Shimano RD-M810-A Service Instructions

Typ
Service Instructions
Poznámka: Pravidelne kontrolujte existenciu medzery medzi
vytlačením a konzolou tak, ako je to znázornené na obrázku. Ak
medzi týmito časťami existuje medzera, môže dôjsť k
problémom pri preraďovaní výkonu.
Koncovka rámu
Konzola
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného nastavenia, aby ste ju
nastavili tak, že vodiaca kladka bude pri pohľade
zozadu v rovine s vonkajšou rovinou najmenšieho
ozubeného kolesa.
2. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak, aby sa
vodiaca kladka pohla do polohy priamo v rovine
s najväčším ozubeným kolesom
Nastavenie SIS
3. Dĺžka reťaze na bicykloch so zadným odpružením
Dĺžka A sa bude odlišovať v závislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinúť
nadmerné zaťaženie, a to ak je dĺžka reťaze príliš krátka.
Nastavte dĺžku reťaze tak, že pridáte dva články do reťaze, keď je
zadné odpruženie v polohe, kde rozmer "A" je najdlhší a reťaz je
na najväčšom ozubenom kolese a najväčšom ozubenom
koliesku. Ak je rozsah pohybu zadného odpruženia veľký, vôľa
v reťazi sa nemusí dostatočne stiahnuť, keď je reťaz na
najmenšom ozubenom koliesku a najmenšom ozubenom kolese.
4. Dĺžka vonkajšieho bovdenu
(1) Uvoľnite nastavovaciu skrutku napnutia B, kým sa nebude
nachádzať v polohe, ktorá je zobrazená na obrázku.
(2) Skontrolujte, či je vo vonkajšom bovdene dostatočná vôľa.
Následne zarovnajte vonkajší bovden so
spodnou hranou držiaka vonkajšieho
bovdenu na zadnej strane prehadzovačky
a následne odrežte akúkoľvek
prečnievajúcu dĺžku vonkajšieho bovdenu.
Pripojte lanko k zadnej
prehadzovačke a po
odstránení úvodnej vôle v
lanku ho opätovne zaistite
podľa zobrazenia na obrázku.
Technicko servisné pokyny SI-0112A-001
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom
ozubenom kolese a najväčšom ozubenom
koliesku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reťaz
Najväčšie
ozubené koliesko
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
Montáž zadnej prehadzovačky
5 mm Allenov kľúč
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
"Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite
pravidelne pomocou správneho prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy nepoužívajte
rozpúšťadlá na báze zásad alebo kyselín, ako sú odstraňovače hrdze. V prípade
použitia rozpúšťadla môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie."
Jazda bicyklom dolu kopcom a jazda typu freeride sú sami osebe nebezpečnými aktivitami. Existuje
tu riziko, kedy sa môžete stať účastníkom nehody s dôsledkom vážneho poranenia alebo aj smrti.
Dôsledne sa odporúča, aby vodiči používali ochranné prostriedky hlavy a tela a pred jazdou na bicykli
vykonávali dôkladné bezpečnostné prehliadky svojich bicyklov. Zapamätajte si, že jazdíte na svoje
vlastné riziko a preto by ste mali svoje skúsenosti a schopnosti veľmi dôkladne zvážiť.
Ak je obtiažne koleso nainštalovať, nainštalujte páčku pre rýchle uvoľnenie na strane rotora. Pri tejto činnosti
sa uistite, že páčka pre rýchle uvoľnenie nezasahuje do rotora a že sa nevyskytujú prepálenia.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku. Dostupné sú dva druhy
tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá
závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak
sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné
dosiahnuť dostatočnú pripojovaciu silu, čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov ozubeného
kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako je miesto, kde sa reťaz spojila
pomocou tvrdenej spojovacej závlačky, alebo na koncovej závlačke. Reťaz
sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak
je napnutie príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz.
Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované
alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú
správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za
následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli
v budúcnosti použiť.
Poznámka
V závislosti na tvare rámu môže zadná prehadzovačka zasahovať do podpory reťaze.
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť
prehadzovačku.
Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a kladky).
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti bicykla. Tiež
skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajší bovden príliš dlhý alebo príliš krátky.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v kladke, mali by ste ju vymeniť.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené
kolesá.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má
tendenciu narušiť funkciu radenia SIS spôsobenú vysokým odporom káblov.
Vždy používajte zostavu ozubených kolies s rovnakými skupinovými značkami. Nikdy
nepoužívajte kombináciu ozubeného kolesa s odlišnou skupinovou značkou.
Použite vonkajší bovden, ktorý má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne
otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka
nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok. Nepoužívajte mazací prostriedok
DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie
výkonu radenia prevodov.
Pred použitím namažte lanko a vnútornú stranu vonkajšieho bovdenu, aby ste zaručili ich dostatočnú
kĺzavosť.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší bovden a vodiaci prvok kábla stredovej osky.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného ozubeného
kolesa.
Na tento výrobok sa nevzťahuje záruka na poškodenie, ktoré bolo spôsobené používaním, ako je napríklad
skákanie počas jazdy, alebo v prípade prevrhnutia bicykla, a to okrem prípadov, ak chyby vznikli v dôsledku
chyby materiálov alebo chyby výrobného postupu.
Na napínacej kladke je vyznačená šípka, ktorá vyznačuje smer otáčania. Napínaciu kladku nainštalujte tak,
aby šípka smerovala v smere hodinových ručičiek, a to pokiaľ sa pozeráte na vonkajšiu stranu
prehadzovačky.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na
profesionálneho predajcu bicyklov.
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Skrutka horného
nastavenia
Vodiaca kladka
Potiahnite
Menej ako 30 mm
Uťahovací moment:
6 - 7 N•m
Drážka
Poznámka: Dávajte pozor na to,
aby bol kábel
bezpečne v drážke.
Skrutka spodného
nastavenia
Orezanie vonkajšieho bovdenu
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na opačnom konci ako je
koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho
bovdenu zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho bovdenu
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
* Ak sa zadná prehadzovačka pohybuje vo veľkom rozsahu pohybuje,
ako je to napríklad pri bicykloch so zadným odpružením, odporúča
sa, aby ste opätovne kryt nahradili
hliníkovým krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho bovdenu, ktorý
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádzať na strane prehadzovačky.
Hliníkový kryt
Strana prehadzovačky
Utesnený kryt
s jazýčkom na
gumenom štíte by sa
mal nainštalovať
k zarážke vonkajšieho
bovdenu rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
5. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Nasaďte reťaz na najmenšie ozubené koliesko a najväčšie
ozubené koleso a otočte kľukové rameno, aby ste preradili
prevody. Potom otočte
nastavovacou skrutkou
napnutia B, aby ste ho
nastavili tak, že vodiaca
kladka nebude prekážať
ozubenému kolesu, ale nie
tak blízko, aby sa dotýkala
reťaze. Následne nastavte
reťaz na najmenšie
ozubené koleso a zopakujte
vyššie uvedený postup, aby
ste sa uistili, že sa kladka
nedotýka ozubeného kolesa.
Výmena zadnej prehadzovačky
Poznámka: Počas odmontovania napínacej kladky s cieľom
vymeniť zadnú prehadzovačku, najprv odmontujte
E krúžok.
<Kontrola vôle medzi najväčším ozubeným kolesom a
vodiacou kladkou>
Nastavte zadnú prehadzovačku do polohy najnižšieho prevodu,
zastavte otáčanie kolesa a potom skontrolujte vzdialenosť od
okraja vodiacej kladky po okraj najväčšieho ozubeného kolesa, či
je v rozsahu 5 až 6 mm. Otočte kľukové rameno na radenie
prevodov a skontrolujte, či
sa nepohybuje obtiažne.
Ak sa zmenil počet zubov
kazetového ozubeného
kolesa, vykonajte toto
nastavenie znova.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené
koleso
Skrutka nastavenia
napnutia B
6. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na 2.
ozubené koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne na to,
aby ste cítili tlak v páčke, otočte kľukovým ramenom.
Preraďovanie na
3. prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
bovdenu, kým sa reťaz
nevráti na 2. ozubené koleso.
(v smere hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
bovdenu, kým sa reťaz
nedotkne 3. ozubeného kolesa
a nevydá zvuk. (proti smeru
hodinových ručičiek)
Keď nepočujete
žiadny hluk
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reťaz
sa dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoľní sa)
a potom otočte kľukové rameno v smere hodinových
ručičiek. Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva hluk, otočte
valcové puzdro nastavenia vonkajšieho bovdenu mierne v smere
hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane a reťaz
sa nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte, či sa
pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti radiaceho mechanizmu.
Poznámka:
Vzdialenosť medzi vonkajšou zarážkou k držiaku vonkajšieho
bovdenu zadnej prehadzovačky sa môže zmeniť, keď sa zadné
odpruženie pohne, takže určte dĺžku vonkajšieho bovdenu
v bode, kde je táto dĺžka najväčšia. Počas zmeny nastavení pre
menič režimov, hlavne počas zmeny špecifikácií bicykla z
horského na bicykel na jazdu dolu kopcom sa môže vonkajší
bovden skrátiť. Ak k tomu dôjde, ovplyvní to technické
charakteristiky radenia a preto opätovne nastavte dĺžku
vonkajšieho puzdra.
Poznámka:
Nastavte vnútorný kábel tak, že bude prečnievať
o dĺžku menej ako cca 30 mm a potom
skontrolujte, či si vnútorný kábel nezasahuje do
špicov na kolese. Počas vykonávania tohto
kroku zastavte otáčanie kolesa.
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Vonkajší bovden
Držiak vonkajšieho bovdenu
Vodiaca kladka
Najväčšie ozubené koleso
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
E-krúžok
Napínacia kladka
2 mm Allenov kľúč
Menič režimov
* slúži počas používania meniča režimov
O meniči režimov
Táto prehadzovačka je kompatibilná z dvoma typmi ozubených kolies: režim pre všetky typy horských terénov (11-
32T/ 11-34T) a režim pre jazdu dolu kopcom (11 - 23T / 12 - 25T / 11 - 28T). Ak používate ozubené kolesá pre
všetky typy horských terénov, taktiež budete musieť používať menič režimov.
Poznámka: Po napnutí reťaze overte, či menič
režimov dokážete zatlačiť smerom
k výpadku.
Odmontovanie meniča režimov
Pokiaľ je nainštalovaný menič režimov
Pokiaľ nie je nainštalovaný menič režimov
Nastavovací valček
vonkajšieho bovdenu
Nastavovací valček
vonkajšieho bovdenu
Uťahovací moment:
1 - 1,5 N•m
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N•m
Režim pre všetky
horské terény
Režim pre jazdu dolu
kopcom
SI-0112A-001-02
RD-M810-A
3 mm Allenov kľúč
Vodiaca kladka / Napínacia kladka
Uťahovací moment:
2,5 - 5,0 N•m
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
Strieborná
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50 / CN-HG40
Čierna
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Séria SAINT
RAPIDFIRE (Radiaca páčka) SL-M810
Vonkajší bovden OT-SP41 (SIS-SP41)
Zadná prehadzovačka RD-M810-A
Typ SS / GS
Voľný náboj FH-M810 / FH-M815
Prevody 9
Kazetové ozubené koleso CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Reťaz CN-HG93
Vodiaci prvok stredovej osky SM-SP17 / SM-BT17
Číslo modelu RD-M810-A
Typ SS GS
Prevody 9 9
Celková kapacita 17T / 23T* 31T / 37T*
Možná kombinácia ozubených kolies 11 - 32T / 11 - 34T / 11 - 28T / 11 - 23T / 12 - 25T
Najmenšie ozubené koleso 11T 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa Samostatná 14T
Typ bicykla Pre všetky horské terény Jazda dolu kopcom
Menič režimov X -
Možná kombinácia ozubených kolies 11 - 32T / 11 - 34T 11-23T / 12-25T / 11-28T
  • Page 1 1

Shimano RD-M810-A Service Instructions

Typ
Service Instructions