Shimano ST-M770 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Táto príručka je tiež vhodná pre

Uvedomte si, prosím: technické údaje podliehajú zmenám z dôvodu zdokonalení bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
11T
a
Q
a
r
b
a
12T
a
Q
ar
ba
9S
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
ap
a
Q
ba
a
r
1
6
T
ap
a
Q
a
r
ba
14T
ap
as
34T
ap
as
30T
a
p
a
s
26T
a
p
as
23T
as
2
0
T
as
1
7
T
as
au
1
1T
a
s
au
13T
as
au
15T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Poznámka
Ak preraovanie prevodov nie je plynulé, umyte prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeni prvok pre zabránenie pred spadnutím
reaze.
Prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze by ste mali pravidelne čisti a namaza všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a
remenice).
Ak sa nedá vykona nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti na zadnom konci bicykla. Tiež skontrolujte, či je
namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvonenia v remenici, mali by ste ju vymeni.
Ak sa koleso stane tuhým a ažko otáčateným, mali by ste namaza mazivom.
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umýva neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namaza. Okrem toho, čistenie
reaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže by účinným spôsobom na predženie životnosti ozubených kolies a
reaze.
Ak sa reaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reaz a ozubené kolesá.
Nastavte spätný typ zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze RD-M770 zo spodnej strany.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporučuje, pretože má tendenciu naruši funkciu
radenia SIS spôsobenú jeho vysokým odporom káblov.
Vždy sa uistite, aby ste použili nastavovacie ložisko ozubeného kolesa s rovnakými značkami skupiny.
Nikdy nepoužívajte kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa s odlišnou značkou skupiny.
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, ke sa úplne otočia rukoväte do
obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, ke sa úplne vytočia
rukoväte.
Uistite sa, že kábel radenia prevodov a brzdový kábel si počas brzdenia vzájomne nezavadzajú. Ak si zavadzajú,
môže to naruši brzdenie.
Nainštalujte káble tak, aby mali stále vôu, a to aj v prípade, ke sa rukoväte úplne otočia do jedného zo smerov.
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo i
typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobi zhoršenie výkonu radenia prevodov.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú kzavos.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov, by sa malo vykona len po otočení predného reazového kolesa.
Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepi sa na plastové časti preraovacej
páky, môže to spôsobi prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uisti, že brzdová kvapalina sa nelepí na tieto
plastové časti.
Ak sa minerálny olej používaný v kotúčových brzdách značky Shimano prilepí na plastové časti, nespôsobuje praskliny ani odfarbenie,
ale takéto časti by mali by predtým vyčistené alkoholom, aby sa cudzím časticiam zabránilo v prilepení.
Nepoužívajte upevňovacie skrutky (vyrobené z hliníka) pre kryt prídavnej uvoňovacej páčky na upevnenie prídavnej uvoňovacej páčky.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
S akýmikovek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráte na profesionálneho predajcu
bicyklov.
Páčka typ ST-M770/ST-M775 DUAL CONTROL sa používa na preraovanie rýchlostí, ako aj na brzdenie.
Uistite sa, že úplne rozumiete a ste oboznámený s činnosou preraovania rýchlostí a brzdenia na vašom bicykli. Metódu činnosti si
pozrite na obrázku.
Brzdi možno iba s páčkou DUAL CONTROL. Ak na brzdenie používate uvoňovaciu páčku na preraovanie rýchlostí (Prídavná
uvoňovacia páčka), uvoňovacia páčka sa môže poškodi a vy môžete strati kontrolu nad bicyklom, čo by mohlo ma za následok
nehodu.
Ak sa poškodí vnútorná jednotka páčky DUAL CONTROL, páčka klesne z normálne polohy nadol a môže sa pohnú do polohy, v ktorej
sa bude ažko brzdi. Ak sa to stane, mali by ste jazdu na bicykli okamžite zastavi.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkovek spôsobom uvonené, môžu z bicykla
odpadnú a výsledkom môže by vážne zranenie.
Na Vyčistenie reaze použite prírodný čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky založené na alkalických látkach alebo
kyselinách, ako napríklad čistiace látky proti hrdze, pretože môžu spôsobi poškodenie a/alebo zlyhanie reaze.
Na pripojenie úzkeho typu reaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Pred vybratím kolíka, ktorý použijete sa určite pozrite o tabuky.
Ak sa použijú iné pripojovacie kolíky ako spevnené
pripojovacie kolíky alebo ak sa použije spevnený
pripojovací kolík alebo nástroj nevhodný pre typ použitej
reaze, nemôže sa získa dostatočná pripojovacia sila, čo
môže spôsobi roztrhnutie alebo spadnutie reaze.
Ak je potrebné nastavi d
ĺ
žku reaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste
ako je miesto, kde sa reaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky alebo na koncovej závlačke. Reaz sa
poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo
koncovej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reaze správne a či reaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé
alebo je reaz poškodená, mali by ste vymeni reaz. Ak sa to nevykoná, reaz sa môže pretrhnú a
spôsobi vážne zranenie.
Použitie prednej prevodovej tácky, ktoré je zhodné s 9-rýchlostnými reazami v spojení s reazami
CN-7701, CN-HG93 a CN-HG73 značky Shimano. Ak sa použije prevodová tácka pre 8-rýchlostnú reaz alebo menšiu, môžu sa
objavi problémy s radením rýchlostí na prednej prevodovej tácke alebo môžu vypadnú čapy článkov reaze, čo spôsobí roztrhnutie
reaze.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvonené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu jazdcovi spôsobi zranenie. Odporúčame používa iba originálne náhradné
diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reaz môže spadnú a to môže spôsobi, že spadnete z bicykla, čo môže ma za následok
vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte si ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použi.
Nástroj na nastavenie
reaze
Reaz
9-rýchlostná vemi úzka
reaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
Tvrdená spojovacia
závlačka
TL-CN32 / TL-CN27
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Strieborná
Čierna
Séria
XT
Páka DVOJITÉHO OVLÁDANIA
ST-M770 / ST-M775
Vonkajšie puzdro
SIS-SP41
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
RD-M770
Typ
SGS / GS
Voný náboj
FH-M770 / FH-M775
Rýchlosti
9
Kazetové ozubené koleso
Reaz
Vodiaci prvok spodného držiaka
CS-M770
CN-HG93
SM-SP17 / SM-BT17
Technické pokyny pre servis SI-6MSRA-001
Systém zadného pohonu
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používa nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Inštalácia zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze
Montáž ozubených kolies
Dĺžka reaze na bicykloch so zadným
odpružením
Číslo modelu
Typ
Rýchlosti
Celková kapacita
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené koleso
Rozdiel ozubenia predného reazového kolesa
RD-M770
SGS GS
33T
34T
11T
22T
9
45T
34T
11T
22T
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
Číslo modelu
CS-M770
Názov skupiny
a
Q
as
Rýchlosti
9
9
Kombinácia zubov
11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Číslo modelu
Rýchlosti
FH-M770 / FH-M775
9
36 / 32 / 28Počet otvorov na špice
Voný náboj
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Značky skupiny
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka nastavenia vôle B
do kontaktu s uškom vytlačenia, pretože v opačnom prípade sa môže
vyskytnú deformácia.
Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-Set.
Dĺžka A sa bude odlišova v závislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinú
nadmerné zaaženie, ak je dĺžka reaze príliš krátka. Nastavte dĺžku
reaze tak, že pridáte dva články do reaze, ke je zadné odpruže-
nie v polohe, kde rozmer ”A” je najdlhší a reaz je na najväčšom
ozubenom koliesku a najväčšom reazovom krúžku. Ak je rozsah
zadného odpruženia veký, vôa v reazi sa nemusí dostatočne
stiahnu, ke je reaz na najmenšom reazovom krúžku a
najmenšom ozubenom kolese.
Uahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N
·
m
A
A'
Pre každé ozubené
koleso, povrch majúci líce
značky skupiny smerom
von a umiestnený tak, že
širšie časti plánov
rýchlostí na každom
ozubenom kolese a čas A
(kde je otvor drážky
široký) telesa vonobežky
sú zarovnané.
Pridajte 2 články (s reazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom reazovom krúžku)
(aQ)
(as)
Drážka je široká
iba na jednom
mieste.
a
c
-
1
4
T
A
Široká čas
Podložka
ozubeného kolesa
Podložka
poistného krúžku
Podložka
poistného krúžku
Poistný krúžok
Poistný krúžok
Najväčšie
ozubené koleso
Reaz
Najväčší
reazový krúžok
Pri montáži ozubených kolies HG
použite na utiahnutie poistného
krúžku špeciálny nástroj (TL-LR15).
Na výmenu ozubených kolies HG
použite špeciálny nástroj (TL-LR15)
a TL-SR21 na odstránenie poistného
krúžku.
Uahovací moment:
30 - 50 N
·
m
Tieto servisné pokyny popisujú metódu prevádzky pri použití páčky typu ST-M770/ST-M775 DUAL CONTROL v kombinácii s obrátením
pružinovým typom zadnej prehadzovačky RD-M770. Ak v kombinácii s typom RD-M771 používate hornú normálnu prehadzovačku, činnosti
a zobrazenia na indikátore budú obrátené.
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia
závlačka
Poistný krúžok
Nástroj
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
Uahovací moment:
5 - 7 N
·
m
Orezanie vonkajšieho puzdra
Ke orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom konci ako je
koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho
puzdra zaguate koniec, aby mala vnútorná
strana otvoru rovnaký priemer
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Pripojte kábel k zadnému prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze a po odstránení úvodnej vôle v kábli
ho opätovne zaistite k zadnému prvku pre zabránenie
pred spadnutím reaze poda zobrazenia na obrázku.
Potiahnite
Utesnený kryt s jazýčkom
na gumenom štíte by sa
mal nainštalova k zasta-
vovaču vonkajšieho
puzdra rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti prevodovky výkonu.
Prečítajte si tieto servisné pokyny spolu so servisnými
pokynmi pre typ FH-M770/M775.
5. Nastavenie SIS
Zatlačte páčku zatia, čo otáčate kukovým ramenom, aby ste premiestnili prvok
pre zabránenie pred spadnutím reaze na najväčšie ozubené koleso. Následne
raz ovládajte páčku, aby ste premiestnili prvok pre zabránenie pred spadnutím
reaze do reazového kolesa 2. prevodu. Po tejto činnosti ovládajte páčku len tak
aleko aký je rozsah vôle a potom otočte kukovým ramenom.
Pri preraovaní
na 3. prevod
Otočte nastavovaciu skrutku
kábla v smere hodinových
ručičiek, aby ste ju dotiahli, kým
sa reaz nevráti na 2. ozubené
koleso.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu s
krytom valcového puzdra nastavenia
vonkajšieho puzdra.
Otočte nastavovaciu skrutku
kábla proti smeru hodinových
ručičiek, aby ste ju uvonili, kým
sa reaz nedotkne ozubeného
kolesa a nevydá hluk.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu s
krytom valcového puzdra nastavenia
vonkajšieho puzdra.
Ke je poču
hluk
23
23 23
23
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je vtedy, ke je dotiahnutá nastavovacia
skrutka kábla (otočená v smere hodinových ručičiek), kým sa
nevyskytne hluk bez ovládania páky a následne sa neuvoní
(neotočí proti smeru hodinových ručičiek) 90 - 180 stupňov od
daného bodu.
Ovládajte páku, aby ste preraovali prevody a skontrolujte, či
sa pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
4. Používanie skrutky nastavenia vôle B
Namontujte reaz na najmenší reazový krúžok a najväčšie
ozubené koleso a otočte kukové rameno dozadu. Potom otočte
nastavovaciu skrutku napnutia B, aby ste nastavili vodiacu
kladku čo najbližšie k ozu-
benému kolesu, ale nie tak
blízko aby sa ho dotkla.
Následne nastavte reaz na
najmenšie ozubené koleso
a zopakujte vyššie uvedený
postup, aby ste sa uistili, že
sa remenica nedotýka
ozubeného kolesa.
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené
koleso
Skrutka
nastavenia vôle B
*
Ak sa zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze vo vekom
rozsahu pohybuje, ako napríklad pri bicykloch so zadným odpružením,
odporúča sa, aby ste opätovne nasadili
kryt s hliníkovým krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho puzdra, ktoré obsa-
huje hliníkový kryt by sa mal nachádza
na strane prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze.
Hliníkový kryt
Strana prvku pre zabránenie
pred spadnutím reaze
2. Horné nastavenie
Otočte kukové rameno zatia, čo rukou aháte prvok pre
zabránenie pred spadnutím reaze do hornej polohy a potom
otočte skrutku horného
nastavenia, aby ste vykonali
nastavenie tak, že vodiaca
remenica bude pri pohade
zozadu v rovine s najmenším
ozubeným kolesom.
Otočte kukové rameno, aby
ste nastavili prvok pre
zabránenie pred padnutím
reaze do spodnej polohy.
1. Nízke nastavenie
Otočte spodnú nastavovaciu skrutku tak, aby sa vodiaca
remenica pohla do polohy
priamo v rovine s najväčším
ozubeným kolesom
Nastavenie SIS
Vodiaca
remenica
Najväčšie
ozubené
koleso
Skrutka
spodného
nastavenia
Skrutka horného
nastavenia
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Drážka
3. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku osem alebo viac krát,
aby ste ju nastavili do najnižšej
polohy. Potom odstráňte kryt
vnútorného otvoru a pripojte vnútor
kábel.
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví. Ďalej ho už
neotáčajte, inak môže poškodi závit na
kryte.
Pripojte vnútorný kábel k
prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze poda
zobrazenia na obrázku.
Poznámka:
Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
v drážke.
Zarovnávací blok Pro-Set
Inštalácia reaze
Nainštalujte reaz so stále nasadeným
zarovnávacím blokom Pro-Set.
Po inštalácii odstráňte zarovnávací
blok Pro-Set
Otočte kukové rameno, aby ste
nastavili prvok pre zabránenie pred
padnutím reaze do spodnej polohy.
V prípade karbónových riadidiel môže by
nevyhnutné zníži uahovací moment za
účelom predídenia poškodenia riadidiel.
Ohadom správneho uahovacieho momentu
pre karbónové riadidlá sa obráte na výrobcu
bicykla alebo riadidiel.
Uahovací moment:
6 - 8 N
·
m
4 mm Allenov kúč
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 32 mm.
Montáž páčky
Vodiaca remenica
Kryt vnútorného otvoru
Kryt vnútorného otvoru
Vnútorný kábel
Uahovací moment:
0,3 - 0,5 Nm
5 mm Allenov kúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
vôle B
Na preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie
ozubené koleso (SYSTÉM MULTI RELEASE)
Môžete meni pohyb páčkou na preradenie želaného počtu
rýchlostí, takže na preradenie iba o jeden stupeň dajte páčku do
polohy (1) a na preradenie o dva stupne naraz dajte páčku do
polohy (2). Týmto spôsobom možno preradi najviac o dva stupne.
Prevádzka páčok
Nastavenie šírky zovretia
Odporúčame vám nastavi šírky zovretí páčok na najpohodlnejšie
šírky pre radenie rýchlostí a brzdenie.
Obsluha radenia rýchlostí
Potom, ako je páčka po stlačení uvonená sa vždy vráti do pôvodnej polohy.
Ke používate páčku, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kuky.
Na preradenie z väčšieho ozubeného kolesa na menšie
ozubené koleso
Môžete meni pohyb páčkou na preradenie želaného počtu rýchlostí, takže
na preradenie iba o jeden stupeň dajte páčku do polohy (1) a na preradenie o
dva stupne naraz dajte páčku do polohy (2). Týmto spôsobom možno
preradi najviac o dva stupne.
Mechanizmus INSTANT
RELEASE (okamžité uvonenie)
umožňuje rýchle preraovanie
rýchlostí, pretože napnutie kábla
sa uvoní okamžite potom, ako
je stlačená bu hlavná páčka
alebo sekundárna uvoňovacia
páčka. Páčky sú tiež vybavené
mechanizmom MULTI RELEASE,
takže teraz môžete jedným
pohybom preradi o dva stupne.
Počiatočná poloha
páčky
Počiatočná poloha
páčky
Stane sa
užším
Stane sa
širším
Prvý spoj
Koniec páčky
2 mm Allenov kúč
ST-M775 ST-M770
Približne
2 mm
Prídavná uvoňovacia páčka
Prevádzka brzdovej
páčky
Stane sa
užším
Stane sa
širším
7.1 mm
6.5 mm
slk_270485_SI_6MSRA_001 21-06-2007 17:11 Page 1
  • Page 1 1

Shimano ST-M770 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Táto príručka je tiež vhodná pre