Shimano ST-T660 Service Instructions

Typ
Service Instructions
4 mm Allenov kľúč
Technicko servisné pokyny SI-6RHRA-004
Systém zadného pohonu
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Montáž zadnej prehadzovačky
Zadná prehadzovačka
Voľný náboj
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka nastavenia vôle B
do kontaktu s uškom vytlačenia, pretože v opačnom prípade sa môže
vyskytnúť deformácia.
5 mm Allenov kľúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
napnutia B
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u výrobcu
karbónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne uťahovacieho
momentu, a to aby ste zabránili nadmernému utiahnutiu, ktoré by
mohlo spôsobiť poškodenie karbónového materiálu a/alebo
nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť nedostatočné
upnutie prvkov.
Dĺžka reťaze na bicykloch
so zadným odpružením
Dĺžka A sa bude odlišovať v závislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinúť
nadmerné zaťaženie, a to ak je dĺžka reťaze príliš krátka. Nastavte
dĺžku reťaze tak, že pridáte dva články do reťaze, keď je zadné
odpruženie v polohe, kde rozmer "A" je najdlhší a reťaz je na
najväčšom ozubenom kolese a najväčšom ozubenom koliesku.
Ak je rozsah pohybu zadného odpruženia veľký, vôľa v reťazi sa
nemusí dostatočne stiahnuť, keď je reťaz na najmenšom ozubenom
koliesku a najmenšom ozubenom kolese.
A
A'
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reťaz
Najväčšie
ozubené koliesko
Uťahovací moment:
6 - 8 N·m
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším priemerom 32 mm.
Montáž páčky
Obsluha radenia rýchlostí
Táto uvoľňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoľňovacím mechanizmom umožňujúcim vykonávanie uvoľňovacích operácií buď
stlačením alebo potiahnutím páčky.
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia. Keď používate jednu z týchto páčok,
vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie ozubené
koleso (páčka A)
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte páčku (A) do polohy (1).
Na preradenie naraz o dva stupne zatlačte do polohy (2).
Preradenie z veľkého ozubeného kolesa na menšie ozubené
koleso (páčka B)
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste preradili o jeden stupeň z väčšieho
na menšie ozubené koleso.
Páčka (A) - počiatočná poloha
Páčka (B)
Dvojcestné uvoľnenie
Nastavenie SIS
5. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na 2.
ozubené koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne na to,
aby ste cítili tlak v páčke, otočte kľukovým ramenom.
Preraďovanie na
3. prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reťaz nevráti
na 2. ozubené koleso. (v
smere hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reťaz
nedotkne 3. ozubeného kolesa
a nevydá zvuk. (proti smeru
hodinových ručičiek)
Keď nepočujete
žiadny hluk
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reťaz
sa dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoľní sa)
a potom otočte kľukové rameno v smere hodinových
ručičiek. Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva hluk, otočte
valcové puzdro nastavenia vonkajšieho puzdra mierne v smere ho-
dinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane a reťaz sa
nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte,
či sa pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti prevodovky výkonu.
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na opačnom konci ako
je koniec s označením. Po orezaní
vonkajšieho bovdenu zaguľaťte koniec,
aby mala vnútorná strana otvoru rovnaký
priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
* Ak sa zadná prehadzovačka vo veľkom rozsahu pohybuje, ako
napríklad pri bicykloch so zadným odpružením, odporúča sa,
aby ste opätovne nasadili kryt s
hliníkovým krytom.
Koniec vonkajšieho puzdra, ktoré
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádzať na strane prehadzovačky.
Hliníkový kryt
Strana
prehadzovačky
Utesnený kryt s jazýčkom na
gumenom štíte by sa mal
nainštalovať k zastavovaču
vonkajšieho puzdra rámu.
1
1 2
2
Najväčšie
ozubené koleso
Vodiaca remenica
Skrutka spodného
nastavenia
3. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak, aby sa vodiaca remenica
pohla do polohy priamo v rovine s najväčším ozubeným kolesom.
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový krúžok a najväčšie
ozubené koleso a otočte kľukové rameno dozadu. Potom otočte
nastavovaciu skrutku napnutia B, aby ste nastavili vodiacu kladku
čo najbližšie k ozubenému kolesu, ale nie tak blízko aby sa ho
dotkla. Následne nastavte reťaz na najmenšie ozubené koleso
a zopakujte vyššie uvedený postup, aby ste sa uistili, že sa
remenica nedotýka ozubeného kolesa.
1
2
1 2
2
1
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené koleso
Skrutka
nastavenia
napnutia B
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného
nastavenia, aby ste ju nastavili
tak, že vodiaca kladka bude
pri pohľade zozadu v rovine
s vonkajšou rovinou
najmenšieho ozubeného
kolesa.
1
2
1 2
Vonkajší okraj najmenšieho
ozubeného kolesa
Vodiaca
remenica
Skrutka horného
nastavenia
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Pohnite páčkou (B) 8 alebo viackrát
tak, aby ste páčku nastavili do
najvyššej polohy; na indikátore
skontrolujte že najvyššia poloha je
správna a následne nainštalujte a
nastavte vnútorný kábel.
Páčka (B)
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže
poškodiť závit skrutky.
Posuvná páčka
Kryt jednotky
Kryt vnútorného otvoru
Pripojte kábel k zadnému prvku pre
zabránenie pred spadnutím reťaze a
po odstránení úvodnej vôle v kábli ho
opätovne zaistite k zadnému prvku
pre zabránenie pred spadnutím
reťaze podľa zobrazenia na obrázku.
Potiahnite
Uťahovací moment:
6 - 7 N·m
Drážka
Poznámka: Uistite sa, že je kábel
zabezpečený v drážke.
Nastavovacia
skrutka
Nastavovacia
skrutka
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Poznámka
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a remenice).
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti bicykla.
Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v remenici, mali by ste ju vymeniť.
Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho,
čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti
ozubených kolies a reťaze.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu narušiť funkciu
radenia SIS spôsobenú vysokým odporom káblov.
Vždy používajte ložisko pre zostavu ozubených kolies s rovnakými skupinovými značkami.
Nikdy nepoužívajte kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa s odlišnou skupinovou značkou.
Použite vonkajší bovden, ktorý má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte
do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne
vytočia rukoväte.
V prípade kábla radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok. Nepoužívajte mazací
prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu
radenia prevodov.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného reťazového kolesa.
Nerozoberajte indikátor ani jednotku preraďovacej páky, pretože to môže spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho
predajcu bicyklov.
Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite pravidelne pomocou správneho
prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy nepoužívajte rozpúšťadlá na báze zásad alebo kyselín, ako sú
odstraňovače hrdze. V prípade použitia rozpúšťadla môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z
bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci
prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky na báze
alkalických látok alebo kyselín, ako napríklad čistiace
látky proti hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/
alebo zlyhanie reťaze.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len
tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích
závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú
tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť.
Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako sú tvrdené
spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj nevhodný
pre typ použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila, čo môže
spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte
na inom mieste ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky,
alebo na koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky
alebo koncovej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé alebo je reťaz poškodená,
mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Použite prednú prevodovú tácku, ktorá je kompatibilná s 9-rýchlostnými reťazami a je vhodná pre reťaze CN-7701, CN-HG93
a CN-HG73 značky Shimano. Ak sa použije ozubené koleso pre 8-rýchlostnú reťaz alebo menšiu, môžu sa objaviť problémy
s radením rýchlostí na prednej prevodovej tácke alebo môžu vypadnúť čapy článkov reťaze, čo spôsobí roztrhnutie reťaze.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené
súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne vykonané,
reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
4. Po overení toho, že ručička indikátora je pri ľavom okraji
nainštalujte indikátor priamo zhora.
Zhora zatlačte indikátor, a to dokiaľ
nebude zarovno s polohovacou drážkou.
Výmena indikátora
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
indikátora.
1. Odstráňte dve nastavovacie skrutky indikátora, ktoré zaisťujú
indikátor.
2. Odmontujte jednotku indikátora
tak, ako je to znázornené na
obrázku.
3. Posuňte páčku (B) aspoň
osemkrát, aby ste ju nastavili
do najvyššej polohy.
5. Skontrolujte funkčnosť indikátora. Ak nefunguje správne,
opätovne nainštalujte indikátor, pričom zvláštnu pozornosť
venujte krokom 3. až 4.
Nerozoberajte indikátor ani jednotku preraďovacej páky, pretože to
môže spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
Uťahovací moment: 0,3 - 0,5 N·m
Nastavovacie skrutky indikátora
Páčka (B)
Indikátor
Polohovacia drážka
A
B
Nastavenie šírky zovretia
Odporúčame vám nastaviť šírky zovretí páčok na
najpohodlnejšie šírky pre radenie rýchlostí a brzdenie.
A: Stenčí sa
B: Rozšíri sa
Výmena telesa voľnobehu
Po odstránení osi náboja
odstráňte upevňovaciu
maticu voľnobehu
(vo vnútri telesa
voľnobehu) a potom
vymeňte teleso
voľnobehu.
Poznámka: Nepokúšajte sa
rozobrať teleso voľnobežky,
pretože to môže mať za
následok poruchu.
Teleso voľnobehu Upevňovacia matica telesa
voľnobehu
10 mm Allenov kľúč
(TL-WR37)
Demontáž
Montáž
Uťahovací moment:
35 - 50 N·m
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Montáž ozubených kolies
Pri montáži ozubených kolies použite
na utiahnutie poistného krúžku
špeciálne náradie (TL-LR15/LR10).
Na výmenu ozubených kolies použite
špeciálne náradie (TL-LR15/LR10) a
na demontáž poistného krúžku
použite TL-SR21.
Uťahovací moment:
30 - 50 N·m
Poistný krúžok
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
(TL-LR15/LR10)
32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
ap
a
Q
ba
a
r
1
6T
ap
a
Q
ar
ba
14T
12T
a
Q
ar
ba
11T
a
Q
a
r
ba
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
28T
24T
21T
ba
18T
16T
14T
9S
13T
9S
12T
11T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
CS-HG80 (ar)
11 - 32T
CS-HG80 (bg)
11 - 28T
Poistný krúžok
Podložka ozubeného kolesa
Poistný krúžok
Podložka poistného krúžku
Podložka poistného krúžku
Drážka je široká iba
na jednom mieste.
A
Pre každé ozubené koleso, by mal povrch so
skupinovým označením smerovať von a mal by byť
umiestnený tak, že širšia časť každého ozubeného
kolesa a časť A (kde je otvor drážky široký) telesa
voľnobehu sú zarovnané.
a
c
-
1
4
T
Široká časť
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N·m
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
7.1mm
6.5mm
Strieborná
Čierna
6,5 mm
7,1 mm
Číslo modelu RD-T661
Typ SGS
Rýchlosti 9
Celková kapacita 43T
Možná kombinácia ozubených kolies 11 - 28T, 11 - 32T
Najväčšie ozubené koleso 32T
Najmenšie ozubené koleso 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 22T
Číslo modelu Názov skupiny Rýchlosti Kombinácia zubov
CS-HG80
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
bg 9 11, 12, 13, 14, 16, 18, 21, 24, 28T
Číslo modelu FH-T660 / FH-T665
Rýchlosti 9
Počet otvorov na špici 36 / 32
Séria LX
RAPIDFIRE-Plus (Radiaca a brzdná páčka) ST-T660
Vonkajšie puzdro OT-SP41 (SIS-SP41)
Zadná prehadzovačka RD-T661
Typ SGS
Voľný náboj FH-T660 / FH-T665
Rýchlosti 9
Kazetové ozubené koleso CS-HG80
Reťaz CN-HG73
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP17
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová
závlačka
Prepojovacia
závlačka
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
SI-6RHRA-004-02
  • Page 1 1

Shimano ST-T660 Service Instructions

Typ
Service Instructions