• 203 mm a 180 mm rotory poskytujú väčšiu brzdnú silu ako 160 mm rotory. Pred použitím bŕzd
sa uistite, že máte úplný cit pre charakteristiky brzdenia.
• Počas montáže alebo údržby kolesa venujte zvláštnu pozornosť ochrane
prstov pred rotujúcim rotorom brzdného kotúča. Rotor je dostatočne ostrý
na to, aby spôsobil vážne poranenie prstov v prípade, že by sa prsty
zachytili do otvorov pohybujúceho sa rotora.
• Počas brzdenia sa strmene arotor zohrejú, a preto sa ich počas jazdy alebo
ihneď po zosadnutí zbicykla nedotýkajte, inak sa môžete popáliť. Pred pokusom onastavenie
bŕzd skontrolujte, či sa brzdové súčiastky dostatočne ochladili.
• Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte rýchlosť a používajte
brzdy skôr a jemne.
• Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa kolesá šmyknú, môžete spadnúť
zbicykla. Aby ste tomu zabránili, znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
• Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné azadné brzdy pracujú správne.
• Ak je rotor prasknutý alebo zvlnený, vymeňte ho za nový rotor.
•
Ak sa rotor opotrebuje na hrúbku asi 1,5 mm, že vidno hliníkový povrch, rotor vymeňte za nový.
• Dajte pozor, aby sa na rotor abrzdové doštičky nedostal žiadny olej alebo mazivo, inak brzdy
nebudú správne pracovať.
• Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, doštičky vymeňte za nové. Ak
sa na rotor dostane olej alebo mazivo, mali by ste vyčistiť rotor. Ak to
neurobíte, brzdy nebudú správne pracovať.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, že hrúbka doštičiek je 0,5 mm a viac.
• Pri nepretržitej aplikácii bŕzd môže dôjsť k upchaniu vedenia. Aby ste tento
stav odstránili, uvoľnite na okamžik páčku.
■ Montáž strmeňov (BR-M985) a upevnenie hadičky
• Odstráňte rozperu na odvzdušňovanie (žltá) a potom nastavte koleso, ktoré má rotor na ráme.
• Namontujte brzdové doštičky.
■ Inštalácia rotora
(SM-RT98)
SM-RT98L (203 mm)
SM-RT98M (180 mm)
SM-RT98S (160 mm)
SM-RT98SS (140 mm)
* Rotor RT98SS (140 mm) sa
používa iba na zadné.
Na montáž tohto výrobku sú nevyhnutné nasledujúce nástroje.
Technicko servisné pokyny
SI-8J70A-005
Kotúčový brzdný systém
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
■ Montáž hadičky
■ Inštalácia brzdovej páčky (BL-M985/M988)
Zaistite brzdovú páčku tak, ako je to znázornené na
obrázku. (Skontrolujte, či brzdová páčka počas prevádzky
neprekáža radiacej páčke. Pozrite si tiež servisné pokyny k
radiacej páčke. Niektoré typy môžu kvôli polohe
upevňovacích skrutiek radiacej páčky vyžadovať, aby bola
namontovaná najskôr radiaca páčka.)
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u
výrobcu karbónového rámu overte jeho odporúčania
ohľadne uťahovacieho momentu, a to aby ste zabránili
nadmernému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť
poškodenie karbónového materiálu a/alebo
nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť
nedostatočné upnutie prvkov.
Uťahovací moment brzdovej páčky:
6 - 8 N•m
Pokiaľ sa skrutka 1 snaží uvoľňovať (otočte ju proti smeru hodinových
ručičiek), sila sa prenáša prostredníctvom drôtu a otáča skrutku 2 v
smere uťahovania (proti smeru hodinových ručičiek). Predsa len však,
skrutka 2 sa nemôže v smere uťahovania otáčať ďalej.
Na základe toho, toto zabraňuje skrutke 1 otáčať sa v smere
uvoľňovania, pretože je taktiež prepojená pomocou drôtu.
Ak sa niektorá zo skrutiek uvoľňuje, to spôsobuje silu vyvíjanú na druhú
skrutku, ktorá sa týmto otáča v smere uťahovania. Inými slovami
povedané, tento systém zabraňuje uvoľňovaniu skrutiek.
Okolo upevňovacej skrutky
medzi adaptér a rám oviňte
drôt, ako je to znázornené na
obrázku.
Brzdové doštičky
Skrutka 1
Skrutka 2
Rozpera na vypúšťanie
Drôt
Skrutka
Uťahovací moment :
0,2 - 0,4 N•m
Dve skrutky zaistite pomocou drôtu patričnej dĺžky,
ako je to znázornené na obrázku s cieľom zabrániť
uvoľneniu skrutiek.
Poistný krúžok
držiaci rotor
TL-LR15
Pre zabezpečenie vedení tvaru C a
bežné typy zarážok lanka používajte
špeciálne podpery lanka Shimano
(predávajú sa samostatne); pozrite
si obrázok.
Niekoľkokrát stlačte páčku brzdy a skontrolujte, či brzdy pracujú správne alebo nie. Tiež
skontrolujte, či nevidíte unikanie oleja.
Uťahovací moment : 0,3 - 0,5 N•m
< Vedenie tvaru C > < Bežný typ zarážky lanka >
■ Výmena brzdových doštičiek
Údržba
Poznámka: Brzdný systém M985 je navrhnutý tak, že počas opotrebovania brzdových
doštičiek dochádza k postupnému vysúvaniu piestov, čím dochádza k automatickému
nastavovaniu vôle medzi rotorom a brzdovými doštičkami. Preto, keď vymieňate
brzdové doštičky, musíte piesty zatlačiť späť do ich pôvodných pozícií.
Ak sa na brzdové doštičky zachytí po pridaní oleja olej
alebo ak sa brzdové doštičky opotrebujú na hrúbku 0,5
mm, alebo ak prítlačné pružiny brzdovej doštičky
zavadzajú rotoru, vymeňte brzdové doštičky.
1. Odstráňte koleso z rámu a odstráňte brzdové doštičky
tak, ako je to znázornené na obrázku.
2. Vyčistite piesty a priestor okolo nich.
3. Pomocou plochého náradia zatlačte piesty na doraz
až úplne dozadu, ale dávajte pozor, aby ste piesty
neotočili. Piesty nezatláčajte ostrým náradím. Piesty
by sa mohli poškodiť.
4. Namontujte nové brzdové doštičky a
potom namontujte rozpery doštičiek
(červené). Uistite sa, že ste zároveň
nezabudli namontovať poistné krúžky.
5. Niekoľkokrát stlačte brzdovú páčku, aby ste skontrolovali, či operácia tuhne.
6. Odstráňte rozpery doštičiek, nasaďte koleso a potom skontrolujte, či si rotor a strmeň
nezavadzajú. Ak sa dotýkajú, nastavte ich podľa časti "Montáž strmeňa".
■ Nastavenie pri nesprávnej činnosti piestov
Mechanizmus strmeňa obsahuje dva piesty. Ak tieto piesty nepracujú správne, ak sa
nerovnomerne vysúvajú, alebo ak sa brzdové doštičky stále dotýkajú rotora, nastavte
piesty nasledovným postupom.
1. Odstráňte koleso a brzdové doštičky. Vyčistite piesty a priestor okolo nich.
2. Pomocou plochého náradia zatlačte piesty na doraz až úplne dozadu, ale dávajte
pozor, aby ste piesty neotočili. Piesty nezatláčajte ostrým náradím. Piesty by sa mohli
poškodiť.
3. Namontujte brzdové doštičky a rozpery doštičiek (červené).
4. Zatlačte brzdovú páčku tak ďaleko, ako ide a potom ju ešte niekoľkokrát stlačte tak,
aby sa dva piesty vrátili úplne do svojej pôvodnej polohy.
5. Odstráňte rozpery doštičiek, nasaďte koleso a potom skontrolujte, či si rotor a brzdové
doštičky nezavadzajú. Pokiaľ sa dotýkajú, uvoľnite montážne skrutky a nastavte ich tak,
aby sa viac nedotýkali.
■ Výmena minerálneho oleja
Odporúča sa vymeniť olej vo vnútri nádrže, keď začne značne meniť farbu.
Pripevnite hadičku s vreckom k výpustnému hrdlu; potom otvorte výpustné
hrdlo a vypustite olej. Aby sa lepšie vypustil olej, môžete teraz stláčať páčku
brzdy. Po vypustení kvapaliny nalejte čerstvú brzdovú kvapalinu podľa časti
"Pridávanie minerálneho oleja a odvzdušňovanie". Používajte iba originálny
minerálny olej Shimano.
Zlikvidujte odpadový olej v súlade s príslušnými miestnymi a/alebo štátnymi
predpismi na likvidáciu.
Odvzdušňovaciu koncovku BR-M985 možno vymeniť za dodávanú
odvzdušňovaciu skrutku strmeňa, čím dôjde k zníženiu hmotnosti. V prípade
použitia odvzdušňovacej skrutky strmeňa bude potrebné pri vykonávaní
odvzdušňovania použiť odvzdušňovací adaptér TL-BR25 a SM-DISC
(lievik na olej a zátku na olej).
■ Inštalácia SL-M980-I a BL-M985/M988
1. Pomocou 2 mm Allenovho kľúča otvorte pásik
so svorkou brzdovej páčky, ako je to
znázornené na obrázku.
2. Háčik konzoly radiacej páčky zasuňte do
otvoru na konzole brzdovej páčky, následne
provizórne utiahnite špeciálnu maticu a
špeciálnu skrutku a nainštalujte na riadidlo.
3. Pomocou 4 mm Allenovho kľúča zaistite
radiacu páčku k brzdovej páčke.
V spojení s týmito Servisnými pokynmi si pozrite aj servisné
pokyny "Pridávanie minerálneho oleja a odvzdušňovanie" a
"Pridávanie minerálneho oleja a odvzdušňovanie (pokiaľ sa
používa odvzdušňovacia skrutka)".
Rozpera doštičky
(červená)
Poistný krúžok
Podrobnosti o inštalácii hadičky nájdete v servisných pokynoch pre brzdovú hadičku SM-BH90-
SB (SI-8JA0A).
Nedovoľte, aby sa hadička pri montáži pokrútila. Uistite sa, že strmene a páčky sú v polohách
zobrazených na obrázkoch.
Doštička s rebrami
Doštičky s rebrami majú na
prednej a zadnej strane
rebrá, preto ich nainštalujte
podľa obrázka.
Prítlačnú pružinu vložky nastavte
podľa obrázka. (Na pružine je ľavá
(L) a pravá (R) značka.)
Piest
Montáž
■ Viazanie špicov kolesa
Skontrolujte, či špice boli zviazané tak, ako je to zobrazené na obrázku.
Nemožno použiť radiálnu montáž.
Stiahnite špice tak, ako je to znázornené nižšie na obrázku 1 pre ľavú stranu
predného kolesa (strana, kde je namontovaný rotor) a ľavú a pravú stranu
zadného kolesa a tak, ako je to znázornené nižšie na obrázku 2 pre pravú
stranu predného kolesa.
< Vpredu >
< Vpredu >
< Vzadu >
Uťahovací moment : 6 - 8 N•m
Uťahovací moment : 6 - 8 N•m
Strmeň
Rotor
Adaptér
Upevňovacie
skrutky strmeňa
Upevňovacie
skrutky
strmeňa
Upevňovacie
skrutky
adaptéra
Upevňovacie
skrutky
adaptéra
● Medzinárodný štandardný typ upevnenia ● Typ post mount
Dočasne namontujte strmeň k rámu
(tak, aby sa strmeň mohol hýbať do
strán), stlačte brzdovú páčku tak,
aby bol rotor upnutý doštičkami a
potom utiahnite upevňovacie skrutky
strmeňa.
Pri upevneniach podľa medzinárodných štandardov pripevnite adaptéry k strmeňom pre
upevnenia typu post mount.
(Sú k dispozícii samostatné predné a zadné adaptéry.)
1. Najprv nainštalujte adaptér a potom dočasne k adaptéru zaistite strmene. (Strmene by sa
mali dať pohybovať do strán.)
2. Stlačte brzdovú páčku tak, aby bol rotor upnutý doštičkami a potom utiahnite upevňovacie
skrutky strmeňa.
Prítlačná pružina
doštičky
Poistný
krúžok
Pre typ post mount
Nastavovacia
skrutka uvoľnenia
pohybu
Rotor
Doštička
Kontakt
Bod dotyku
doštičky
■ Nastavenie voľného pohybu
Keď je skrutka na nastavenie voľného pohybu uvoľnená, zvýši sa voľný
pohyb brzdovej páčky tak, že ho môžete nastaviť do želaného nastavenia.
Skrutka na
nastavenie dosahu
Skrutka na nastavenie
dosahu
■ Nastavenie dosahu
Nastavovaciu skrutku utiahnite (v
smere hodinových ručičiek) za účelom
zväčšenia pohybu a uvoľnite ju (proti
smeru hodinových ručičiek) za účelom
zmenšenia pohybu.
Pomocou 2 mm Allenovho kľúča
utiahnite nastavovaciu skrutku
(v smere hodinových ručičiek) za
účelom zväčšenia pohybu a
uvoľnite ju (proti smeru hodinových
ručičiek) za účelom zmenšenia
pohybu.
< BL-M988 >
< BL-M988 > < BL-M985 >
Uťahovací moment : 0,2 - 0,4 N•m
Háčik
Stlačiť
Pásik so svorkou
Skrutka (M5 x 12,5 mm)
Matica
1
1
2
2
Uťahovací moment : 3 N•m
4. Pomocou 4 mm Allenovho kľúča zaistite
pásik so svorkou brzdovej páčky.
Uťahovací moment : 6 - 8 N•m
Všeobecné informácie obezpečnosti
VAROVANIE
• Brzdové doštičky G01A/F01A sú navrhnuté tak, aby sa znížilo množstvo hluku vznikajúceho
počas brzdenia medzi doštičkami a rotorom. V porovnaní s doštičkami G03Ti/F03C sa pre
tento typ doštičiek vyžaduje dlhšia doba zábehu.
■ Manipulácia s minerálnym olejom
• Počas manipulácie používajte ochranné okuliare a zabráňte styku s očami. Styk s očami môže
spôsobiť podráždenie. V prípade styku s okom vypláchnite oko čistou vodou okamžite
vyhľadajte lekársku pomoc.
• Počas manipulácie používajte ochranné rukavice. Styk s pokožkou môže spôsobiť vyrážky a
ťažkosti. V prípade styku s pokožkou ju riadne umyte vodou a mydlom.
• Vdýchnutie pary alebo výparov z oleja môže spôsobiť nevoľnosť. Chráňte si nos a ústa
respirátorovou maskou a používajte v dobre vetranej miestnosti. Po vdýchnutí pár alebo
výparov okamžite odíďte na miesto, kde je čerstvý vzduch. Prikryte sa prikrývkou. Zostaňte
vteple v stabilnej polohe a vyhľadajte odbornú lekársku pomoc.
• Nepite. Môže to spôsobiť zvracanie alebo hnačku.
• Držte mimo dosah detí.
• Olejovú nádrž nerežte, nezahrievajte, nezvárajte ani nevystavujte tlaku, pretože to môže
spôsobiť výbuch alebo zapálenie.
• Zneškodnenie použitého oleja: Zneškodňovanie vykonávajte podľa miestnych, okresných a/
alebo štátnych predpisov. Počas prípravy oleja na likvidáciu dávajte pozor.
• Usmernenia: Nádrž nechávajte uzatvorenú, a to aby ste zabránili vniknutiu cudzorodých
súčastí a vlhkosti zvonka; nádrž uskladnite na chladnom a tmavom mieste mimo dosahu
priameho slnečného žiarenia alebo účinkov tepla.
VÝSTRAHA
Upchanie vedenia je jav, pri ktorom sa zahreje olej vo vnútri brzdového systému, čo
spôsobuje expanziu vody alebo vzduchových bublín vo vnútri brzdového systému. To
môže potom zapríčiniť náhle zvýšenie pohybu brzdovej páčky.
< Ak je činnosť brzdy pri stlačení páčky zdĺhavá >
Niekoľko krát jemne stlačte brzdovú páčku a počkajte, kým sa bublinky vrátia do nádrže.
Odporúča sa, aby ste potom odstránili odvzdušňovacie skrutky a naplnili nádrž minerálnym
olejom tak, aby nezostali žiadne vzduchové bubliny.
Ak brzdy stále pracujú zdĺhavo, odvzdušnite brzdový systém. (Pozrite si "Pridávanie
minerálneho oleja a odvzdušňovanie".)
SI-8J70A-005-02
Smer
otáčania
kolesa
Ľavé
predné
Ľavé
zadné
Pravé
zadné
Pravé
predné
Obr. 2 Obr. 1
Drôt
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Pri brzdovej páčke Pri konci strmeňa
Hadička
Banjo
O krúžky
3 mm Allenov kľúč
4 mm Allenov kľúč
Spojovacia skrutka
Oliva
8 mm kľúč
Brzdové doštičky
< Pre pravú páčku >
BL-M985 / M988 BR-M985
BR-M985 BL-M985 / M988
< Pre ľavú páčku >
Uťahovací moment : 5 - 7 N•m
• Používajte iba originálny minerálny olej Shimano. Ak sa použijú iné typy oleja, môže to
spôsobiť problémy s činnosťou bŕzd a spôsobiť nepoužiteľnosť systému.
• Určite používajte olej iba z čerstvo otvorenej nádoby a nepoužívajte znovu olej, ktorý sa
vypustil výpustným hrdlom. Starý olej alebo už používaný olej môže obsahovať vodu, ktorá
môže spôsobiť upchanie vedenia v brzdovom systéme.
• Dajte pozor, aby sa do brzdového systému nedostala voda alebo vzduchové bubliny, inak sa
môže upchať vedenie. Veľký pozor dávajte pri odskrutkovaní odvzdušňovacích skrutiek.
• Pri rezaní brzdovej hadičky s cieľom upraviť dĺžku hadičky, alebo pri výmene brzdovej
hadičky z ľavej na pravú a opačne je nutné, aby ste vyprázdnili vzduch z hadičky, a to podľa
krokov (4), (8) až (12) uvedených v časti "Pridávanie minerálneho oleja a odvzdušňovanie" v
Servisných pokynoch.
• Pri otočení bicykla naopak alebo do strany, môže mať brzdový systém vnútri nádrže určité
vzduchové bubliny, ktoré tam stále sú, keď sa vymenia odvzdušňovacie skrutky alebo ktoré
sa nahromadia v rôznych častiach brzdového systému, keď sa dlho používa. Kotúčový
brzdový systém M985 nie je navrhnutý tak, aby bol otáčaný naopak. Ak sa bicykel otočí
naopak alebo do strany, vzduchové bubliny vo vnútri nádrže sa môžu pohnúť v smere
strmeňov. Ak sa na bicykli jazdí v tomto stave, existuje riziko, že brzdy nebudú fungovať a
môže sa prihodiť vážna nehoda. Ak sa bicykel otočil naopak alebo do strany, pred jazdou
na bicykli určite niekoľko krát stlačte páčku brzdy, aby ste skontrolovali, že brzdy pracujú
normálne. Ak brzdy nepracujú normálne, nastavte ich nasledovným postupom.
• Ak sa objaví unikanie kvapaliny, ihneď prestaňte používať brzdy a vykonajte príslušné opravy.
Ak pokračujete v jazde na bicykli s unikajúcou kvapalinou, existuje nebezpečenstvo, že brzdy
môžu náhle prestať pracovať.
• Ak je rýchloupinák na rovnakej strane ako rotor, hrozí nebezpečenstvo, že by mohol
zasiahnuť do rotora, preto skontrolujte, či nezasahuje.
•
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdného systému na vašom bicykli. Nesprávne
používanie brzdného systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo nehodu,
ktorá by mohla viesť k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla môže byť odlišné,
určite sa naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane tlaku na brzdnú páčku a charakteristiky
ovládania bicykla)a činnosť vášho bicykla. Môžete to urobiť konzultáciou s predajcom bicyklov,
prečítaním si príručky k bicyklu a nacvičením techniky jazdenia a brzdenia.
• Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže zablokovať a bicykel sa môže
prevrhnúť dopredu s dôsledkom vážneho poranenia.
• Kotúčové brzdové systémy Shimano nie sú kompatibilné pre tandemové bicykle. Pretože
tandemové bicykle majú vysokú celkovú hmotnosť, zaťaženie na brzdový systém sa počas
činnosti brzdy zvyšuje. Pokiaľ sa v spojení s tandemovými bicyklami používajú hydraulické
kotúčové brzdy, teplota oleja bude veľmi vysoká a môže dochádzať k zablokovaniu alebo k
vyradeniu činnosti brzdových hadičiek s dôsledkom zlyhania bŕzd.
•
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom
môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny aodložte ich na bezpečné miesto, aby
ste ich mohli vbudúcnosti použiť.
Strmeň BR-M985
Brzdová páčka BL-M985 / BL-M988
Rotor SM-RT98
Hadička SM-BH90-SB
Podpera lanka SM-HANG
Minerálny olej SM-DB-OIL
Jednotka brzdových
doštičiek
Bez rebier S rebrami
Kaučukové
doštičky
G01A F01A
Kovové doštičky G03Ti F03C
Uťahovací moment : 40 - 50 N•m
Miesto použitia Nástroj
Poistný krúžok držiaci rotor TL-LR15
Upevňovacia skrutka brzdovej páčky 4 mm Allenov kľúč
Upevňovacia skrutka strmeňa 4 mm Allenov kľúč
Upevňovacia skrutka adaptéra (typ post
mount)
4 mm Allenov kľúč
Upevňovacia tyčka brzdovej doštičky Plochý skrutkovač
Odvzdušňovacia skrutka brzdovej páčky 2,5 mm Allenov kľúč
Podpera lanka Skrutkovač Phillips č. 2
Upevňovacia skrutka brzdovej hadičky 8 mm kľúč / 3 mm, 4 mm Allenov kľúč
Odvzdušňovacia koncovka 7 mm nástrčkový kľúč
Odvzdušňovacia skrutka strmeňa (voliteľné) 3 mm Allenov kľúč
Odvzdušňovací adaptér (voliteľné) TL-BR25
Odvzdušnenie SM-DISC, striekačka
Poznámka
• 203 mm a 180 mm rotory poskytujú majú väčší priemer ako 160 mm a 140 mm
rotory pre bicykle určené na cross-country a tak je ohybnosť týchto rotorov
väčšia. Výsledkom bude ich zasahovanie do brzdových doštičiek.
• Ak upevňovací výčnelok brzdového strmeňa akoncovka rámu nie sú paralelné,
rotor astrmeň sa môžu dotýkať.
• Keď bolo odstránené koleso bicykla, odporúča sa namontovať rozpery
doštičiek. Rozpery doštičiek zabránia piestu vo vypadnutí pri stlačení páčky
brzdy počas doby, keď je koleso odstránené.
• Ak je brzdová páčka stlačená a nie sú namontované rozpery doštičiek, piesty
sa vysunú ďalej ako je normálne. Na zatlačenie brzdových doštičiek späť
použite plochý skrutkovač alebo podobné náradie a dávajte pritom pozor, aby
ste nepoškodili povrchy brzdových doštičiek. (Ak brzdové doštičky nie sú
namontované, pomocou plochého náradia zatlačte piesty priamo späť a
dávajte pritom pozor, aby ste ich nepoškodili.)
Ak je ťažké zatlačiť späť brzdové doštičky alebo piesty, odskrutkujte
odvzdušňovacie skrutky a potom to skúste znova. (Všimnite si, že určité
množstvo oleja môže teraz pretiecť z nádrže.)
• Počas čistenia a údržby brzdového systému použite izopropylový alkohol,
mydlovú vodu alebo suchú handričku. Nepoužívajte bežne dostupné čističe
bŕzd alebo hluk tlmiace prostriedky, nakoľko môžu spôsobiť poškodenie takých
častí, ako sú napríklad tesnenia.
• Neodstraňujte piesty počas rozoberania strmeňov.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod vnormálnom používaní.
Poznámka:
Maticu nenainštalujte opačne.
Pokiaľ ju nainštalujete opačne, nebude
možné zaistiť brzdovú páčku k riadidlám a
môže dôjsť k poškodeniu.
■ Doba zahrievania
• Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa postupne zvyšuje,
ako pokračuje doba záhrevu. Uistite sa, že ste sa vyhli akýmkoľvek takýmto
zvýšeniam brzdnej sily počas používania bŕzd vdobe zahrievania. Rovnaká vec
sa stane, keď sú vymenené brzdové doštičky alebo rotor.
■ Pri čistení kompresorom
• Pri demontáži telesa strmeňa za účelom vyčistenia vnútorných častí pomocou
kompresora, uvedomte si, že vlhkosť zo stlačeného vzduchu môže zostať na
súčiastkach strmeňa. Pred opätovnou montážou strmeňov nechajte súčiastky
strmeňov dostatočne vyschnúť.
Uťahovací moment :
3 mm Allenov kľúč : 5 - 7 N•m
4 mm Allenov kľúč : 8 - 10 N•m
2 mm 0,5 mm