ThinkPad R61e

Lenovo ThinkPad R61e, ThinkPad R61 Troubleshooting Manual

  • Dobrý deň! Prečítal som si sprievodcu servisom a odstraňovaním problémov pre notebooky Lenovo R61 a R61e. Som pripravený odpovedať na vaše otázky týkajúce sa údržby, riešenia problémov, obnovy systému a ďalších funkcií týchto zariadení. Dokument obsahuje podrobné informácie o riešení problémov s hardvérom, postupy obnovy systému a dôležité tipy na starostlivosť o notebook pre dlhšiu životnosť.
  • Čo mám robiť, ak zabudnem svoje heslo?
    Ako vyčistím klávesnicu?
    Čo robiť pri problémoch s obrazovkou?
    Ako môžem obnoviť pôvodný obsah systému?
ThinkPad
®
R61 a R61e
Sprievodca
servisom a odstraňovaním
problémov
ThinkPad
®
R61 a R61e
Sprievodca
servisom a odstraňovaním
problémov
Poznámka
Skôr ako začnete používať tieto informácie a produkt, prečítajte si nasledujúcu dokumentáciu:
v Príručku Príručka o bezpečnosti a zárukách, ktorá bola dodaná spolu s touto publikáciou.
v Informácie týkajúce sa bezdrôtového pripojenia nájdete v systéme online pomoci Access Help a Príloha D, “Poznámky”,
na strane 65.
v Príručku Regulačné vyhlásenia, ktorá bola dodaná spolu s touto publikáciou.
Prvé Vydanie (Máj 2007)
© Copyright Lenovo 2007. Všetky práva vyhradené.
Obsah
Čítajte ako prvé . . . . . . . . . . .v
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií . . . .1
Táto príručka a ďalšie publikácie . . . . . . .1
Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla
ThinkVantage . . . . . . . . . . . .2
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač
ThinkPad . . . . . . . . . . . . .3
Dôležité tipy . . . . . . . . . . . . .3
Dbajte na to, kde a ako pracujete . . . . . .3
S počítačom zaobchádzajte opatrne . . . . .4
Počítač prenášajte správne . . . . . . .4
S pamäťovými médiami a jednotkami
zaobchádzajte podľa pokynov . . . . . .4
Pri nastavovaní hesiel buďte opatrný . . . .5
Iné dôležité tipy . . . . . . . . . . .5
Čistenie povrchu počítača . . . . . . . .6
Čistenie klávesnice počítača . . . . . . .6
Čistenie obrazovky počítača . . . . . . .6
Starostlivosť o snímač odtlačkov prstov . . . .7
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 9
Často kladené otázky . . . . . . . . . .10
Diagnostika problémov . . . . . . . . .11
Program diagnostiky HDD . . . . . . .11
Diagnostika problémov pomocou PC-Doctor zo
servisného oddielu . . . . . . . . .12
Odstraňovanie problémov . . . . . . . .13
Chybové správy . . . . . . . . . .13
Chyby bez správ . . . . . . . . . .18
Problémy s heslom . . . . . . . . .19
Problémy s klávesnicou . . . . . . . .19
Problémy s ukazovacím zariadením . . . .20
Problémy pohotovostného režimu alebo režimu
hibernácie . . . . . . . . . . . .20
Problémy s obrazovkou . . . . . . . .21
Problémy s batériou . . . . . . . . .24
Problémy s jednotkou pevného disku . . . .25
Problémy autentifikácie odtlačku prsta . . .26
Problémy so spustením . . . . . . . .26
Iné problémy . . . . . . . . . . .26
Spustenie BIOS Setup Utility . . . . . . .27
Kapitola 4. Možnosti obnovy . . . . . .29
Predstavujeme Rescue and Recovery . . . . .29
Obnova pôvodného obsahu . . . . . . . .29
Obnova údajov . . . . . . . . . . .30
Kapitola 5. Rozšírenie a výmena zariadení 31
Výmena batérie . . . . . . . . . . .31
Výmena jednotky pevného disku . . . . . .33
Výmena pamäte . . . . . . . . . . .37
Kapitola 6. Pomoc a servis . . . . . .45
Pomoc a servis . . . . . . . . . . .45
Pomoc prostredníctvom internetu . . . . . .45
Volanie Centra podpory zákazníkov . . . . .45
Pomoc kdekoľvek na svete . . . . . . . .47
Celosvetový telefónny zoznam . . . . . . .47
Príloha A. Informácie o záruke . . . . .53
Typy záručného servisu . . . . . . . . .54
Príloha B. Jednotky vymeniteľné
zákazníkom (CRU) . . . . . . . . .57
Príloha C. Funkcie a špecifikácie . . . .61
Vlastnosti . . . . . . . . . . . . .61
Špecifikácie . . . . . . . . . . . .62
Príloha D. Poznámky . . . . . . . .65
Poznámky . . . . . . . . . . . . .65
Oznam týkajúci sa televízneho výstupu . . .66
Poznámky o elektronických emisiách . . . . .66
Vyhlásenie Federálnej komunikačnej komisie
(FCC) . . . . . . . . . . . . .66
Vyhlásenie o súlade s Priemyselnými emisiami
Kanady triedy B . . . . . . . . . .67
Avis de conformité à la réglementation
d’Industrie Canada . . . . . . . . .67
Vyhlásenie o súlade s normami European Union
EMC Directive . . . . . . . . . .67
Japonské vyhlásenie VCCI pre zariadenia triedy
B . . . . . . . . . . . . . . .68
Vyhlásenia EU WEEE . . . . . . . . .68
Vyhlásenie pre užívateľov v USA . . . . . .68
Ponuka softvéru IBM Lotus . . . . . . . .69
© Copyright Lenovo 2007 iii
Ochranné známky . . . . . . . . . . .71 Index . . . . . . . . . . . . . .73
iv ThinkPad
®
R61 a R61e Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Čítajte ako prvé
Keď je počítač zapnutý alebo sa nabíja jeho batéria,
základňa, opierka dlaní a niektoré iné časti počítača môžu
byť horúce. Nevystavujte vaše ruky, lono alebo inú časť tela
dlhší čas kontaktu s horúcou časťou počítača. Pri používaní
klávesnice nemajte položené svoje ruky na opierke dlaní
príliš dlho.
Počítač produkuje počas bežnej prevádzky teplo. Jeho
intenzita závisí od zaťaženia systému a úrovne nabitia
batérie. Dlhší kontakt s telom môže spôsobiť nepohodlie
alebo aj popálenie pokožky aj cez odev. Pri práci s
klávesnicou robte pravidelné prestávky, pri ktorých svoje
ruky zodvihnete z opierky dlaní a nepoužívajte klávesnicu
nepretržite príliš dlho.
Keď je adaptér napájania pripojený do elektrickej siete a do
počítača, produkuje teplo. Počas používania by sa nemal
dostať do kontaktu so žiadnou časťou vášho tela. Napájací
adaptér nikdy nepoužívajte na zohrievanie vášho tela. Dlhší
kontakt s telom môže spôsobiť popáleniny pokožky aj cez
odev.
© Copyright Lenovo 2007 v
Komunikačné káble a káble napájacieho adaptéra, myši,
klávesnice, tlačiarne alebo iného elektronického zariadenia
veďte tak, aby sa po nich nešliapalo, aby sa neprekračovali,
neboli pritlačené počítačom alebo inými objektmi a aby
neboli vystavené zaobchádzaniu, ktoré by mohlo narušiť
fungovanie počítača. Silné stlačenie kábla môže spôsobiť
jeho poškodenie alebo zničenie.
Pred premiestnením počítača ho vypnite, stlačte Fn+F4,
aby ste ho prepli do pohotovostného režimu alebo stlačte
Fn+F12, aby ste ho prepli do režimu hibernácie.
Pred premiestením počítača sa uistite, že je indikátor
napájania vypnutý Predídete tak poškodeniu jednotky
pevného disku a možnej strate údajov.
Na počítač či obrazovku alebo externé zariadenia nehádžte
a neumiestňujte ťažké predmety, neudierajte, neškriabte a
netlačte naň, nemykajte ním.
Používajte kvalitný prepravný obal, ktorý poskytuje
adekvátne odpruženie a ochranu. Počítač nevkladajte do
tesného kufríka alebo tašky.
Čítajte ako prvé
vi ThinkPad
®
R61 a R61e Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Do blízkosti počítača neumiestňujte žiadne tekutiny, aby
ste predišli jeho obliatiu a nepribližujte sa s počítačom k
vode, aby ste predišli riziku úrazu elektrickým prúdom.
Čítajte ako prvé
Čítajte ako prvé vii
Čítajte ako prvé
viii ThinkPad
®
R61 a R61e Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií
Táto príručka a ďalšie publikácie
Návod na inštaláciu
Obsahuje informácie, ktoré vám pomôžu začať používať váš počítač ThinkPad
®
.
Obsahuje niekoľko rád pre užívateľov, ktorí používajú tento produkt po prvý raz
a predstavuje softvér vopred nainštalovaný spoločnosťou Lenovo
.
Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Poskytuje informácie týkajúce sa starostlivosti o počítač ThinkPad, základné
informácie o odstraňovaní problémov, niektoré postupy zotavenia, informácie o
pomoci a servise a záručné informácie pre váš počítač. Informácie o
odstraňovaní problémov v tejto príručke sa týkajú iba problémov, ktoré vám
môžu zabrániť v prístupe ku komplexnej online príručke s názvom Access Help,
ktorá je predinštalovaná na vašom počítači ThinkPad.
Access Help
Je komplexná online príručka, ktorá poskytuje odpovede na väčšinu otázok
týkajúcich sa vášho počítača. Pomôže vám pri konfigurácii predinštalovaných
komponentov a nástrojov a pri riešení problémov. Ak chcete spustiť Access
Help, postupujte takto:
v Stlačte tlačidlo ThinkVantage
®
. V Productivity Center vyberte z odkazov
Quick Links Access on-system help.
v Kliknite na Start, vyberte All Programs (v systéme Windows
®
2000 pre
niektoré modely, Programs) a kliknite na ThinkVantage. Kliknite na
Access Help.
Productivity
Center
Poskytuje jednoduchý prístup k softvérovým nástrojom a kľúčovým stránkam
spoločnosti Lenovo, čím eliminuje potrebu nosiť so sebou ďalšie príručky. Ak
chcete otvoriť Productivity Center, stlačte modré tlačidlo ThinkVantage na
klávesnici. Ďalšie informácie o používaní tlačidla ThinkVantage nájdete v časti
“Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla ThinkVantage” na strane 2.
Príručka o bezpečnosti a zárukách
Obsahuje všeobecné bezpečnostné pokyny a úplné znenie obmedzenej záruky
spoločnosti Lenovo.
Regulačné vyhlásenia
Dopĺňa informácie obsiahnuté v tejto príručke. Prečítajte si ju skôr, ako začnete
používať bezdrôtové funkcie vášho počítača ThinkPad. Počítač ThinkPad
vyhovuje rádiofrekvenčným normám a bezpečnostným štandardom všetkých
krajín a oblastí, v ktorých bol schválený na bezdrôtové používanie. Váš počítač
ThinkPad nainštalujte a používajte v súlade s miestnymi nariadeniami RF.
© Copyright Lenovo 2007 1
Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla ThinkVantage
Modré tlačidlo ThinkVantage vám môže pomôcť v mnohých situáciách, keď počítač
funguje normálne, ale aj v opačnom prípade. Stlačením tlačidla ThinkVantage otvoríte
Productivity Center a získate tak prístup k informatívnym obrázkom a jednoduchým
pokynom, ako začať a efektívne používať váš počítač.
Tlačidlo ThinkVantage môžete použiť aj na prerušenie spúšťacej postupnosti vášho
počítača a spustenie pracovného priestoru Rescue and Recovery
, ktorý beží nezávisle
od operačného systému Windows a je pred ním skrytý.
Vyhľadávanie informácií
2 ThinkPad
®
R61 a R61e Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač ThinkPad
Počítač je navrhnutý na spoľahlivé fungovanie v normálnych pracovných prostrediach,
ale pri jeho obsluhe treba dodržiavať určité zásady. Ak budete dodržiavať nasledujúce
pokyny, využijete váš počítač čo najviac k vlastnej spokojnosti.
Dôležité tipy
Dbajte na to, kde a ako pracujete
v Keď je váš počítač zapnutý alebo sa nabíja jeho batéria, základňa, opierka dlaní a
niektoré ďalšie časti môžu byť horúce. Nevystavujte svoje ruky, lono alebo inú časť
tela dlhší čas kontaktu s horúcou časťou počítača. Pri používaní klávesnice sa vyhnite
dlhšiemu ponechaniu dlaní na opierke.
Počítač produkuje počas bežnej prevádzky teplo. Jeho intenzita závisí od zaťaženia
systému a úrovne nabitia batérie. Dlhší kontakt s telom môže spôsobiť nepohodlie
alebo aj popálenie pokožky aj cez odev. Pri používaní klávesnice pravidelne
oddychujte zdvihnutím svojich dlaní z opierky a klávesnicu nepoužívajte nepretržite
príliš dlho.
v Napájací adaptér pripojený do elektrickej zásuvky a počítača produkuje teplo. Počas
používania by sa nemal dostať do kontaktu so žiadnou časťou vášho tela. Napájací
adaptér nikdy nepoužívajte na zohrievanie vášho tela. Dlhší kontakt môže spôsobiť
popáleniny pokožky aj cez odev.
v Káble napájacieho adaptéra, myši, klávesnice, tlačiarne a iných elektronických
zariadení alebo komunikačných liniek veďte tak, aby sa po nich nešliapalo,
nezakopávalo sa o ne, aby neboli pritlačené počítačom alebo inými objektmi a aby
neboli žiadnym spôsobom vystavené zaobchádzaniu, ktoré by mohlo narušiť
prevádzku vášho počítača. Silné stlačenie kábla môže spôsobiť jeho poškodenie alebo
zničenie.
v Neumiestňujte do blízkosti počítača žiadne tekutiny, aby ste predišli jeho obliatiu a
nepoužívajte počítač vo vlhkom prostredí, aby ste predišli riziku úrazu elektrickým
prúdom.
v Obalové materiály uložte bezpečne mimo dosahu detí, aby ste predišli riziku
zadusenia plastovými obalmi.
v Do blízkosti počítača nedávajte magnety, zapnuté mobilné telefóny, elektrické
zariadenia a reproduktory (do vzdialenosti menšej ako 13 cm).
v Počítač nevystavujte extrémnym teplotám (menej ako 5°C a viac ako 35°C).
v Niektoré zariadenia, ako napríklad stolné ventilátory a čističky vzduchu môžu
produkovať záporné ióny. Ak je počítač v blízkosti takýchto zariadení a dlhší čas je
vystavený vzduchu so zápornými iónmi, môže sa nabiť elektrostatickou elektrinou.
Vybiť ho môžete tak, že sa rukami dotknete klávesnice alebo iných častí počítača.
© Copyright Lenovo 2007 3
Vybitie je možné aj cez konektory na vstupných a výstupných zariadeniach
pripojených k počítaču. Aj keď tento druh vybitia (ESD) je opačný oproti vybitiu z
vášho tela alebo odevu smerom na počítač, predstavuje také isté riziko poškodenia
počítača.
Váš počítač je navrhnutý a vyrobený tak, aby minimalizoval riziko poškodenia
elektrostatickou elektrinou. Avšak napriek tomu môže elektrostatický náboj,
presahujúci určitý limit, zvýšiť riziko spôsobené ESD. Z toho dôvodu by ste mali pri
používaní počítača v blízkosti zariadení produkujúcich záporné ióny dodržiavať
nasledujúce pokyny:
Vyhnite sa priamemu vystaveniu počítača vzduchu zo zariadení produkujúcich
záporné ióny.
Počítač a jeho periférne zariadenia umiestnite od takýchto zariadení čo najďalej.
Ak je to možné, počítač uzemnite, aby ste zabezpečili bezpečné elektrostatické
vybitie.
Poznámka:
Nie všetky takéto zariadenia spôsobujú podstatný elektrostatický náboj.
S počítačom zaobchádzajte opatrne
v Neumiestňujte žiadne objekty (ani papier) medzi obrazovku a klávesnicu alebo pod
klávesnicu.
v Na počítač či displej alebo externé zariadenia nehádžte a neumiestňujte ťažké
predmety, neudierajte, neškriabte a netlačte naň, netraste ním.
v Displej je navrhnutý na otváranie a používanie pri uhle trochu väčšom ako 90
stupňov. Displej neotvárajte o viac ako 180 stupňov, pretože by mohlo dôjsť k
poškodeniu kĺbu.
Počítač prenášajte správne
v Pred premiestnením počítača odstráňte všetky médiá, vypnite pripojené zariadenia a
odpojte všetky káble.
v Pred presunom počítača skontrolujte, či je v pohotovostnom režime (režim Standby v
systémoch Windows XP a Windows 2000), v režime hibernácie alebo vypnutý.
Predídete tým poškodeniu jednotky pevného disku a strate údajov.
v Pri dvíhaní otvoreného počítača ho držte za spodnú časť. Počítač nedvíhajte a nedržte
za displej.
v Používajte kvalitný prepravný obal, ktorý poskytuje adekvátne odpruženie a ochranu.
Počítač nevkladajte do tesného kufríka ani tašky.
S pamäťovými médiami a jednotkami zaobchádzajte podľa pokynov
v Ak sa váš počítač dodáva spolu s disketovou mechanikou, nevkladajte do nej diskety
nakrivo, nenalepujte na ne viacero nálepiek a overte, či nálepky dobre prilepené,
pretože by mohli zostať v mechanike.
v Ak sa váš počítač dodáva s optickou jednotkou, nedotýkajte sa povrchu disku ani
šošovky na podnose.
Starostlivosť o váš počítač ThinkPad
4 ThinkPad
®
R61 a R61e Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
v Skôr ako podnos disku zatvoríte, musíte disk CD alebo DVD pevne nasunúť na
centrálny otočný bod optickej jednotky.
v Pri inštalácii pevného disku postupujte podľa pokynov dodaných spolu s hardvérom a
silu používajte iba v prípadoch, keď je to naozaj potrebné.
Pri nastavovaní hesiel buďte opatrný
v Zapamätajte si svoje heslá. Heslo administrátora alebo heslo pevného disku
poskytovateľ autorizovaného servisu spoločnosti Lenovo nie je schopný vymazať a vy
budete musieť vymeniť systémovú dosku alebo pevný disk.
Iné dôležité tipy
v Modem vášho počítača môže byť použitý len v analógovej telefónnej sieti alebo
verejnej telefónnej sieti (PSTN). Modem nepripájajte k PBX (private branch
exchange) ani k inej digitálnej telefónnej linke, pretože by mohlo dôjsť k poškodeniu
modemu. Analógové telefónne linky sa zvyčajne používajú v domoch, zatiaľ čo
digitálne telefónne linky sa skôr používajú v hoteloch alebo kancelárskych budovách.
Ak si nie ste istý, akú telefónnu linku používate, kontaktujte vašu telefónnu
spoločnosť.
v Počítač môže obsahovať ethernetový konektor a konektor modemu. Ak obsahuje oba,
komunikačný kábel zapojte do správneho konektora, aby ste konektor nepoškodili.
v Zaregistrujte vaše produkty ThinkPad u spoločnosti Lenovo (pozrite si webovú
stránku: http://www.lenovo.com/register). Môže to napomôcť vráteniu počítača v
prípade jeho straty alebo krádeže. Registráciou vášho počítača umožníte spoločnosti
Lenovo, aby vás v budúcnosti upozorňovala na nové technické možnosti a
aktualizácie.
v Váš počítač môže rozoberať a opravovať len technik autorizovaný na opravu
produktov ThinkPad.
v Neupravujte ani nenalepujte žiadne blokovacie úchytky, aby zostal displej otvorený
alebo zatvorený.
v Kým je zapojený napájací adaptér, počítač neobracajte. Mohol by sa poškodiť
konektor pre adaptér.
v Pri výmene zariadenia vypnite počítač alebo zistite, či toto zariadenie podporuje
výmenu počas prevádzky.
v Pri výmene zariadení preinštalujte predné strany plastových panelov (ak dodané).
v Keď externé a vymeniteľné pevné disky, diskety alebo optické jednotky nepoužívate,
odkladajte ich do vhodných puzdier alebo obalov.
v Pred nainštalovaním ktoréhokoľvek z nasledujúcich zariadení sa dotknite kovovej
platne alebo uzemneného kovového predmetu. Týmto spôsobom sa zredukuje statická
energia vo vašom tele. Statická energia by mohla toto zariadenie poškodiť.
PC Card
ExpressCard
Smart Card
Pamäťová karta, napríklad xD-Picture Card, SD Card, Memory Stick alebo
MultiMediaCard
Starostlivosť o váš počítač ThinkPad
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač ThinkPad 5
Pamäťový modul
Karta PCI Express Mini Card
Komunikačná dcérska karta
v
Pri prenose údajov z média Flash Media Card, ako je napríklad karta SD Card,
neprepínajte pred dokončením prenosu počítač do pohotovostného režimu alebo
režimu hibernácie. Mohlo by to spôsobiť poškodenie údajov.
Čistenie povrchu počítača
Príležitostne vyčistite svoj počítač podľa týchto pokynov:
1. Pripravte si zmes jemného kuchynského čistiaceho prostriedku (bez obsahu
abrazívneho prášku a silných chemikálií, ako napríklad kyseliny alebo zásady).
Zmiešajte ho s vodou v pomere 5 dielov vody na 1 diel čistiaceho prostriedku.
2. Namočte do roztoku špongiu.
3. Vyžmýkajte prebytočnú tekutinu zo špongie.
4. Krúživým pohybom špongie poutierajte povrch a dbajte na to, aby prebytočná
tekutina nekvapkala.
5. Vyutierajte povrch a odstráňte čistiaci prostriedok.
6. Prepláchnite špongiu v čistej tečúcej vode.
7. Poutierajte povrch čistou špongiou.
8. Poutierajte povrch znova suchou, mäkkou látkou bez chĺpkov.
9. Počkajte, kým povrch úplne nevyschne a odstráňte z neho všetky vlákna.
Čistenie klávesnice počítača
1. Namočte čistý, mäkký kúsok látky do izopropylalkoholu.
2. Utrite látkou povrch každého klávesu. Klávesy utierajte postupne. Ak utierate
niekoľko klávesov naraz, látka sa môže zachytiť o susedný kláves a môže ho
poškodiť. Dávajte pozor, aby sa medzi klávesy nedostala žiadna tekutina.
3. Nechajte klávesnicu vyschnúť.
4. Keď chcete odstrániť všetky omrvinky a prach spod klávesov, môžete použiť balónik
so štetkou na čistenie fotoaparátov alebo studený vzduch zo sušiča vlasov.
Poznámka: Čistiaci prostriedok nikdy nenanášajte priamo na displej ani
klávesnicu.
Čistenie obrazovky počítača
1. Jemne poutierajte obrazovku suchou mäkkou látkou bez chĺpkov. Ak na obrazovke
objavíte škrabanec, môže to byť iba odtlačok z klávesnice alebo ukazovacieho
zariadenia TrackPoint
®
, prenesený zatlačením na obrazovku z vonkajšej strany.
2. Utrite ju alebo oprášte pomocou jemnej, suchej látky.
3. Ak škvrna zostáva, navlhčite mäkkú látku bez chĺpkov do vody alebo zmesi
izopropylalkoholu a vody neobsahujúcej nečistoty v pomere 50:50.
4. Vyžmýkajte čo najviac vody.
Starostlivosť o váš počítač ThinkPad
6 ThinkPad
®
R61 a R61e Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
5. Znova obrazovku poutierajte, dbajte na to, aby tekutina nenakvapkala na počítač.
6. Pred zatvorením displeja ho dosucha utrite.
Starostlivosť o snímač odtlačkov prstov
Nasledujúce činnosti by mohli zničiť snímač odtlačkov prstov alebo zapríčiniť jeho
nesprávne fungovanie:
v Poškriabanie povrchu snímača tvrdým, ostrým predmetom.
v Poškriabanie povrchu snímača nechtom.
v Používanie snímača špinavým prstom.
Ak
zistíte niektorý z nasledujúcich stavov, jemne očistite povrch snímača suchou,
mäkkou, bezprašnou látkou:
v Povrch snímača je špinavý alebo na ňom škvrny.
v Povrch snímača je vlhký.
v Snímač často zlyháva pri registrovaní alebo overovaní odtlačkov prstov.
Starostlivosť o váš počítač ThinkPad
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač ThinkPad 7
Starostlivosť o váš počítač ThinkPad
8 ThinkPad
®
R61 a R61e Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom
Často kladené otázky . . . . . . . . . .10
Diagnostika problémov . . . . . . . . .11
Program diagnostiky HDD . . . . . . .11
Diagnostika problémov pomocou PC-Doctor zo
servisného oddielu . . . . . . . . .12
Odstraňovanie problémov . . . . . . . .13
Chybové správy . . . . . . . . . .13
Chyby bez správ . . . . . . . . . .18
Problémy s heslom . . . . . . . . .19
Problémy s klávesnicou . . . . . . . .19
Problémy s ukazovacím zariadením . . . .20
Problémy pohotovostného režimu alebo režimu
hibernácie . . . . . . . . . . . .20
Problémy s obrazovkou . . . . . . . .21
Problémy s batériou . . . . . . . . .24
Problémy s jednotkou pevného disku . . . .25
Problémy autentifikácie odtlačku prsta . . .26
Problémy so spustením . . . . . . . .26
Iné problémy . . . . . . . . . . .26
Spustenie BIOS Setup Utility . . . . . . .27
Poznámka: Pozrite si systém pomoci Access Help, či váš systém beží a Access Help je dostupný. V tejto kapitole
nájdete informácie, ktoré použijete, ak je Access Help nedostupný.
© Copyright Lenovo 2007 9
Často kladené otázky
V tejto časti uvedené často kladené otázky aj s odkazmi, kde nájdete podrobné
odpovede. Podrobné informácie publikáciách dodaných s počítačom ThinkPad nájdete v
časti “Táto príručka a ďalšie publikácie” na strane 1.
Aké bezpečnostné opatrenia musím dodržiavať pri práci s počítačom ThinkPad?
Podrobné informácie o bezpečnosti nájdete v publikácii Príručka o bezpečnosti
a zárukách.
Ako môžem predchádzať problémom so svojím počítačom ThinkPad?
Pozrite si kapitolu “Čítajte ako prvé” na strane v a časť Kapitola 2,
“Starostlivosť o váš počítač ThinkPad”, na strane 3 v tejto príručke. Ďalšie tipy
môžete nájsť v nasledujúcich častiach Access Help:
v Preventing problems
v Troubleshooting
Ktoré hlavné hardvérové komponenty môjho nového počítača ThinkPad?
Pozrite si časť “About your computer” v systéme pomoci Access Help.
Kde nájdem podrobné špecifikácie môjho počítača?
Pozrite si http://www.lenovo.com/think/support.
Potrebujem rozšíriť alebo vymeniť niektoré z nasledujúcich zariadení: jednotku
pevného disku, kartu PCI Express Mini Card, dcérsku modemovú kartu, pamäť,
klávesnicu alebo podložku pod zápästie.
V časti Príloha B, “Jednotky vymeniteľné zákazníkom (CRU)”, na strane 57
tejto príručky nájdete zoznam dielcov CRU a informácie o tom, kde nájdete
pokyny na odstraňovanie alebo výmenu týchto komponentov.
Môj počítač nefunguje správne.
Prečítajte si časť “Problem solving” v systéme pomoci Access Help. Táto
príručka popisuje iba problémy, ktoré vám môžu znemožniť prístup k systému
online pomoci.
Kde nájdem disky obnovy?
Váš počítač sa nedodáva s diskom obnovy alebo inštalačnými diskami
Windows. Vysvetlenie alternatívnych metód obnovy ponúkaných spoločnosťou
Lenovo nájdete v tejto príručke v časti “Obnova pôvodného obsahu” na strane
29.
Ako sa môžem spojiť s Centrom podpory zákazníkov?
Pozrite si kapitolu Kapitola 6, “Pomoc a servis”, na strane 45 tejto príručky.
Riešenie problémov s počítačom
10 ThinkPad
®
R61 a R61e Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
/