3. Dĺžka reťaze na bicykloch so zadným odpružením
Dĺžka A sa bude odlišovať v závislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu
vyvinúť nadmerné zaťaženie, a to ak je dĺžka reťaze príliš krátka.
Nastavte dĺžku reťaze tak, že pridáte dva články do reťaze, keď
je zadné odpruženie v polohe, kde rozmer „A“ je najdlhší a reťaz
je na najväčšom ozubenom kolese a najväčšom ozubenom
koliesku. Ak je rozsah pohybu zadného odpruženia veľký,
vôľa v reťazi sa nemusí dostatočne stiahnuť, keď je reťaz na
najmenšom ozubenom koliesku a najmenšom ozubenom kolese.
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom
ozubenom kolese a najväčšom ozubenom
koliesku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reťaz
Najväčšie ozubené
koliesko
Technické pokyny pre servis SI-5WM0A-002
RD-M662
Zadná prehadzovačka
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať
nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
• Ak je namontovanie kolesa obtiažne, nainštalujte na stranu rotora rýchloupinák. Ak to urobíte,
presvedčte sa, že rýchloupinák nezasahuje do rotora a že nedôjde ku zahrievaniu.
• Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky
na báze alkalických látok alebo kyselín, ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu
spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú
tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako
sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj
nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila, čo
môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov
ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako je miesto,
kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky, alebo
na koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste,
kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo
koncovej závlačky.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé
alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť
a spôsobiť vážne zranenie.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho
dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely
značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete
z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste
ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť
prehadzovačku.
• Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus
a remenice).
• Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej
časti bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé alebo
príliš krátke.
• Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v remenici, mali by ste ju vymeniť.
• Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
• Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu narušiť
funkciu radenia SIS spôsobenú vysokým odporom káblov.
• Vždy používajte ložisko pre zostavu ozubených kolies s rovnakými skupinovými značkami.
Nikdy nepoužívajte kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa s odlišnou skupinovou značkou.
• Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď
sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte,
či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
• Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok
(SIS-SP41). Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy
mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť
zhoršenie výkonu radenia prevodov.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla,
aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro
a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného
reťazového kolesa.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa
obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Pripojte kábel k zadnému
prvku pre zabránenie pred
spadnutím reťaze a po
odstránení úvodnej vôle
v kábli ho opätovne zaistite
k zadnému prvku pre
zabránenie pred spadnutím
reťaze podľa zobrazenia na
obrázku.
Potiahnite
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Drážka
Poznámka: Dávajte pozor na to,
aby bol kábel
bezpečne v drážke.
Orezanie vonkajšieho puzdra
Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Utesnený kryt
s jazýčkom na
gumenom štíte by
sa mal nainštalovať
k zastavovaču
vonkajšieho
puzdra rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
<Kontrola vôle medzi najväčším ozubeným kolesom a
vodiacou remenicou>
Nastavte zadnú prehadzovačku do polohy
najnižšieho prevodu, zastavte otáčanie kolesa a
potom skontrolujte vzdialenosť od okraja vodiacej
remenice po okraj najväčšieho ozubeného
kolesa, či je v rozsahu 5 až 6 mm. Otočte kľukové
rameno na radenie prevodov a skontrolujte, či
sa nepohybuje obtiažne. Ak sa zmenil počet zubov kazetového
ozubeného kolesa, vykonajte toto nastavenie znova.
5. Ak používať skrutku napnutia B
Nasaďte reťaz na najmenšie ozubené koliesko a najväčšie ozubené
koleso a otočte kľukové rameno, aby ste preradili prevody. Potom
otočte nastavovacou
skrutkou napnutia B, aby
ste ho nastavili tak, že
vodiaca remenica si nebude
prekážať ozubenému kolesu,
ale nie tak blízko, aby sa
dotýkala reťaze. Následne
nastavte reťaz na najmenšie
ozubené koleso a zopakujte
vyššie uvedený postup, aby
ste sa uistili, že sa remenica
nedotýka ozubeného kolesa.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené
koleso
Skrutka nastavenia
napnutia B
6. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na 2.
ozubené koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne na to,
aby ste cítili tlak v páčke, otočte kľukovým ramenom.
Preraďovanie na
3. prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reťaz nevráti
na 2. ozubené koleso. (v
smere hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
puzdra, kým sa reťaz
nedotkne 3. ozubeného
kolesa a nevydá zvuk. (proti
smeru hodinových ručičiek)
Keď nepočujete
žiadny hluk
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reťaz
sa dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoľní sa)
a potom otočte kľukové rameno v smere hodinových
ručičiek. Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva hluk, otočte
valcové puzdro nastavenia vonkajšieho puzdra mierne v smere
hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane a reťaz
sa nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte, či sa
pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti prevodovky výkonu.
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
Menej ako 30 mm
Poznámka:
Nastavte vnútorný kábel tak, že bude prečnievať
o dĺžku menej ako cca 30 mm a potom
skontrolujte, či si vnútorný kábel nezasahuje do
špicov na kolese. Počas vykonávania tohto
kroku zastavte otáčanie kolesa.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného nastavenia, aby ste
ju nastavili tak, že vodiaca kladka bude pri
pohľade zozadu v rovine s vonkajšou rovinou
najmenšieho ozubeného kolesa.
2. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak, aby
sa vodiaca remenica pohla do polohy priamo
v rovine s najväčším ozubeným kolesom
Nastavenie SIS
Najväčšie ozubené koleso
Skrutka spodného
nastavenia
Vodiaca remenica
Skrutka horného
nastavenia
Vodiaca remenica
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Poznámka:
Vzdialenosť medzi vonkajším zastavovačom k držiaku
vonkajšieho puzdra zadnej prehadzovačky sa môže zmeniť, keď
sa zadné odpruženie pohne, takže určite dĺžku vonkajšieho
puzdra v bode, kde je táto dĺžka najväčšia.
4. Dĺžka vonkajšieho puzdra
(1) Uvoľnite nastavovaciu skrutku napnutia B, kým sa nebude
nachádzať v polohe, ktorá je zobrazená na obrázku.
(2) Skontrolujte, či je vo vonkajšom puzdre dostatočná vôľa.
Následne zarovnajte vonkajšie puzdro
so spodnou hranou držiaka vonkajšieho
puzdra na zadnej strane prehadzovačky
a následne odrežte akúkoľvek
prečnievajúcu dĺžku vonkajšieho puzdra.
Vonkajšie puzdro
Držiak vonkajšieho puzdra
(2)
(1)
Montáž prednej prehadzovačky
5 mm Allenov kľúč
Vytlačenie
Konzola
Hriadeľ puzdra
Uťahovací moment:
8 - 10 N•m
Poznámka: Pravidelne kontrolujte
existenciu medzery medzery medzi
vytlačením a konzolou tak, ako je to
znázornené na obrázku. Ak medzi
týmito časťami existuje medzera,
môže dôjsť k problémom pri
preraďovaní výkonu.
Séria SLX
RAPIDFIRE (Radiaca páčka) SL-M660
Vonkajšie puzdro SIS-SP41
Zadná prehadzovačka RD-M662
Typ SGS / GS
Voľný náboj FH-M665
Rýchlosti 9
Kazetové ozubené koleso CS-HG80
Reťaz CN-HG73
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP17
Číslo modelu RD-M662
Typ SGS GS
Rýchlosti 9 9
Celková kapacita 45T 35T
Možná kombinácia ozubených kolies 11 - 32T, 11 - 34T
Najmenšie ozubené koleso 11T 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa
22T 22T
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
Strieborná
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
Čierna
TL-CN32 / TL-CN27
7,1 mm
6,5 mm
slk_280403_5WM0A_002.indd 1slk_280403_5WM0A_002.indd 1 25-06-2008 09:14:1225-06-2008 09:14:12