Shimano RD-M770 Service Instructions

Typ
Service Instructions
XT
ST-M770 / ST-M775
SIS-SP41
RD-M770
SGS / GS
FH-M770 / FH-M775
9
CS-M770
CN-HG93
SM-SP17 / SM-BT17
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Na vyčistenie reaze použite prírodný čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace
prostriedky založené na alkalických látkach alebo kyselinách, ako napríklad čistiace
látky proti hrdze, pretože môžu spôsobi poškodenie a/alebo zlyhanie reaze.
Na pripojenie úzkeho typu reaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrie
nižšie zobrazenú tabuku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použi. Ak
použijete iné spojovacie závlačky ako tvrdené spojovacie závlačky, prípadne ak
použijete tvrdenú spojovaciu závlačku alebo nástroj, ktorý nie je vhodný pre typ
použitej reaze, nemusíte dosiahnu dostatočnú spojovaciu silu, čo by mohlo
spôsobi pretrhnutie reaze alebo spadnutie reaze.
Ak je potrebné nastavi džku reaze kvôli zmene
počtu zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na
inom mieste ako je miesto, kde sa reaz spojila
pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo na
koncovej závlačke. Reaz sa poškodí, ak sa
rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reaze správne a či reaz nie je poškodená. Ak je
napnutie príliš slabé alebo je reaz poškodená, mali by ste vymeni reaz. Ak sa to
nevykoná, reaz sa môže pretrhnú a spôsobi vážne zranenie.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvonené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu jazdcovi spôsobi
zranenie. Odporúčame používa iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reaz môže spadnú a to môže spôsobi,
že spadnete z bicykla, čo môže ma za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte si ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použi.
Poznámka
Ak preraovanie prevodov nie je plynulé, umyte prvok pre zabránenie pred
spadnutím reaze a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veký, že nastavenie nie je možné, mali by
ste vymeni prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze.
Prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze by ste mali pravidelne čisti a
namaza všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a remenice).
Ak sa nedá vykona nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti
na zadnom konci bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie
puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvonenia v remenici, mali by ste ju
vymeni.
Ak sa reaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reaz a
ozubené kolesá.
Nastavte spätný typ zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze
RD-M770 zo spodnej strany.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne
neodporučuje, pretože má tendenciu naruši funkciu radenia
SIS spôsobenú jeho vysokým odporom káblov.
Vždy sa uistite, aby ste použili nastavovacie ložisko
ozubeného kolesa s rovnakými značkami skupiny. Nikdy
nepoužívajte kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa
s odlišnou značkou skupiny.
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú džku, a to aj
v prípade, ke sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán.
Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu
bicykla, ke sa úplne vytočia rukoväte.
Uistite sa, že kábel radenia prevodov a brzdový kábel si počas brzdenia vzájomne
nezavadzajú. Ak si zavadzajú, môže to naruši brzdenie.
Nainštalujte káble tak, aby mali stále vôu, a to aj v prípade, ke sa rukoväte úplne
otočia do jedného zo smerov.
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41).
Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích
prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobi zhoršenie výkonu
radenia prevodov.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby
ste zaručili ich dostatočnú kzavos.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci
prvok kábla spodného držiaka.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov, by sa malo vykona len po otočení
predného reazového kolesa.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
S akýmikovek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo
prevádzky sa obráte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Nástroj na nastavenie
reaze
Reaz
9-rýchlostná vemi úzka
reaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
Tvrdená spojovacia
závlačka
TL-CN32 / TL-CN27
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Strieborná
Čierna
Technické pokyny pre servis SI-5W50A-001
RD-M770
Džka reaze na bicykloch so zadným odpružením
Džka A sa bude odlišova v závislosti od pohybov zadného odpruženia. Z tohto
dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinú nadmerné zaaženie, ak je dĺžka reaze
príliš krátka. Nastavte dĺžku reaze tak, že pridáte dva články do reaze, ke je zadné
odpruženie v polohe, kde rozmer
A
je najdlhší a reaz je na najväčšom ozubenom
koliesku a najväčšom reazovom krúžku. Ak je rozsah zadného odpruženia veký, vôa
v reazi sa nemusí dostatočne stiahnu, ke je reaz na najmenšom reazovom krúžku
a najmenšom ozubenom kolese.
A
A'
Pridajte 2 články (s reazou na najväčšom ozubenom
kolese a najväčšom reazovom krúžku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reaz
Najväčší
reazový krúžok
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Značky skupiny
Zadný prvok pre
zabránenie pred
spadnutím reaze
2. Horné nastavenie
Otočte kukové rameno zatia, čo rukou aháte prvok pre
zabránenie pred spadnutím reaze do hornej polohy a potom
otočte skrutku horného
nastavenia, aby ste vykonali
nastavenie tak, že vodiaca
remenica bude pri pohade
zozadu v rovine s najmenším
ozubeným kolesom.
Otočte kukové rameno, aby
ste nastavili prvok pre
zabránenie pred padnutím
reaze do spodnej polohy.
1. Nízke nastavenie
Otočte spodnú nastavovaciu skrutku tak, aby sa vodiaca
remenica pohla do polohy
priamo v rovine s najväčším
ozubeným kolesom
Nastavenie SIS
Uahovací moment:
5 - 7 Nm
Vodiaca
remenica
Najväčšie
ozubené
koleso
Skrutka
spodného
nastavenia
Skrutka horného
nastavenia
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Drážka
Orezanie vonkajšieho puzdra
Ke orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom konci ako je
koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho
puzdra zaguate koniec, aby mala vnútorná
strana otvoru rovnaký priemer
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Pripojte kábel k zadnému prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze a po odstránení úvodnej vôle v kábli
ho opätovne zaistite k zadnému prvku pre zabránenie
pred spadnutím reaze poda zobrazenia na obrázku.
Pripojte vnútorný kábel k
prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze poda
zobrazenia na obrázku.
Potiahnite
Poznámka:
Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
v drážke.
Utesnený kryt s jazýčkom
na gumenom štíte by sa
mal nainštalova k
zastavovaču vonkajšieho
puzdra rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky časti
prevodovky výkonu.
4. Nastavenie SIS
Zatlačte páčku zatia, čo otáčate kukovým ramenom, aby ste premiestnili prvok
pre zabránenie pred spadnutím reaze na najväčšie ozubené koleso. Následne raz
ovládajte páčku, aby ste premiestnili prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
do reazového kolesa 2. prevodu. Po tejto činnosti ovládajte páčku len tak aleko
aký je rozsah vôle a potom otočte kukovým ramenom.
Pri preraovaní na
3. prevod
Otočte nastavovaciu skrutku kábla v
smere hodinových ručičiek, aby ste
ju dotiahli, kým sa reaz nevráti na 2.
ozubené koleso.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu s
krytom valcového puzdra nastavenia
vonkajšieho puzdra.
Otočte nastavovaciu skrutku kábla
proti smeru hodinových ručičiek, aby
ste ju uvonili, kým sa reaz nedotkne
ozubeného kolesa a nevydá hluk.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu s
krytom valcového puzdra nastavenia
vonkajšieho puzdra.
Ke je poču
hluk
23
23
23
23
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je vtedy, ke je dotiahnutá nastavovacia skrutka
kábla (otočená v smere hodinových ručičiek), kým sa nevyskytne hluk
bez ovládania páky a následne sa neuvoní (neotočí proti smeru
hodinových ručičiek) 90 - 180 stupňov od daného bodu.
Ovládajte páku, aby ste preraovali prevody a skontrolujte, či sa pri
žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Zarovnávací blok Pro-Set
Inštalácia reaze
Nainštalujte reaz so stále nasadeným
zarovnávacím blokom Pro-Set. Po inštalácii
odstráňte zarovnávací blok Pro-Set
Otočte kukové rameno, aby ste nastavili
prvok pre zabránenie pred padnutím
reaze do spodnej polohy.
3. Používanie skrutky nastavenia vôle B
Namontujte reaz na najmenší reazový krúžok a najväčšie ozubené
koleso a otočte kukové rameno dozadu. Potom otočte nastavovaciu
skrutku napnutia B, aby ste nastavili vodiacu kladku čo najbližšie k
ozubenému kolesu, ale nie tak
blízko aby sa ho dotkla.
Následne nastavte reaz na
najmenšie ozubené koleso a
zopakujte vyššie uvedený
postup, aby ste sa uistili, že sa
remenica nedotýka ozubeného
kolesa.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené koleso
Skrutka
nastavenia vôle B
*
Ak sa zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze vo
vekom rozsahu pohybuje, ako napríklad pri bicykloch so zadným
odpružením, odporúča sa, aby ste
opätovne nasadili kryt s hliníkovým
krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho puzdra, ktoré
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádza na strane prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze.
Hliníkový kryt
Strana prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze
Séria
Páka DVOJITÉHO OVLÁDANIA
Vonkajšie puzdro
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
Typ
Voný náboj
Rýchlosti
Kazetové ozubené koleso
Reaz
Vodiaci prvok spodného držiaka
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používa
nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Číslo modelu
Typ
Rýchlosti
Celková kapacita
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené koleso
Rozdiel ozubenia predného reazového kolesa
RD-M770
SGS
9
45T
34T
11T
22T
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
GS
9
33T
34T
11T
22T
Inštalácia zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka nastavenia vôle B do kontaktu s
uškom vytlačenia, pretože v opačnom prípade sa môže vyskytnú deformácia.
Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-Set.
5 mm Allenov kúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
vôle B
Hriade puzdra
Uahovací moment:
8 - 10 Nm
Vodiaca remenica
Uvedomte si, prosím: technické údaje podliehajú zmenám z dôvodu zdokonalení bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
slk_270485_SI_5W50A_001 14-06-2007 13:43 Page 1
  • Page 1 1

Shimano RD-M770 Service Instructions

Typ
Service Instructions