Lenovo ThinkPad X60 Tablet, THINKPAD X60S Sprievodca Servisom A Odstraňovaním Problémov

  • Dobrý deň! Prečítal som si servisnú a troubleshooting príručku pre Lenovo ThinkPad X60. Som pripravený odpovedať na vaše otázky týkajúce sa riešenia problémov, obnovy systému, starostlivosti o zariadenie a záručných podmienok. Príručka obsahuje podrobné informácie o diagnostike hardvéru, riešení bežných problémov a postupoch obnovy.
  • Čo mám robiť, ak sa môj počítač nezapne?
    Ako môžem obnoviť pôvodný obsah pevného disku?
    Čo robiť, ak zabudnem heslo?
    Kde nájdem informácie o záruke?
ThinkPad
®
X60
Sprievodca
servisom a odstraňovaním
problémov
Obsahuje:
v Úvod k ďalším zdrojom informácií
v Dôležité rady týkajúce sa starostlivosti o počítač
v Diagnostika a odstraňovanie problémov
v Možnosti obnovy
v Pomoc a servis
v Záručné informácie týkajúce sa vášho počítača
ThinkPad
®
X60
Sprievodca
servisom a odstraňovaním
problémov
Poznámka
Skôr ako začnete používať tieto informácie a produkt, prečítajte si nasledujúcu dokumentáciu:
v Príručka o bezpečnosti a zárukách, ktorá je súčasťou balenia s touto príručkou.
v Informácie týkajúce sa bezdrôtového pripojenia k sieti v online systéme pomoci Access Help a v časti Príloha D,
“Poznámky”, na strane 53.
v Publikáciu ThinkPad Vyhlásenia o smerniciach, ktorá sa nachádzala v balení spolu s touto publikáciou.
Prvé vydanie (August 2006)
© Copyright Lenovo 2006. Všetky práva vyhradené.
Obsah
Dôležité upozornenia . . . . . . . . .v
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií . . . .1
Táto príručka a ďalšie publikácie . . . . . . .1
Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla
ThinkVantage . . . . . . . . . . . .2
Kapitola 2. Starostlivosť o počítač ThinkPad 3
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 7
Často kladené otázky . . . . . . . . . .8
Diagnostika problémov . . . . . . . . .9
Diagnostika HDD z BIOS Setup Utility . . .10
Diagnostika problémov pomocou PC-Doctor zo
servisného oddielu . . . . . . . . .10
Odstraňovanie problémov . . . . . . . .10
Chybové správy . . . . . . . . . .10
Chyby bez správ . . . . . . . . . .15
Problém s heslom . . . . . . . . . .16
Problémy s klávesnicou . . . . . . . .17
Problémy s úsporným režimom alebo
hibernáciou . . . . . . . . . . .17
Problémy s obrazovkou . . . . . . . .18
Problémy s batériou . . . . . . . . .19
Problém jednotky pevného disku . . . . .20
Problémy autentifikácie pomocou odtlačku prsta 20
Problém so spustením . . . . . . . .20
Iné problémy . . . . . . . . . . .21
Spustenie programu BIOS Setup Utility . . . .21
Kapitola 4. Možnosti obnovy . . . . . .23
Používanie programu Rescue and Recovery . . .23
Obnova pôvodného obsahu . . . . . . . .23
Obnova údajov . . . . . . . . . . .24
Inštalácia nového operačného systému . . . .24
Kapitola 5. Rozširovanie a výmena
zariadení . . . . . . . . . . . . .25
Výmena batérie . . . . . . . . . . .25
Výmena pevného disku . . . . . . . . .27
Výmena pamäte . . . . . . . . . . .29
Kapitola 6. Pomoc a servis . . . . . .33
Pomoc a servis . . . . . . . . . . .33
Pomoc prostredníctvom internetu . . . . . .33
Volanie Centra podpory zákazníkov . . . . .33
Pomoc kdekoľvek na svete . . . . . . . .35
Príloha A. Informácie o záruke . . . . .37
Informácie o záruke . . . . . . . . . .37
Záručná doba . . . . . . . . . . .37
Typy záručného servisu . . . . . . . .40
Celosvetový telefónny zoznam . . . . . .41
Príloha B. Jednotky vymeniteľné
zákazníkom (CRU) . . . . . . . . .47
Príloha C. Funkcie a špecifikácie . . . .49
Vlastnosti . . . . . . . . . . . . .49
Špecifikácie . . . . . . . . . . . .50
Príloha D. Poznámky . . . . . . . .53
Poznámky . . . . . . . . . . . . .53
Oznam týkajúci sa televízneho výstupu . . .54
Poznámky o elektronických emisiách . . . . .54
Vyhlásenie Federálnej komunikačnej komisie
(FCC) . . . . . . . . . . . . .54
Vyhlásenie o súlade s Priemyselnými emisiami
Kanady triedy B . . . . . . . . . .55
Avis de conformité à la réglementation
d’Industrie Canada . . . . . . . . .55
Vyhlásenie o súlade s normami European Union
EMC Directive . . . . . . . . . .55
Dôležité informácie týkajúce sa smernice European
Directive 2002/96/EC . . . . . . . . .56
Ponuka softvéru IBM Lotus . . . . . . . .57
Ochranné známky . . . . . . . . . . .58
Index . . . . . . . . . . . . . .61
© Copyright Lenovo 2006 iii
iv ThinkPad
®
X60 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Dôležité upozornenia
Keď je počítač zapnutý alebo keď sa nabíja batéria, nenechávajte jeho
spodnú časť, ani žiadnu inú časť, ktorá sa počas prevádzky zohrieva,
dlhší čas v kontakte s vaším telom.
Napájací adaptér pripojený do elektrickej zásuvky a počítača produkuje teplo. Počas
používania by sa nemal dostať do kontaktu so žiadnou časťou vášho tela. Napájací
adaptér nikdy nepoužívajte na zohrievanie svojho tela. Dlhší kontakt môže spôsobiť
popáleniny pokožky aj cez odev.
Káble napájacieho adaptéra, myši, klávesnice, tlačiarne alebo iného elektronického
zariadenia a káble telekomunikačných liniek veďte tak, aby neboli stlačené počítačom
alebo iným objektom, aby sa po nich nestúpalo a aby neboli vystavené vplyvom, ktoré
by mohli narušiť fungovanie vášho počítača. Silné stlačenie kábla môže spôsobiť jeho
poškodenie alebo zničenie.
Aby ste predišli zničeniu pevného disku a následnej strate údajov, pred
prenášaním počítača prepnite počítač do pohotovostného režimu
stlačením Fn+F4 alebo ho vypnite. Pred prenášaním sa uistite, že
indikátor úsporného režimu svieti (nazeleno).
© Copyright Lenovo 2006 v
Na počítač či displej alebo externé zariadenia nehádžte a neumiestňujte
ťažké predmety, neudierajte, neškriabte a netlačte naň, nemykajte ním.
Používajte kvalitný prepravný obal, ktorý poskytuje adekvátne
odpruženie a ochranu. Počítač nevkladajte do tesného kufríka ani tašky.
Do blízkosti počítača neumiestňujte žiadne tekutiny, aby ste predišli
obliatiu a nepribližujte sa s počítačom k vode, aby ste predišli riziku
zásahu elektrickým prúdom.
Dôležité upozornenia
vi ThinkPad
®
X60 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií
Táto príručka a ďalšie publikácie
Nastavovací leták
obsahuje informácie, ktoré vám pomôžu rozbaliť počítač ThinkPad a začať.
Obsahuje tiež niekoľko tipov pre prvoužívateľov a predstavuje softvér
predinštalovaný spoločnosťou Lenovo.
Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
poskytuje informácie týkajúce sa starostlivosti o počítač ThinkPad, základné
informácie o odstraňovaní problémov, niektoré postupy zotavenia, informácie o
pomoci a servise a záručné informácie pre váš počítač. Informácie o
odstraňovaní problémov uvedené v tejto príručke sa vzťahujú len na problémy,
ktoré môžu znemožniť prístup k podrobnému informačnému portálu s názvom
Productivity Center, ktorý sa pri dodaní nachádza na vašom počítači
ThinkPad.
Centrum pomoci Access Help
je komplexná príručka, dostupná online, ktorá poskytuje odpovede na väčšinu
otázok týkajúcich sa vášho počítača. Pomôže vám pri konfigurácii
predinštalovaných komponentov a nástrojov a pri riešení problémov. Ak chcete
otvoriť Access Help, kliknite na Start, vyberte All Programs (v inom vydaní
Windows
®
ako Windows XP vyberte Programs); a následne ThinkVantage
®
.
Kliknite na Access Help.
poskytuje jednoduchý prístup k softvérovým nástrojom a kľúčovým lokalitám
spoločnosti Lenovo, vďaka čomu nepotrebujete so sebou nosiť ďalšie príručky.
Ak chcete otvoriť Productivity Center, stlačte tlačidlo ThinkVantage na
klávesnici. Ďalšie informácie o používaní tlačidla ThinkVantage nájdete v časti
“Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla ThinkVantage” na strane 2.
Príručka Príručka o bezpečnosti a zárukách
obsahuje všeobecné bezpečnostné pokyny a plné znenie zmluvy o obmedzenej
záruke spoločnosti Lenovo.
Publikácia Vyhlásenia o smerniciach
dopĺňa informácie obsiahnuté v tejto príručke. Prečítajte si ju skôr, ako začnete
používať bezdrôtové funkcie vášho počítača ThinkPad. Počítač ThinkPad X60
vyhovuje rádiofrekvenčným normám a bezpečnostným štandardom všetkých
krajín a oblastí, v ktorých bol schválený na bezdrôtové používanie. Váš počítač
ThinkPad budete musieť nainštalovať a používať prísne v súlade s miestnymi
nariadeniami RF.
© Copyright Lenovo 2006 1
Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla ThinkVantage
Modré tlačidlo ThinkVantage vám môže pomôcť v mnohých situáciách, keď počítač
funguje normálne, aj v opačnom prípade. Stlačením tlačidla ThinkVantage otvoríte
Productivity Center a získate tak prístup k informatívnym obrázkom a jednoduchým
pokynom, ako začať a efektívne používať váš počítač.
Pomocou tlačidla ThinkVantage môžete tiež prerušiť spúšťaciu postupnosť počítača a
spustiť pracovný priestor Rescue and Recovery, ktorý beží nezávisle od operačného
systému Windows a je pred ním skrytý.
Vyhľadávanie informácií
2 ThinkPad
®
X60 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Kapitola 2. Starostlivosť o počítač ThinkPad
Počítač je navrhnutý na spoľahlivé fungovanie v normálnych pracovných prostrediach,
ale pri jeho obsluhe treba dodržiavať určité zásady. Ak budete dodržiavať nasledovné
dôležité tipy, využijete počítač čo najviac k vlastnej spokojnosti.
Dôležité tipy:
Dbajte na to, kde a ako pracujete
v Keď je počítač zapnutý alebo keď sa nabíja batéria, nenechávajte jeho spodnú časť, ani
žiadnu inú časť, ktorá sa počas prevádzky zohrieva, dlhší čas v kontakte s vaším
telom. Počas normálnej prevádzky produkuje počítač teplo. Toto teplo závisí od
aktivity systému a úrovne nabíjania batérie. Dlhší kontakt s telom, hoci aj cez
oblečenie, môže spôsobiť nepohodlie, prípadne popálenie pokožky.
v Napájací adaptér pripojený do elektrickej zásuvky a počítača produkuje teplo. Počas
používania by sa nemal dostať do kontaktu so žiadnou časťou vášho tela. Napájací
adaptér nikdy nepoužívajte na zohrievanie svojho tela. Dlhší kontakt môže spôsobiť
popáleniny pokožky aj cez odev.
v Káble napájacieho adaptéra, myši, klávesnice, tlačiarne alebo iného elektronického
zariadenia a káble telekomunikačných liniek veďte tak, aby neboli stlačené počítačom
alebo iným objektom, aby sa po nich nestúpalo a aby neboli vystavené vplyvom,
ktoré by mohli narušiť fungovanie vášho počítača. Silné stlačenie kábla môže spôsobiť
jeho poškodenie alebo zničenie.
v Neumiestňujte do blízkosti počítača žiadne tekutiny, aby ste predišli obliatiu a
nepribližujte sa s počítačom k vode, aby ste predišli riziku úrazu elektrickým prúdom.
v Obalové materiály uložte bezpečne mimo dosahu detí, aby ste predišli riziku
zadusenia spôsobeného plastovými obalmi.
v Nenechávajte počítač v blízkosti magnetov, aktivovaných mobilných telefónov,
elektrických spotrebičov alebo reproduktorov (do 13 cm/5 palcov).
v Počítač nevystavujte extrémnym teplotám (pod 5°C/41°F alebo nad 35°C/95°F).
S
počítačom zaobchádzajte opatrne
v Neumiestňujte žiadne objekty (ani papier) medzi obrazovku a klávesnicu alebo pod
klávesnicu.
v Na počítač či displej alebo externé zariadenia nehádžte a neumiestňujte ťažké
predmety, neudierajte, neškriabte a netlačte naň, netraste ním.
v Displej je navrhnutý na otváranie a používanie pri uhle trochu väčšom ako 90
stupňov. Displej neotvárajte o viac ako 180 stupňov, pretože hrozí poškodenie kĺbu.
Počítač
prenášajte správne
© Copyright Lenovo 2006 3
v Pred premiestnením počítača odstráňte všetky médiá, vypnite pripojené zariadenia a
odpojte všetky káble.
v Pred premiestnením počítača skontrolujte, či je v úspornom režime, v režime
hibernácie alebo je vypnutý. Predídete tým poškodeniu jednotky pevného disku a
strate údajov.
v Pri dvíhaní otvoreného počítača ho držte za spodok. Počítač nedvíhajte a nedržte za
displej.
v Používajte kvalitný prepravný obal, ktorý poskytuje adekvátne odpruženie a ochranu.
Počítač nevkladajte do tesného kufríka ani tašky.
Zaobchádzajte
správne s pamäťovými médiami a jednotkami
v Nikdy nevkladajte diskety pod uhlom, viac diskiet alebo diskety so zle pripevnenými
nálepkami, pretože by mohli upchať jednotku.
v Ak sa váš počítač dodáva s optickou jednotkou, nedotýkajte sa povrchu disku ani
šošovky optickej jednotky.
v Skôr ako jednotku zatvoríte, musíte disk CD alebo DVD pevne nasunúť na centrálny
otočný bod optickej jednotky.
v Pri inštalácii pevného disku, diskety alebo optickej jednotky postupujte podľa
inštrukcií dodaných spolu s týmto hardvérom a silu použite iba v prípadoch, keď je to
potrebné.
Pri
nastavovaní hesiel buďte opatrní
v Zapamätajte si svoje heslá. Ak ste zabudli heslo supervízora alebo heslo pevného
disku, poskytovateľ autorizovaného servisu spoločnosti Lenovo ho nedokáže resetovať
a vy budete asi musieť vymeniť systémovú dosku alebo pevný disk.
Iné
dôležité tipy
v Modem vášho počítača môže použiť len analógovú telefónnu sieť alebo verejnú
telefónnu sieť (PSTN). Modem nepripájajte k PBX (private branch exchange) ani k
inej digitálnej telefónnej linke, pretože by to mohlo poškodiť modem. Analógové
telefónne linky sa zvyčajne používajú v domoch, zatiaľ čo digitálne telefónne linky sa
skôr používajú v hoteloch alebo kancelárskych budovách. Ak si nie ste istý, akú
telefónnu linku používate, kontaktujte svoju telefónnu spoločnosť.
v Počítač môže obsahovať ethernetový konektor a konektor pre modem. Ak obsahuje
oba, komunikačný kábel zapojte do správneho konektora, aby ste konektor
nepoškodili.
v Zaregistrujte si svoje produkty ThinkPad u spoločnosti Lenovo (pozrite si webovú
stránku: www.lenovo.com/register). Môže to napomôcť vráteniu počítača v prípade
jeho straty alebo krádeže. Registráciou vášho počítača umožníte spoločnosti Lenovo
vás v budúcnosti upozorňovať na nové technické možnosti a aktualizácie.
v Váš počítač môže rozoberať a opravovať len technik autorizovaný na opravu
produktov ThinkPad.
Starostlivosť o počítač ThinkPad
4 ThinkPad
®
X60 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
v Neupravujte ani nenalepujte žiadne blokovacie úchytky, aby zostal displej otvorený
alebo zatvorený.
v Kým je zapojený napájací adaptér, počítač neobracajte. Mohol by sa poškodiť
konektor pre adaptér.
v Ak vyberáte zariadenie z jeho pozície alebo inak kontrolujete, či je toto zariadenie
zapojiteľné za chodu, vypnite počítač.
v Pri výmene zariadení preinštalujte predné strany plastových panelov (ak dodané).
v Keď externé a vymeniteľné pevné disky, diskety alebo optické jednotky nepoužívate,
odkladajte ich do vhodných puzdier alebo obalov.
v Pred nainštalovaním ktoréhokoľvek z nasledujúcich zariadení sa dotknite kovovej
platne alebo uzemneného kovového predmetu. Týmto spôsobom zredukujete statickú
elektrickú energiu vo vašom tele. Statická elektrická energia by mohla toto zariadenie
poškodiť.
PC Card
Smart Card
Pamäťová karta, napríklad xD-Picture Card, SD Card, Memory Stick alebo
MultiMediaCard
Pamäťový modul
Karta PCI Expess Mini Card
Komunikačná dcérska karta
v Pri prenose údajov na kartu alebo z karty typu Flash Media Card, ako je napríklad
karta SD card, neprepínajte počítač pred dokončením prenosu údajov do
pohotovostného režimu alebo režimu hibernácie. Mohlo by to spôsobiť poškodenie
údajov.
Čistenie
povrchu počítača
Počítač čistite podľa týchto pokynov:
1. Pripravte si zmes jemného kuchynského čistiaceho prostriedku (používajte len
čistiace prostriedky, ktoré neobsahujú abrazívny prášok alebo silné chemikálie, ako
napríklad kyseliny alebo zásady). Zmiešajte ho s vodou v pomere 5 dielov vody na 1
diel čistiaceho prostriedku.
2. Namočte do roztoku špongiu.
3. Vyžmýkajte prebytočnú tekutinu zo špongie.
4. Krúživým pohybom špongie poutierajte povrch a dbajte na to, aby prebytočná
tekutina nekvapkala.
5. Vyutierajte povrch a odstráňte čistiaci prostriedok.
6. Prepláchnite špongiu v čistej tečúcej vode.
7. Poutierajte povrch čistou špongiou.
8. Poutierajte povrch znova suchou, mäkkou látkou bez chĺpkov.
9. Počkajte, kým povrch úplne nevyschne a odstráňte z neho všetky vlákna.
Starostlivosť o počítač ThinkPad
Kapitola 2. Starostlivosť o počítač ThinkPad 5
Čistenie klávesnice vášho počítača
1. Namočte čistý, mäkký kúsok látky do izopropylalkoholu.
2. Utrite látkou povrch každého klávesu. Utierajte klávesy postupne; ak utierate
niekoľko klávesov naraz, látka sa môže zachytiť o susedný kláves a poškodiť ho.
Dávajte pozor, aby sa medzi klávesy nedostala žiadna tekutina.
3. Nechajte klávesnicu vyschnúť.
4. Keď chcete odstrániť všetky omrvinky a prach spod kláves, môžete použiť balónik so
štetkou na čistenie fotoaparátov alebo studený vzduch zo sušiča vlasov.
Poznámka: Čistiaci prostriedok nikdy nenanášajte priamo na displej ani
klávesnicu.
Čistenie
obrazovky vášho počítača
1. Jemne poutierajte obrazovku suchou mäkkou látkou bez chĺpkov. Ak zbadáte na
obrazovke škrabance, môže ísť o škvrnu z klávesnice alebo ukazovateľa TrackPoint,
keď sa kryt stláčal z vonkajšej strany.
2. Utrite ju alebo oprášte pomocou jemnej, suchej látky.
3. Ak škvrna zostáva, navlhčite mäkkú látku bez chĺpkov do vody alebo zmesi
izopropylalkoholu a vody neobsahujúcej nečistoty v pomere 50:50.
4. Vyžmýkajte prebytočnú tekutinu.
5. Znova obrazovku poutierajte; dbajte na to, aby tekutina nenakvapkala na počítač.
6. Pred zatvorením displeja ho dosucha utrite.
Starostlivosť
o snímač odtlačkov prstov
Nasledovné činnosti by mohli poškodiť snímač odtlačkov prstov, alebo spôsobiť, že
nebude fungovať správne:
v Poškriabanie povrchu snímača tvrdým, ostrým predmetom.
v Poškriabanie povrchu snímača nechtom.
v Používanie alebo dotýkanie sa snímača špinavým prstom.
Ak
zistíte niektorý z nasledujúcich stavov, jemne očistite povrch snímača suchou,
mäkkou, bezprašnou látkou:
v Povrch snímača je špinavý alebo na ňom škvrny.
v Povrch snímača je vlhký.
v Snímač často zlyháva pri registrovaní alebo autentifikovaní odtlačkov prstov.
Starostlivosť o počítač ThinkPad
6 ThinkPad
®
X60 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom
Často kladené otázky . . . . . . . . . .8
Diagnostika problémov . . . . . . . . .9
Diagnostika HDD z BIOS Setup Utility . . .10
Diagnostika problémov pomocou PC-Doctor zo
servisného oddielu . . . . . . . . .10
Odstraňovanie problémov . . . . . . . .10
Chybové správy . . . . . . . . . .10
Chyby bez správ . . . . . . . . . .15
Problém s heslom . . . . . . . . . .16
Problémy s klávesnicou . . . . . . . .17
Problémy s úsporným režimom alebo
hibernáciou . . . . . . . . . . .17
Problémy s obrazovkou . . . . . . . .18
Problémy s batériou . . . . . . . . .19
Problém jednotky pevného disku . . . . .20
Problémy autentifikácie pomocou odtlačku prsta 20
Problém so spustením . . . . . . . .20
Iné problémy . . . . . . . . . . .21
Spustenie programu BIOS Setup Utility . . . .21
Poznámka: Použite systém pomoci Access Help, ak váš systém beží a systém pomoci je dostupný. Táto kapitola
obsahuje informácie, ktoré môžete použiť, aj keď nie je dostupný systém Access Help.
© Copyright Lenovo 2006 7
Často kladené otázky
V tejto časti uvedené často kladené otázky aj s odkazmi, kde nájdete podrobné
odpovede. Podrobnosti o jednotlivých publikáciách dodávaných spolu s počítačom
ThinkPad nájdete v časti “Táto príručka a ďalšie publikácie” na strane 1.
Na aké bezpečnostné opatrenia mám dbať pri používaní počítača ThinkPad?
Podrobné informácie týkajúce sa bezpečnosti uvedené v samostatnej príručke
Príručka o bezpečnosti a zárukách.
Ako predídem problémom pri používaní počítača ThinkPad?
Pozrite si kapitolu “Dôležité upozornenia” na strane v a Kapitola 2,
“Starostlivosť o počítač ThinkPad”, na strane 3 v tejto príručke. Ďalšie tipy
nájdete aj v týchto častiach centra pomoci Access Help:
v Preventing problems
v Spills on the keyboard
Aké základné hardvérové komponenty počítača ThinkPad?
Pozrite si časť “ThinkPad tour” v centre pomoci Access Help.
Kde nájdem podrobné technické údaje týkajúce sa môjho počítača?
Pozrite si stránky www.lenovo.com/think/support
Potrebujem rozšíriť alebo vymeniť niektoré z nasledujúcich zariadení: jednotku
pevného disku, kartu PCI Express Mini Card, dcérsku modemovú kartu, pamäť,
klávesnicu alebo podložku pod zápästie.
V časti Príloha B, “Jednotky vymeniteľné zákazníkom (CRU)”, na strane 47
tejto príručky nájdete zoznam dielcov vymeniteľných zákazníkom a
identifikáciu miesta, kde sa nachádzajú inštrukcie na výmenu alebo odstránenie
jednotlivých komponentov.
Riešenie problémov s počítačom
8 ThinkPad
®
X60 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Diagnostika problémov
Ak máte problém s počítačom, môžete ho otestovať pomocou PC-Doctor
®
pre Windows.
Ak chcete spustiť PC-Doctor for Windows, postupujte takto:
1. Kliknite na tlačidlo Start.
2. Presuňte kurzor na All Programs (Programs v Windows 2000) a vyberte
PC-Doctor for Windows.
3. Kliknite na PC-Doctor.
Viac informácií o aplikácii PC-Doctor for Windows nájdete v pomoci programu.
Upozornenie
Spustenie ľubovoľného testu môže trvať niekoľko minút alebo aj dlhšie. Vyhraďte
si čas na vykonanie celého testu; neprerušujte test počas jeho spustenia.
Ak sa chystáte kontaktovať centrum zákazníckej podpory, vytlačte si protokol testu, aby
ste technikovi mohli pohotovo poskytnúť potrebné informácie.
Môj počítač nefunguje správne.
Prejdite si časť “Problem solving v centre pomoci Access Help. V tejto
príručke uvedené len problémy, ktoré môžu znemožniť prístup k online
systému pomoci.
Kde nájdem záchranné CD?
Pôvodné balenie vášho počítača neobsahuje žiadne záchranné CD ani CD so
systémom Windows. Opis alternatívnych postupov na zotavenie, ktoré ponúka
spoločnosť Lenovo, nájdete v kapitole “Obnova pôvodného obsahu” na strane
23 v tejto príručke.
Ako sa môžem spojiť s centrom zákazníckej podpory?
Pozrite si kapitolu Kapitola 6, “Pomoc a servis”, na strane 33 v tejto príručke.
Telefónne čísla najbližšieho centra zákazníckej podpory nájdete v zozname
“Celosvetový telefónny zoznam” na strane 41.
Kde nájdem informácie o záruke?
Podrobné informácie o záruke uvádza samostatná príručka Príručka o
bezpečnosti a zárukách. Záručné informácie pre váš počítač vrátane záručnej
doby a druhu záručného servisu nájdete v “Informácie o záruke” na strane 37.
Riešenie problémov s počítačom
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 9
Diagnostika HDD z BIOS Setup Utility
Jednotku pevného disku môžete diagnostikovať bez spustenia operačného systému. Ak
chcete vykonať diagnostiku jednotky pevného disku z programu BIOS Setup Utility,
potupujte takto:
1. Vyberte disketu z disketovej jednotky a potom vypnite počítač.
2. Zapnite počítač.
3. Počas zobrazenia správy “To interrupt normal startup, press the blue ThinkVantage
button,” na ľavej strane obrazovky, stlačte tlačidlo F1, aby ste otvorili program BIOS
Setup Utility.
4. Pomocou kurzorových klávesov vyberte HDD diagnostic program. Stlačte Enter.
5. Pomocou kurzorových klávesov vyberte Main hard disk drive alebo Ultrabay
hard disk drive.
6. Stlačte Enter, aby ste spustili diagnostický program.
Diagnostika problémov pomocou PC-Doctor zo servisného oddielu
Použitím programu PC-Doctor z programu Rescue and Recovery, ktorý sa nachádza na
servisnom oddiele pevného disku, môžete systém diagnostikovať bez spustenia
operačného systému. Postupujte takto:
1. Vyberte disketu z disketovej jednotky a potom vypnite počítač.
2. Zapnite počítač.
3. Počas zobrazenia správy “To interrupt normal startup, press the blue ThinkVantage
button” v ľavej spodnej časti obrazovky, stlačte tlačidlo ThinkVantage, aby ste
otvorili program Rescue and Recovery.
4. Vyberte položku Diagnose hardware. Systém sa reštartuje a spustí sa program
PC-Doctor.
Viac informácií o programe PC-Doctor získate po stlačení klávesu F1 na otvorenie
pomoci alebo online príručky.
Odstraňovanie problémov
Ak na tomto mieste nenájdete opis vášho problému, pozrite si zabudovaný systém
pomoci Access Help. Nasledujúca časť opisuje len problémy, ktoré môžu znemožniť
spustenie tohto centra pomoci.
Chybové správy
Poznámky:
1. Znak x v tabuľkách predstavuje ľubovoľný znak.
2. Tu spomínaná verzia programu PC-Doctor je PC-Doctor for Windows.
Riešenie problémov s počítačom
10 ThinkPad
®
X60 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Správa: 0176: System Security - The System has been tampered with.
Riešenie: Táto správa sa zobrazí po odstránení bezpečnostného čipu a jeho spätnej inštalácii alebo pri
inštalácii nového. Ak chcete oznam o chybe odstrániť, zadajte BIOS Setup Utility, stlačením
klávesu F9 nastavte hodnoty na štandardné a stlačením klávesu F10 uložte zmeny. Ak problémy
pretrvávajú, je nutný servisný zásah.
Správa: 0182: Bad CRC2. Enter BIOS Setup and load Setup defaults.
Riešenie: Kontrolný súčet nastavenia CRC2 v EEPROM je nesprávny. Stlačením F1 otvorte BIOS Setup
Utility. Stlačte kláves F9 a potom Enter, aby sa načítali predvolené nastavenia. Stlačte kláves F10
a potom Enter, aby sa reštartoval systém.
Správa: 0185: Bad startup sequence settings. Enter BIOS Setup and load Setup defaults.
Riešenie: Kontrolný súčet spúšťacej postupnosti v EEPROM je nesprávny. Stlačením F1 otvorte BIOS Setup
Utility. Stlačte kláves F9 a potom Enter, aby sa načítali predvolené nastavenia. Stlačte kláves F10
a potom Enter, aby sa reštartoval systém.
Správa: 0190: Critical low-battery error
Riešenie: Počítač sa vypol kvôli vybitej batérii. Pripojte k počítaču napájací adaptér a nabite batériu, alebo
nahraďte batériu inou, úplne nabitou.
Správa: 0191: System Security - Invalid remote change requested.
Riešenie: Zlyhala zmena systémovej konfigurácie. Potvrďte operáciu a pokus zopakujte. Ak chcete oznam o
chybe odstrániť, zadajte BIOS Setup Utility stlačením klávesu F9 nastavte hodnoty na štandardné
a stlačením klávesu F10 uložte zmeny.
Správa: 0199: System Security - Security password retry count exceeded.
Riešenie: Táto správa sa zobrazí pri zadaní zlého hesla supervízora viac ako trikrát po sebe. Skontrolujte
heslo supervízora a skúste to znovu. Ak chcete chybu odstrániť, prejdite do BIOS Setup Utility.
Správa: 01C8: More than one modem devices are found. Remove one of them. Press <Esc> to continue.
Riešenie: Odstráňte kartu Modem Mini-PCI Card alebo Modem Daughter Card. V opačnom prípade stlačte
Esc a ignorujte varovnú správu. Ak problémy pretrvávajú, je nutný servisný zásah.
Riešenie problémov s počítačom
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 11
Správa: 01C9: More than one Ethernet devices are found. Remove one of them. Press <Esc> to continue.
Riešenie: Váš počítač ThinkPad zabudovaný ethernetový komponent, takže nemôžete pridať ďalší takýto
komponent inštaláciou ethernetového zariadenia. Pri zobrazení tejto chybovej správy odstráňte
vami nainštalované ethernetové zariadenie. Inak ignorujte túto upozorňujúcu správu stlačením
klávesu Esc. Ak problémy pretrvávajú, je nutný servisný zásah.
Správa: 0200: Hard disk error
Riešenie: Pevný disk nefunguje. Skontrolujte, či je jednotka pevného disku pevne pripojená. Spustite BIOS
Setup Utility a v ponuke Startup skontrolujte, či jednotka pevného disku nie je deaktivovaná.
Správa: 021x: Keyboard error
Riešenie: Skontrolujte, či na klávesnici nie položené iné objekty, alebo či máte externú klávesnicu.
Vypnite počítač a potom vypnite všetky pripojené zariadenia. Najprv zapnite počítač, potom
zapnite pripojené zariadenia.
Ak problémy pretrvávajú, postupujte takto:
Ak je pripojená externá klávesnica, postupujte takto:
v Vypnite počítač, odpojte externú klávesnicu a počítač znova zapnite. Skontrolujte, či
zabudovaná klávesnica správne funguje. Ak funguje, externú klávesnicu dajte opraviť.
v Skontrolujte, či je externá klávesnica pripojená do správneho konektora.
Otestujte
počítač pomocou PC-Doctor.
v Ak sa počítač zastaví počas testu, je nutný servisný zásah..
Správa: 0230: Shadow RAM error, 0231: System RAM error, 0232: Extended RAM error
Riešenie: Pamäť vášho počítača otestujte pomocou PC-Doctor. Ak ste pred zapnutím počítača pridali
pamäťový modul, nainštalujte ho ešte raz. Potom otestujte pamäť pomocou PC-Doctor.
Správa: 0250: System battery error
Riešenie: Záložná batéria používaná na uchovanie konfiguračných informácií, ako je dátum a čas, sa vybila,
keď bol počítač vypnutý. Vymeňte batériu a spustite program BIOS Setup Utility kvôli kontrole
konfigurácie. Ak problémy pretrvávajú, je nutný servisný zásah.
Správa: 0251: System CMOS checksum bad
Riešenie: Systémová pamäť CMOS je možno poškodená niektorým aplikačným programom. Počítač použije
predvolené nastavenia. Spustite BIOS Setup Utility na prekonfigurovanie nastavení. Ak problémy
pretrvávajú, je nutný servisný zásah..
Správa: 0271: Date and time error
Riešenie: V počítači nie je nastavený ani dátum, ani čas. Nastavte dátum a čas pomocou programu BIOS
Setup Utility.
Riešenie problémov s počítačom
12 ThinkPad
®
X60 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
/