Dell Vostro 420 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka
Servisná príručka pre počítače Dell™ Vostro™
420/220/220s
Odstraňovanie problémov
Práca na počítači
Kryt počítača
Čelný panel
Podporný držiak krytu
Karty PCI a PCI Express
Jednotky
Panel I/O
Ventilátor
Zostava chladiča procesora/ventilátora
Pamäťové moduly
Napájací zdroj
Gombíková batéria
Systémová doska
Procesor
Program Nastavenie systému
Kontaktovanie spoločnosti Dell
Modely: DCSCLF, DCSCMF, DCSCSF
Poznámky, oznámenia a upozornenia
POZNÁMKA: POZNÁMKA uvádza dôležité informácie, ktoré umožňujú lepšie využitie počítača.
OZNÁMENIE: OZNÁMENIE naznačuje, že existuje riziko poškodenia hardvéru alebo straty údajov a ponúka spôsob,
ako problému zabrániť.
UPOZORNENIE: UPOZORNENIE naznačuje možné poškodenie vášho majetku, zranenie osoby alebo smrť.
Ak ste si zakúpili počítač radu Dell™ n, odkazy na operačné systémy Microsoft® Windows®, uvedené v tomto dokumente, sa
nedajú aplikovať.
Vyhradzujeme si právo meniť informácie bez predchádzajúceho upozornenia.
© 2008 Dell Inc. Všetky práva vyhradené.
Reprodukcia týchto materiálov akýmkoľvek spôsobom bez písomného súhlasu firmy Dell Inc. je prísne zakázaná.
Ochranné známky, ktoré sa v tomto texte používajú: Dell, logo DELL a Vostro ochrannými známkami Dell Inc.; Intel je registrovanou ochrannou
známkou Intel Corporation v USA. a iných krajinách; Microsoft, Windows, Windows Vista a logo tlačidla Štart vo Windows Vista buď ochranné
známky alebo registrované ochranné známky Microsoft Corporation v Spojených štátoch a/alebo iných krajinách; Bluetooth je registrovanou
ochrannou známkou, ktorú vlastní spoločnosť Bluetooth SIG, Inc. a spoločnosť Dell ju používa v rámci licencie.
Ostatné ochranné známky a obchodné názvy sa v tejto príručke môžu používať ako odkazy na spoločnosti, ktoré si uplatňujú nárok na tieto známky
a názvy ich výrobkov. Spoločnosť Dell Inc. sa zrieka akéhokoľvek nároku na ochranné známky a obchodné názvy iné, než tie, ktoré vlastní.
September 2009 Rev. A01
Späť na obsah
Odstraňovanie problémov
Servisná príručka pre počítače Dell™ Vostro™ 420/220/220s
Nástroje
Dell Diagnostics
Riešenie problémov
Služba Dell Technical Update
Pomôcka podpory Dell
Nástroje
Kontrolky napájania
UPOZORNENIE: Pred prácou vnútri vášho počítača si prečítajte bezpečnostné pokyny, ktoré ste dostali
s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke Regulatory Compliance (súlad s
normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
Kontrolka vypínača napájania, umiestnená na prednej strane počítača, svieti a bliká alebo ostane zhasnutá, čím indikuje rôzne
stavy:
Ak kontrolka napájania svieti na modro a počítač neodpovedá, pozri Zvukové signály.
Ak kontrolka bliká modro, počítač je v pohotovostnom režime. Stlačte niektorú klávesu na klávesnici, pohnite myšou,
alebo stlačte hlavný vypínač, čím obnovíte normálnu činnosť.
Ak kontrolka napájania nesvieti, počítač je buď vypnutý, alebo nie je napájaný.
Napájací kábel znovu zasuňte do zásuvky napájania na zadnej strane počítača ako aj do elektrickej zásuvky.
Ak je počítač zapojený do rozvodky, presvedčte sa, či je rozvodka zapojená do elektrickej zásuvky a či je
zapnutá.
Vynechajte zariadenia na ochranu proti prepätiu, rozvodky a predlžovacie káble napájania, aby ste si overili, či sa
počítač správne zapne.
Skúškou pomocou iného zariadenia, ako napr. lampa, si overte, či elektrická prípojka funguje.
Presvedčte sa, či je hlavný napájací kábel a kábel predného panela bezpečne pripojený k systémovej doske
(pozri Komponenty systémovej dosky
).
Ak kontrolka napájania bliká žlto, počítač je síce napájaný elektrinou, ale môže sa v ňom vyskytovať nejaký vnútorný
problém napájania.
Presvedčte sa, že spínač voľby napätia je nastavený tak, aby sa zhodoval so sieťovým napätím používaným vo
vašej krajine.
Presvedčte sa, či napájací kábel procesora je pevne pripojený k systémovej doske (pozri Komponenty
systémovej dosky).
Ak kontrolka napájania stále svieti žlto, zariadenie môže nesprávne fungovať alebo je nesprávne nainštalované.
Demontujte a opätovne nainštalujte pamäťové moduly (pozri Demontáž alebo pridanie pamäťového modulu).
Odnímte a opätovne nainštalujte všetky karty (pozri Karty PCI a PCI Express).
Odstráňte rušenie. Niektoré možné príčiny rušenia sú:
predlžovacie káble napájania, klávesnice a myši
priveľa zariadení zapojených do rozvodky
viacero rozvodiek zapojených do tej istej elektrickej zásuvky
Zvukové signály
Počas spúšťania môže počítač vydávať viacero zvukových signálov, ak monitor nemôže zobraziť chyby alebo problémy.
Napríklad, jeden z možných zvukových signálov môže pozostávať z troch krátkych opakovaných pípnutí naznačujúcich, že
počítač narazil na možné zlyhanie systémovej dosky.
Ak váš počítač vydáva sériu pípnutí počas spúšťania:
1. Zvukový signál zapíšte.
2. Ak chcete problém identifikovať podrobnejšie, spustite program Dell Diagnostics (pozri ). (pozri Dell Diagnostics
).
Kód
(opakujúce
sa krátke
pípnutia)
Popis Navrhované riešenie
1 Chyba
kontrolného
súčtu BIOS.
Možné zlyhanie
systémovej
dosky.
Obráťte sa na spoločnosť Dell (pozrite Kontaktovanie spoločnosti Dell
).
2 Neboli
detegované
žiadne pamäťové
moduly
Ak sú nainštalované dva alebo viac pamäťových modulov, vyberte moduly (pozri
Demontáž alebo pridanie pamäťového modulu
) a potom preinštalujte jeden modul a
reštartujte počítač. Ak sa počítač spustí normálne, pokračujte s inštaláciou ďalších
pamäťových modulov (po jednom) až kým neidentifikujete chybný modul alebo
nenainštalujete všetky moduly bez chyby.
Podľa možnosti nainštalujte do počítača fungujúcu pamäť rovnakého typu (pozri
Demontáž alebo pridanie pamäťového modulu
).
Ak problém pretrváva, kontaktujte spoločnosť Dell (pozri Kontaktovanie spoločnosti
Dell).
3 Možné zlyhanie
systémovej
dosky.
Obráťte sa na spoločnosť Dell (pozrite Kontaktovanie spoločnosti Dell
).
4 Chyba
čítania/zápisu
RAM.
Uistite sa, či neexistujú žiadne špeciálne požiadavky na umiestnenie pamäťových
modulov/konektorov (pozri Demontáž alebo pridanie pamäťového modulu
).
Presvedčte sa, či pamäť, ktorú používate, podporuje váš počítač.
Ak problém pretrváva, kontaktujte spoločnosť Dell (pozri Kontaktovanie spoločnosti
Dell).
5 Zlyhanie hodín
reálneho času.
Možná chyba
batérie alebo
systémovej
dosky.
Vložte batériu (pozrite Gombíková batéria).
Ak problém pretrváva, kontaktujte spoločnosť Dell (pozri Kontaktovanie spoločnosti
Dell).
6 Chyba video
testu BIOS.
Obráťte sa na spoločnosť Dell (pozrite Kontaktovanie spoločnosti Dell).
Systémové hlásenia
POZNÁMKA: Ak hlásenie, ktoré ste dostali, nie je uvedené v tabuľke, pozrite si buď dokumentáciu operačného systému
alebo dokumentáciu programu, ktorý bol spustený, keď sa hlásenie zobrazilo.
Alert! [výstraha!] Previous attempts at booting this system have failed at checkpoint [nnnn]. (Predchádzajúce
pokusy pri zavádzaní tohto systému zlyhali na kontrolnom bode [nnnn].) For help in resolving this problem,
please note this checkpoint and contact Dell Technical Support [pre pomoc pri riešení tohto problému si tento
kontrolný bod poznamenajte a kontaktujte technickú podporu Dell]Počítač zlyhal pri dokončení zavádzacieho
programu trikrát za sebou kvôli tej istej chybe (pomoc pozri v časti Kontaktovanie spoločnosti Dell
).
CMOS checksum error [chyba kontrolného súčtu CMOS]Možná chyba systémovej dosky alebo nízky stav batérie RTC.
Vložte batériu (pozrite Spätné namontovanie gombíkovej batérie
).
CPU fan failure [zlyhanie ventilátora CPU] — Porucha chladiča procesora/ventilátora. Vymeňte zostavu chladiča
procesora/ventilátora (pozri Zostava chladiča procesora/ventilátora
).
Hard-disk read failure (Zlyhanie pri čítaní z pevného disku) — Možná porucha pevného disku počas zavádzacieho testu
pevného disku.
Keyboard failure [Zlyhanie klávesnice]Chyba klávesnice alebo uvoľnený kábel klávesnice (pozri Problémy s
klávesnicou).
No boot device available [nie je dostupné žiadne zavádzacie zariadenie]Systém nedokáže rozpoznať bootovateľné
zariadenie alebo oblasť.
Ak je bootovacím zariadením pevný disk, ubezpečte sa, či sú pripojené káble a či je disk správne nainštalovaný a
rozdelený ako bootovacie zariadenie.
Vstúpte do programu nastavenia systému (pozri Program Nastavenie systému) a uistite sa, že sú informácie
zavádzacej sekvencie správne.
No timer tick interrupt [Žiadne prerušenie hodinového signálu časovača] Čip na systémovej doske môže nesprávne
fungovať alebo je chybná základná doska (bližšie informácie nájdete v časti Program Nastavenie systému
).
NOTICE – Hard Drive SELF MONITORING SYSTEM has reported that a parameter has exceeded its normal
operating range. Dell odporúča pravidelné zálohovanie dát. A parameter out of range may or may not indicate a
potential hard drive problem. (OZNÁMENIE – SAMOMONITOROVACÍ SYSTÉM pevnej jednotky nahlásil, že jeden
parameter prekročil normálny rozsah činnosti. Dell odporúča pravidelné zálohovanie dát. Parameter mimo
rozsahu môže, alebo nemusí, indikovať možný problém s pevnou jednotkou).
Chyba S.M.A.R.T, možná porucha jednotky pevného disku. Táto funkcia môže byť v nastaveniach BIOS povolená alebo
zablokovaná.
Sprievodca pri riešení problémov s hardvérom
Ak nejaké zariadenie nebolo detegované počas nastavenia operačného systému alebo je detegované, ale nesprávne
nakonfigurované, môžete jeho nekompatibilitu riešiť pomocou Poradcu pri riešení problémov s hardvérom.
Windows® XP:
1. Kliknite na Štart® Pomoc a technická podpora.
2. Do vyhľadávacieho poľa napíšte hardware troubleshooter a stlačte <Enter>, aby ste spustili vyhľadávanie.
3. V časti Fix a Problem [opraviť problém], kliknite na Hardware Troubleshooter [sprievodca pri riešení problémov
s hardvérom].
4. V zozname pomôcky Poradca na riešenie hardvérového konfliktu vyberte možnosť, ktorá najlepšie vystihuje
problém, a kliknutím na tlačidlo Ďalej prejdite na ďalšie kroky odstraňovania problému.
Windows Vista®:
1. Kliknite na tlačidlo Štart systému Windows Vista , a kliknite na Pomoc a technická podpora.
2. Do vyhľadávacieho poľa napíšte hardware troubleshooter a stlačte <Enter>, čím spustíte vyhľadávanie.
3. Spomedzi výsledkov vyhľadávania zvoľte možnosť, ktorá najlepšie vystihuje problém a postupujte podľa zvyšných
krokov odstraňovania problémov.
Dell Diagnostics
UPOZORNENIE: Skôr ako začnete s ktorýmkoľvek postupom v tejto časti, osvojte si bezpečnostné pokyny,
ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke Regulatory
Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
Kedy použiť nástroj Dell Diagnostics.
V prípade, že máte so svojím počítačom nejaký problém, skôr ako požiadate Dell o pomoc vykonajte testy popísané v časti a
potom spustite program Dell Diagnostics.
Spustite program Dell Diagnostics z pevného disku alebo z disku Drivers and Utilities (Ovládače a obslužné programy)
dodávaného s počítačom.
POZNÁMKA: Disk Drivers and Utilities (Ovládače a obslužné programy) je voliteľnou možnosťou a nemusí tvoriť súčasť
dodávky vášho počítača.
POZNÁMKA: Program Dell Diagnostics funguje len v počítačoch Dell.
Spustenie nástroja Dell Diagnostics z pevného disku
Pred spustením programu Dell Diagnostics vstúpte do programu nastavenia systému (pozri Program Nastavenie systému),
skontrolujte informácie o konfigurácii počítača a zaistite, aby zariadenie, ktoré chcete testovať, bolo zobrazené v programe
nastavenia systému a bolo aktívne.
Nástroj Dell Diagnostics je umiestnený v osobitnej partícii diagnostickej pomôcky na vašom pevnom disku.
POZNÁMKA: Ak váš počítač nezobrazuje na displeji žiaden obraz, kontaktujte spoločnosť Dell (pozri Kontaktovanie
spoločnosti Dell).
1. Presvedčte sa, či je počítač zapojený do elektrickej zásuvky, o ktorej sa vie, že správne funguje.
2. Zapnite alebo reštartujte počítač.
3. Keď sa zobrazí logo DELL, ihneď stlačte <F12>.
POZNÁMKA: Ak dlhšiu dobu držíte stlačený niektorý kláves, môže dôjsť k poruche klávesnice. Aby ste zabránili
možnej poruche klávesnice, stlačte a uvoľnite kláves <F12> v párnych intervaloch a otvorte ponuku zariadenia
pre zavádzanie.
Ak budete čakať pridlho a zobrazí sa logo operačného systému, vyčkajte až kým neuvidíte pracovnú plochu Microsoft
Windows, potom vypnite počítač a skúste znovu.
4. Stláčaním klávesov so šípkou nahor a nadol vyberte v ponuke zavádzania položku Diagnostics (Diagnostika) a potom
stlačte kláves <Enter>.
POZNÁMKA: Ak vidíte správu, ktorá uvádza, že nebola nájdená žiadna oblasť pre diagnostický obslužný
program, spustite program Dell Diagnostics z disku Drivers and Utilities (Ovládače a obslužné programy) (pozri
Spustite program Dell Diagnostics z disku Drivers and Utilities (Ovládače a obslužné programy)).
5. Ak chcete spustiť nástroj Dell Diagnostics z oddielu diagnostickej pomôcky na pevnom disku, stlačte ľubovoľný kláves.
6. Stláčaním klávesu <Tab> vyberte možnosť Test System (Testovať systém) a potom stlačte kláves <Enter>.
POZNÁMKA: Odporúča sa, aby ste zvolili Test System (testovať systém), čo vykoná kompletný test vášho
počítača. Zvolením možnosti Test Memory (Testovať pamäť) spustíte rozšírený test pamäti, ktorý môže trvať až
tridsať minút alebo viac. Po dokončení testu si zaznamenajte výsledky testu a stlačením ľubovoľného klávesu sa
vráťte do predchádzajúcej ponuky.
7. V hlavnej ponuke nástroja Dell Diagnostics kliknite na ľavé tlačidlo myši alebo stlačte kláves <Tab> a potom <Enter>,
čím vyberiete test, ktorý chcete spustiť (pozrite Okno Main Menu (Hlavná ponuka) nástroja Dell Diagnostics
).
POZNÁMKA: Kód chyby a popis problému si zapíšte presne tak, ako sa zobrazia, a postupujte podľa pokynov na
obrazovke.
8. Po skončení všetkých testov zatvorte testovacie okno. Vrátite sa do Main Menu (hlavné menu) diagnostiky Dell.
9. Zatvorením okna hlavnej ponuky ukončíte nástroj Dell Diagnostics a reštartujete počítač.
Spustite program Dell Diagnostics z disku Drivers and Utilities
(Ovládače a obslužné programy)
Pred spustením programu Dell Diagnostics vstúpte do programu nastavenia systému (pozri Program Nastavenie systému),
skontrolujte informácie o konfigurácii počítača a zaistite, aby zariadenie, ktoré chcete testovať, bolo zobrazené v programe
nastavenia systému a bolo aktívne.
1. Vložte disk Drivers and Utilities (Ovládače a obslužné programy) do optickej mechaniky.
2. Reštartujte počítač.
3. Keď sa zobrazí logo DELL, ihneď stlačte <F12>.
POZNÁMKA: Ak dlhšiu dobu držíte stlačený niektorý kláves, môže dôjsť k poruche klávesnice. Aby ste zabránili
možnej poruche klávesnice, stlačte a uvoľnite kláves <F12> v párnych intervaloch a otvorte ponuku zariadenia
pre zavádzanie.
Ak budete čakať pridlho a zobrazí sa logo operačného systému, vyčkajte až kým neuvidíte pracovnú plochu Microsoft
Windows, potom vypnite počítač a skúste znovu.
4. Keď sa objaví zoznam s bootovacími zariadeniami, šípkou nahor alebo nadol zvýraznite položku Jednotka
CD/DVD/CD-RW a potom stlačte <Enter>.
POZNÁMKA: Pomocou ponuky jednorazového bootovania zmeníte bootovaciu postupnosť iba aktuálneho
bootovania. Po opätovnom naštartovaní počítač zavedie systém podľa postupnosti špecifikovanej v programe
Nastavenie systému.
5. Stlačením ľubovoľného klávesu potvrďte spustenie z disku CD/DVD.
Ak budete čakať pridlho a zobrazí sa logo operačného systému, vyčkajte až kým neuvidíte pracovnú plochu Microsoft
Windows, potom vypnite počítač a skúste znovu.
6. Napíšte 1, ak chcete Spustiť 32-bitovú verziu nástroja Dell Diagnostics.
7. V ponuke Dell Diagnostics napíšte 1, ak chcete zvoliť Diagnostiku Dell 32 bit pre zdrojové CD (grafické
používateľské rozhranie).
8. Stláčaním klávesu <Tab> vyberte možnosť Test System (Testovať systém) a potom stlačte kláves <Enter>.
POZNÁMKA: Odporúča sa, aby ste zvolili Test System (testovať systém), čo vykoná kompletný test vášho
počítača. Zvolením možnosti Test Memory (Testovať pamäť) spustíte rozšírený test pamäti, ktorý môže trvať až
tridsať minút alebo viac. Po dokončení testu si zaznamenajte výsledky testu a stlačením ľubovoľného klávesu sa
vráťte do predchádzajúcej ponuky.
9. V hlavnej ponuke nástroja Dell Diagnostics kliknite na ľavé tlačidlo myši alebo stlačte kláves <Tab> a potom <Enter>,
čím vyberiete test, ktorý chcete spustiť (pozrite Okno Main Menu (Hlavná ponuka) nástroja Dell Diagnostics
).
POZNÁMKA: Kód chyby a popis problému si zapíšte presne tak, ako sa zobrazia, a postupujte podľa pokynov na
obrazovke.
10. Po skončení všetkých testov zatvorte testovacie okno. Vrátite sa do Main Menu (hlavné menu) diagnostiky Dell.
11. Zatvorením okna hlavnej ponuky ukončíte nástroj Dell Diagnostics a reštartujete počítač.
12. Vyberte disk Drivers and Utilities (Ovládače a obslužné programy) z optickej mechaniky.
Okno Main Menu (Hlavná ponuka) nástroja Dell Diagnostics
Po načítaní nástroja Dell Diagnostics sa zobrazí nasledujúca ponuka:
Možnosť Funkcia
Testovať pamäť Spustiť samostatný test pamäti
Testovať systém Spustiť diagnostiku systému
Skončiť Ukončiť diagnostiku
Stláčaním klávesu <Tab> si zvoľte požadovaný test a potom stlačte kláves <Enter>.
POZNÁMKA: Odporúča sa, aby ste zvolili Test System (testovať systém), čo vykoná kompletný test vášho počítača.
Zvolením možnosti Test Memory (Testovať pamäť) spustíte rozšírený test pamäti, ktorý môže trvať až tridsať minút
alebo viac. Po dokončení testu si zaznamenajte výsledky testu a stlačením ľubovoľného klávesu sa vráťte do tejto
ponuky.
Po výbere položky Testovať systém sa zobrazí nasledujúca ponuka:
Možnosť Funkcia
Expresný
test
Vykoná rýchly test zariadení v systéme. Test zvyčajne trvá 10 20 minút.
POZNÁMKA: Expresný test si nevyžaduje žiadnu spoluprácu z vašej strany. Najprv spustite expresný test, aby
sa zvýšila pravdepodobnosť rýchleho stanovenia problému.
Rozšírený
test
Vykoná dôkladný test zariadení v systéme. Zvyčajne to trvá hodinu alebo dlhšie.
POZNÁMKA: Rozšírený test vyžaduje váš pravidelný vstup, aby ste odpovedali na konkrétne otázky.
Vlastný
test
Používa sa na testovanie špecifického zariadenia alebo vytvorenie vlastných testov, ktoré sa majú spustiť.
Strom
symptómov
Umožní vám zvoliť testy na základe symptómu problému, ktorý máte. Táto možnosť uvádza najbežnejšie
symptómy.
POZNÁMKA: Odporúčame vám zvoliť si Rozšírený test, ktorý spustí dôkladnejšiu kontrolu zariadení počítača.
Ak sa v priebehu testu vyskytne problém, zobrazí sa hlásenie s kódom chyby a popisom problému. Kód chyby a popis
problému si zapíšte presne, ako sú zobrazené a postupujte podľa pokynov na obrazovke. Ak problém nedokážete vyriešiť,
kontaktujte spoločnosť Dell (pozrite Kontaktovanie spoločnosti Dell
).
POZNÁMKA: Pri kontaktovaní technickej podpory Dellu majte pripravenú vašu servisnú visačku. Servisný štítok
počítača sa nachádza vo vrchnej časti každej testovacej obrazovky.
Nasledujúce karty poskytujú ďalšie informácie týkajúce sa testov spúšťaných z možností Custom Test (Vlastný test) alebo
Symptom Tree (Strom symptómov):
Karta Funkcia
Výsledky
Zobrazí výsledky testu a všetky zistené chyby.
Chyby Zobrazí stav chýb, kódy chýb a popis problému.
Pomocník Popisuje test a akékoľvek požiadavky pre vykonanie testu.
Konfigurácia Zobrazí hardvérovú konfiguráciu vybraného zariadenia.
Dell Diagnostics získa z programu Nastavenia systému, z pamäte a rôznych interných testov informácie o
konfigurácii všetkých zariadení a tieto informácie zobrazí v zozname zariadení v ľavom podokne obrazovky.
POZNÁMKA: Zoznam zariadení nemusí obsahovať názvy všetkých súčastí nainštalovaných v počítači alebo
všetkých zariadení pripojených k počítaču.
Parametre Umožňuje prispôsobiť test zmenou nastavenia testu.
Riešenie problémov
Pri odstraňovaní problémov počítača postupujte podľa týchto tipov:
Ak ste pridali alebo odstránili nejakú časť skôr než sa problém vyskytol, pozrite si inštalačné postupy a uistite sa, či
táto časť bola správne nainštalovaná.
Ak nefunguje periférne zariadenie, presvedčte sa, či je správne pripojené.
Ak sa na obrazovke zobrazí nejaké chybové hlásenie, zapíšte si jeho presné znenie. Toto hlásenie môže pomôcť
personálu technickej podpory zistiť a odstrániť problémy.
Ak sa v programe vyskytne chybové hlásenie, pozrite si dokumentáciu k programu.
POZNÁMKA: Postupy v tomto dokumente boli napísané pre predvolené zobrazenie Windows, takže ak si váš počítač
Dell™ nastavíte na zobrazenie Windows Classic, tieto nemusia platiť.
Problémy s batériou
UPOZORNENIE: V prípade nesprávnej inštalácie novej batérie hrozí nebezpečenstvo výbuchu. Batériu vždy
nahraďte rovnakým alebo ekvivalentným typom podľa odporúčania výrobcu. Použité batérie zlikvidujte
podľa pokynov výrobcu.
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
Vymeňte batériuAk musíte po zapnutí počítača vždy meniť čas a dátum alebo ak sa počas spúšťania zobrazujte
nesprávny čas a dátum, vymeňte batériu (pozri Gombíková batéria
). Ak batéria stále nefunguje správne, kontaktujte
spoločnosť Dell na adrese support.dell.com.
Problémy s jednotkou
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
Skontrolujte, či Microsoft® Windows® danú jednotku rozpoznáva. —
Windows XP:
Kliknite na Štart a kliknite na Môj počítač.
Windows Vista®:
Kliknite na tlačidlo Štart systému Windows Vista a kliknite na položku Počítač.
Ak disková jednotka nie je uvedená v zozname, vykonajte pomocou vášho antivírusového programu úplné skenovanie, aby sa
našli a odstránili vírusy. Vírusy môžu niekedy zabrániť systému Windows, aby diskovú jednotku rozpoznal.
Otestujte jednotkuVložte iný disk, aby ste vylúčili možnosť, že pôvodná jednotka je chybná.
Vyčistite jednotku alebo disk. — Pozri „Čistenie počítača" v Instalačné a stručné referenčné príručke.
Skontrolujte pripojenia káblov
Spustite Sprievodcu pri riešení problémov s hardvéromPozri Sprievodca pri riešení problémov s hardvérom
.
Spustite program Diagnostika DellPozri Dell Diagnostics
.
Problémy s optickou jednotkou
POZNÁMKA: Vysokorýchlostné vibrácie optickej jednotky sú normálne a môžu spôsobovať hluk, ktorý neoznačuje
poruchu jednotky alebo nosiča.
POZNÁMKA: Vzhľadom na odlišné formáty diskov v rôznych oblastiach sveta nefungujú všetky DVD tituly vo všetkých
DVD jednotkách.
Nastavte kontrolu hlasitosti Windows —
Kliknite na ikonu s reproduktorom v pravom dolnom rohu obrazovky.
Ubezpečte sa, že zvuk je zapnutý, a to tak, že kliknete na posuvnú lištu a potiahnete ju myšou.
Kliknutím na zaškrtnuté políčka sa presvedčíte, či zvuk nie je vypnutý.
Skontrolujte reproduktory a subwooferPozri Zvuk a problémy s reproduktormi
.
Problémy so zápisom na optickú jednotku
Zatvorte ostatné programyOptická jednotka musí počas zápisu prijímať rovnomerný prúd údajov. Ak sa prúd preruší,
dôjde k chybe. Pred zápisom na optickú jednotku skúste zatvoriť všetky programy.
Pred zápisom na disk vypnite pohotovostný režim WindowsVyhľadajte kľúčové slovo standby [pohotovostný režim]
v Pomocníkovi a podpore Windows pre informácie o režimoch riadenia spotreby.
Problémy s pevným diskom
Spustite nástroj Kontrola disku
Windows XP:
1. Kliknite na Štart a kliknite na Môj počítač.
2. Kliknite pravým tlačidlom na lokálny disk C:.
3. Kliknite na Vlastnosti® Nástroje® Skontrolovať teraz.
4. Kliknite na Skenovať a pokúsiť sa obnoviť zlé sektory a kliknite na Štart.
Windows Vista:
1. Kliknite na Štart
a kliknite na Počítač.
2. Kliknite pravým tlačidlom na lokálny disk C:.
3. Kliknite na Vlastnosti® Nástroje® Skontrolovať teraz.
Môže sa zobraziť okno Ovládanie používateľských kont. Ak máte na počítači práva správcu, kliknite na
Pokračovať; v opačnom prípade kontaktujte svojho správcu, aby ste mohli pokračovať v požadovanej činnosti.
4. Postupujte podľa pokynov na obrazovke.
Chybové hlásenia
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
Ak chybové hlásenie nie je uvedené v zozname, pozrite si dokumentáciu k operačnému systému alebo programu, ktorý bol
zapnutý, keď sa hlásenie zobrazilo.
A filename cannot contain any of the following characters: \ / : * ? " < > | V názvoch súborov tieto znaky
nepoužívajte.
A required .DLL file was not found (Požadovaný súbor .DLL sa nepodarilo nájsť) — V programe, ktorý sa pokúšate
otvoriť, chýba dôležitý súbor. Program odstrániť a potom znovu nainštalovať:
Windows XP:
1. Kliknite na Štart® Ovládací panel® Pridať alebo odstrániť programy® Programy a funkcie.
2. Zvoľte program, ktorý chcete odstrániť.
3. Kliknite na Odinštalovať.
4. Pozrite si dokumentáciu k programu, kde nájdete pokyny k inštalácii.
Windows Vista:
1. Kliknite na Štart
® Ovládací panel® Programy® Programy a funkcie.
2. Zvoľte program, ktorý chcete odstrániť.
3. Kliknite na Odinštalovať.
4. Pozrite si dokumentáciu k programu, kde nájdete pokyny k inštalácii.
drive letter :\ is not accessible (jednotka označená písmenom :\ nie je prístupná). The device is not ready
[zariadenie nie je pripravené]Jednotka nedokáže prečítať disk. Insert a disk into the drive and try again (Do jednotky
vložte disk a skúste znovu)
Vložte bootovateľné médium. — Vložte zavádzacie CD alebo DVD.
Not enough memory or resources (Nedostatok pamäti alebo zdrojov). Close some programs and try again
(Zatvorte niektoré programy a skúste znovu) — Zatvorte všetky okná a otvorte program, ktorý chcete používať. V
niektorých prípadoch budete musieť reštartovať počítač, aby ste mohli obnoviť zdroje počítača. Ak je tomu tak, spustite
program, ktorý chcete použiť ako prvý.
Operating system not found (Operačný systém sa nenašiel) — Obráťte sa na spoločnosť Dell (pozrite Kontaktovanie
spoločnosti Dell).
IEEE 1394 Problémy so zariadením
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
POZNÁMKA: Váš počítač podporuje len štandard IEEE 1394a.
Ubezpečte sa, že kábel zariadenia IEEE 1394 je správne vložený do zariadenia a do konektora počítača
Ubezpečte sa, že zariadenie IEEE 1394 je povolené v nastaveniach systému — Informácie o pomoci nájdete v časti
Program Nastavenie systému
.
Ubezpečte sa, že zariadenie IEEE 1394 je rozpoznané systémom Windows —
Windows XP:
1. Kliknite na Štart a kliknite na Ovládací panel.
2. Pod položkou Vybrať kategóriu, kliknite na Výkon a údržba® Systém® Vlastnosti systému® Hardvér® Správca
zariadení.
Windows Vista:
1. Kliknite na Štart
® Ovládací panel® Hardvér a zvuk.
2. Kliknite na Správcu zariadení.
Ak sa zariadenie IEEE 1394 nachádza v zozname, Windows zariadenie rozpoznáva.
Ak máte problémy so zariadením Dell IEEE 1394Obráťte sa na spoločnosť Dell (pozrite Kontaktovanie spoločnosti
Dell).
Ak máte problémy so zariadením IEEE 1394, nie značky DellKontaktujte výrobcu zariadenia IEEE 1394.
Problémy s klávesnicou
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
Skontrolujte kábel klávesnice —
Ubezpečte sa, že kábel klávesnice je pevne zapojený do počítača.
Vypnite počítač (pozri Skôr než začnete pracovať s počítačom), opätovne pripojte kábel klávesnice tak, ako je to
znázornené v schéme nastavenia pre váš počítač a potom ho opäť zapnite.
Ubezpečte sa, že kábel nie je poškodený ani opotrebovaný a skontrolujte konektory káblov, či nemajú ohnuté alebo
zlomené kolíky. Vyrovnajte prípadne ohnuté kolíky.
Vyberte predlžovacie káble klávesnice a klávesnicu zapojte priamo do počítača.
Otestujte klávesnicuPripojte k počítaču správne fungujúcu klávesnicu a skúste ju použiť znovu.
Spustite Sprievodcu pri riešení problémov s hardvéromPozri Sprievodca pri riešení problémov s hardvérom
.
Blokovanie a problémy softvéru
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
Počítač sa nespúšťa
Skontrolujte diagnostické kontrolkyPozri Kontrolky napájania.
Ubezpečte sa, že sieťový kábel je riadne zapojený do počítača a do elektrickej zásuvky
Počítač nereaguje
OZNÁMENIE: Ak nedokážete vypnúť operačný systém, môžete stratiť dáta.
Vypnite počítačAk po stlačení klávesu na klávesnici alebo po pohnutí myšou počítač nereaguje, stlačte a podržte vypínač
napájania po dobu min. 8 10 sekúnd (až kým sa počítač nevypne) a potom počítač reštartujte.
Niektorý program prestáva odpovedať
Ukončite tento program —
1. Súčasným stlačením klávesov <Ctrl><Shift><Esc> spustite Správcu úloh.
2. Kliknite na kartu Aplikácie.
3. Kliknite na program, ktorý neodpovedá.
4. Kliknite na pokyn Ukončiť úlohu.
Program opakovane padá
POZNÁMKA: K väčšine softvéru existujú pokyny na inštaláciu v dokumentácii alebo na CD alebo DVD.
Skontrolujte si dokumentáciu k softvéruAk je to potrebné, program odinštalujte a potom nanovo nainštalujte.
Program je určený pre starší operačný systém Windows
Spustite Sprievodcu kompatibilitou programu
Windows XP:
Sprievodca kompatibilitou programu nakonfiguruje program, aby fungoval v podobnom prostredí ako prostredie operačného
systému, ktoré sa odlišuje od XP.
1. Kliknite na Štart® Všetky programy® Príslušenstvo® Sprievodca kompatibilitou programu® Ďalej.
2. Postupujte podľa pokynov na obrazovke.
Windows Vista:
Sprievodca kompatibilitou programu nakonfiguruje program tak, aby fungoval v prostredí podobnom prostrediu operačného
systému, ktoré sa odlišuje od Windows Vista.
1. Kliknite na Štart
® Ovládací panel® Programy® S touto verziou Windows použiť starší program.
2. V uvítacej obrazovke kliknite na Ďalej.
3. Postupujte podľa pokynov na obrazovke.
Zobrazí sa modrá obrazovka
Vypnite počítačAk po stlačení klávesu na klávesnici alebo po pohnutí myšou počítač nereaguje, stlačte a podržte vypínač
napájania po dobu min. 8 10 sekúnd (až kým sa počítač nevypne) a potom počítač reštartujte.
Iné problémy softvéru
Skontrolujte softvérovú dokumentáciu alebo kontaktujte výrobcu softvéru , ktorý vám poskytne informácie
týkajúce sa odstraňovania problémov —
Ubezpečte sa, či je program kompatibilný s operačným systémom, ktorý je nainštalovaný na vašom počítači.
Presvedčte sa, či počítač spĺňa minimálne hardvérové požiadavky na používanie daného softvéru. Pozrite si softvérovú
dokumentáciu pre ďalšie informácie.
Presvedčte sa, či je program správne nainštalovaný a nakonfigurovaný.
Overte si, či ovládače zariadenia nie sú v konflikte s programom.
Ak je to potrebné, program odinštalujte a potom nanovo nainštalujte.
Okamžite zálohujte súbory
Na kontrolu pevného disku, CD alebo DVD diskov používajte antivírusový program
Uložte a zatvorte všetky otvorené súbory alebo programy a vypnite počítač cez ponuku Štart
Problémy pamäte
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
Ak sa zobrazí hlásenie o nedostatku pamäti
Uložte a zatvorte všetky otvorené súbory a zatvorte všetky otvorené programy, ktoré nepoužívate a zistite, či to vyrieši
problém.
Pozrite si dokumentáciu k softvéru pre minimálne požiadavky pamäti. V prípade potreby nainštalujte prídavnú pamäť
(pozri Demontáž alebo pridanie pamäťového modulu
).
Pamäťové moduly opätovne nasaďte, aby ste sa uistili, že počítač úspešne komunikuje s pamäťou.
Spustite diagnostiku Dell (pozrite Dell Diagnostics).
Ak sa vyskytli iné problémy s pamäťou
Znova nainštalujte pamäťové moduly (pozri Demontáž alebo pridanie pamäťového modulu) a overte si, či počítač
úspešne komunikuje s pamäťou.
V každom prípade dodržujte smernice na inštaláciu pamäte.
Presvedčte sa, či pamäť, ktorú používate, podporuje váš počítač. Viac informácií o type pamäte podporovanom vaším
počítačom nájdete v časti „Špecifikácie" v Instalačné a stručné referenčné príručke.
Spustite diagnostiku Dell (pozrite Dell Diagnostics).
Problémy s myšou
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
Skontrolujte kábel myši —
Ubezpečte sa, že kábel nie je poškodený ani opotrebovaný a skontrolujte konektory káblov, či nemajú ohnuté alebo
zlomené kolíky. Vyrovnajte prípadne ohnuté kolíky.
Vyberte všetky predlžovacie káble myši a myš zapojte priamo do počítača.
Overte si, že káble myši sú pripojené podľa diagramu inštalácie pre váš počítač.
Reštartujte počítač
1. Na zobrazenie ponuky Štart stlačte súčasne klávesy <Ctrl><Esc>.
2. Stlačte <u>, stlačte klávesy so šípkami nahor a nadol, čím zvýraznite Vypnúť alebo Vypnúť počítač a potom stlačte
<Enter>.
3. Po vypnutí počítača znovu zapojte kábel myši podľa znázornenia na diagrame inštalácie.
4. Zapnite počítač.
Otestujte myšPripojte k počítaču správne fungujúcu myš a skúste ju použiť znovu.
Skontrolujte nastavenia myši —
Windows XP
1. Kliknite na Štart® Ovládací panel® Myš.
2. Nastavenia podľa potreby upravte.
Windows Vista:
1. Kliknite na Štart
® Ovládací panel® Hardvér a zvuk® Myš.
2. Nastavenia podľa potreby upravte.
Znovu nainštaluje ovládač myši
Spustite Sprievodcu pri riešení problémov s hardvéromPozri Sprievodca pri riešení problémov s hardvérom
.
Problémy so sieťou
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
Skontrolujte konektor sieťového káblaUbezpečte sa, že kábel siete je pevne vložený do sieťového konektora v zadnej
časti počítača a do kolíkového konektora siete.
Skontrolujte sieťové kontrolky na zadnej strane počítačaAk kontrolka integrity spojenia nesvieti (pozri „O počítači" v
Instalačné a stručné referenčné príručke), nedochádza ku komunikácii po sieti. Vymeňte sieťový kábel.
Reštartujte počítač a znovu sa prihláste do siete
Skontrolujte nastavenia siete — Spojte sa s vaším správcom siete alebo osobou, ktorá nastavovala vašu sieť, a overte, že
sú nastavenia siete správne a že sieť funguje.
Spustite Sprievodcu pri riešení problémov s hardvéromPozri Sprievodca pri riešení problémov s hardvérom
.
Problémy výkonu
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
Ak indikátor napájania svieti na modro a počítač nereagujePozri Kontrolky napájania
.
Ak kontrolka napájania bliká na modro — Počítač je v pohotovostnom režime. Stlačte niektorú klávesu na klávesnici,
pohnite myšou, alebo stlačte hlavný vypínač, čím obnovíte normálnu činnosť.
Ak kontrolka napájania nesvietiPočítač je buď vypnutý, alebo nie je napájaný.
Napájací kábel znovu zasuňte do zásuvky napájania na zadnej strane počítača aj do elektrickej zásuvky.
Vynechajte elektrické rozvodky, predlžovacie káble napájania a ostatné ochranné zariadenia napájania, aby ste si
overili, či sa počítač správne zapína.
Presvedčte sa, či sú všetky elektrické rozvodky zapojené do elektrickej zásuvky a či sú zapnuté.
Skúškou pomocou iného zariadenia, ako napr. lampa, si overte, či elektrická prípojka funguje.
Presvedčte sa, či je hlavný napájací kábel a kábel predného panela bezpečne pripojený k systémovej doske (pozri
Komponenty systémovej dosky
).
Ak bliká žltý svetelný idnikátor napájania, zaznie zvukový kód č. 3Elektrický prúd prichádza do počítača, ale
systémová doska môže byť poruchová.
Presvedčte sa, že spínač voľby napätia je nastavený tak, aby sa zhodoval so sieťovým napätím používaným vo vašej
krajine (ak je to aplikovateľné).
Presvedčte sa, že všetky komponenty a káble sú správne nainštalované a bezpečne pripojené k systémovej doske
(pozri Komponenty systémovej dosky
).
Ak kontrolka napájania bliká neprerušovane žlto — Zariadenie možno nefunguje správne alebo je nesprávne
nainštalované.
Presvedčte sa, či sieťový kábel procesora je bezpečne pripojený k napäťovému konektoru systémovej dosky
(NAPÄTIE2) (pozri Komponenty systémovej dosky
).
Demontujte a potom znovu nainštalujte pamäťové moduly (pozri Demontáž alebo pridanie pamäťového modulu).
Odnímte a potom opätovne nainštalujte všetky rozširujúce karty, vrátane grafických kariet (pozri Karty PCI a PCI
Express).
Odstráňte rušenieNiektoré možné príčiny rušenia sú:
predlžovacie káble napájania, klávesnice a myši
priveľa zariadení zapojených na tú istú rozvodku
viacero rozvodiek zapojených do tej istej elektrickej zásuvky
Problémy s tlačiarňou
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
POZNÁMKA: Ak potrebujete technickú pomoc týkajúcu sa tlačiarne, kontaktujte výrobcu tlačiarne.
Pozrite si dokumentáciu k tlačiarniPozrite si dokumentáciu k nastaveniu a informácie o odstraňovaní problémov.
Ubezpečte sa, že je tlačiareň zapnutá
Skontrolujte káblové spojenia tlačiarne
Pozrite si dokumentáciu k tlačiarni, kde nájdete informácie o pripojení káblov.
Presvedčte sa, že káble tlačiarne sú bezpečne zapojené do tlačiarne a do počítača.
Otestujte elektrickú prípojkuSkúškou pomocou iného zariadenia, ako napr. lampa, si overte, či elektrická prípojka
funguje.
Overte si, či tlačiareň je rozpoznaná systémom Windows
Windows XP:
1. Kliknite na Štart® Ovládací panel® Tlačiarne a iný hardvér® Pozrieť nainštalované tlačiarne alebo faxové
tlačiarne.
2. Ak je tlačiareň na zozname, kliknite pravým tlačidlom myši na ikonu tlačiarne.
3. Kliknite na Vlastnosti® Porty. V prípade paralelnej tlačiarne sa presvedčte, či nastavenie Tlačiť na nasledujúci
port(y): je LPT1 (Port tlačiarne). V prípade tlačiarne USB sa presvedčte, že nastavenie Tlačiť na nasledujúci
port(y): je USB.
Windows Vista:
1. Kliknite na Štart
® Ovládací panel® Hardvér a zvuk® Tlačiareň.
2. Ak je tlačiareň na zozname, kliknite pravým tlačidlom myši na ikonu tlačiarne.
3. Kliknite na Vlastnosti a kliknite na Porty.
4. Nastavenia upravte podľa potreby.
Znovu nainštalujte ovládač tlačiarnePozrite si dokumentáciu k tlačiarni, kde nájdete informácie o preinštalovaní
ovládača tlačiarne.
Problémy so skenerom
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
POZNÁMKA: Ak potrebujete technickú pomoc týkajúcu sa skenera, kontaktujte jeho výrobcu.
Pozrite si dokumentáciu ku skeneruPozrite si dokumentáciu k inštalácii skenera a informácie o odstraňovaní
problémov.
Skener odblokujteUbezpečte sa, že skener je odblokovaný (ak má blokovaciu záložku alebo tlačidlo).
Reštartujte počítač a skener znovu vyskúšajte
Skontrolujte pripojenia káblov —
Pozrite si dokumentáciu ku skeneru, kde nájdete informácie o káblových spojeniach.
Presvedčte sa, že káble skenera bezpečne pripojené k skeneru a k počítaču.
Overte si, či Microsoft Windows rozpoznáva daný skener —
Windows XP:
1. Kliknite na Štart® Ovládací panel® Tlačiarne a iný hardvér® Skenery a kamery.
2. Ak sa váš skener nachádza na zozname, Windows ho rozpoznáva.
Windows Vista:
1. Kliknite na Štart
® Ovládací panel® Hardvér a zvuk® Skenery a kamery.
2. Ak sa skener nachádza na zozname, Windows ho rozpoznáva.
Preinštalujte ovládač skenera Pozrite si dokumentáciu ku skeneru, kde nájdete návod.
Zvuk a problémy s reproduktormi
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
Z reproduktorov nevychádza žiaden zvuk
POZNÁMKA: Ovládanie hlasitosti v prehrávačoch MP3 a iných médií môže potlačiť nastavenie hlasitosti Windows. Vždy
skontrolujte, či hlasitosť na prehrávačoch médií nebola znížená alebo vypnutá.
Skontrolujte káblové pripojenia reproduktoraPresvedčte sa, že reproduktory sú zapojené podľa diagramu inštalácie
dodaného spolu s reproduktormi. Ak ste si zakúpili zvukovú kartu, skontrolujte, či reproduktory napojené na kartu.
Presvedčte sa, že subwoofer a reproduktory sú zapnutéPozrite si inštalačnú schému dodanú spolu s reproduktormi.
Ak vaše reproduktory sú vybavené ovládačmi hlasitosti, nastavte hlasitosť, basy alebo výšky tak, aby ste odstránilii skreslenie.
Nastavte kontrolu hlasitosti Windows — Kliknite raz alebo dvakrát na ikonu s reproduktorom v pravom hornom rohu
obrazovky. Ubezpečte sa, že hlasitosť je zvýšená a že nie je vypnutý zvuk.
Odpojte slúchadlá zo zásuvky pre slúchadlá.Keď sa do zástuvky pre slúchadlá na prednom paneli počítača pripoja
slúchadlá, zvuk z reproduktorov sa automaticky vypne.
Otestujte elektrickú prípojkuSkúškou pomocou iného zariadenia, ako napr. lampa, si overte, či elektrická prípojka
funguje.
Odstráňte možnú interferenciuVypnite ventilátory, žiarivky a halogénové lampy v blízkosti, aby ste zistili, či nie
zdrojom interferencie.
Spustite diagnostiku reproduktorov
Preinštalujte ovládač zvuku
Spustite Sprievodcu pri riešení problémov s hardvéromPozri Sprievodca pri riešení problémov s hardvérom
.
Zo slúchadiel nevychádza žiaden zvuk
Skontrolujte káblové pripojenie slúchadiel — Overte, či je kábel slúchadiel správne zapojený do konektora slúchadiel
(pozri Pohľad do vnútra vášho počítača
).
Nastavte kontrolu hlasitosti Windows — Kliknite raz alebo dvakrát na ikonu s reproduktorom v pravom hornom rohu
obrazovky. Uistite sa, že je hlasitosť zosilnená a že zvuk nie je stlmený.
Problémy videa a monitora
UPOZORNENIE: Skôr, ako začnete s ktorýmkoľvek z postupov v tejto časti, osvojte si bezpečnostné
pokyny, ktoré boli dodané s vaším počítačom. Ďalšie bezpečnostné informácie nájdete na stránke
Regulatory Compliance (súlad s normami) na adrese www.dell.com/regulatory_compliance.
OZNÁMENIE: Ak ste počítač dostali s nainštalovanou grafickou kartou PCI, nemusíte pri inštalácii doplnkových
grafických kariet kartu odstrániť; karta je potrebná pri odstraňovaní problémov. Ak vyberiete kartu, uložte ju na
bezpečnom mieste. Informácie o grafickej karte nájdete na adrese support.dell.com.
Obrazovka je prázdna
POZNÁMKA: Návod, ako postupovať pri odstraňovaní problémov, nájdete v dokumentácii k monitoru.
Obrazovka je ťažko čitateľná
Skontrolujte káblové pripojenie monitora
Uistite sa, že je kábel monitora pripojený k správnej grafickej karte.
Ak používate voliteľný adaptér DVI-na-VGA sa ubezpečte, že adaptér je správne pripojený ku grafickej karte a k
monitoru.
Overte si, že káble monitora sú pripojené podľa diagramu inštalácie pre váš počítač.
Vyberte predlžovacie káble monitora a monitor zapojte priamo do počítača.
Vymeňte sieťové káble počítača a monitora za iné, aby ste zistili, či nie sú chybné .
Skontrolujte, či konektory nie sú ohnuté alebo či nemajú zlomené kolíky (je normálne, ak konektory kábla monitora
majú chýbajúce kolíky).
Skontrolujte kontrolku výkonu monitora
Ak kontrolka výkonu svieti alebo bliká, monitor je napájaný.
Ak kontrolka výkonu nesvieti, silno stlačte tlačidlo a ubezpečte sa, že monitor je zapnutý.
Ak kontrolka výkonu bliká, stlačte niektorý kláves na klávesnici alebo pohnite myšou a obnovte normálnu činnosť.
Otestujte elektrickú prípojkuSkúškou pomocou iného zariadenia, ako napr. lampa, si overte, či elektrická prípojka
funguje.
Skontrolujte diagnostické kontrolky
Pozri Kontrolky napájania
.
Skontrolujte nastavenia monitoraPozrite si dokumentáciu k zariadeniu, kde nájdete pokyny k nastaveniu kontrastu,
jasu a odmagnetizovaniu monitora a spustite samostatný test monitora.
Subwoofer presuňte ďalej od monitoraAk váš systém reproduktorov obsahuje subwoofer, ubezpečte sa, že subwoofer
sa nachádza vo vzdialenosti min. 60 cm od monitora.
Monitor presuňte ďalej od zdrojov externej energie — Ventilátory, fluorescenčné svetlá, halogénové lampy a iné
elektrické zariadenia môžu spôsobiť, že obraz na obrazovke sa bude triasť. Vypnite zariadenia v blízkosti, aby ste vylúčili
interferenciu.
Otočte monitor, aby ste vylúčili jas slnečného svetla a možnú interferenciu
Upravte nastavenia zobrazovania v systéme Windows —
Windows XP:
1. Kliknite na Štart® Ovládací panel® Zobrazenie a témy.
2. Kliknite na oblasť, ktorú chcete zmeniť, alebo kliknite na ikonu Obrazovka.
3. Vyskúšajte rôzne nastavenia Kvality farby a Rozlíšenia obrazovky.
Windows Vista:
1. Kliknite na Štart
® Ovládací panel® Hardvér a zvuk® Prispôsobovanie® Nastavenia displeja.
2. Podľa potreby nastavte Rozlíšenie a Nastavenia farieb.
Kvalita 3D obrazu je zlá
Skontrolujte spojenie napájacieho kábla grafickej kartyUbezpečte sa, že napájací kábel pre grafickú kartu(y) je
správne pripojený ku karte.
Skontrolujte nastavenia monitoraPozrite si dokumentáciu k zariadeniu, kde nájdete pokyny k nastaveniu kontrastu,
jasu a odmagnetizovaniu monitora a spustite samostatný test monitora.
Len časť displeja je čitateľná
Pripojte externý monitor
1. Vypnite počítač a pripojte k nemu externý monitor.
2. Zapnite počítač a monitor a ovládačmi nastavte jas a kontrast monitora.
Ak externý monitor funguje správne, porucha môže byť v displeji počítača alebo v radiči videa. Kontaktujte spoločnosť Dell
(pozri Kontaktovanie spoločnosti Dell
).
Služba Dell Technical Update
Služba Dell Technical Update iniciatívne oznamuje e-mailom softvérové a hardvérové aktualizácie vhodné pre váš počítač.
Táto služba je zadarmo a možno si ju upraviť z hľadiska obsahu, formátu a frekvencie získavania oznámení.
Službu Dell Technical Update si môžete rezervovať na support.dell.com/technicalupdate.
Pomôcka podpory Dell
Pomôcka podpory Dell je nainštalovaná na vašom počítači a dostupná cez položku Podpora Dell , z ikony na paneli úloh
alebo cez tlačidlo Štart. Túto pomôcku podpory používajte na získanie informácií technickej podpory, softvérových aktualizácií
a zdravotného skenovania počítačového prostredia.
Prístup k pomôcke Dell Support
K pomôcke Podpora Dell sa môžete dostať cez ikonu na paneli úloh alebo z ponuky Štart.
Ak sa na paneli úloh nezobrazuje ikona Podpora Dell:
1. Kliknite na Štart® Všetky programy® Podpora Dell® Nastavenia podpory Dell .
2. Presvedčte sa, či je zaškrtnutá možnosť Ukázať ikonu na paneli úloh .
POZNÁMKA: Ak pomôcka Podpora Dell nie je dostupná z ponuky Štart, môžete si tento softvér stiahnuť zo
support.dell.com.
Pomôcka Podpora Dell je upravená pre vaše počítačové prostredie.
Ikona
na paneli úloh má rôzne funkcie, keď na ňu kliknete raz, dvakrát alebo pravým tlačidlom.
Kliknutie na ikonu Podpora Dell
Kliknite raz alebo pravým tlačidlom na ikonu, aby ste vykonali nasledujúce úlohy:
Kontrola vášho počítačového prostredia.
Prezrieť si nastavenia pomôcky Podpora Dell.
Vstúpiť do súboru Pomocníka pomôcky Podpora Dell.
Pozrieť si často kladené otázky.
Dozvedieť sa viac o pomôcke Podpora Dell.
Vypnúť pomôcku Podpora Dell.
Dvojité kliknutie na ikonu Podpora Dell
Kliknite dvakrát na ikonu a manuálne skontrolujte počítačové prostredie, pozrite si často kladené otázky, súbor
pomocníka pomôcky Podpora Dell a nastavenia pomôcky Podpora Dell.
Viac informácií o pomôcke Podpora Dell nájdete po kliknutí na otáznik (?) v hornej časti obrazovky Podpora Dell™.
Späť na obsah
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92

Dell Vostro 420 Používateľská príručka

Typ
Používateľská príručka