (2) 322 44 444
REV. 21.5.2021
1 Funkcie myESET 1 .........................................................................................................................................
2.1 Nastavenia aplikácie 3 ...............................................................................................................................
3 Požiadavky a obmedzenia 3 ....................................................................................................................
4 Nepamätám si svoje heslo k účtu myESET 3 .................................................................................
5 Časté otázky (FAQ) 4 ...................................................................................................................................
6 Správa účtu myESET 6 ...............................................................................................................................
6.1 Vytvorenie nového účtu myESET 7 ..........................................................................................................
6.2 Prihlásenie do účtu myESET 8 ..................................................................................................................
6.3 Zmena nastavení účtu myESET 9 .............................................................................................................
6.4 Zrušenie účtu myESET 10 ..........................................................................................................................
6.5 Prihlásené zariadenia a história prihlásení 10 .......................................................................................
7 Licencie a ich správa 10 .............................................................................................................................
7.1 Ako pridať novú licenciu 11 .......................................................................................................................
7.2 Ako zdieľať licenciu 11 ...............................................................................................................................
7.3 Ako obnoviť licenciu 12 ..............................................................................................................................
7.4 Čo robiť v prípade prečerpanej licencie 12 .............................................................................................
7.5 Stav licencie a jej odstránenie 12 ............................................................................................................
7.6 Prevod starých licenčných údajov 13 ......................................................................................................
8 Moje zariadenia 13 ........................................................................................................................................
8.1 Pripojenie zariadenia k účtu myESET 14 .................................................................................................
8.2 Odstránenie zariadenia 15 ........................................................................................................................
9 ESET Anti-Theft 15 .........................................................................................................................................
9.1 Zariadenia chránené funkciou ESET Anti-Theft 15 ................................................................................
9.1.1 Stav 16 .....................................................................................................................................................
9.1.2 ESET Anti-Theft – stav zariadenia 18 .................................................................................................................
9.1.3 Aktivita 18 .................................................................................................................................................
9.1.3.1 Polohy 18 ................................................................................................................................................
9.1.3.2 Obrázky 19 .............................................................................................................................................
9.1.3.3 IP adresy 19 ............................................................................................................................................
9.1.3.4 Zaznamenaná podozrivá aktivita 19 ...............................................................................................................
9.1.4 Optimalizácia 19 .........................................................................................................................................
9.1.4.0.1 Účet Windows nie je chránený heslom 20 .....................................................................................................
9.1.4.0.2 Problémy s Fantómovým účtom 21 .............................................................................................................
9.1.4.0.3 Automatické prihlasovanie do skutočného používateľského účtu 22 .....................................................................
9.1.4.0.4 Automatické prihlasovanie do Fantómového účtu 22 ........................................................................................
9.1.4.0.5 Služby určovania polohy sú vypnuté 22 ........................................................................................................
9.1.4.0.6 Nepoužívajú sa služby GPS 22 ....................................................................................................................
9.1.4.0.7 Uzamknutie obrazovky nie je zabezpečené 23 ................................................................................................
9.1.4.0.8 Mobilné dáta sú vypnuté 23 ......................................................................................................................
9.1.4.0.9 Služby Google Play nie sú dostupné 23 .........................................................................................................
9.1.5 Správy 23 ..................................................................................................................................................
9.1.5.1 História správ 24 ......................................................................................................................................
9.1.6 Nastavenia 24 ............................................................................................................................................
9.2 Ako na to 24 .................................................................................................................................................
9.2.1 Pridanie nového zariadenia do nástroja ESET Anti-Theft 25 .....................................................................................
9.2.2 Čo robiť v prípade krádeže 28 .........................................................................................................................
9.2.3 Poloha nie je k dispozícii 29 ............................................................................................................................
9.2.4 Zdroje 29 ..................................................................................................................................................
10 Informácie o aktivite 30 ...........................................................................................................................
11 Slovník pojmov 30 .......................................................................................................................................
12 Podmienky používania 31 .......................................................................................................................
13 Zásady ochrany osobných údajov 36 ..............................................................................................
1
Funkcie myESET
myESET spája viaceré funkcie, ktoré vám pomôžu spravovať vaše produkty ESET pre domácnosti a využívať ich
naplno.
myESET ponúka tieto funkcie a nástroje:
Zariadenia – správa zariadení
Správa zariadení vám poskytuje prístup k informáciám o zariadeniach s nainštalovanými produktmi ESET
pripojenými k vášmu účtu myESET alebo o zariadeniach, ktoré boli aktivované licenciami spravovanými vaším
účtom. Takisto vám umožňuje deaktivovať produkty ESET na zariadení.
Správa zariadení – Online pomocník
Licencie – správa licencií
Sekcia Licencie obsahuje základné informácie o každej licencii, jej stave, dátume uplynutia platnosti, počte
zariadení, na ktorých je aktivovaná, ako aj prípadné upozornenia na prečerpanie licencie alebo uplynutie jej
platnosti. Takisto je možné zdieľať licenciu s inými používateľmi.
Správa licencií – Online pomocník
ESET Anti-Theft
ESET Anti-Theft je špeciálna funkcia bezpečnostných produktov ESET pre domácnosti. Použitím technológií, akými
sú napríklad vyhľadávanie polohy podľa IP adresy, snímanie pomocou webovej kamery, ochrana používateľských
účtov a monitorovanie zariadenia, môže ESET Anti-Theft v prípade straty či krádeže pomôcť vám a príslušným
orgánom pri hľadaní zariadenia. ESET Anti-Theft prepája váš produkt ESET s portálom myESET, vďaka čomu
môžete prostredníctvom webového prehliadača na akomkoľvek zariadení monitorovať činnosť na svojom počítači
alebo mobile, a tak ľahšie zistiť jeho polohu.
ESET Anti-Theft nie je dostupný ako samostatná aplikácia, ale ako funkcia v týchto produktoch:
ESET Smart Security Premium (Windows)
ESET Internet Security (Windows)
ESET Mobile Security (Android)
ESET Anti-Theft – Online pomocník
2
ESET Parental Control
Webová služba ESET Parental Control funguje ako doplnok k aplikácii ESET Parental Control. Aplikácia chráni deti
pred hrozbami, ktoré na ne číhajú pri používaní smartfónov a tabletov. Ide o samostatne fungujúcu aplikáciu pre
zariadenia so systémom Android, ktorá je plne integrovaná s portálom myESET. Prihlásením sa do svojho účtu
myESET tak môžu rodičia sledovať a regulovať aktivitu svojich detí na internete nielen z aplikácie ESET Parental
Control, ale aj z akéhokoľvek webového prehliadača.
ESET Parental Control – Online pomocník
ESET Password Manager
ESET Password Manager je súčasťou riešenia ESET Smart Security Premium. Tento nástroj na správu hesiel chráni
a ukladá vaše heslá a osobné údaje. Zahŕňa aj funkciu automatického a presného vypĺňania webových formulárov,
vďaka ktorej ušetríte čas. ESET Password Manager vám takisto umožňuje pridať úložisko hesiel k vašej e-mailovej
službe alebo e-mailovým službám vašich príbuzných a známych a zároveň poskytuje správu všetkých vašich
pridaných úložísk hesiel.
ESET Password Manager je dostupný ako aplikácia pre iOS a Android alebo ako rozšírenie prehliadača.
ESET Password Manager – Online pomocník
Ak chcete získať prístup k funkciám portálu myESET, musíte si vytvoriť účet myESET.
Aplikácia myESET
Stiahnite si aplikáciu myESET
Po dokončení inštalácie si vytvorte účet myESET alebo sa prihláste.
Porovnanie webového portálu a aplikácií myESET
Funkcia Webový portál Aplikácia pre
Android
Aplikácia pre iOS
Zoznam pripojených zariadení, ich bezpečnostný stav a správa
Zoznam licencií, ich správa a zdieľanie
Sťahovanie produktov ESET
Obnovenie licencií
Oznámenia o bezpečnosti, licenciách a účte
Anti-Theft
ESET Parental Control pre Android ✔*
3
Password Manager
PIN alebo biometrické overenie
Čo je nové
Nahlasovanie problémov a odosielanie spätnej väzby
Nastavenia účtu
* ESET Parental Control pre Android je k dispozícii ako samostatná aplikácia.
Nastavenia aplikácie
Ak chcete zmeniť jazyk aplikácie a nastavenia push notifikácií, kliknite na ikonu menu > Nastavenia aplikácie.
Jazyk aplikácie – aplikácia je k dispozícii vo viac ako 39 jazykoch. V rozbaľovacej ponuke vyberte jazyk rozhrania
aplikácie.
Zasielanie push notifikácií – zapnite alebo vypnite krátke správy a upozornenia (týkajúce sa licencií a zariadení),
ktoré sa majú prostredníctvom aplikácie myESET odosielať do smartfónu.
Požiadavky a obmedzenia
Produkt Softvérové požiadavky
Webový portál myESET Google Chrome vo verzii 60 alebo novšej
Microsoft Edge (Chromium) vo verzii 79 alebo novšej
Mozilla Firefox vo verzii 63 alebo novšej
Safari vo verzii 10.1 alebo novšej
Aplikácia myESET pre Android Android 5.0 alebo novší
Aplikácia myESET pre iOS iOS 12.1 alebo novší
Kompatibilita služby myESET s produktami ESET
Produkt Verzia
ESET NOD32 Antivirus
ESET Internet Security
ESET Smart Security Premium
14.1 alebo novšia
ESET Mobile Security 6.3 alebo novšia
Obmedzenie licencií
Počet licencií na jeden účet je obmedzený na desať.
Ak chcete spravovať viac licencií a zariadení, odporúčame prejsť na firemné produkty ESET a na správu
licencií používať ESET Business Account.
Nepamätám si svoje heslo k účtu myESET
Hľadáte informácie o bežných problémoch súvisiacich s heslom?
Program ESET neakceptuje moje prihlasovacie meno, heslo alebo licenčný kľúč
Ako obnoviť prístupové heslo k programovým nastaveniam v produktoch ESET pre domácnosti (verzia
11.2.)?
Ak si neviete spomenúť na svoje prihlasovacie údaje k účtu myESET:
1. Prejdite na portál myESET.
2. Do poľa E‑mailová adresa zadajte e‑mailovú adresu, ktorú ste použili pri vytváraní účtu myESET.
3. Kliknite na Odoslať.
4
4. Po kliknutí na Odoslať bude na zadanú adresu doručený e‑mail s odkazom na váš účet myESET a pokynmi
na obnovenie hesla.
5. Prihláste sa do svojho e‑mailového účtu a otvorte e‑mail s predmetom Obnovenie hesla k účtu myESET.
6. Postupujte podľa inštrukcií v doručenej e‑mailovej správe.
7. Budete presmerovaný na portál myESET. Nové heslo nastavíte tak, že vyplníte polia Zadajte nové heslo
a Potvrďte nové heslo a následne kliknete na tlačidlo Potvrdiť zmenu.
Obnovenie hesla z aplikácie
1. Otvorte aplikáciu myESET.
2. Ťuknite na Prihlásiť sa.
3. Ťuknite na Nepamätám si svoje heslo.
4. Do poľa E‑mail zadajte e‑mailovú adresu, ktorú ste použili pri vytváraní účtu myESET.
5. Prihláste sa do svojho e‑mailového účtu a otvorte e‑mail s predmetom Obnovenie hesla k účtu myESET.
8. Postupujte podľa inštrukcií v doručenej e‑mailovej správe.
9. Budete presmerovaný na portál myESET. Nové heslo nastavíte tak, že vyplníte polia Zadajte nové heslo
a Potvrďte nové heslo a následne kliknete na tlačidlo Potvrdiť zmenu.
Neprišiel mi e‑mail s pokynmi na obnovenie hesla
V tomto prípade postupne vyskúšajte nasledujúce možnosti, až kým nedostanete e‑mail s pokynmi:
1. Uistite sa, že zadávate e‑mailovú adresu, ktorú ste použili pri vytváraní účtu myESET alebo počas aktivácie
funkcie ESET Anti-Theft. Webové rozhranie myESET vám z bezpečnostných dôvodov neoznámi, či ste zadali
správnu e‑mailovú adresu.
2. Skontrolujte:
opriečinok s nevyžiadanou poštou (zvyčajne pod názvom Spam/Junk/Nevyžiadaná pošta),
oAkékoľvek ďalšie priečinky s doručenou poštou: označte adresu [email protected] vo svojom
e‑mailovom kliente za bezpečnú.
oPoužívatelia služby Gmail: skontrolujte priečinok s názvom Reklamy. Kde nájdem priečinok Reklamy?
1. Otvorte webový prehliadač a prihláste sa do svojho účtu Gmail.
2. Kliknite na ikonu + umiestnenú napravo vedľa kariet.
3. Označte položku Reklamy a kliknite na tlačidlo Uložiť.
3. Znovu zadajte svoju e‑mailovú adresu a kliknite na tlačidlo Odoslať. E‑mailová adresa musí byť rovnaká ako
tá, ktorú ste použili pri kúpe bezpečnostného produktu ESET (ako je uvedené v bode č. 1).
4. V prípade, že sa vám stále nedarí obnoviť vaše heslo, kontaktujte technickú podporu spoločnosti ESET.
Časté otázky (FAQ)
Kategórie:
Aplikácia
Účet
Licencie
Zariadenia
5
Aplikácia
Nepamätám si svoj PIN kód k aplikácii myESET .
Ak ste zabudli PIN kód k svojej aplikácii myESET, budete musieť aplikáciu odinštalovať a znovu nainštalovať.
Odinštalovaním aplikácie myESET nestratíte svoje dáta.
Čo sú „push notifikácie“?
Push notifikácie sú správy, ktoré sa automaticky otvárajú na mobilných zariadeniach.
Sú aplikácie a portál myESET bezplatné?
Áno, používanie služby myESET je bezplatné.
Účet
Nechcem dostávať špeciálne ponuky. Ako sa môžem odhlásiť?
V aplikácii myESET ťuknite na menu alebo v portáli kliknite na prihlasovacie meno, prejdite do nastavení Môj účet
a zrušte označenie možnosti Chcem e‑mailom dostávať špeciálne ponuky…
Na konci každého propagačného e‑mailu od spoločnosti ESET sa nachádza tlačidlo zrušenia odberu.
Čo sa stane s mojimi zariadeniami, ak zruším svoj účet myESET?
Zariadenia budú odpojené od účtu myESET, ale zostanú aktivované a budú aj naďalej chránené. Zdieľaná ochrana
s inými používateľmi bude deaktivovaná.
Zobrazila sa mi táto správa: „Zachytili sme nezvyčajné prihlásenie do vášho účtu.
Skontrolujte všetky prihlásené zariadenia.“ Čo mám robiť?
Na zvýšenie bezpečnosti vášho účtu služba myESET deteguje IP adresu vášho
zariadenia pri prihlásení. Ak sa táto IP adresa zmení, zobrazí sa uvedená správa. Môže
to znamenať, že sa niekto prihlásil do vášho účtu z iného zariadenia alebo že sa
zmenila vaša IP adresa. Ak máte dynamickú IP adresu alebo nemáte statickú IP adresu,
vaša IP adresa sa môže meniť každý deň. Závisí to od politiky vášho poskytovateľa
internetových služieb, ktorá môže byť u každého poskytovateľa iná.
V histórii prihlásení sa zobrazujú miesta, na ktorých som nikdy nebol(a).
Poloha prihláseného zariadenia sa určuje na základe vyhľadávania polohy podľa IP adresy. Táto poloha sa nemusí
zhodovať s polohou zariadenia použitého na prihlásenie do účtu myESET. Aktuálna poloha je založená na IP adrese
vášho poskytovateľa internetových služieb.
Licencie
Kde nájdem ESET License Manager?
ESET License Manager je teraz integrovaný do portálu myESET. Podpora samostatného nástroja bola ukončená.
6
Čo mám robiť, ak bola moja licencia prečerpaná alebo zneužitá?
Prečítajte si kapitolu Čo robiť v prípade prečerpanej licencie.
Stav mojej licencie je stále „Čaká na overenie“.
Pokúšate sa overiť licenciu prostredníctvom odkazu v e‑maile viac ako hodinu po jeho doručení. Vo svojom účte
myESET prejdite do sekcie Licencie, kliknite na Zobraziť všetky licencie > Otvoriť licenciu a posuňte sa nadol
na možnosť Znova odoslať overovací e‑mail.
Je licencia ESET bezplatná?
Plné licencie na produkty ESET nie sú bezplatné. Ak máte o kúpe bezpečnostného produktu ESET pochybnosti,
môžete použiť skúšobnú verziu.
Na internete nájdete rôzne zdroje, ktoré môžu ponúkať „bezplatné“ licenčné kľúče ESET, no pamätajte si:
Kliknutím na reklamu, ktorá ponúka „bezplatnú licenciu ESET“, môžete ohroziť svoj počítač alebo zariadenie
a infikovať ho malvérom. Malvér sa môže skrývať v neoficiálnych videách na YouTube, na webových
stránkach, ktoré zobrazujú reklamy s cieľom zarobiť na návštevnosti, atď. Zvyčajne ide o pascu.
ESET môže pirátske licencie deaktivovať, čo aj robí.
Používanie pirátskeho licenčného kľúča nie je v súlade s licenčnou dohodou s koncovým používateľom,
ktorú musíte prijať, aby ste si mohli produkt ESET nainštalovať.
Kupujte si licencie ESET iba cez oficiálne kanály, ako sú www.eset.com, distribútori alebo predajcovia
produktov ESET (nekupujte licencie z neoficiálnych webových stránok tretích strán, ako napr. eBay, alebo
zdieľané licencie od tretej strany).
Stiahnutie produktu ESET je bezplatné, no počas inštalácie sa vyžaduje jeho aktivácia pomocou platného
licenčného kľúča (produkt si môžete stiahnuť a nainštalovať, no bez aktivácie nebude fungovať).
Nezdieľajte svoju licenciu na internete alebo sociálnych sieťach (mohla by sa veľmi rozšíriť).
Zariadenia
Kde môžem zistiť, koľko zariadení je aktivovaných konkrétnou licenciou, ak mám viac
licencií?
V sekcii Licencie kliknite na Zobraziť všetky licencie > Otvoriť licenciu. V sekcii Zariadenia nájdete všetky
zariadenia chránené vašou licenciou. Uvidíte iba zariadenia, ktoré sú pripojené k účtu myESET.
Moje zariadenie je maximálne chránené, ale nevidím ho v sekcii Zariadenia.
Vaše zariadenie bolo pravdepodobne aktivované pomocou inej licencie, ktorá nie je pridaná do sekcie Licencie. Po
prepojení licencie s účtom myESET bude vlastníkovi licencie zaslaný potvrdzujúci odkaz. Je na vlastníkovi, aby vám
udelil povolenie na správu.
Ako môžem odpojiť svoje zariadenie a zároveň ponechať ochranu aktívnu?
Ak chcete zariadenie odpojiť od licencie, môžete tak urobiť priamo v bezpečnostnom produkte ESET. Ak nie ste
vlastníkom účtu myESET, požiadajte vlastníka o odpojenie vášho zariadenia.
Správa účtu myESET
Po načítaní úvodnej stránky myESET zadajte svoje prihlasovacie údaje k účtu myESET do textových polí E‑mail
a Heslo a následne kliknite na Prihlásiť sa.
Ak ešte nemáte účet myESET, je potrebné si ho vytvoriť. Môžete tak spraviť kliknutím na Vytvoriť účet.
7
Podrobnejšie informácie o vytvorení účtu myESET nájdete v:
kapitole s názvom Vytvorenie nového účtu myESET,
článku databázy znalostí ESET s pokynmi pre bezpečnostné produkty ESET pre Windows určené pre
domácnosti,
článku databázy znalostí ESET s pokynmi pre program ESET Mobile Security.
Vytvorenie účtu myESET je rýchle a úplne bezplatné.
Svoj účet myESET môžete spravovať prostredníctvom aplikácie:
Označte možnosť Zostať prihlásený na zapamätanie vašich prihlasovacích údajov k portálu myESET
a automatické prihlásenie pri budúcej návšteve. Túto možnosť neoznačujte, ak pristupujete na portál myESET
z počítača alebo zo zariadenia, ktoré nie je vaše, a to z dôvodu potenciálneho bezpečnostného rizika. Nato, aby
bola táto možnosť funkčná, musíte mať v prehliadači povolené súbory cookie.
Vytvorenie nového účtu myESET
Nový účet myESET si môžete vytvoriť na stránke my.eset.com, v aplikácii myESET, v hlavnom okne produktu ESET
pre Windows určeného pre domácnosti počas jeho aktivácie, v aplikáciách ESET Parental Control alebo ESET Mobile
Security.
Na to, aby ESET Anti-Theft, ESET Parental Control pre Android a ESET Password Manager v rámci vašich produktov
ESET pre Windows a Android určených pre domácnosti fungovali správne, musíte mať vytvorený účet myESET.
8
Pri vytváraní účtu zadajte platnú e‑mailovú adresu, heslo a krajinu. Všetky tieto polia sú pri registrácii povinné.
Použite silné heslo
Heslo musí mať dĺžku minimálne 8 znakov a obsahovať malé písmeno, VEĽKÉ písmeno a aspoň jednu
číslicu.
Po vykonaní krokov uvedených vyššie kliknite na tlačidlo Vytvoriť účet.
Po dokončení registrácie budete musieť svoj účet overiť. O chvíľu vám bude doručený e‑mail od spoločnosti ESET
s inštrukciami, ako si môžete účet aktivovať.
Prostredníctvom účtu myESET získate prístup ku všetkým online službám spoločnosti ESET, medzi ktoré patrí
napríklad ESET Anti-Theft. Ak potrebujete pomoc, prečítajte si kapitolu Ako pridať nové zariadenie a aktivovať ESET
Anti-Theft. Podrobný postup, ako nastaviť účet myESET a Anti‑Theft vo vašom bezpečnostnom produkte ESET,
nájdete v našom článku databázy znalostí (nie je dostupný vo všetkých jazykoch).
Vytvorenie nového účtu myESET v aplikácii myESET
1. Otvorte aplikáciu myESET.
2. Ťuknite na Vytvoriť účet.
3. Zadajte platnú e‑mailovú adresu, heslo a krajinu.
4. Potom ťuknite na Vytvoriť účet.
5. Ťuknite na Pokračovať.
6. Na zadanú adresu bol odoslaný overovací e‑mail. Po dokončení registrácie budete musieť svoj účet overiť.
O chvíľu vám bude doručený e‑mail od spoločnosti ESET s inštrukciami, ako si môžete účet aktivovať.
Prihlásenie do účtu myESET
Prihlásenie do účtu myESET z webového portálu myESET
1. Otvorte webový portál myESET.
2. Zadajte e‑mail a heslo.
3. Kliknite na Prihlásiť sa.
Nepamätám si svoje heslo k účtu myESET.
Prvé prihlásenie do účtu myESET z aplikácie
1. Otvorte aplikáciu myESET .
9
2. Ťuknite na Prihlásiť sa.
3. Zadajte e‑mail a heslo.
4. Ťuknite na Prihlásiť sa.
5. Ťuknite na Pokračovať.
6. Vyberte si budúci preferovaný spôsob prihlásenia.
Prihlásenie pomocou biometrie využíva bezpečnostné funkcie, ktoré už sú uložené vo vašom telefóne,
napríklad rozpoznanie tváre, odtlačok prsta alebo heslo na uzamknutie obrazovky. Budete si môcť vybrať
z týchto možností.
1. Ťuknite na Pokračovať.
Možnosť PIN pozostáva zo štvormiestneho číselného PIN kódu.
1. Ťuknite na Pokračovať.
2. Zadajte ľubovoľný štvormiestny číselný PIN kód a ťuknite na Pokračovať.
3. Potvrďte PIN kód a ťuknite na Pokračovať.
7. (voliteľné) Ak vás aplikácia vyzve na povolenie oznámení alebo preskočenie ich nastavenia, ťuknutím na
Povoliť zapnete zobrazovanie push notifikácií priamo na vašom smartfóne. Oznámenia môžete zapnúť alebo
vypnúť aj neskôr.
8. Úspešne ste sa prihlásili do svojho účtu myESET. Pri ďalšom prihlasovaní do aplikácie myESET ju stačí
otvoriť a prihlásiť sa pomocou zvolenej metódy.
Zmena nastavení účtu myESET
Ak chcete zmeniť nastavenia účtu myESET:
Na portáli myESET
V hornej časti obrazovky kliknite na svoju e‑mailovú adresu a v rozbaľovacej ponuke vyberte možnosť Môj účet.
V tejto sekcii môžete zmeniť jazyk e‑mailových správ, krajinu a ďalšie nastavenia účtu myESET.
V aplikácii myESET
Ťuknite na ikonu hlavného menu v ľavom hornom rohu a vyberte Môj účet v dolnej časti hlavného menu.
myESET – regionálne nastavenia
V regionálnych nastaveniach svojho účtu môžete zmeniť krajinu pôvodu, jazyk e‑mailových správ odosielaných
z účtu myESET a časové pásmo.
Zmena predvolenej e‑mailovej adresy účtu myESET
1. Kliknite na Zmeniť e‑mailovú adresu.
2. Zadajte novú e‑mailovú adresu a aktuálne heslo do účtu myESET.
3. Kliknite na Odoslať.
4. Prejdite do daného e‑mailového účtu.
5. Otvorte e‑mail Žiadosť o zmenu e‑mailovej adresy – myESET.
6. Kliknite na potvrdzovací odkaz.
7. Budete presmerovaný späť na portál myESET.
8. Kliknite na Potvrdiť.
9. Kliknite na Rozumiem.
10. Teraz sa môžete prihlásiť do svojho účtu myESET s novou e‑mailovou adresou.
10
Touto akciou zmeníte e‑mailovú adresu, na ktorú dostávate e‑maily z účtu myESET, ako aj e‑mail,
pomocou ktorého sa prihlasujete.
Nezmení sa registračný e‑mail licencie. Ak chcete zmeniť e‑mailovú adresu priradenú k vašej licencii,
kontaktujte technickú podporu spoločnosti ESET.
Zrušenie účtu myESET
Ak si želáte zrušiť svoj účet myESET a s ním súvisiace služby (napríklad ESET Anti-Theft), ako aj vymazať všetky
informácie priradené k týmto účtom, postupujte podľa inštrukcií nižšie.
Na portáli myESET:
1. V hornej časti obrazovky kliknite na svoju e‑mailovú adresu a v rozbaľovacej ponuke vyberte možnosť Môj
účet.
2. Kliknite na Odstrániť účet.
3. Do poľa Heslo zadajte svoje aktuálne heslo k účtu myESET.
4. Kliknite na Odstrániť účet.
V aplikácii myESET:
1. V ľavom hornom rohu ťuknite na ikonu hlavného menu a v jeho dolnej časti vyberte MÔJ ÚČET.
2. Posuňte sa nadol a ťuknite na Odstrániť účet.
3. Do poľa Heslo zadajte svoje aktuálne heslo k účtu myESET.
4. Ťuknite na Odstrániť účet.
Táto akcia nevymaže vaše licenčné údaje ESET, ktoré používate na aktiváciu svojho bezpečnostného
produktu ESET (napr. ESET Smart Security Premium), ako aj na získavanie aktualizácií modulov produktu.
Po zrušení účtu si stále budete môcť vytvoriť nový účet myESET s použitím rovnakej e-mailovej adresy, akú mal
zrušený účet.
Prihlásené zariadenia a história prihlásení
V sekcii Prihlásené zariadenia môžete spravovať zariadenia, na ktorých je váš účet prihlásený.
V sekcii História prihlásení môžete skontrolovať, kedy a kde bol váš účet myESET v minulosti použitý. Zvýšite tak
bezpečnosť svojho účtu myESET a získate lepší prehľad o jeho aktivite.
Upresnenie polohy
Poloha prihláseného zariadenia sa určuje na základe vyhľadávania polohy podľa IP adresy. Táto poloha sa
nemusí zhodovať s polohou zariadenia použitého na prihlásenie do účtu myESET. Poloha je založená na
procesoch registrácie IP adries vášho poskytovateľa internetových služieb.
Licencie a ich správa
Po prepojení licencie s účtom myESET sa každá licencia zobrazí v samostatnej sekcii obsahujúcej základné
informácie o stave licencie, dátume uplynutia jej platnosti, počte zariadení, na ktorých je licencia aktivovaná, ako
aj prípadné upozornenia na prečerpanie licencie alebo uplynutie jej platnosti.
Bežné situácie súvisiace s licenciou:
Pridanie novej licencie
Zdieľanie voľných licenčných jednotiek
Obnovenie licencie s uplynutou platnosťou
Čo robiť v prípade prečerpanej licencie
11
Stav licencie a odstránenie licencie s uplynutou platnosťou
Ako pridať novú licenciu
Po úspešnom prihlásení môžete pridať svoju licenciu v sekcii Licencie.
Pridanie prvej licencie
1. Kliknite na +Pridať licenciu.
2. Zadajte licenčný kľúč a kliknite na Pridať licenciu.
3. Zobrazí sa informácia o tom, že na vašu e‑mailovú adresu bol odoslaný overovací e‑mail. Kliknite na tlačidlo
Zatvoriť, ktoré sa zobrazilo spolu s touto informáciou.
4. Postupujte podľa inštrukcií v doručenej e‑mailovej správe.
Pridanie ďalších licencií
Vo svojom účte môžete spravovať viac ako jednu licenciu. Ak chcete pridať novú licenciu:
1. V sekcii Licencie kliknite na Zobraziť všetky licencie.
2. V pravom hornom rohu kliknite na tlačidlo +Pridať licenciu.
3. Do prázdneho poľa zadajte alebo skopírujte platný licenčný kľúč a kliknite na Pridať licenciu.
Licenčný kľúč nájdete v e‑maile, ktorý ste dostali od spoločnosti ESET, alebo na licenčnej kartičke, ak ste
si zakúpili krabicovú verziu produktu.
Nemôžem pridať licenciu do svojho účtu myESET
1. Zobrazilo sa vám chybové hlásenie „Táto licencia je už spravovaná v inom účte“. Licencia môže byť pridaná
len do jedného účtu myESET.
2. Možno používate pirátsku licenciu. Kontaktujte technickú podporu spoločnosti ESET.
Ako zdieľať licenciu
Ak vaša licencia nie je prečerpaná a máte voľné licenčné jednotky, môžete ju zdieľať so svojou rodinou alebo
priateľmi.
1. V zozname licencií priradených k vášmu účtu myESET vyberte licenciu, ktorej licenčnú jednotku chcete
zdieľať, a kliknite na tlačidlo Otvoriť licenciu.
2. Kliknite na tlačidlo Zdieľať licenciu.
3. Vyberte počet zariadení, s ktorými chcete licenciu zdieľať. Upozorňujeme, že chrániť môžete iba toľko
zariadení, koľko máte voľných licenčných jednotiek. Zadajte e‑mailovú adresu osoby, s ktorou chcete zdieľať
licenčné jednotky. Akciu potvrďte kliknutím na tlačidlo Odoslať ochranu.
4. Vlastník e‑mailovej adresy dostane e‑mail s pozvánkou na používanie licencie a ďalšími informáciami
o aktivácii ochrany na zariadení. Bude sa musieť prihlásiť alebo zaregistrovať do služby myESET.
5. Po úspešnom prihlásení do účtu myESET môže váš priateľ pozvánku prijať alebo odmietnuť. Po prijatí
pozvánky si môže rovno stiahnuť aktivovaný produkt do svojho zariadenia v závislosti od typu zdieľanej licencie
alebo môže použiť svoj účet myESET na aktiváciu produktu nainštalovaného pomocou samostatného alebo live
inštalátora. V zozname licencií vášho priateľa sa zobrazí zdieľaná licencia s príslušným počtom zdieľaných
jednotiek.
Podrobné pokyny aj s obrázkami nájdete v našom článku databázy znalostí (nie je dostupný vo všetkých jazykoch).
12
Zdieľané licenčné jednotky sa zobrazia v zozname Zariadenia na stránke s podrobnosťami o licencii. Pri
každej zdieľanej jednotke je uvedený e‑mail používateľa a jej aktuálny stav. Pozvánku môžete zrušiť,
prípadne ukončite zdieľanie jednotky kliknutím na ikonu menu a zvolením možnosti Odvolať.
Ako obnoviť licenciu
Podmienky obnovenia licencie môžu byť v každej krajine odlišné.
Podrobnejšie informácie o obnovení licencie nájdete v tomto článku databázy znalostí spoločnosti ESET (nemusí byť
dostupný vo vašom jazyku).
Čo robiť v prípade prečerpanej licencie
Čo mám robiť, ak sa mi zobrazí oznámenie „Aktivácia nebola úspešná – licencia je
prečerpaná“ alebo „Aktivácia nebola úspešná – licencia bola zneužitá“?
Prečítajte si náš článok Databázy znalostí, v ktorom nájdete viac informácií.
Pridal(a) som licenciu do svojho účtu myESET, ale je označená ako prečerpaná alebo
zneužitá.
Ak ste produkt ESET pomocou tejto licencie nainštalovali na viac zariadení, ako je povolené, licencia bude
označená ako prečerpaná. Nebude ju možné znova použiť, kým problém nevyriešite odstránením niektorých
zariadení z tejto licencie.
Jedna licencia ochráni jeden operačný systém na jednom zariadení. Ak na zariadení používate viac
operačných systémov, pre každý z nich budete potrebovať novú licenciu.
Ak napríklad používate systémy Windows 10 a Ubuntu, budete potrebovať jednu licenciu na bezpečnostný
produkt ESET pre Windows, napríklad ESET Smart Security Premium, a jednu licenciu na ESET NOD32
Antivirus for Linux Desktop.
Ak ide o úplne novú zakúpenú licenciu, možno ste sa stali obeťou podvodu. Požiadajte o vrátenie peňazí a zakúpte
si licenciu od autorizovaného predajcu produktov ESET.
Stav licencie a jej odstránenie
Stav vašich licencií môže byť nasledovný:
Stav licencie Správanie
Možné
odstrániť
Aktívna
Licencia je platná a nie je potrebné venovať jej pozornosť. K dispozícii môžu byť
voľné licenčné jednotky na inštaláciu ochrany od spoločnosti ESET na viac
zariadení.
Končí sa platnosť
Platnosť vašej licencie čoskoro uplynie. Obnovte licenciu v online obchode
spoločnosti ESET.
Platnosť skončila
Po uplynutí platnosti licencie sa produkty ESET, ktoré boli pomocou nej
aktivované, nebudú môcť aktualizovať.
Prečerpaná
Licenciu používa viac zariadení, ako je povolené. Touto licenciou nemôžete
aktivovať ďalší produkt od spoločnosti ESET.
Zneužitá
Pravdepodobne došlo k zneužitiu vašej licencie.
Pozastavená
Produkty ESET aktivované pozastavenou licenciou už nebudú dostávať
aktualizácie.
Zrušená
Licencia bola zrušená a všetky pripojené produkty sú deaktivované.
Čaká na overenie
Na e‑mailovú adresu vlastníka licencie bol odoslaný overovací odkaz. Kliknutím
na odkaz v e‑maile overte vlastníctvo licencie.
Licenciu môžete odstrániť iba v prípade, že je jej stav Platnosť skončila alebo Čaká na overenie. Ak chcete
13
licenciu odstrániť, kliknite na ikonu menu pri danej licencii a vyberte možnosť Odstrániť licenciu.
Prevod starých licenčných údajov
Ak chcete zmeniť svoje existujúce prihlasovacie meno a heslo vydané spoločnosťou ESET na licenčný kľúč,
navštívte stránku https://my.eset.com/convert.
Podrobnejšie informácie nájdete v tomto článku databázy znalostí spoločnosti ESET (nemusí byť dostupný vo
vašom jazyku).
Moje zariadenia
Nevidím žiadne zariadenia
Ak chcete chrániť nové zariadenie, kliknite na tlačidlo +Pridať nové zariadenie alebo si prečítajte kapitolu Ako
pridať nové zariadenie v tejto používateľskej príručke.
Spravované zariadenia
Na tejto obrazovke sú zobrazené všetky zariadenia pripojené k vášmu účtu myESET. Pri každom zariadení je
uvedený jeho názov a stav bezpečnostnej aplikácie.
Kliknutím na Zobraziť viac informácií si môžete pozrieť podrobnosti o produkte a licencii, ktorá bola použitá na
aktiváciu produktu.
Otvoriť licenciu
Ako obnoviť licenciu
Zariadenia bez zistených problémov
V tomto zozname nájdete zariadenia, ktoré fungujú správne. Bezpečnostný produkt spustený na chránenom
zariadení je aktivovaný a aktualizovaný na najnovšiu verziu. Operačný systém je aktualizovaný a mobilné
zariadenie nie je nahlásené ako stratené.
Zariadenia so zistenými problémami
V tomto zozname nájdete zariadenia, ktorých sa týka nejaké upozornenie alebo dôležité oznámenie.
14
Stav a označenie zariadenia
Stav zariadenia Popis
Chránené
Zariadenie je chránené, pravidelne aktualizované a platnosť licencie na danom
zariadení ešte neuplynula.
Vyžaduje sa pozornosť
Zariadenie hlási oranžový stav aplikácie. To znamená, že produkt ESET funguje,
avšak na zariadení bol zistený problém.
Bezpečnostné upozornenie
Zariadenie hlási červený stav aplikácie a produkt ESET nefunguje správne.
Neaktívne
Zariadenie sa viac ako 14 dní nepripojilo k účtu myESET.
Ak toto zariadenie už nepoužívate, odstráňte ho, aby ste uvoľnili licenčné jednotky.
Nepripojené Zariadenie je chránené vaším produktom ESET, ale nie je pripojené k účtu myESET.
Pripojenie zariadenia k účtu myESET
Existuje niekoľko spôsobov, ako môžete pripojiť svoje zariadenie.
Na zariadení už mám nainštalovaný produkt ESET
Inštalácia produktu ESET na novom zariadení
1. Stiahnite si produkt ESET z portálu myESET
Ak neviete, aký produkt ESET môžete so svojou licenciou použiť, stiahnite si ho do svojho nového zariadenia
priamo z portálu myESET. Stiahnutý inštalátor vám ponúkne najvyšší produkt ESET, ktorý je dostupný pre váš typ
licencie.
1. Na novom zariadení otvorte v prehliadači stránku https://my.eset.com.
2. Prihláste sa do svojho účtu myESET.
3. Na hlavnej obrazovke kliknite na Zobraziť všetky zariadenia.
4. V kontextovom okne kliknite na Pridať nové zariadenie.
5. Vyberte možnosť Chráňte svoje zariadenie a kliknite na Pokračovať.
6. V ďalšom kroku vyberte operačný systém svojho nového zariadenia a kliknite na Pokračovať.
7. V závislosti od typu operačného systému vám portál myESET ponúkne tieto možnosti:
Windows
Portál vám ponúkne možnosť stiahnuť si Live inštalátor, ktorý vás prevedie inštaláciou bezpečnostného produktu
ESET pre Windows určeného pre domácnosti. Prípadne môžete zaslať odkaz na stiahnutie inštalátora na iné
zariadenie tým, že zadáte e‑mailovú adresu a kliknete na tlačidlo Odoslať e‑mail.
macOS
Portál vám ponúkne možnosť stiahnuť si ESET Cyber Security Pro alebo ESET Cyber Security. Upozorňujeme, že
typ stiahnutého produktu závisí od typu vašej licencie.
Android
Portál vás presmeruje na Google Play, kde si môžete stiahnuť najnovšiu verziu ESET Mobile Security. Prípadne
môžete zaslať odkaz na stiahnutie inštalátora na iné zariadenie so systémom Android tým, že zadáte e‑mailovú
adresu a kliknete na tlačidlo Odoslať e‑mail.
2. Nainštalujte si produkt ESET a pripojte ho k svojmu účtu myESET
Postupujte podľa pokynov na inštaláciu daného produktu ESET:
ESET NOD32 Antivirus
ESET Internet Security
ESET Smart Security Premium
15
ESET Mobile Security
ESET Cyber Security
ESET Cyber Security Pro
Produkt ESET je už na zariadení nainštalovaný
Ak chcete obnoviť ochranu, pripojte zariadenie, ktoré bolo predtým priradené k vášmu účtu myESET (chránené
produktom, ktorý bol aktivovaný pomocou licencie pridanej do vášho účtu). V takomto prípade vyberte zariadenie
zo zoznamu dávnejšie pripojených zariadení a manuálne ho pripojte pomocou produktu ESET:
ESET NOD32 Antivirus
ESET Internet Security
ESET Smart Security Premium
Odstránenie zariadenia
Po dosiahnutí maximálneho počtu licenčných jednotiek a zmene stavu licencie na „Prečerpaná“ sa môže stať, že
budete chcieť uvoľniť nejaké licenčné jednotky alebo prestať chrániť zariadenia, ktoré už nepoužívate. Odpojte
zariadenie od účtu myESET.
1. V zozname zariadení kliknite na tlačidlo pri danom zariadení.
2. Kliknite na Odpojiť.
3. V kontextovom okne potvrďte svoje rozhodnutie kliknutím na tlačidlo Odpojiť zariadenie.
4. Produkt ESET nebude zo zariadenia odinštalovaný, ale bude deaktivovaný, čo znamená, že zariadenie už
nebude chránené.
Odpojenie od účtu myESET bez deaktivácie ochrany
Odhláste sa z účtu myESET prostredníctvom bezpečnostného produktu ESET na svojom zariadení. Produkt ESET tak
zostane aktivovaný.
ESET Anti-Theft
Pri každodennom cestovaní z domu do práce alebo na iné verejné miesta sú naše zariadenia vystavené riziku
odcudzenia alebo straty. Ak dôjde ku krádeži alebo strate vášho zariadenia, funkcia ESET Anti-Theft umožní
sledovať, či zariadenie niekto používa, ako aj zistiť jeho polohu pomocou IP adresy, vďaka čomu sa zvyšuje šanca,
že sa zariadenie nájde a vaše osobné dáta nebudú odcudzené či zneužité.
ESET Anti-Theft je funkcia v bezpečnostných produktoch ESET Smart Security Premium, ESET Internet Security
a ESET Mobile Security, ktorá výrazne zvyšuje zabezpečenie zariadenia v prípade jeho straty alebo krádeže.
Použitím moderných technológií, akými sú napríklad vyhľadávanie polohy podľa IP adresy, snímanie pomocou
webovej kamery, ochrana používateľských účtov a monitorovanie zariadenia, môže ESET Anti-Theft v prípade
straty či krádeže pomôcť vám a príslušným orgánom pri hľadaní zariadenia. Prostredníctvom funkcie ESET Anti-
Theft môžete monitorovať činnosť na svojom zariadení, a tak ľahšie zistiť jeho polohu.
Poznámka
Funkcie Anti‑Theft a Filter hovorov nie sú dostupné na tabletoch, ktoré nepodporujú volanie,
posielanie správ alebo mobilné dáta.
Zariadenia chránené funkciou ESET Anti-Theft
Po prihlásení do portálu ESET Anti-Theft uvidíte zoznam zariadení chránených pomocou tohto nástroja.
16
Nevidím žiadne zariadenia; ako môžem nejaké pridať?
Moje chránené zariadenia
Ak si prajete zobraziť stav a aktivitu vybraného zariadenia (napr. polohu podľa IP adresy alebo fotografie z webovej
kamery), kliknite na zariadenie a jeho názov v hornej časti webového rozhrania ESET Anti-Theft. Na úpravu
nastavení zariadenia kliknite na ozubené koleso v pravom hornom rohu vybraného zariadenia.
Úroveň optimalizácie Anti-Theft môže byť nasledovná:
Ak nie sú zaznamenané žiadne problémy – úroveň ochrany = 5 hviezdičiek.
Ak je zaznamenaný jeden problém – úroveň ochrany = 4 hviezdičky.
Ak sú zaznamenané dva alebo tri problémy – úroveň ochrany = 3 hviezdičky.
Nevidím žiadne zariadenia
Ak sa nezobrazujú žiadne zariadenia, zapnite ESET Anti-Theft v produkte ESET Internet Security, ESET Smart
Security Premium alebo ESET Mobile Security zadaním prihlasovacích údajov k vášmu účtu myESET.
Podrobnejší návod, ako zapnúť ESET Anti-Theft, nájdete v kapitole Ako na to.
Stav
Ak chcete zariadenie označiť za ukradnuté alebo stratené, vyberte príslušné zariadenie a kliknite na tlačidlo Moje
zariadenie je stratené.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43

ESET myESET Návod na obsluhu

Typ
Návod na obsluhu