ESET PROTECT 8.0—Administration Guide, PROTECT 8.0 Administration Guide

  • Dobrý deň! Prečítal som si príručku správcu pre ESET PROTECT a som pripravený odpovedať na vaše otázky. Príručka podrobne popisuje centralizovanú správu bezpečnostných produktov ESET, nasadenie agentov, správu politík a mnoho ďalších funkcií, vrátane správy mobilných zariadení (MDM). Neváhajte sa opýtať na čokoľvek!
  • Ako môžem pridať nové zariadenia do ESET PROTECT?
    Ako môžem spravovať politiky pre klientske zariadenia?
    Ako funguje správa detekcií v ESET PROTECT?
    Aké možnosti reportingu ponúka ESET PROTECT?
ESET PROTECT
Príručka správcu
Pre zobrazenie tohto dokumentu vo verzii Online pomocníka kliknite sem
Copyright © 2021 ESET, spol. s r.o.
ESET PROTECT bol vyvinutý spoločnosťou ESET, spol. s r.o.
Viac informácií nájdete na webovej stránke www.eset.sk.
Všetky práva vyhradené. Žiadna časť tejto publikácie nesmie byť reprodukovaná žiadnym prostriedkom ani
distribuovaná akýmkoľvek spôsobom bez predchádzajúceho písomného povolenia spoločnosti ESET, spol. s r. o.
ESET, spol. s r. o. si vyhradzuje právo zmeny programových produktov popísaných v tejto publikácii bez
predchádzajúceho upozornenia.
kontaktný formulár: http://www.eset.com/sk/podpora/formular/ tel.: +421 (2) 322 44 444
REV. 19.3.2021
1 O tejto príručke 1 ...........................................................................................................................................
1.1 Legenda ikon 2 ............................................................................................................................................
1.2 Offline pomocník 3 ......................................................................................................................................
2 Predstavenie programu ESET PROTECT 5 .......................................................................................
2.1 Nové funkcie v ESET PROTECT 6 ...............................................................................................................
2.2 Podporované webové prehliadače, bezpečnostné produkty ESET a jazyky 7 ..................................
3 Začíname s ESET PROTECT 9 .................................................................................................................
3.1 Zmeny po aktualizácii z ERA 6.5 10 .........................................................................................................
3.2 Otvorenie ESET PROTECT Web Console 11 .............................................................................................
3.3 ESET PROTECT Web Console 12 ................................................................................................................
3.3.1 Prihlasovacia obrazovka 15 ............................................................................................................................
3.3.2 Používanie Sprievodcu spustením 16 ................................................................................................................
3.3.3 Nastavenia používateľa 19 .............................................................................................................................
3.3.4 Prispôsobenie filtrov a rozloženia 21 .................................................................................................................
3.3.5 Značky 24 .................................................................................................................................................
3.3.6 Import CSV 27 ............................................................................................................................................
3.3.7 Riešenie problémov – Web Console 28 ..............................................................................................................
3.4 Ako spravovať produkty spoločnosti ESET určené pre koncové zariadenia prostredníctvom
nástroja ESET PROTECT 30 ........................................................................................................................
3.5 ESET Push Notification Service 31 ...........................................................................................................
4 VDI, klonovanie a detekcia hardvéru 32 ...........................................................................................
4.1 Riešenie otázok na klonovanie 35 ............................................................................................................
4.2 Identifikácia hardvéru 37 ...........................................................................................................................
5 Nasadenie ESET Management Agenta 37 ........................................................................................
5.1 Pridanie počítačov pomocou synchronizácie s Active Directory 38 ....................................................
5.2 Manuálne pridanie nových zariadení 39 ..................................................................................................
5.3 Pridanie počítačov prostredníctvom nástroja RD Sensor 41 ...............................................................
5.3.1 Politika upravujúca nastavenia nástroja ESET RD Sensor 43 ....................................................................................
5.4 Lokálne nasadenie agenta 43 ...................................................................................................................
5.4.1 Vytvorenie inštalátora agenta (obsahujúceho aj bezpečnostný produkt ESET) 44 .........................................................
5.4.2 Vytvorenie Live inštalátora agenta – Windows/Linux/macOS 46 ...............................................................................
5.4.3 Stiahnutie agenta z webovej stránky spoločnosti ESET 51 ......................................................................................
5.5 Vzdialené nasadenie agenta 51 ................................................................................................................
5.5.1 Nasadenie agenta pomocou GPO a SCCM 52 ......................................................................................................
5.5.1.1 Nasadenie agenta prostredníctvom SCCM 53 ...................................................................................................
5.5.2 ESET Remote Deployment Tool 69 ...................................................................................................................
5.5.2.1 Požiadavky pre ESET Remote Deployment Tool 70 .............................................................................................
5.5.2.2 Výber počítačov z Active Directory 70 ............................................................................................................
5.5.2.3 Vyhľadávanie počítačov v lokálnej sieti 72 .......................................................................................................
5.5.2.4 Import zoznamu počítačov 74 ......................................................................................................................
5.5.2.5 Manuálne pridanie počítačov 76 ....................................................................................................................
5.5.2.6 ESET Remote Deployment Tool – riešenie problémov 77 ......................................................................................
5.6 Ochrana agenta 79 ......................................................................................................................................
5.7 Nastavenia ESET Management Agenta 79 ..............................................................................................
5.7.1 Vytvorenie politiky pre úpravu intervalu pripájania ESET Management Agenta 81 ........................................................
5.7.2 Vytvorenie politiky pre pripájanie ESET Management Agenta na nový ESET PROTECT Server 84 .......................................
5.7.3 Vytvorenie politiky na ochranu ESET Management Agenta heslom 88 .......................................................................
5.8 Riešenie problémov – pripojenie agenta 89 ............................................................................................
5.9 Riešenie problémov – nasadenie agenta 90 ...........................................................................................
5.10 Ukážkové scenáre nasadenia ESET Management Agenta 92 ............................................................
5.10.1 Ukážkové scenáre nasadenia ESET Management Agenta na ciele nepripojené k doméne 92 ..........................................
5.10.2 Ukážkové scenáre nasadenia ESET Management Agenta na ciele pripojené k doméne 94 .............................................
6 Hlavné menu ESET PROTECT 95 ............................................................................................................
6.1 Riadiaci panel 95 .........................................................................................................................................
6.1.1 Zobrazenie podrobností 98 ............................................................................................................................
6.2 Počítače 99 ...................................................................................................................................................
6.2.1 Podrobnosti o počítači 101 ............................................................................................................................
6.2.2 Odstránenie počítača zo správy 105 ................................................................................................................
6.2.3 Skupiny 107 ..............................................................................................................................................
6.2.3.1 Akcie so skupinami 107 ..............................................................................................................................
6.2.3.2 Podrobnosti skupiny 108 ............................................................................................................................
6.2.3.3 Statické skupiny 109 .................................................................................................................................
6.2.3.3.1 Vytvorenie novej statickej skupiny 110 ........................................................................................................
6.2.3.3.2 Import počítačov z Active Directory 111 .......................................................................................................
6.2.3.3.3 Export statických skupín 111 .....................................................................................................................
6.2.3.3.4 Import statickej skupiny 112 .....................................................................................................................
6.2.3.4 Dynamické skupiny 113 .............................................................................................................................
6.2.3.4.1 Vytvorenie novej dynamickej skupiny 114 ....................................................................................................
6.2.3.5 Presunutie statickej alebo dynamickej skupiny 116 ............................................................................................
6.2.3.6 Priradenie klientskej úlohy ku skupine 118 ......................................................................................................
6.2.3.7 Priradenie politiky ku skupine 119 .................................................................................................................
6.3 Detekcie 120 ................................................................................................................................................
6.3.1 Správa detekcií 122 .....................................................................................................................................
6.3.2 Vytvorenie vylúčenia 123 ..............................................................................................................................
6.3.2.1 Bezpečnostné produkty ESET kompatibilné s vylúčeniami 125 ..............................................................................
6.3.3 Ransomware Shield 126 ...............................................................................................................................
6.3.4 ESET Enterprise Inspector 126 ..........................................................................................................
6.4 Reporty 127 ..................................................................................................................................................
6.4.1 Vytvorenie novej šablóny reportu 129 ..............................................................................................................
6.4.2 Generovanie reportu 132 ..............................................................................................................................
6.4.3 Naplánovanie generovania reportu 133 ............................................................................................................
6.4.4 Neaktuálne aplikácie 133 ..............................................................................................................................
6.4.5 Zobrazovač SysInspector protokolov 134 ..........................................................................................................
6.4.6 Inventár hardvéru 135 ..................................................................................................................................
6.4.7 Report – Protokol auditu 137 ..........................................................................................................................
6.5 Úlohy 137 ......................................................................................................................................................
6.5.1 Klientske úlohy 138 .....................................................................................................................................
6.5.1.1 Spúšťače úloh pre klienta 139 ......................................................................................................................
6.5.1.1.1 Priradenie klientskej úlohy ku skupine alebo počítačom 141 ..............................................................................
6.5.1.2 Anti-Theft akcie 142 ..................................................................................................................................
6.5.1.3 Diagnostika 144 .......................................................................................................................................
6.5.1.4 Zobrazenie správy 146 ..............................................................................................................................
6.5.1.5 Ukončenie izolácie počítača od siete 147 ........................................................................................................
6.5.1.6 Export konfigurácie spravovaných produktov 147 .............................................................................................
6.5.1.7 Izolovanie počítača od siete 148 ...................................................................................................................
6.5.1.8 Aktualizácia modulov 149 ...........................................................................................................................
6.5.1.9 Vrátenie zmien aktualizácie modulov 150 .......................................................................................................
6.5.1.10 Manuálna kontrola 151 .............................................................................................................................
6.5.1.11 Aktualizácia operačného systému 152 ..........................................................................................................
6.5.1.12 Správa karantény 153 ..............................................................................................................................
6.5.1.13 Aktivácia produktu 154 .............................................................................................................................
6.5.1.14 Obnovenie klonovaného agenta 155 ............................................................................................................
6.5.1.15 Obnovenie Rogue Detection Sensor databázy 156 ...........................................................................................
6.5.1.16 Spustenie príkazu 157 ..............................................................................................................................
6.5.1.17 Spustenie skriptu SysInspector 158 .............................................................................................................
6.5.1.18 Aktualizácia súčastí ESET PROTECT 159 ........................................................................................................
6.5.1.19 Odoslanie súboru do EDTD 160 ...................................................................................................................
6.5.1.20 Kontrola servera 160 ...............................................................................................................................
6.5.1.21 Vypnutie počítača 161 ..............................................................................................................................
6.5.1.22 Inštalácia softvéru 162 .............................................................................................................................
6.5.1.22.1 Aktualizácia softvéru ESET 164 ................................................................................................................
6.5.1.22.2 Softvér Safetica 165 ..............................................................................................................................
6.5.1.23 Odinštalovanie softvéru 166 ......................................................................................................................
6.5.1.24 Ukončenie spravovania (odinštalovanie ESET Management Agenta) 167 ...............................................................
6.5.1.25 Vyžiadanie SysInspector protokolu (iba Windows) 168 ......................................................................................
6.5.1.26 Nahranie súboru umiestneného v karanténe 169 .............................................................................................
6.5.2 Serverové úlohy 170 ....................................................................................................................................
6.5.2.1 Nasadenie agentov 171 ..............................................................................................................................
6.5.2.2 Odstránenie nepripájajúcich sa počítačov 173 ..................................................................................................
6.5.2.3 Generovanie reportu 174 ............................................................................................................................
6.5.2.4 Premenovanie počítačov 176 .......................................................................................................................
6.5.2.5 Synchronizácia statickej skupiny 177 .............................................................................................................
6.5.2.5.1 Režim synchronizácie – Active Directory/Open Directory/LDAP 177 ......................................................................
6.5.2.5.2 Režim synchronizácie – sieť MS Windows 180 ................................................................................................
6.5.2.5.3 Režim synchronizácie – VMware 181 ...........................................................................................................
6.5.2.5.4 Synchronizácia statickej skupiny – Linuxové počítače 183 .................................................................................
6.5.2.6 Synchronizácia používateľov 183 ..................................................................................................................
6.5.3 Typy spúšťačov úloh 186 ..............................................................................................................................
6.5.3.1 CRON výraz 187 .......................................................................................................................................
6.5.4 Pokročilé nastavenia – Obmedzovanie 190 ........................................................................................................
6.5.4.1 Príklady obmedzovania 193 .........................................................................................................................
6.5.5 Prehľad úloh 195 ........................................................................................................................................
6.5.5.1 Indikátor priebehu 196 ...............................................................................................................................
6.5.5.2 Ikona stavu 197 .......................................................................................................................................
6.5.5.3 Podrobnosti úlohy 197 ...............................................................................................................................
6.6 Inštalátory 199 ............................................................................................................................................
6.7 Politiky 201 ..................................................................................................................................................
6.7.1 Sprievodca vytvorením novej politiky 202 ..........................................................................................................
6.7.2 Príznaky 203 ..............................................................................................................................................
6.7.3 Správa politík 205 .......................................................................................................................................
6.7.4 Priraďovanie politík ku klientom 206 ................................................................................................................
6.7.4.1 Poradie skupín 206 ...................................................................................................................................
6.7.4.2 Získanie zoznamu politík 209 .......................................................................................................................
6.7.4.3 Zlučovanie politík 210 ................................................................................................................................
6.7.4.3.1 Príklad zlučovania politík 211 ....................................................................................................................
6.7.5 Konfigurácia produktu z ESET PROTECT 214 .......................................................................................................
6.7.6 Priradenie politiky ku skupine 214 ...................................................................................................................
6.7.7 Priradenie politiky ku klientu 216 ....................................................................................................................
6.7.8 Politika upravujúca nastavenia ERA 6.x Proxy 218 ...............................................................................................
6.7.9 Ako používať Režim prepísania 218 .................................................................................................................
6.8 Oznámenia 220 ............................................................................................................................................
6.8.1 Správa oznámení 221 ..................................................................................................................................
6.8.1.1 Udalosti na spravovaných počítačoch 222 .......................................................................................................
6.8.1.2 Aktualizácia stavu ESET PROTECT 223 ...........................................................................................................
6.8.1.3 Zmeny dynamických skupín 224 ...................................................................................................................
6.8.2 Distribúcia 225 ...........................................................................................................................................
6.8.3 Nastavenie služby SNMP Trap 226 ...................................................................................................................
6.9 Prehľad stavu 227 .......................................................................................................................................
6.10 Viac 229 ......................................................................................................................................................
6.10.1 Odoslané súbory 230 ..................................................................................................................................
6.10.2 Vylúčenia 231 ..........................................................................................................................................
6.10.3 Karanténa 234 ..........................................................................................................................................
6.10.4 Používatelia počítača 235 ............................................................................................................................
6.10.4.1 Pridanie nového používateľa 236 ................................................................................................................
6.10.4.2 Úprava používateľov 237 ..........................................................................................................................
6.10.4.3 Vytvorenie novej skupiny používateľov 240 ...................................................................................................
6.10.5 Šablóny dynamickej skupiny 240 ...................................................................................................................
6.10.5.1 Nová šablóna dynamickej skupiny 241 .........................................................................................................
6.10.5.2 Pravidlá pre šablónu dynamickej skupiny 242 .................................................................................................
6.10.5.2.1 Operácie 242 .......................................................................................................................................
6.10.5.2.2 Pravidlá a logické operátory 243 ...............................................................................................................
6.10.5.2.3 Vyhodnocovanie pravidiel šablóny 244 .......................................................................................................
6.10.5.3 Šablóna dynamickej skupiny – príklady 246 ...................................................................................................
6.10.5.3.1 Dynamická skupina – bezpečnostný produkt je nainštalovaný 247 .....................................................................
6.10.5.3.2 Dynamická skupina – je nainštalovaná konkrétna verzia softvéru 247 ................................................................
6.10.5.3.3 Dynamická skupina – konkrétna verzia softvéru nie je nainštalovaná 248 ............................................................
6.10.5.3.4 Dynamická skupina – konkrétna verzia softvéru nie je nainštalovaná, ale je nainštalovaná iná verzia 248 ....................
6.10.5.3.5 Dynamická skupina – počítač sa nachádza v konkrétnej podsieti 248 .................................................................
6.10.5.3.6 Dynamická skupina – nainštalovaný ale neaktivovaný bezpečnostný produkt určený pre server 249 ..........................
6.10.5.4 Automatizácia procesov v nástroji ESET PROTECT 249 ......................................................................................
6.10.6 Správa licencií 251 ....................................................................................................................................
6.10.6.1 ESET Business Account alebo ESET MSP Administrator 254 ................................................................................
6.10.6.2 Pridanie licencie – licenčný kľúč 256 ............................................................................................................
6.10.6.3 Offline aktivácia 256 ................................................................................................................................
6.10.7 Prístupové práva 260 .................................................................................................................................
6.10.7.1 Používatelia 261 .....................................................................................................................................
6.10.7.1.1 Vytvorenie natívneho používateľa 263 .......................................................................................................
6.10.7.1.2 Akcie používateľa a podrobnosti o používateľovi 265 .....................................................................................
6.10.7.1.3 Zmena hesla používateľa 266 ..................................................................................................................
6.10.7.1.4 Namapovanie používateľov bezpečnostnej skupiny domény 267 .......................................................................
6.10.7.1.5 Priradenie sady povolení k používateľovi 269 ...............................................................................................
6.10.7.1.6 Dvojúrovňové overovanie 270 ..................................................................................................................
6.10.7.2 Sady povolení 271 ...................................................................................................................................
6.10.7.2.1 Správa povolení 273 ..............................................................................................................................
6.10.7.2.2 Zoznam povolení 275 ............................................................................................................................
6.10.8 Certifikáty 279 ..........................................................................................................................................
6.10.8.1 Partnerské certifikáty 280 .........................................................................................................................
6.10.8.1.1 Vytvorenie nového certifikátu 282 .............................................................................................................
6.10.8.1.2 Export partnerského certifikátu 283 ..........................................................................................................
6.10.8.1.3 APN/ABM certifikát 284 ..........................................................................................................................
6.10.8.1.4 Zobrazenie zneplatnených certifikátov 286 .................................................................................................
6.10.8.1.5 Nastavenie nového certifikátu pre ESET PROTECT Server 287 ..........................................................................
6.10.8.1.6 Vlastné certifikáty pre ESET PROTECT 289 ..................................................................................................
6.10.8.1.7 Ako použiť vlastné certifikáty v rámci nástroja ESET PROTECT? 300 ...................................................................
6.10.8.1.8 Certifikát s končiacou platnosťou – hlásenie a nahradenie 301 ..........................................................................
6.10.8.2 Certifikačné autority 303 ..........................................................................................................................
6.10.8.2.1 Vytvorenie novej certifikačnej autority 304 ..................................................................................................
6.10.8.2.2 Export verejného kľúča 305 .....................................................................................................................
6.10.8.2.3 Import verejného kľúča 306 ....................................................................................................................
6.10.9 Nastavenia servera 306 ..............................................................................................................................
6.10.9.1 Pokročilé zabezpečenie 312 .......................................................................................................................
6.10.9.2 SMTP server 313 .....................................................................................................................................
6.10.9.3 Automatické párovanie nájdených počítačov 314 ............................................................................................
6.10.10 Protokol auditu 315 ..................................................................................................................................
6.10.11 Exportovanie protokolov do Syslogu 316 ........................................................................................................
6.10.11.1 Syslog server 316 ..................................................................................................................................
6.10.11.2 Udalosti exportované vo formáte LEEF 317 ..................................................................................................
6.10.11.3 Udalosti exportované vo formáte JSON 317 ..................................................................................................
7 Správa mobilných zariadení (MDM) 320 ............................................................................................
7.1 Nastavenie MDM 322 ..................................................................................................................................
7.2 Registrácia zariadení 323 ..........................................................................................................................
7.2.1 Registrácia zariadení Android 326 ...................................................................................................................
7.2.1.1 Registrácia zariadení Android v rámci režimu Vlastník zariadenia 334 ....................................................................
7.2.2 Registrácia zariadení iOS 340 .........................................................................................................................
7.2.2.1 Registrácia zariadení iOS prostredníctvom ABM 344 ..........................................................................................
7.2.3 Registrácia prostredníctvom e-mailu 347 ..........................................................................................................
7.2.4 Individuálna registrácia prostredníctvom odkazu alebo QR kódu 349 ........................................................................
7.2.5 Individuálna registrácia v rámci režimu Vlastník zariadenia 351 ..............................................................................
7.2.6 Vytvorenie politiky pre iOS MDM – Exchange ActiveSync účet 353 ...........................................................................
7.2.7 Vytvorenie politiky pre MDC na aktiváciu APN/ABM a registráciu zariadení iOS 358 ......................................................
7.2.8 Vytvorenie politiky pre obmedzenie iOS zariadení a nastavenie Wi-Fi 363 ..................................................................
7.2.8.1 MDM konfiguračné profily 366 ......................................................................................................................
7.3 Riešenie problémov s MDM 366 ................................................................................................................
8 ESET PROTECT pre poskytovateľov spravovaných služieb 367 ...........................................
8.1 Funkcie v ESET PROTECT pre MSP používateľov 370 ............................................................................
8.2 Proces nasadenia pre MSP 371 .................................................................................................................
8.2.1 Lokálne nasadenie agenta 372 .......................................................................................................................
8.2.2 Vzdialené nasadenie agenta 372 .....................................................................................................................
8.3 MSP licencie 373 ..........................................................................................................................................
8.4 Import MSP účtu 375 ..................................................................................................................................
8.5 Nastavenie MSP zákazníka 376 .................................................................................................................
8.6 Vynechať nastavenie MSP zákazníka 380 ...............................................................................................
8.7 Vytvorenie vlastného inštalátora 381 ......................................................................................................
8.8 MSP používatelia 384 .................................................................................................................................
8.8.1 Vytvorenie vlastného MSP používateľa 386 ........................................................................................................
8.9 Pridávanie značiek k MSP objektom 387 .................................................................................................
8.10 Prehľad stavu MSP 388 ............................................................................................................................
8.11 Odstránenie spoločnosti 390 ..................................................................................................................
9 Aktualizácia ESET PROTECT 391 ............................................................................................................
10 Najčastejšie otázky 393 ............................................................................................................................
11 O programe ESET PROTECT 396 ..........................................................................................................
12 Licenčná dohoda s koncovým používateľom 397 .........................................................
13 Zásady ochrany osobných údajov 402 ............................................................................................
1
O tejto príručke
Táto príručka správcu bola napísaná tak, aby vám pomohla oboznámiť sa s produktom ESET PROTECT a poskytla
inštrukcie, ako ho správne používať.
Pre zachovanie konzistentnosti, a aby sa zabránilo zámene, je terminológia použitá v tejto príručke založená na
názvoch parametrov nástroja ESET PROTECT. Používame tiež sadu symbolov na zvýraznenie kapitol, ktoré sú
obzvlášť dôležité alebo potrebné.
Poznámka
Poznámky môžu poskytovať cenné informácie, ako napríklad špecifické funkcie alebo odkaz na
súvisiacu kapitolu.
Dôležité
Takéto označenie vyžaduje vašu pozornosť a neodporúča sa ho ignorovať. Zvyčajne ide o postatné
informácie, hoci nie sú mimoriadne závažné.
Upozornenie
Toto označenie obsahuje mimoriadne dôležité informácie, pri ktorých by ste mali spozornieť.
Upozornenia sú umiestnené tak, aby vás včas varovali a zároveň vám pomohli predísť chybám,
ktoré by mohli mať negatívne následky. Prosím, dôkladne si prečítajte text ohraničený týmto
označením, pretože sa týka vysoko citlivých systémových nastavení alebo upozorňuje na riziká.
Príklad
Toto označenie obsahuje ukážkový príklad, ktorý priamo súvisí s informáciami v príslušnej kapitole.
Príklady sa využívajú hlavne pri komplikovanejších kapitolách.
Konvencia Význam
Tučné písmo Pomenúva položky rozhrania, ako napr. polia a tlačidlá možností.
Kurzíva Zástupné symboly pre údaje, ktoré máte poskytnúť. Napríklad, file name alebo path
znamená, že máte zadať konkrétnu cestu alebo názov súboru.
Courier New Príklady kódov alebo príkazov.
Hypertextové prepojenie Poskytuje rýchly a jednoduchý prístup k súvisiacim prepojeným kapitolám alebo
externým webovým lokalitám. Hypertextové prepojenia sú zvýraznené modrou farbou a
môžu byť podčiarknuté.
%ProgramFiles% Systémový adresár Windows, kde sú uložené programy systému Windows a ďalšie
programy.
Online pomocník je hlavným zdrojom pomocného obsahu. Pri pripojení na internet je zobrazovaná vždy
najnovšia verzia Online pomocníka. Online pomocník pre produkt ESET PROTECT obsahuje štyri aktívne karty
na vrchnej navigačnej hlavičke: Inštalácia/Aktualizácia, Administrácia, Nasadenie VA a Príručka pre malé a
stredne veľké podniky.
Táto príručka je rozdelená na niekoľko kapitol a podkapitol. Konkrétne informácie môžete nájsť pomocou
poľa určeného na vyhľadávanie v hornej časti.
Dôležité
Keď otvoríte používateľskú príručku z navigačného panela umiestneného vo vrchnej časti stránky,
vyhľadávanie bude obmedzené len na obsah danej príručky. Napríklad, ak otvoríte časť
Administrácia, kapitoly z časti Inštalácia/aktualizácia a Nasadenie VA nebudú zahrnuté do výsledkov
vyhľadávania.
2
Databáza znalostí spoločnosti ESET obsahuje odpovede na najčastejšie kladené otázky, ako aj odporúčané
riešenia rozličných problémov. Pravidelná aktualizácia databázy znalostí pracovníkmi spoločnosti ESET z nej
robí najrýchlejší nástroj na riešenie rozličných druhov problémov.
ESET fórum poskytuje používateľom produktov spoločnosti ESET jednoduchý spôsob, ako získať pomoc a
zároveň pomôcť iným. Môžete tam uverejniť akúkoľvek otázku alebo sa informovať o akomkoľvek probléme v
súvislosti s produktmi spoločnosti ESET.
Môžete odoslať vaše hodnotenie alebo poskytnúť spätnú väzbu na konkrétnu kapitolu pomocníka: Kliknite na
odkaz Zanechajte nám spätnú väzbu nachádzajúci sa pod stránkou pomocníka.
Legenda ikon
Táto časť popisuje a vysvetľuje význam všetkých ikon, ktoré sa vyskytujú v ESET PROTECT Web Console. Niektoré
ikony znázorňujú akciu, typ položky alebo súčasný stav. Väčšina ikon je zobrazená v jednej z troch farieb, ktoré
slúžia na označenie dostupnosti daného prvku:
Štandardná ikona – akcia je dostupná.
Modrá ikona – zvýraznený prvok pri ukázaní na položku kurzorom myši.
Sivá ikona – akcia nie je dostupná.
Ikona stavu Popis
Zobraziť podrobnosti – zobrazia sa podrobné informácie o klientskom zariadení.
Pridať nové – budú pridané nové zariadenia.
Nová úloha – bude pridaná nová úloha.
Nové oznámenie – bude pridané nové oznámenie.
Nové statické/dynamické skupiny – budú pridané nové skupiny.
Upraviť – môžete upravovať vytvorené úlohy, oznámenia, šablóny reportov, skupiny, politiky atď.
Duplikovať – umožňuje vytvoriť novú politiku založenú na už existujúcej politike, ktorú ste vybrali.
Duplikovaná politika si vyžaduje nový názov.
Presunúť – umožňuje presunúť počítače, politiky, statické alebo dynamické skupiny.
Prístupová skupina – umožňuje presunúť položku do inej statickej skupiny.
Vymazať – úplne odstráni zvoleného klienta, skupinu atď.
Premenovať viaceré položky – ak vyberiete viacero položiek, môžete ich premenovať po jednom
alebo môžete použiť Regex vyhľadávanie (na základe regulárnych výrazov) a naraz premenovať
viaceré položky.
Kontrolovať – táto funkcia spustí úlohu Manuálna kontrola na kliente, ktorý nahlásil detekciu.
Aktualizovať moduly – táto funkcia spustí úlohu Aktualizácia modulov (aktualizácia bude spustená
manuálne).
Protokol auditu –Zobrazenie protokolu auditu pre vybranú položku.
Spustiť úlohu – spustenie úlohy na mobilných zariadeniach.
Znovu registrovať – otvorí sa okno Pridať mobilné zariadenie prostredníctvom e-mailu.
Odomknúť – zariadenie bude odomknuté.
Zamknúť – zariadenie bude uzamknuté po zachytení podozrivej aktivity alebo v prípade, že
zariadenie je označené ako stratené.
Hľadať – vyžiadanie GPS súradníc vášho mobilného zariadenia.
Siréna – vzdialené spustenie hlučnej sirény aj pokiaľ je na zariadení vypnutý zvuk.
Vymazať – všetky dáta uložené na zariadení budú natrvalo vymazané.
Reštartovať – ak vyberiete počítač a použijete možnosť Reštartovať, zariadenie sa reštartuje.
Obnoviť – obnovenie súboru presunutého do karantény späť do jeho pôvodného umiestnenia.
Vypnutie – ak vyberiete počítač a použijete možnosť Reštartovať > Vypnutie, zariadenie sa vypne.
Deaktivácia produktov
Spustiť úlohu – vyberte úlohu a nastavte pre ňu spúšťač a obmedzenie (voliteľné). Úloha bude
zaradená do poradia úloh čakajúcich na vykonanie podľa jej nastavení. Táto možnosť okamžite spustí
úlohu, ktorú vyberiete zo zoznamu dostupných úloh.
3
Ikona stavu Popis
Naposledy použité úlohy – zobrazia sa naposledy použité úlohy. Môžete kliknúť na požadovanú
úlohu a opätovne ju spustiť.
Priradiť používateľa – môžete priradiť používateľa k zariadeniu. Používateľov môžete spravovať v
sekcii Používatelia počítača.
Spravovať politikypolitika môže byť tiež priradená priamo ku klientu (viacerým klientom), nie len
ku skupine. Vyberte túto možnosť, ak si želáte priradiť politiku k označeným klientom.
Odoslať pokyn na prebudenie – ESET PROTECT Server spustí okamžitú replikáciu ESET
Management Agenta na klientskom počítači prostredníctvom služby EPNS. Toto je užitočné, ak
nechcete čakať na pravidelný interval pripojenia ESET Management Agenta na ESET PROTECT Server.
Ak napríklad chcete, aby bola klientska úloha spustená na klientoch okamžite alebo chcete, aby bola
politika uplatnená ihneď.
Nasadiť agenta – pomocou tejto možnosti môžete vytvoriť novú serverovú úlohu.
Izolovať od siete
Ukončiť izoláciu od siete
Pripojiť – môžete vygenerovať a stiahnuť .rdp súbor, ktorý vám umožní pripojiť sa na cieľové
zariadenie cez protokol RDP (Remote Desktop Protocol).
Potlačiť – ak vyberiete počítač a použijete možnosť Potlačiť, agent daného klienta sa prestane hlásiť
do ESET PROTECT. Bude len agregovať informácie. Ikona potlačenia bude zobrazená vedľa názvu
počítača v stĺpci „Potlačený“.
Po vypnutí potlačenia kliknutím na Zrušiť potlačenie sa potlačený počítač bude znova prihlasovať
(hlásiť) a komunikácia medzi ESET PROTECT a klientom bude obnovená.
Vypnúť – vypnutie alebo odstránenie nastavenia, prípadne výberu.
Priradiť – táto funkcia slúži na priradenie politiky ku klientu alebo skupine.
Importovať – môžete importovať reporty, politiky alebo verejný kľúč.
Exportovať – môžete exportovať reporty, politiky alebo partnerský certifikát.
Značky – Upravte značky (priradenie, zrušenie priradenia, vytvorenie, odstránenie).
Statická skupina
Dynamická skupina
Neaplikovať príznak politiky
Aplikovať príznak politiky
Vynútiť príznak politiky
Spúšťače – pozrite si zoznam spúšťačov pre vybranú klientsku úlohu.
Počítač
Mobil
Server
Súborový server
E-mailový server
Server brány
Server pre spoluprácu
Agent
Mobile Device Connector
Rogue Detection Sensor
ERA 6.x Proxy
ESET PROTECT Server
Zdieľaná lokálna vyrovnávacia pamäť
Enterprise Inspector Agent
Enterprise Inspector Server
ESET Full Disk Encryption
Zapnúť EDTDmôžete aktivovať a zapnúť ESET Dynamic Threat Defense.
Offline pomocník
Offline pomocník pre ESET PROTECT nie je predvolene nainštalovaný. Ak potrebujete pomocníka pre ESET
PROTECT, ktorého môžete použiť aj keď ste offline (v prípade, že nemáte prístup na internet), postupujte podľa
nasledujúcich krokov.
4
Poznámka
Aktualizácia Web Console a Apache Tomcat spôsobí odstránenie súborov offline Pomocníka. Ak ste
používali offline Pomocníka s ERA/ESMC alebo staršou verziou ESET PROTECT, znovu ho vytvorte pre
ESET PROTECT 8.0 po aktualizácii. Týmto sa zabezpečí, že budete mať najnovšieho offline
Pomocníka, ktorý zodpovedá verzii vášho produktu ESET PROTECT.
Kliknite na jazykový kód pre stiahnutie Offline pomocníka pre nástroj ESET PROTECT v požadovanom jazyku. Offline
pomocník môže byť nainštalovaný vo viacerých jazykoch.
Pokyny na inštaláciu Offline pomocníka na systéme Windows
1. Stiahnite si súbor .zip kliknutím na jazykový kód v tabuľke nižšie, čím stiahnete Offline pomocníka pre
nástroj ESET PROTECT v požadovanom jazyku.
2. Uložte súbor .zip (napr. na USB kľúč).
3. Vytvorte nový priečinok s názvom help na vašom serveri, na ktorom beží ESET PROTECT Web Console, v
nasledujúcom umiestnení: %ProgramFiles%\Apache Software Foundation\[ Tomcat folder
]\webapps\era\webconsole\ a skopírujte súbor .zip do priečinka help.
4. Extrahujte obsah súboru .zip, napr. en-US.zip, do priečinka s rovnakým názvom (v tomto prípade en-US),
aby štruktúra priečinkov vyzerala takto:%ProgramFiles%\Apache Software Foundation\[ Tomcat folder
]\webapps\era\webconsole\help\en-US
Teraz môžete otvoriť ESET PROTECT Web Console. Vyberte požadovaný jazyk a prihláste sa. Ak kliknete na
ikonu v pravom hornom rohu, zobrazí sa Offline pomocník.
Poznámka
Offline pomocníka môžete v prípade potreby pridať aj vo viacerých jazykoch podľa krokov
uvedených vyššie.
Dôležité
Ak váš počítač alebo mobilné zariadenie, z ktorého sa prihlasujete do ESET PROTECT Web
Console, nemá pripojenie na internet, budete musieť zmeniť nastavenia ESET PROTECT Web
Console tak, aby sa pre nástroj ESET PROTECT predvolene otváral Offline pomocník (miesto
Online pomocníka). Postupujte podľa inštrukcií uvedených pod tabuľkou.
Pokyny na inštaláciu Offline pomocníka na systéme Linux
1. Stiahnite si súbor .tar kliknutím na jazykový kód v tabuľke nižšie, čím stiahnete Offline pomocníka pre
nástroj ESET PROTECT v požadovanom jazyku.
2. Uložte súbor .tar (napr. na USB kľúč).
3. Otvorte terminál a prejdite do /usr/share/tomcat/webapps/era/webconsole.
4. Vytvorte nový priečinok s názvom help spustením príkazu mkdir help.
5. Skopírujte súbor .tar do priečinka help a extrahujte ho napr. pomocou príkazu tar -xvf en-US.tar.
Teraz môžete otvoriť ESET PROTECT Web Console. Vyberte požadovaný jazyk a prihláste sa. Ak kliknete na
ikonu v pravom hornom rohu, zobrazí sa Offline pomocník.
Pre aktualizáciu Offline pomocníka po vykonaní migrácie zo staršej verzie (napr. ERA 6.5) vymažte existujúci
priečinok pomocníka (...webapps\era\webconsole\help) a vytvorte nový priečinok v rovnakom
umiestnení (krok č. 3, uvedený vyššie). Po nahradení priečinka pokračujte štandardným postupom.
Poznámka
Offline pomocníka môžete v prípade potreby pridať aj vo viacerých jazykoch podľa krokov
uvedených vyššie.
Dôležité
Ak váš počítač alebo mobilné zariadenie, z ktorého sa prihlasujete do ESET PROTECT Web
Console, nemá pripojenie na internet, budete musieť zmeniť nastavenia ESET PROTECT Web
Console tak, aby sa pre nástroj ESET PROTECT predvolene otváral Offline pomocník (miesto
Online pomocníka). Postupujte podľa inštrukcií uvedených pod tabuľkou.
Podporovaný jazyk Offline HTML pomocník
.zip
Offline HTML pomocník
.tar
5
Angličtina en-US.zip en-US.tar
Arabčina ar-EG.zip ar-EG.tar
Zjednodušená čínština zh-CN.zip zh-CN.tar
Tradičná čínština zh-TW.zip zh-TW.tar
Chorvátčina hr-HR.zip hr-HR.tar
Čeština cs-CZ.zip cs-CZ.tar
Francúzština fr-FR.zip fr-FR.tar
Francúzština (kan.) fr-CA.zip fr-CA.tar
Nemčina de-DE.zip de-DE.tar
Gréčtina el-GR.zip el-GR.tar
Taliančina it-IT.zip it-IT.tar
Japončina ja-JP.zip ja-JP.tar
Kórejčina ko-KR.zip ko-KR.tar
Poľština pl-PL.zip pl-PL.tar
Portugalčina – Brazília pt-BR.zip pt-BR.tar
Ruština ru-RU.zip ru-RU.tar
Španielčina es-ES.zip es-ES.tar
Španielčina – Latinská Amerika es-CL.zip es-CL.tar
Slovenčina sk-SK.zip sk-SK.tar
Turečtina tr-TR.zip tr-TR.tar
Ukrajinčina uk-UA.zip uk-UA.tar
Vynútenie Offline pomocníka na systéme Windows
1. Otvorte C:\Program Files\Apache Software Foundation\[ Tomcat folder ]\webapps\era\WEB-
INF\classes\sk\eset\era\g2webconsole\server\modules\config\EraWebServerConfig.properties v textovom editore.
2. Vyhľadajte riadok, v ktorom sa nachádza nastavenie help_show_online=true, zmeňte hodnotu tohto nastavenia na false a uložte
zmeny.
3. Reštartujte službu Tomcat v rámci služieb alebo pomocou príkazového riadka.
Offline pomocník pre ESET PROTECT sa otvorí vždy, keď kliknete na ikonu v pravom hornom rohu nástroja ESET PROTECT Web Console
alebo prejdete do spodnej časti okna vľavo a kliknete na možnosť Pomocník.
Vynútenie Offline pomocníka na systéme Linux
1. Otvorte konfiguračný súbor /usr/share/tomcat/webapps/era/WEB-
INF/classes/sk/eset/era/g2webconsole/server/modules/config/EraWebServerConfig.properties v textovom editore (napr. nano).
2. Vyhľadajte riadok, v ktorom sa nachádza nastavenie help_show_online=true, zmeňte hodnotu tohto nastavenia na false a uložte zmeny.
3. Zastavte službu tomcat spustením príkazu tomcat stop.
4. Spustite službu tomcat spustením príkazu tomcat start.
Offline pomocník pre ESET PROTECT sa otvorí, keď kliknete na ikonu v pravom hornom rohu nástroja ESET PROTECT Web Console alebo prejdete do spodnej
časti ľavého panela s ponukou a kliknete na možnosť Pomocník.
Predstavenie programu ESET PROTECT
Vitajte v programe ESET PROTECT 8.0. ESET PROTECT vám umožňuje spravovať v sieťovom prostredí z jedného
miesta všetky produkty spoločnosti ESET na pracovných staniciach, serveroch a mobilných zariadeniach. Pomocou
nástroja ESET PROTECT Web Console môžete nasadiť bezpečnostné riešenia spoločnosti ESET, spravovať úlohy,
vynucovať bezpečnostné politiky, sledovať stav systému a pohotovo reagovať na problémy alebo detekcie na
vzdialených počítačoch. Prečítajte si tiež kapitoly Prehľad architektúry a infraštruktúry ESET PROTECT, Začíname s
nástrojom ESET PROTECT Web Console a Podporované Desktop Provisioning prostredia.
ESET PROTECT pozostáva z nasledujúcich súčastí:
ESET PROTECT Server – ESET PROTECT Server môže byť nainštalovaný na Windows a Linux servery a môže
mať tiež podobu virtuálneho zariadenia. Riadi komunikáciu s agentmi a zhromažďuje a uchováva dáta aplikácií v
databáze.
ESET PROTECT Web Console – ESET PROTECT Web Console je hlavné rozhranie, ktoré vám umožňuje spravovať
klientske počítače vo vašej sieti. Poskytuje prehľad klientov v sieti a dá sa použiť na vzdialenú inštaláciu
produktov spoločnosti ESET na nespravované počítače. Po inštalácii ESET PROTECT Servera máte prístup do Web
6
Console prostredníctvom vášho webového prehliadača. Ak sa rozhodnete sprístupniť webový server na internete,
budete môcť používať ESET PROTECT z akéhokoľvek miesta a zariadenia pripojeného na internet.
ESET Management Agent – ESET Management Agent sprostredkúva komunikáciu medzi ESET PROTECT
Serverom a klientskymi počítačmi. Agent musí byť nainštalovaný na každom klientskom počítači, ktorý bude
komunikovať s ESET PROTECT Serverom. Keďže sa agent nachádza na klientskom počítači a dokáže uchovávať
viaceré bezpečnostné scenáre, používanie ESET Management Agenta skracuje čas reakcie na nové detekcie.
Pomocou ESET PROTECT Web Console môžete nasadiť ESET Management Agenta na nespravované počítače,
ktoré boli identifikované prostredníctvom vášho Active Directory alebo nástrojom ESET RD Sensor. V prípade
potreby je možná aj manuálna inštalácia ESET Management Agenta.
Rogue Detection Sensor – ESET PROTECT Rogue Detection Sensor (RD Sensor) deteguje nespravované
počítače, ktoré sa nachádzajú v sieti. Informácie o týchto počítačoch sú odosielané na ESET PROTECT Server. To
umožňuje jednoducho pridať nové klientske počítače do vašej zabezpečenej siete. RD Sensor si pamätá počítače,
ktoré už boli nájdené a nebude odosielať rovnaké informácie dvakrát.
Apache HTTP Proxy – je to služba, ktorá môže byť použitá v kombinácii s nástrojom ESET PROTECT na:
oDistribúciu aktualizácií na klientske počítače a distribúciu inštalačných balíkov na ESET Management Agenta.
oPresmerovanie komunikácie s ESET Management Agentmi na ESET PROTECT Server.
Mobile Device Connector – komponent, ktorý umožňuje správu mobilných zariadení pomocou nástroja ESET
PROTECT. Umožňuje vám spravovať mobilné zariadenia (Android a iOS) a bezpečnostný produkt ESET Endpoint
Security pre Android.
Virtuálne zariadenie ESET PROTECT – ESET PROTECT VA je určené pre používateľov, ktorí chcú používať ESET
PROTECT vo virtualizovanom prostredí.
Mirror Tool – tento nástroj sa používa na aktualizovanie programových modulov v offline prostredí. V prípade,
že bezpečnostné produkty ESET na vašich klientskych počítačoch nemajú pripojenie na internet, môžete použiť
nástroj Mirror Tool, ktorý sťahuje aktualizačné súbory z aktualizačných serverov spoločnosti ESET a ukladá ich
lokálne.
ESET Remote Deployment Tool – tento nástroj slúži na nasadenie all-in-one inštalačných balíkov vytvorených
pomocou nástroja ESET PROTECT Web Console. Ponúka tak pohodlný spôsob distribúcie ESET Management
Agenta s bezpečnostným produktom ESET na klientske počítače v sieti.
ESET Business Account – nový licenčný portál určený pre firemné produkty ESET vám umožňuje spravovať
licencie. Bližšie informácie o aktivácii vášho produktu nájdete v kapitole ESET Business Account, prípadne si
môžete prečítať používateľskú príručku portálu ESET Business Account, kde nájdete podrobnejšie informácie o
jeho používaní. Ak už máte prihlasovacie meno a heslo, ktoré vám boli vydané spoločnosťou ESET, môžete ich
konvertovať na licenčný kľúč. Viac informácií nájdete v časti Konvertovanie licenčných prihlasovacích údajov na
licenčný kľúč.
ESET Enterprise Inspector (EEI) – komplexný systém detekcie a reakcie na hrozby v koncových bodoch
(Endpoint Detection and Response – EDR), ktorý zahŕňa funkcie, ako napr. detekcia incidentov, manažment a
reakcia na incidenty, zozbieravanie údajov, detekcia indikátorov ohrozenia, detekcia anomálií, detekcia
správania, detekcia porušenia pravidiel atď.
Nové funkcie v ESET PROTECT
Premenovanie riešenia ESET Security Management Center
Produkt ESET Security Management Center bude premenovaný na ESET PROTECT. Naše produkty a služby
vyvíjame tak, aby dokázali pokryť nové trhy a potreby zákazníkov. Rozhodli sme sa premenovať naše riešenie, aby
sme vedeli lepšie využiť aktuálne aj nové možnosti, ktoré máme naplánované.
ESET Full Disk Encryption pre macOS
Rozširujeme podporu platforiem a pridávame správu cez FileVault (natívne šifrovanie pre macOS) s cieľom zvýšiť
zabezpečenie dát vo firmách. Viac informácií
7
Pokročilé funkcie
Niektoré nové funkcie sa zameriavajú na väčšie siete a ich potrebu väčšieho prispôsobenia. Tieto funkcie
sme zabudovali do existujúceho používateľského rozhrania.
Protokol auditu
Nová funkcia pomáha správcom identifikovať a sledovať aktivitu v ESET PROTECT. Jednoducho pristupujte
k spusteným úlohám, zmeneným politikám, vyriešeným detekciám, pridaným používateľom alebo počítačom
a v prípade potreby ich upravujte. Viac informácií
Vylúčenie hrozieb firewallu
Pridali sme možnosť vylúčiť hrozby firewallu zo zoznamu detekcií. Viac informácií
Podpora pre ESET Business Account Lokality
Teraz môžete importovať celú štruktúru svojho účtu ESET Business Account vrátane licenčných jednotiek
rozdelených medzi lokality.
Podporované webové prehliadače, bezpečnostné produkty ESET a jazyky
ESET PROTECT podporuje nasledujúce operačné systémy:
Windows, Linux a macOS.
ESET PROTECT Web Console môžete spúšťať cez nasledujúce webové prehliadače:
Webový prehliadač
Mozilla Firefox
Microsoft Edge
Google Chrome
Safari
Opera
Poznámka
Pre čo najlepšie fungovanie ESET PROTECT Web Console odporúčame používať vždy najnovšiu
verziu webových prehliadačov.
Ak používate Internet Explorer, ESET PROTECT Web Console vás upozorní, že používate
nepodporovaný webový prehliadač.
Najnovšie verzie produktov ESET spravovateľných prostredníctvom
nástroja ESET PROTECT 8.0
Produkt Verzia produktu
ESET Endpoint Security pre Windows 7.x, 8.x
ESET Endpoint Antivirus pre Windows 7.x, 8.x
ESET Endpoint Security pre macOS 6.8+
ESET Endpoint Antivirus pre macOS 6.8+
ESET Endpoint Security pre Android 2.x
ESET File Security pre Windows Server 7.x
ESET File Security pre Microsoft Azure 7.x
8
Produkt Verzia produktu
ESET Mail Security pre Microsoft Exchange Server 7.x
ESET Security pre Microsoft SharePoint Server 7.x
ESET Mail Security pre IBM Domino Server 7.x
ESET File Security pre Linux 7.x, 8.x
ESET Endpoint Antivirus pre Linux 7.x, 8.x
ESET Dynamic Threat Defense
ESET Enterprise Inspector 1.x
ESET Full Disk Encryption pre Windows
ESET Full Disk Encryption pre macOS
Staršie verzie produktov ESET spravovateľných prostredníctvom nástroja ESET PROTECT 8.0
Produkt Verzia produktu
ESET Endpoint Security pre Windows 6.5+
ESET Endpoint Antivirus pre Windows 6.5+
ESET File Security pre Microsoft Windows Server 6.5
ESET File Security pre Microsoft Azure 6.5
ESET Mail Security pre Microsoft Exchange Server 6.5
ESET Mail Security pre IBM Lotus Domino 6.5
ESET Security pre Microsoft SharePoint Server 6.5
ESET Mail Security pre Linux/FreeBSD 4.5.x
ESET File Security pre Linux/FreeBSD 4.5.x
ESET Gateway Security pre Linux/FreeBSD 4.5.x
Poznámka
Staršie verzie bezpečnostných produktov ESET uvedených v tabuľke vyššie momentálne nie je
možné spravovať prostredníctvom nástroja ESET PROTECT 8.
Viac informácií o kompatibilite nájdete v článku o životnom cykle produktov spoločnosti ESET
určených pre firmy.
Produkty podporujúce aktiváciu prostredníctvom predplatného
Produkt ESET Dostupné od verzie
ESET Endpoint Antivirus/Security pre Windows 7.0
ESET Endpoint Antivirus/Security pre macOS 6.8.x
ESET Endpoint Security pre Android 2.0.158
ESET Mobile Device Management pre Apple iOS 7.0
ESET File Security pre Microsoft Windows Server 7.0
ESET Security Management Center 7.0
ESET Mail Security pre Microsoft Exchange 7.0
ESET File Security pre Windows Server 7.0
ESET Mail Security pre IBM Domino 7.0
ESET Security pre Microsoft SharePoint Server 7.0
ESET File Security pre Linux 7.0
ESET Endpoint Antivirus pre Linux 7.x
Podporované jazyky
Jazyk Kód
Angličtina (Spojené Štáty) en-US
Arabčina (Egypt) ar-EG
Zjednodušená čínština zh-CN
Tradičná čínština zh-TW
Chorvátčina (Chorvátsko) hr-HR
Čeština (Česká republika) cs-CZ
Francúzština (Francúzsko) fr-FR
9
Francúzština (Kanada) fr-CA
Nemčina (Nemecko) de-DE
Gréčtina (Grécko) el-GR
Maďarčina (Maďarsko)* hu-HU
Indonézština (Indonézia)* id-ID
Taliančina (Taliansko) it-IT
Japončina (Japonsko) ja-JP
Kórejčina (Kórea) ko-KR
Poľština (Poľsko) pl-PL
Portugalčina (Brazília) pt-BR
Ruština (Rusko) ru-RU
Španielčina (Čile) es-CL
Španielčina (Španielsko) es-ES
Slovenčina (Slovensko) sk-SK
Turečtina (Turecko) tr-TR
Ukrajinčina (Ukrajina) uk-UA
* V tomto jazyku je dostupný len samotný produkt, nie Online pomocník.
Začíname s ESET PROTECT
ESET PROTECT je možné konfigurovať a spravovať pomocou ESET PROTECT Web Console. Po úspešnej inštalácii
nástroja ESET PROTECT alebo nasadení virtuálneho zariadenia ESET PROTECT sa môžete pripojiť na váš ESET
PROTECT Server pomocou ESET PROTECT Web Console.
Po úspešnej inštalácii nástroja ESET PROTECT môžete začať s nastavením. Naša príručka vás prevedie
odporúčanými krokmi pre optimálne nastavenia.
Prvé kroky po nasadení ESET PROTECT Servera
1. Otvorte vo svojom prehliadači ESET PROTECT Web Console a prihláste sa.
2. Pridajte vašu licenciu/licencie do ESET PROTECT.
3. Pridajte klientske počítače, servery a mobilné zariadenia vo svojej sieti do ESET PROTECT štruktúry.
4. Priraďte vstavanú politiku Hlásenia aplikácií – hlásiť všetky inštalované aplikácie k všetkým
počítačom.
5. Vytvorte dynamickú skupinu pre počítače s nainštalovaným produktom ESET pre domácnosti.
6. Odinštalujte antivírusové aplikácie tretích strán prostredníctvom úlohy Odinštalovanie softvéru.
7. Nainštalujte bezpečnostné produkty ESET prostredníctvom úlohy Inštalácia softvéru (pokiaľ ste
nenainštalovali agenta pomocou all-in-one inštalátora).
8. Priraďte politiku s odporúčanými nastaveniami ku každému počítaču s nainštalovaným produktom ESET.
Napríklad, na počítače so systémom Windows a bezpečnostným produktom ESET Endpoint aplikujte
vstavanú politiku Antivírus – Maximálna bezpečnosť – odporúča sa. Prečítajte si tiež kapitolu Ako
spravovať produkty spoločnosti ESET určené pre koncové zariadenia prostredníctvom nástroja ESET
PROTECT.
10
Ďalšie odporúčané kroky
Oboznámte sa s ESET PROTECT Web Console, pretože je to rozhranie, ktoré budete používať na správu
bezpečnostných produktov od spoločnosti ESET.
Počas inštalácie vytvorte účet správcu. Odporúčame však, aby ste účet správcu nepoužívali na každodennú
činnosť, ale aby ste si na správu klientov a nastavovanie ich oprávnení vytvorili nový účet.
Dôležité
Neodporúčame používať prednastavený účet správcu nástroja ESET PROTECT (účet Administrator)
ako štandardný používateľský účet. Tento účet slúži ako záloha v prípade, že sa vyskytnú problémy s
bežnými používateľskými účtami. V takom prípade môžete použiť účet správcu a odstrániť dané
problémy.
Používajte oznámenia a reporty na sledovanie stavu klientskych počítačov vo vašej sieti. Napríklad, ak
chcete byť upozornený v prípade výskytu určitej udalosti, alebo si chcete pozrieť alebo stiahnuť report.
Pravidelne zálohujte svoju databázu pre zníženie rizika straty dát.
Odporúčame, aby ste exportovali certifikačnú autoritu servera a partnerské certifikáty. V prípade, že
potrebujete preinštalovať ESET PROTECT Server, môžete použiť certifikačnú autoritu a partnerské certifikáty z
pôvodného ESET PROTECT Servera a nemusíte preinštalovať ESET Management Agenty na klientskych
počítačoch.
Zmeny po aktualizácii z ERA 6.5
Ak ste vykonali aktualizáciu z ERA 6.5 alebo staršej verzie, je potrebné skontrolovať používateľov, povolenia a
nastavenia servera a uistiť sa, že vyhovujú vylepšenému bezpečnostnému modelu, ktorý poskytuje nástroj ESET
PROTECT. Medzi objekty sa radia nielen počítače, ale aj úlohy, oznámenia, politiky, certifikáty, inštalátory a sady
povolení. Prezrite si zoznam povolení, kde sa dozviete viac o prístupových právach.
Poznámka
Po aktualizácii ESET PROTECT odporúčame, aby ste pred prihlásením do novej verzie Web Console
vymazali vyrovnávaciu pamäť webového prehliadača a súbory cookie.
Používatelia a sady povolení
Správca by mal skontrolovať všetkých používateľov a sady povolení. Nový bezpečnostný model je založený hlavne
na statických skupinách, takže vám odporúčame si najskôr rozvrhnúť štruktúru skupín a až potom vytvárať sady
povolení. Správca môže vytvárať aj nových natívnych používateľov.
11
Dôležité
Nezabudnite ku každému používateľovi priradiť domácu skupinu a sadu povolení, ktorá používateľovi
poskytne prístupové práva pre túto skupinu. Všetky objekty vytvorené používateľom budú vždy
automaticky zahrnuté do domácej skupiny daného používateľa.
Po vykonaní aktualizácie budú používatelia rozdelení do dvoch kategórií:
Používatelia, ktorým nebola pridelená sada povolení na prístup ku skupine Všetko v ERA, nebudú mať
domácu skupinu v novej verzii ESET PROTECT. Títo používatelia nebudú mať prístupové práva ku Skupinám
a počítačom, čo znamená, že sa im nebudú zobrazovať žiadne zariadenia.
Používatelia, ktorým bola pridelená sada povolení na prístup ku skupine Všetko v ERA, budú mať tieto
povolenia ponechané. Títo používatelia navyše získajú aj povolenia na prístup ku Skupinám a počítačom.
Úlohy a spúšťače
Klientske úlohy a Serverové úlohy sú zlúčené do sekcie Úlohy.
Reporty, šablóny a ostatné objekty
Po aktualizácii zo staršej verzie budú všetky objekty zahrnuté v statickej skupine Všetko. Správca môže jednotlivé
objekty zdieľať medzi používateľmi rozličnými spôsobmi:
Duplikovaním objektov, čím sa tieto objekty sprístupnia používateľom bez administrátorských oprávnení.
Presunutím objektov do zdieľaných skupín, kde k nim má prístup viac používateľov.
Používateľom je možné prideliť dodatočné sady povolení, ktoré im umožnia obmedzený prístup k určitým
objektom (napríklad k Politikám) cez skupinu Všetko.
Statické a dynamické skupiny
Statické skupiny sú základom bezpečnostného modelu v ESET PROTECT. Každý objekt je umiestnený v jednej
statickej skupine. Štruktúra statických aj dynamických skupín zostáva rovnaká aj po vykonaní aktualizácie.
Používatelia musia mať pridelené povolenia pre svoju skupinu, aby bolo umožnené zobrazovanie a interakcia s
ostatnými členmi skupiny.
Otvorenie ESET PROTECT Web Console
ESET PROTECT Web Console je hlavné používateľské rozhranie používané na komunikáciu s ESET PROTECT
Serverom. Je to v podstate ovládací panel a tiež centrálne miesto, z ktorého môžete spravovať všetky
bezpečnostné riešenia spoločnosti ESET. Je to webové rozhranie, ktoré je dostupné pomocou webového
prehliadača z akéhokoľvek miesta a zariadenia s prístupom na internet.
Existuje niekoľko možností otvorenia rozhrania ESET PROTECT Web Console.
Na vašom lokálnom serveri (počítači s Web Console) otvorte nasledujúcu URL adresu vo webovom
prehliadači:
https://localhost/era/
Z akéhokoľvek miesta s prístupom na internet zadajte do webového prehliadača URL adresu v
nasledujúcom formáte:
https://yourservername/era/
Nahraďte „yourservername“ skutočným názvom alebo IP adresou svojho webového servera.
Pre prihlásenie do virtuálneho zariadenia ESET PROTECT použite nasledujúcu URL adresu:
https://[IP address]/
Nahraďte „[IP address]“ IP adresou vášho virtuálneho počítača ESET PROTECT.
Na vašom lokálnom serveri (počítač, na ktorom beží Web Console) kliknite na Štart > Všetky programy >
ESET > ESET PROTECT > ESET PROTECT Web Console – otvorí sa prihlasovacie okno vo vašom
predvolenom webovom prehliadači. Toto sa nevzťahuje na virtuálne zariadenie ESET PROTECT.
Ak na webovom serveri beží ESET PROTECT Web Console, zobrazí sa nasledujúca obrazovka:
12
Ak je toto vaše prvé prihlásenie, zadajte prihlasovacie údaje, ktoré ste zadali počas inštalácie. Pre viac informácií si
pozrite časť Prihlasovacie okno Web Console.
Poznámka
Ak sa vám nedarí prihlásiť sa do Web Console alebo sa pri prihlasovaní zobrazí chybové hlásenie,
pozrite si kapitolu Riešenie problémov – Web Console.
ESET PROTECT Web Console
ESET PROTECT Web Console je hlavné používateľské rozhranie používané na komunikáciu s ESET PROTECT
Serverom. Je to v podstate ovládací panel a tiež centrálne miesto, z ktorého môžete spravovať všetky svoje
bezpečnostné riešenia ESET. Web Console je webové rozhranie, ktoré sa používa prostredníctvom webového
prehliadača (pozrite si časť Podporované webové prehliadače) z akéhokoľvek miesta a zariadenia, ktoré má prístup
na internet. Keď sa po prvýkrát prihlásite do Web Console, zobrazí sa Sprievodca spustením.
Štandardné rozloženie ESET PROTECT Web Console:
Prihlásený používateľ je zobrazený v pravom hornom rohu obrazovky, kde sa tiež nachádza odpočítavadlo
času, po uplynutí ktorého dôjde k automatickému odhláseniu. Pre okamžité odhlásenie kliknite na tlačidlo
Odhlásiť. Po vypršaní relácie (v prípade, že používateľ je neaktívny) sa musí používateľ znova prihlásiť. Ak
chcete zmeniť Nastavenia používateľa, kliknite na svoje prihlasovacie meno v pravom hornom rohu rozhrania
ESET PROTECT Web Console.
Hlavné menu je dostupné vždy na ľavej strane obrazovky okrem prípadu, keď používate sprievodcu.
Kliknutím na ikonu rozbalíte menu na ľavej strane obrazovky. Zbaliť menu je možné kliknutím na možnosť
Zbaliť .
Ak potrebujete pomoc pri práci s nástrojom ESET PROTECT, kliknite na Pomocníka v pravom hornom
rohu a následne kliknite na <Aktuálna téma> – Pomocník. Zobrazí sa Pomocník programu pre sekciu
programu, ktorú máte otvorenú.
V hornej časti ESET PROTECT Web Console sa nachádza nástroj na Rýchle vyhľadávanie. Vyberte cieľ
vyhľadávania kliknutím na ikonu:
oNázov počítača, Popis a IP adresa – zadajte Názov klienta, Popis počítača, IPv4/IPv6 adresu
13
alebo Názov skupiny a stlačte Enter. Budete presmerovaný do sekcie Počítače, kde budú zobrazené
výsledky.
oNázov detekcie – budete presmerovaný do sekcie Detekcie, kde budú zobrazené výsledky.
oMeno používateľa – môžete vyhľadávať importovaných používateľov AD, pričom výsledky sa zobrazia v
sekcii Používatelia počítača.
Kliknite na tlačidlo Rýchle odkazy pre zobrazenie ponuky:
Rýchle odkazy
Nastaviť počítače
Pridať počítač
Pridať mobilné zariadenie
Iné možnosti nasadenia
Pridať používateľa počítača
Spravovať počítače
Vytvoriť klientsku úlohu
Vytvoriť novú politiku
Priradiť politiku
Skontrolovať stav
Generovať report
Ikona vždy predstavuje dostupnosť kontextového menu.
Kliknite na možnosť Obnoviť, ak chcete obnoviť/znova načítať zobrazené informácie.
Tlačidlá nachádzajúce sa v dolnej časti sú individuálne pre každú sekciu a funkciu a sú podrobne popísané v
ich príslušných kapitolách.
Kliknite na logo ESET PROTECT pre otvorenie riadiaceho panela.
Prehľad stavu vám ukáže, ako čo najlepšie využiť nástroj ESET PROTECT. Položky, ktoré sa tu nachádzajú, vás
prevedú jednotlivými krokmi odporúčaných nastavení.
/