ESET Online Scanner Návod na obsluhu

Typ
Návod na obsluhu
ESET Online Scanner
Používateľská príručka
Pre zobrazenie tohto dokumentu v online verzii kliknite sem
Copyright ©2023 ESET, spol. s r. o.
ESET Online Scanner bol vyvinutý spoločnosťou ESET, spol. s r. o.
Viac informácií nájdete na webovej stránke www.eset.sk.
Všetky práva vyhradené. Žiadna časť tejto publikácie nesmie byť reprodukovaná žiadnym prostriedkom ani
distribuovaná akýmkoľvek spôsobom bez predchádzajúceho písomného povolenia spoločnosti ESET, spol. s r. o.
ESET, spol. s r. o. si vyhradzuje právo zmeny programových produktov popísaných v tejto publikácii bez
predchádzajúceho upozornenia.
Kontaktný formulár: https://www.eset.com/sk/podpora/kontakt/
REV. 18.3.2023
1 Prehľad 1 .............................................................................................................................................
2 Začíname 1 ..........................................................................................................................................
3 Vitajte späť v aplikácii ESET Online Scanner 2 .....................................................................................
4 Pravidelná kontrola 2 ...........................................................................................................................
5 Karanténa 3 .........................................................................................................................................
6 Nastavenia 3 ........................................................................................................................................
7 Program zvyšovania spokojnosti zákazníkov 4 ....................................................................................
8 Licenčná dohoda s koncovým používateľom 5 .....................................................................................
9 Zásady ochrany osobných údajov 12 ...................................................................................................
1
Prehľad
ESET Online Scanner je jednoduchý bezplatný nástroj, ktorý možno spúšťať popri akomkoľvek inom antivírusovom
softvéri nainštalovanom na počítači. Poskytuje pravidelnú a automatickú mesačnú kontrolu na prítomnosť
malvéru a podozrivých aplikácií.
Aké novinky prináša verzia 3.6?
Obrazovka nastavení
Obrazovka aktualizácií – aplikácia overí, či je verzia ESET Online Scanner aktuálna. Ak nie, navrhne možnosť
aktualizovať ESET Online Scanner na najnovšiu verziu.
Zasielanie výsledkov na e-mail
Začíname
1.Stiahnite si ESET Online Scanner z webovej stránky spoločnosti ESET kliknutím na tlačidlo Jednorazová
kontrola.
2.Dvakrát kliknite na stiahnutý súbor .exe a spustite aplikáciu.
3.Zvoľte jazyk produktu.
4.Kliknite na tlačidlo Spustiť a v dialógovom okne Kontrola používateľských kont povoľte aplikácii prístup k
vášmu počítaču.
5.Na obrazovke Podmienky používania kliknite na Prijať pre vyjadrenie súhlasu s podmienkami používania.
Po vyjadrení súhlasu s podmienkami používania sa na ploche vytvorí odkaz pre ESET Online Scanner.
6.Na úvodnej obrazovke kliknite na tlačidlo Spustiť.
7.Vyberte si, či sa chcete zapojiť do Programu zvyšovania spokojnosti zákazníkov a či chcete povoliť systém
spätnej väzby. Kliknite na Pokračovať.
8.Vyberte si typ kontroly.
Úplná kontrola dôkladne prehliadne celý váš počítač. V závislosti od množstva uložených dát môže trvať niekoľko
hodín. Pomôže vám úplne sa uistiť, že na vašom počítači sa nenachádza malvér.
Rýchla kontrola používa rovnakú detekčnú technológiu ako úplná kontrola, ale zameriava sa len na súbory,
v ktorých sa najčastejšie zvykne ukrývať malvér. Je užitočná v prípade, keď potrebujete vykonať iba rýchlu
kontrolu počítača.
Prispôsobená kontrola vám umožňuje vybrať, ktoré konkrétne umiestnenia súborov sa budú kontrolovať, a
upraviť ďalšie nastavenia kontroly.
9.Vyberte si, či chcete povoliť detekciu potenciálne nechcených aplikácií (PUA) alebo prispôsobiť Pokročilé
2
nastavenia.
10.Kliknite na Spustiť kontrolu.
11.Po aktualizácii detekčných modulov sa spustí kontrola. Priebeh kontroly sa zobrazuje v indikátore
priebehu spolu s umiestnením a názvom súboru, ktorý sa práve kontroluje. Kontrolu môžete kedykoľvek
ukončiť alebo pozastaviť.
12.Ak sa po dokončení kontroly našli hrozby, kliknite na Zobraziť podrobné výsledky alebo na Uložiť
protokol kontroly, ak si chcete pozrieť výsledky kontroly neskôr. Kliknite na Pokračovať.
13.Ak na vašom počítači nebol nájdený žiadny bezpečnostný produkt ESET a váš používateľský účet má
pridelené oprávnenia správcu, ESET Online Scanner vám ponúkne zapnutie pravidelnej kontroly. Kliknite
na Pokračovať.
14.Na obrazovke Ďakujeme, že ste použili ESET Online Scanner môžete ohodnotiť produkt a zanechať nám
spätnú väzbu.
15.Kliknite na Odoslať a zavrieť, ak ste ohodnotili aplikáciu alebo zanechali spätnú väzbu, prípadne kliknite
na Zavrieť bez spätnej väzby.
Vitajte späť v aplikácii ESET Online Scanner
Pri opätovnom spustení ESET Online Scanner sa zobrazí obrazovka Vitajte späť v aplikácii ESET Online Scanner.
V tomto okne môžete vykonať nasledujúce akcie:
Nastavenia pravidelnej kontroly – zapnite alebo vypnite pravidelnú kontrolu, vyberte si konkrétny deň a
čas opakovania mesačnej kontroly.
Kontrola počítača – vyberte typ kontroly a skontrolujte svoj počítač na prítomnosť malvéru.
Karanténa – zobrazte a spravujte bezpečne uložené detekcie nájdené počas kontroly.
Nastavenia – zobrazte nastavenia aplikácie ESET Online Scanner.
O aplikácii ESET Online Scanner – zobrazte si verziu produktu, čas poslednej aktualizácie detekčných
modulov a ich verziu, Licenčnú dohodu s koncovým používateľom, Zásady ochrany osobných údajov a viac
informácií o spoločnosti ESET.
Pravidelná kontrola
ESET Online Scanner vo verzii (EOS v3) ponúka ďalší typ kontroly, pomocou ktorej môžete bezplatne pravidelne
kontrolovať svoj počítač. Ide o rýchlu kontrolu často infikovaných častí systému. Spúšťanie kontroly je
automatické, pričom sa vám zobrazí oznámenie.
Možnosť dodatočnej kontroly sa zobrazí za predpokladu, že sú splnené nasledujúce podmienky:
EOS v3 spustil používateľ, ktorý má oprávnenia správcu,
na kontrolovanom počítači sa nenašiel žiadny bezpečnostný produkt ESET.
Nato, aby bolo možné zapnúť pravidelnú kontrolu, je potrebné spustiť EOS v3 ako správca. Túto funkciu je možné
3
zapnúť dvoma spôsobmi:
I.Po vykonaní počiatočnej kontroly systému. Na ďalšej obrazovke sa zobrazí čas, kedy sa kontrola opäť spustí,
ako aj odkaz, kde je možné zmeniť plán pravidelnej kontroly.
II.Po počiatočnej kontrole neoznačte možnosť Po zatvorení odstrániť dáta aplikácie a spustite ESET Online
Scanner znova.
1.Po zapnutí tejto funkcie si vyberte konkrétny deň a čas opakovania mesačnej kontroly.
2.Kliknutím na možnosť Detekcia potenciálne nechcených aplikácií (PUA) môžete zapnúť alebo vypnúť túto
funkciu, prípadne otvoriť Pokročilé nastavenia a povoliť nasledujúce funkcie:
• Zachytávať podozrivé aplikácie
• Detekcia potenciálne nebezpečných aplikácií (Potenciálne nebezpečné aplikácie)
• Kontrolovať archívy
3.Kliknite na pre návrat do Nastavení pravidelnej kontroly.
4.Kliknite na Save.
Karanténa
Hlavnou funkciou karantény je bezpečné uloženie infikovaných súborov.
Ako zobraziť súbory uložené v karanténe?
1.Najprv vykonajte počiatočnú kontrolu.
2.Ak sa nájdu infikované súbory, kliknite na Zobraziť podrobné výsledky > Obnoviť vyliečené súbory.
Ak chcete zobraziť karanténu neskôr, spustite aplikáciu znova a na obrazovke Vitajte späť v aplikácii ESET Online
Scanner kliknite na možnosť O aplikácii ESET Online Scanner > Zobraziť súbory v karanténe.
Obnovenie súborov uložených v karanténe
1.Zobrazte súbory uložené v karanténe.
2.Označte súbory, ktoré chcete obnoviť, a kliknite na Obnoviť súbory.
3.Kliknite na Obnoviť.
Nastavenia
Používateľ môže nastaviť:
Jazyk produktu – zmena jazyka grafického rozhrania ESET Online Scanner
Nastavenie zbierania dát – aktualizujte nastavenia Programu zvyšovania spokojnosti zákazníkov a systému
4
spätnej väzby
Nastavenie proxy servera – upravte príslušné nastavenia proxy servera
Po zatvorení odstrániť dáta aplikácie – odstráňte dáta aplikácie (napr. moduly), aby sa uvoľnilo miesto
na disku. Upozorňujeme, že spustenie ďalšej kontroly môže trvať dlhšie, pretože moduly sa musia znova
stiahnuť.
Nastavenia e-mailu
Ak chcete dostávať výsledky kontrol na svoj e‑mail, zadajte e‑mailovú adresu. Ak výsledky e‑mailom dostávať
nechcete, kliknite na Zrušiť odber a vaša e‑mailová adresa bude vymazaná z e‑mailovej databázy.
Program zvyšovania spokojnosti zákazníkov
Zapojením sa do Programu zvyšovania spokojnosti zákazníkov poskytnete spoločnosti ESET anonymné informácie
týkajúce sa používania našich produktov. Podrobnejšie informácie o spracovaní údajov nájdete v Zásadách
ochrany osobných údajov.
Váš súhlas
Zapojenie sa do tohto programu je dobrovoľné a je založené na vašom súhlase. Ak sa rozhodnete zapojiť sa do
programu, vaša účasť bude pasívna, čo znamená, že nebudete musieť robiť žiadne ďalšie kroky. Svoj súhlas
môžete kedykoľvek zrušiť zmenou nastavení produktu. Po zrušení vášho súhlasu nebudeme môcť ďalej
spracovávať vaše anonymné údaje.
Aké typy informácií zbierame?
Údaje o používaní produktu
Tieto informácie nám umožňujú získať podrobnejší prehľad o tom, ako naši zákazníci používajú naše produkty.
Vďaka tomu dokážeme napríklad zistiť, ktoré funkcie sú používané najčastejšie, ktoré nastavenia používatelia
upravujú alebo koľko času používatelia strávia používaním konkrétneho produktu.
Údaje o zariadeniach
Tieto informácie zozbieravame s cieľom lepšie porozumieť, kde a na akých zariadeniach sa naše produkty
používajú. Medzi typické príklady patrí model zariadenia, krajina, verzia a názov operačného systému.
Diagnostické údaje pre riešenie problémov
Ide o informácie týkajúce sa problémov a chýb, ku ktorým došlo počas používania našich produktov. Môžeme
napríklad zistiť, aký problém sa presne vyskytol a aké kroky k nemu viedli.
Prečo tieto informácie zbierame?
Vďaka týmto anonymným informáciám pre vás môžeme naše produkty neustále zlepšovať. Pomáha nám to
zabezpečovať, aby boli naše produkty čo najviac relevantné, ľahko použiteľné a bezchybné.
5
Kto spravuje tieto informácie?
Spoločnosť ESET, spol. s r. o. je jediným správcom údajov zhromaždených v rámci tohto programu. Žiadne z týchto
informácií nebudú poskytnuté tretím stranám.
Licenčná dohoda s koncovým používateľom
S účinnosťou od 19. októbra 2021.
DÔLEŽITÉ: Pred stiahnutím, inštaláciou, kopírovaním alebo použitím si pozorne prečítajte nižšie uvedené
podmienky používania produktu. INŠTALÁCIOU, STIAHNUTÍM, KOPÍROVANÍM ALEBO POUŽITÍM SOFTVÉRU
VYJADRUJETE SVOJ SÚHLAS S TÝMITO PODMIENKAMI A BERIETE NA VEDOMIE ZÁSADY OCHRANY OSOBNÝCH
ÚDAJOV.
Licenčná dohoda s koncovým používateľom
Podľa podmienok tejto Dohody s koncovým používateľom (Dohoda“) uzatvorenej medzi spoločnosťou ESET, spol.
s r. o., so sídlom Einsteinova 24, 85101 Bratislava, Slovak Republic, zapísanej v Obchodnom registri okresného
súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 3586/B, IČO: 31333532 („ESET“ alebo „Poskytovateľ“) a vami, fyzickou alebo
právnickou osobou („Vy“ alebo „Koncový používateľ“) máte právo na používanie Softvéru uvedeného v článku 1
tejto Dohody. Softvér uvedený v článku 1 tejto Dohody môže byť v súlade so zmluvnými podmienkami uvedenými
nižšie uložený na dátovom médiu, odoslaný elektronickou poštou, stiahnutý z internetu, stiahnutý zo serverov
Poskytovateľa alebo získaný z iných zdrojov.
TOTO NIE JE KÚPNA ZMLUVA ALE DOHODA O PRÁVACH KONCOVÉHO POUŽÍVATEĽA. Poskytovateľ zostáva
vlastníkom kópie Softvéru a prípadného fyzického média, na ktorom sa Softvér dodáva v obchodnom balení, ako
aj všetkých kópií Softvéru, na ktoré má Koncový používateľ právo podľa tejto Dohody.
Kliknutím na položku „Súhlasím“ alebo „Súhlasím…“ pri inštalácii, sťahovaní, kopírovaní alebo používaní Softvéru
vyjadrujete svoj súhlas s podmienkami a požiadavkami tejto Dohody a prijímate Zásady ochrany osobných údajov.
Ak s niektorými podmienkami a požiadavkami tejto Dohody a/alebo Zásad ochrany osobných údajov nesúhlasíte,
bezodkladne kliknite na možnosť zrušenia, zrušte inštaláciu alebo sťahovanie, prípadne zničte alebo vráťte
Softvér, inštalačné médium, priloženú dokumentáciu a potvrdenie o platbe späť Poskytovateľovi alebo v obchode,
kde ste Softvér získali.
SÚHLASÍTE S TÝM, ŽE VAŠE POUŽÍVANIE SOFTVÉRU JE ZNAKOM TOHO, ŽE STE SI PREČÍTALI TÚTO DOHODU,
ROZUMIETE JEJ, A SÚHLASÍTE S TÝM, ŽE STE VIAZANÝ JEJ USTANOVENIAMI.
1. Softvér. Pojem „Softvér“ v tejto zmluve označuje (i) počítačový program, ku ktorému je priložená táto Zmluva,
vrátane všetkých jeho súčastí, (ii) celý obsah diskov, CD-ROM, DVD médií, e-mailov a ich všetkých prípadných
príloh alebo iných médií, ku ktorým je priložená táto Zmluva, vrátane Softvéru dodaného vo forme objektového
kódu na dátovom nosiči, elektronickou poštou alebo stiahnutého cez internet, (iii) so Softvérom súvisiace
vysvetľujúce písomné materiály a akúkoľvek dokumentáciu, najmä akýkoľvek popis Softvéru, jeho špecifikácie,
popis vlastností, popis ovládania, popis operačného prostredia, v ktorom sa Softvér používa, pokyny na použitie
alebo inštaláciu Softvéru alebo akýkoľvek popis používania Softvéru („Dokumentácia“), (iv) kópie Softvéru, opravy
prípadných chýb Softvéru, dodatky k Softvéru, rozšírenia Softvéru, modifikované verzie Softvéru a aktualizácie
súčastí Softvéru, ak sú dodané, na ktoré vám Poskytovateľ udeľuje licenciu v zmysle článku 3. tejto Zmluvy.
Softvér sa dodáva výlučne vo forme spustiteľného objektového kódu.
2. Inštalácia, počítač a licenčný kľúč. Softvér dodaný na pamäťovom médiu, odoslaný elektronickou poštou,
stiahnutý z internetu, stiahnutý zo serverov Poskytovateľa alebo získaný z iných zdrojov je nutné inštalovať.
6
Softvér je potrebné inštalovať do správne nakonfigurovaného počítača, ktorý spĺňa minimálne požiadavky
uvedené v Dokumentácii. Spôsob inštalácie je popísaný v Dokumentácii. Do počítača, do ktorého inštalujete
Softvér, sa nesmú inštalovať žiadne počítačové programy ani hardvér, ktorý by mohol mať na Softvér negatívny
vplyv. Počítač znamená hardvér vrátane, okrem iného, osobných počítačov, notebookov, pracovných staníc,
vreckových počítačov, smartfónov, ručných elektronických zariadení a ďalších elektronických zariadení, pre ktoré
je Softvér určený a v ktorých sa bude inštalovať a/alebo používať. Licenčný kľúč znamená jedinečnú postupnosť
symbolov, písmen, číslic alebo špeciálnych znakov poskytnutú Koncovému používateľovi a umožňujúcu legálne
používanie Softvéru, jeho konkrétnej verzie alebo predĺženie obdobia licencie v súlade s touto Dohodou.
3. Licencia. Za predpokladu, že ste súhlasili s podmienkami tejto zmluvy a dodržiavate všetky jej zmluvné
podmienky, poskytovateľ vám udeľuje nasledujúce práva („licencia“):
a) Inštalácia a používanie. Máte nevýhradné a neprevoditeľné, časovo obmedzené právo inštalovať Softvér na
pevný disk počítača alebo na iné podobné médium slúžiace na trvalé ukladanie dát, inštaláciu a na ukladanie
Softvéru do pamäte počítačového systému, na vykonávanie, na ukladanie a na zobrazovanie Softvéru.
b) Stanovenie počtu licencií. Právo na použitie Softvéru sa viaže na počet Koncových používateľov. Jedným
Koncovým používateľom sa pritom rozumie: (i) inštalácia Softvéru na jednom počítačovom systéme, alebo (ii) ak
sa rozsah licencie viaže na počet poštových schránok, potom sa rozumie jedným Koncovým používateľom užívateľ
počítača, ktorý si pomocou Mail User Agent („MUA“) preberá elektronickú poštu. Ak MUA preberá elektronickú
poštu a následne ju automaticky rozdeľuje viacerým používateľom potom sa počet Koncových používateľov
stanovuje podľa skutočného počtu užívateľov, pre ktorých je elektronická pošta rozdeľovaná. V prípade, že
poštový server vykonáva funkciu poštovej brány, je počet Koncových používateľov zhodný s počtom užívateľov
poštových serverov, pre ktoré poskytuje táto brána služby. Pokiaľ je jednému používateľovi smerovaný ľubovoľný
počet adries elektronickej pošty (napríklad pomocou aliasov) a preberá si ich jeden používateľ, a správy nie sú
automaticky na strane klienta rozdeľované pre viac používateľov, je potrebná licencia pre jeden počítač. Jednu
licenciu nesmiete súčasne používať na viacerých počítačoch. Koncový používateľ smie zadať licenčný kľúč v
Softvéri len v rozsahu, v ktorom má Koncový používateľ právo používať Softvér v súlade s obmedzením
vyplývajúcim z počtu Licencií pridelených Poskytovateľom. Licenčný kľúč sa považuje za dôverný – Licenciu
nesmiete zdieľať s tretími stranami a ani nesmiete tretím stranám umožniť používať licenčný kľúč, ak to nie je
povolené v tejto Dohode alebo Poskytovateľom. Ak dôjde k neoprávnenému použitiu vášho licenčného kľúča,
okamžite informujte Poskytovateľa.
c) Home/Business Edition. Verzia Softvéru Home Edition je určená výlučne na domáce a rodinné používanie v
súkromných alebo nekomerčných prostrediach. Na použitie v komerčnom prostredí, ako aj na použitie Softvéru
na mailových serveroch, mail relay serveroch, mailových bránach alebo internetových bránach musíte získať
Softvér vo verzii Business Edition.
d) Trvanie Licencie. Vaše právo používať Softvér je časovo obmedzené.
e) OEM Softvér. Softvér klasifikovaný ako OEM je obmedzený len na počítač, s ktorým bol získaný. Nie je ho
možné preniesť na iný počítač.
f) NFR, TRIAL Softvér. Softvér označený ako „Nepredajný“, „Not-for-resale“, NFR alebo TRIAL nemôžete previesť
za protihodnotu alebo používať na iný účel, ako na predvádzanie, testovanie jeho vlastností alebo vyskúšanie.
g) Zánik Licencie. Licencia zaniká automaticky uplynutím obdobia, na ktoré bola udelená. Ak nedodržíte
ktorékoľvek ustanovenie tejto Dohody má Poskytovateľ právo odstúpiť od Dohody bez toho, aby bol dotknutý
akýkoľvek nárok alebo prostriedok, ktorý má Poskytovateľ pre takýto prípad k dispozícií. V prípade zrušenia
licencie musíte softvér a všetky záložné kópie okamžite odstrániť, zničiť alebo na svoje náklady vrátiť spoločnosti
ESET alebo na miesto, kde ste softvér získali. Zánikom Licencie je tiež Poskytovateľ oprávnený ukončiť možnosť
Koncového používateľa používať funkcie Softvéru, ktoré vyžadujú pripojenie k serverom Poskytovateľa alebo
7
serverom tretích strán.
4. Funkcie so zhromažďovaním údajov a požiadavky na pripojenie na internet. Softvér na svoje správne
fungovanie vyžaduje pripojenie na internet a musí sa v pravidelných intervaloch pripájať na servery Poskytovateľa
alebo servery tretích strán. Takisto vyžaduje zhromažďovanie príslušných údajov v súlade so Zásadami ochrany
osobných údajov. Pripojenie na internet a zhromažďovanie údajov je nevyhnutné na tieto funkcie Softvéru:
a) Aktualizácia Softvéru. Poskytovateľ môže príležitostne vydávať aktualizácie alebo inovácie Softvéru („Update“),
nie je však povinný poskytovať Update. Táto funkcia je pri štandardnom nastavení Softvéru zapnutá, preto sa
Update nainštaluje automaticky, okrem prípadov, keď Koncový používateľ automatickú inštaláciu Update zakázal.
Pre poskytovanie aktualizácii sa vyžaduje overenie pravosti Licencie vrátane informácií o počítači a/alebo
platforme, na ktorej je Softvér nainštalovaný, v súlade so Zásadami ochrany osobných údajov.
Na poskytovanie akýchkoľvek aktualizácií sa môžu vzťahovať Zásady Ukončenia životného cyklu („Zásady
Ukončenia životného cyklu“), ktoré sú k dispozícii na adrese https://go.eset.com/eol_home. Keď Softvér alebo
ktorákoľvek z jeho funkcií dosiahne dátum Ukončenia životného cyklu stanovený v Zásadách Ukončenia životného
cyklu, nebudú sa poskytovať žiadne aktualizácie.
b) Preposielanie infiltrácií a informácií Poskytovateľovi. Softvér obsahuje funkcie, ktoré zhromažďujú vzorky
počítačových vírusov a iných škodlivých počítačových programov, ako aj podozrivých, problémových, potenciálne
nechcených alebo potenciálne nebezpečných objektov, ako sú napríklad súbory, URL adresy, IP pakety a
ethernetové rámce („Infiltrácie“), a potom ich odosiela Poskytovateľovi vrátane, nie však výhradne, informácií o
procese inštalácie, počítači a/alebo platforme, na ktorej je Softvér nainštalovaný, a/alebo informácií o prevádzke a
fungovaní Softvéru („Informácie“.) Informácie a Infiltrácie môžu obsahovať údaje (vrátane náhodne alebo
neúmyselne získaných osobných údajov) o Koncovom používateľovi alebo iných používateľoch počítača, v ktorom
je Softvér nainštalovaný, a súboroch postihnutých Infiltráciami spolu so súvisiacimi metaúdajmi.
Informácie a Infiltrácie sa môžu zhromažďovať prostredníctvom nasledujúcich funkcií Softvéru:
i. Súčasťou funkcie LiveGrid Reputation System je zhromažďovanie a odosielanie jednosmerných hodnôt hash
súvisiacich s infiltráciami Poskytovateľovi. Táto funkcia sa zapína v štandardných nastaveniach Softvéru.
ii. Súčasťou funkcie LiveGrid Feedback System je zhromažďovanie a odosielanie Infiltrácií spolu so súvisiacimi
metaúdajmi a Informáciami Poskytovateľovi. Túto funkciu môže aktivovať Koncový používateľ počas inštalácie
Softvéru.
Poskytovateľ použije získané Informácie a Infiltrácie iba na účely analýzy a preskúmania Infiltrácií, vylepšenia
Softvéru a overenia pravosti Licencie, pričom vykoná primerané opatrenia na zachovanie zabezpečenia získaných
Infiltrácií a Informácií. Aktivovaním tejto funkcie Softvéru môže Poskytovateľ zhromažďovať a spracúvať Infiltrácie
a Informácie v súlade so zásadami ochrany osobných údajov a príslušnými právnymi predpismi. Tieto funkcie
môžete kedykoľvek deaktivovať.
Na účely tejto Dohody je potrebné zhromažďovať, spracúvať a ukladať údaje umožňujúce Poskytovateľovi
identifikovať vás v súlade so Zásadami ochrany osobných údajov. Týmto beriete na vedomie, že Poskytovateľ
kontroluje s využitím vlastných prostriedkov, či Softvér používate v súlade s ustanoveniami tejto Dohody. Zároveň
týmto beriete na vedomie, že na účely tejto Dohody je počas komunikácie medzi Softvérom a počítačovými
systémami Poskytovateľa alebo jeho obchodných partnerov v rámci distribučnej a podpornej siete Poskytovateľa
potrebný prenos údajov na zabezpečenie funkčnosti Softvéru a oprávnenia na používanie Softvéru a na ochranu
práv Poskytovateľa.
Po uzavretí tejto Dohody je Poskytovateľ alebo ľubovoľný jeho obchodný partner v rámci distribučnej a podpornej
siete Poskytovateľa oprávnený na účely fakturácie, plnenia tejto Dohody a prenosu oznámení do vášho počítača v
nevyhnutnom rozsahu prenášať, spracovávať a uchovávať dôležité údaje, ktoré vás umožnia identifikovať.
8
Podrobné informácie o ochrane súkromia, ochrane osobných údajov a vašich právach ako dotknutej osoby sú
uvedené v zásadách ochrany osobných údajov dostupných na webových stránkach Poskytovateľa a prístupných
priamo počas procesu inštalácie. Prístup k nim môžete získať aj v pomocníkovi softvéru.
5. Výkon práv Koncového používateľa. Práva Koncového používateľa musíte vykonávať osobne alebo
prostredníctvom svojich prípadných zamestnancov. Softvér môžete použiť výlučne na zabezpečenie svojej činnosti
a na ochranu len tých počítačových systémov, pre ktoré ste získali Licenciu.
6. Obmedzenie práv. Nesmiete Softvér kopírovať, šíriť, oddeľovať jeho časti alebo vytvárať od Softvéru odvodené
diela. Pri používaní Softvéru ste povinný dodržiavať nasledovné obmedzenia:
a) Môžete pre seba vytvoriť jedinú kópiu Softvéru na médiu určenom na trvalé ukladanie dát ako záložnú kópiu,
za predpokladu, že vaša archívna záložná kópia sa nebude inštalovať alebo používať na inom počítači. Vytvorenie
akejkoľvek ďalšej kópie Softvéru je porušením tejto Dohody.
b) Softvér nesmiete používať, upravovať, prekladať, reprodukovať, alebo prevádzať práva na používanie Softvéru
alebo kópií Softvéru inak, než je výslovne uvedené v tejto Dohode.
c) Softvér nesmiete predať, sublicencovať, prenajať alebo prenajať si, vypožičať si ho alebo používať na
poskytovanie komerčných služieb.
d) Softvér nesmiete spätne analyzovať, dekompilovať, prevádzať do zdrojového kódu alebo sa iným spôsobom
pokúsiť získať zdrojový kód Softvéru s výnimkou rozsahu, v ktorom je takéto obmedzenie výslovne zakázané
zákonom.
e) Súhlasíte s tým, že budete používať Softvér iba spôsobom, ktorý je v súlade so všetkými platnými právnymi
predpismi v právnom systéme, v ktorom Softvér používate, najmä v súlade s platnými obmedzeniami
vyplývajúcimi z autorského práva a ďalších práv duševného vlastníctva.
f) Súhlasíte s tým, že budete používať Softvér a jeho funkcie výlučne spôsobom, ktorý neobmedzí možnosti iných
Koncových používateľov na prístup k týmto službám. Poskytovateľ si vyhradzuje právo obmedziť rozsah služieb
poskytovaných jednotlivým Koncovým používateľom tak, aby umožnil ich využívanie čo najväčšiemu počtu
Koncových používateľov. Obmedzenie rozsahu služieb môže znamenať aj úplné zrušenie možnosti používať
niektorú z funkcií Softvéru a likvidáciu Údajov a informácií na serveroch Poskytovateľa alebo serveroch tretích
strán spojených danou funkciou Softvéru.
g) Súhlasíte s tým, že nebudete vykonávať žiadne činnosti zahŕňajúce použitie licenčného kľúča v rozpore s
podmienkami tejto Dohody alebo vedúce k poskytnutiu licenčného kľúča akejkoľvek osobe, ktorá nie je
oprávnená používať Softvér, ako napríklad prenos použitého alebo nepoužitého licenčného kľúča v akejkoľvek
forme, ako aj neoprávnená reprodukcia alebo distribúcia duplikovaných alebo generovaných licenčných kľúčov
alebo používanie Softvéru v dôsledku použitia licenčného kľúča získaného od iného zdroja ako od Poskytovateľa.
7. Autorské práva. Softvér a všetky práva, najmä vlastnícke práva a práva duševného vlastníctva k nemu, sú
vlastníctvom spoločnosti ESET a/alebo jej poskytovateľov licencií. Tieto sú chránené ustanoveniami
medzinárodných dohôd a všetkými ďalšími aplikovateľnými zákonmi krajiny, v ktorej sa Softvér používa. Štruktúra,
organizácia a kód Softvéru sú obchodnými tajomstvami a dôvernými informáciami spoločnosti ESET a/alebo jej
poskytovateľov licencií. Softvér nesmiete kopírovať, s výnimkou uvedenou v ustanovení článku 6 písmeno a).
Akékoľvek kópie, ktoré smiete vytvoriť podľa tejto Zmluvy, musia obsahovať rovnaké upozornenia na autorské
a vlastnícke práva, aké sú uvedené na Softvéri. V prípade, že v rozpore s ustanoveniami tejto Dohody budete
spätne analyzovať, dekompilovať, prevádzať do zdrojového kódu alebo sa iným spôsobom pokúsite získať
zdrojový kód, súhlasíte s tým, že takto získané informácie sa budú automaticky a neodvolateľne považovať za
prevedené na Poskytovateľa a vlastnené v plnom rozsahu Poskytovateľom od okamihu ich vzniku, tým nie sú
dotknuté práva Poskytovateľa spojené s porušením tejto Dohody.
9
8. Výhrada práv. Všetky práva k Softvéru, okrem práv ktoré Vám ako Koncovému používateľovi Softvéru boli
výslovne udelené v tejto Dohode, si Poskytovateľ vyhradzuje pre seba.
9. Viaceré jazykové verzie, verzie pre viac operačných systémov, viaceré kópie. V prípade ak Softvér podporuje
viaceré platformy alebo jazyky, alebo ak ste získali viac kópii Softvéru, môžete Softvér používať len na takom
počte počítačových systémov a v takých verziách, na ktoré ste získali Licenciu. Verzie alebo kópie Softvéru, ktoré
nepoužívate nesmiete predať, prenajať, sublicencovať, zapožičať alebo previesť na iné osoby.
10. Začiatok a trvanie Dohody. Táto Dohoda je platná a účinná odo dňa, kedy ste odsúhlasili túto Dohodu.
Dohodu môžete kedykoľvek ukončiť tak, že natrvalo odinštalujete zničíte alebo na svoje vlastné náklady vrátite
Softvér, všetky prípadné záložné kópie a všetok súvisiaci materiál, ktorý ste získali od Poskytovateľa alebo jeho
obchodných partnerov. Na vaše právo používať Softvér a ktorúkoľvek z jeho funkcií sa môžu vzťahovať Zásady
Ukončenia životného cyklu. Keď Softvér alebo ktorákoľvek z jeho funkcií dosiahne dátum Ukončenia životného
cyklu stanovený v Zásadách Ukončenia životného cyklu, vaše právo používať Softvér zanikne. Bez ohľadu na
spôsob zániku tejto Dohody, ustanovenia jej článkov 7, 8, 11, 13, 19 a 21 zostávajú v platnosti bez časového
obmedzenia.
11. VYHLÁSENIA KONCOVÉHO POUŽÍVATEĽA. AKO KONCOVÝ POUŽÍVATEĽ UZNÁVATE, ŽE SOFTVÉR JE
POSKYTOVANÝ "AKO STOJÍ A LEŽÍ", BEZ VÝSLOVNEJ ALEBO IMPLIKOVANEJ ZÁRUKY AKÉHOKOĽVEK DRUHU A V
MAXIMÁLNEJ MIERE DOVOLENEJ APLIKOVATEĽNÝMI ZÁKONMI. ANI POSKYTOVATEĽ, ANI JEHO POSKYTOVATELIA
LICENCIÍ, ANI DRŽITELIA AUTORSKÝCH PRÁV NEPOSKYTUJÚ AKÉKOĽVEK VÝSLOVNÉ ALEBO IMPLIKOVANÉ
PREHLÁSENIA ALEBO ZÁRUKY, NAJMÄ NIE ZÁRUKY PREDAJNOSTI ALEBO VHODNOSTI PRE KONKRÉTNY ÚČEL
ALEBO ZÁRUKY, ŽE SOFTVÉR NEPORUŠUJE ŽIADNE PATENTY, AUTORSKÉ PRÁVA, OCHRANNÉ ZNÁMKY ALEBO INÉ
PRÁVA TRETÍCH STRÁN. NEEXISTUJE ŽIADNA ZÁRUKA ZO STRANY POSKYTOVATEĽA ANI ŽIADNEJ ĎALŠEJ STRANY,
ŽE FUNKCIE, KTORÉ OBSAHUJE SOFTVÉR, BUDÚ VYHOVOVAŤ VAŠÍM POŽIADAVKÁM, ALEBO ŽE PREVÁDZKA
SOFTVÉRU BUDE NERUŠENÁ A BEZCHYBNÁ. PREBERÁTE ÚPLNÚ ZODPOVEDNOSŤ A RIZIKO ZA VÝBER SOFTVÉRU
PRE DOSIAHNUTIE VAMI ZAMÝŠĽANÝCH VÝSLEDKOV A ZA INŠTALÁCIU, POUŽÍVANIE A VÝSLEDKY, KTORÉ SO
SOFTVÉROM DOSIAHNETE.
12. Žiadne ďalšie záväzky. Táto Dohoda nezakladá na strane Poskytovateľa a jeho prípadných poskytovateľov
licencií okrem záväzkov konkrétne uvedených v tejto Dohode žiadne iné záväzky.
13. OBMEDZENIE ZODPOVEDNOSTI. V MAXIMÁLNEJ MIERE, AKÚ DOVOĽUJE APLIKOVATEĽNÉ PRÁVO, V ŽIADNOM
PRÍPADE NEBUDE POSKYTOVATEĽ, JEHO ZAMESTNANCI ALEBO JEHO POSKYTOVATELIA LICENCIÍ ZODPOVEDAŤ ZA
AKÝKOĽVEK UŠLÝ ZISK, PRÍJEM ALEBO PREDAJ, ALEBO ZA AKÚKOĽVEK STRATU DÁT, ALEBO ZA NÁKLADY
VYNALOŽENÉ NA OBSTARANIE NÁHRADNÝCH TOVAROV ALEBO SLUŽIEB, ZA MAJETKOVÉ ŠKODY, ZA OSOBNÚ
UJMU, ZA PRERUŠENIE PODNIKANIA, ZA STRATU OBCHODNÝCH INFORMÁCIÍ, ANI ZA AKÉKOĽVEK ŠPECIÁLNE,
PRIAME, NEPRIAME, NÁHODNÉ, EKONOMICKÉ, KRYCIE, TRESTNÉ, ŠPECIÁLNE ALEBO NÁSLEDNÉ ŠKODY,
AKOKOĽVEK ZAPRÍČINENÉ, ČI UŽ VYPLYNULI ZO ZMLUVY, ÚMYSELNÉHO KONANIA, NEDBALOSTI ALEBO INEJ
SKUTOČNOSTI, ZAKLADAJÚCEJ VZNIK ZODPOVEDNOSTI, VZNIKNUTÉ INŠTALÁCIOU, POUŽÍVANÍM ALEBO
NEMOŽNOSŤOU POUŽÍVAŤ SOFTVÉR, A TO AJ V PRÍPADE, ŽE POSKYTOVATEĽ ALEBO JEHO POSKYTOVATELIA
LICENCIÍ BOLI UVEDOMENÍ O MOŽNOSTI TAKÝCHTO ŠKÔD. NAKOĽKO NIEKTORÉ ŠTÁTY A NIEKTORÉ PRÁVNE
SYSTÉMY NEDOVOĽUJÚ VYLÚČENIE ZODPOVEDNOSTI, ALE MÔŽU DOVOĽOVAŤ OBMEDZENIE ZODPOVEDNOSTI, JE
ZODPOVEDNOSŤ POSKYTOVATEĽA, JEHO ZAMESTNANCOV ALEBO POSKYTOVATEĽOV LICENCIÍ OBMEDZENÁ DO
VÝŠKY CENY, KTORÚ STE ZAPLATILI ZA LICENCIU.
14. Žiadne ustanovenie tejto Dohody sa nedotýka práv strany, ktorej zákon priznáva práva a postavenie
spotrebiteľa, pokiaľ je s nimi v rozpore.
15. Technická podpora. Technickú podporu poskytuje ESET alebo ním poverená tretia strana na základe vlastného
uváženia bez akýchkoľvek záruk alebo prehlásení. Keď Softvér alebo ktorákoľvek z jeho funkcií dosiahne dátum
Ukončenia životného cyklu stanovený v Zásadách Ukončenia životného cyklu, nebude sa poskytovať žiadna
10
technická podpora. Koncový používateľ je povinný pred poskytnutím technickej podpory zálohovať všetky jeho
existujúce dáta, softvér a programové vybavenie. ESET a/alebo ním poverená tretia strana nepreberajú
zodpovednosť za poškodenie alebo stratu dát, majetku, softvéru alebo hardvéru alebo ušlý zisk pri poskytovaní
technickej podpory. ESET a/alebo ním poverená tretia strana si vyhradzuje právo na rozhodnutie, že riešený
problém presahuje rozsah technickej podpory. ESET si vyhradzuje právo odmietnuť, pozastaviť alebo ukončiť
poskytovanie technickej podpory na základe vlastného uváženia. Informácie o Licencii, Informácie a ďalšie údaje v
súlade so Zásadami ochrany osobných údajov sa môžu vyžadovať na účely poskytovania technickej pomoci.
16. Prevod Licencie. Softvér môžete preniesť z jedného počítačového systému na iný počítačový systém, pokiaľ to
nie je v rozpore s Dohodou. Pokiaľ to nie je v rozpore s Dohodou, Koncový používateľ môže jednorazovo trvalo
previesť Licenciu a všetky práva z tejto Dohody na iného Koncového používateľa iba so súhlasom Poskytovateľa za
podmienky, že (i) pôvodný Koncový používateľ si neponechá žiadnu kópiu Softvéru, (ii) prevod práv musí
byť priamy, teda z pôvodného Koncového používateľa na nového Koncového používateľa, (iii) nový Koncový
používateľ musí prebrať všetky práva a povinnosti, ktoré má podľa tejto Dohody pôvodný Koncový používateľa (iv)
pôvodný Koncový používateľ musí odovzdať novému Koncovému používateľovi doklady umožňujúce overenie
legality Softvéru ako je uvedené v článku 17.
17. Overenie pravosti Softvéru. Koncový používateľ musí preukázať právo na používanie Softvéru jedným z týchto
spôsobov: (i) prostredníctvom osvedčenia o licencii vydaného Poskytovateľom alebo treťou stranou určenou
Poskytovateľom, (ii) prostredníctvom písomnej licenčnej zmluvy, ak takáto zmluva bola uzavretá, (iii) predložením
e-mailu odoslaného Poskytovateľom, ktorý obsahuje podrobnosti o licencii (meno používateľa a heslo).
Informácie o Licencii a identifikačné údaje Koncového používateľa v súlade so Zásadami ochrany osobných údajov
sa môžu vyžadovať na účely overenia pravosti Softvéru.
18. Licencovanie pre štátne orgány a vládu USA. Softvér sa poskytuje štátnym orgánom vrátane vlády Spojených
štátov amerických s licenčnými právami a obmedzeniami popísanými v tejto Dohode.
19. Súlad s kontrolou obchodu.
a) Zaväzujete sa, že Softvér nebudete priamo alebo nepriamo vyvážať, opätovne vyvážať ani ho inak
nesprístupníte žiadnej osobe, ani ho nepoužijete akýmkoľvek spôsobom, ktorý by spôsobil, že spoločnosť ESET
alebo jej holdingové spoločnosti, dcérske spoločnosti alebo dcérske spoločnosti jej holdingových spoločností spolu
s osobami ovládanými jej holdingovými spoločnosťami („Pobočky“) porušia zákon alebo budú znášať postihy
v rámci zákonov na kontrolu obchodu, ktoré zahŕňajú:
i. všetky zákony, ktoré kontrolujú, obmedzujú alebo vynucujú licenčné podmienky vývozu, opätovného vývozu
alebo prenosu výrobkov, softvéru, technológií alebo služieb vydaných alebo prijatých akýmkoľvek vládnym,
štátnym alebo regulačným úradom Spojených štátov amerických, Singapuru, Spojeného kráľovstva, Európskej
únie alebo niektorým z jej členských štátov alebo ktorejkoľvek krajiny, v ktorej má byť naplnená Dohoda alebo
v ktorej je spoločnosť ESET alebo niektorá z jej Pobočiek zapísaná do obchodného registra alebo v nej obchoduje a
ii. všetky ekonomické, finančné, obchodné alebo iné sankcie, obmedzenia, embargá, zákazy dovozu alebo vývozu,
zákazy prevodu prostriedkov alebo aktív alebo poskytovania služieb alebo iné porovnateľné opatrenie prijaté
akýmkoľvek vládnym, štátnym alebo regulačným úradom Spojených štátov amerických, Singapuru, Spojeného
kráľovstva, Európskej únie alebo niektorým z jej členských štátov alebo ktorejkoľvek krajiny, v ktorej má byť
naplnená Dohoda alebo v ktorej je spoločnosť ESET alebo niektorá z jej Pobočiek zapísaná do obchodného registra
alebo v nej obchoduje.
(právne predpisy, na ktoré sa odkazuje v bodoch i. a ii. vyššie, ďalej spoločne „Zákony na kontrolu obchodu“).
b) Spoločnosť ESET si vyhradzuje právo s okamžitou platnosťou pozastaviť alebo ukončiť plnenie svojich povinností
vyplývajúcich z tejto dohody v prípade, že:
11
i. Spoločnosť ESET rozhodne podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia, že Používateľ porušil alebo
pravdepodobne poruší ustanovenia článku 19 bodu (a) Dohody; alebo
ii. Koncový používateľ a/alebo Softvér sa stanú predmetom zákonov na kontrolu obchodu, následkom čoho
spoločnosť ESET podľa svojho najlepšieho vedomia a svedomia rozhodne, že ďalšie plnenie jej povinností
vyplývajúcich z Dohody by mohlo mať za následok, že spoločnosť ESET a jej Pobočky porušia zákon alebo budú
znášať postihy v rámci zákonov na kontrolu obchodu.
c) Žiadna časť Dohody nie je zamýšľaná a nesmie byť interpretovaná tak, že podnecuje niektorú zo strán či od nej
vyžaduje, aby konala alebo sa zdržala konania spôsobom (či s takýmto konaním či nekonaním súhlasila), ktorý
akýmkoľvek spôsobom porušuje platné zákony na kontrolu obchodu alebo sa týmito zákonmi postihuje či
zakazuje.
20. Oznámenia. Všetky oznámenia, vrátený Softvér a Dokumentáciu je potrebné doručiť na adresu: ESET, spol. s r.
o., Einsteinova 24, 85101 Bratislava, Slovak Republic, bez toho, aby bolo dotknuté právo spoločnosti ESET oznámiť
vám akékoľvek zmeny tejto Dohody, Zásad ochrany osobných údajov, Zásad Ukončenia životného cyklu
a Dokumentácie v súlade s článkom 22 Dohody. Spoločnosť ESET vám môže posielať e-maily, oznámenia v aplikácii
prostredníctvom Softvéru alebo uverejniť komunikáciu na svojej webovej lokalite. Súhlasíte s tým, že budete od
spoločnosti ESET dostávať právnu komunikáciu v elektronickej forme vrátane akejkoľvek komunikácie o zmene
podmienok, osobitných podmienok alebo zásad ochrany osobných údajov, akýchkoľvek návrhov/prijatí zmluvy
alebo pozvánok, upozornení alebo inej právnej komunikácie. Takáto elektronická komunikácia sa bude považovať
za prijatú v písomnej forme, pokiaľ príslušné právne predpisy osobitne nevyžadujú inú formu komunikácie.
21. Rozhodujúce právo. Táto Dohoda sa riadi a musí byť vykladaná v súlade so zákonmi Slovenskej republiky.
Koncový používateľ a Poskytovateľ sa dohodli, že kolízne ustanovenia rozhodujúceho právneho poriadku
a Dohovor OSN o zmluvách pri medzinárodnej kúpe tovarov sa nepoužijú. Výslovne súhlasíte, že riešenie
akýkoľvek sporov alebo nárokov z tejto Dohody voči Poskytovateľovi alebo spory a nároky súvisiace s používaním
softvéru je príslušný Okresný súd Bratislava I a výslovne súhlasíte s výkonom jurisdikcie týmto súdom.
22. Všeobecné ustanovenia. V prípade, že akákoľvek ustanovenie tejto Dohody je neplatné alebo nevykonateľné,
neovplyvní to platnosť ostatných ustanovení Dohody. Tie zostanú platné a vykonateľné podľa podmienok v nej
stanovených. Táto Dohoda bola vyhotovená v angličtine. V prípade, že je z praktických dôvodov alebo na
akýkoľvek iný účel vypracovaný akýkoľvek preklad Dohody, alebo v prípade akýchkoľvek nezrovnalostí medzi
jazykovými verziami tejto Dohody platí verzia v angličtine.
Spoločnosť ESET si vyhradzuje právo kedykoľvek vykonať zmeny v Softvéri, ako aj kedykoľvek upraviť podmienky
tejto Dohody, jej prílohy, dodatky, Zásady ochrany osobných údajov, Zásady Ukončenia životného cyklu a
dokumentáciu, prípadne ich ľubovoľnú časť tak, že aktualizuje príslušný dokument: (i) aby zohľadňoval zmeny
v Softvéri alebo v tom, ako spoločnosť ESET vykonáva podnikateľskú činnosť, (ii) z právnych, regulačných alebo
bezpečnostných dôvodov alebo (iii) na zabránenie zneužitiu alebo ublíženiu. O každej úprave Dohody vás
informujeme prostredníctvom e-mailu, oznámenia v aplikácii alebo iným spôsobom elektronickej komunikácie. Ak
s navrhovanými zmenami Dohody nebudete súhlasiť, môžete ju v súlade s článkom 10 ukončiť do 30 dní od
prijatia oznámenia o zmene. Ak Dohodu v tejto časovej lehote neukončíte, navrhované zmeny sa budú považovať
za prijaté a nadobudnú voči vám účinnosť k dátumu prijatia oznámenia o zmene.
Táto Zmluva medzi Vami a Poskytovateľom predstavuje jedinú a úplnú Zmluvu vzťahujúcu sa na Softvér, a plne
nahrádza akékoľvek predchádzajúce vyhlásenia, rokovania, záväzky, správy alebo reklamné informácie,
týkajúce sa Softvéru.
EULAID: EULA-PRODUCT-LG; 3537.0
12
Zásady ochrany osobných údajov
Spoločnosť ESET, spol. s r. o. so sídlom na adrese Einsteinova 24, 851 01 Bratislava, Slovak Republic, zapísaná v
Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka číslo 3586/B, IČO: 31333532, ako
prevádzkovateľ údajov (ďalej len „ESET“ alebo „my“) kladie veľký dôraz na ochranu osobných údajov. Chceme
splniť požiadavku transparentnosti, ktorá je právne štandardizovaná vo všeobecnom nariadení EÚ o ochrane
údajov (ďalej len „GDPR“). S týmto cieľom zverejňujeme tieto zásady ochrany osobných údajov, ktorých jediným
účelom je informovať nášho zákazníka (ďalej len „koncový používateľ“ alebo „vy“) ako dotknutú osobu o týchto
témach ochrany osobných údajov:
právny základ spracúvania osobných údajov;
zdieľanie a dôvernosť údajov;
bezpečnosť údajov;
práva, ktoré máte ako dotknutá osoba;
spracúvanie osobných údajov;
Kontaktné informácie.
Právny základ spracúvania osobných údajov
Existuje len niekoľko právnych základov spracovania údajov, ktoré využívame v súlade s príslušným právnym
rámcom týkajúcim sa ochrany osobných údajov. Spracúvanie osobných údajov spoločnosťou ESET je potrebné
najmä preto, aby sa mohla plniť Licenčná dohoda s koncovým používateľom (ďalej len „EULA“) (článok 6 ods. 1
písm. b) nariadenia GDPR), ktorá sa vzťahuje na poskytovanie produktov alebo služieb spoločnosti ESET, pokiaľ nie
je výslovne uvedené inak, napríklad:
Právny základ oprávneného záujmu (článok 6 ods. 1 písm. f) nariadenia GDPR), ktorý nám umožňuje
spracúvať údaje o tom, ako naši zákazníci používajú naše služby a ako sú s nimi spokojní, aby sme používateľom
poskytli čo najlepšiu ochranu, podporu a skúsenosti. Príslušné právne predpisy uznávajú ako oprávnený záujem
dokonca aj marketing, a preto sa naň spoliehame pri marketingovej komunikácii s našimi zákazníkmi.
Súhlas (článok 6 ods. 1 písm. a) nariadenia GDPR), o ktorý vás môžeme požiadať v špecifických situáciách, keď
tento právny základ považujeme za najvhodnejší, alebo ak to vyžaduje zákon.
Splnenie zákonnej povinnosti (článok 6 ods. 1 písm. c) nariadenia GDPR), napríklad pokiaľ ide o stanovenie
požiadaviek týkajúcich sa elektronickej komunikácie alebo uchovávania fakturačných a účtovných dokumentov.
Zdieľanie a dôvernosť údajov
Vaše údaje nezdieľame s tretími stranami. Spoločnosť ESET však pôsobí globálne prostredníctvom pridružených
spoločností alebo partnerov v rámci svojej siete predaja, služieb a podpory. Informácie o správe licencií, účtovaní
a technickej podpore spracúvané spoločnosťou ESET sa môžu prenášať medzi pridruženými subjektmi alebo
partnermi na účely plnenia dohody EULA, ako je napríklad poskytovanie služieb alebo podpory.
Spoločnosť ESET uprednostňuje spracúvanie údajov v krajinách Európskej únie (EÚ). V závislosti od vašej polohy
(používanie našich produktov a/alebo služieb mimo EÚ) a/alebo vami vybratej služby však môže byť nevyhnutné
preniesť vaše údaje do krajiny mimo EÚ. Využívame napríklad služby tretích strán spojené s cloudovou
13
výpočtovou technikou. V týchto prípadoch si dôkladne vyberáme poskytovateľov služieb a dbáme na ochranu
údajov na primeranej úrovni prostredníctvom zmluvných, ale tiež technických a organizačných opatrení. V prípade
potreby sa spravidla dohodneme na štandardných zmluvných doložkách EÚ s doplnkovými zmluvnými pravidlami.
Pri niektorých krajinách mimo EÚ, ako je napríklad Spojené kráľovstvo a Švajčiarsko, už EÚ určila porovnateľnú
úroveň ochrany údajov. Z dôvodu porovnateľnej úrovne ochrany údajov sa pri prenose údajov do týchto krajín
nevyžaduje žiadne osobitné oprávnenie ani dohoda.
Bezpečnosť údajov
Spoločnosť ESET realizuje vhodné technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie úrovne bezpečnosti, ktorá
zodpovedá potenciálnym rizikám. Čo najlepšie sa snažíme zabezpečiť neustálu dôvernosť, integritu, dostupnosť
a odolnosť systémov a služieb spracovania údajov. V prípade úniku údajov, ktorý má za následok ohrozenie vašich
práv a slobôd, sme však pripravení informovať príslušný dozorný orgán, ako aj koncových používateľov ako
dotknuté osoby.
Práva dotknutej osoby
Práva každého koncového používateľa sú dôležité a chceme vás informovať, že všetci koncoví používatelia
(z ktorejkoľvek krajiny EÚ aj mimo EÚ) majú práva uvedené nižšie zaručené spoločnosťou ESET. Ak chcete uplatniť
svoje práva dotknutej osoby, môžete nás kontaktovať prostredníctvom formulára podpory alebo e-mailom na
adrese [email protected]. Na účely identifikácie vás požiadame o tieto informácie: meno, e-mailovú adresu a (ak sú
tieto informácie k dispozícii) licenčný kľúč alebo číslo zákazníka a pridruženú spoločnosť. Neodosielajte nám
žiadne iné osobné údaje, napríklad dátum narodenia. Chceme zdôrazniť, že na účely spracovania vašej žiadosti,
ako aj na účely identifikácie, budeme spracúvať vaše osobné údaje.
Právo na odvolanie súhlasu. Právo na odvolanie súhlasu sa uplatňuje v prípade spracúvania, ktoré je založené len
na súhlase. Ak vaše osobné údaje spracúvame na základe vášho súhlasu, máte právo súhlas kedykoľvek odvolať aj
bez uvedenia dôvodu. Odvolanie súhlasu je účinné len pre budúcnosť a nemá vplyv na zákonnosť spracúvania
údajov pred odvolaním.
Právo namietať. Právo namietať voči spracúvaniu sa uplatňuje v prípade spracúvania na základe oprávneného
záujmu spoločnosti ESET alebo tretej strany. Ak vaše osobné údaje spracúvame na ochranu oprávneného záujmu,
ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek namietať voči nami uvedenému oprávnenému záujmu a spracúvaniu
vašich osobných údajov. Vaša námietka je účinná len pre budúcnosť a nemá vplyv na zákonnosť spracúvania
údajov pred námietkou. Ak vaše osobné údaje spracúvame na účely priameho marketingu, nie je potrebné
uvádzať dôvody námietky. Platí to aj pre profilovanie, pokiaľ je spojené s takýmto priamym marketingom. Vo
všetkých ostatných prípadoch vás požiadame, aby ste nás stručne informovali o svojich sťažnostiach týkajúcich sa
oprávneného záujmu spoločnosti ESET spracúvať vaše osobné údaje.
V niektorých prípadoch máme oprávnenie napriek vášmu odvolaniu súhlasu ďalej spracúvať vaše osobné údaje na
inom právnom základe, napríklad na účely plnenia zmluvy.
Právo prístupu. Ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek bezplatne získať informácie o svojich údajoch, ktoré
uchováva spoločnosť ESET.
Právo na opravu. Ak neúmyselne spracúvame vaše nesprávne osobné údaje, máte právo na ich opravu.
Právo na vymazanie a právo na obmedzenie spracúvania. Ako dotknutá osoba máte právo požiadať o vymazanie
alebo obmedzenie spracúvania svojich osobných údajov. Ak napríklad vaše osobné údaje spracúvame s vaším
súhlasom, odvoláte ho a neexistuje žiadny iný právny základ, ako je napríklad zmluva, vaše osobné údaje
vymažeme okamžite. Vaše osobné údaje tiež budú vymazané, keď už nebudú potrebné na účely, ktoré sú pre ne
14
uvedené, na konci nášho obdobia uchovávania.
Ak vaše osobné údaje používame výhradne na účely priameho marketingu a odvoláte súhlas alebo budete
namietať voči existujúcemu oprávnenému záujmu spoločnosti ESET, spracúvanie vašich osobných údajov
obmedzíme tak, že pridáme vaše kontaktné údaje do svojho interného blacklistu, aby nedošlo k nevyžiadanému
kontaktu. V opačnom prípade sa vaše osobné údaje vymažú.
Upozorňujeme, že sa od nás môže žiadať, aby sme vaše údaje uchovávali až do uplynutia povinností a období
uchovávania stanovených zákonodarcom alebo dozornými orgánmi. Povinnosti a obdobia uchovávania tiež môžu
vyplývať z právnych predpisov Slovenskej republiky. Po ich uplynutí sa príslušné údaje vymažú zvyčajným
spôsobom.
Právo na prenosnosť údajov. Ako dotknutej osobe vám radi poskytneme osobné údaje spracúvané spoločnosťou
ESET vo formáte XLS.
Právo podať sťažnosť. Ako dotknutá osoba máte právo kedykoľvek podať sťažnosť dozornému orgánu. Spoločnosť
ESET podlieha slovenským zákonom a je viazaná právnymi predpismi Európskej únie o ochrane údajov. Príslušným
dozorným orgánom na ochranu údajov je Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky so sídlom na
adrese Hraničná 12, 82007 Bratislava 27, Slovak Republic.
Spracúvanie osobných údajov
Služby poskytované spoločnosťou ESET a realizované v rámci nášho produktu sa poskytujú v súlade
s podmienkami dohody LICENČNÁ DOHODA (EULA), ale niektoré z nich si môžu vyžadovať osobitnú pozornosť.
Chceme vám poskytnúť podrobnejšie informácie o zhromažďovaní údajov, ktoré súvisí s poskytovaním našich
služieb. Poskytujeme rôzne služby, ktoré sú opísané v zmluve EULA, ako aj v produktovej dokumentácii.
Poskytujeme rôzne služby opísané v dohode EULA a produktovej dokumentácii, napríklad službu
aktualizácie/inovácie, funkciu ESET LiveGrid®, ochranu pred zneužitím údajov, podporu atď. Nato, aby všetko
fungovalo, ako má, musíme zhromažďovať tieto informácie:
Licenčné a účtovné údaje. Spoločnosť ESET zhromažďuje a spracúva meno, e-mailovú adresu, licenčný kľúč
a (v prípade potreby) adresu, pridruženú spoločnosť a platobné údaje, aby mohla zabezpečiť aktiváciu licencie,
poskytnutie licenčného kľúča, pripomenutia uplynutia platnosti, plnenie žiadostí o podporu, overenie pravosti
licencií, poskytovanie svojej služby a iné upozornenia vrátane marketingových oznámení v súlade s príslušnými
právnymi predpismi alebo vaším súhlasom. Spoločnosť ESET má zákonnú povinnosť uchovávať účtovné informácie
počas obdobia 10 rokov, licenčné informácie sa však najneskôr 12 mesiacov od uplynutia platnosti licencie
anonymizujú.
Informácie o aktualizáciách a ďalšie štatistické informácie. Spracúvané informácie zahŕňajú informácie týkajúce
sa procesu inštalácie a počítača vrátane informácií o platforme, na ktorej je nainštalovaný náš produkt,
a informácií o operáciách a funkčnosti našich produktov, napríklad informácií o operačnom systéme, hardvéri,
identifikátoroch inštalácie, identifikátoroch licencie, IP adrese, MAC adrese a nastaveniach konfigurácie produktu.
Spracúvajú sa na účely poskytovania služieb aktualizácie a inovácie a na účely údržby, zabezpečenia a vylepšenia
našej infraštruktúry koncových serverov.
Tieto informácie sa uchovávajú oddelene od identifikačných informácií potrebných na účely správy licencií
a účtovania, pretože nevyžadujú identifikáciu koncového používateľa. Obdobie uchovávania je najviac 4 roky.
Reputačný systém ESET LiveGrid®. Jednosmerné hashe súvisiace s infiltráciou sa spracúvajú na účely reputačného
systému ESET LiveGrid®, ktorý zlepšuje účinnosť našich antimalvérových riešení na základe porovnávania
kontrolovaných súborov s databázou položiek zaradených na whitelist a blacklist v cloude. Počas tohto procesu sa
koncový používateľ neidentifikuje.
15
Systém spätnej väzby ESET LiveGrid®. Prijaté podozrivé vzorky a metadáta zhromažďované v rámci systému
spätnej väzby ESET LiveGrid®, ktoré umožňujú spoločnosti ESET okamžite reagovať na potreby svojich koncových
používateľov, ako aj na najnovšie hrozby. Spoliehame sa na to, že nám zašlete
Infiltrácie, ako napríklad vzorky potenciálnych vírusov a iných škodlivých a podozrivých programov;
problematické, potenciálne neželané alebo potenciálne nebezpečné objekty, ako napríklad spustiteľné súbory,
e-mailové správy, ktoré ste nahlásili ako spam alebo ktoré takto označil váš produkt;
Informácie o používaní internetu, ako napríklad IP adresu, geografické informácie, IP pakety, URL adresy a
ethernetové rámce;
Súbory výpisov pri zlyhaní a informácie, ktoré obsahujú.
Nemáme v úmysle zhromažďovať vaše údaje mimo tohto rozsahu, niekedy sa tomu však nedá zabrániť. Náhodne
zhromaždené údaje môžu byť obsiahnuté v samotnom malvéri (zhromaždené bez vášho vedomia alebo súhlasu)
alebo môžu byť súčasťou názvov súborov či URL adries a my nemáme v úmysle začleniť ich do našich systémov ani
ich spracovať na účely uvedené v týchto zásadách ochrany osobných údajov.
Všetky informácie získané a spracúvané prostredníctvom systému spätnej väzby ESET LiveGrid® sú určené na
používanie bez identifikácie koncového používateľa.
Program zvyšovania spokojnosti zákazníkov Ak sa rozhodnete aktivovať Program zvyšovania spokojnosti
zákazníkov , anonymné telemetrické informácie týkajúce sa použitia našich produktov budú získavané a používané
na základe vášho súhlasu.
Doručenie Správy o kontrole e-mailom Ak sa rozhodnete získať Správu o kontrole e-mailom, Vaša e-mailová
adresa bude použitá pre tento účel. Kedykoľvek môžete zrušiť odber.
Technická podpora. Kontaktné a licenčné informácie a údaje obsiahnuté vo vašich žiadostiach o podporu sa môžu
vyžadovať na poskytnutie podpory. Podľa toho, akým spôsobom sa nás rozhodnete kontaktovať, môžeme
zhromažďovať informácie, ako sú napríklad vaša e-mailová adresa, telefónne číslo, licenčné informácie,
podrobnosti o produkte a popis vášho konkrétneho prípadu podpory. Na zjednodušenie poskytnutia služby
podpory vás môžeme požiadať o poskytnutie ďalších informácií. Údaje spracúvané na účely technickej podpory sa
uchovávajú 4 roky.
Ak osoba, ktorá používa naše produkty a služby, nie je koncovým používateľom, ktorý si príslušný produkt alebo
službu zakúpil a uzatvoril s nami dohodu EULA (napríklad zamestnanec koncového používateľa, jeho rodinný
príslušník alebo osoba inak oprávnená koncovým používateľom používať produkt alebo službu v súlade s dohodou
EULA), spracúvanie údajov sa uskutočňuje v oprávnenom záujme spoločnosti ESET v zmysle článku 6 ods. 1
písm. f) nariadenia GDPR, aby používateľ oprávnený koncovým používateľom mohol používať nami poskytované
produkty a služby v súlade s dohodou EULA.
Kontaktné informácie
Ak chcete využiť svoje právo dotknutej osoby alebo chcete položiť otázku či vyjadriť obavu, obráťte sa na nás na
adrese:
ESET, spol. s r.o.
Data Protection Officer
Einsteinova 24
85101 Bratislava
Slovak Republic
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18

ESET Online Scanner Návod na obsluhu

Typ
Návod na obsluhu