• Páčka typ ST-M975/ST-M970 DUAL CONTROL sa používa na preraďovanie rýchlostí, ako aj na brzdenie.
Uistite sa, že úplne rozumiete a ste oboznámený s činnosťou preraďovania rýchlostí a brzdenia na vašom bicykli. Metódu činnosti si pozrite
na obrázku.
• Ak sa poškodí vnútorná jednotka páčky DUAL CONTROL, páčka klesne z normálne polohy nadol a môže sa pohnúť do polohy, v ktorej sa
bude ťažko brzdiť. Ak sa to stane, mali by ste jazdu na bicykli okamžite zastaviť.
• Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky na báze alkalických látok alebo kyselín, ako
napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Pred vybratím kolíka, ktorý použijete sa určite pozrite o tabuľky. Ak sa použijú iné
spojovacie závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky,
alebo ak sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo
nástroj nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné
dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila, čo môže spôsobiť
roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako
je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej
závlačky, alebo na koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak
sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
• Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli z bicykla
spadnúť.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé alebo je
reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne
zranenie.
• Použite prednú prevodovú tácku, ktorá je kompatibilná s 9-rýchlostnými reťazami a je vhodná pre reťaze CN-7701, CN-HG93 a CN-HG73
značky Shimano. Ak sa použije prevodová tácka pre 8-rýchlostnú reťaz alebo menšiu, môžu sa objaviť problémy s radením rýchlostí na
prednej prevodovej tácke alebo môžu vypadnúť čapy článkov reťaze, čo spôsobí roztrhnutie reťaze.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či ramená kľuky nie sú prasknuté. Ak sú tam praskliny, rameno kľuky sa môže zlomiť a môžete spadnúť z
bicykla.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu
spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky
Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže
spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka reťaz,
ako napríklad CN-7701/
CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka reťaz,
ako napríklad CN-HG50/
CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Poznámka
• Nepoužívajte upevňovacie skrutky (vyrobené z hliníka) pre kryt prídavnej uvoľňovacej páčky na upevnenie prídavnej uvoľňovacej páčky.
• Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny, skontrolujte túto skutočnosť ešte raz.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo nepresnosť. Taktiež v pravidelných intervaloch doťahujte upevňovaciu
skrutku ramena kľuky. (BB-FC, FC-PD)
• Neumývajte spodnú konzolu vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.
• Ak v ložisku cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť spodnú konzolu.
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
• Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze
neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených koliesok a reťaze.
• Ak reťaz počas používania skĺzla z ozubených koliesok, vymeňte ozubené kolieska a reťaz.
• Pred montážou ľavého a pravého adaptéra ich namažte.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
• Táto predná prehadzovačka je určená len pre použitie s trojitou prednou prevodovou táckou. Nemožno ju použiť s
dvojitou prednou prevodovou táckou, keďže prevodové stupne nesedia.
• Keď montujete typ s vedením zhora, zvoľte rám, ktorý má tri vonkajšie držiaky puzdier tak, ako je to zobrazené na
obrázku vpravo.
• Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch
strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
• Uistite sa, že kábel radenia prevodov a brzdový kábel si počas brzdenia vzájomne nezavadzajú. Ak si zavadzajú, môže to narušiť brzdenie.
Nainštalujte káble tak, aby mali stále vôľu, a to aj v prípade, keď sa rukoväte úplne otočia do jedného zo smerov.
• Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy
mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu radenia prevodov.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného reťazového kolesa.
• Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepiť sa na plastové časti preraďovacej páky,
môže to spôsobiť prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uistiť, že brzdová kvapalina sa nelepí na tieto plastové
časti.
Minerálny olej, ktorý sa používa v kotúčových brzdách značky SHIMANO nespôsobuje praskliny ani zmenu zafarbenia ak sa prilepí na
plastové časti Avšak takéto časti by mali byť predtým vyčistené alkoholom, aby sa zabránilo prilepeniu cudzích súčastí.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Vonkajšie držiaky puzdier
Montáž prednej prehadzovačky
Pre typ konzoly
Namontujte tak, ako je to
zobrazené na obrázku.
Skrutka
Adaptér
Adaptér
Predná prehadzovačka
Predné ozubené koleso
Uťahovací moment:
35 - 50 Nm
Technické pokyny pre servis SI-6LK0B-003
Systém predného pohonu
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
ST-M970 ST-M975
4. Nastavenie stredného ozubeného kolieska
Pri vykonávaní nastavenia nastavte reťaz
na najväčšie ozubené koleso a vpredu
nastavte reťaz na stredné ozubené koliesko.
Nastavte pomocou nastavovacieho valčeka
vonkajšieho obalu tak, aby vzdialenosť
medzi vnútornou vodiacou lištou reťaze a
reťazou bola v rozpätí 0 - 0,5 mm.
Reťaz
Vedenie reťaze
vnútorná vodiaca lišta
Nastavovací valček
vonkajšieho obalu
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Stredné ozubené
koliesko
5. Tabuľka odstraňovania porúch
Po dokončení krokov 1 - 4 posuňte preraďovacou páčkou, aby ste
skontrolovali radenie. (Toto sa tiež použije, ak sa preraďovanie stane
obtiažne počas používania.)
Orezanie vonkajšieho puzdra
Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte
koniec, aby mala vnútorná strana otvoru
rovnaký priemer .
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Prevádzka páčok
■ Obsluha radenia rýchlostí
Mechanizmus INSTANT RELEASE
(okamžité uvoľnenie) umožňuje
rýchle preraďovanie rýchlostí,
pretože napnutie kábla sa
uvoľní okamžite potom, ako je
stlačená buď hlavná páčka alebo
sekundárna uvoľňovacia páčka.
Počiatočná poloha
páčky
Stane sa užším
Stane sa širším
2 mm Allenov kľúč
■ Prevádzka brzdovej páčky
Prvý spoj
Koniec páčky
Približne 2
mm
Prídavná uvoľňovacia páčka
Počiatočná poloha
páčky
Potom, ako je páčka po stlačení uvoľnená sa vždy vráti do pôvodnej
polohy. Keď používate páčku, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom
kľuky.
Preradenie z malého na väčšie ozubené koliesko
Keď stlačíte páčku raz, nastane preradenie o jeden stupeň z malého na
väčšie ozubené koleso.
Príklad: zo stredného na najväčšie ozubené koleso.
Preradenie z veľkého na menšie ozubené koliesko
Keď sa páčka stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň z veľkého na
menšie ozubené koleso.
Príklad: z najväčšieho na stredné ozubené koleso.
Nastavenie šírky zovretia
Odporúčame vám nastaviť šírky zovretí páčok na najpohodlnejšie šírky pre
radenie rýchlostí a brzdenie.
Strieborná
Čierna
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
Technické údaje
X = k dispozícii
Predná prehadzovačka
Priemery montážnej lišty:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
S (s adaptérom S)
M (s adaptérom M)
Uhol spojenia reťaze
Ozubené koleso
Nastavenie SIS
Postupujte podľa postupu uvedeného nižšie.
1. Spodné nastavenie
Najskôr odstráňte zarovnávací blok Pro-Set.
Ďalej nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou vodiacou lištou
reťaze a reťazou bola 0 - 0,5 mm.
Zarovnávací blok
Pro-Set
Poloha reťaze
Najväčšie ozubené
koleso
Najmenšie ozubené
koliesko
FD-M970 FD-M971
Skrutka spodného
nastavenia
Reťaz
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u výrobcu kar-
bónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne uťahovacieho momentu, a to
aby ste zabránili nadmernému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie
karbónového materiálu a/alebo nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo
spôsobiť nedostatočné upnutie prvkov.
Rovná časť vonkajšej vodiacej lišty reťaze by
mala byť priamo nad a paralelne s najväčším
ozubeným kolieskom. Zabezpečte pomocou
5 mm Allenovho kľúča.
Uťahovací moment:
5 - 7 Nm
Prevodová
tácka(najväčšie
ozubené koliesko)
Vedenie reťaze
Nastavte a potom namontujte prednú prehadzovačku tak, ako je to
zobrazené na obrázku. Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-Set.
Ozubenie by malo
byť zaradené v
rámci tohto rozsahu
Profesionálna sada meračov
Zarovnávací blok Pro-Set
Dĺžka reťaze
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie ozubené
koleso
Najväčšie ozubené
koliesko
Reťaz
Uťahovací moment:
6 - 8 Nm
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 32 mm.
Montáž páčky
4 mm Allenov kľúč
Po napnutí počiatočného ochabnutia kábla ho znovu zaistite k prednej
prehadzovačke tak, ako je to znázornené na obrázku.
Bežný typ Typ s vedením zhora
Potiahnite
Potiahnite
< Bežný typ >
• FD-M970
< Typ s vedením zhora >
5 mm Allenov kľúč
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to
znázornené na
obrázku.
Skrutka na
upevnenie
drôtu
Uťahovací moment:
5 - 7 Nm
< Bežný typ >
• FD-M971
< Typ s vedením zhora >
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to
znázornené na
obrázku.
Skrutka na
upevnenie
drôtu
3. Horné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosť
medzi vonkajšou vodiacou lištou
reťaze a reťazou bola v rozpätí
0 - 0,5 mm.
■ Určite si prečítajte servisné pokyny o prednom ozubenom kolese
FC-M970 v spojení s týmito servisnými pokynmi.
Poloha reťaze
Najmenšie ozubené
koleso
Najväčšie ozubené
koliesko
FD-M970
FD-M971
Reťaz
Vonkajšia vodiaca
lišta reťaze
Skrutka horného
nastavenia
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia.
(Slovensky)
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku 2 alebo viac krát, aby ste nastavili páčku do najnižšej
polohy. Po odstránení krytu vnútorného otvoru a po otvorení krytu
prevlečte kábel cez nastavovaciu skrutku vonkajšieho puzdra. Potiahnite
vnútorný kábel po celej dĺžke tak, že koniec vnútorného kábla je
nastavený do háčka a potom zatvorte kryt.
Kryt vnútorného otvoru
Háčik
Kryt
Kryt vnútorného otvoru
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví. Ďalej ho už
neotáčajte, inak môže poškodiť závit na
kryte.
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 Nm
Stane sa
užším
Stane sa
širším
Séria XTR
Páka DVOJITÉHO OVLÁDANIA M975 ST- / ST-M970
Vonkajšie puzdro SIS-SP41
Predná prehadzovačka FD-M970 / FD-M971
Predné ozubené koleso FC-M970
Reťaz CN-7701
Vedenie kábla spodkom konzoly SM-SP17 / SM-BT17
Číslo modelu FD-M970 / FD-M970-E FD-M971
Bežný typ X X
Typ s vedením zhora X X
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 20T / 22T 20T / 22T
Min. rozdiel medzi horným a stredným 12T 12T
Priemer montážnej lišty prednej prehadzovačky S, M, L S, M, L
Uhol spojenia reťaze (
_
)
66° - 69° 66° - 69°
Použiteľný článok reťaze 50 mm 50 mm
Číslo modelu FC-M970
Kombinácia zubov prevodovej tácky 44-32-22T / 44-32-24T
Priemer skrutky 104 mm / 64 mm
Dĺžka ramena kľuky 165 mm, 167,5 mm, 170 mm, 172,5 mm, 175 mm, 177,5 mm, 180 mm
Vedenie reťaze 50 mm
Šírka vložky spodnej konzoly 68, 73 mm
Rozmery závitu BC1.37 (68, 73 mm)
Ak reťaz spadne na stranu kľuky. Utiahnite skrutku horného nastavenia
v smere hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo
stredného na najväčšie ozubené
koliesko.
Uvoľnite skrutku horného nastavenia
proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo
stredného na najmenšie ozubené
koliesko.
Uvoľnite skrutku spodného nastave-
nia proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza k
rušeniu medzi reťazou a vnútornou
vodiacou lištou prehadzovačky.
Utiahnite skrutku horného nastavenia
v smere hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza k
rušeniu medzi reťazou a vonkajšou
vodiacou lištou prehadzovačky.
Uvoľnite skrutku horného nastavenia
proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Ak pri preraďovaní z najväčšieho
ozubeného kolieska je vynechané
stredné ozubené koliesko.
Uvoľnite nastavovací valček
vonkajšieho obalu proti smeru hodi-
nových ručičiek (o 1 až 2 otáčky).
Ak počas preradenia zadného
ozubeného kolesa na väčšie
ozubené koleso pri zaradenom
strednom ozubenom koliesku
na prevodovej tácke dochádza
k rušeniu medzi reťazou a vnú-
tornou vodiacou lištou prednej
prehadzovačky.
Utiahnite nastavovací valček
vonkajšieho obalu v smere hodi-
nových ručičiek (o 1 až 2 otáčky).
Ak reťaz padá na spodnú stranu
konzoly.
Utiahnite skrutku dolného nastavenia
v smere hodinových ručičiek
(o 1/2 otáčky).
Ak je páčka počas preradenia zo
stredného na najväčšie ozubené
koliesko neohybná.
Uvoľnite hornú nastavovaciu skrutku
proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
6,5 mm
7,1 mm
VAROVANIE
slk_280404_6LK0B_003.indd 1
slk_280404_6LK0B_003.indd 1
19-05-2008 11:28:01