Lenovo THINKPAD Z61E Príručka O Servise A Odstraňovaní Problémov

Kategória
Zošity
Typ
Príručka O Servise A Odstraňovaní Problémov

Tento návod je vhodný aj pre

ThinkPad
®
Z61
Príručka
o servise a odstraňovaní
problémov
Obsahuje:
v Úvod k ďalším zdrojom informácií
v Dôležité rady týkajúce sa starostlivosti o počítač
v Diagnostika a odstraňovanie problémov
v Možnosti obnovy
v Pomoc a servis
v Informácie o zárukách vzťahujúcich sa na váš počítač
ThinkPad
®
Z61
Príručka
o servise a odstraňovaní
problémov
Poznámka
Skôr ako začnete používať tieto informácie a produkt, prečítajte si nasledujúcu dokumentáciu:
v Publikáciu Príručka o bezpečnosti a zárukách, ktorá sa nachádzala v balení spolu s touto publikáciou.
v Informácie týkajúce sa bezdrôtového pripojenia k sieti v online systéme pomoci Access Help a v časti Príloha D,
“Poznámky”, na strane 55.
v Publikáciu ThinkPad Regulatory Notice, ktorá sa nachádzala v balení spolu s touto publikáciou.
Prvá vydanie (August 2006)
© Copyright Lenovo 2006. Všetky práva vyhradené.
Obsah
Dôležité upozornenia . . . . . . . . .v
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií . . . .1
Táto príručka a ďalšie publikácie . . . . . . .1
Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla
ThinkVantage . . . . . . . . . . . .2
Kapitola 2. Starostlivosť o počítač ThinkPad 3
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 7
Často kladené otázky . . . . . . . . . .8
Diagnostika problémov . . . . . . . . .9
Diagnostika HDD z BIOS Setup Utility . . .10
Diagnostika problémov pomocou PC-Doctor zo
servisného oddielu . . . . . . . . .10
Odstraňovanie problémov . . . . . . . .10
Chybové správy . . . . . . . . . .10
Chyby bez správ . . . . . . . . . .15
Problém s heslom . . . . . . . . . .16
Problémy s klávesnicou . . . . . . . .17
Problémy ukazovacieho zariadenia . . . . .17
Problémy s úsporným režimom alebo
hibernáciou . . . . . . . . . . .18
Problémy s obrazovkou . . . . . . . .19
Problémy s batériou . . . . . . . . .20
Problém jednotky pevného disku . . . . .21
Problémy autentifikácie pomocou odtlačku prsta 21
Problém so spustením . . . . . . . .21
Iné problémy . . . . . . . . . . .21
Spustenie BIOS Setup Utility . . . . . . .22
Kapitola 4. Možnosti obnovy . . . . . .25
Používanie programu Rescue and Recovery . . .25
Obnova pôvodného obsahu . . . . . . . .25
Obnova údajov . . . . . . . . . . .26
Inštalácia nového operačného systému . . . .26
Kapitola 5. Rozširovanie a výmena
zariadení . . . . . . . . . . . . .27
Výmena batérie . . . . . . . . . . .27
Výmena pevného disku . . . . . . . . .28
Výmena pamäte . . . . . . . . . . .31
Kapitola 6. Pomoc a servis . . . . . .37
Pomoc a servis . . . . . . . . . . .37
Pomoc prostredníctvom internetu . . . . . .37
Volanie Centra podpory zákazníkov . . . . .37
Pomoc kdekoľvek na svete . . . . . . . .39
Príloha A. Informácie o záruke . . . . .41
Informácie o záruke . . . . . . . . . .41
Záručná lehota . . . . . . . . . . .41
Typy záručného servisu . . . . . . . .42
Celosvetový telefónny zoznam . . . . . .44
Príloha B. Jednotky vymeniteľné
zákazníkom (CRU) . . . . . . . . .49
Príloha C. Funkcie a špecifikácie . . . .51
Vlastnosti . . . . . . . . . . . . .51
Špecifikácie . . . . . . . . . . . .52
Príloha D. Poznámky . . . . . . . .55
Poznámky . . . . . . . . . . . . .55
Oznam týkajúci sa televízneho výstupu . . .56
Poznámky o elektronických emisiách . . . . .56
Vyhlásenie Federálnej komunikačnej komisie
(FCC) . . . . . . . . . . . . .56
Vyhlásenie o súlade s Priemyselnými emisiami
Kanady triedy B . . . . . . . . . .57
Avis de conformité à la réglementation
d’Industrie Canada . . . . . . . . .57
Vyhlásenie o súlade s normami European Union
EMC Directive . . . . . . . . . .57
Dôležité informácie pre Európsku direktívu
2002/96/EC . . . . . . . . . . . .58
Ponuka softvéru IBM Lotus . . . . . . . .58
Ochranné známky . . . . . . . . . . .61
Index . . . . . . . . . . . . . .63
© Copyright Lenovo 2006 iii
iv ThinkPad
®
Z61 Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Dôležité upozornenia
Keď je počítač zapnutý alebo keď sa nabíja batéria, nenechávajte jeho
spodnú časť, ani žiadnu inú časť, ktorá sa počas prevádzky zahrieva,
dlhší čas v kontakte s vaším telom.
Napájací adaptér pripojený do elektrickej zásuvky a počítača produkuje teplo. Počas
používania by sa nemal dostať do kontaktu so žiadnou časťou vášho tela. Napájací
adaptér nikdy nepoužívajte na zohrievanie svojho tela. Dlhší kontakt môže spôsobiť
popáleniny pokožky aj cez odev.
Káble napájacieho adaptéra, myši, klávesnice, tlačiarne alebo iného elektronického
zariadenia a káble telekomunikačných liniek veďte tak, aby neboli stlačené počítačom
alebo iným objektom, aby sa po nich nestúpalo a aby neboli vystavené vplyvom, ktoré
by mohli narušiť fungovanie vášho počítača. Silné stlačenie kábla môže spôsobiť jeho
poškodenie alebo zničenie.
Aby ste predišli zničeniu pevného disku a následnej strate údajov, pred
prenášaním počítača prepnite počítač do pohotovostného režimu
stlačením Fn+F4 alebo ho vypnite. Pred presúvaním sa uistite, že
indikátor úsporného režimu svieti (nazeleno).
© Copyright Lenovo 2006 v
Na počítač, obrazovku alebo externé zariadenia nehádžte a
neumiestňujte ťažké predmety, neudierajte, neškriabte a netlačte naň,
nemykajte ním.
Používajte kvalitný prepravný obal, ktorý poskytuje adekvátne
odpruženie a ochranu. Počítač nevkladajte do tesného kufríka ani tašky.
Počítač neumiestňujte v blízkosti žiadnych tekutín, aby ste predišli jeho
obliatiu a nepribližujte sa s počítačom k vode, aby ste predišli riziku
zásahu elektrickým prúdom.
Dôležité upozornenia
vi ThinkPad
®
Z61 Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií
Táto príručka a ďalšie publikácie
Príručka Setup Instructions
obsahuje informácie, ktoré vám pomôžu rozbaliť počítač ThinkPad a začať s
ním pracovať. Obsahuje tiež niekoľko tipov pre prvoužívateľov a predstavuje
softvér predinštalovaný spoločnosťou Lenovo.
Príručka o servise a odstraňovaní problémov
poskytuje informácie týkajúce sa starostlivosti o počítač ThinkPad, základné
informácie o odstraňovaní problémov, niektoré postupy zotavenia, informácie o
pomoci a servise a záručné informácie pre váš počítač. Informácie o
odstraňovaní problémov uvedené v tejto príručke sa vzťahujú len na problémy,
ktoré môžu znemožniť prístup k podrobnému informačnému portálu s názvom
Productivity Center, ktorý sa pri dodaní nachádza na vašom počítači
ThinkPad.
Access Help
je komplexná príručka, dostupná online, ktorá poskytuje odpovede na väčšinu
otázok týkajúcich sa vášho počítača. Pomôže vám pri konfigurácii
predinštalovaných komponentov a nástrojov a pri riešení problémov. Ak chcete
otvoriť Access Help, kliknite na Start, vyberte All Programs (v inom vydaní
Windows
®
ako Windows XP vyberte Programs); a následne ThinkVantage
®
.
Kliknite na Access Help.
Productivity Center
poskytuje jednoduchý prístup k softvérovým nástrojom a kľúčovým lokalitám
spoločnosti Lenovo, vďaka čomu nepotrebujete so sebou nosiť ďalšie príručky.
Ak chcete otvoriť Productivity Center, stlačte tlačidlo ThinkVantage na
klávesnici. Ďalšie informácie o používaní tlačidla ThinkVantage nájdete v časti
“Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla ThinkVantage” na strane 2.
Príručka o bezpečnosti a zárukách
obsahuje všeobecné bezpečnostné pokyny a plné znenie zmluvy o obmedzenej
záruke spoločnosti Lenovo.
Publikácia Regulačné vyhlásenia
dopĺňa informácie obsiahnuté v tejto príručke. Prečítajte si ju skôr, ako začnete
používať bezdrôtové funkcie vášho počítača ThinkPad. Počítač ThinkPad Z61
vyhovuje rádiofrekvenčným normám a bezpečnostným štandardom všetkých
krajín a oblastí, v ktorých bol schválený na bezdrôtové používanie. Váš počítač
ThinkPad budete musieť nainštalovať a používať prísne v súlade s miestnymi
nariadeniami RF.
© Copyright Lenovo 2006 1
Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla ThinkVantage
Modré tlačidlo ThinkVantage vám môže pomôcť v mnohých situáciách, keď počítač
funguje normálne, aj v opačnom prípade. Stlačením tlačidla ThinkVantage otvoríte
Productivity Center a získate tak prístup k informatívnym obrázkom a jednoduchým
pokynom, ako začať a efektívne používať váš počítač.
Pomocou tlačidla ThinkVantage môžete tiež prerušiť spúšťanie počítača a spustiť
pracovný priestor Rescue and Recovery, ktorý beží nezávisle od operačného systému
Windows a je pred ním skrytý.
Vyhľadávanie informácií
2 ThinkPad
®
Z61 Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Kapitola 2. Starostlivosť o počítač ThinkPad
Počítač je navrhnutý na spoľahlivé fungovanie v bežných pracovných prostrediach, ale
pri jeho obsluhe treba dodržiavať určité zásady. Dodržiavanie nasledovných dôležitých
tipov vám umožní využiť váš počítač čo najviac k vlastnej spokojnosti.
Dôležité tipy:
Dbajte na to, kde a ako pracujete
v Keď je počítač zapnutý alebo keď sa nabíja batéria, nenechávajte jeho spodnú časť, ani
žiadnu inú časť, ktorá sa počas prevádzky zahrieva, dlhší čas v kontakte s vaším
telom. Počítač produkuje teplo aj počas normálnej prevádzky. Toto teplo závisí od
aktivity systému a úrovne nabitia batérie. Dlhší kontakt s telom, hoci aj cez oblečenie,
môže spôsobiť nepohodlie, prípadne popálenie pokožky.
v Napájací adaptér pripojený do elektrickej zásuvky a počítača produkuje teplo. Počas
používania by sa nemal dostať do kontaktu so žiadnou časťou vášho tela. Napájací
adaptér nikdy nepoužívajte na zohrievanie svojho tela. Dlhší kontakt môže spôsobiť
popáleniny pokožky aj cez odev.
v Káble napájacieho adaptéra, myši, klávesnice, tlačiarne alebo iného elektronického
zariadenia a káble telekomunikačných liniek veďte tak, aby neboli stlačené počítačom
alebo iným objektom, aby sa po nich nestúpalo a aby neboli vystavené vplyvom,
ktoré by mohli narušiť fungovanie vášho počítača. Silné stlačenie kábla môže spôsobiť
jeho poškodenie alebo zničenie.
v Počítač neumiestňujte v blízkosti žiadnych tekutín, aby ste predišli jeho obliatiu a
nepribližujte sa s počítačom k vode, aby ste predišli riziku zásahu elektrickým
prúdom.
v Obalové materiály uložte bezpečne mimo dosahu detí, aby ste predišli riziku
zadusenia plastovými obalmi.
v Nenechávajte počítač v blízkosti magnetov, aktivovaných mobilných telefónov,
elektrických spotrebičov alebo reproduktorov (do 13 cm/5 palcov).
v Počítač nevystavujte extrémnym teplotám (pod 5°C/41°F alebo nad 35°C/95°F).
S
počítačom zaobchádzajte opatrne
v Neumiestňujte žiadne objekty (ani papier) medzi obrazovku a klávesnicu alebo pod
klávesnicu.
v Na počítač, obrazovku alebo externé zariadenia nehádžte a neumiestňujte ťažké
predmety, neudierajte, neškriabte a netlačte naň, netraste ním.
v Displej je navrhnutý na otváranie a používanie pri uhle väčšom ako 90 stupňov.
Obrazovku neotvárajte o viac ako 180 stupňov, pretože hrozí poškodenie kĺbu.
© Copyright Lenovo 2006 3
Počítač prenášajte správne
v Pred premiestnením počítača odstráňte všetky médiá, vypnite pripojené zariadenia a
odpojte všetky káble.
v Pred premiestnením počítača skontrolujte, či je v úspornom režime, v režime
hibernácie alebo je vypnutý. Predídete tým poškodeniu jednotky pevného disku a
strate údajov.
v Pri dvíhaní otvoreného počítača ho držte za spodok. Počítač nedvíhajte a nedržte za
obrazovku.
v Používajte kvalitný prepravný obal, ktorý poskytuje adekvátne odpruženie a ochranu.
Počítač nevkladajte do tesného kufríka ani tašky.
Zaobchádzajte
správne s pamäťovými médiami a jednotkami
v Nikdy nevkladajte diskety pod uhlom, viac diskiet alebo diskety so zle pripevnenými
nálepkami, pretože by mohli upchať jednotku.
v Ak sa váš počítač dodáva s optickou jednotkou, nedotýkajte sa povrchu disku ani
šošovky na podnose.
v Skôr ako jednotku zatvoríte, musíte disk CD alebo DVD pevne nasunúť na centrálny
otočný bod optickej jednotky.
v Pri inštalácii pevného disku, diskety alebo optickej jednotky postupujte podľa
inštrukcií dodaných spolu s týmto hardvérom a silu použite iba v prípadoch, keď je to
potrebné.
Pri
nastavovaní hesiel buďte opatrní
v Zapamätajte si svoje heslá. Ak ste zabudli heslo supervízora alebo heslo pevného
disku, poskytovateľ autorizovaného servisu spoločnosti Lenovo ho nedokáže resetovať
a vy budete asi musieť vymeniť systémovú dosku alebo pevný disk.
Iné
dôležité tipy
v Modem vášho počítača môže použiť len analógovú telefónnu sieť alebo verejnú
telefónnu sieť (PSTN). Modem nepripájajte k PBX (private branch exchange) ani k
inej digitálnej telefónnej linke, pretože by to mohlo poškodiť modem. Analógové
telefónne linky sa zvyčajne používajú v domoch, zatiaľ čo digitálne telefónne linky sa
skôr používajú v hoteloch alebo kancelárskych budovách. Ak si nie ste istý, akú
telefónnu linku používate, obráťte sa na svoju telefónnu spoločnosť.
v Počítač môže obsahovať ethernetový konektor a konektor modemu. Ak obsahuje oba,
komunikačný kábel zapojte do správneho konektora, aby ste konektor nepoškodili.
v Zaregistrujte si svoje produkty ThinkPad u spoločnosti Lenovo (pozrite si webovú
stránku: www.lenovo.com/register). Môže to napomôcť vráteniu počítača v prípade
jeho straty alebo krádeže. Registráciou vášho počítača umožníte spoločnosti Lenovo,
aby vás v budúcnosti upozorňovala na nové technické možnosti a aktualizácie.
v Váš počítač môže rozoberať a opravovať len technik autorizovaný na opravu
produktov ThinkPad.
Starostlivosť o počítač ThinkPad
4 ThinkPad
®
Z61 Príručka o servise a odstraňovaní problémov
v Neupravujte ani nenalepujte žiadne blokovacie úchytky, aby zostal displej otvorený
alebo zatvorený.
v Kým je pripojený napájací adaptér, počítač neobracajte. Mohol by sa tým poškodiť
konektor adaptéra.
v Ak vyberáte alebo vymieňate zariadenie, ktoré nie je vymeniteľné počas prevádzky,
vypnite počítač.
v Pri výmene zariadení vymeňte tiež plastové panely (ak dodané).
v Keď externý alebo vymeniteľný pevný disk, disketovú mechaniku alebo optickú
mechaniku nepoužívate, uložte ich do vhodných obalov alebo puzdier.
v Pred nainštalovaním ktoréhokoľvek z nasledujúcich zariadení sa dotknite kovovej
platne alebo uzemneného kovového predmetu. Týmto spôsobom zredukujete statickú
elektrickú energiu vo vašom tele. Statická elektrická energia by mohla toto zariadenie
poškodiť.
Karta PC Card
Karta ExpressCard
Karta Smart Card
Pamäťová karta, ako napríklad xD-Picture Card, SD Card, Memory Stick alebo
MultiMediaCard
Pamäťový modul
Karta PCI Expess Mini Card
Komunikačná dcérska karta
v
Pri prenose údajov na kartu alebo z karty typu Flash Media, ako je napríklad karta SD
Card, neprepínajte pred dokončením prenosu údajov počítač do pohotovostného
režimu alebo režimu hibernácie. Mohlo by dôjsť k strate údajov.
Čistenie
povrchu počítača
Počítač čistite podľa týchto pokynov:
1. Pripravte si zmes jemného kuchynského čistiaceho prostriedku (používajte len
čistiace prostriedky, ktoré neobsahujú abrazívny prášok alebo silné chemikálie, ako
napríklad kyseliny alebo zásady). Zmiešajte ho s vodou v pomere 5 dielov vody na 1
diel čistiaceho prostriedku.
2. Namočte do roztoku špongiu.
3. Vyžmýkajte prebytočnú tekutinu zo špongie.
4. Krúživým pohybom špongie poutierajte povrch a dbajte na to, aby prebytočná
tekutina nekvapkala.
5. Pretrite povrch a odstráňte čistiaci prostriedok.
6. Prepláchnite špongiu v čistej tečúcej vode.
7. Poutierajte povrch čistou špongiou.
8. Poutierajte povrch znova suchou, mäkkou látkou bez chĺpkov.
Starostlivosť o počítač ThinkPad
Kapitola 2. Starostlivosť o počítač ThinkPad 5
9. Počkajte, kým povrch úplne vyschne a odstráňte z neho všetky vlákna.
Čistenie
klávesnice vášho počítača
1. Čistú, mäkkú látku namočte do izopropylalkoholu.
2. Pretrite povrch každého klávesu. Utierajte klávesy postupne; ak utierate niekoľko
klávesov naraz, látka sa môže zachytiť o susedný kláves a môže ho poškodiť.
Dávajte pozor, aby sa medzi klávesy nedostala žiadna tekutina.
3. Nechajte klávesnicu vyschnúť.
4. Keď chcete odstrániť všetky omrvinky a prach spod kláves, môžete použiť balónik so
štetkou na čistenie fotoaparátov alebo studený vzduch zo sušiča vlasov.
Poznámka: Čistiaci prostriedok nikdy nesprejujte priamo na obrazovku ani
klávesnicu.
Čistenie
obrazovky vášho počítača
1. Jemne poutierajte obrazovku suchou mäkkou látkou bez chĺpkov. Ak zbadáte na
obrazovke škrabance, môže ísť o škvrnu z klávesnice alebo ukazovateľa TrackPoint,
keď sa kryt stláčal z vonkajšej strany.
2. Utrite ju alebo oprášte pomocou jemnej, suchej látky.
3. Ak škvrna zostáva, navlhčite mäkkú látku bez chĺpkov do vody alebo zmesi
izopropylalkoholu a vody neobsahujúcej nečistoty v pomere 50:50.
4. Vyžmýkajte prebytočnú tekutinu.
5. Znova obrazovku poutierajte; dbajte na to, aby tekutina nenakvapkala na počítač.
6. Pred zatvorením obrazovku dosucha utrite.
Starostlivosť
o snímač odtlačkov prstov
Nasledovné činnosti by mohli poškodiť snímač odtlačkov prstov, alebo obmedziť jeho
funkčnosť:
v Poškriabanie povrchu snímača tvrdým, ostrým predmetom.
v Poškriabanie povrchu snímača nechtom.
v Používanie alebo dotýkanie sa snímača špinavým prstom.
Ak
zistíte niektorý z nasledujúcich stavov, jemne očistite povrch snímača suchou,
mäkkou, bezprašnou látkou:
v Povrch snímača je špinavý alebo na ňom škvrny.
v Povrch snímača je vlhký.
v Snímač často zlyháva pri registrovaní alebo autentifikovaní odtlačkov prstov.
Starostlivosť o počítač ThinkPad
6 ThinkPad
®
Z61 Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom
Často kladené otázky . . . . . . . . . .8
Diagnostika problémov . . . . . . . . .9
Diagnostika HDD z BIOS Setup Utility . . .10
Diagnostika problémov pomocou PC-Doctor zo
servisného oddielu . . . . . . . . .10
Odstraňovanie problémov . . . . . . . .10
Chybové správy . . . . . . . . . .10
Chyby bez správ . . . . . . . . . .15
Problém s heslom . . . . . . . . . .16
Problémy s klávesnicou . . . . . . . .17
Problémy ukazovacieho zariadenia . . . . .17
Problémy s úsporným režimom alebo
hibernáciou . . . . . . . . . . .18
Problémy s obrazovkou . . . . . . . .19
Problémy s batériou . . . . . . . . .20
Problém jednotky pevného disku . . . . .21
Problémy autentifikácie pomocou odtlačku prsta 21
Problém so spustením . . . . . . . .21
Iné problémy . . . . . . . . . . .21
Spustenie BIOS Setup Utility . . . . . . .22
Poznámka: Použite systém pomoci Access Help, ak váš systém beží a systém pomoci je dostupný. Táto kapitola
obsahuje informácie, ktoré môžete použiť, aj keď nie je dostupný systém Access Help.
© Copyright Lenovo 2006 7
Často kladené otázky
V tejto časti uvedené často kladené otázky aj s odkazmi, kde nájdete podrobné
odpovede. Podrobnosti o jednotlivých publikáciách dodávaných spolu s počítačom
ThinkPad nájdete v časti “Táto príručka a ďalšie publikácie” na strane 1.
Na aké bezpečnostné opatrenia mám dbať pri používaní počítača ThinkPad?
Podrobné informácie týkajúce sa bezpečnosti uvedené v samostatnej
publikácii Príručka o bezpečnosti a zárukách.
Ako predídem problémom pri používaní počítača ThinkPad?
Pozrite si kapitolu “Dôležité upozornenia” na strane v a Kapitola 2,
“Starostlivosť o počítač ThinkPad”, na strane 3 v tejto príručke. Ďalšie tipy
nájdete aj v týchto častiach centra pomoci Access Help:
v Preventing problems
v Spills on the keyboard
Aké základné hardvérové komponenty počítača ThinkPad?
Pozrite si časť “ThinkPad tour” v centre pomoci Access Help.
Kde nájdem podrobné technické údaje týkajúce sa môjho počítača?
Pozrite si stránky www.lenovo.com/think/support
Potrebujem rozšíriť alebo vymeniť niektoré z nasledujúcich zariadení: jednotku
pevného disku, kartu PCI Express Mini Card, dcérsku modemovú kartu, pamäť,
klávesnicu alebo podložku pod zápästie.
V časti Príloha B, “Jednotky vymeniteľné zákazníkom (CRU)”, na strane 49
tejto príručky nájdete zoznam dielcov vymeniteľných zákazníkom a informácie,
kde môžete získať inštrukcie na výmenu alebo odstránenie jednotlivých
komponentov.
Riešenie problémov s počítačom
8 ThinkPad
®
Z61 Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Diagnostika problémov
Ak máte problém s počítačom, môžete ho otestovať pomocou PC-Doctor
®
for Windows.
Ak chcete spustiť PC-Doctor for Windows, postupujte nasledovne:
1. Kliknite na tlačidlo Start.
2. Presuňte kurzor na All Programs (Programs v Windows 2000) a vyberte
PC-Doctor for Windows.
3. Kliknite na PC-Doctor.
Viac informácií o PC-Doctor for Windows nájdete v pomoci programu.
Upozornenie
Spúšťanie testov môže trvať niekoľko minút alebo aj dlhšie. Vyhraďte si čas na
vykonanie celého testu; neprerušujte test počas jeho spustenia.
Ak chcete kontaktovať Centrum podpory zákazníkov, vytlačte si protokol testu, aby ste
mohli technickému pracovníkovi pohotovo poskytnúť potrebné informácie.
Môj počítač nefunguje správne.
Prečítajte si časť “Problem solving v centre pomoci Access Help. V tejto
príručke opisané len problémy, ktoré môžu znemožniť prístup k online
systému pomoci.
Kde nájdem záchranné CD?
Pôvodné balenie vášho počítača neobsahuje žiadne záchranné CD ani CD so
systémom Windows. Opis alternatívnych postupov pre zotavenie, ktoré ponúka
spoločnosť Lenovo, nájdete v kapitole “Obnova pôvodného obsahu” na strane
25 v tejto príručke.
Ako sa môžem spojiť s Centrom podpory zákazníkov?
Pozrite si kapitolu Kapitola 6, “Pomoc a servis”, na strane 37 v tejto príručke.
Telefónne čísla najbližšieho Centra podpory zákazníkov nájdete v zozname
“Celosvetový telefónny zoznam” na strane 44.
Kde nájdem informácie o záruke?
Podrobné informácie o záruke uvádza samostatnej publikácii Príručka o
bezpečnosti a zárukách. Informácie o záruke pre váš počítač, záručnej lehote a
type záručného servisu nájdete v časti “Informácie o záruke” na strane 41.
Riešenie problémov s počítačom
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 9
Diagnostika HDD z BIOS Setup Utility
Jednotku pevného disku môžete diagnostikovať bez spustenia operačného systému. Ak
chcete vykonať diagnostiku jednotky pevného disku z programu BIOS Setup Utility,
potupujte takto:
1. Vyberte disketu z disketovej jednotky a vypnite počítač.
2. Zapnite počítač.
3. Počas zobrazenia správy “To interrupt normal startup, press the blue ThinkVantage
button,” na ľavej strane obrazovky stlačte tlačidlo F1, aby ste otvorili program BIOS
Setup Utility.
4. Pomocou kurzorových klávesov vyberte HDD diagnostic program. Stlačte Enter.
5. Pomocou kurzorových klávesov vyberte Main hard disk drive alebo Ultrabay
hard disk drive.
6. Stlačte Enter, aby ste spustili diagnostický program.
Diagnostika problémov pomocou PC-Doctor zo servisného oddielu
Použitím programu PC-Doctor z programu Rescue and Recovery, ktorý sa nachádza na
servisnom oddiele pevného disku, môžete systém diagnostikovať bez spustenia
operačného systému. Postupujte takto:
1. Vyberte disketu z disketovej jednotky a vypnite počítač.
2. Zapnite počítač.
3. Počas zobrazenia správy “To interrupt normal startup, press the blue ThinkVantage
button,” v ľavej spodnej časti obrazovky stlačte tlačidlo ThinkVantage, aby ste
otvorili program Rescue and Recovery.
4. Vyberte položku Diagnose hardware. Počítač sa reštartuje a spustí sa program
PC-Doctor.
Viac informácií o programe PC-Doctor získate po stlačení klávesu F1 na otvorenie
pomoci alebo v online príručke.
Odstraňovanie problémov
Ak na tomto mieste nenájdete opis vášho problému, použite systém pomoci Access
Help. Nasledujúca časť opisuje len problémy, ktoré môžu znemožniť spustenie tohto
centra pomoci.
Chybové správy
Poznámky:
1. Znak x v tabuľkách predstavuje ľubovoľný znak.
2. Verzia spomínanej aplikácie PC-Doctor je PC-Doctor for Windows.
Riešenie problémov s počítačom
10 ThinkPad
®
Z61 Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Správa: 0176: System Security - The System has been tampered with.
Riešenie: Táto správa sa zobrazí po odstránení bezpečnostného čipu a jeho vrátení alebo pri inštalácii
nového čipu. Ak chcete oznam o chybe odstrániť, otvorte BIOS Setup Utility, stlačením klávesu
F9 nastavte hodnoty na štandardné a stlačením klávesu F10 uložte zmeny. Ak to nevyrieši
problém, počítač dajte opraviť.
Správa: 0182: Bad CRC2. Enter BIOS Setup and load Setup defaults.
Riešenie: Kontrolný súčet nastavenia CRC2 v EEPROM je nesprávny. Stlačením F1 otvorte BIOS Setup
Utility. Stlačte kláves F9 a potom Enter, aby sa načítali predvolené nastavenia. Stlačte kláves F10
a potom Enter, aby sa reštartoval systém.
Správa: 0185: Bad startup sequence settings. Enter BIOS Setup and load Setup defaults.
Riešenie: Kontrolný súčet spúšťacej postupnosti v EEPROM je nesprávny. Stlačením F1 otvorte BIOS Setup
Utility. Stlačte kláves F9 a potom Enter, aby sa načítali predvolené nastavenia. Stlačte kláves F10
a potom Enter, aby sa reštartoval systém.
Správa: 0190: Critical low-battery error
Riešenie: Počítač sa vypol pre vybitú batériu. Pripojte k počítaču napájací adaptér a nabite batériu alebo
nahraďte batériu inou, úplne nabitou.
Správa: 0191: System Security - Invalid remote change requested.
Riešenie: Zlyhala zmena systémovej konfigurácie. Potvrďte operáciu a pokus zopakujte. Ak chcete oznam o
chybe odstrániť, otvorte BIOS Setup Utility, stlačením klávesu F9 nastavte hodnoty na štandardné
a stlačením klávesu F10 uložte zmeny.
Správa: 0199: System Security - Security password retry count exceeded.
Riešenie: Táto správa sa zobrazí pri zadaní zlého hesla supervízora viac ako trikrát po sebe. Skontrolujte
heslo supervízora a skúste to znovu. Ak chcete chybu odstrániť, spustite BIOS Setup Utility.
Správa: 01C8: More than one modem devices are found. Remove one of them. Press <Esc> to continue.
Riešenie: Odstráňte kartu Modem Mini-PCI Card alebo Modem Daughter Card. V opačnom prípade stlačte
Esc a ignorujte varovnú správu. Ak to nevyrieši tento problém, počítač dajte opraviť.
Riešenie problémov s počítačom
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 11
Správa: 01C9: More than one Ethernet devices are found. Remove one of them. Press <Esc> to continue.
Riešenie: Váš počítač ThinkPad zabudovaný Ethernet a inštaláciou ethernetového zariadenia nemôžete
pridať ďalší takýto komponent. Pri zobrazení tejto chybovej správy odstráňte vami nainštalované
ethernetové zariadenie. Inak ignorujte túto upozorňujúcu správu stlačením klávesu Esc. Ak to
nevyrieši problém, počítač dajte opraviť.
Správa: 0200: Hard disk error
Riešenie: Pevný disk nefunguje. Skontrolujte, či je jednotka pevného disku pevne pripojená. Spustite BIOS
Setup Utility a uistite sa, či pevný disk nie je v ponuke spustenia deaktivovaný.
Správa: 021x: Keyboard error
Riešenie: Skontrolujte, či na klávesnici nie položené iné objekty, alebo či máte externú klávesnicu.
Vypnite počítač a potom vypnite všetky pripojené zariadenia. Najskôr zapnite počítač, a potom
pripojené zariadenia.
Ak sa znova objaví rovnaký chybový kód, postupujte podľa nasledujúcich krokov.
Ak je pripojená externá klávesnica, postupujte takto:
v Vypnite počítač, odpojte externú klávesnicu a zapnite počítač. Skontrolujte, či zabudovaná
klávesnica správne funguje. Ak funguje, externú klávesnicu dajte opraviť.
v Skontrolujte, či je externá klávesnica pripojená do správneho konektora.
Otestujte
počítač pomocou programu PC-Doctor.
v Ak sa počítač zastaví počas testu, dajte ho opraviť.
Správa: 0230: Shadow RAM error, 0231: System RAM error, 0232: Extended RAM error
Riešenie: Pamäť vášho počítača otestujte pomocou programu PC-Doctor. Ak ste pred zapnutím počítača
pridali pamäťový modul, nainštalujte ho ešte raz. Potom otestujte pamäť pomocou programu
PC-Doctor.
Správa: 0250: System battery error
Riešenie: Záložná batéria, používaná na zachovanie konfiguračných informácií, ako je dátum a čas, keď je
počítač vypnutý, je vybitá. Vymeňte batériu a spustite program BIOS Setup Utility na kontrolu
konfigurácie. Ak to nevyrieši problém, počítač dajte opraviť.
Správa: 0251: System CMOS checksum bad
Riešenie: Systémová pamäť CMOS je možno poškodená niektorým aplikačným programom. Počítač použije
predvolené nastavenia. Spustite BIOS Setup Utility na prekonfigurovanie nastavení. Ak sa naďalej
zobrazuje rovnaký kód chyby, počítač dajte opraviť.
Správa: 0271: Date and time error
Riešenie: V počítači nie je nastavený ani dátum, ani čas. Nastavte dátum a čas pomocou programu BIOS
Setup Utility.
Riešenie problémov s počítačom
12 ThinkPad
®
Z61 Príručka o servise a odstraňovaní problémov
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74

Lenovo THINKPAD Z61E Príručka O Servise A Odstraňovaní Problémov

Kategória
Zošity
Typ
Príručka O Servise A Odstraňovaní Problémov
Tento návod je vhodný aj pre