Lenovo ThinkPad T400s Príručka O Servise A Odstraňovaní Problémov

Typ
Príručka O Servise A Odstraňovaní Problémov
ThinkPad T400s
Príručka o servise a odstraňovaní
problémov
Poznámka
Pred použitím týchto informácií a produktu, ktorý podporujú, si prečítajte:
v Príručku Príručka o bezpečnosti a zárukách, ktorá sa dodáva spolu s touto publikáciou.
v Informácie o bezdrôtovej technológii v systéme online pomoci Access Help a v časti Príloha D, “Vyhlásenia”, na strane 65.
v Regulačné vyhlásenia
Publikácie Príručka o bezpečnosti a zárukách a Regulačné vyhlásenia boli umiestnené na webovú stránku. Ak si ich chcete
pozrieť, navštívte adresu http://www.lenovo.com/think/support, kliknite na Troubleshooting a následne kliknite na User’s
guides and manuals.
Prvé vydanie (Apríl 2009)
© Copyright Lenovo 2009.
© Lenovo 2009
Obsah
Dôležité upozornenia .........v
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií ....1
Táto príručka a ďalšie publikácie.......1
Lenovo System Toolbox .........2
Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla
ThinkVantage ............3
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač
Prenosný počítač ThinkPad ......5
Dôležité tipy.............5
Dbajte na to, kde a ako pracujete......5
S počítačom zaobchádzajte opatrne .....6
Zaregistrujte váš počítač ........6
Počítač prenášajte správne .......6
S pamäťovými médiami a jednotkami
zaobchádzajte podľa pokynov ......6
Váš počítač neupravujte ........7
Pri nastavovaní hesiel buďte opatrný ....7
Starostlivosť o snímač odtlačkov prstov....7
Čistenie povrchu počítača ........7
Čistenie klávesnice počítača .......8
Čistenie obrazovky počítača .......8
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 9
Často kladené otázky ..........9
Bezpečnosť ............9
Záruka .............9
Užitočné informácie .........9
Komponenty a špecifikácie .......10
Aktualizácia a výmena ........10
Disky obnovy ...........10
Spustenie BIOS Setup Utility .......11
Diagnostika problémov .........12
Diagnostika problémov použitím Lenovo
System Toolbox od PC-Doctor ......12
Diagnostika problémov pomocou aplikácie
PC-Doctor z pracovnej plochy Rescue and
Recovery ............13
Program diagnostiky HDD .......13
Odstraňovanie problémov ........14
Chybové správy ..........14
Chyby bez správ ..........20
Problémy s pamäťou .........21
Problémy s heslom .........22
Problémy s klávesnicou ........22
Problémy s ukazovacím zariadením ....23
Problémy s pohotovostným režimom alebo
režimom hibernácie .........23
Problémy s obrazovkou ........25
Problémy s batériou .........29
Problémy s napájacím adaptérom .....29
Problémy s jednotkou HDD alebo jednotkou
SSD..............30
Problémy so snímačom odtlačkov prstov . . . 32
Problémy so spustením ........32
Kapitola 4. Možnosti obnovy ......35
Úvod do Rescue and Recovery .......35
Jednotka SSD (Solid State Drive) .....35
Obnovenie pôvodného obsahu .......35
Obnova údajov ...........37
Kapitola 5. Rozšírenie a výmena zariadení 39
Výmena batérie ...........39
Rozšírenie jednotky pevného disku alebo jednotky
SSD (Solid State Drive) .........40
Výmena pamäte ...........43
Kapitola 6. Pomoc a servis ......47
Pomoc a servis ...........47
Pomoc prostredníctvom internetu ......47
Volanie Centra podpory zákazníkov .....47
Pomoc kdekoľvek na svete ........49
Celosvetový telefónny zoznam .......49
Príloha A. Informácie o záruke .....55
Typy záručného servisu .........56
Príloha B. Dielce CRU ........59
Príloha C. Funkcie a špecifikácie ....61
Vlastnosti .............61
Umiestnenia konektorov ........62
Špecifikácie ............64
Príloha D. Vyhlásenia ........65
Vyhlásenia .............65
Vyhlásenie o klasifikácii exportu .....66
© Copyright Lenovo 2009 iii
Poznámky o elektronických emisiách .....66
Federal Communications Commission (FCC)
Statement ............66
Industry Canada Class B emission compliance
statement ............67
Avis de conformité à la réglementation
d’Industrie Canada .........67
Vyhlásenie o súlade s normami European Union
EMC Directive ..........67
Vyhlásenie o zhode podľa smernica EU-EMC
(2004/108/EC) EN 55022, trieda B.....68
Japonské vyhlásenie VCCI pre zariadenia triedy
B...............69
Vyhlásenia EU WEEE .........69
Vyhlásenie pre užívateľov v USA ......70
Informácie o modeli ENERGY STAR .....70
Vyhlásenie pre Regulačné informácie .....72
Ochranné známky .........73
Index ..............75
iv ThinkPad T400s Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Dôležité upozornenia
Aby ste zo svojho počítača vyťažili maximum, postupujte podľa pokynov, ktoré
uvedené v tomto dokumente. Nedodržanie týchto pokynov môže viesť k vášmu zraneniu
alebo zlyhaniu počítača.
Chráňte sa pred teplom, ktoré generuje počítač.
Keď je váš počítač zapnutý alebo sa nabíja jeho batéria, základňa,
opierka dlaní a niektoré iné časti môžu byť horúce. Teplota závisí
od intenzity systémovej aktivity a úrovne nabitia batérie.
Dlhší kontakt s telom môže spôsobiť nepohodlie alebo aj popálenie
pokožky aj cez odev.
v Nemajte svoje ruky, lono alebo inú časť tela dlhší čas v kontakte s
horúcou časťou počítača.
v Pri používaní klávesnice pravidelne oddychujte zdvihnutím
svojich dlaní z opierky.
Chráňte sa pred teplom, ktoré generuje napájací adaptér.
Napájací adaptér pripojený do elektrickej zásuvky a počítača
produkuje teplo.
Dlhší kontakt môže spôsobiť popáleniny pokožky aj cez odev.
v Počas používania by sa napájací adaptér nemal dostať do
kontaktu so žiadnou časťou vášho tela.
v Napájací adaptér nikdy nepoužívajte na zohrievanie svojho tela.
Zabráňte kontaktu počítača s vodou alebo inými tekutinami.
Aby ste sa vyhli nebezpečenstvu poliatia počítača a zásahu
elektrickým prúdom, neukladajte tekutiny do blízkosti počítača.
© Copyright Lenovo 2009 v
Chráňte káble pred zničením.
Silné stlačenie kábla môže spôsobiť jeho poškodenie alebo zničenie.
Komunikačné káble, káble napájacieho adaptéra, myši,
klávesnice, tlačiarne a ostatných elektronických zariadení
umiestnite tak, aby sa po nich nestúpalo, neprekračovali sa, aby
neboli stlačené počítačom ani inými objektmi, a aby neboli
vystavené žiadnemu vplyvu, ktorý by mohol narušiť fungovanie
počítača.
Pri prenášaní chráňte počítač aj uložené údaje.
Pred prenesením počítača, vybaveného pevným diskom, postupujte
podľa jedného z uvedených pokynov a uistite sa, že nesvieti
indikátor vypínača napájania:
Vypnite ho.
Stlačte Fn+F4, aby ste ho uviedli do pohotovostného režimu
(režimu spánku).
Stlačte Fn+F12, aby ste ho uviedli do režimu hibernácie.
To pomôže zamedziť poškodeniu počítača a možnej strate údajov.
S počítačom zaobchádzajte opatrne.
Na počítač, obrazovku alebo externé zariadenia neukladajte ťažké
predmety. Týmito zariadeniami netraste, zabráňte ich poškriabaniu,
spadnutiu, otáčaniu a posúvaniu.
S počítačom zaobchádzajte opatrne.
v Používajte kvalitný obal s mäkkou ochrannou výplňou, ktorý
zabezpečí dostatočnú ochranu.
v Počítač neprenášajte v tenkom kufríku alebo taške.
v Pred vložením počítača do prepravného obalu skontrolujte, či je
vypnutý, prepnutý do pohotovostného režimu (Fn+F4) alebo do
režimu hibernácie (Fn+F12). Nevkladajte do prepravného obalu
zapnutý počítač.
vi ThinkPad T400s Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií
Táto príručka a ďalšie publikácie
Vám pomôže pri vybalení vášho prenosného počítača ThinkPad
®
a v začiatkoch práce s
týmto počítačom. Obsahuje niekoľko tipov pre užívateľov, ktorý sa s ním stretávajú
prvýkrát.
Poskytuje informácie o starostlivosti o váš počítač Prenosný počítač ThinkPad, základné
informácie o odstraňovaní problémov, postupy obnovy, pomoc, servisné informácie a
záručné informácie týkajúce sa vášho počítača. Informácie o odstraňovaní problémov,
uvedené v tejto príručke, sa týkajú iba problémov, ktoré vám môžu brániť v prístupe k
online manuálu s názvom Access Help, ktorý je predinštalovaný na vašom počítači
Prenosný počítač ThinkPad.
Je komplexná online príručka, ktorá poskytuje odpovede na väčšinu otázok týkajúcich
sa vášho počítača. Pomôže vám pri konfigurácii predinštalovaných komponentov a
nástrojov a pri riešení problémov. Ak chcete spustiť Access Help, postupujte takto:
v Stlačte tlačidlo ThinkVantage
®
. Pod Quick Links v Productivity Center kliknite na
Access on-system help.
v Kliknite na Start, presuňte kurzor myši na All Programs; potom na ThinkVantage .
Kliknite na Access Help.
Obsahuje všeobecné bezpečnostné pokyny a plné znenie Obmedzenej záruky
spoločnosti Lenovo
®
.
Návod na inštaláciu
Táto Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Systém pomoci Access Help
Príručka o bezpečnosti a zárukách
© Copyright Lenovo 2009 1
Dopĺňa informácie obsiahnuté v tejto príručke. Prečítajte si ich pred použitím funkcie
bezdrôtového pripojenia vášho počítača Prenosný počítač ThinkPad. Počítač Prenosný
počítač ThinkPad vyhovuje štandardom bezpečnosti a rádiových frekvencií krajín alebo
oblastí, v ktorých bolo schválené jeho bezdrôtové používanie. Svoj počítač Prenosný
počítač ThinkPad musíte nainštalovať v súlade s miestnymi predpismi o rádiových
frekvenciách.
Lenovo System Toolbox
Lenovo System Toolbox je diagnostický program fungujúci v operačnom systéme
Windows
®
. Umožňuje vám zobraziť príznaky problémov s počítačom a ich riešenia.
Súčasťou tohto programu je automatické upozornenie v prípade vyžadovanej akcie,
pomoc pri práci s počítačom, rozšírená diagnostika a história diagnostiky.
Viac informácií o problémoch diagnostiky obsahuje “Diagnostika problémov použitím
Lenovo System Toolbox od PC-Doctor” na strane 12.
Ak chcete spustiť Lenovo System Toolbox, postupujte takto:
1. Kliknite na Start.
2. Presuňte kurzor na All Programs, Lenovo Services a prejdite na Lenovo System
Toolbox.
Ak na vašom počítači nie je nainštalovaný Lenovo System Toolbox, prejdite na
http://www.lenovo.com/think/support, kliknite na Downloads and drivers a postupujte
podľa zobrazovaných inštrukcií.
Viac informácií o aplikácii Lenovo System Toolbox nájdete v pomoci tohto programu.
Regulačné vyhlásenia
2 ThinkPad T400s Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla ThinkVantage
Modré tlačidlo ThinkVantage vám môže pomôcť v mnohých situáciách, keď počítač
funguje normálne, ale aj v opačnom prípade. Stlačením tlačidla ThinkVantage otvoríte
pracovný priestor ThinkVantage Productivity Center a získate tak prístup k
informatívnym obrázkom a jednoduchým pokynom, ako začať a efektívne používať váš
počítač.
Tlačidlo ThinkVantage môžete taktiež použiť na prerušenie spúšťacej postupnosti vášho
počítača a na spustenie pracovného priestoru Rescue and Recovery
®
, ktorý beží
nezávisle od operačného systému Windows a je pred ním skrytý.
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií 3
4 ThinkPad T400s Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač Prenosný počítač
ThinkPad
Počítač je navrhnutý tak, aby spoľahlivo fungoval v normálnych pracovných
prostrediach, ale pri jeho obsluhe treba dodržiavať určité zásady. Ak budete dodržiavať
nasledujúce pokyny, váš počítač budete môcť využiť čo najviac k vlastnej spokojnosti.
Najdôležitejšie pokyny ohľadom používanie počítača nájdete v časti “Dôležité
upozornenia” na strane v.
Dôležité tipy
Dbajte na to, kde a ako pracujete
v Obalové materiály uložte bezpečne mimo dosahu detí, aby ste predišli riziku
zadusenia plastovými obalmi.
v Počítač neumiestňujte v blízkosti magnetov, zapnutých mobilných telefónov,
elektrických zariadení alebo reproduktorov (do vzdialenosti 13 cm).
v Počítač nevystavujte extrémnym teplotám (menej ako 5°C a viac ako 35°C).
v Niektoré zariadenia, ako napríklad stolné ventilátory a čističky vzduchu môžu
produkovať záporné ióny. Ak je počítač v blízkosti takýchto zariadení a dlhší čas je
vystavený vzduchu so zápornými iónmi, môže sa nabiť elektrostatickou elektrinou.
Vybiť ho môžete tak, že sa rukami dotknete klávesnice alebo iných častí počítača.
Vybitie je možné aj cez konektory na vstupných a výstupných zariadeniach
pripojených k počítaču. Aj keď tento druh vybitia (ESD) je opačný oproti vybitiu z
vášho tela alebo odevu smerom na počítač, predstavuje také isté riziko poškodenia
počítača.
Váš počítač je navrhnutý a vyrobený tak, aby minimalizoval riziko poškodenia
elektrostatickou elektrinou. Avšak napriek tomu môže elektrostatický náboj,
presahujúci určitý limit, zvýšiť riziko spôsobené ESD. Z toho dôvodu by ste mali pri
používaní počítača v blízkosti zariadení produkujúcich záporné ióny dodržiavať
nasledujúce pokyny:
Vyhnite sa priamemu vystaveniu počítača vzduchu zo zariadení produkujúcich
záporné ióny.
Počítač a jeho periférne zariadenia umiestnite od takýchto zariadení čo najďalej.
Ak je to možné, počítač uzemnite, aby ste zabezpečili bezpečné elektrostatické
vybitie.
Poznámka: Nie všetky takéto zariadenia spôsobujú podstatný elektrostatický náboj.
© Copyright Lenovo 2009 5
S počítačom zaobchádzajte opatrne
v Nevkladajte žiadne predmety (vrátane papiera) medzi displej a klávesnicu alebo
opierku dlaní.
v Displej je navrhnutý na otváranie a používanie pri uhle trochu väčšom ako 90
stupňov. Displej neotvárajte pri uhle väčšom ako 180 stupňov, pretože by mohlo dôjsť
k poškodeniu pántu na počítači.
v Počítač neobracajte, keď je pripojený napájací adaptér. Mohli by ste poškodiť
konektor pre adaptér.
Zaregistrujte váš počítač
v Zaregistrujte vaše produkty ThinkPad u spoločnosti Lenovo (pozrite si webovú
stránku: http://www.lenovo.com/register). Môže to napomôcť vráteniu počítača v
prípade jeho straty alebo krádeže. Registráciou vášho počítača umožníte spoločnosti
Lenovo, aby vás v budúcnosti upozorňovala na nové technické možnosti a
aktualizácie.
Počítač prenášajte správne
v Pred premiestnením počítača odstráňte všetky médiá, vypnite pripojené zariadenia a
odpojte všetky káble.
v Pri dvíhaní otvoreného počítača ho držte za spodnú časť. Počítač nedvíhajte a nedržte
za displej.
S pamäťovými médiami a jednotkami zaobchádzajte podľa pokynov
v Ak sa váš počítač dodáva s optickou jednotkou, nedotýkajte sa povrchu disku ani
šošovky na podnose.
v Skôr ako podnos disku zatvoríte, musíte disk CD alebo DVD pevne nasunúť na
centrálny otočný bod optickej jednotky.
v Na vašom Prenosný počítač ThinkPad použite len optické jednotky navrhnuté na
použitie v pozícii Ultrabay
Slim.
v Pri inštalácii jednotky HDD, SSD alebo optickej jednotky postupujte podľa pokynov,
dodaných s vaším hardvérom, a na zariadení použite tlak len tam, kde to je potrebné.
v Ak vymieňate jednotku HDD alebo SSD, vypnite počítač.
v Pri výmene primárnej jednotky HDD alebo SSD znova pripojte kryt slotu jednotky.
v Keď svoje externé a vymeniteľný pevné disky alebo optické jednotky práve
nepoužívate, majte ich uložené vo vhodných kontajneroch alebo baleniach.
v Pred nainštalovaním ktoréhokoľvek z nasledujúcich zariadení sa dotknite kovovej
platne alebo uzemneného kovového predmetu.
Pamäťový modul
Karta PCI Express Mini Card
PC Card
ExpressCard
CompactFlash
Smart Card
6 ThinkPad T400s Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Pamäťová karta, napríklad xD-Picture Card, SD Card, Memory Stick alebo
MultiMediaCard
Komunikačná dcérska karta
Týmto spôsobom sa zredukuje statická energia vo vašom tele. Statická energia by
mohla toto zariadenie poškodiť.
Poznámka: Všetky uvedené zariadenia nie súčasťou vášho počítača.
v Pri prenose údajov z média Flash Media Card, ako je napríklad karta SD Card,
neprepínajte pred dokončením prenosu počítač do pohotovostného režimu alebo
režimu hibernácie. Mohlo by to spôsobiť poškodenie údajov.
Váš počítač neupravujte
v Váš počítač môže rozoberať a opravovať len technik autorizovaný na opravu
produktov ThinkPad.
v Neupravujte ani nenalepujte žiadne blokovacie úchytky, aby zostal displej otvorený
alebo zatvorený.
Pri nastavovaní hesiel buďte opatrný
v Zapamätajte si svoje heslá. Ak zabudnete heslo supervízora alebo heslo pre pevný
disk, autorizovaný poskytovateľ servisu Lenovo ho nebude môcť resetovať a vy budete
musieť vymeniť systémovú dosku alebo jednotku HDD alebo SSD.
Starostlivosť o snímač odtlačkov prstov
Nasledujúce činnosti by mohli zničiť snímač odtlačkov prstov alebo zapríčiniť jeho
nesprávne fungovanie:
v Poškriabanie povrchu snímača tvrdým, ostrým predmetom.
v Poškriabanie povrchu snímača nechtom.
v Používanie snímača špinavým prstom.
Ak zistíte niektorý z nasledujúcich stavov, jemne očistite povrch snímača suchou,
mäkkou, bezprašnou látkou:
v Povrch snímača je špinavý alebo na ňom škvrny.
v Povrch snímača je vlhký.
v Snímač často zlyháva pri registrovaní alebo overovaní odtlačkov prstov.
Čistenie povrchu počítača
Informácie o úlohe
Príležitostne vyčistite svoj počítač podľa týchto pokynov:
1. Pripravte si zmes jemného kuchynského čistiaceho prostriedku (bez obsahu
abrazívneho prášku a silných chemikálií, ako napríklad kyseliny alebo zásady).
Zmiešajte ho s vodou v pomere 5 dielov vody na 1 diel čistiaceho prostriedku.
2. Namočte do roztoku špongiu.
3. Vyžmýkajte prebytočnú tekutinu zo špongie.
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač Prenosný počítač ThinkPad 7
4. Krúživým pohybom špongie poutierajte povrch a dbajte na to, aby prebytočná
tekutina nekvapkala.
5. Vyutierajte povrch a odstráňte čistiaci prostriedok.
6. Prepláchnite špongiu v čistej tečúcej vode.
7. Poutierajte povrch čistou špongiou.
8. Poutierajte povrch znova suchou, mäkkou látkou bez chĺpkov.
9. Počkajte, kým povrch úplne nevyschne a odstráňte z neho všetky vlákna.
Čistenie klávesnice počítača
1. Namočte čistý, mäkký kúsok látky do izopropylalkoholu.
2. Utrite látkou povrch každého klávesu. Klávesy utierajte postupne. Ak utierate
niekoľko klávesov naraz, látka sa môže zachytiť o susedný kláves a môže ho
poškodiť. Dávajte pozor, aby sa medzi klávesy nedostala žiadna tekutina.
3. Nechajte klávesnicu vyschnúť.
4. Na odstránenie všetkých omrviniek a prachu spod klávesov použite vzduchový čistič
fotoaparátu s kefkou alebo studený vzduch zo sušiča vlasov.
Poznámka: Čistiaci prostriedok nikdy nenanášajte priamo na displej ani
klávesnicu.
Čistenie obrazovky počítača
1. Jemne poutierajte obrazovku suchou mäkkou látkou bez chĺpkov. Ak na obrazovke
objavíte škrabanec, môže to byť iba odtlačok z klávesnice alebo ukazovacieho
zariadenia TrackPoint
®
, prenesený zatlačením na obrazovku z vonkajšej strany.
2. Utrite ju alebo oprášte pomocou jemnej, suchej látky.
3. Ak sa vám nepodarilo škvrnu odstrániť, navlhčite mäkkú látku bez chĺpkov do vody
alebo zmesi izopropylalkoholu a vody neobsahujúcej nečistoty v pomere 1:1.
4. Vyžmýkajte všetku prebytočnú tekutinu.
5. Znova obrazovku poutierajte; dbajte na to, aby tekutina nenakvapkala na počítač.
6. Pred zatvorením displeja ho dosucha utrite.
8 ThinkPad T400s Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom
Často kladené otázky
V tejto časti uvedené často kladené otázky aj s odkazmi, kde nájdete podrobné
odpovede. Podrobné informácie o jednotlivých publikáciách, ktoré sa dodávajú spolu s
počítačom Prenosný počítač ThinkPad, obsahuje “Táto príručka a ďalšie publikácie” na
strane 1.
Bezpečnosť
1 Aké bezpečnostné opatrenia by som mal pri používaní počítača dodržiavať?
Podrobné informácie o bezpečnosti nájdete v publikácii Príručka o bezpečnosti a
zárukách.
Záruka
1 Kde nájdem informácie o záruke?
Podrobné záručné informácie nájdete v publikácii Príručka o bezpečnosti a zárukách.
Záruku týkajúcu sa vášho počítača, spolu so záručnou lehotou a typom záručného
servisu, nájdete v Príloha A, “Informácie o záruke”, na strane 55 a na stránke podpory
Lenovo http://www.lenovo.com/CRUs.
Užitočné informácie
1 Ako sa vyhnem problémom s počítačom?
Pozrite si kapitolu “Dôležité upozornenia” na strane v a časť Kapitola 2, “Starostlivosť
o váš počítač Prenosný počítač ThinkPad”, na strane 5 v tejto príručke. Viaceré tipy
nájdete v nasledujúcich častiach Access Help:
v Preventing problems
v Odstraňovanie problémov
v Lenovo System Toolbox
2 Jednotka pevného disku môjho počítača je plná.
Pozrite si “Všeobecné rady na zamedzenie problémov” v príručke Access Help.
Poznámka: Ak váš systém beží a máte k dispozícii Access Help, pozrite si Access Help. V tejto kapitole nájdete
informácie, ktoré vám môžu pomôcť, ak systém pomoci Access Help nie je dostupný.
© Copyright Lenovo 2009 9
3 Sprievodca inštaláciou Client Security Solution sa spustí hneď po zavedení alebo
reštarte systému Windows. Ako môžem zabrániť jeho spusteniu?
Aby ste zabezpečili bezpečnosť vášho počítača, nainštalujte ThinkVantage Client
Security Solution.
4 Môj počítač nefunguje správne.
Pozrite si časť “Problem solving” v systéme pomoci Access Help. V tejto príručke
popísané len metódy odstraňovania problémov, keď systém online pomoci Access
Help nie je k dispozícii.
Pozrite si Lenovo System Toolbox. Táto aplikácia je diagnostický program, fungujúci
v operačnom systéme Operačný systém Windows.
5 Ako sa môžem spojiť s Centrom podpory zákazníkov?
Pozrite si kapitolu Kapitola 6, “Pomoc a servis”, na strane 47 tejto príručky. Telefónne
čísla najbližšieho Centra podpory zákazníkov nájdete v zozname “Celosvetový
telefónny zoznam” na strane 49.
Komponenty a špecifikácie
1 Aké hlavné hardvérové komponenty môjho nového počítača?
Pozrite si časť “About your computer” v systéme pomoci Access Help.
2 Kde nájdem podrobné špecifikácie pre môj počítač?
Pozrite si http://www.lenovo.com/think/support.
Aktualizácia a výmena
1 Potrebujem aktualizovať zariadenie alebo Potrebujem vymeniť jedno z týchto
zariadení: jednotku HDD, SSD, kartu PCI Express Mini Card, pamäť, klávesnicu,
dlľňovú opierku alebo iné zariadenia.
Pozrite si kapitolu Príloha B, “Dielce CRU ”, na strane 59 tejto príručky, v ktorej
nájdete zoznam zákazníkom vymeniteľných dielcov spolu s umiestnením pokynov na
demontáž alebo výmenu komponentov.
Disky obnovy
1 Kde nájdem disky obnovy?
10 ThinkPad T400s Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Váš počítač ste mohli dostať s alebo bez disku obnovy alebo disku Windows v
závislosti od vášho modelu. Vysvetlenie alternatívnych metód obnovy ponúkaných
spoločnosťou Lenovo nájdete v tejto príručke v časti “Obnovenie pôvodného obsahu”
na strane 35.
Spustenie BIOS Setup Utility
Informácie o úlohe
Váš počítač obsahuje program s názvom BIOS Setup Utility, ktorý vám umožňuje výber
rôznych parametrov nastavenia.
v Config: Nastavenie konfigurácie vášho počítača.
v Date/Time: Nastavenie dátumu a času.
v Security: Nastavenie vlastností bezpečnosti.
v Startup: Nastavenie zariadenia na spustenie.
v Restart: Reštartovanie systému.
v Program na diagnostiku jednotky HDD: Spustite diagnostický test jednotky HDD
alebo SSD.
Ak chcete spustiť BIOS Setup Utility, postupujte takto:
1. Aby ste predišli strate údajov, zálohujte si údaje a register počítača. Podrobnosti
nájdete v časti “Používanie vášho počítača” v systéme pomoci Access Help.
2. Počítač vypnite a znovu ho zapnite.
3. Keď sa zobrazí logo ThinkPad, stlačte kláves F1, aby ste spustili BIOS Setup Utility.
Ak ste nastavili heslo supervízora, po zadaní hesla sa zobrazí ponuka BIOS Setup
Utility. Program môžete tiež spustiť stlačením klávesu Enter namiesto zadania hesla
supervízora, ale nebudete môcť meniť parametre, ktoré chránené hlavným heslom.
Viac informácií nájdete v zabudovanej pomoci.
4. Pomocou kurzorových klávesov prejdite na položku, ktorú chcete zmeniť. Keď je
položka zvýraznená, stlačte kláves Enter. Zobrazí sa podponuka.
5. Zmeňte požadované položky. Ak chcete zmeniť hodnotu položky, použite kláves F5
alebo F6. Ak položka podponuku, môžete ju zobraziť stlačením klávesu Enter.
6. Podponuku ukončite stlačením klávesu F3 alebo Esc. Ak sa nachádzate vo vnorenej
podponuke, opakovane stláčajte Esc, kým nedosiahnete ponuku BIOS Setup
Utility.
Poznámka: Ak chcete obnoviť továrenské nastavenia, stlačte kláves F9, ktorým
zavediete štandardné nastavenia. V podponuke Restart môžete vybrať aj voľbu
zavedenia štandardných nastavení, alebo môžete zmeny vymazať.
7. Vyberte Restart a stlačte Enter. Presuňte kurzor na voľbu, ktorou chcete reštartovať
počítač, potom stlačte kláves Enter. Počítač sa reštartuje.
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 11
Diagnostika problémov
Ak nastane problém s počítačom, postupujte pri jeho riešení podľa nasledujúcich
inštrukcií.
v Ak neviete spustiť operačný systém, pozrite si časť “Diagnostika problémov použitím
Lenovo System Toolbox od PC-Doctor”.
v Ak neviete spustiť operačný systém, pozrite si časť “Diagnostika problémov pomocou
aplikácie PC-Doctor z pracovnej plochy Rescue and Recovery” na strane 13.
v Ak váš počítač problém s jednotkou pevného disku, pozrite si časť “Program
diagnostiky HDD” na strane 13.
Diagnostika problémov použitím Lenovo System Toolbox od PC-Doctor
Informácie o úlohe
Ak máte problém s počítačom, môžete ho otestovať použitím aplikácie System Toolbox
by PC-Doctor
®
.
Ak chcete spustiť Lenovo System Toolbox od PC-Doctor, postupujte takto:
1. Kliknite na Start.
2. Presuňte kurzor na All Programs, Lenovo Services, Lenovo System Toolbox od
PC-Doctor.
3. Kliknite na Lenovo System Toolbox od PC-Doctor.
Výsledky
Viac informácií o aplikácii Lenovo System Toolbox od PC-Doctor nájdete v pomoci
tohto programu.
Upozornenie:
v Ak potrebujete pomoc alebo ďalšie informácie o tomto probléme, vyberte
čokoľvek z nasledovného:
Stav systému
Bezpečnosť systému
Diagnostika a nástroje
v Spustenie akéhokoľvek testu môže trvať niekoľko minút alebo dlhšie.
Vyhraďte si čas na vykonanie celého testu, neprerušujte ho.
Ak sa chystáte kontaktovať Centrum podpory zákazníkov, vytlačte si protokol testu, aby
ste mohli bez zdržania poskytnúť technikovi potrebné informácie.
12 ThinkPad T400s Príručka o servise a odstraňovaní problémov
Diagnostika problémov pomocou aplikácie PC-Doctor z pracovnej plochy
Rescue and Recovery
Informácie o úlohe
Použitím PC-Doctor z Rescue and Recovery môžete diagnostikovať svoj systém bez
spustenia operačného systému.
Ak chcete spustiť PC-Doctor, postupujte takto:
1. Počítač vypnite a znovu ho zapnite.
2. Keď sa zobrazí logo ThinkPad, ihneď stlačte ThinkVantage . Otvorí sa pracovná
plocha Rescue and Recovery.
3. Kliknite na Diagnose hardware.
Výsledky
Viac informácií o aplikácii PC-Doctor nájdete v pomoci tohto programu.
Program diagnostiky HDD
Informácie o úlohe
Ak vaša jednotka pevného disku (HDD) alebo jednotka SSD nefunguje správne,
problém môžete odhaliť spustením diagnostického programu HDD v Lenovo System
Toolbox od PC-Doctor.
Ak chcete spustiť diagnostický program, postupujte nasledovne:
1. Kliknite na Start.
2. Presuňte kurzor na All Programs, Lenovo Services, Lenovo System Toolbox od
PC-Doctor.
3. Kliknite na Lenovo System Toolbox od PC-Doctor.
4. Vyberte Diagnostics and Tools.
5. V časti Manage Hard Drive vyberte Test Hard Drive.
6. Ak diagnostický program zobrazí chybové správy, požiadajte o servis Centrum
podpory zákazníkov. Je možné, že test si vyžiada spustenie ďalších testov. Postupujte
podľa zobrazovaných inštrukcií, aby ste dokončili všetky testy.
Ak diagnostika nevráti žiadne chyby, ale stále máte podozrenie, že niečo nie je v
poriadku, alebo ak neviete spustiť Windows, potom môžete problém odhaliť spustením
diagnostického programu HDD v BIOS Setup Utility.
Ak chcete spustiť diagnostický program, postupujte nasledovne:
1. Počítač vypnite a znovu ho zapnite.
2. Keď sa zobrazí logo ThinkPad, stlačte kláves F1, aby ste spustili BIOS Setup Utility.
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 13
3. Použitím kurzorových klávesov vyberte HDD diagnostic program a stlačte kláves
Enter. Otvorí sa ponuka programu diagnostiky HDD.
4. Pomocou kurzorových klávesov vyberte Main hard disk drive alebo Ultrabay
hard disk drive. Stlačte Enter, aby ste spustili diagnostický program. Diagnostický
program spustí test overenia správnosti čítania a test rýchlosti vami vybratej
jednotky a oznámi svoje zistenia.
5. Ak diagnostický program zobrazí chybové správy, požiadajte o servis Centrum
podpory zákazníkov. Diagnostický program môže vrátiť jedno alebo obe nasledujúce
chybové hlásenia:
Pre hlavnú úložnú jednotku:
v Error code 0000: Read verification failed
v Error code 0100: Speed test failed
v Error code 0200: Controller Diag failed
Pre úložnú jednotku Ultrabay:
v Error code 0002: Read verification failed
v Error code 0102: Speed test failed
v Error code 0202: Controller Diag failed
Odstraňovanie problémov
Ak v tejto časti nenájdete riešenie vášho problému, pozrite si systém online pomoci
Access Help. Nasledujúca časť opisuje len problémy, ktoré môžu znemožniť spustenie
tohto systému pomoci.
Chybové správy
Poznámka:
1. Znak x v tabuľkách predstavuje ľubovoľný znak.
2. Verzia uvedeného produktu Lenovo System Toolbox je Lenovo System Toolbox od
PC-Doctor.
Správa Riešenie
0176: System Security
- The System has been
tampered with.
Táto správa sa zobrazí po odstránení bezpečnostného čipu a jeho
vrátení alebo pri inštalácii nového čipu. Ak chcete chybu odstrániť,
spustite BIOS Setup Utility. Ak to nevyrieši problém, počítač dajte
opraviť.
0182: Bad CRC2. Enter
BIOS Setup and load
Setup defaults.
Kontrolný súčet nastavenia CRC2 v EEPROM je nesprávny. Stlačte F1,
ak chcete prejsť do BIOS Setup Utility. Stlačte kláves F9 a potom
Enter, aby sa načítali predvolené nastavenia. Stlačte kláves F10 a
potom Enter, aby sa reštartoval systém.
14 ThinkPad T400s Príručka o servise a odstraňovaní problémov
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84

Lenovo ThinkPad T400s Príručka O Servise A Odstraňovaní Problémov

Typ
Príručka O Servise A Odstraňovaní Problémov