Lamtec ETAMATIC/ETAMATIC S referenčná príručka

Typ
referenčná príručka
www.lamtec.de
Snímače a systémy pre techniku spaľovania
Stručný návod pre používateľa
ETAMATIC/ETAMATIC S
2
Obsah
Obsah
1 Všeobecné pokyny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
1.1 Platnosť toho návodu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
2 Bezpečnosť. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
2.1 Bezpečnostné pokyny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
3 Krátky opis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
4 Opis procesu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
4.1 Štart so zapaľovacím horákom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
4.2 Štart bez zapaľovacieho horáka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
5 Porucha. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
5.1 Načítanie poruchy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
5.2 Vynulovanie porúch . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
5.3 Vyvolanie histórie porúch. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
6 Prevádzka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
6.1 Režim regulácie CO/O2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
6.1.1 Čo sa stane s reguláciou O2 pri poruchách? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
6.1.2 Vynulovanie poruchy O2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
6.1.3 Vyvolanie histórie porúch regulácie O2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
6.1.4 Vyvolanie textového hlásenia regulácie CO/O2. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
6.1.5 Zobrazenie a význam prevádzkových režimov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
6.1.6 Vyvolanie počítadla prevádzkových hodín. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
6.1.7 Vyvolanie kontrolných súčtov. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
7 Interný regulátor výkonu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
7.1 Účel použitia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
7.2 Pohyblivý text "Skutočná teplota príliš vysoká" . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
7.3 Zmena požadovanej hodnoty regulátora výkonu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
7.4 Ručné ovládanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
7.5 Význam zobrazenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
8 Príloha . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
8.1 Význam režimov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
8.2 Kódy porúch. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
8.3 Vyvolanie stavu digitálnych vstupov. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
8.4 Vyhlásenie o zhode ES . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22
3
1 Všeobecné pokyny
1 Všeobecné pokyny
1.1 Platnosť toho návodu
Tento návod je určený pre ETAMATIC a ETAMATIC S v ľubovoľnej konfigurácii.
Zariadenia zodpovedajú nasledujúcim normám a smerniciam:
•EN 230
•EN 267 (pokiaľ sa týka príslušného zariadenia)
•EN 298
•EN 676 (pokiaľ sa týka príslušného zariadenia)
•EN 746-2 (pokiaľ sa týka príslušného zariadenia)
•EN 12952-8 a 11 (pokiaľ sa týka príslušného zariadenia)
•EN 12953-7 a 9 (pokiaľ sa týka príslušného zariadenia)
2004/108/ES Elektromagnetická kompatibilita
2006/95/ES Smernica o nízkom napätí
2014/68/ES Směrnice o tlakových přístrojích kat.4 mod. B+D
2009/142/ES Smernica o plynových zariadeniach
Značka typového schválenia: CE-0085 AU 0207
ETAMATIC je riadiaca jednotka pre spaľovacie zariadenia.
4
2 Bezpečnosť
2 Bezpečnosť
2.1 Bezpečnostné pokyny
V tomto dokumente sú použité nasledujúce symboly zastupujúce dôležité bezpečnostné upo-
zornenia pre používateľa. Sú umiestnené v rámci kapitol vždy na tom mieste, kde je potrebné
poskytnúť informáciu. Bezpodmienečne sa musia rešpektovať a dodržiavať bezpečnostné
upozornenia, predovšetkým výstražné pokyny.
NEBEZPEČENSTVO!
označuje bezprostredne hroziace nebezpečenstvo. Ak sa nezabráni jeho vzniku, následkom
bude smrť alebo najťažšie zranenia. Zariadenie alebo predmety v jeho okolí sa môžu poško-
diť.
VÝSTRAHA!
označuje možné hroziace nebezpečenstvo. Ak sa nezabráni jeho vzniku, následkom môže
byť smrť alebo najťažšie zranenia. Zariadenie alebo predmety v jeho okolí sa môžu poškodiť.
UPOZORNENIE!
označuje možné hroziace nebezpečenstvo. Ak sa nezabráni jeho vzniku, následkom môžu
byť ľahké alebo nepatrné zranenia. Zariadenie alebo predmety v jeho okolí sa môžu poškodiť.
UPOZORNENIE
obsahuje doplňujúce informácie dôležité pre používateľa súvisiace so systémom alebo čas-
ťami systému a ponúka ďalšie tipy.
Vyššie opísané bezpečnostné upozornenia sú súčasťou
textov s návodom.
V tejto súvislosti bude prevádzkovateľ vyzvaný:
1 pri všetkých prácach rešpektovať zákonom stanovené bezpečnostné predpisy,
2 po posúdení situácie urobiť všetko pre to, aby odvrátil nebezpečenstvo zranenia osôb a
poškodenia
vecí.
5
3 Krátky opis
3 Krátky opis
V závislosti od riadiacej veličiny ETAMATIC riadi až 4 regulaččleny podľa voľne programo-
vateľných kriviek. ETAMATIC má 4 trojbodové krokové nastavovacie výstupy.
ETAMATIC S má 3 trojbodové krokové nastavovacie výstupy a jeden výstup 4 ... 20 mA.
Príklady pre možné regulaččleny:
klapka spaľovacieho vzduchu
dúchadlo spaľovacieho vzduchu (iba ETAMATIC S)
palivová klapka
• recirkulačná klapka
Pre každý kanál sa môže naprogramovať až 20 bodov (štandardne 11). Zobrazenie prebieha
relatívne medzi hodnotou 0 až 999.
ETAMATIC má jednu 25-pólovú zásuvku Sub-D so sériovým rozhraním pre diaľkové ovláda-
nie/diaľkovú indikáciu prostredníctvom počítača (možnosť samostatného dodania softvéru
Windows). Alternatívne sa môžu dodať napojenia pre Interbus-S, PROFIBUS-DP, CANopen,
TCP/IP (MODBUS TCP) a MODBUS. Iné zbernicové systémy je možné dodať na požiadanie.
Spojenie s ďalšími prvkami zariadenia, napr. systémom hlásenia porúch, reguláciou O2, sa
uskutočňuje prostredníctvom rozhrania zbernice LAMTEC SYSTEM BUS na 9-pólovej zásuv-
ke Sub-D.
Na obsluhu slúži klávesnica pokrytá fóliou, ktorá je umiestnená na čelnej strane. Hodnoty sa
zobrazujú na 2-riadkovom displeji LCD.
ETAMATIC nepretržite kontroluje svoju funkciu a funkciu pripojených regulačných členov.
Výstupy 230 V:
Nastavenie plynových ventilov
Nastavenie olejových ventilov
Nastavenie olejového čerpadla
Nastavenie zapaľovacieho ventilu/zapaľovacieho transformátora
• Uvoľnenie ventilátora
Poruchové hlásenie
• Regulačné signály zapnutia/vypnutia pre klapkové motory
Externé hlásenia prichádzajúce do jednotky ETAMATIC prechádzajú cez bezpotenciálové
kontakty, resp. reťazce kontaktov.
Zadávať sa môžu tieto signály:
•3 oddelené bezpečnostné reťazce
Odblokovanie poruchy
• Snímač tlaku vzduchu
• Uvoľnenie regulácie
• Snímač tlaku plynu min. (pre kontrolu tesnosti)
Signál plameňa
Potvrdenie polohy zapálenia
Zapnutá recirkulácia/signál zapaľovacieho plameňa
Horák zapnutý
Výber paliva
Prepnutie požadovanej hodnoty (pre regulátor výkonu)
6
4 Opis procesu
4 Opis procesu
Ak má dôjsť k spusteniu horáka, najskôr sa musí vyžiadať signál „Horák zapnutý“ na
svorke 58. Ovládacia jednotka horáka teraz vyzve všeobecný bezpečnostný reťazec (ETA-
MATIC OEM), resp. bezpečnostný reťazec kotla (ETAMATIC) a kontakt snímača tlaku vzdu-
chu. Pokiaľ nerozpozná správny stav, na displeji sa zobrazí príslušný text hlásenia a riadenie
procesu sa zastaví.
Pokiaľ sú všetky signály v poriadku, aktivuje sa výstup ventilátora a kanály prejdú s cieľom
kontroly do svojej spodnej hranice rozsahu.
Ak všetky kanály dosiahli svoju spodnú hranicu rozsahu, uvedú sa do činnosti s cieľom pre-
vzdušnenia. Kontrola tesnosti sa realizuje súbežne (iba v plynovej prevádzke).
Pri regulačných členoch sa prevzdušnenie použije na to, aby sa načítali alebo skontrolovali
hranice rozsahu. Regulaččlen paliva sa po dosiahnutí svojej hornej hranice rozsahu vráti
späť do polohy zapaľovania. Všetky ostatné kanály zostávajú v otvorenej polohe. ETAMATIC
si teraz vyžiada snímače tlaku vzduchu. Ak je tento signál v poriadku, prebehne doba pre-
vzdušnenia nastavená v parametroch. Pokiaľ je kanál konfigurovaný na recirkuláciu, uvedie
sa do činnosti s oneskorením. Po dosiahnutí doby oneskorenia nastavenej v parametroch sa
čas prevzdušnenia zastaví. Potom, ako kanál recirkulácie dosiahne polohu pre prevzdušne-
nie, doba prevzdušnenia bude pokračovať. Po uplynutí tejto doby sa kanály presunú do na-
programovanej polohy pre zapaľovanie (recirkulácia je úplne vypnutá).
Keď všetky kanály dosiahli polohu pre zapaľovanie, aktivuje sa na 3 sekundy sám zapaľovací
transformátor. Pri olejovej prevádzke sa spustí aj olejové čerpadlo.
Pred otvorením ventilov sa musí zavrieť príslušný bezpečnostný reťazec paliva.
4.1 Štart so zapaľovacím horákom
Zapaľovací ventil a hlavný plyn 1 (pri plynovej prevádzke), resp. iba zapaľovací ventil (pri ole-
jovej prevádzke) sa otvoria. Vytvorí sa zapaľovací plameň a poistka plameňa zistí, že plameň
horí. Odovzdá digitálny signál plameňa ovládacej jednotke horáka.
Po uplynutí 1. bezpečnostného času sa zapaľovací transformátor vypne. Po dobu 3 sekúnd
(doba stabilizácie) horí samotný zapaľovací horák ďalej. Po uplynutí tejto doby sa otvorí hlav-
ný plyn 2, resp. olejový ventil a zostane aktívny po dobu 2. bezpečnostného času spolu so za-
paľovacím ventilom. Následne sa zapaľovací ventil znovu uzavrie.
3 sekundy po zapálení nabehnú všetky kanály na naprogramovaný základný záťažový bod.
ETAMATIC zostane v polohe základného zaťaženia dovtedy, pokým nedôjde k uvoľneniu re-
gulácie.
Po uvoľnení regulácie sa ETAMATIC riadi údajom regulátora výkonu.
Po odstavení signálu „Horák zapnutý“ zo svorky 58 nasleduje vypnutie. Hlavné ventily sa
uzavrú. Pri plynovej prevádzke sa najskôr uzavrie hlavný plyn 1 a s približne 5 sekundovým
oneskorením hlavný plyn 2, aby bolo možné nechať vyhorieť palivo na kontrolnej trase medzi
magnetickými ventilmi. V prípade vypnutia pri poruche sa však obidva okamžite zatvoria.
Pokiaľ je konfigurované dodatočné prevzdušnenie, vzduchové kanály sa počas tejto doby
znovu spustia.
Potom ETAMATIC prejde do režimu „VYP.“.
4.2 Štart bez zapaľovacieho horáka
Hlavné ventily sa otvoria a zostanú aktívne spolu so zapaľovacím transformátorom po dobu
bezpečnostného času. Počas tejto doby sa zobrazí signál plameňa.
7
5 Porucha
5 Porucha
5.1 Načítanie poruchy
UPOZORNENIE
Tlačidlo 16 umožňuje odčítanie ostatných zobrazených hodnôt v čase výskytu poruchy. Všet-
ky zobrazené hodnoty sú zamrznuté.
5.2 Vynulovanie porúch
5.3 Vyvolanie histórie porúch
ETAMATIC ukladá posledných 10 porúch spolu s príslušným stavom počítadla prevádzko-
vých hodín.
Podmienka: ETAMATIC nie je v stave „Porucha“.
UPOZORNENIE
Pokiaľ je isté, že jednotka ETAMATIC bola od poslednej poruchy stále pripojená k napätiu,
pomocou aktuálneho stavu počítadla prevádzkových hodín a aktuálneho času môžete zistiť
čas poruchy.
Svietiaca červená dióda LED indikujúca poruchu:
Stlačte tlačidlo 17 a počkajte, pokým sa nezobrazí „Stav“ zobrazí sa kód poruchy
Stlačte tlačidlo ENTER na displeji sa zobrazí nekódované textové hlásenie (vrát.
stavu počítadla prevádzkových hodín)
Stlačte tlačidlo.
Stláčajte tlačidlo 17 dovtedy, pokým sa na displeji nezobrazí „Stav“.
Stlačte tlačidlo 3 zobrazí sa posledný kód poruchy.
Stlačte tlačidlo ENTER zobrazí sa príslušný nekódovaný text spolu so stavom
počítadla prevádzkových hodín.
Ešte raz stlačte tlačidlo 3 zobrazí sa predposledný kód poruchy.
Tlačidlá 3 a 2 slúžia na listovanie v histórii porúch.
8
6 Prevádzka
6 Prevádzka
6.1 Režim regulácie CO/O2
6.1.1 Čo sa stane s reguláciou O2 pri poruchách?
V prípade poruchy sa na displeji zobrazí výstražné upozornenie a regulácia O2 sa deaktivuje.
Následne dôjde k novému nastaveniu preddefinovaných hodnôt.
Horák sa nevypne automaticky.
1. Zobrazenie textu poruchy („Porucha regulácie O2“)
2. Zobrazenie vysvetľujúceho textu (napr. „Porucha nameranej hodnoty O2“)
3. Nastavenie preddefinovanej základnej hodnoty bez regulácie, resp. pre nedostatok vzdu-
chu
4. Zobrazenie bežiaceho textu „Porucha regulácie O2
UPOZORNENIE
Na displeji sa striedavo zobrazujú tieto indikácie každých 10 15 sekúnd. Na vyvolanie vy-
svetľujúceho textu nie je potrebné stlačiť žiadne tlačidlo.
Zobrazenie poruchy O2 sa deaktivuje automaticky po opätovnej aktivácii regulátora.
6.1.2 Vynulovanie poruchy O2
Porucha O2 sa automaticky resetuje pri novom spustení horáka. Tento stav je prípustný, pre-
tože pri každom spustení horáka sa vykonáva 100 %-ná kontrola merania O2. Poruchu O2
môžete kedykoľvek resetovať aj manuálne:
Stlačte tlačidlo RESET.
ETAMATIC v režime regulácie O2
Ak nie, prepnite do režimu regulácie O2
Stlačte tlačidlo M 1x.
Stlačte tlačidlo ENTER a vyvolajte príčinu poruchy (nevyhnutne potrebné!).
Stlačte tlačidlo 7.
9
6 Prevádzka
6.1.3 Vyvolanie histórie porúch regulácie O2
Zobrazenie:
Zobrazenie histórie O2 samočinne zmizne po uplynutí 5 sekúnd. Uložia sa poruchy regulátora
O2, ktoré trvali dlhšie ako 30 sekúnd. Prevezmú sa do jednotky EEPROM, keď dôjde k ukon-
čeniu poruchy alebo ETAMATIC ukončí režim regulácie, resp. základného zaťaženia.
6.1.4 Vyvolanie textového hlásenia regulácie CO/O2
Prepnite zobrazenie na reguláciu O2.
Zobrazenie CO nahradí zobrazenie O2, pokiaľ je aktívna regulácia CO.
Okrem skutočnej hodnoty O2 a hodnoty CO sa zobrazia aj tieto doplňujúce informácie:
Prepnite do režimu spojenia, prípadne stlačte tlačidlo M.
V histórii porúch môžete listovať tlačidlami 4 a 5.
1 147 1 000 487
 
prebiehajúca poru-
cha
interné zaťaženie súbor kriviek prevádzkové hodiny
Stlačte tlačidlo RESET.
Stlačte tlačidlo M.
Stlačte tlačidlo ENTER, vyvolajte textové hlásenie.
Opätovné stlačenie tlačidla ENTER umožní návrat.
Zobrazenie O2Zobrazenie CO
Skutočná hodnota O2Požadovaná hodnota
O2
Skutočná hodnota O2Hodnota COe
10
6 Prevádzka
III– Informácia o optimalizácii v aktuálnom záťažovom segmente
Príklad pre deaktivovanú reguláciu, pokiaľ sa nesmie prevziať regulátor O2.
Príklad pre aktívny dynamický test
D2 ... Dynamický test je aktívny, COe 120 ppm
I – skutočná hodnota O2
II – hodnota COe
a Poloha hrany; tu znamená:
„-“  vzduch sa zníži
„+“ vzduch sa zvýši
b11 vykonaných bolo už 11 krokov
optimalizácie
cVeľké „C“ znamená optimalizácia
pri zvyšujúcom sa zaťažení
Malé „c“ znamená optimalizácia
pri znižujúcom sa zaťažení
Skutočná hodnota O2 0,7 %
+detegovaná hrana CO, vzduch sa zvýši, vykonané boli už 4 kroky optimalizácie
cmalé „c“ znamená optimalizáciu na zaúčacej krivke pre znižujúce sa zaťaženie
COe 50 ppm
„0“ nový bod
„1“ ... „31“ lineárne priblíženie
„32“ optimalizácia je ukončená
„50“ ... „81“ viacnásobné následné riadenie z CO
„D 1“ ... „D 6“ dynamický test kroku 1 až kroku 6
11
6 Prevádzka
6.1.5 Zobrazenie a význam prevádzkových režimov
6.1.6 Vyvolanie počítadla prevádzkových hodín
čet prevádzkových hodín súboru kriviek 1 a súboru kriviek 2 neposkytne nevyhnutne hod-
notu prevádzkových hodín, ktoré sa zobrazujú v celkovom súčte.
UPOZORNENIE
Súhrnné počítadlo sa vzťahuje na prevádzkové hodiny jednotky ETAMATIC. Spustí sa hneď
po uvedení zariadenia pod napätie (toto počítadlo poskytuje aj základ pre históriu porúch). Po-
čítadlá jednotlivých prevádzkových hodín sa vzťahujú na prevádzkové hodiny horáka. Spustia
sa ihneď potom, ako sa horák uvedie do prevádzky s príslušným súborom kriviek (signál pla-
meňa je pripojený).
op REGULÁCIA O2 V POHOTOVOSTI (pri spustení horáka), resp. regulácia O2 prostred-
níctvom
P 914 a P 915 závislá od zaťaženia, dočasne vypnutá.
or REGULÁCIA O2 JE AKTÍVNA.
ot REGULÁCIA O2 JE DOČASNE DEAKTIVOVANÁ (nedostatok vzduchu, dynamika
sond atď).
od REGULÁCIA O2 JE DEAKTIVOVANÁ (v stave poruchy), napr. neúspešne vykonaný
testovací program pri spustení horáka, dynamický test je negatívny, regulácia O2 je
dočasne deaktivovaná dlhšie ako 1 hodinu atď.
C Optimalizácia pri zvyšujúcej sa záťaži
c Optimalizácia pri znižujúcej sa záťaži
Stlačte tlačidlo 10 na displeji sa zobrazí pohyblivý text s nasledujúcimi údajmi:
Prevádzkové hodiny celkom
Prevádzkové hodiny na súbore kriviek 1
Spustenia na súbore kriviek 1
Prevádzkové hodiny na súbore kriviek 2
Spustenia na súbore kriviek 2
Prevádzkové hodiny na súbore kriviek 3*
Spustenia na súbore kriviek 3*
Prevádzkové hodiny na súbore kriviek 4*
Spustenia na súbore kriviek 4*
* ak sú zadané parametre
12
6 Prevádzka
6.1.7 Vyvolanie kontrolných súčtov
V prípade, že boli zmenené parametre, kontrolné súčty sa aktualizujú až po novom štarte za-
riadenia.
Tlačidlami 16 a 17 vykonajte nastavenie na POŽADOVANÚ HODNOTU SPÄTNEJ
VÄZBY.
Stlačte tlačidlo 11 ENTER.
postupne sa zobrazia:
CRC 16 úrovne 0, 1 a 2 môže zmeniť pracovník, ktorý uviedol zaria-
denie do prevádzky
CRC 16 úrovne 4 môže zmeniť iba LAMTEC
1. Bezpečnostný čas oleja v sekundách
2. Bezpečnostný čas oleja v sekundách
1. Bezpečnostný čas plynu v sekundách
2. Bezpečnostný čas plynu v sekundách
Doba ventilácie v sekundách
Pre predčasné ukončenie stlačte tlačidlo 1 RESET.
13
7 Interný regulátor výkonu
7 Interný regulátor výkonu
7.1 Účel použitia
Interný regulátor výkonu umožňuje pre zadanú požadovanú hodnotu (v súvislosti napr. s tep-
lotou alebo tlakom) pomocou porovnania so skutočnou hodnotou plynule zisťovať požadova-
nú polohu horáka a túto ďalej nahlasovať interne ako zadanie na elektronické spojenie.
7.2 Pohyblivý text "Skutočná teplota príliš vysoká"
7.3 Zmena požadovanej hodnoty regulátora výkonu
Možná je však iba pri aktivovanom internom regulátore výkonu.
V prípade aktivovaného konštantného regulátora:
Stlačenie tlačidla RUČNE napriek tomu umožní spustenie jednotky ETAMATIC, pokiaľ
nie je prekročená maximálna teplota.
Opätovné stlačenie tlačidla RUČNE prepne naspäť do režimu AUTOMATIKA.
Tlačidlami 16 a 17 vykonajte nastavenie na záťažovú hodnotu. V zobrazení
(vľavo) sa zobrazí aktuálna požadovaná hodnota 1 alebo požadovaná hodnota 2,
v závislosti od toho, ktorá je zvolená prostredníctvom svorky 50 (0 V na
svorke 50 = požadovaná hodnota 1, 24 V na svorke 50 = požadovaná hodnota 2)
časne stlačte tlačidlá 6 a 9, ľavá hodnota na displeji (požadovaná hodnota)
bliká.
Tlačidlá 4 a 5 umožňujú zmeniť požadovanú hodnotu.
Na uloženie novej požadovanej hodnoty stlačte tlačidlo prevzatia 11.
Na ukončenie prevádzkovej funkcie „Nastaviť regulátor výkonu“ bez uloženia
požadovanej hodnoty súčasne stlačte tlačidlo 7 a 8.
14
7 Interný regulátor výkonu
7.4 Ručné ovládanie
Jednotku ETAMATIC môžete tiež prepnúť prostredníctvom svoriek na RUČNÉ OVLÁDANIE.
Premostením signálu PT 100 (napr. spínač na svorke 19 a 20) sa regulátor zaťaženia vypne.
Spojenie potom nasleduje priamo po zadaní signálu na vstup zadania zaťaženia (svorky 3
6). Na displeji sa namiesto HA zobrazí LE.
UPOZORNENIE
Ručné ovládanie používajte len vtedy, pokiaľ máte zariadenie pod dozorom!
7.5 Význam zobrazenia
Zadanie zaťaženia regulátora výkonu presuňte stlačením tlačidla RUČNE.
Výkon horáka meňte tlačidlami so šípkami.
Opätovným stlačením zvýšte reguláciu záťaže.
Zobrazenie pri polohe spínača HODNOTA ZAŤAŽENIA
Požado-
vaná hodnota
Skutoč
hodnota
Zadanie
zaťaženia
Interné
zaťaženie
Zobrazenie pri ručnom režime
Zadanie
zaťaženia
(cez kanál 1)
Interné
zaťaženie
Skutoč
hodnota
15
8 Príloha
8 Príloha
8.1 Význam režimov
Fig. 8-1 Zobrazenie stavu na zákazníkovom rozhraní
Skrátený text Popis
BE PRIPRAVENÉ (signál svorky 58 je pripojený)
POLOHA PRE ZAPÁLENIE, resp. ZAPÁLENIE
EZ NASTAVENIE/POLOHA PRE ZAPÁLENIE
GL ZÁKLADNÉ ZAŤAŽENIE
EG NASTAVENIE/ZÁKLADNÉ ZAŤAŽENIE
NA DODATOČNÉ ODVZDUŠNENIE
AU HORÁK VYPNUTÝ (neexistuje žiadny signál)
EI NASTAVENIE
SL VYMAZAŤ PAMÄŤ
EV NASTAVENIE/PREDBEŽNÉ ODVZDUŠNENIE
ES NASTAVENIE/RIADENIE
ST PORUCHA
VO PREDBEŽNÉ ODVZDUŠNENIE
HA, resp. ruka RUČNÁ PREVÁDZKA (výkon horáka sa dá meniť ručne)
Žiadna indikácia Horák v režime AUTOMATIKA v PREVÁDZKE
LE EXTERNÉ ZAŤAŽENIE (regulátor zaťaženia je deaktivovaný cez digi-
tálny vstup)
op REGULÁCIA O2 V POHOTOVOSTI (pri spustení horáka) alebo regulá-
cia O2 prostredníctvom P 914 a P 915 závislá od zaťaženia, dočasne
vypnutá.
or REGULÁCIA O2 JE AKTÍVNA
ot REGULÁCIA O2 JE DOČASNE DEAKTIVOVANÁ (nedostatok vzdu-
chu, dynamika sond atď.)
od REGULÁCIA O2 JE DEAKTIVOVANÁ (v stave poruchy), napr.
neúspešne vykonaný testovací program pri spustení horáka, dyna-
mický test je negatívny, regulácia O2 je dočasne deaktivovaná dlhšie
ako 1 hodinu
16
8 Príloha
8.2 Kódy porúch
Č. por
uchy
Opätovné spustenia
podľa
Popis
TRD EN 676
001 0 3 Zapaľovací plameň neprichádza
002 0 0 Porucha – cudzie svetlo
003 0 3 Porucha plamena pocas zapalovania
004 1 1 Porucha plamena pocas prevádzky
005 0 3 Signál plameňa sa neobjaví počas 1. bezpečnostného času
006 0 3 Signál plameňa zmizne počas doby stabilizácie
007 0 3 Signál plameňa zmizne počas 1. bezpečnostného času
008 0 0 Signál plameňa zmizne počas 2. bezpečnostného času
009 0 0 Signál plameňa sa neobjaví počas bezpečnostného času.
010 0 0 Signál plameňa zhasne bezprostredne po zapálení.
141 0 0 Porucha potenciometra,spätná väzba sa rýchlo mení : Kanál:
142 0 0 Potenciometer chybný, spätná väzba sa príliš rýchlo mení: Kanál 2
143 0 0 Potenciometer chybný, spätná väzba sa príliš rýchlo mení: Kanál 3
144 0 0 Potenciometer chybný, spätná väzba sa príliš rýchlo mení: Kanál 4
161 >88 3 Kontrola smeru behu : Kanal
162 >88 3 Kontrola smeru chodu: Kanál 2
163 >88 3 Kontrola smeru chodu: Kanál 3
164 >88 3 Kontrola smeru chodu: kanál 4
171 >88 3 Cas prekrocenia mrtveho pásma >max
172 >88 3 Príliš dlho prekračované mŕtve pásmo: Kanál 2
173 >88 3 Príliš dlho prekračované mŕtve pásmo: Kanál 3
174 >88 3 Príliš dlho prekračované mŕtve pásmo: Kanál 4
181 >88 3 Cas prekrocenia mrtveho pásma <min
182 >88 3 Príliš dlho nedosahované mŕtve pásmo: Kanál 2
183 >88 3 Príliš dlho nedosahované mŕtve pásmo: Kanál 3
184 >88 3 Príliš dlho nedosahované mŕtve pásmo: Kanál 4
191 1 1 Cas prekrocenia 1.kontr. pásma >max :Kanal
192 1 1 Príliš dlho prekračované 1. kontrolné pásmo: Kanál 2
193 1 1 Príliš dlho prekračované 1. kontrolné pásmo: Kanál 3
194 1 1 Príliš dlho prekračované 1. kontrolné pásmo: Kanál 4
201 1 1 Cas prekrocenia 1.kontr. pásma <min :Kanal
202 1 1 Príliš dlho nedosahované 1. kontrolné pásmo: Kanál 2
203 1 1 Príliš dlho nedosahované 1. kontrolné pásmo: Kanál 3
204 1 1 Príliš dlho nedosahované 1. kontrolné pásmo: Kanál 4
211 0 0 Cas prekrocenia 2.kontr. pásma >max :Kanal
212 0 0 Príliš dlho prekračované 2. kontrolné pásmo: Kanál 2
213 0 0 Príliš dlho prekračované 2. kontrolné pásmo: Kanál 3
214 0 0 Príliš dlho prekračované 2. kontrolné pásmo: Kanál 4
17
8 Príloha
Č. por
uchy
Opätovné spustenia
podľa
Popis
TRD EN 676
221 0 0 Cas prekrocenia 2.kontr. pásma <min :Kanal
222 0 0 Príliš dlho nedosahované 2. kontrolné pásmo: Kanál 2
223 0 0 Príliš dlho nedosahované 2. kontrolné pásmo: Kanál 3
224 0 0 Príliš dlho nedosahované 2. kontrolné pásmo: Kanál 4
231 >88 3 Väzba visí. Kanál :
232 >88 3 Spojenie viazne. Kanál: 2
233 >88 3 Spojenie viazne. Kanál: 3
234 >88 3 Spojenie viazne. Kanál: 4
320 1 1 Prerusenie drátu na zátazovom vstupe
321 1 1 Prerusenie drátu na spätnej väzbe Kanal
322 1 1 Pretrhnutie drôtu spätná väzba kanál 2
323 1 1 Pretrhnutie drôtu spätná väzba kanál 3
324 1 1 Pretrhnutie drôtu spätná väzba kanál 4
351 1 1 Nedovolená zmena krivky pri horiacom horáku
360 0 0 Odpojenie s poruchou O2-regulátoru (1) / CO-regulátoru (2) :
S362 1 1 Vykonajte údržbu horáka
363 1 1 Najnižšia prípustná hodnota O2-nebola dosiahnutá
371 0 0 Chybný výstup vnútornej zátaze
392 0 0 Remote neodpovedá (Time - Out)
393 0 0 Remote vypnutie bolo aktivované
451 1 1 Zapalovacia poloha v moduse \zapalovanie \ bola opustená. Kanál:
452 1 1 Poloha zapálenia bola v režime zapálenia opustená. Kanál: 2
453 1 1 Poloha zapálenia bola v režime zapálenia opustená. Kanál: 3
454 1 1 Poloha zapálenia bola v režime zapálenia opustená. Kanál: 4
542 0 0 Triac hl. Plynový ventil 1 je vadný.
543 0 0 Triac hl. Plynový ventil 2 je vadný.
544 0 0 Triac olejové cerpadlo je vadný.
545 0 0 Triac olejový ventil je vadný.
546 0 0 Ziadne zap. Trafo alebo triac je vadný.
547 0 0 Triac zap. Ventil je vadný.
550 0 0 Palivo olej je zablokované , nie je pripojený ziaden olejový ventil.
551 0 0 Palivo plyn je zablokované , potrebný mag. Ventil nie je zapojený.
600 0 0 Casová kontrola programu (FAT) uplynula
601 0 0 Chyba kontroly tesnosti: Tlak plynu sa drzí
602 0 0 Chyba kontroly tesnosti: Tlak plynu chýba
603 0 0 Rucné odvzdusnenie plynovej rady
605 >88 3 Tlak oleja <min!
606 1 1 Tlak plynu >min pri olejovej prevádzke !
608 0 0 Bezpecn.retaz.kotla nedovo.vypad.
609 1 1 Bezpecn.retaz.plynu nedovo.vypad.
18
8 Príloha
Č. por
uchy
Opätovné spustenia
podľa
Popis
TRD EN 676
610 >88 3 Bezpecn.retaz.oleja nedovo.vypad.
611 >88 3 Tlak plynu <min!
612 1 0 Tlak plynu >max!
613 0 0 Chýba signál tlaku vzduchu.
616 1 1 Strata zapalovacieho plamena pocas prevadzky Standby
617 1 1 Trvaly zapalovaci plamen zhasne pocas prevadzky
623 0 0 Prednastaveny cas na rozprasovanie nebol dodrzaný
624 >88 3 Tlak oleja <min
625 >88 3 Tlak oleja >max
626 >88 3 Atomizer Air pressure too low
702 0 0 Signál plameňa sa zobrazí počas prevetrávania.
711 0 0 Nedovolená zmena prevádzky.
713 0 0 Zlá kombinácia signálov v prevádzke AU.
714 0 0 Zlá kombinácia signálov v prevádzke BE.
715 0 0 Zlá kombinácia signálov v prevádzke VO.
716 0 0 Zlá kombinácia signálov v prevádzke ZP.
717 0 0 Zlá kombinácia signálov v prevádzke ZU.
719 0 0 Cas otvorenia palivových ventilov bez plamena >max.
720 0 0 Cas zapnutia zap.transformátora >max.
721 0 0 Cas otvorenia zap. ventilov >max.
723 0 0 Cas zapalovania >max.
724 0 0 Plynové ventily otvorené pri prevádzke \olej\
725 0 0 Olejové ventily otvorené pri prevádzke \plyn\
726 0 0 Plynový ventil 2 je bez plynového ventilu 1 otvorený.
727 0 0 Plynový ventil 1 je nedovolene otvorený pocas predzapalovacieho casu trafa.
728 0 0 Cas otvorenia hlavných plynových a zap.ventilov >max.
729 0 0 Cas priebehu zapalovania >max.(Bez zap.horáka)
731 0 0 Zap.ventil bez zap.horáka je otvorený.
732 0 0 Zlá kombinácia signálov pocas prevádzky.
733 0 0 Zlá kombinácia signálov po prevádzke.
734 0 0 Nedodrzaný cas prevetrania.
736 0 0 Kontrola tesnosti: Oba ventily otvorené.
737 0 0 Kontrola tesnosti: hlavný plyn 2 má príliš veľké oneskorenie pri vypínaní
738 0 0 Kontrola tesnosti: Hlavný ventil 2 chýba.
739 0 0 Kontrola tesnosti: hlavný plyn 2 je príliš dlho otvorený
740 0 0 Kontrola tesnosti: hlavný plyn 1 je netesný
741 0 0 Kontrola tesnosti: hlavný plyn 1 je príliš dlho otvorený
742 0 0 Kontrola tesnosti: hlavný plyn 2 je netesný
743 0 0 Kontrola plameňa: príliš dlhé dohorievanie plameňa
744 0 0 Kontrola plameňa: plameň sa samočinne opäť zapáli
745 0 0 Prekrocenie doby casu programu.
747 0 0 Kontrola tesnosti: Odvzdusnenie v kotolni nie je dovolené.
19
8 Príloha
UPOZORNENIE
V prípade výskytu takej poruchy, ktorá nie je uvedená v zozname porúch, sa, prosím, skon-
taktujte s výrobcom horáka alebo s pracovníkom, ktorý uviedol vaše zariadenie do prevádzky.
Č. por
uchy
Opätovné spustenia
podľa
Popis
TRD EN 676
750 0 0 Poruchové odpojenie cez Bus.
751 >88 3 Ziaden transfér dát cez Bus (Time Out)
764 1 1 CO-Regulator, Vnútorná chyba cislo:
889 0 0 Remote-Stör-Entriegelung erfolgte in zu kurzem Abstand
904 1 1 Chyba ref.napätia zát. Potentiometra
911 1 1 Chyba referencie , kanal
912 1 1 Chyba pri referencii, kanál: 2
913 1 1 Chyba pri referencii, kanál: 3
914 1 1 Chyba pri referencii, kanál: 4
921 0 0 Samočinný test reléovej hnacej jednotky: Výstup svorka 11 resp. 66 (ETAMA-
TIC) chybný.
922 0 0 Samočinný test reléovej hnacej jednotky: Výstup svorka 16 resp. 65 (ETAMA-
TIC) chybný.
923 0 0 Samočinný test reléovej hnacej jednotky: Výstup svorka 43 resp. 68 (ETAMA-
TIC) chybný.
924 0 0 Samočinný test reléovej hnacej jednotky: Výstup svorka 67 chybný.
925 0 0 Samočinný test reléovej hnacej jednotky: Výstup svorka 45 chybný.
926 0 0 Samočinný test reléovej hnacej jednotky: Výstup svorka 68 resp. 61 (ETAMA-
TIC) chybný.
927 0 0 Samočinný test reléovej hnacej jednotky: Výstup svorka 36 resp. K202 (ETA-
MATIC) chybný.
929 0 0 Samočinný test reléovej hnacej jednotky: Výstup svorka 76 chybný.
930 0 0 Samočinný test reléovej hnacej jednotky: Výstup K203 chybný.
931 0 0 Samočinný test reléovej hnacej jednotky: Výstup K201 chybný.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26

Lamtec ETAMATIC/ETAMATIC S referenčná príručka

Typ
referenčná príručka