Shimano SL-M770 Service Instructions

Typ
Service Instructions
1
2
1 2
2
1
32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
11T
a
Q
a
r
ba
12T
a
Q
ar
ba
9S
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
ap
a
Q
b
a
ar
16T
ap
a
Q
ar
ba
14T
ap
as
34T
ap
as
30T
ap
as
26T
ap
as
23T
as
20T
as
17T
as
au
11T
as
au
13T
as
au
15T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
[Montáž]
3.
Posuňte páčku B osem alebo
viackrát, aby ste nastavili páčku do
hornej polohy.
4. Skontrolujte, či ručička indikátora
ukazuje doava a potom vložte kolík
na spodnú čas indikátora, do
otvoru v navíjači. Ďalej vložte dva
výčnelky na indikátor do jednotky
preraovacej páčky tak, že budú
zarovnané so značkami o a potom
otočte jednotkou indikátora proti
smeru hodinových ručičiek, aby ste ju dostali
na jej miesto.
5. Otočte indikátorom proti smeru hodinových
ručičiek a potom utiahnite dve upevňovacie
skrutky indikátora.
6. Skontrolujte funkčnos indikátora.
Ak nepracuje správne, vykonajte
montáž znovu a venujte pritom
zvýšenú pozornos krokom 3 a 4.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Poznámka
Ak preraovanie prevodov nie je plynulé, umyte prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeni prvok pre zabránenie pred
spadnutím reaze.
Prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze by ste mali pravidelne čisti a namaza všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus
a remenice).
Ak sa nedá vykona nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti na zadnom konci bicykla. Tiež skontrolujte,
či je namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvonenia v remenici, mali by ste ju vymeni.
Ak sa koleso stane tuhým a ažko otáčateným, mali by ste ho namaza mazivom.
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umýva neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namaza. Okrem toho,
čistenie reaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže by účinným spôsobom na
predženie životnosti ozubených kolies a reaze.
Ak sa reaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reaz a ozubené kolesá.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporučuje, pretože má tendenciu naruši funkciu
radenia SIS spôsobenú jeho vysokým odporom káblov.
Vždy sa uistite, aby ste použili nastavovacie ložisko ozubeného kolesa s rovnakými značkami skupiny.
Nikdy nepoužívajte kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa s odlišnou značkou skupiny.
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú džku, a to aj v prípade, ke sa úplne otočia rukoväte do
obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, ke sa úplne vytočia
rukoväte.
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE
alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobi zhoršenie výkonu radenia prevodov.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú kzavos.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov, by sa malo vykona len po otočení predného reazového kolesa.
Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepi sa na plastové časti
preraovacej páky, môže to spôsobi prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uisti, že brzdová
kvapalina sa nelepí na tieto plastové časti.
Ak sa minerálny olej používaný v kotúčových brzdách značky Shimano prilepí na plastové časti, nespôsobuje praskliny ani
odfarbenie, ale takéto časti by mali by predtým vyčistené alkoholom, aby sa cudzím časticiam zabránilo v prilepení.
Nerozoberajte indikátor ani jednotku preraovacej páky, pretože to môže spôsobi ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom
používaní.
S akýmikovek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráte na profesionálneho
predajcu bicyklov.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkovek spôsobom uvonené, môžu
z bicykla odpadnú a výsledkom môže by vážne zranenie.
Na vyčistenie reaze použite prírodný čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky založené na alkalických látkach
alebo kyselinách, ako napríklad čistiace látky proti hrdze, pretože môžu spôsobi poškodenie a/alebo zlyhanie reaze.
Na pripojenie úzkeho typu reaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrie nižšie zobrazenú tabuku, aby ste vybrali,
ktorá závlačka sa má použi.
Ak sa použijú iné pripojovacie kolíky ako spevnené
pripojovacie kolíky alebo ak sa použije spevnený
pripojovací kolík alebo nástroj nevhodný pre typ
použitej reaze, nemôže sa získa dostatočná
pripojovacia sila, čo môže spôsobi roztrhnutie alebo
spadnutie reaze.
Ak je potrebné nastavi džku reaze kvôli zmene
počtu zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom
mieste ako je miesto, kde sa reaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo na
koncovej závlačke. Reaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou
tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reaze správne a či reaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš
slabé alebo je reaz poškodená, mali by ste vymeni reaz. Ak sa to nevykoná, reaz sa môže
pretrhnú a spôsobi vážne zranenie.
Použitie prednej prevodovej tácky, ktoré je zhodné s 9-rýchlostnými reazami v spojení s reazami CN-7701, CN-HG93 a
CN-HG73 značky Shimano. Ak sa použije prevodová tácka pre 8-rýchlostnú reaz alebo menšiu, môžu sa objavi problémy
s radením rýchlostí na prednej prevodovej tácke alebo môžu vypadnú čapy článkov reaze, čo spôsobí roztrhnutie reaze.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvonené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu jazdcovi spôsobi zranenie. Odporúčame používa iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reaz môže spadnú a to môže spôsobi, že spadnete z bicykla, čo môže ma za
následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte si ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti
použi.
Nástroj na nastavenie
reaze
Reaz
9-rýchlostná vemi úzka
reaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
Tvrdená spojovacia
závlačka
TL-CN32 / TL-CN27
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Strieborná
Čierna
Séria
XT
RAPIDFIRE (Radiaca páčka)
SL-M770
Vonkajšie puzdro
SIS-SP41
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
RD-M771
Typ
SGS / GS
Voný náboj
FH-M770 / FH-M775
Rýchlosti
9
Kazetové ozubené koleso
Reaz
Vodiaci prvok spodného držiaka
CS-M770
CN-HG93
SM-SP17 / SM-BT17
Technické pokyny pre servis SI-6MPRA-003
Systém zadného pohonu
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používa nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Výmena a montáž indikátora
Číslo modelu
Typ
Rýchlosti
Celková kapacita
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené koleso
Rozdiel ozubenia predného reazového kolesa
RD-M771
SGS GS
33T
34T
11T
22T
9
45T
34T
11T
22T
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
Číslo modelu
CS-M770
Názov skupiny
a
Q
as
Rýchlosti
9
9
Kombinácia zubov
11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Číslo modelu
Rýchlosti
FH-M770 / FH-M775
9
36 / 32
Počet otvorov na špice
Voný náboj
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Značky skupiny
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonáva len počas
odstraňovania a výmeny indikátora. Pre predný je smer otáčania pri
odstraňovaní a montáži opačný ako je poloha ručičky.
Dĺžka reaze na bicykloch so zadným
odpružením
Dĺžka A sa bude odlišova v závislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinú
nadmerné zaaženie, ak je dĺžka reaze príliš krátka. Nastavte džku
reaze tak, že pridáte dva články do reaze, ke je zadné
odpruženie v polohe, kde rozmer ”A” je najdlhší a reaz je na
najväčšom ozubenom koliesku a najväčšom reazovom krúžku.
Ak je rozsah zadného odpruženia veký, vôa v reazi sa nemusí
dostatočne stiahnu, ke je reaz na najmenšom reazovom krúžku
a najmenšom ozubenom kolese.
A
A'
Pridajte 2 články (s reazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom reazovom krúžku)
Najväčšie ozubené
koleso
Reaz
Najväčší
reazový krúžok
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si, prosím: technické údaje podliehajú zmenám z dôvodu zdokonalení bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Montáž ozubených kolies
[Demontáž]
1.
Odstráňte dve upevňovacie skrutky
indikátora, ktoré upevňujú indikátor.
2. Aby ste jednotku indikátora odstránili,
otočte ju v smere hodinových ručičiek tak,
ako je to zobrazené na obrázku.
< Ak nemontujete indikátor >
1.
Odstráňte ochranný kryt viečka indikátora, ktorý je pripevnený
k indikátoru začínajúc od kratšieho držiaka tak, ako je to zobrazené
na obrázku.
2.
Najskôr vložte držiak ochranného krytu viečka indikátora tak, ako je
to zobrazené na obrázku a potom ho nastavte do jednotky
preraovacej páčky a upevnite upevňovacími skrutkami indikátora.
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová
závlačka
Prepojovacia
závlačka
Pre každé ozubené koleso,
povrch majúci líce značky
skupiny smerom von a
umiestnený tak, že širšie
časti plánov rýchlostí na
každom ozubenom kolese a
čas A (kde je otvor drážky
široký) telesa vonobežky sú
zarovnané.
CS-M770 (aQ)
CS-M770 (as)
Drážka je široká
iba na jednom
mieste.
A
Široká čas
Podložka ozubeného
kolesa
Podložka poistného
krúžku
Podložka poistného
krúžku
Poistný krúžok
Poistný krúžok
Pri montáži ozubených kolies HG
použite na utiahnutie poistného
krúžku špeciálny nástroj (TL-LR15).
Uahovací moment:
30 - 50 N
·
m
Obsluha radenia rýchlostí
Táto uvoňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoňovacím mechanizmom umožňujúcim vykonávanie uvoňovacích operácií bu
stlačením alebo potiahnutím páčky.
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, ke sa po preradení uvonia. Ke používate jednu z týchto páčok,
vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kuky.
Tieto servisné pokyny popisujú metódu prevádzky pri použití typu RAPIDFIRE SL-M770 v kombinácii s typom
RD-M771 hornej bežnej zadnej prehadzovačky. Ak v kombinácii s typom RD-M770 používate obrátenú pružinovú
prehadzovačku, činnosti a indikátor budú obrátené.
Na preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie
ozubené koleso (Páčka A)
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte páčku (A) do polohy (1).
Na preradenie naraz o dva stupne zatlačte do polohy (2).
Na preradenie z väčšieho ozubeného kolesa na menšie
ozubené koleso (Páčka B)
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste preradili o jeden stupeň z väčšieho
na menšie ozubené koleso.
5. Nastavenie SIS
Niekokokrát ovládajte radiacu páčku, aby ste preradili reaz na
2. ozubené koleso. Potom zatia, čo tlačíte páčku dostatočne na
to, aby ste cítili tlak v páčke, otočte kukovým ramenom.
Preraovanie na
3. prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reaz nevráti
na 2. ozubené koleso.
(v smere hodinových ručičiek)
Uvonite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reaz
nedotkne 3. ozubeného
kolesa a nevydá zvuk. (proti
smeru hodinových ručičiek)
Ke nepočujete
žiadny hluk
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie pri radení páky je, ke páčka
funguje dostatočne na to, aby sa dostala do záberu
a reaz sa dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoní sa)
a potom otočte kukové rameno v smere hodinových
ručičiek. Ak sa reaz dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva hluk,
otočte valcové puzdro nastavenia vonkajšieho puzdra mierne v smere
hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane a reaz
sa nebude pohybova plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraovali prevody a skontrolujte, či sa
pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti prevodovky výkonu.
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
Páčka (A) počiatočná poloha
Páčka (B)
Dvojcestné uvonenie
Inštalácia zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka nastavenia vôle B
do kontaktu s uškom vytlačenia, pretože v opačnom prípade sa môže
vyskytnú deformácia.
Uahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N
·
m
5 mm Allenov kúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
vôle B
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho otáčaním tak,
ako je to zobrazené na obrázku, až
pokým sa nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže
poškodi závit skrutky.
1
1 2
2
Najväčšie
ozubené koleso
Vodiaca remenica
Skrutka spodného
nastavenia
3. Nízke nastavenie
Otočte spodnú nastavovaciu skrutku tak, aby sa vodiaca
remenica pohla do polohy priamo v rovine s najväčším
ozubeným kolesom
4. Používanie skrutky nastavenia vôle B
Namontujte reaz na najmenší reazový krúžok a najväčšie ozubené
koleso a otočte kukové rameno dozadu. Potom otočte nastavovaciu
skrutku napnutia B, aby ste nastavili vodiacu kladku čo najbližšie k
ozubenému kolesu, ale nie tak blízko aby sa ho dotkla. Následne
nastavte reaz na najmenšie ozubené koleso a zopakujte vyššie uvedený
postup, aby ste sa uistili, že sa remenica nedotýka ozubeného kolesa.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené koleso
Skrutka
nastavenia vôle B
Pripojte kábel k zadnému prvku
pre zabránenie pred spadnutím
reaze a po odstránení pôvodnej
vôle v kábli ho opätovne zaistite
k prednému prvku pre zabránenie
pred spadnutím reaze tak, ako je
zobrazené na
obrázku.
Potiahnite
Uahovací moment:
6 - 7 N
·
m
1. Horné nastavenie
Otočte hornú nastavovaciu
skrutku, aby ste ju nastavili
tak, že vodiaca kladka bude
pri pohade zozadu v rovine
s vonkajšou rovinou
najmenšieho ozubeného
kolesa.
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku (B) osem alebo viac
krát a na indikátori skontrolujte,
či je páčka v najvyššej polohe.
Potom odstráňte kryt vnútorného
otvoru a pripojte vnútorný kábel.
1
2
1 2
Vonkajší okraj najmenšieho
ozubeného kolesa
Vodiaca
remenica
Skrutka horného
nastavenia
Páčka (B)
Kryt vnútorného
otvoru
Nastavenie SIS
Drážka
Poznámka:
Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
v drážke.
Kryt vnútorného otvoru
Vnútorný kábel
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na opačnom konci ako je
koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho
bovdenu zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Utesnený kryt s
jazýčkom na gumenom
štíte by sa mal
nainštalova k
zastavovaču
vonkajšieho puzdra
rámu.
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
*
Ak sa zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze vo vekom
rozsahu pohybuje, ako napríklad pri bicykloch so zadným odpružením,
odporúča sa, aby ste opätovne nasadili
kryt s hliníkovým krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho puzdra, ktoré
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádza na strane prvku pre
zabránenie pred spadnutím reaze.
Hliníkový kryt
Strana prvku pre zabránenie
pred spadnutím reaze
Prečítajte si tieto servisné pokyny spolu so servisnými
pokynmi pre typ FH-M770/M775.
Jednotka indikátora
Kratší držiak
Ochranný kryt viečka
indikátora
Jednotka preraovacej
páčky
Ochranný kryt viečka
indikátora
Uahovací moment:
0,2 N
·
m
Uahovací moment:
0,2 N
·
m
Výčnelky
Upevňovacie skrutky indikátora
Jednotka indikátora
Kolík
Otvor navíjača
Ak nepoužívate indikátor, táto preraovacia páčka môže by
namontovaná bu na vnútornej alebo na vonkajšej strane
brzdovej páčky.
Ak nastavujete polohu, odstráňte indikátor a potom sa uistite,
že ste ho upevnili v novej polohe
dvoma upevňovacími skrutkami.
Namontujte preraovaciu páčku do polohy, kde nebude prekáža
činnosti bŕzd a preraovaniu rýchlostí.
Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnos bŕzd.
V prípade karbónových riadidiel môže by nevyhnutné zníži
uahovací moment za účelom predídenia poškodenia riadidiel.
Ohadom správneho uahovacieho momentu pre karbónové
riadidlá sa obráte na výrobcu bicykla alebo riadidiel.
Montáž páčky
Použite rúčku riadidiel s maximálym
vonkajším priemerom 36 mm.
Uahovací moment:
5 N
·
m
Uahovací moment:
2,5 N
·
m
3 mm Allenov kúč
Na vnútornej strane Na vonkajšej strane
3 mm Allenov kúč
7,1 mm
6,5 mm
SI-6MPRA-003-02
1mm
Brzdovú páčku netlačte smerom ku krytu indikátora; v opačnom
prípade môže spôsobiť problémy funkcie ručičky.
a
c
-
1
4
T
Poistný krúžok
Nástroj
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
Na výmenu ozubených kolies HG
použite špeciálny nástroj (TL-LR15)
a TL-SR21 na odstránenie poistného
krúžku.
4 mm Allenov kúč
Gumený štít
  • Page 1 1

Shimano SL-M770 Service Instructions

Typ
Service Instructions