XT
ST-M770 / ST-M775
SIS-SP41
RD-M770
SGS / GS
FH-M770 / FH-M775
9
CS-M770
CN-HG93
SM-SP17 / SM-BT17
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
•
Na vyčistenie reaze použite prírodný čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace
prostriedky založené na alkalických látkach alebo kyselinách, ako napríklad čistiace
látky proti hrdze, pretože môžu spôsobi poškodenie a/alebo zlyhanie reaze.
•
Na pripojenie úzkeho typu reaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
•
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrie
nižšie zobrazenú tabuku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použi. Ak
použijete iné spojovacie závlačky ako tvrdené spojovacie závlačky, prípadne ak
použijete tvrdenú spojovaciu závlačku alebo nástroj, ktorý nie je vhodný pre typ
použitej reaze, nemusíte dosiahnu dostatočnú spojovaciu silu, čo by mohlo
spôsobi pretrhnutie reaze alebo spadnutie reaze.
•
Ak je potrebné nastavi džku reaze kvôli zmene
počtu zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na
inom mieste ako je miesto, kde sa reaz spojila
pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo na
koncovej závlačke. Reaz sa poškodí, ak sa
rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
•
Skontrolujte, či je napnutie reaze správne a či reaz nie je poškodená. Ak je
napnutie príliš slabé alebo je reaz poškodená, mali by ste vymeni reaz. Ak sa to
nevykoná, reaz sa môže pretrhnú a spôsobi vážne zranenie.
•
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvonené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu jazdcovi spôsobi
zranenie. Odporúčame používa iba originálne náhradné diely značky Shimano.
•
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reaz môže spadnú a to môže spôsobi,
že spadnete z bicykla, čo môže ma za následok vážne zranenie.
•
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte si ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použi.
Poznámka
•
Ak preraovanie prevodov nie je plynulé, umyte prvok pre zabránenie pred
spadnutím reaze a namažte všetky pohyblivé diely.
•
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veký, že nastavenie nie je možné, mali by
ste vymeni prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze.
•
Prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze by ste mali pravidelne čisti a
namaza všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a remenice).
•
Ak sa nedá vykona nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti
na zadnom konci bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie
puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
•
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvonenia v remenici, mali by ste ju
vymeni.
•
Ak sa reaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reaz a
ozubené kolesá.
•
Nastavte spätný typ zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze
RD-M770 zo spodnej strany.
•
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne
neodporučuje, pretože má tendenciu naruši funkciu radenia
SIS spôsobenú jeho vysokým odporom káblov.
•
Vždy sa uistite, aby ste použili nastavovacie ložisko
ozubeného kolesa s rovnakými značkami skupiny. Nikdy
nepoužívajte kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa
s odlišnou značkou skupiny.
•
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú džku, a to aj
v prípade, ke sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán.
Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu
bicykla, ke sa úplne vytočia rukoväte.
•
Uistite sa, že kábel radenia prevodov a brzdový kábel si počas brzdenia vzájomne
nezavadzajú. Ak si zavadzajú, môže to naruši brzdenie.
Nainštalujte káble tak, aby mali stále vôu, a to aj v prípade, ke sa rukoväte úplne
otočia do jedného zo smerov.
•
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41).
Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích
prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobi zhoršenie výkonu
radenia prevodov.
•
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby
ste zaručili ich dostatočnú kzavos.
•
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci
prvok kábla spodného držiaka.
•
Ovládanie pák spojených s radením prevodov, by sa malo vykona len po otočení
predného reazového kolesa.
•
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
•
S akýmikovek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo
prevádzky sa obráte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Nástroj na nastavenie
reaze
Reaz
9-rýchlostná vemi úzka
reaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
Tvrdená spojovacia
závlačka
TL-CN32 / TL-CN27
TL-CN32 / TL-CN27
6.5mm
7.1mm
Strieborná
Čierna
Technické pokyny pre servis SI-5W50A-001
RD-M770
Džka reaze na bicykloch so zadným odpružením
Džka A sa bude odlišova v závislosti od pohybov zadného odpruženia. Z tohto
dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinú nadmerné zaaženie, ak je dĺžka reaze
príliš krátka. Nastavte dĺžku reaze tak, že pridáte dva články do reaze, ke je zadné
odpruženie v polohe, kde rozmer
“
A
”
je najdlhší a reaz je na najväčšom ozubenom
koliesku a najväčšom reazovom krúžku. Ak je rozsah zadného odpruženia veký, vôa
v reazi sa nemusí dostatočne stiahnu, ke je reaz na najmenšom reazovom krúžku
a najmenšom ozubenom kolese.
A
A'
Pridajte 2 články (s reazou na najväčšom ozubenom
kolese a najväčšom reazovom krúžku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reaz
Najväčší
reazový krúžok
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Značky skupiny
Zadný prvok pre
zabránenie pred
spadnutím reaze
2. Horné nastavenie
Otočte kukové rameno zatia, čo rukou aháte prvok pre
zabránenie pred spadnutím reaze do hornej polohy a potom
otočte skrutku horného
nastavenia, aby ste vykonali
nastavenie tak, že vodiaca
remenica bude pri pohade
zozadu v rovine s najmenším
ozubeným kolesom.
Otočte kukové rameno, aby
ste nastavili prvok pre
zabránenie pred padnutím
reaze do spodnej polohy.
1. Nízke nastavenie
Otočte spodnú nastavovaciu skrutku tak, aby sa vodiaca
remenica pohla do polohy
priamo v rovine s najväčším
ozubeným kolesom
Nastavenie SIS
Uahovací moment:
5 - 7 Nm
Vodiaca
remenica
Najväčšie
ozubené
koleso
Skrutka
spodného
nastavenia
Skrutka horného
nastavenia
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Drážka
Orezanie vonkajšieho puzdra
Ke orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom konci ako je
koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho
puzdra zaguate koniec, aby mala vnútorná
strana otvoru rovnaký priemer
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Pripojte kábel k zadnému prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze a po odstránení úvodnej vôle v kábli
ho opätovne zaistite k zadnému prvku pre zabránenie
pred spadnutím reaze poda zobrazenia na obrázku.
Pripojte vnútorný kábel k
prvku pre zabránenie pred
spadnutím reaze poda
zobrazenia na obrázku.
Potiahnite
Poznámka:
Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
v drážke.
Utesnený kryt s jazýčkom
na gumenom štíte by sa
mal nainštalova k
zastavovaču vonkajšieho
puzdra rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky časti
prevodovky výkonu.
4. Nastavenie SIS
Zatlačte páčku zatia, čo otáčate kukovým ramenom, aby ste premiestnili prvok
pre zabránenie pred spadnutím reaze na najväčšie ozubené koleso. Následne raz
ovládajte páčku, aby ste premiestnili prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
do reazového kolesa 2. prevodu. Po tejto činnosti ovládajte páčku len tak aleko
aký je rozsah vôle a potom otočte kukovým ramenom.
Pri preraovaní na
3. prevod
Otočte nastavovaciu skrutku kábla v
smere hodinových ručičiek, aby ste
ju dotiahli, kým sa reaz nevráti na 2.
ozubené koleso.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu s
krytom valcového puzdra nastavenia
vonkajšieho puzdra.
Otočte nastavovaciu skrutku kábla
proti smeru hodinových ručičiek, aby
ste ju uvonili, kým sa reaz nedotkne
ozubeného kolesa a nevydá hluk.
* Otočte nastavovaciu skrutku spolu s
krytom valcového puzdra nastavenia
vonkajšieho puzdra.
Ke je poču
hluk
23
23
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je vtedy, ke je dotiahnutá nastavovacia skrutka
kábla (otočená v smere hodinových ručičiek), kým sa nevyskytne hluk
bez ovládania páky a následne sa neuvoní (neotočí proti smeru
hodinových ručičiek) 90 - 180 stupňov od daného bodu.
Ovládajte páku, aby ste preraovali prevody a skontrolujte, či sa pri
žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Zarovnávací blok Pro-Set
Inštalácia reaze
Nainštalujte reaz so stále nasadeným
zarovnávacím blokom Pro-Set. Po inštalácii
odstráňte zarovnávací blok Pro-Set
Otočte kukové rameno, aby ste nastavili
prvok pre zabránenie pred padnutím
reaze do spodnej polohy.
3. Používanie skrutky nastavenia vôle B
Namontujte reaz na najmenší reazový krúžok a najväčšie ozubené
koleso a otočte kukové rameno dozadu. Potom otočte nastavovaciu
skrutku napnutia B, aby ste nastavili vodiacu kladku čo najbližšie k
ozubenému kolesu, ale nie tak
blízko aby sa ho dotkla.
Následne nastavte reaz na
najmenšie ozubené koleso a
zopakujte vyššie uvedený
postup, aby ste sa uistili, že sa
remenica nedotýka ozubeného
kolesa.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené koleso
Skrutka
nastavenia vôle B
*
Ak sa zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze vo
vekom rozsahu pohybuje, ako napríklad pri bicykloch so zadným
odpružením, odporúča sa, aby ste
opätovne nasadili kryt s hliníkovým
krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho puzdra, ktoré
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádza na strane prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze.
Hliníkový kryt
Strana prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze
Séria
Páka DVOJITÉHO OVLÁDANIA
Vonkajšie puzdro
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
Typ
Voný náboj
Rýchlosti
Kazetové ozubené koleso
Reaz
Vodiaci prvok spodného držiaka
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používa
nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Číslo modelu
Typ
Rýchlosti
Celková kapacita
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené koleso
Rozdiel ozubenia predného reazového kolesa
RD-M770
SGS
9
45T
34T
11T
22T
Zadný prvok pre zabránenie pred spadnutím reaze
GS
9
33T
34T
11T
22T
Inštalácia zadného prvku pre zabránenie pred spadnutím reaze
Pri inštalácii dávajte pozor, aby sa nedostala skrutka nastavenia vôle B do kontaktu s
uškom vytlačenia, pretože v opačnom prípade sa môže vyskytnú deformácia.
Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-Set.
5 mm Allenov kúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia
vôle B
Hriade puzdra
Uahovací moment:
8 - 10 Nm
Vodiaca remenica
Uvedomte si, prosím: technické údaje podliehajú zmenám z dôvodu zdokonalení bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
slk_270485_SI_5W50A_001 14-06-2007 13:43 Page 1