Všeobecné informácie o bezpečnosti
Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli z bicykla •
spadnúť.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované
alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú
správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za
následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli •
v budúcnosti použiť.
Poznámka
Táto predná prehadzovačka je určená len pre použitie s trojprevodníkom. Nemožno ju použiť s •
dvojprevodníkom, keďže prevodové stupne nesedia.
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a •
namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je •
možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
Keď je reťaz v takej polohe, aká je zobrazená na obrázku, reťaz sa •
môže dotýkať predných ozubených koliesok alebo prednej
prehadzovačky a vytvárať hluk. Ak je problémom hluk, preraďte
reťaz na ďalšie väčšie zadné ozubené koleso alebo ešte o jedno
ďalej.
Pokiaľ ide o rámy s odpružením, uhol podpory reťaze sa bude líšiť v závislosti na tom, či s bicyklom jazdíte •
alebo nie. Pokiaľ s bicyklom nejazdíte a reťaz sa nachádza na najväčšom/väčšom ozubenom koliesku a na
najmenšom ozubenom kolese, vonkajšia vodiaca lišta reťaze prednej prehadzovačky sa môže reťaze
dotýkať.
Spoločnosť Shimano neposkytuje upevňovacie skrutky montážnej zostavy stredovej osky.•
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší bovden a vodiaci prvok kábla stredovej osky.•
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod •
v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na •
profesionálneho predajcu bicyklov.
Určite si prečítajte servisné pokyny Systému predného náhonu v spojení s týmito servisnými pokynmi. •
Predné
ozubené
kolieska
Zadné
ozubené
kolesá
Orezanie vonkajšieho bovdenu
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na
opačnom konci ako je koniec
s označením. Po orezaní vonkajšieho
bovdenu zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho bovdenu
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Po napnutí počiatočného ochabnutia kábla ho znovu zaistite k
prednej prehadzovačke tak, ako je to znázornené na obrázku.
Bežný typ Typ s vedením zhora
Potiahnite
Potiahnite
Nastavte výšku prednej prehadzovačky. Rovná
časť vonkajšej vodiacej lišty reťaze by mala
byť priamo nad a paralelne k najväčšiemu
ozubenému kolesu. Zaistite pomocou 5 mm
Allenovho kľúča.
Montáž prednej prehadzovačky
Uťahovací moment: 5 - 7 N•m
Vedenie reťaze
Zarovnávací blok
Pro-Set
Nastavenie SIS
Postupujte podľa postupu uvedeného nižšie.
1. Spodné nastavenie
Najskôr odstráňte zarovnávací blok Pro-Set.
Ďalej nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou vodiacou
lištou reťaze a reťazou bola 0 - 0,5 mm.
Skrutka spodného
nastavenia
Reťaz
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Zarovnávací blok
Pro-Set
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Najmenšie
ozubené koliesko
3. Horné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosť
medzi vonkajšou vodiacou
lištou reťaze a reťazou bola v
rozpätí 0 - 0,5 mm.
Poloha reťaze
Najmenšie
ozubené koleso
Najväčšie
ozubené koliesko
SI-5M50A-002-02
Technické údaje
Technicko servisné pokyny
FD-M980 / FD-M980-E
FD-M981 / FD-M981-D
FD-M981-D • FD-M980 / M981 •
FD-M980-E •
Modely bez platne BB
Uťahovací moment: 5 - 7 N•m
Montážna zostava
stredovej osky
Konzola
Príklad: Pokiaľ používate
Allenov kľúč
Upevňovacia skrutka montážnej
zostavy stredovej osky
Poznámka: Spoločnosť Shimano
neposkytuje upevňovacie skrutky
montážnej zostavy stredovej
osky.
< Bežný typ >
FD-M980 / FD-M980-E FD-M980-E (Modely bez platne •
BB)
< Typ s vedením zhora >
8 mm kľúč
Uťahovací moment: 6 - 7 N•m
Poznámka:
Zviažte káble tak, ako je to
znázornené na obrázku.
Skrutka na upevnenie
drôtu
< Bežný typ >
FD-M981 •
< Typ s vedením zhora >
5 mm Allenov kľúč
4 mm Allenov kľúč
Poznámka:
Zviažte káble tak, ako je to
znázornené na obrázku.
Skrutka na upevnenie
drôtu
< Bežný typ >
FD-M981-D •
< Typ s vedením zhora >
5 mm Allenov kľúč
Poznámka:
Zviažte káble tak, ako je to
znázornené na obrázku.
Skrutka na upevnenie
drôtu
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám
bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Kryt vnútorného otvoru
2. Pripojenie a upevnenie lanka
Prepnite režimový menič do polohy 3x (trojitý režim) a
následne skontrolujte najnižšiu polohu. Posuňte páčku B
dvakrát alebo viac krát, aby ste ju nastavili do najnižšej
polohy. Odstráňte kryt vnútorného otvoru a nainštalujte
lanko.
Kryt vnútorného otvoru
Lanko
Páčka (B)
Poznámka:
Režimový volič neotáčajte nasilu. V opačnom prípade sa zlomí.
Menič režimov
Prepínač voľby režimu
Reťaz
Vonkajšia
vodiaca lišta
reťaze
Reťaz
Vnútorná vodiaca
lišta reťaze
Nastavovací valček vonkajšieho bovdenu
4. Nastavenie stredného ozubeného
kolieska
Pri vykonávaní nastavenia nastavte
reťaz na najväčšie ozubené koleso a
vpredu nastavte reťaz na stredné
ozubené koliesko. Nastavte pomocou
nastavovacieho valčeka vonkajšieho
bovdenu tak, aby vzdialenosť medzi
vnútornou vodiacou lištou reťaze a
reťazou bola v rozpätí 0 - 0,5 mm.
Poloha reťaze
Najväčšie
ozubené koleso
Stredné ozubené
koliesko
5. Tabuľka odstraňovania porúch
Po dokončení krokov 1 - 4 posuňte radiacou páčkou, aby ste
skontrolovali radenie. (Toto sa tiež použije, ak sa preraďovanie
stane obtiažne počas používania.)
Poznámka:
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u výrobcu karbónového rámu overte jeho odporúčania
ohľadne uťahovacieho momentu, a to aby ste zabránili nadmernému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť
poškodenie karbónového materiálu a/alebo nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť nedostatočné
upnutie prvkov.
Pre typ konzoly
Namontujte tak, ako je to zobrazené na
obrázku.
Skrutka
Adaptér Adaptér
Predná prehadzovačka
Predné ozubené koleso
1 , 2 Uťahovací moment:
35 - 50 N•m
3 Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Namontujte prednú prehadzovačku tak, ako je
to zobrazené na obrázku. V tomto štádiu
nastavte polohu prednej prehadzovačky a
nainštalujte ju tak, aby medzi vonkajšou
vodiacou lištou reťaze a maximálnym
vonkajším priemerom väčšieho ozubeného
kolieska bola svetlosť 1 - 3 mm.
Vonkajšia vodiaca lišta
reťaze
Maximálny vonkajší priemer
Profesionálna sada
meračov
1~3 mm
Vzdialenosť:
Uťahovací moment : 5 - 7 N•m
155,5 mm*
42T
159,5 mm*
42T
FD-M981
FD-M981-D
FD-M980
FD-M980-E
Skrutka horného
nastavenia
FD-M981
FD-M981-D
FD-M980
FD-M980-E
Na utiahnutie upevňovacej skrutky drôtu použite 8 mm kľúč
alebo 4 mm Allenov kľúč.
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho otáčaním tak, ako je to
zobrazené na obrázku, až pokým sa nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže poškodiť závit na kryte.
* Inštalačný výška sa bude líšiť v závislosti na polohe
podložky rámu.
155,5 mm / 159,5 mm*
(od stredu spodnej konzoly)
VAROVANIE
SI-5M50A-002
X = k dispozícii
Číslo modelu FD-M980 FD-M980-E FD-M981 FD-M981-D
Bežný typ X
Typ s vedením zhora X
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 18T
Min. rozdiel medzi horným a stredným 10T
Priemer montážnej lišty prednej prehadzovačky S, M, L - S, M, L -
Uhol spojenia reťaze (
␣ )
66° - 69°
Použiteľný článok reťaze 50 mm
Použiteľné predné ozubené koleso Iba v prípade trojitého ozubeného kolesa (42-32-24T)
Predné ozubené koleso (najväčšie
ozubené koliesko)
Ak reťaz spadne na stranu
kľuky.
Utiahnite skrutku horného
nastavenia v smere hodinových
ručičiek (o 1/4 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo
stredného na najväčšie ozubené
koliesko.
Uvoľnite skrutku horného
nastavenia proti smeru
hodinových ručičiek
(asi o 1/8 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo
stredného na najmenšie
ozubené koliesko.
Uvoľnite skrutku spodného
nastavenia proti smeru
hodinových ručičiek
(o 1/4 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza k
rušeniu medzi reťazou a
vnútornou vodiacou lištou
prehadzovačky.
Utiahnite skrutku horného
nastavenia v smere hodinových
ručičiek (o 1/8 otáčky).
Ak pri zaradenom najväčšom
ozubenom koliesku dochádza k
rušeniu medzi reťazou a
vonkajšou vodiacou lištou
prehadzovačky.
Uvoľnite skrutku horného
nastavenia proti smeru
hodinových ručičiek
(asi o 1/8 otáčky).
Ak pri preraďovaní z
najväčšieho ozubeného kolieska
je vynechané stredné ozubené
koliesko.
Uvoľnite nastavovací valček
vonkajšieho bovdenu proti smeru
hodinových ručičiek
(o 1 až 2 otáčky).
Ak počas preradenia zadného
ozubeného kolesa na väčšie
ozubené koleso pri zaradenom
strednom ozubenom koliesku
na prednom ozubenom kolese
dochádza k rušeniu medzi
reťazou a vnútornou vodiacou
lištou prednej prehadzovačky.
Utiahnite nastavovací valček
vonkajšieho bovdenu v smere
hodinových ručičiek
(o 1 až 2 otáčky).
Ak reťaz spadá na stranu
stredovej osky.
Utiahnite skrutku dolného
nastavenia v smere hodinových
ručičiek (o 1/2 otáčky).
Ak je páčka počas preradenia
zo stredného na najväčšie
ozubené koliesko neohybná.
Uvoľnite skrutku horného
nastavenia proti smeru
hodinových ručičiek
(asi o 1/4 otáčky).