Shimano RD-M771 Service Instructions

Typ
Service Instructions
XT
SL-M770
SIS-SP41
RD-M771
SGS / GS
FH-M770 / FH-M775
9
CS-M770
CN-HG93
SM-SP17 / SM-BT17
Technické pokyny pre servis SI-5W60A-002
RD-M771
Dĺžka reaze na bicykloch so zadným odpružením
Džka A sa bude odlišova v závislosti od pohybov zadného odpruženia. Z tohto
dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinú nadmerné zaaženie, ak je dĺžka reaze
príliš krátka. Nastavte dĺžku reaze tak, že pridáte dva články do reaze, ke je zadné
odpruženie v polohe, kde rozmer
A
je najdlhší a reaz je na najväčšom ozubenom
koliesku a najväčšom reazovom krúžku. Ak je rozsah zadného odpruženia veký, vôa
v reazi sa nemusí dostatočne stiahnu, ke je reaz na najmenšom reazovom krúžku
a najmenšom ozubenom kolese.
A
A'
Pridajte 2 články (s reazou na najväčšom ozubenom
kolese a najväčšom reazovom krúžku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reaz
Najväčší reazový
krúžok
Zadný prvok pre
zabránenie pred
spadnutím reaze
Séria
RAPIDFIRE (Radiaca páčka)
Vonkajšie puzdro
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
Typ
Voný náboj
Rýchlosti
Kazetové ozubené koleso
Reaz
Vodiaci prvok spodného držiaka
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používa
nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Číslo modelu
Typ
Rýchlosti
Celková kapacita
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené koleso
Rozdiel ozubenia predného reazového
kolesa
RD-M771
SGS
9
45T
34T
11T
22T
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
GS
9
33T
34T
11T
22T
Inštalácia zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka nastavenia vôle B do kontaktu
s uškom vytlačenia, pretože v opačnom prípade sa môže vyskytnú deformácia.
5 mm Allenov kúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
vôle B
Hriade puzdra
Uahovací moment:
8 - 10 Nm
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Na Vyčistenie reaze použite prírodný čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace
prostriedky založené na alkalických látkach alebo kyselinách, ako napríklad
čistiace látky proti hrdze, pretože môžu spôsobi poškodenie a/alebo zlyhanie
reaze.
Na pripojenie úzkeho typu reaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrie
nižšie zobrazenú tabuku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použi.
Ak použijete iné spojovacie závlačky ako tvrdené spojovacie závlačky, prípadne ak
použijete tvrdenú spojovaciu závlačku alebo nástroj, ktorý nie je vhodný pre typ
použitej reaze, nemusíte dosiahnu dostatočnú spojovaciu silu, čo by mohlo
spôsobi pretrhnutie reaze alebo spadnutie reaze.
Ak je potrebné nastavi džku reaze kvôli zmene
počtu zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na
inom mieste ako je miesto, kde sa reaz spojila
pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo na
koncovej závlačke. Reaz sa poškodí, ak sa
rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reaze správne a či reaz nie je poškodená.
Ak je napnutie príliš slabé alebo je reaz poškodená, mali by ste vymeni reaz.
Ak sa to nevykoná, reaz sa môže pretrhnú a spôsobi vážne zranenie.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvonené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobi prevrhnutie
bicykla, čoho dôsledkom môže by vážne poranenie. Odporúčame používa iba
originálne náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reaz môže spadnú a to môže spôsobi,
že spadnete z bicykla, čo môže ma za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte si ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použi.
Poznámka
Ak preraovanie prevodov nie je plynulé, umyte prvok pre zabránenie pred
spadnutím reaze a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veký, že nastavenie nie je možné, mali by
ste vymeni prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze.
Prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze by ste mali pravidelne čisti a
namaza všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a remenice).
Ak sa nedá vykona nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti
na zadnom konci bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie
puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvonenia v remenici, mali by ste ju
vymeni.
Ak sa reaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reaz a
ozubené kolesá.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporučuje, pretože má
tendenciu naruši funkciu radenia SIS spôsobenú jeho vysokým odporom káblov.
Vždy sa uistite, aby ste použili nastavovacie ložisko ozubeného kolesa s
rovnakými značkami skupiny. Nikdy nepoužívajte kombináciu
s ložiskom ozubeného kolesa s odlišnou značkou skupiny.
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj
v prípade, ke sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán.
Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu
bicykla, ke sa úplne vytočia rukoväte.
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací
prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok
DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v
opačnom prípade môžu spôsobi zhoršenie výkonu radenia prevodov.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby
ste zaručili ich dostatočnú kzavos.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci
prvok kábla spodného držiaka.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov, by sa malo vykona len po otočení
predného reazového kolesa.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
S akýmikovek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo
prevádzky sa obráte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Nástroj na nastavenie
reaze
Reaz
9-rýchlostná vemi úzka
reaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
Tvrdená spojovacia
závlačka
TL-CN32 / TL-CN27
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Strieborná
Čierna
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová
závlačka
Prepojovacia
závlačka
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Značky skupiny
1. Horné nastavenie
Otočte hornú nastavovaciu
skrutku, aby ste ju nastavili tak,
že vodiaca kladka bude pri
pohade zozadu v rovine s
vonkajšou rovinou najmenšieho
ozubeného kolesa.
Nastavenie SIS
Skrutka horného
nastavenia
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Vodiaca remenica
Pripojte kábel k zadnému
prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze a po
odstránení úvodnej vôle v
kábli ho opätovne zaistite k
zadnému prvku pre zabránenie
pred spadnutím reaze poda
zobrazenia na obrázku.
Potiahnite
Uahovací moment:
5 - 7 Nm
Drážka
Poznámka:
Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
v drážke.
2. Nízke nastavenie
Otočte spodnú nastavovaciu skrutku tak, aby sa vodiaca
remenica pohla do polohy
priamo v rovine s najväčším
ozubeným kolesom
Vodiaca
remenica
Najväčšie
ozubené
koleso
Skrutka
spodného
nastavenia
Orezanie vonkajšieho puzdra
Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguate koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
*
Ak sa zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze vo
vekom rozsahu pohybuje, ako napríklad pri bicykloch so zadným
odpružením, odporúča sa, aby ste
opätovne nasadili kryt s hliníkovým
krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho puzdra, ktoré
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádza na strane prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze.
Hliníkový kryt
Strana prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze
Utesnený kryt
s jazýčkom na
gumenom štíte by
sa mal nainštalova
k zastavovaču
vonkajšieho puzdra
rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
3. Používanie skrutky nastavenia vôle B
Namontujte reaz na najmenší reazový krúžok a najväčšie
ozubené koleso a otočte kukové rameno dozadu. Potom otočte
nastavovaciu skrutku
napnutia B, aby ste
nastavili vodiacu kladku čo
najbližšie k ozubenému
kolesu, ale nie tak blízko
aby sa ho dotkla. Následne
nastavte reaz na najmenšie
ozubené koleso a zopakujte
vyššie uvedený postup, aby
ste sa uistili, že sa
remenica nedotýka
ozubeného kolesa.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené koleso
Skrutka
nastavenia vôle B
4. Nastavenie SIS
Niekokokrát ovládajte radiacu páčku, aby ste preradili reaz na
2. ozubené koleso. Potom zatia, čo tlačíte páčku dostatočne na
to, aby ste cítili tlak v páčke, otočte kukovým ramenom.
Preraovanie na
3. prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reaz nevráti
na 2. ozubené koleso.
(v smere hodinových ručičiek)
Uvonite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reaz
nedotkne 3. ozubeného
kolesa a nevydá zvuk. (proti
smeru hodinových ručičiek)
Ke nepočujete
žiadny hluk
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie pri radení páky je, ke páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reaz sa
dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoní sa)
a potom otočte kukové rameno v smere hodinových
ručičiek. Ak sa reaz dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva hluk,
otočte valcové puzdro nastavenia vonkajšieho puzdra mierne v smere
hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane a reaz
sa nebude pohybova plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraovali prevody a skontrolujte, či sa pri
žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti prevodovky výkonu.
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
6,5 mm
7,1 mm
Uvedomte si, prosím: technické údaje podliehajú zmenám z dôvodu zdokonalení bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
slk_281045_SI_5W60A_002 25-06-2008 14:48 Page 1
  • Page 1 1

Shimano RD-M771 Service Instructions

Typ
Service Instructions