Predná prehadzovačka
Typ krúžku Typ konzoly
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Nastavte a potom namontujte prednú prehadzovačku tak, ako je to
zobrazené na obrázku. Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-Set.
FC-M665
Vonkajší okraj
zariadenia bashguard
by mal byť v tomto
rozmedzí
Po napnutí počiatočného ochabnutia kábla ho znovu zaistite
k prednej prehadzovačke tak, ako je to znázornené na obrázku.
Bežný typ Typ s vedením zhora
Potiahnite
Potiahnite
Reťaz
Vonkajšia
vodiaca lišta
reťaze
Skrutka horného
nastavenia
Reťaz
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Nastavovací valček vonkajšieho bovdenu
Poloha reťaze
Najmenšie
ozubené koleso
Najväčšie
ozubené koliesko
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Stredné ozubené
koliesko
3. Horné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosť
medzi vonkajšou vodiacou
lištou reťaze a reťazou bola
v rozpätí 0 - 0,5 mm.
4. Nastavenie stredného ozubeného
kolieska
Pri vykonávaní nastavenia nastavte reťaz
na najväčšie ozubené koleso a vpredu
nastavte reťaz na stredné ozubené
koliesko. Nastavte pomocou
nastavovacieho valčeka vonkajšieho
bovdenu tak, aby vzdialenosť medzi
vnútornou vodiacou lištou reťaze
a reťazou bola v rozpätí 0 - 0,5 mm.
Zarovnávací blok Pro-Set
68 mm
Rozpera
68 mm
Konzola typu
E
73 mm 73 mm
A
A
A
A A
A
Preradenie z malého na väčšie ozubené koliesko
Keď sa páčka (A) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň
z malého na väčšie ozubené koliesko.
Príklad:
zo stredného na najväčšie ozubené
koleso.
Preradenie z veľkého na menšie ozubené koliesko
Keď sa páčka (B) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň
z veľkého na menšie ozubené koliesko.
Príklad:
z najväčšieho na stredné
ozubené koliesko.
Obsluha radenia rýchlostí
Táto uvoľňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoľňovacím mechanizmom umožňujúcim vykonávanie uvoľňovacích operácií buď stlačením
alebo potiahnutím páčky.
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia.
Keď používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Páčka (A) - počiatočná poloha Páčka (B)
Dvojcestné uvoľnenie
5. Tabuľka odstraňovania porúch
Po dokončení krokov 1 - 4 posuňte radiacou páčkou, aby ste
skontrolovali radenie. (Toto sa tiež použije, ak sa preraďovanie
stane obtiažne počas používania.)
Montáž predného ozubeného kolesa a prednej prehadzovačky
Dodržiavajte postup na obrázku.
n Spôsob inštalácie rozpery
Skontrolujte, či šírka vložky stredovej osky je 68 alebo (1)
73 mm.
Ďalej namontujte adaptér podľa nižšie zobrazených (2)
obrázkov.
Poznámka:
Nastavte zastavovaciu plôšku
smerom doprava tak, ako je to
znázornené na obrázku.
Technické údaje
Priemery montážnej lišty:
S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Pri použití veľkostí S, M použite montážnu
lištu o veľkosti 28,6 mm, 31,8 mm
a namontujte ju k adaptéru veľkosti L.
Uhol rámu
Ozubené koleso
n Podrobnosti o výmene a montáži jednotky indikátora si
pozrite v Servisných pokynoch k systému zadného
pohonu.
X = k dispozícii
< Bežný typ >
• FD-M660
< Typ s vedením zhora >
5 mm Allenov kľúč
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to
znázornené na
obrázku.
Skrutka na
upevnenie
drôtu
Uťahovací moment :
6 - 7 N•m
< Bežný typ >
• FD-M661
< Typ s vedením zhora >
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to
znázornené na
obrázku.
Skrutka na
upevnenie
drôtu
6
2
1
3
Časť so širokou
drážkou
TL-FC16
Zastavovacia
plôška
Kolík
plôšky
Vytlačiť
5
4
(A)
TL-FC32
Profesionálna sada meračov
FC-M660
Ozubenie by malo byť
zaradené v rámci
tohto rozsahu
Profesionálna sada meračov
A
Vnútorný kryt
FC-M660
Rovná časť vonkajšej vodiacej lišty reťaze
by mala byť priamo nad a paralelne
s najväčším ozubeným kolieskom.
Zabezpečte pomocou 5 mm Allenovho
kľúča.
FC-M665
Vnútorný povrch zariadenia Bashguard
by mal byť pri rovnej časti vonkajšej
vodiacej lišty reťaze.
Nastavenie SIS (Trojitá)
Orezanie vonkajšieho bovdenu
Po orezaní vonkajšieho bovdenu zaguľaťte
koniec, aby mala vnútorná strana otvoru
rovnaký priemer.
Predné ozubené
koleso (najväčšie
ozubené koliesko)
Vedenie reťaze
Dĺžka reťaze
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese
a najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie ozubené
koleso
Najväčšie ozubené
koliesko
Reťaz
Postupujte podľa postupu uvedeného nižšie.
1. Spodné nastavenie
Najskôr odstráňte zarovnávací blok Pro-Set.
Ďalej nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou vodiacou
lištou reťaze a reťazou bola 0 - 0,5 mm.
Skrutka spodného
nastavenia
Reťaz
Zarovnávací blok
Pro-Set
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Najmenšie
ozubené koliesko
K orezanému koncu
vonkajšieho bovdenu
upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Vonkajší bovden
2. Pripojenie a upevnenie lanka
Posuňte páčku (B) dva alebo viac
krát a skontrolujte na indikátore, či je
páčka v najnižšej polohe. Potom
odstráňte kryt vnútorného otvoru
a pripojte lanko.
Kryt vnútorného otvoru
Lanko
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho
otáčaním tak, ako je to zobrazené na
obrázku, až pokým sa nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže poškodiť
závit skrutky.
Kryt vnútorného otvoru
Uťahovací moment : 5 - 7 N•m
n Poznámka
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u výrobcu
karbónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne uťahovacieho
momentu, a to aby ste zabránili nadmernému utiahnutiu, ktoré by
mohlo spôsobiť poškodenie karbónového materiálu a/alebo
nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť nedostatočné
upnutie prvkov.
Systém predného pohonu
Namontujte radiacu páčku do polohy, kde nebude prekážať •
činnosti bŕzd a preraďovaniu rýchlostí.
Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť •
bŕzd.
Montáž páčky
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 36 mm.
Uťahovací moment: 5 N•m
4 mm Allenov kľúč
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Všeobecné informácie o bezpečnosti
SI-6PZFB-001-02
Pre typ konzoly
Namontujte tak, ako je to zobrazené na obrázku.
Skrutka
Adaptér Adaptér
Predná prehadzovačka
Predné ozubené koleso
1 , 2 Uťahovací moment :
35 - 50 N•m
3 Uťahovací moment :
5 - 7 N•m
VÝSTRAHA
VÝSTRAHA
"Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite pravidelne pomocou správneho prostriedku na
čistenie reťazí. Nikdy nepoužívajte rozpúšťadlá na báze zásad alebo kyselín, ako sú odstraňovače hrdze. V prípade použitia
rozpúšťadla môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie."
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.•
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť. Ak sa použijú •
iné spojovacie závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa
použije tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ
použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú pripojovaciu silu,
čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov •
ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako je miesto, kde sa
reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky, alebo na koncovej
závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila
pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli z bicykla spadnúť.•
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé alebo je reťaz •
poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Použite predné ozubené koleso, ktoré je kompatibilná s 9-rýchlostnými reťazami a je vhodná pre reťaze CN-7701, •
CN-HG93 a CN-HG73 značky Shimano. Ak sa použije ozubené koleso pre 8-rýchlostnú reťaz alebo menšiu, môžu sa
objaviť problémy s radením rýchlostí na prednom ozubenom kolese alebo môžu vypadnúť čapy článkov reťaze,
čo spôsobí roztrhnutie reťaze.
Je lepšie utiahnuť dve upevňovacie matice ľavého ramena kľuky striedavo a postupne, ako naraz dotiahnuť každú skrutku. Na kontrolu konečného uťahovacieho •
momentu použite momentový kľúč; uťahovacie momenty by mali byť v rozpätí 12 - 14 N•m. Neskôr, po ubehnutí asi 100 km opätovne pomocou momentového
kľúča skontrolujte uťahovacie momenty. Taktiež je dôležité pravidelne kontrolovať uťahovacie momenty. Ak sú uťahovacie momenty príliš malé alebo ak
upevňovacie matice nie sú dotiahnuté postupne a striedavo, ľavé rameno kľuky môže odpadnúť a bicykel sa môže prevrátiť, čoho dôsledkom môže byť vážne
poranenie.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či ramená kľuky nie sú prasknuté. Ak sú tam praskliny, rameno kľuky sa môže zlomiť a môžete spadnúť z bicykla.•
Ak nie je vnútorný kryt nainštalovaný správne, môže dôjsť k zhrdzaveniu osi, čoho dôsledkom môže byť prevrátenie bicykla s následkom vážneho úrazu.•
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť
prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže
spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť. •
Pokiaľ je reťaz na najmenšom a strednom ozubenom koliesku, existuje nebezpečenstvo poranenia hrotmi zubov najväčšieho ozubeného kolieska. •
Poznámka
Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny, skontrolujte túto skutočnosť ešte raz.•
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo nepresnosť. Taktiež sa uistite, že v pravidelných intervaloch doťahujete ramená kľuky •
a pedále.
Počas inštalácie pedálov naneste malé množstvo maziva na závity, aby ste predišli viaznutiu pedálov. Pomocou momentového kľúča pedále dôkladne •
utiahnite. Uťahovací moment: 35 - 55 N•m. Pravé kľukové rameno má pravotočivý závit a ľavé kľukové rameno má ľavotočivý závit.
Ak z osi stredovej osky a zo spojky ľavého ramena kľuky vychádza zvuk vŕzgania, na spojku naneste mazivo a následne utiahnite na uvedenú hodnotu •
uťahovacieho momentu.
Na čistenie kľukového ramena a spodnej konzoly používajte neutrálny čistiaci prostriedok. Používanie alkalických alebo kyslých čistiacich prostriedkov môže •
mať za následok zmenu zafarbenia.
Neumývajte stredovú osku vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.•
Ak v ložisku cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť stredovú osku.•
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.•
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.•
Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym •
čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených
koliesok a reťaze.
Ak reťaz počas používania skĺzava z ozubených koliesok, vymeňte ozubené kolieska a reťaz.•
Keď je reťaz v takej polohe, aká je zobrazená na obrázku, reťaz sa môže dotýkať predných ozubených koliesok •
alebo prednej prehadzovačky a vytvárať hluk. Ak je problémom hluk, preraďte reťaz na ďalšie väčšie zadné
ozubené koleso alebo ešte o jedno ďalej.
Pokiaľ ide o rámy s odpružením, uhol podpory reťaze sa bude líšiť v závislosti na tom, či s bicyklom jazdíte •
alebo nie. Pokiaľ s bicyklom nejazdíte a reťaz sa nachádza na najväčšom/väčšom ozubenom koliesku a na
najmenšom ozubenom kolese, vonkajšia vodiaca lišta reťaze prednej prehadzovačky sa môže reťaze dotýkať.
Počas jazdy môže dôjsť k zašpineniu častí vášho devu reťazou.•
Pred montážou ľavého a pravého adaptéra ich namažte.•
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší bovden a vodiaci prvok kábla stredovej osky.•
Podrobnosti o spôsobe nastavenia SIS v prípade dvojitého ozubeného kolieska si pozrite v Pokynoch pre servis pre prednú •
prehadzovačku FD-M665/667.
Keď montujete typ s vedením zhora, zvoľte rám, ktorý má tri držiaky vonkajšieho bovdenu tak, ako je to zobrazené na obrázku •
vpravo.
Použite vonkajší bovden, ktorý má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. •
Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
V prípade kábla radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok. Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, •
pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu radenia prevodov.
Pred použitím namažte lanko a vnútornú stranu vonkajšieho bovdenu, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.•
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného ozubeného kolesa.•
Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepiť sa na plastové časti preraďovacej páky, môže to spôsobiť •
prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uistiť, že brzdová kvapalina sa nelepí na tieto plastové časti. Minerálny olej, ktorý sa používa
v kotúčových brzdách značky SHIMANO nespôsobuje praskliny ani zmenu zafarbenia ak sa prilepí na plastové časti Avšak takéto časti by mali byť predtým
vyčistené alkoholom, aby sa zabránilo prilepeniu cudzích súčastí.
Nerozoberajte indikátor ani jednotku radiacej páčky, pretože to môže spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.•
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.•
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov. •
Predné
ozubené
kolieska
Zadné
ozubené
kolesá
Držiaky vonkajšieho bovdenu
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
Strieborná TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50 / CN-HG40
Čierna TL-CN32 / TL-CN27
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
Technicko servisné pokyny
SI-6PZFB-001
Séria SLX
Radiaca páčka SL-M660-A
Vonkajší bovden OT-SP41
Typ Trojprevodník Dvojitá
Predná prehadzovačka FD-M660 / FD-M661 / FD-M660-E FD-M665 / FD-M667 / FD-M665-E
Predné ozubené koleso FC-M660 FC-M665
Reťaz CN-HG73
Vedenie kábla stredovej osky SM-SP17
Číslo modelu FD-M660-E FD-M660 FD-M661 FD-M665/M667 FD-M665-E
Bežný typ X X X X X
Typ s vedením zhora X X X X X
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 22T 22T 22T 14T 14T
Min. rozdiel medzi horným a stredným 12T 12T 12T - -
Priemer montážnej lišty prednej prehadzovačky - S, M, L S, M, L S, M, L -
Uhol spojenia reťaze (
a
)
66° - 69° 66° - 69° 66° - 69° 66° - 71° 66° - 71°
Použiteľný článok reťaze 50 mm 50 mm 50 mm 50 mm 50 mm
Použiteľné predné ozubené koleso 44T 44T/48T 44T 36T 36T
Číslo modelu FC-M660 FC-M665
Platí pre prednú prehadzovačku Trojitá (FD-M660-E/M600/M661) Dvojitá (FD-M665/M667)
Kombinácia zubov ozubeného kolesa 44-32-22T / 48-36-26T 36-22T
Priemer skrutky 104 mm / 64 mm 104 mm / 64 mm
Dĺžka ramena kľuky 170 mm, 175 mm 170 mm, 175 mm
Vedenie reťaze 50 mm 50 mm
Šírka vložky stredovej osky 68, 73 mm 68, 73 mm
Rozmery závitu BC1,37 (68, 73 mm) BC1,37 (68, 73 mm)
Páčka (B)
1, 2
Na montáž pravého adaptéra (závit proti smeru hodinových
ručičiek) a ľavého adaptéra (závit v smere hodinových ručičiek)
použite špeciálny nástroj TL-FC32/33/36.
Uťahovací moment: 35 - 50 N•m
Poznámka: V závislosti na šírke vložky spodnej konzoly
možno bude potrebné použiť rozpierky.
Podrobnosti nájdete v časti "Spôsob inštalácie
rozpery".
3
Vložte pravú kľukovú jednotku.
4
Položte časť A ľavej kľuky do osi pravej kľukovej jednotky tam,
kde je široká drážka.
5
Pomocou nástroja TL-FC16/18 utiahnite uzáver.
Uťahovací moment: 0,7 - 1,5 N•m
6
Zatlačte na zastavovaciu plôšku a skontrolujte, či kolík plôšky
zapadol na svoje miesto a potom dotiahnite skrutku ľavého
ramena kľuky. (5 mm Allenov kľúč)
Poznámka: Každá skrutka by mala byť rovnomerne
a rovnako utiahnutá na moment 12 - 14 N•m.
Ak reťaz spadne na stranu kľuky. Utiahnite skrutku horného nastavenia
v smere hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo
stredného na najväčšie ozubené
koliesko.
Uvoľnite skrutku horného nastavenia
proti smeru hodinových ručičiek
(asi o 1/8 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo
stredného na najmenšie ozubené
koliesko.
Uvoľnite skrutku spodného
nastavenia proti smeru hodinových
ručičiek (o 1/4 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza k
rušeniu medzi reťazou a vnútornou
vodiacou lištou prehadzovačky.
Utiahnite skrutku horného nastavenia
v smere hodinových ručičiek
(o 1/8 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza k
rušeniu medzi reťazou a vonkajšou
vodiacou lištou prehadzovačky.
Uvoľnite skrutku horného nastavenia
proti smeru hodinových ručičiek
(asi o 1/8 otáčky).
Ak pri preraďovaní z najväčšieho
ozubeného kolieska je vynechané
stredné ozubené koliesko.
Uvoľnite nastavovací valček
vonkajšieho bovdenu proti smeru
hodinových ručičiek (o 1 až 2 otáčky).
Ak počas preradenia zadného
ozubeného kolesa na väčšie
ozubené koleso pri zaradenom
strednom ozubenom koliesku na
prednom ozubenom kolese
dochádza k rušeniu medzi reťazou
a vnútornou vodiacou lištou
prednej prehadzovačky.
Utiahnite nastavovací valček
vonkajšieho bovdenu v smere
hodinových ručičiek (o 1 až 2 otáčky).
Ak reťaz spadá na stranu stredovej
osky.
Utiahnite skrutku dolného nastavenia
v smere hodinových ručičiek
(o 1/2 otáčky).
Ak je páčka počas preradenia zo
stredného na najväčšie ozubené
koleso neohybná.
Uvoľnite skrutku horného nastavenia
proti smeru hodinových ručičiek
(asi o 1/4 otáčky).
6,5 mm
7,1 mm
68 mm
73 mm
2,5 mm