Shimano BR-M810 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Nižšie nájdete stručné informácie pre M810 BR-M810, M810 BL-M810, M810 SM-RT79, SM-RT79L, SM-RT79M, SM-BH80-SB, SM-DB-OIL, TL-FC36, TL-LR10, TL-LR15. Tieto technické pokyny popisujú montáž, údržbu a nastavenie kotúčového brzdového systému Shimano M810, vrátane výmeny brzdových doštičiek a oleja. Návod obsahuje bezpečnostné upozornenia a podrobné ilustrácie.

Nižšie nájdete stručné informácie pre M810 BR-M810, M810 BL-M810, M810 SM-RT79, SM-RT79L, SM-RT79M, SM-BH80-SB, SM-DB-OIL, TL-FC36, TL-LR10, TL-LR15. Tieto technické pokyny popisujú montáž, údržbu a nastavenie kotúčového brzdového systému Shimano M810, vrátane výmeny brzdových doštičiek a oleja. Návod obsahuje bezpečnostné upozornenia a podrobné ilustrácie.

6. Niekoľkokrát stlačte brzdovú páčku, aby ste
skontrolovali, či operácia tuhne.
7. Odstráňte rozpery doštičiek, nasaďte koleso a potom skontrolujte, či si rotor a strmeň
nezavadzajú. Ak sa dotýkajú, nastavte ich podľa časti „Montáž strmeňa“.
8. Po kontrole hladiny oleja vymeňte kryt nádrže.
9. Vráťte brzdovú páku do svojej pôvodnej polohy.
Technické pokyny pre servis SI-8FF0A-002
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Jazda bicyklom dolu kopcom a jazda typu freeride sú sami osebe nebezpečnými aktivitami.
Existuje tu riziko, kedy sa môžete stať účastníkom nehody s dôsledkom vážneho poranenia
alebo aj smrti. Dôsledne sa odporúča, aby vodiči používali ochranné prostriedky hlavy a
tela a pred jazdou na bicykli vykonávali dôkladné bezpečnostné prehliadky svojich bicyklov.
Zapamätajte si, že jazdíte na svoje vlastné riziko a preto by ste mali svoje skúsenosti a
schopnosti veľmi dôkladne zvážiť.
Brzdový systém M810 je navrhnutý pre jazdu dolu kopcom a pre jazdu na bicykli typu freeride a jeho
brzdový výkon je omnoho vyšší ako v prípade iných bŕzd. Vodiči si musia zvyknúť na vyšší výkon
tejto brzdy v rámci kontrolovaného prostredia skôr, ako budú na bicykli jazdiť podľa hore uvedeného
popisu. Ak sa sami neoboznámite s úrovňou výkonu tejto brzdy, môžete sa stať účastníkom nehody,
ktorej dôsledkom môže byť vážne poranenie alebo aj smrť. Okrem toho, výkon bŕzd neumožňuje
jazdu v uliciach mesta. Ak sa jazde bicyklom na uliciach nedá vyhnúť, počas jazdy dávajte
maximálny pozor.
Počas montáže alebo údržby kolesa venujte zvláštnu pozornosť ochrane prstov pred rotujúcim
rotorom brzdného kotúča. Rotor je dostatočne ostrý na to, aby spôsobil vážne
poranenie prstov v prípade, že by sa prsty zachytili do otvorov pohybujúceho
sarotora.
Počas brzdenia sa strmene a rotor zohrejú, a preto sa ich počas jazdy alebo
ihneď po zosadnutí z bicykla nedotýkajte, inak sa môžete popáliť.
Pred pokusom o nastavenie bŕzd skontrolujte, či sa brzdové súčiastky
dostatočne ochladili.
Počas daždivého počasia bude požadovaná brzdná dráha dlhšia. Znížte rýchlosť a používajte brzdy
skôr a jemne.
Ak je povrch cesty mokrý, kolesá sa ľahšie šmyknú. Ak sa kolesá šmyknú, môžete spadnúť
z bicykla. Aby ste tomu zabránili, znížte rýchlosť a používajte brzdy skôr a jemne.
Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné a zadné brzdy pracujú správne.
Dajte pozor, aby sa na rotor a brzdové doštičky nedostal žiadny olej alebo mazivo, inak brzdy
nebudú správne pracovať.
Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, mali by ste doštičky vymeniť. Ak sa na rotor dostane
olej alebo mazivo, mali by ste vyčistiť rotor. Ak to neurobíte, brzdy nebudú správne pracovať.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, že hrúbka doštičiek je 0,5 mm a viac.
Pri nepretržitej aplikácii bŕzd môže dôjsť k upchaniu vedenia. Aby ste tento stav odstránili, uvoľnite
na okamžik páčku.
Používajte iba originálny minerálny olej Shimano. Ak sa použijú iné typy oleja, môže to spôsobiť
problémy s činnosťou bŕzd a spôsobiť nepoužiteľnosť systému.
Určite používajte olej iba z čerstvo otvorenej nádoby a nepoužívajte znovu olej, ktorý sa vypustil
výpustným hrdlom. Starý olej alebo už používaný olej môže obsahovať vodu, ktorá môže spôsobiť
upchanie vedenia v brzdovom systéme.
Dajte pozor, aby sa do brzdového systému nedostala voda alebo vzduchové bubliny, inak sa môže
upchať vedenie. Obzvlášť opatrný buďte pri odstraňovaní krytu nádrže.
Pri rezaní brzdovej hadičky s cieľom upraviť dĺžku hadičky, alebo pri výmene brzdovej hadičky z
ľavej na pravú a opačne je nutné, aby ste vyprázdnili vzduch z hadičky, a to podľa krokov (5), (8) až
(10) uvedených v časti „Pridávanie minerálneho oleja a odvzdušňovanie“ v Servisných pokynoch.
Pri otočení bicykla naopak alebo do strany môže mať brzdový systém vo vnútri nádrže určité
vzduchové bubliny, ktoré tam stále sú, keď sa vymení kryt nádrže, alebo ktoré sa nahromadia
v rôznych častiach brzdového systému, a to keď sa dlho používa. Kotúčový brzdový systém
M810 nie je navrhnutý tak, aby bol otáčaný naopak. Ak sa bicykel otočí naopak alebo do strany,
vzduchové bubliny vo vnútri nádrže sa môžu pohnúť v smere strmeňov. Ak sa na bicykli jazdí
v tomto stave, existuje riziko, že brzdy nebudú fungovať a môže sa prihodiť vážna nehoda. Ak sa
bicykel otočil naopak alebo do strany, pred jazdou na bicykli určite niekoľko krát stlačte páčku
brzdy, aby ste skontrolovali, že brzdy pracujú normálne. Ak brzdy nepracujú normálne, nastavte ich
nasledovným postupom.
Ak sa objaví unikanie kvapaliny, ihneď prestaňte používať brzdy a vykonajte príslušné opravy. Ak
pokračujete v jazde na bicykli s unikajúcou kvapalinou, existuje nebezpečenstvo, že brzdy môžu
náhle prestať pracovať.
Ak je rýchloupinák na rovnakej strane ako rotor, hrozí nebezpečenstvo, že by mohol zasiahnuť do
rotora, preto skontrolujte, či nezasahuje.
Je dôležité, aby ste úplne rozumeli činnosti brzdného systému na vašom bicykli. Nesprávne
používanie brzdného systému bicykla môže mať za následok stratu kontroly alebo nehodu, ktorá
by mohla viesť k vážnemu zraneniu. Pretože ovládanie každého bicykla môže byť odlišné, určite sa
naučte správnu brzdiacu techniku (vrátane tlaku na brzdnú páčku a charakteristiky ovládania bicykla)
a činnosť vášho bicykla. Môžete to urobiť konzultáciou s predajcom bicyklov, prečítaním si príručky
k bicyklu a nacvičením techniky jazdenia a brzdenia.
Kotúčové brzdy M810 sú navrhnuté na optimálny výkon pri používaní v spojení s BR-M810
(strmene), BL-M810 (brzdová páčka), SM-RT79/M/L (rotor) a jednotkou doštičiek Shimano.
Ak prednú brzdu budete aplikovať veľmi silno, koleso sa môže zablokovať a bicykel sa môže
prevrhnúť dopredu s dôsledkom vážneho poranenia.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže
byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich
mohli v budúcnosti použiť.
Kotúčové brzdové systémy Shimano nie sú kompatibilné pre tandemové bicykle. Pretože tandemové
bicykle majú vysokú celkovú hmotnosť, zaťaženie na brzdový systém sa počas činnosti brzdy
zvyšuje. Pokiaľ sa v spojení s tandemovými bicyklami používajú hydraulické kotúčové brzdy, teplota
oleja bude veľmi vysoká a môže dochádzať k zablokovaniu alebo k vyradeniu činnosti brzdových
hadičiek s dôsledkom zlyhania bŕzd.
Manipulácia s minerálnym olejom
Počas manipulácie používajte ochranné okuliare a zabráňte styku s očami. Styk
s očami môže spôsobiť podráždenie. V prípade styku s okom vypláchnite oko čistou
vodou okamžite vyhľadajte lekársku pomoc.
Počas manipulácie používajte ochranné rukavice. Styk s pokožkou môže spôsobiť
vyrážky a ťažkosti.
V prípade styku s pokožkou ju riadne umyte vodou a mydlom.
Vdýchnutie pary alebo výparov z oleja môže spôsobiť nevoľnosť. Chráňte si nos
a ústa respirátorovou maskou a používajte v dobre vetranej miestnosti. Po vdýchnutí
pár alebo výparov okamžite odíďte na miesto, kde je čerstvý vzduch. Prikryte sa
prikrývkou. Zostaňte v teple v stabilnej polohe a vyhľadajte odbornú lekársku pomoc.
Nepite. Môže to spôsobiť zvracanie alebo hnačku.
Držte mimo dosah detí.
Olejovú nádrž nerežte, nezahrievajte, nezvárajte ani nevystavujte tlaku, pretože to
môže spôsobiť výbuch alebo zapálenie.
Zneškodnenie použitého oleja: Zneškodňovanie vykonávajte podľa miestnych,
okresných a/alebo štátnych predpisov. Počas
prípravy oleja na likvidáciu dávajte pozor.
• Usmernenia: Nádrž nechávajte uzatvorenú, a to aby ste zabránili vniknutiu
cudzorodých súčastí a vlhkosti zvonka; nádrž uskladnite na chladnom
a tmavom mieste mimo dosahu priameho slnečného žiarenia alebo
účinkov tepla.
Doba zahrievania
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia a brzdná sila sa postupne zvyšuje, ako
pokračuje doba záhrevu. Uistite sa, že ste sa vyhli akýmkoľvek takýmto zvýšeniam
brzdnej sily počas používania bŕzd v dobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď
sú vymenené brzdové doštičky alebo rotor.
Pri čistení kompresorom
Pri demontáži telesa strmeňa za účelom vyčistenia vnútorných častí pomocou
kompresora, uvedomte si, že vlhkosť zo stlačeného vzduchu môže zostať na
súčiastkach strmeňa. Pred opätovnou montážou strmeňov nechajte súčiastky
strmeňov dostatočne vyschnúť.
Ak na demontáž a inštaláciu upevňovacieho krúžku rotora používate špeciálne
náradie (TL-FC36), buďte opatrní a nedotýkajte sa rukami vonkajšej strany rotora. Na
ochranu rúk pred porezaním používajte ochranné rukavice.
Poznámka
S cieľom zvýšiť brzdnú silu, strmene BR-M810 využívajú piesty (4) a medzi rotorom
a doštičkami majú úzku štrbinu. Kvôli tomu si niekedy môžu rotor a doštičky
prekážať.
Ak upevňovací výčnelok brzdového strmeňa a výpadok nie sú paralelné, rotor
a strmeň sa môžu dotýkať.
Keď bolo odstránené koleso bicykla, odporúča sa namontovať rozpery doštičiek.
Rozpery doštičiek zabránia piestu vo vypadnutí pri stlačení páčky brzdy počas doby,
keď je koleso odstránené.
Ak je brzdová páčka stlačená a nie sú namontované rozpery doštičiek, piesty sa
vysunú ďalej ako je normálne. Na zatlačenie brzdových doštičiek späť použite plochý
skrutkovač alebo podobné náradie a dávajte pritom pozor, aby ste nepoškodili
povrchy brzdových doštičiek. (Ak brzdové doštičky nie sú namontované, zatlačte
piesty priamo späť a dávajte pritom pozor, aby ste ich nepoškodili.)
Ak je ťažké zatlačiť späť brzdové doštičky alebo piesty, odstráňte kryt nádrže
a potom to skúste znova. (Všimnite si, že určité množstvo oleja môže teraz pretiecť
z nádrže.)
Počas čistenia a údržby brzdového systému použite izopropylový alkohol, mydlovú
vodu alebo suchú handričku. Nepoužívajte bežne dostupné čističe bŕzd alebo
hluk tlmiace prostriedky, nakoľko môžu spôsobiť poškodenie takých častí, ako sú
napríklad tesnenia.
Neodstraňujte piesty počas rozoberania strmeňov.
Ak je rotor opotrebovaný, prasknutý alebo zdeformovaný, mali by ste ho vymeniť.
Na tento výrobok sa nevzťahuje záruka na poškodenie, ktoré bolo spôsobené
používaním, ako je napríklad skákanie počas jazdy, alebo v prípade prevrhnutia
bicykla, a to okrem prípadov, ak chyby vznikli v dôsledku chyby materiálov alebo
chyby výrobného postupu.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
VÝSTRAHA
Upchanie vedenia je jav, pri ktorom sa zahreje olej vo vnútri brzdového systému, čo spôsobuje
expanziu vody alebo vzduchových bublín vo vnútri brzdového systému. To môže potom zapríčiniť
náhle zvýšenie pohybu brzdovej páčky.
< Ak je činnosť brzdy pri stlačení páčky zdĺhavá >
Nastavte brzdovú páčku tak, aby bola rovnobežne so zemou; brzdovú páčku niekoľkokrát jemne
zatlačte a počkajte pokiaľ bubliny prejdú do nádrže. Odporúča sa, aby ste potom odstránili kryt
nádrže a naplnili nádrž minerálnym olejom tak, aby nezostali žiadne bublinky.
Ak brzdy stále pracujú zdĺhavo, odvzdušnite brzdový systém. (Pozrite si „Pridávanie minerálneho
oleja a odvzdušňovanie“.)
Kotúčový brzdný systém
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Na montáž tohto výrobku sú nevyhnutné nasledujúce nástroje.
Montáž
Inštalácia brzdovej páčky (BL-M810)
Zaistite brzdovú páčku tak, ako je to znázornené na obrázku.
(Skontrolujte, či brzdová páčka počas prevádzky
neprekáža preraďovacej páčke. Pozrite si tiež
servisné pokyny k preraďovacej páčke. Niektoré typy
môžu kvôli polohe upevňovacích skrutiek
preraďovacej páčky vyžadovať, aby bola
namontovaná najskôr preraďovacia páčka.)
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u výrobcu karbónového rámu
overte jeho odporúčania ohľadne uťahovacieho momentu, a to aby ste zabránili
nadmernému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie karbónového materiálu a/
alebo nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť nedostatočné upnutie prvkov.
Uťahovací moment brzdovej páčky:
6 - 8 N•m
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Montáž hadičky
Pri brzdovej páčke
Podrobnosti o inštalácii hadičky nájdete v servisných pokynoch pre brzdovú hadičku
SM-BH80-SB (SI-8H40). Nedovoľte, aby sa hadička pri montáži pokrútila.
8 mm kľúč
Pri konci strmeňa
Hadica
Banjo
O krúžky
3 mm Allenov kľúč
Odmontujte rozperu pre odvzdušňovanie (žltá) a následne nainštalujte brzdové doštičky.
Nastavte koleso, ktoré ma rotor na rám.
Inštalácia strmeňov (BR-M810)
Rozpera pre
odvzdušňovanie (žltá)
Uťahovací moment:
2 - 4 N•m
Brzdové doštičky
Poistný krúžok
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
Uťahovací moment:
6 - 8 N•m
< Vpredu >
Upevňovacie
skrutky strmeňa
< Vpredu >
< Vzadu >
Strmeň
Rotor
Adaptér
Upevňovacie
skrutky strmeňa
Upevňovacie
skrutky adaptéra
Upevňovacie
skrutky adaptéra
Pri upevneniach podľa medzinárodných štandardov pripevnite adaptéry k strmeňom pre upevnenia
dodatočného typu.
(Sú k dispozícii samostatné predné a zadné adaptéry.)
1. Uvoľnite upevňovacie skrutky strmeňa tak, aby sa strmeň mohol pohybovať do strán a potom
namontujte adaptér na rám.
2. Stlačte brzdovú páčku tak, aby bol rotor upnutý doštičkami a potom utiahnite upevňovacie skrutky strmeňa.
Medzinárodný štandardný typ upevnenia Typ dodatočného upevnenia
Dočasne namontujte strmeň k rámu (tak,
aby sa strmeň mohol hýbať do strán),
stlačte brzdovú páčku tak, aby bol rotor
upnutý doštičkami a potom utiahnite
upevňovacie skrutky strmeňa.
Pre zamedzenie otáčania skrutiek je možné použiť spôsob pomocou uzáveru alebo drôteného krúžku.
Použite spôsob, ktorý je vhodný pre prednú vidlicu a rám.
< Vpredu >
Spôsob pomocou uzáveru
Spôsob pomocou drôteného krúžku
< Vzadu >
Uzávery
Uzávery
Dodatočný typ
Uzávery
< Vpredu > < Vzadu >
Drôt
Drôt
Pre zabezpečenie vedení tvaru C a bežné
typy zarážok lanka používajte špeciálne
podpery lanka Shimano (predávajú sa
samostatne); pozrite si obrázok.
Niekoľkokrát stlačte páčku brzdy a skontrolujte, či brzdy pracujú správne alebo nie. Tiež skontrolujte, či
nevidíte unikanie oleja.
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 N•m
< Vedenie tvaru C > < Bežný typ zarážky lanka >
Uťahovací moment:
2 - 4 N•m
Výmena brzdových doštičiek
Údržba
Note: Brzdný systém M810 je navrhnutý tak, že počas opotrebovania brzdových doštičiek
dochádza k postupnému vysúvaniu piestov, čím dochádza k automatickému nastavovaniu
vôle medzi rotorom a brzdovými doštičkami. Preto, keď vymieňate brzdové doštičky, musíte
piesty zatlačiť späť do ich pôvodných pozícií.
Ak sa na brzdové doštičky zachytí po pridaní oleja olej alebo
ak sa brzdové doštičky opotrebujú na hrúbku 0,5 mm, alebo
ak prítlačné pružiny brzdovej doštičky zavadzajú rotoru,
vymeňte brzdové doštičky.
1. Odstráňte koleso z rámu a odstráňte brzdové doštičky tak,
ako je to znázornené na obrázku.
2. Vyčistite piesty a priestor okolo nich.
3. Odstráňte kryt nádrže odkazujúc na krok č. (1) v „Pridávanie
minerálneho oleja“.
4. Zatlačte piest späť tak ďaleko ako ide
a dávajte pritom pozor, aby ste ho
nepokrivili. (Všimnite si, že určité množstvo
oleja môže teraz pretiecť z nádrže.)
5. Namontujte nové brzdové doštičky
a potom namontujte rozpery doštičiek
(červené). Uistite sa, že ste zároveň
nezabudli namontovať poistné krúžky.
Brzdové doštičky
Rozpera doštičky
(červená)
Poistný krúžok
Piest
Nastavenie pri nesprávnej činnosti piestov
Mechanizmus strmeňa obsahuje štyri piesty. Ak tieto piesty nepracujú správne, ak sa nerovnomerne
vysúvajú, alebo ak sa brzdové doštičky stále dotýkajú rotora, nastavte piesty nasledovným
postupom.
1. Odstráňte koleso a brzdové doštičky.
Očistite piesty a priestor okolo nich a odstráňte kryt nádrže.
2. Zatlačte piest rovno späť bez toho, aby ste ho ohli. Všimnite si, že určité množstvo oleja môže pri
tejto činnosti vytiecť z nádrže.
3. Namontujte brzdové doštičky a rozpery doštičiek (červené).
4. Zatlačte brzdovú páčku tak ďaleko, ako ide a potom ju ešte niekoľkokrát stlačte tak, aby sa štyri
piesty vrátili úplne do svojej pôvodnej polohy.
5. Odstráňte rozpery doštičiek, nasaďte koleso a potom skontrolujte, či si rotor a strmene
nezavadzajú. Ak sa dotýkajú, nastavte pomocou podložiek.
6. Po kontrole hladiny oleja vymeňte kryt nádrže.
Výmena minerálneho oleja
Odporúča sa vymeniť olej vo vnútri nádrže, keď začne značne meniť farbu.
Pripevnite hadičku s vreckom k výpustnému hrdlu; potom otvorte výpustné hrdlo a vypustite olej.
Aby sa lepšie vypustil olej, môžete teraz stláčať páčku brzdy. Po vypustení kvapaliny nalejte čerstvú
brzdovú kvapalinu podľa časti „Pridávanie minerálneho oleja a odvzdušňovanie“. Používajte iba
originálny minerálny olej Shimano.
Zlikvidujte odpadový olej v súlade s príslušnými miestnymi a/alebo štátnymi predpismi na likvidáciu.
Určite si prečítajte servisné pokyny „Pridávanie minerálneho oleja
a odvzdušňovanie“ v spojení s týmito servisnými pokynmi.
Skrutka na
nastavenie dosahu
Nastavenie dosahu
Utiahnite skrutku na nastavenie dosahu
(v smere hodinových ručičiek), aby ste
zúžili dosah a uvoľnite ju (proti smeru
hodinových ručičiek), aby ste rozšírili
dosah.
Poistný krúžok
držiaci rotor
TL-LR10 / LR15
Montáž rotora
< Vpredu >
• SM-RT79L (203 mm)
• SM-RT79M (180 mm)
• SM-RT79 (160 mm)
< Vzadu >
• SM-RT79L (203 mm)
• SM-RT79M (180 mm)
• SM-RT79 (160 mm)
Uťahovací moment:
40 - 50 N•m
Viazanie špicov kolesa
Skontrolujte, či špice boli zviazané tak, ako je to zobrazené na obrázku.
Nemožno použiť radiálnu montáž.
Stiahnite špice tak, ako je to znázornené nižšie na obrázku 1 pre ľavú stranu predného
kolesa (strana, kde je namontovaný rotor) a ľavú a pravú stranu zadného kolesa a tak,
ako je to znázornené nižšie na obrázku 2 pre pravú stranu predného kolesa.
Smer otáčania
kolesa
Ľavé predné Ľavé zadné Pravé zadné Pravé predné
Obr. 1 Obr. 2
Nastavovacia skrutka
uvoľnenia pohybu
Rotor
Doštička
Kontakt
Bod dotyku
doštičky
Nastavenie voľného pohybu
Keď je skrutka na nastavenie voľného
pohybu uvoľnená, zvýši sa voľný pohyb
brzdovej páčky tak, že ho môžete nastaviť
do želaného nastavenia.
Ak na demontáž a inštaláciu upevňovacieho krúžku rotora používate špeciálne náradie
(TL-FC36), buďte opatrní a nedotýkajte sa rukami vonkajšej strany rotora. Na ochranu
rúk pred porezaním používajte ochranné rukavice.
Poistný krúžok držiaci rotor
TL-FC36
Uťahovací moment:
40 - 50 N•m
VÝSTRAHA
SI-8FF0A-002-02
Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Uťahovací moment:
5 - 6 N•m
Strmeň BR-M810
Páčka brzdy BL-M810
Rotor SM-RT79/M/L
Hadica SM-BH80-SB
Podpera lanka SM-HANG
Minerálny olej SM-DB-OIL
Jednotka
brzdových
doštičiek
Kovové doštičky D02S
Miesto použitia Nástroj
Inštalačný krúžok rotora TL-LR10 / LR15, TL-FC36
Upevňovacia skrutka brzdovej páčky 4 mm Allenov kľúč
Upevňovacia skrutka strmeňa / Upevňovacie skrutky adaptéra 5 mm Allenov kľúč
Upevňovacia tyčka brzdovej doštičky 3 mm Allenov kľúč
Upevňovacia skrutka brzdovej hadičky 8 mm kľúč / 3 mm Allenov kľúč
Kryt nádrže Skrutkovač Phillips č. 1
Podpera lanka Skrutkovač Phillips č. 2
Odvzdušňovacia koncovka 7 mm nastrkávací kľúč
slk_10003997_8FF0A_002.indd 1slk_10003997_8FF0A_002.indd 1 24/02/11 15:1824/02/11 15:18
  • Page 1 1

Shimano BR-M810 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Nižšie nájdete stručné informácie pre M810 BR-M810, M810 BL-M810, M810 SM-RT79, SM-RT79L, SM-RT79M, SM-BH80-SB, SM-DB-OIL, TL-FC36, TL-LR10, TL-LR15. Tieto technické pokyny popisujú montáž, údržbu a nastavenie kotúčového brzdového systému Shimano M810, vrátane výmeny brzdových doštičiek a oleja. Návod obsahuje bezpečnostné upozornenia a podrobné ilustrácie.