Shimano SL-T660 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Technické pokyny pre servis SI-6RBRA-004
Systém zadného pohonu
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
Voľný náboj
Montáž zadnej prehadzovačky
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka nastavenia vôle B
do kontaktu s uškom vytlačenia, pretože v opačnom prípade sa môže
vyskytnúť deformácia.
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N·m
5 mm Allenov kľúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
napnutia B
Dĺžka reťaze na bicykloch
so zadným odpružením
Dĺžka A sa bude odlišovať v závislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinúť
nadmerné zaťaženie, a to ak je dĺžka reťaze príliš krátka. Nastavte
dĺžku reťaze tak, že pridáte dva články do reťaze, keď je zadné
odpruženie v polohe, kde rozmer „A“ je najdlhší a reťaz je na
najväčšom ozubenom kolese a najväčšom ozubenom koliesku.
Ak je rozsah pohybu zadného odpruženia veľký, vôľa v reťazi sa
nemusí dostatočne stiahnuť, keď je reťaz na najmenšom ozubenom
koliesku a najmenšom ozubenom kolese.
A
A'
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reťaz
Najväčšie
ozubené koliesko
4 mm Allenov kľúč
Namontujte radiacu páčku do polohy, kde nebude prekážať
činnosti bŕzd a preraďovaniu rýchlostí.
Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť
bŕzd.
V prípade karbónových riadidiel môže byť nevyhnutné znížiť
uťahovací moment za účelom predídenia poškodenia riadidiel.
Ohľadom správneho uťahovacieho momentu pre karbónové
riadidlá sa obráťte na výrobcu bicykla alebo riadidiel.
Uťahovací moment:
5 N·m
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším priemerom 36 mm.
Montáž páčky
Obsluha radenia rýchlostí
Táto uvoľňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoľňovacím mechanizmom umožňujúcim vykonávanie uvoľňovacích operácií buď
stlačením alebo potiahnutím páčky.
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia. Keď používate jednu z týchto páčok,
vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie ozubené
koleso (páčka B)
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte páčku (A) do polohy (1).
Na preradenie naraz o dva stupne zatlačte do polohy (2).
Preradenie z veľkého ozubeného kolesa na menšie
ozubené koleso (páčka B)
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste preradili o jeden stupeň z väčšieho
na menšie ozubené koleso.
Páčka (A) - počiatočná poloha
Páčka (B)
Dvojcestné uvoľnenie
Nastavenie SIS
5. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na 2.
ozubené koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne na to,
aby ste cítili tlak v páčke, otočte kľukovým ramenom.
Preraďovanie na
3. prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reťaz nevráti
na 2. ozubené koleso.
(v smere hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reťaz
nedotkne 3. ozubeného
kolesa a nevydá zvuk. (proti
smeru hodinových ručičiek)
Keď nepočujete
žiadny hluk
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reťaz
sa dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoľní sa)
a potom otočte kľukové rameno v smere hodinových
ručičiek. Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva hluk, otočte
valcové puzdro nastavenia vonkajšieho puzdra mierne v smere ho-
dinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane a reťaz sa
nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte, či sa
pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti prevodovky výkonu.
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na opačnom konci ako je
koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho
bovdenu zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Utesnený kryt s jazýčkom
na gumenom štíte by sa mal
nainštalovať k zastavovaču
vonkajšieho puzdra rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
* Ak sa zadná prehadzovačka pohybuje vo veľkom rozsahu
pohybuje, ako je to napríklad pri bicykloch so zadným
odpružením, odporúča sa, aby ste
opätovne kryt nahradili hliníkovým
krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho puzdra, ktoré
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádzať na strane prehadzovačky.
Hliníkový kryt
Strana prehadzovačky
1
1 2
2
Najväčšie
ozubené koleso
Vodiaca remenica
Skrutka spodného
nastavenia
3. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak, aby sa vodiaca remenica
pohla do polohy priamo v rovine s najväčším ozubeným kolesom
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový krúžok a najväčšie ozubené
koleso a otočte kľukové rameno dozadu. Potom otočte nastavovaciu
skrutku napnutia B, aby ste nastavili vodiacu kladku čo najbližšie
k ozubenému kolesu, ale nie tak blízko aby sa ho dotkla. Následne
nastavte reťaz na najmenšie ozubené koleso a zopakujte vyššie uvedený
postup, aby ste sa uistili, že sa remenica nedotýka ozubeného kolesa.
1
2
1 2
2
1
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené koleso
Skrutka
nastavenia
napnutia B
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného
nastavenia, aby ste ju nastavili
tak, že vodiaca kladka
bude pri pohľade zozadu
v rovine s vonkajšou rovinou
najmenšieho ozubeného kolesa.
1
2
1 2
Vonkajší okraj najmenšieho
ozubeného kolesa
Vodiaca
remenica
Skrutka horného
nastavenia
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Pohnite páčkou (B) 8 alebo viackrát
tak, aby ste páčku nastavili do
najvyššej polohy; na indikátore
skontrolujte že najvyššia poloha je
správna a následne nainštalujte a
nastavte vnútorný kábel.
Páčka (B)
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví. Ďalej ho
už neotáčajte, inak môže poškodiť závit
skrutky.
Posuvná
páčka
Kryt jednotky
Kryt vnútorného otvoru
Pripojte kábel k zadnému prvku pre
zabránenie pred spadnutím reťaze a
po odstránení úvodnej vôle v kábli ho
opätovne zaistite k zadnému prvku
pre zabránenie pred spadnutím
reťaze podľa zobrazenia na obrázku.
Potiahnite
Uťahovací moment:
6 - 7 N·m
Drážka
Poznámka: Uistite sa, že je kábel
zabezpečený v drážke.
Nastavovacia
skrutka
Nastavovacia
skrutka
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Poznámka
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a remenice).
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti bicykla.
Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v remenici, mali by ste ju vymeniť.
Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho,
čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti
ozubených kolies a reťaze.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu narušiť funkciu radenia SIS
spôsobenú vysokým odporom káblov.
Vždy používajte ložisko pre zostavu ozubených kolies s rovnakými skupinovými značkami. Nikdy
nepoužívajte kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa s odlišnou skupinovou značkou.
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do
obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia
rukoväte.
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací
prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť
zhoršenie výkonu radenia prevodov.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú
kĺzavosť.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného reťazového kolesa.
Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepiť sa na plastové časti
preraďovacej páky, môže to spôsobiť prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uistiť, že brzdová
kvapalina sa nelepí na tieto plastové časti.
Minerálny olej, ktorý sa používa v kotúčových brzdách značky SHIMANO nespôsobuje praskliny ani zmenu zafarbenia ak sa
prilepí na plastové časti Avšak takéto časti by mali byť predtým vyčistené alkoholom, aby sa zabránilo prilepeniu cudzích
súčastí.
Nerozoberajte indikátor ani jednotku preraďovacej páky, pretože to môže spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom
používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho
predajcu bicyklov.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu
z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky na báze alkalických látok alebo
kyselín, ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá
závlačka sa má použiť.
Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako sú tvrdené
spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená
spojovacia závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ
použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú
pripojovacia sila, čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo
spadnutie reťaze.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste
ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky, alebo na koncovej
závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš
slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže
pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Používajte prednú prevodovú tácku, ktorá je kompatibilná s 9 rýchlostnými reťazami
CN-7701, CN-HG93 a CN-HG73 značky Shimano. Ak sa použije ozubené koleso pre 8-rýchlostnú reťaz alebo menšiu, môžu sa
objaviť problémy s radením rýchlostí na prednej prevodovej tácke alebo môžu vypadnúť čapy článkov reťaze, čo spôsobí
roztrhnutie reťaze.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené
súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz
môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová
závlačka
Prepojovacia
závlačka
4.
Po overení toho, že ručička indikátora je pri ľavom okraji nainštalujte
indikátor priamo zhora. Zhora zatlačte indikátor, a to dokiaľ nebude
zarovno s polohovacou drážkou.
Výmena indikátora
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
indikátora.
1.
Odstráňte dve nastavovacie skrutky indikátora, ktoré zaisťujú
indikátor.
2.
Odmontujte jednotku indikátora
tak, ako je to znázornené na
obrázku.
3.
Posuňte páčku (B) aspoň
osemkrát, aby ste ju nastavili
do najvyššej polohy.
5.
Skontrolujte funkčnosť indikátora. Ak nefunguje správne, opätovne
nainštalujte indikátor, pričom zvláštnu pozornosť venujte krokom
3. až 4.
Nerozoberajte indikátor ani jednotku preraďovacej páky, pretože to
môže spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
Uťahovací moment: 0,3 - 0,5 N·m
Nastavovacie skrutky indikátora
Páčka (B)
Indikátor
Polohovacia drážka
Po odstránení osi náboja
odstráňte upevňovaciu
maticu voľnobehu
(vo vnútri telesa
voľnobehu) a potom
vymeňte teleso
voľnobehu.
Poznámka:
Nepokúšajte sa
rozobrať teleso voľnobehu,
pretože to môže mať za
následok poruchu.
Teleso voľnobehu Upevňovacia matica
telesa voľnobehu
10 mm Allenov kľúč
(TL-WR37)
Demontáž
Montáž
Uťahovací moment:
35 - 50 N·m
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Montáž ozubených kolies
Pri montáži ozubených kolies použite
na utiahnutie poistného krúžku
špeciálne náradie (TL-LR15).
Na výmenu ozubených kolies použite
špeciálne náradie (TL-LR15) a na
demontáž poistného krúžku použite
TL-SR21.
Uťahovací moment:
30 - 50 N·m
Poistný krúžok
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
ap
a
Q
ba
ar
16T
ap
a
Q
ar
ba
14T
12T
a
Q
ar
ba
11T
a
Q
a
r
ba
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
28T
24T
21T
ba
18T
16
T
14T
9S
13T
9S
12T
11T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
CS-HG80 (ar)
11 - 32T
CS-HG80 (bg)
11 - 28T
Poistný krúžok
Podložka ozubeného kolesa
Poistný krúžok
Podložka poistného krúžku
Podložka poistného krúžku
Drážka je široká iba
na jednom mieste.
A
Pre každé ozubené koleso, by mal povrch so
skupinovým označením smerovať von a mal by byť
umiestnený tak, že širšia časť každého ozubeného
kolesa a časť A (kde je otvor drážky široký) telesa
voľnobehu sú zarovnané.
a
c
-
1
4
T
Široká časť
Číslo modelu RD-T661
Typ SGS
Rýchlosti 9
Celková kapacita 43T
Možná kombinácia ozubených kolies 11 - 28T, 11 - 32T
Najväčšie ozubené koleso 32T
Najmenšie ozubené koleso 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 22T
Model Názov skupiny Rýchlosti Kombinácia zubov
CS-HG80
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
bg 9 11, 12, 13, 14, 16, 18, 21, 24, 28T
Číslo modelu FH-T660 / FH-T665
Rýchlosti 9
Počet otvorov na špici 36 / 42
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Strieborná
Čierna
Výmena telesa voľnobehu
Séria LX
RAPIDFIRE-Plus (Radiaca páčka) SL-T660
Vonkajšie puzdro SIS-SP41
Zadná prehadzovačka RD-T661
Typ SGS
Voľný náboj FH-T660 / FH-T665
Prevody 9
Kazetové ozubené koleso CS-HG80
Reťaz CN-HG73
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP17
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
SI-6RBRA-004-02
  • Page 1 1

Shimano SL-T660 Service Instructions

Typ
Service Instructions