Uvedomte si, prosím: technické údaje podliehajú zmenám z dôvodu zdokonalení bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
11T
a
Q
a
r
b
a
12T
a
Q
ar
ba
9S
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
ap
a
Q
ba
a
r
1
6
T
ap
a
Q
a
r
ba
14T
ap
as
34T
ap
as
30T
a
p
a
s
26T
a
p
as
23T
as
2
0
T
as
1
7
T
as
au
1
1T
a
s
au
13T
as
au
15T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Poznámka
•
Ak preraovanie prevodov nie je plynulé, umyte prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze a namažte všetky pohyblivé diely.
•
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeni prvok pre zabránenie pred spadnutím
reaze.
•
Prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze by ste mali pravidelne čisti a namaza všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a
remenice).
•
Ak sa nedá vykona nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti na zadnom konci bicykla. Tiež skontrolujte, či je
namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
•
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvonenia v remenici, mali by ste ju vymeni.
•
Ak sa koleso stane tuhým a ažko otáčateným, mali by ste namaza mazivom.
•
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
•
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umýva neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namaza. Okrem toho, čistenie
reaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže by účinným spôsobom na predženie životnosti ozubených kolies a
reaze.
•
Ak sa reaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reaz a ozubené kolesá.
•
Nastavte spätný typ zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze RD-M770 zo spodnej strany.
•
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporučuje, pretože má tendenciu naruši funkciu
radenia SIS spôsobenú jeho vysokým odporom káblov.
•
Vždy sa uistite, aby ste použili nastavovacie ložisko ozubeného kolesa s rovnakými značkami skupiny.
Nikdy nepoužívajte kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa s odlišnou značkou skupiny.
•
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, ke sa úplne otočia rukoväte do
obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, ke sa úplne vytočia
rukoväte.
•
Uistite sa, že kábel radenia prevodov a brzdový kábel si počas brzdenia vzájomne nezavadzajú. Ak si zavadzajú,
môže to naruši brzdenie.
Nainštalujte káble tak, aby mali stále vôu, a to aj v prípade, ke sa rukoväte úplne otočia do jedného zo smerov.
•
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné
typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobi zhoršenie výkonu radenia prevodov.
•
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú kzavos.
•
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
•
Ovládanie pák spojených s radením prevodov, by sa malo vykona len po otočení predného reazového kolesa.
•
Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepi sa na plastové časti preraovacej
páky, môže to spôsobi prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uisti, že brzdová kvapalina sa nelepí na tieto
plastové časti.
Ak sa minerálny olej používaný v kotúčových brzdách značky Shimano prilepí na plastové časti, nespôsobuje praskliny ani odfarbenie,
ale takéto časti by mali by predtým vyčistené alkoholom, aby sa cudzím časticiam zabránilo v prilepení.
•
Nepoužívajte upevňovacie skrutky (vyrobené z hliníka) pre kryt prídavnej uvoňovacej páčky na upevnenie prídavnej uvoňovacej páčky.
•
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
•
S akýmikovek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráte na profesionálneho predajcu
bicyklov.
•
Páčka typ ST-M770/ST-M775 DUAL CONTROL sa používa na preraovanie rýchlostí, ako aj na brzdenie.
Uistite sa, že úplne rozumiete a ste oboznámený s činnosou preraovania rýchlostí a brzdenia na vašom bicykli. Metódu činnosti si
pozrite na obrázku.
•
Brzdi možno iba s páčkou DUAL CONTROL. Ak na brzdenie používate uvoňovaciu páčku na preraovanie rýchlostí (Prídavná
uvoňovacia páčka), uvoňovacia páčka sa môže poškodi a vy môžete strati kontrolu nad bicyklom, čo by mohlo ma za následok
nehodu.
•
Ak sa poškodí vnútorná jednotka páčky DUAL CONTROL, páčka klesne z normálne polohy nadol a môže sa pohnú do polohy, v ktorej
sa bude ažko brzdi. Ak sa to stane, mali by ste jazdu na bicykli okamžite zastavi.
•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkovek spôsobom uvonené, môžu z bicykla
odpadnú a výsledkom môže by vážne zranenie.
•
Na Vyčistenie reaze použite prírodný čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky založené na alkalických látkach alebo
kyselinách, ako napríklad čistiace látky proti hrdze, pretože môžu spôsobi poškodenie a/alebo zlyhanie reaze.
•
Na pripojenie úzkeho typu reaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
•
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Pred vybratím kolíka, ktorý použijete sa určite pozrite o tabuky.
Ak sa použijú iné pripojovacie kolíky ako spevnené
pripojovacie kolíky alebo ak sa použije spevnený
pripojovací kolík alebo nástroj nevhodný pre typ použitej
reaze, nemôže sa získa dostatočná pripojovacia sila, čo
môže spôsobi roztrhnutie alebo spadnutie reaze.
•
Ak je potrebné nastavi d
ĺ
žku reaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste
ako je miesto, kde sa reaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky alebo na koncovej závlačke. Reaz sa
poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo
koncovej závlačky.
•
Skontrolujte, či je napnutie reaze správne a či reaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé
alebo je reaz poškodená, mali by ste vymeni reaz. Ak sa to nevykoná, reaz sa môže pretrhnú a
spôsobi vážne zranenie.
•
Použitie prednej prevodovej tácky, ktoré je zhodné s 9-rýchlostnými reazami v spojení s reazami
CN-7701, CN-HG93 a CN-HG73 značky Shimano. Ak sa použije prevodová tácka pre 8-rýchlostnú reaz alebo menšiu, môžu sa
objavi problémy s radením rýchlostí na prednej prevodovej tácke alebo môžu vypadnú čapy článkov reaze, čo spôsobí roztrhnutie
reaze.
•
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvonené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu jazdcovi spôsobi zranenie. Odporúčame používa iba originálne náhradné
diely značky Shimano.
•
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reaz môže spadnú a to môže spôsobi, že spadnete z bicykla, čo môže ma za následok
vážne zranenie.
•
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte si ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použi.
Nástroj na nastavenie
reaze
Reaz
9-rýchlostná vemi úzka
reaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
Tvrdená spojovacia
závlačka
TL-CN32 / TL-CN27
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Strieborná
Čierna
Séria
XT
Páka DVOJITÉHO OVLÁDANIA
ST-M770 / ST-M775
Vonkajšie puzdro
SIS-SP41
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
RD-M770
Typ
SGS / GS
Voný náboj
FH-M770 / FH-M775
Rýchlosti
9
Kazetové ozubené koleso
Reaz
Vodiaci prvok spodného držiaka
CS-M770
CN-HG93
SM-SP17 / SM-BT17
Technické pokyny pre servis SI-6MSRA-001
Systém zadného pohonu
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používa nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Inštalácia zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze
Montáž ozubených kolies
Dĺžka reaze na bicykloch so zadným
odpružením
Číslo modelu
Typ
Rýchlosti
Celková kapacita
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené koleso
Rozdiel ozubenia predného reazového kolesa
RD-M770
SGS GS
33T
34T
11T
22T
9
45T
34T
11T
22T
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
Číslo modelu
CS-M770
Názov skupiny
a
Q
as
Rýchlosti
9
9
Kombinácia zubov
11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Číslo modelu
Rýchlosti
FH-M770 / FH-M775
9
36 / 32 / 28Počet otvorov na špice
Voný náboj
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Značky skupiny
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka nastavenia vôle B
do kontaktu s uškom vytlačenia, pretože v opačnom prípade sa môže
vyskytnú deformácia.
Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-Set.
Dĺžka A sa bude odlišova v závislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinú
nadmerné zaaženie, ak je dĺžka reaze príliš krátka. Nastavte dĺžku
reaze tak, že pridáte dva články do reaze, ke je zadné odpruže-
nie v polohe, kde rozmer ”A” je najdlhší a reaz je na najväčšom
ozubenom koliesku a najväčšom reazovom krúžku. Ak je rozsah
zadného odpruženia veký, vôa v reazi sa nemusí dostatočne
stiahnu, ke je reaz na najmenšom reazovom krúžku a
najmenšom ozubenom kolese.
Uahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N
·
m
A
A'
Pre každé ozubené
koleso, povrch majúci líce
značky skupiny smerom
von a umiestnený tak, že
širšie časti plánov
rýchlostí na každom
ozubenom kolese a čas A
(kde je otvor drážky
široký) telesa vonobežky
sú zarovnané.
Pridajte 2 články (s reazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom reazovom krúžku)
(aQ)
(as)
Drážka je široká
iba na jednom
mieste.
a
c
-
1
4
T
A
Široká čas
Podložka
ozubeného kolesa
Podložka
poistného krúžku
Podložka
poistného krúžku
Poistný krúžok
Poistný krúžok
Najväčšie
ozubené koleso
Reaz
Najväčší
reazový krúžok
Pri montáži ozubených kolies HG
použite na utiahnutie poistného
krúžku špeciálny nástroj (TL-LR15).
Na výmenu ozubených kolies HG
použite špeciálny nástroj (TL-LR15)
a TL-SR21 na odstránenie poistného
krúžku.
Uahovací moment:
30 - 50 N
·
m
Tieto servisné pokyny popisujú metódu prevádzky pri použití páčky typu ST-M770/ST-M775 DUAL CONTROL v kombinácii s obrátením
pružinovým typom zadnej prehadzovačky RD-M770. Ak v kombinácii s typom RD-M771 používate hornú normálnu prehadzovačku, činnosti
a zobrazenia na indikátore budú obrátené.
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia
závlačka
Poistný krúžok
Nástroj
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
Uahovací moment:
5 - 7 N
·
m
Orezanie vonkajšieho puzdra
Ke orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom konci ako je
koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho
puzdra zaguate koniec, aby mala vnútorná
strana otvoru rovnaký priemer
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Pripojte kábel k zadnému prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze a po odstránení úvodnej vôle v kábli
ho opätovne zaistite k zadnému prvku pre zabránenie
pred spadnutím reaze poda zobrazenia na obrázku.
Potiahnite
Utesnený kryt s jazýčkom
na gumenom štíte by sa
mal nainštalova k zasta-
vovaču vonkajšieho
puzdra rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti prevodovky výkonu.
■ Prečítajte si tieto servisné pokyny spolu so servisnými
pokynmi pre typ FH-M770/M775.
5. Nastavenie SIS
Zatlačte páčku zatia, čo otáčate kukovým ramenom, aby ste premiestnili prvok
pre zabránenie pred spadnutím reaze na najväčšie ozubené koleso. Následne
raz ovládajte páčku, aby ste premiestnili prvok pre zabránenie pred spadnutím
reaze do reazového kolesa 2. prevodu. Po tejto činnosti ovládajte páčku len tak
aleko aký je rozsah vôle a potom otočte kukovým ramenom.
Pri preraovaní
na 3. prevod
Otočte nastavovaciu skrutku
kábla v smere hodinových
ručičiek, aby ste ju dotiahli, kým
sa reaz nevráti na 2. ozubené
koleso.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu s
krytom valcového puzdra nastavenia
vonkajšieho puzdra.
Otočte nastavovaciu skrutku
kábla proti smeru hodinových
ručičiek, aby ste ju uvonili, kým
sa reaz nedotkne ozubeného
kolesa a nevydá hluk.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu s
krytom valcového puzdra nastavenia
vonkajšieho puzdra.
Ke je poču
hluk
23
23 23
23
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je vtedy, ke je dotiahnutá nastavovacia
skrutka kábla (otočená v smere hodinových ručičiek), kým sa
nevyskytne hluk bez ovládania páky a následne sa neuvoní
(neotočí proti smeru hodinových ručičiek) 90 - 180 stupňov od
daného bodu.
Ovládajte páku, aby ste preraovali prevody a skontrolujte, či
sa pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
4. Používanie skrutky nastavenia vôle B
Namontujte reaz na najmenší reazový krúžok a najväčšie
ozubené koleso a otočte kukové rameno dozadu. Potom otočte
nastavovaciu skrutku napnutia B, aby ste nastavili vodiacu
kladku čo najbližšie k ozu-
benému kolesu, ale nie tak
blízko aby sa ho dotkla.
Následne nastavte reaz na
najmenšie ozubené koleso
a zopakujte vyššie uvedený
postup, aby ste sa uistili, že
sa remenica nedotýka
ozubeného kolesa.
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené
koleso
Skrutka
nastavenia vôle B
*
Ak sa zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze vo vekom
rozsahu pohybuje, ako napríklad pri bicykloch so zadným odpružením,
odporúča sa, aby ste opätovne nasadili
kryt s hliníkovým krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho puzdra, ktoré obsa-
huje hliníkový kryt by sa mal nachádza
na strane prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze.
Hliníkový kryt
Strana prvku pre zabránenie
pred spadnutím reaze
2. Horné nastavenie
Otočte kukové rameno zatia, čo rukou aháte prvok pre
zabránenie pred spadnutím reaze do hornej polohy a potom
otočte skrutku horného
nastavenia, aby ste vykonali
nastavenie tak, že vodiaca
remenica bude pri pohade
zozadu v rovine s najmenším
ozubeným kolesom.
Otočte kukové rameno, aby
ste nastavili prvok pre
zabránenie pred padnutím
reaze do spodnej polohy.
1. Nízke nastavenie
Otočte spodnú nastavovaciu skrutku tak, aby sa vodiaca
remenica pohla do polohy
priamo v rovine s najväčším
ozubeným kolesom
Nastavenie SIS
Vodiaca
remenica
Najväčšie
ozubené
koleso
Skrutka
spodného
nastavenia
Skrutka horného
nastavenia
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Drážka
3. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku osem alebo viac krát,
aby ste ju nastavili do najnižšej
polohy. Potom odstráňte kryt
vnútorného otvoru a pripojte vnútorný
kábel.
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví. Ďalej ho už
neotáčajte, inak môže poškodi závit na
kryte.
Pripojte vnútorný kábel k
prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze poda
zobrazenia na obrázku.
Poznámka:
Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
v drážke.
Zarovnávací blok Pro-Set
Inštalácia reaze
Nainštalujte reaz so stále nasadeným
zarovnávacím blokom Pro-Set.
Po inštalácii odstráňte zarovnávací
blok Pro-Set
Otočte kukové rameno, aby ste
nastavili prvok pre zabránenie pred
padnutím reaze do spodnej polohy.
V prípade karbónových riadidiel môže by
nevyhnutné zníži uahovací moment za
účelom predídenia poškodenia riadidiel.
Ohadom správneho uahovacieho momentu
pre karbónové riadidlá sa obráte na výrobcu
bicykla alebo riadidiel.
Uahovací moment:
6 - 8 N
·
m
4 mm Allenov kúč
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 32 mm.
Montáž páčky
Vodiaca remenica
Kryt vnútorného otvoru
Kryt vnútorného otvoru
Vnútorný kábel
Uahovací moment:
0,3 - 0,5 Nm
5 mm Allenov kúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
vôle B
Na preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie
ozubené koleso (SYSTÉM MULTI RELEASE)
Môžete meni pohyb páčkou na preradenie želaného počtu
rýchlostí, takže na preradenie iba o jeden stupeň dajte páčku do
polohy (1) a na preradenie o dva stupne naraz dajte páčku do
polohy (2). Týmto spôsobom možno preradi najviac o dva stupne.
Prevádzka páčok
Nastavenie šírky zovretia
Odporúčame vám nastavi šírky zovretí páčok na najpohodlnejšie
šírky pre radenie rýchlostí a brzdenie.
■ Obsluha radenia rýchlostí
Potom, ako je páčka po stlačení uvonená sa vždy vráti do pôvodnej polohy.
Ke používate páčku, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kuky.
Na preradenie z väčšieho ozubeného kolesa na menšie
ozubené koleso
Môžete meni pohyb páčkou na preradenie želaného počtu rýchlostí, takže
na preradenie iba o jeden stupeň dajte páčku do polohy (1) a na preradenie o
dva stupne naraz dajte páčku do polohy (2). Týmto spôsobom možno
preradi najviac o dva stupne.
Mechanizmus INSTANT
RELEASE (okamžité uvonenie)
umožňuje rýchle preraovanie
rýchlostí, pretože napnutie kábla
sa uvoní okamžite potom, ako
je stlačená bu hlavná páčka
alebo sekundárna uvoňovacia
páčka. Páčky sú tiež vybavené
mechanizmom MULTI RELEASE,
takže teraz môžete jedným
pohybom preradi o dva stupne.
Počiatočná poloha
páčky
Počiatočná poloha
páčky
Stane sa
užším
Stane sa
širším
Prvý spoj
Koniec páčky
2 mm Allenov kúč
ST-M775 ST-M770
Približne
2 mm
Prídavná uvoňovacia páčka
■ Prevádzka brzdovej
páčky
Stane sa
užším
Stane sa
širším
7.1 mm
6.5 mm
slk_270485_SI_6MSRA_001 21-06-2007 17:11 Page 1