1. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného
nastavenia tak, aby sa
vodiaca remenica pohla
do polohy priamo
v rovine s najväčším
ozubeným kolesom.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene
počtu zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na
inom mieste ako je miesto, kde sa reťaz spojila
pomocou tvrdenej spojovacej závlačky, alebo na
koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa
rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou
tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej
závlačky.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená.
Ak je napnutie príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz.
Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu jazdcovi spôsobiť
zranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky
pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by
ste vymeniť prehadzovačku.
• Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely
(mechanizmus a remenice).
• Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti
zadnej časti bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie
puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
• Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v remenici, mali by ste ju
vymeniť.
• Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz
a ozubené kolesá.
• Nastavte spätný typ zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reťaze
RD-M530 zo spodnej strany.
• Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne
neodporúča, pretože má tendenciu narušiť funkciu radenia
SIS spôsobenú vysokým odporom káblov.
• Vždy používajte ložisko pre zostavu ozubených kolies
s rovnakými skupinovými značkami. Nikdy nepoužívajte
kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa s odlišnou
skupinovou značkou.
• Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj
v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán.
Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne
vytočia rukoväte.
• Uistite sa, že kábel radenia prevodov a brzdový kábel si počas brzdenia vzájomne
nezavadzajú. Ak si zavadzajú, môže dôjsť k obmedzovaniu brzdenia. Nainštalujte
káble tak, aby mali nejakú vôľu, a to aj v prípade, kedy sú rukoväte úplne
vytočené v ktoromkoľvek smere.
• Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok
(SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy
mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie
výkonu radenia prevodov.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby
ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci
prvok kábla spodného držiaka.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení
predného reťazového kolesa.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo
prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na
nastavenie reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-IG51
TL-CN32 / TL-CN23
3. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku osemkrát alebo viac krát a skontrolujte na
indikátore, či je páčka v najnižšej polohe. Potom odstráňte kryt a
pripojte vnútorný kábel.
V prípade karbónových riadidiel môže
byť nevyhnutné znížiť uťahovací
moment za účelom predídenia
poškodenia riadidiel. Ohľadom
správneho uťahovacieho momentu pre karbónové riadidlá sa
obráťte na výrobcu bicykla alebo riadidiel.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
• Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace
prostriedky na báze alkalických látok alebo kyselín, ako napríklad čistiace látky
proti hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť
nižšie zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť. Ak sa
použijú iné spojovacie závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak
sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ použitej
reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila, čo môže spôsobiť
roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
6,5 mm
7,1 mm
Strieborná
Čierna
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám
bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
Technické pokyny pre servis
RD-M530
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame
používať nasledujúcu kombináciu.
Montáž zadnej prehadzovačky
Dĺžka reťaze na bicykloch so zadným odpružením
Nastavenie SIS
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka nastavenia vôle B
do kontaktu s uškom vytlačenia, pretože v opačnom prípade sa môže
vyskytnúť deformácia.
Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-Set.
Dĺžka A sa bude odlišovať v závislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu
vyvinúť nadmerné zaťaženie, a to ak je dĺžka reťaze príliš
krátka. Nastavte dĺžku reťaze tak, že pridáte dva články do
reťaze, keď je zadné odpruženie v polohe, kde rozmer „A“ je
najdlhší a reťaz je na najväčšom ozubenom kolese
a najväčšom ozubenom koliesku. Ak je rozsah pohybu
zadného odpruženia veľký, vôľa v reťazi sa nemusí dostatočne
stiahnuť, keď je reťaz na najmenšom ozubenom koliesku
a najmenšom ozubenom kolese.
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 Nm
Uťahovací moment:
5 - 7 Nm
Uťahovací moment:
5 - 7 Nm
A
A'
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom ozubenom
kolese a najväčšom ozubenom koliesku)
5 mm Allenov kľúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
napnutia B
Najväčšie
ozubené
koleso
Reťaz
Najväčšie
ozubené
koliesko
1
1 2
2
Najväčšie
ozubené
koleso
Vodiaca remenica
Skrutka spodného
nastavenia
Drážka
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom konci ako
je koniec s označením. Po orezaní
vonkajšieho puzdra zaguľaťte koniec, aby
mala vnútorná strana otvoru rovnaký
priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
2. Horné nastavenie
Počas ťahania prehadzovačky
rukou otáčajte ramenom kľuky,
aby ste dali prehadzovačku
do hornej polohy a potom
otáčajte hornou nastavovacou
skrutkou tak, aby ste nastavili
vodiaci kotúč do jednej línie s
vonkajšou líniou najmenšieho
ozubeného kolesa pri pohľade
zozadu.
Otočte kľukové rameno,
aby ste nastavili prvok pre
zabránenie pred padnutím
reťaze do spodnej polohy.
Pripojte kábel k zadnému prvku pre
zabránenie pred spadnutím reťaze a
po odstránení úvodnej vôle v kábli ho
opätovne zaistite k zadnému prvku pre
zabránenie pred spadnutím reťaze podľa
zobrazenia na obrázku.
Pripojte vnútorný kábel k
prvku pre zabránenie pred
spadnutím reťaze podľa
zobrazenia na obrázku.
1
2
1 2
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Vodiaca
remenica
Skrutka horného
nastavenia
Potiahnite
Utesnený kryt s jazýčkom na
gumenom štíte by sa mal
nainštalovať k zastavovaču
vonkajšieho puzdra rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste
ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
Uťahovací moment:
6 - 8 Nm
5 mm Allenov kľúč
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti prevodovky výkonu.
5. Nastavenie SIS
Zatlačte páčku zatiaľ, čo otáčate kľukovým ramenom, aby ste
premiestnili prvok pre zabránenie pred spadnutím reťaze na
najväčšie ozubené koleso. Následne raz ovládajte páčku, aby
ste premiestnili prvok pre zabránenie pred spadnutím reťaze do
reťazového kolesa 2. prevodu. Po tejto činnosti ovládajte páčku
len tak ďaleko aký je rozsah vôle a potom otočte kľukovým
ramenom.
Pri preraďovaní
na 3. prevod
Otočte nastavovaciu skrutku
kábla v smere hodinových
ručičiek, aby ste ju dotiahli, kým
sa reťaz nevráti na 2. ozubené
koleso.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu
s krytom valcového puzdra
nastavenia vonkajšieho puzdra.
Otočte nastavovaciu skrutku
kábla proti smeru hodinových
ručičiek, aby ste ju uvoľnili, kým
sa reťaz nedotkne ozubeného
kolesa a nevydá hluk.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu
s krytom valcového puzdra
nastavenia vonkajšieho puzdra.
Keď nie je
počuť hluk
žiadny hluk
23
23
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je vtedy, keď je dotiahnutá nastavovacia
skrutka kábla (otočená v smere hodinových ručičiek), kým sa
nevyskytne hluk bez ovládania páky a následne sa neuvoľní
(neotočí proti smeru hodinových ručičiek) 90 - 180 stupňov od
daného bodu.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte,
či sa pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Zarovnávací blok Pro-Set
Inštalácia reťaze
Nainštalujte reťaz so stále nasadeným
zarovnávacím blokom Pro-Set. Po
inštalácii odstráňte zarovnávací blok
Pro-Set.
Otočte kľukové rameno, aby ste
nastavili prvok pre zabránenie pred
padnutím reťaze do spodnej polohy.
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 32 mm.
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový krúžok a najväčšie
ozubené koleso a otočte kľukové rameno dozadu. Potom otočte
nastavovaciu skrutku
napnutia B, aby ste
nastavili vodiacu kladku
čo najbližšie k ozubenému
kolesu, ale nie tak
blízko aby sa ho dotkla.
Následne nastavte reťaz na
najmenšie ozubené koleso
a zopakujte vyššie uvedený
postup, aby ste sa uistili,
že sa remenica nedotýka
ozubeného kolesa.
1
2
1 2
2
1
Najväčšie
ozubené koleso
Najmenšie ozubené koleso
Skrutka
nastavenia
napnutia B
Montáž páčky Technické údaje
Zadná prehadzovačka
g
a
-
1
8
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Prevádzka páčok
■ Prevádzka brzdovej páčky
Nastavenie šírky zovretia
Odporúčame vám nastaviť šírky zovretí páčok na
najpohodlnejšie šírky pre radenie rýchlostí a brzdenie.
■ Obsluha radenia rýchlostí
Potom, ako je páčka po stlačení uvoľnená sa vždy vráti do
pôvodnej polohy. Keď používate páčku, vždy sa uistite, že zároveň
otáčate ramenom kľuky.
Na preradenie z väčšieho ozubeného kolesa na menšie
ozubené koleso
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte páčku do polohy (1). Na
preradenie naraz o dva stupne zatlačte do polohy (2). Týmto
spôsobom možno preradiť najviac o dva stupne.
Na preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie
ozubené koleso
Zatlačte páčku raz, aby ste preradili o jeden stupeň z menšieho na
väčšie ozubené koleso.
Počiatočná poloha páčky
Stane sa
širším
Stane sa
užším
Prvý spoj
Koniec páčky
2 mm
Allenov kľúč
Počiatočná poloha páčky
Prídavná uvoľňovacia páčka
Približne
2 mm
Tieto servisné pokyny popisujú metódu prevádzky pri použití páčky typu ST-M530 / M535 DUAL CONTROL v kombinácii s obrátením
pružinovým typom zadnej prehadzovačky RD-M530. Ak v kombinácii s typom RD-M511 používate hornú normálnu prehadzovačku,
činnosti a zobrazenia na indikátore budú obrátené.
Stane sa
užším
Stane sa
širším
ST-M535 ST-M530
Zadná prehadzovačka
Páčka
Kryt
Vnútorný kábel
SI-5VM0B
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
Číslo modelu RD-M530
Typ SGS
Rýchlosti 9
Celková kapacita 45T
Najväčšie ozubené koleso 34T
Najmenšie ozubené koleso 11T
Rozdiel ozubenia predného
ozubeného kolesa
22T
Séria Deore
Páka DVOJITÉHO OVLÁDANIA ST-M530 / ST-M535
Vonkajšie puzdro SIS-SP41
Zadná prehadzovačka RD-M530
Typ SGS
Voľný náboj FH-M530 / FH-M535
Rýchlosti 9
Kazetové ozubené koleso CS-HG50-9
Reťaz CN-HG73
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP17 / SM-BT17
Poznámka: Dávajte pozor na
to, aby bol kábel
bezpečne v drážke.
slk_280739_5VM0B.indd 1
02/07/08 8:32:23 AM