Shimano RD-M810 Service Instructions

Typ
Service Instructions
4. Dĺžka vonkajšieho puzdra
(1) Uvoľnite nastavovaciu skrutku napnutia B, kým sa nebude nachádzať
v polohe, ktorá je zobrazená na obrázku.
(2) Skontrolujte, či je vo vonkajšom puzdre dostatočná vôľa. Následne
zarovnajte vonkajšie puzdro so spodnou
hranou držiaka vonkajšieho puzdra na zadnej
strane prehadzovačky a následne odrežte
akúkoľvek prečnievajúcu dĺžku vonkajšieho
puzdra.
Jazda na bicykli dolu kopcom a terénna jazda na bicykli predstavujú sami o sebe nebezpečné aktivity. Existuje
tu riziko, kedy sa môžete stať účastníkom nehody s dôsledkom vážneho poranenia alebo aj smrti. Dôsledne sa
odporúča, aby vodiči používali ochranné prostriedky hlavy a tela a pred jazdou na bicykli vykonávali dôkladné
bezpečnostné prehliadky svojich bicyklov. Zapamätajte si, že jazdíte na svoje vlastné riziko a preto by ste mali
svoje skúsenosti a schopnosti veľmi dôkladne zvážiť.
Ak je obtiažne koleso nainštalovať, nainštalujte páčku pre rýchle uvoľnenie na strane rotora. Pri tejto činnosti sa uistite,
že páčka pre rýchle uvoľnenie nezasahuje do rotora a že sa nevyskytujú prepálenia.
Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky na báze alkalických látok
alebo kyselín, ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku. Dostupné sú dva druhy tvrdených
spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť.
Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená spojovacia
závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila, čo
môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov ozubeného kolesa,
rez vykonajte na inom mieste ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky, alebo na koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže
na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej
závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je
napnutie príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa
môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo
poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame
používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne
vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti
použiť.
Poznámka
V závislosti na tvare rámu môže zadná prehadzovačka zasahovať do podpory reťaze.
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a remenice).
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti bicykla. Tiež
skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v remenici, mali by ste ju vymeniť.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu narušiť funkciu radenia SIS
spôsobenú vysokým odporom káblov.
Vždy používajte ložisko pre zostavu ozubených kolies s rovnakými skupinovými značkami. Nikdy nepoužívajte
kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa s odlišnou skupinovou značkou.
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia
rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu
bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte
mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom
prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu radenia prevodov.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich
dostatočnú kĺzavosť.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla
spodného držiaka.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného reťazového kolesa.
Na tento výrobok sa nevzťahuje záruka na poškodenie, ktoré bolo spôsobené používaním, ako je napríklad skákanie
počas jazdy, alebo v prípade prevrhnutia bicykla, a to okrem prípadov, ak chyby vznikli v dôsledku chyby materiálov
alebo chyby výrobného postupu.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na
profesionálneho predajcu bicyklov.
3. Dĺžka reťaze na bicykloch so zadným odpružením
Dĺžka A sa bude odlišovať v závislosti od pohybov zadného odpruženia.
Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinúť nadmerné
zaťaženie, a to ak je dĺžka reťaze príliš krátka. Nastavte dĺžku reťaze
tak, že pridáte dva články do reťaze, keď je zadné odpruženie v polohe,
kde rozmer „A“ je najdlhší a reťaz je na najväčšom ozubenom kolese
a najväčšom ozubenom koliesku. Ak je rozsah pohybu zadného
odpruženia veľký, vôľa v reťazi sa nemusí dostatočne stiahnuť, keď
je reťaz na najmenšom ozubenom koliesku a najmenšom ozubenom
kolese.
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom
ozubenom kolese a najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reťaz
Najväčšie
ozubené koliesko
Technické pokyny pre servis SI-5WN0A-002
RD-M810
Zadná prehadzovačka
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu
kombináciu.
Montáž zadnej prehadzovačky
5 mm Allenov kľúč
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia
závlačka
Skupinové značky
Pripojte kábel k zadnému prvku
pre zabránenie pred spadnutím
reťaze a po odstránení úvodnej
vôle v kábli ho opätovne zaistite
k zadnému prvku pre zabránenie
pred spadnutím reťaze podľa
zobrazenia na obrázku.
Potiahnite
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Drážka
Poznámka: Uistite sa, že je kábel
zabezpečený v drážke.
* Ak sa zadná prehadzovačka pohybuje vo veľkom rozsahu
pohybuje, ako je to napríklad pri bicykloch so zadným odpružením,
odporúča sa, aby ste opätovne
kryt nahradili hliníkovým krytom
príslušenstva.
Koniec vonkajšieho puzdra, ktoré
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádzať na strane prehadzovačky.
Hliníkový kryt
Strana prehadzovačky
Orezanie vonkajšieho puzdra
Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte koniec, aby mala vnútorná
strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Utesnený kryt s jazýčkom
na gumenom štíte by
sa mal nainštalovať
k zastavovaču
vonkajšieho puzdra rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
<Kontrola vôle medzi najväčším ozubeným kolesom
a vodiacou remenicou>
Nastavte zadnú prehadzovačku do polohy najnižšieho prevodu, zastavte
otáčanie kolesa a potom skontrolujte vzdialenosť od okraja vodiacej
remenice po okraj najväčšieho ozubeného kolesa, či je v rozsahu 5 až
6 mm. Otočte kľukové rameno na radenie prevodov a skontrolujte, či sa
nepohybuje obtiažne. Ak sa zmenil počet zubov kazetového ozubeného
kolesa, vykonajte toto nastavenie znova.
5. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Nasaďte reťaz na najmenšie ozubené koliesko a najväčšie ozubené
koleso a otočte kľukové rameno, aby ste preradili prevody. Potom
otočte nastavovacou
skrutkou napnutia B, aby ste
ho nastavili tak, že vodiaca
remenica si nebude prekážať
ozubenému kolesu, ale nie
tak blízko, aby sa dotýkala
reťaze. Následne nastavte
reťaz na najmenšie ozubené
koleso a zopakujte vyššie
uvedený postup, aby ste
sa uistili, že sa remenica
nedotýka ozubeného kolesa.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené koleso
Skrutka nastavenia
napnutia B
6. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na 2.
ozubené koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne na to, aby
ste cítili tlak v páčke, otočte kľukovým ramenom.
Preraďovanie na 3.
prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho puzdra,
kým sa reťaz nevráti na 2.
ozubené koleso. (v smere
hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho puzdra,
kým sa reťaz nedotkne 3.
ozubeného kolesa a nevydá zvuk.
(proti smeru hodinových ručičiek)
Keď nepočujete
žiadny hluk
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje dostatočne na to,
aby sa dostala do záberu a reťaz sa dotkla 3. ozubeného kolesa
a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka nachádza na 2.
nastavení ozubeného kolesa a uvoľní sa) a potom otočte kľukové rameno
v smere hodinových ručičiek. Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa
a vydáva hluk, otočte valcové puzdro nastavenia vonkajšieho puzdra mierne
v smere hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane a reťaz
sa nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte, či sa pri
žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky časti
prevodovky výkonu.
Menej ako 30 mm
Poznámka:
Nastavte vnútorný kábel tak, že bude prečnievať
o dĺžku menej ako cca 30 mm a potom skontrolujte,
či si vnútorný kábel nezasahuje do špicov na kolese.
Počas vykonávania tohto kroku zastavte otáčanie
kolesa.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
2. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak, aby sa
vodiaca remenica pohla do polohy priamo v rovine
s najväčším ozubeným kolesom
Skrutka spodného
nastavenia
Vodiaca remenica
Najväčšie ozubené koleso
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného nastavenia, aby ste ju
nastavili tak, že vodiaca kladka bude pri pohľade
zozadu v rovine s vonkajšou rovinou najmenšieho
ozubeného kolesa.
Nastavenie SIS
Skrutka horného
nastavenia
Vodiaca remenica
Vonkajší okraj
najmenšieho ozubeného
kolesa
Poznámka:
Vzdialenosť medzi vonkajším zastavovačom k držiaku vonkajšieho
puzdra zadnej prehadzovačky sa môže zmeniť, keď sa zadné
odpruženie pohne, takže určite dĺžku vonkajšieho puzdra v bode, kde je
táto dĺžka najväčšia. Počas zmeny nastavení pre menič režimov, hlavne
počas zmeny špecifikácií bicykla z horského na bicykel na jazdu dolu
kopcom sa môže vonkajšie puzdro skrátiť. Ak k tomu dôjde, ovplyvní to
technické charakteristiky radenia a preto opätovne nastavte dĺžku
vonkajšieho puzdra.
Vonkajšie puzdro
Držiak vonkajšieho puzdra
(2)
(1)
Výmena zadnej prehadzovačky
Poznámka: Počas odmontovania napínacej
remenice s cieľom vymeniť zadnú
prehadzovačku, najprv odmontujte E
krúžok.
E krúžok
Napínacia remenica
Vodiaca remenica / Napínacia remenica
Uťahovací moment:
2,45 - 4,9 N•m
2 mm Allenov kľúč
Menič režimov
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
* slúži počas používania meniča režimov
Pomocou vlastnej ruky skontrolujte, či môžete
menič režimov zatlačiť ku výpadku.
Poznámka: Po napnutí reťaze overte, či menič
režimov dokážete zatlačiť smerom
k výpadku.
Odmontovanie meniča režimov
O meniči režimov
Táto prehadzovačka je kompatibilná z dvoma typmi ozubených kolies: režim pre všetky typy horských
terénov (11-32T/ 11-34T) a režim pre jazdu dolu kopcom (11-23T/12-25T/11-28T). Ak používate
ozubené kolesá pre všetky typy horských terénov, taktiež budete musieť používať menič režimov.
Nastavovací valček
vonkajšieho obalu
Nastavovací valček
vonkajšieho obalu
Uťahovací moment:
1 - 1,5 N•m
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N•m
Režim pre všetky horské
terény
Režim pre jazdu dolu
kopcom
Typ bicykla Pre všetky horské terény Pre jazdu dolu kopcom
Menič režimov X
Možná kombinácia ozubených kolies 11 - 32T / 11 - 34T 11 - 23T / 12 - 25T / 11 - 28T
Séria SAINT
RAPIDFIRE (Radiaca páčka) SL-M810
Vonkajšie puzdro SIS-SP41
Zadná prehadzovačka RD-M810
Typ SS / GS
Voľný náboj FH-M810 / FH-M815
Rýchlosti 9
Kazetové ozubené koleso CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Reťaz CN-HG93
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP17 / SM-BT17
Číslo modelu RD-M810
Typ SS GS
Rýchlosti 9 9
Celková kapacita 17T / 23T* 31T / 37T*
Možná kombinácia ozubených kolies 11 - 32T / 11 - 34T / 11 - 28T / 11 - 23T / 12 - 25T
Najmenšie ozubené koleso 11T 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa Samostatná 14T
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Strieborná
Čierna
6,5 mm
7,1 mm
5 ~ 6 mm
5 ~ 6 mm
slk_280579_5WN0A_002.indd 1slk_280579_5WN0A_002.indd 1 10-06-2008 16:23:0010-06-2008 16:23:00
  • Page 1 1

Shimano RD-M810 Service Instructions

Typ
Service Instructions