Nastavovací valček vonkajšieho bovdenu
Poloha reťaze
Najmenšie
ozubené koleso
Najväčšie
ozubené koliesko
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Stredné ozubené
koliesko
3. Horné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosť
medzi vonkajšou vodiacou
lištou reťaze a reťazou bola
v rozpätí 0 - 0,5 mm.
4. Nastavenie stredného ozubeného
kolieska
Pri vykonávaní nastavenia nastavte reťaz
na najväčšie ozubené koleso a vpredu
nastavte reťaz na stredné ozubené
koliesko. Nastavte pomocou
nastavovacieho valčeka vonkajšieho
bovdenu tak, aby vzdialenosť medzi
vnútornou vodiacou lištou reťaze a
reťazou bola v rozpätí 0 - 0,5 mm.
Preradenie z malého na väčšie ozubené koliesko
Keď sa páčka (A) stlačí raz, nastane preradenie o jeden
stupeň z malého na väčšie ozubené koliesko.
Príklad:
zo stredného na najväčšie
ozubené koleso.
Preradenie z veľkého na menšie ozubené koliesko
Keď sa páčka (B) stlačí raz, nastane preradenie o jeden
stupeň z veľkého na menšie ozubené koliesko.
Príklad:
z najväčšieho na stredné
ozubené koliesko.
Obsluha radenia rýchlostí
Táto uvoľňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoľňovacím mechanizmom umožňujúcim vykonávanie uvoľňovacích operácií buď
stlačením alebo potiahnutím páčky. Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia. Keď
používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
5. Tabuľka odstraňovania porúch
Po dokončení krokov 1 - 4 posuňte preraďovacou páčkou, aby
ste skontrolovali radenie. (Toto sa tiež použije, ak sa
preraďovanie stane obtiažne počas používania.)
Uťahovací moment:
6 - 7 N•m
< Bežný typ >
• FD-T661
< Typ s vedením zhora >
• Namontujte radiacu páčku do polohy, kde nebude prekážať
činnosti bŕzd a preraďovaniu rýchlostí.
• Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť
bŕzd.
Nastavenie SIS
Montáž páčky
Dĺžka reťaze
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie ozubené
koleso
Najväčšie ozubené
koliesko
Reťaz
Postupujte podľa postupu uvedeného nižšie.
1. Spodné nastavenie
Najskôr odstráňte zarovnávací blok Pro-Set.
Ďalej nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou vodiacou
lištou reťaze a reťazou bola 0 - 0,5 mm.
Skrutka spodného
nastavenia
Reťaz
Zarovnávací blok
Pro-Set
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Najmenšie
ozubené koliesko
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším priemerom 36 mm.
Uťahovací moment: 5 N•m
4 mm Allenov kľúč
Orezanie vonkajšieho bovdenu
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na opačnom konci ako je
koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho
bovdenu zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu vonkajšieho bovdenu upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
2. Pripojenie a upevnenie lanka
Pohnite páčkou (B) 2 alebo
viackrát, na indikátore skontrolujte,
že spodná poloha je správna a
následne utiahnite vnútorný kábel.
Páčka (B)
Namontujte kryt vnútorného otvoru
jeho otáčaním tak, ako je to
zobrazené na obrázku, až pokým
sa nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže
poškodiť závit skrutky.
Kryt jednotky
Kryt vnútorného otvoru
Posuvná
páčka
Odrežte nadbytočnú dĺžku lanka a následne nainštalujte kryt
vnútorného konca.
< Bežný typ >
• FD-T660 / FD-T660-A3
< Typ s vedením zhora >
5 mm Allenov kľúč
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to
znázornené na
obrázku.
Skrutka na
upevnenie drôtu
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to
znázornené na
obrázku.
Skrutka na
upevnenie
drôtu
■ Podrobnosti o výmene a montáži jednotky indikátora si
pozrite v Servisných pokynoch k systému zadného
pohonu.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
• Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky na báze alkalických látok alebo
kyselín, ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali,
ktorá závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné
spojovacie závlačky ako sú tvrdené spojovacie
závlačky, alebo ak sa použije tvrdená spojovacia
závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ použitej
reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú
pripojovacia sila, čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo
spadnutie reťaze.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste
ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky, alebo na koncovej závlačke.
Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej
závlačky alebo koncovej závlačky.
• Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli
z bicykla spadnúť.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé
alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
• Použite predné ozubené koleso, ktoré je kompatibilné s 9-rýchlostnými reťazami a je vhodné pre reťaze CN-7701, CN-HG93 a
CN-HG73 značky Shimano. Ak sa použije ozubené koleso pre 8-rýchlostnú reťaz alebo menšiu, môžu sa objaviť problémy s
radením rýchlostí na prednom ozubenom kolese alebo môžu vypadnúť čapy článkov reťaze, čo spôsobí roztrhnutie reťaze.
• Je lepšie utiahnuť dve upevňovacie matice ľavého ramena kľuky striedavo a postupne, ako naraz dotiahnuť každú skrutku. Na
kontrolu konečného uťahovacieho momentu použite momentový kľúč; uťahovacie momenty by mali byť v rozpätí 12 - 14 N•m.
Neskôr, po ubehnutí asi 100 km opätovne pomocou momentového kľúča skontrolujte uťahovacie momenty. Je taktiež dôležité
pravidelne kontrolovať uťahovacie momenty. Ak sú uťahovacie momenty príliš malé alebo ak upevňovacie matice nie sú
dotiahnuté postupne a striedavo, ľavé rameno kľuky môže odpadnúť a bicykel sa môže prevrátiť, čoho dôsledkom môže byť
vážne poranenie.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či ramená kľuky nie sú prasknuté. Ak sú tam praskliny, rameno kľuky sa môže zlomiť a
môžete spadnúť z bicykla.
• Ak nie je vnútorný kryt nainštalovaný správne, môže dôjsť k zhrdzaveniu osi, čoho dôsledkom môže byť prevrátenie bicykla
s následkom vážneho úrazu.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené
súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne vykonané,
reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
Poznámka
• Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny, skontrolujte túto skutočnosť ešte raz.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo nepresnosť. Taktiež sa uistite, že v pravidelných intervaloch
doťahujete ramená kľuky a pedále.
• Ak z osi spodnej konzoly a zo spojky ľavého ramena kľuky vychádza zvuk vŕzgania, na spojku naneste mazivo a následne
utiahnite na uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
• Neumývajte stredovú osku vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.
• Ak v ložisku cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť ložisko.
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
• Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho,
čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti
ozubených koliesok a reťaze.
• Ak reťaz počas používania skĺzla z ozubených koliesok, vymeňte ozubené kolieska a reťaz.
• Keď je reťaz v takej polohe, aká je zobrazená na obrázku, reťaz sa môže dotýkať
predných ozubených koliesok alebo prednej prehadzovačky a vytvárať hluk. Ak je
problémom hluk, preraďte reťaz na ďalšie väčšie zadné ozubené koleso alebo ešte
o jedno ďalej.
• Pred montážou ľavého a pravého adaptéra ich namažte.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší bovden a vodiaci prvok
kábla spodného držiaka.
• Táto predná prehadzovačka je určená len pre použitie s trojprevodníkom. Nemožno ju
použiť s dvojprevodníkom, keďže prevodové stupne nesedia.
• Keď montujete typ s vedením zhora, zvoľte rám, ktorý má tri držiaky vonkajšieho bovdenu tak, ako je to
zobrazené na obrázku vpravo.
• Použite vonkajší bovden, ktorý má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do
obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia
rukoväte.
• Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací
prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu
spôsobiť zhoršenie výkonu radenia prevodov.
• Pred použitím namažte lanko a vnútornú stranu vonkajšieho bovdenu, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného ozubeného kolesa.
• Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepiť sa na plastové časti
preraďovacej páky, môže to spôsobiť prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uistiť, že brzdová
kvapalina sa nelepí na tieto plastové časti.
Minerálny olej, ktorý sa používa v kotúčových brzdách značky SHIMANO nespôsobuje praskliny ani zmenu zafarbenia ak sa
prilepí na plastové časti Avšak takéto časti by mali byť predtým vyčistené alkoholom, aby sa zabránilo prilepeniu cudzích súčastí.
• Nerozoberajte indikátor ani jednotku radiacej páčky, pretože to môže spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom
používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho
predajcu bicyklov.
Držiaky vonkajšieho bovdenu
Predné
ozubené
kolieska
Zadné
ozubené
kolesá
Pri pevnom ťahaní vnútorného kábla zaistite utiahnutím
upevňovacej skrutky pomocou 5 mm Allenovho kľúča.
■ Poznámka
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u výrobcu karbónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne uťahovacieho
momentu, a to aby ste zabránili nadmernému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie karbónového materiálu a/alebo
nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť nedostatočné upnutie prvkov.
Rovná časť vonkajšej vodiacej lišty
reťaze by mala byť priamo nad a
paralelne s najväčším ozubeným
kolieskom. Zabezpečte pomocou 5
mm Allenovho kľúča.
Nastavte a potom namontujte prednú prehadzovačku tak, ako je to
zobrazené na obrázku. Teraz nevyberajte zarovnávací blok Pro-
Set.
Ozubenie by malo
byť zaradené v
rámci tohto rozsahu
Profesionálna sada
meračov
Uťahovací moment: 5 - 7 N•m
Predné ozubené
koleso (najväčšie
ozubené koliesko)
Vedenie reťaze
Zarovnávací blok Pro-Set
Typ krúžku Type opory puzdra reťaze
■ Spôsob inštalácie rozpery
(1) Skontrolujte, či šírka vložky spodnej konzoly je 68 alebo 73 mm.
(2) Ďalej namontujte adaptér podľa nižšie zobrazených
obrázkov.
Rozpera
2,5 mm
1,8 mm
0,7 mm
A B C
68 mm 68 mm
Opora puzdra
reťaze
73 mm 73 mm
A C
C
C B
A
A A A
SI-6RBFA-003-02
Systém predného pohonu
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Montáž predného ozubeného kolesa a prednej prehadzovačky
Dodržiavajte postup na obrázku.
1, 2 Na montáž pravého adaptéra (závit proti smeru hodinových
ručičiek) a ľavého adaptéra (závit v smere hodinových
ručičiek) použite špeciálny nástroj TL-FC32 / 36.
Uťahovací moment: 35 - 50 N•m
3 Vložte pravú kľukovú jednotku.
4 Položte časť A ľavej kľuky do osi pravej kľukovej jednotky
tam, kde je široká drážka.
5 Pomocou nástroja TL-FC16/18 utiahnite uzáver.
Uťahovací moment: 0,7 - 1,5 N•m
6 Zatlačte na zastavovaciu plôšku a skontrolujte, či kolík plôšky
zapadol na svoje miesto a potom dotiahnite skrutku ľavého
ramena kľuky. (5 mm Allenov kľúč)
Poznámka: Každá skrutka by mala byť rovnomerne a rovnako
utiahnutá na moment 12 - 14 N•m.
5
6
2
4
1
3
Časť so širokou
drážkou
TL-FC16
TL-FC32
Zastavovacia
plôška
Kolík
plôšky
Vytlačiť
Poznámka:
Nastavte zastavovaciu
plôšku smerom doprava
tak, ako je to znázornené
na obrázku.
Vnútorný kryt
*
*
1,8 mm korešponduje s hrúbkou krytu reťaze.
Predná prehadzovačka
X = k dispozícii
Číslo modelu FD-T660 / FD-T661 FD-T660-A3
Uplatňuje sa pre štandardný typ aj pre typ s vedením zhora X X
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 22T 22T
Min. rozdiel medzi horným a stredným 12T 12T
Priemer montážnej lišty prednej prehadzovačky S, M, L S, M, L
Uhol spojenia reťaze (
a
)
63° - 66°, 66° - 69° 63° - 66°
Použiteľný článok reťaze 50 mm 50 mm
Použiteľné predné ozubené koleso 44T / 48T 44T / 48T
Ozubené koleso
Číslo modelu FC-T661
Kombinácia zubov ozubeného kolesa 44-32-22T 48-36-26T
Priemer skrutky 104 mm / 64 mm
Dĺžka ramena kľuky 170 mm, 175 mm
Vedenie reťaze 50 mm
Šírka vložky spodnej konzoly 68, 73 mm
Rozmery závitu BC1,37 (68, 73 mm)
Použiteľná spodná konzola SM-BB70
Séria LX
RAPIDFIRE-Plus (Radiaca páčka) SL-T660
Vonkajší bovden SIS-SP41
Predná prehadzovačka FD-T660 / FD-T661 / FD-T660-A3
Predné ozubené koleso FC-T661
Reťaz CN-HG73
Vedenie kábla spodkom konzoly SM-SP17
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93