• Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky
na báze alkalických látok alebo kyselín, ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože
môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie
zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie
závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená spojovacia závlačka
alebo nástroj nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú
pripojovacia sila, čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste
ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky, alebo na koncovej závlačke. Reťaz
sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila
pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej
závlačky.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš
slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa
môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho
dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely
značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto,
aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé
diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť
prehadzovačku.
• Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely
(mechanizmus a remenice).
• Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej
časti bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé
alebo príliš krátke.
• Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v remenici, mali by ste ju vymeniť.
• Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
• Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu
narušiť funkciu radenia SIS spôsobenú vysokým odporom káblov.
• Vždy používajte ložisko pre zostavu ozubených kolies s rovnakými skupinovými značkami.
Nikdy nepoužívajte kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa
s odlišnou skupinovou značkou.
• Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v
prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem
toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa
úplne vytočia rukoväte.
• Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok
(SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo
iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu
spôsobiť zhoršenie výkonu radenia prevodov.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili
ich dostatočnú kĺzavosť.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla
spodného držiaka.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného
reťazového kolesa.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky
sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka reťaz,
ako napríklad CN-7701/
CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka reťaz,
ako napríklad CN-HG50/
CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Strieborná
Čierna
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia.
(Slovensky)
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Technické pokyny pre servis SI-5VZ0A-001
RD-M971
Zadná prehadzovačka
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
Obsluha radenia rýchlostí
Mechanizmus INSTANT RELEASE umožňuje rýchle uvoľnenie , pretože napnutie kábla sa po stlačení páčky okamžite uvoľní. Páčky
sú tiež vybavené mechanizmom DVOJCESTNÉHO UVOĽNENIA a systémom MULTI RELEASE, takže teraz môžete jedným pohybom,
zatlačením alebo potiahnutím páčky preradiť o dva stupne.
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia. Keď používate jednu z týchto páčok,
vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Tieto Servisné pokyny popisujú spôsob prevádzky pri použití typu RAPIDFIRE SL-M970 v kombinácii s typom RD-M971 hornej
zadnej prehadzovačky bežného typu. V prípade používania v spojení s typom prehadzovačky s vratnou pružinou, spôsob prevádzky
bude obrátený.
Preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie
ozubené koleso (páčka A)
Môžete meniť pohyb páčkou na preradenie želaného počtu
rýchlostí, takže na preradenie iba o jeden stupeň dajte páčku
do polohy (1) a na preradenie o dva stupne naraz dajte páčku
do polohy (2). Týmto spôsobom možno preradiť najviac o dva
stupne.
Preradenie z veľkého ozubeného kolesa na menšie
ozubené koleso (páčka B)
Môžete meniť pohyb páčkou na preradenie želaného počtu
rýchlostí, takže na preradenie iba o jeden stupeň dajte páčku
do polohy (1) a na preradenie o dva stupne naraz dajte páčku
do polohy (2). Týmto spôsobom možno preradiť najviac o dva
stupne.
Páčka (A) - počiatočná poloha Páčka (B)
• DVOJCESTNÉ UVOĽNENIE
• SYSTÉM MULTI RELEASE
Orezanie vonkajšieho puzdra
Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte koniec, aby mala vnútorná
strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
* Ak sa zadná prehadzovačka pohybuje vo veľkom rozsahu pohybuje,
ako je to napríklad pri bicykloch so zadným odpružením, odporúča
sa, aby ste opätovne kryt nahradili
hliníkovým krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho puzdra, ktoré
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádzať na strane prehadzovačky.
Hliníkový kryt
Strana prehadzovačky
Utesnený kryt s jazýčkom
na gumenom štíte by
sa mal nainštalovať
k zastavovaču
vonkajšieho puzdra rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový krúžok a najväčšie ozubené
koleso a otočte kľukové
rameno dozadu. Potom otočte
nastavovaciu skrutku napnutia B,
aby ste nastavili vodiacu kladku
čo najbližšie k ozubenému
kolesu, ale nie tak blízko aby sa
ho dotkla. Následne nastavte
reťaz na najmenšie ozubené
koleso a zopakujte vyššie
uvedený postup, aby ste sa
uistili, že sa remenica nedotýka
ozubeného kolesa.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené koleso
Skrutka nastavenia
napnutia B
Montáž prednej prehadzovačky
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka
nastavenia vôle B do kontaktu s uškom vytlačenia, pretože v
opačnom prípade sa môže vyskytnúť deformácia.
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 Nm
5 mm Allenov kľúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
napnutia B
Dĺžka reťaze na bicykloch so zadným odpružením
Dĺžka A sa bude odlišovať v závislosti od pohybov
zadného odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém
pohonu vyvinúť nadmerné zaťaženie, a to ak je dĺžka
reťaze príliš krátka. Nastavte dĺžku reťaze tak, že pridáte
dva články do reťaze, keď je zadné odpruženie v polohe,
kde rozmer „A“ je najdlhší a reťaz je na najväčšom
ozubenom kolese a najväčšom ozubenom koliesku. Ak je
rozsah pohybu zadného odpruženia veľký, vôľa v reťazi sa
nemusí dostatočne stiahnuť, keď je reťaz na najmenšom
ozubenom koliesku a najmenšom ozubenom kolese.
A
A'
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reťaz
Najväčšie
ozubené koliesko
Uťahovací moment:
3 Nm
Na vnútornej strane Na vonkajšej strane
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším priemerom
32 mm.
Montáž radiacej páčky
4 mm Allenov kľúč
Túto radiacu páčku je možné nainštalovať buď na vnútornú
alebo na vonkajšiu stranu brzdovej páčky .
Pripojte kábel k zadnému prvku pre zabránenie
pred spadnutím reťaze a po odstránení úvodnej
vôle v kábli ho opätovne zaistite k zadnému prvku
pre zabránenie pred spadnutím
reťaze podľa zobrazenia na
obrázku.
Potiahnite
Uťahovací moment:
5 - 7 Nm
Drážka
Poznámka: Uistite sa, že je kábel
zabezpečený v drážke.
Nastavenie SIS
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného nastavenia, aby ste ju nastavili
tak, že vodiaca kladka bude pri pohľade zozadu
v rovine s vonkajšou rovinou najmenšieho ozubeného
kolesa.
Skrutka horného
nastavenia
Vonkajší okraj
najmenšieho ozubeného
kolesa
Vodiaca remenica
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku (B) osemkrát alebo viac krát, aby ste ju nastavili do najvyššej polohy.
Potom odstráňte kryt vnútorného otvoru a pripojte vnútorný kábel.
Kryt vnútorného otvoru Vnútorný kábel
Páčka (B)
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho otáčaním tak, ako
je to zobrazené na obrázku, až pokým sa nezastaví. Ďalej
ho už neotáčajte, inak môže poškodiť závit na kryte.
Kryt vnútorného otvoru
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 Nm
3. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak, aby sa vodiaca remenica pohla do polohy priamo
v rovine s najväčším ozubeným kolesom.
Vodiaca remenica
Najväčšie
ozubené
koleso
Skrutka spodného
nastavenia
5. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na 2.
ozubené koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne na to, aby
ste cítili tlak v páčke, otočte kľukovým ramenom.
Preraďovanie na 3.
prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho puzdra,
kým sa reťaz nevráti na 2.
ozubené koleso. (v smere
hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho puzdra,
kým sa reťaz nedotkne 3.
ozubeného kolesa a nevydá zvuk.
(proti smeru hodinových ručičiek)
Keď nepočujete
žiadny hluk
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reťaz sa
dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka nachádza
na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoľní sa) a potom otočte
kľukové rameno v smere hodinových ručičiek. Ak sa reťaz
dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva hluk, otočte valcové puzdro nastavenia
vonkajšieho puzdra mierne v smere hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli,
kým hluk neprestane a reťaz sa nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte, či sa pri
žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky časti
prevodovky výkonu.
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
Uťahovací moment:
2,5 Nm
Poloha radiacej páčky sa dá nastaviť
posunutím doľava alebo doprava.
• Namontujte radiacu páčku do polohy, kde nebude prekážať činnosti bŕzd a preraďovaniu
rýchlostí.
• Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť bŕzd.
• Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u výrobcu karbónového
rámu overte jeho odporúčania ohľadne uťahovacieho momentu, a to aby ste zabránili
nadmernému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie karbónového materiálu a/
alebo nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť nedostatočné upnutie prvkov.
VAROVANIE
Séria XTR
RAPIDFIRE (Radiaca páčka) SL-M970
Vonkajšie puzdro SIS-SP41
Zadná prehadzovačka RD-M971
Typ SGS / GS
Voľný náboj FH-M975 / FH-M970
Rýchlosti 9
Kazetové ozubené koleso CS-M970
Reťaz CN-7701
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP17 / SM-BT17
Číslo modelu RD-M971
Typ SGS GS
Rýchlosti 9 9
Celková kapacita 43T 33T
Najväčšie ozubené koleso 34T 34T
Najmenšie ozubené koleso 11T 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 22T 22T
6,5 mm
7,1 mm
slk_280404_5VZ0A_001.indd 1
slk_280404_5VZ0A_001.indd 1
11-06-2008 17:14:20