3. Horné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosť
medzi vonkajšou vodiacou lištou
reťaze a reťazou bola v rozpätí
0 - 0,5 mm.
• Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky na báze alkalických látok alebo kyselín, ako
napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka
sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako sú
tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená
spojovacia závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ použitej
reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú pripojovacia
sila, čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako
je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej
závlačky, alebo na koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak
sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
• Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli z bicykla
spadnúť.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé alebo je
reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne
zranenie.
• Použite prednú prevodovú tácku, ktorá je kompatibilná s 9-rýchlostnými reťazami a je vhodná pre reťaze CN-7701, CN-HG93 a CN-HG73
značky Shimano. Ak sa použije prevodová tácka pre 8-rýchlostnú reťaz alebo menšiu, môžu sa objaviť problémy s radením rýchlostí na
prednej prevodovej tácke alebo môžu vypadnúť čapy článkov reťaze, čo spôsobí roztrhnutie reťaze.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či ramená kľuky nie sú prasknuté. Ak sú tam praskliny, rameno kľuky sa môže zlomiť a môžete spadnúť z
bicykla.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu
spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky
Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže
spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka reťaz,
ako napríklad CN-7701/CN-
HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka reťaz,
ako napríklad CN-HG50/CN-
HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Počas inštalácie prvkov na povrchy
karbónového rámu si u výrobcu karbónového
rámu overte jeho odporúčania ohľadne
uťahovacieho momentu, a to aby ste zabránili nadmernému utiahnutiu,
ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie karbónového materiálu a/alebo
nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť nedostatočné
upnutie prvkov.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Strieborná
Čierna
Technické pokyny pre servis SI-6M30B-002
Systém predného pohonu
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
Nastavenie SIS
Dĺžka reťaze
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie ozubené
koleso
Najväčšie ozubené
koliesko
Reťaz
Postupujte podľa postupu uvedeného nižšie.
1. Spodné nastavenie
Najskôr odstráňte zarovnávací blok Pro-Set.
Ďalej nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou vodiacou lištou
reťaze a reťazou bola 0 - 0,5 mm.
Zarovnávací blok
Pro-Set
FD-M970 FD-M971
Skrutka spodného
nastavenia
Reťaz
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Poloha reťaze
Najväčšie ozubené
koleso
Najmenšie ozubené
koliesko
Reťaz
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Nastavovací valček vonkajšieho obalu
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Stredné ozubené
koliesko
4. Nastavenie stredného ozubeného
kolieska
Pri vykonávaní nastavenia nastavte reťaz
na najväčšie ozubené koleso a vpredu
nastavte reťaz na stredné ozubené koliesko.
Nastavte pomocou nastavovacieho valčeka
vonkajšieho obalu tak, aby vzdialenosť medzi
vnútornou vodiacou lištou reťaze a reťazou
bola v rozpätí 0 - 0,5 mm.
Pre typ konzoly
Namontujte tak, ako je to
zobrazené na obrázku.
Skrutka
Adaptér
Adaptér
Predná prehadzovačka
Predné ozubené koleso
Uťahovací moment:
35 - 50 Nm
Orezanie vonkajšieho puzdra
Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte
koniec, aby mala vnútorná strana otvoru
rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
Poznámka
• Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny, skontrolujte túto skutočnosť ešte raz.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo nepresnosť. Taktiež v pravidelných intervaloch doťahujte upevňovaciu
skrutku ramena kľuky. (BB-FC, FC-PD)
• Neumývajte spodnú konzolu vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.
• Ak v ložisku cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť spodnú konzolu.
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
• Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze
neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených koliesok a reťaze.
• Ak reťaz počas používania skĺzla z ozubených koliesok, vymeňte ozubené kolieska a reťaz.
• Pred montážou ľavého a pravého adaptéra ich namažte.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
• Táto predná prehadzovačka je určená len pre použitie s trojitou prednou prevodovou táckou. Nemožno ju použiť s
dvojitou prednou prevodovou táckou, keďže prevodové stupne nesedia.
• Keď montujete typ s vedením zhora, zvoľte rám, ktorý má tri vonkajšie držiaky puzdier tak, ako je to zobrazené na
obrázku vpravo.
• Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch
strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
• Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok
DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu
radenia prevodov.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného reťazového kolesa.
• Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepiť sa na plastové časti preraďovacej páky,
môže to spôsobiť prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uistiť, že brzdová kvapalina sa nelepí na tieto plastové
časti.
Minerálny olej, ktorý sa používa v kotúčových brzdách značky SHIMANO nespôsobuje praskliny ani zmenu zafarbenia ak sa prilepí na
plastové časti Avšak takéto časti by mali byť predtým vyčistené alkoholom, aby sa zabránilo prilepeniu cudzích súčastí.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Vonkajšie držiaky puzdier
Preradenie z malého ozubeného kolieska na väčšie ozubené koliesko
(páčka A)
Keď sa páčka (A) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň z malého
na väčšie ozubené koliesko.
Príklad:
zo stredného na najväčšie ozubené koleso.
Preradenie z veľkého ozubeného kolieska na menšie ozubené koliesko
(páčka B)
Keď sa páčka (B) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň z veľkého
na menšie ozubené koliesko.
Príklad:
z najväčšieho na stredné ozubené koliesko.
Obsluha radenia rýchlostí
Mechanizmus INSTANT RELEASE umožňuje rýchle uvoľnenie , pretože napnutie kábla sa po stlačení páčky okamžite uvoľní.
Táto uvoľňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoľňovacím mechanizmom umožňujúcim vykonávanie uvoľňovacích operácií buď stlačením alebo potiahnutím páčky.
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia. Keď používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate
ramenom kľuky.
5. Tabuľka odstraňovania porúch
Po dokončení krokov 1 - 4 posuňte preraďovacou páčkou, aby ste
skontrolovali radenie. (Toto sa tiež použije, ak sa preraďovanie stane
obtiažne počas používania.)
Montáž prednej prehadzovačky
Technické údaje
X = k dispozícii
Predná prehadzovačka
Priemery montážnej lišty:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
S (s adaptérom S)
M (s adaptérom M)
Uhol spojenia reťaze
Ozubené koleso
Nastavte a potom namontujte prednú prehadzovačku tak, ako je to
zobrazené na obrázku. Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-Set.
Ozubenie by malo
byť zaradené v
rámci tohto rozsahu
Profesionálna sada meračov
Zarovnávací blok Pro-Set
Rovná časť vonkajšej vodiacej lišty reťaze by
mala byť priamo nad a paralelne s najväčším
ozubeným kolieskom. Zabezpečte pomocou
5 mm Allenovho kľúča.
Uťahovací moment:
5 - 7 Nm
Prevodová
tácka(najväčšie
ozubené koliesko)
Vedenie reťaze
Páčka (A) - počiatočná poloha
Páčka (B)
• DVOJCESTNÉ UVOĽNENIE
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku (B) dvakrát alebo viac krát, aby ste ju nastavili do
najnižšej polohy. Potom odstráňte kryt vnútorného otvoru a pripojte
vnútorný kábel.
Kryt vnútorného otvoru Vnútorný kábel
Páčka (B)
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na obrázku, až
pokým sa nezastaví. Ďalej ho už neotáčajte, inak
môže poškodiť závit na kryte.
Kryt vnútorného otvoru
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 Nm
Po napnutí počiatočného ochabnutia kábla ho znovu zaistite k prednej
prehadzovačke tak, ako je to znázornené na obrázku.
Bežný typ Typ s vedením zhora
Potiahnite
Potiahnite
< Bežný typ >
• FD-M970
< Typ s vedením zhora >
5 mm Allenov kľúč
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to
znázornené na
obrázku.
Skrutka na
upevnenie
drôtu
Uťahovací moment:
5 - 7 Nm
< Bežný typ >
• FD-M971
< Typ s vedením zhora >
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to
znázornené na
obrázku.
Skrutka na
upevnenie
drôtu
■ Určite si prečítajte servisné pokyny o prednom ozubenom
kolese FC-M970 v spojení s týmito servisnými pokynmi.
Uťahovací moment:
3 Nm
Na vnútornej strane Na vonkajšej strane
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 32 mm.
Montáž radiacej páčky
4 mm Allenov kľúč
Túto radiacu páčku je možné nainštalovať buď na
vnútornú alebo na vonkajšiu stranu brzdovej páčky.
Uťahovací moment:
2,5 Nm
Polohu radiacej páčky je možné nastaviť jej
posúvaním doľava alebo doprava.
• Namontujte radiacu páčku do polohy, kde nebude prekážať činnosti bŕzd
a preraďovaniu rýchlostí.
• Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť bŕzd.
Výmena jednotky radiacej páčky
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny jednotky
radiacej páčky.
1. Uvoľnite upevňovaciu skrutku kábla
(matica) na prednej prehadzovačke
a následne potiahnite vnútorný kábel
jednotky radiacej páčky tým istým
spôsobom ako pri inštalácii vnútorného
kábla.
2. Najprv odskrutkujte upevňovaciu
skrutku jednotky.
3. Odskrutkujte tri montážne skrutky
radiacej páčky a následne odmontujte
jednotku radiacej páčky tak, ako je to
znázornené na obrázku.
4. Poskladanie vykonáte tak, že zarovnáte jednotku radiacej páčky a
konzolu a následne zaistíte montážne skrutky radiacej páčky.
5. Nezabudnite upnúť pružinovú podložku a následne utiahnite
upevňovaciu skrutku jednotky.
Uťahovací moment:
2,5 Nm
Uťahovací moment:
0,5 - 0,8 Nm
Montážne skrutky radiacej páčky
Pružinová podložka
Upevňovacia skrutka jednotky
Poloha reťaze
Najmenšie ozubené
koleso
Najväčšie ozubené
koliesko
FD-M970
FD-M971
Reťaz
Vonkajšia
vodiaca lišta
reťaze
Skrutka horného
nastavenia
Séria XTR
RAPIDFIRE (Radiaca páčka) SL-M970
Vonkajšie puzdro SIS-SP41
Predná prehadzovačka FD-M970 / FD-M971
Predné ozubené koleso FC-M970
Reťaz CN-7701
Vedenie kábla spodkom konzoly SM-SP17 / SM-BT17
Číslo modelu FD-M970 / FD-M970-E FD-M971
Bežný typ X X
Typ s vedením zhora X X
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 20T / 22T 20T / 22T
Min. rozdiel medzi horným a stredným 12T 12T
Priemer montážnej lišty prednej prehadzovačky S, M, L S, M, L
Uhol spojenia reťaze (
_
)
66° - 69° 66° - 69°
Použiteľný článok reťaze 50 mm 50 mm
Číslo modelu FC-M970
Kombinácia zubov prevodovej tácky 44-32-22T / 44-32-24T
Priemer skrutky 104 mm / 64 mm
Dĺžka ramena kľuky 165 mm, 167,5 mm, 170 mm, 172,5 mm, 175 mm, 177,5 mm, 180 mm
Vedenie reťaze 50 mm
Šírka vložky spodnej konzoly 68, 73 mm
Rozmery závitu BC1.37 (68, 73 mm)
Ak reťaz spadne na stranu kľuky. Utiahnite skrutku horného nastavenia v
smere hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo stred-
ného na najväčšie ozubené koliesko.
Uvoľnite skrutku horného nastavenia
proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo stred-
ného na najmenšie ozubené koliesko.
Uvoľnite skrutku spodného nastavenia
proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza k
rušeniu medzi reťazou a vnútornou
vodiacou lištou prehadzovačky.
Utiahnite skrutku horného nastavenia v
smere hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza k
rušeniu medzi reťazou a vonkajšou
vodiacou lištou prehadzovačky.
Uvoľnite skrutku horného nastavenia
proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Ak pri preraďovaní z najväčšieho
ozubeného kolieska je vynechané
stredné ozubené koliesko.
Uvoľnite nastavovací valček
vonkajšieho obalu proti smeru hodi-
nových ručičiek (o 1 až 2 otáčky).
Ak počas preradenia zadného
ozubeného kolesa na väčšie ozubené
koleso pri zaradenom strednom
ozubenom koliesku na prevodovej
tácke dochádza k rušeniu medzi
reťazou a vnútornou vodiacou lištou
prednej prehadzovačky.
Utiahnite nastavovací valček
vonkajšieho obalu v smere hodinových
ručičiek (o 1 až 2 otáčky).
Ak reťaz padá na spodnú stranu
konzoly.
Utiahnite skrutku dolného nastavenia v
smere hodinových ručičiek
(o 1/2 otáčky).
Ak je páčka počas preradenia zo
stredného na najväčšie ozubené
koliesko neohybná.
Uvoľnite hornú nastavovaciu skrutku
proti smeru hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
6,5 mm
7,1 mm
slk_280404_6M30B_002.indd 1
slk_280404_6M30B_002.indd 1
19-05-2008 11:29:01