• Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky
na báze alkalických látok alebo kyselín, ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože
môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie
zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie
závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená spojovacia
závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť
dostatočnú pripojovacia sila, čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste
ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky, alebo na koncovej závlačke. Reťaz
sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila
pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej
závlačky.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš
slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa
môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho
dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely
značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto,
aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé
diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť
prehadzovačku.
• Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely
(mechanizmus a remenice).
• Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej
časti bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé
alebo príliš krátke.
• Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v remenici, mali by ste ju vymeniť.
• Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
• Nastavte spätný typ zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reťaze RD-M970 zo
spodnej strany.
• Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu
narušiť funkciu radenia SIS spôsobenú vysokým odporom káblov.
• Vždy používajte ložisko pre zostavu ozubených kolies s rovnakými skupinovými značkami.
Nikdy nepoužívajte kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa
s odlišnou skupinovou značkou.
• Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v
prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem
toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa
úplne vytočia rukoväte.
• Uistite sa, že kábel radenia prevodov a brzdový kábel si počas
brzdenia vzájomne nezavadzajú. Ak si zavadzajú, môže to narušiť
brzdenie.
Nainštalujte káble tak, aby mali stále vôľu, a to aj v prípade, keď sa
rukoväte úplne otočia do jedného zo smerov.
• Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41).
Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože
v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu radenia prevodov.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili
ich dostatočnú kĺzavosť.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla
spodného držiaka.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného
reťazového kolesa.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky
sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka reťaz,
ako napríklad CN-7701/
CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka reťaz,
ako napríklad CN-HG50/
CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Strieborná
Čierna
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia.
(Slovensky)
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať
nasledujúcu kombináciu.
Dĺžka reťaze na bicykloch so zadným odpružením
Dĺžka A sa bude odlišovať v závislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinúť
nadmerné zaťaženie, a to ak je dĺžka reťaze príliš krátka. Nastavte
dĺžku reťaze tak, že pridáte dva články do reťaze, keď je zadné
odpruženie v polohe, kde rozmer „A“ je najdlhší a reťaz je na
najväčšom ozubenom kolese a najväčšom ozubenom koliesku. Ak je
rozsah pohybu zadného odpruženia veľký, vôľa v reťazi sa nemusí
dostatočne stiahnuť, keď je reťaz na najmenšom ozubenom koliesku
a najmenšom ozubenom kolese.
A
A'
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom
ozubenom kolese a najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reťaz
Najväčšie
ozubené koliesko
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Technické pokyny pre servis SI-5VW0A-001
RD-M970
Zadná prehadzovačka
Montáž prednej prehadzovačky
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka nastavenia vôle B do
kontaktu s uškom vytlačenia, pretože v opačnom prípade sa môže vyskytnúť
deformácia.
Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-Set.
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 Nm
5 mm Allenov kľúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
napnutia B
Preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie ozubené koleso
(SYSTÉM MULTI RELEASE)
Môžete meniť pohyb páčkou na preradenie želaného počtu rýchlostí, takže
na preradenie iba o jeden stupeň dajte páčku do polohy (1) a na
preradenie o dva stupne naraz dajte páčku do polohy (2). Týmto
spôsobom možno preradiť najviac o dva stupne.
Prevádzka páčok
Tieto servisné pokyny popisujú metódu prevádzky pri použití páčky typu ST-M975 DUAL CONTROL v kombinácii s obrátením pružinovým typom zadnej prehadzovačky
RD-M970. Ak v kombinácii s typom RD-M971 používate hornú normálnu prehadzovačku, činnosti a zobrazenia na indikátore budú obrátené.
Nastavenie šírky zovretia
Odporúčame vám nastaviť šírky zovretí páčok na najpohodlnejšie šírky pre
radenie rýchlostí a brzdenie.
■ Obsluha radenia rýchlostí
Potom, ako je páčka po stlačení uvoľnená sa vždy vráti do pôvodnej
polohy. Keď používate páčku, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom
kľuky.
Na preradenie z väčšieho ozubeného kolesa na menšie ozubené koleso
Môžete meniť pohyb páčkou na preradenie želaného počtu rýchlostí, takže
na preradenie iba o jeden stupeň dajte páčku do polohy (1) a na
preradenie o dva stupne naraz dajte páčku do polohy (2). Týmto
spôsobom možno preradiť najviac o dva stupne.
Mechanizmus INSTANT RELEASE
(okamžité uvoľnenie) umožňuje rýchle
preraďovanie rýchlostí, pretože
napnutie kábla sa uvoľní okamžite
potom, ako je stlačená buď hlavná
páčka alebo sekundárna uvoľňovacia
páčka. Páčky sú tiež vybavené
mechanizmom MULTI RELEASE,
takže teraz môžete jedným pohybom
preradiť o dva stupne.
Počiatočná poloha
páčky
Počiatočná poloha
páčky
Prídavná uvoľňovacia páčka
Stane sa širším
Stane sa užším
Prvý spoj
Koniec páčky
2 mm Allenov kľúč
Približne
2 mm
■ Prevádzka brzdovej
páčky
Orezanie vonkajšieho puzdra
Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte koniec, aby mala vnútorná
strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Uťahovací moment:
5 - 7 Nm
Pripojte kábel k zadnému prvku pre zabránenie pred
spadnutím reťaze a po odstránení úvodnej vôle v kábli
ho opätovne zaistite k zadnému prvku pre zabránenie
pred spadnutím reťaze podľa zobrazenia na obrázku.
Potiahnite
Pripojte vnútorný kábel k prvku
pre zabránenie pred spadnutím
reťaze podľa zobrazenia na
obrázku.
Drážka
Poznámka: Uistite sa, že je kábel
zabezpečený v drážke.
Utesnený kryt s jazýčkom
na gumenom štíte by
sa mal nainštalovať
k zastavovaču
vonkajšieho puzdra rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky časti
prevodovky výkonu.
5. Nastavenie SIS
Zatlačte páčku zatiaľ, čo otáčate kľukovým ramenom, aby ste premiestnili
prvok pre zabránenie pred spadnutím reťaze na najväčšie ozubené koleso.
Následne raz ovládajte páčku, aby ste premiestnili prvok pre zabránenie
pred spadnutím reťaze do reťazového kolesa 2. prevodu. Po tejto činnosti
ovládajte páčku len tak ďaleko aký je rozsah vôle a potom otočte kľukovým
ramenom.
Pri preraďovaní na
3. prevod
Otočte nastavovaciu skrutku kábla
v smere hodinových ručičiek, aby ste
ju dotiahli, kým sa reťaz nevráti na 2.
ozubené koleso.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu
s krytom valcového puzdra nastavenia
vonkajšieho puzdra.
Otočte nastavovaciu skrutku kábla
proti smeru hodinových ručičiek, aby
ste ju uvoľnili, kým sa reťaz nedotkne
ozubeného kolesa a nevydá hluk.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu
s krytom valcového puzdra nastavenia
vonkajšieho puzdra.
Keď je počuť
hluk
23
23 23
23
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je vtedy, keď je dotiahnutá nastavovacia skrutka
kábla (otočená v smere hodinových ručičiek), kým sa nevyskytne hluk
bez ovládania páky a následne sa neuvoľní (neotočí proti smeru
hodinových ručičiek) 90 - 180 stupňov od daného bodu.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte, či sa pri
žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Nastavenie SIS
Zarovnávací blok Pro-Set
Inštalácia reťaze
Nainštalujte reťaz so stále nasadeným
zarovnávacím blokom Pro-Set. Po inštalácii
odstráňte zarovnávací blok Pro-Set.
Otočte kľukové rameno, aby ste nastavili
prvok pre zabránenie pred padnutím
reťaze do spodnej polohy.
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový krúžok a najväčšie ozubené
koleso a otočte kľukové rameno dozadu. Potom otočte nastavovaciu
skrutku napnutia B, aby ste nastavili vodiacu kladku čo najbližšie
k ozubenému kolesu, ale nie
tak blízko aby sa ho dotkla.
Následne nastavte reťaz na
najmenšie ozubené koleso
a zopakujte vyššie uvedený
postup, aby ste sa uistili, že sa
remenica nedotýka ozubeného
kolesa.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené koleso
Skrutka nastavenia
napnutia B
* Ak sa zadná prehadzovačka pohybuje vo veľkom rozsahu pohybuje,
ako je to napríklad pri bicykloch so zadným odpružením, odporúča
sa, aby ste opätovne kryt nahradili
hliníkovým krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho puzdra, ktoré
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádzať na strane prehadzovačky.
Hliníkový kryt
Strana prehadzovačky
Uťahovací moment:
6 - 8 Nm
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 32 mm.
Montáž páčky
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového
rámu si u výrobcu karbónového rámu overte jeho
odporúčania ohľadne uťahovacieho momentu, a
to aby ste zabránili nadmernému utiahnutiu,
ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie
karbónového materiálu a/alebo nedostatočnému
utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť
nedostatočné upnutie prvkov.
4 mm Allenov kľúč
1. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak, aby sa vodiaca remenica
pohla do polohy priamo v rovine
s najväčším ozubeným kolesom .
Vodiaca remenica
Najväčšie
ozubené
koleso
Skrutka spodného
nastavenia
2. Horné nastavenie
Počas ťahania prehadzovačky rukou otáčajte ramenom kľuky, aby
ste dali prehadzovačku do hornej polohy a potom otáčajte hornou
nastavovacou skrutkou tak, aby ste
nastavili vodiaci kotúč do jednej
línie s vonkajšou líniou najmenšieho
ozubeného kolesa pri pohľade
zozadu.
Otočte kľukové rameno, aby ste
nastavili prvok pre zabránenie pred
padnutím reťaze do spodnej polohy.
Skrutka horného
nastavenia
Vonkajší okraj
najmenšieho ozubeného
kolesa
Vodiaca remenica
3. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku osem alebo viac krát, aby
ste ju nastavili do najnižšej polohy. Potom
odstráňte kryt vnútorného otvoru a pripojte
vnútorný kábel.
Kryt vnútorného otvoru
Vnútorný kábel
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho otáčaním
tak, ako je to zobrazené na obrázku, až pokým
sa nezastaví. Ďalej ho už neotáčajte, inak môže
poškodiť závit na kryte.
Kryt vnútorného otvoru
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 Nm
VAROVANIE
Séria XTR
Páka DVOJITÉHO OVLÁDANIA ST-M975
Vonkajšie puzdro SIS-SP41
Zadná prehadzovačka RD-M970
Typ SGS / GS
Voľný náboj FH-M975 / FH-M970
Rýchlosti 9
Kazetové ozubené koleso CS-M970
Reťaz CN-7701
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP17 / SM-BT17
Číslo modelu RD-M970
Typ SGS GS
Rýchlosti 9 9
Celková kapacita 43T 33T
Najväčšie ozubené koleso 34T 34T
Najmenšie ozubené koleso 11T 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 22T 22T
6,5 mm
7,1 mm
slk_280404_5VW0A_001.indd 1slk_280404_5VW0A_001.indd 1 19-05-2008 11:30:4219-05-2008 11:30:42