[Montáž]
3. Posuňte páčku B osem alebo
viackrát, aby ste nastavili páčku do
hornej polohy.
4. Skontrolujte, či ukazovateľ
indikátora ukazuje doľava a
zarovnajte kolík v spodnej časti
indikátora a výčnelok na indikátore
s o označením U na jednotke
preraďovacej páky. Následne
indikátor zasuňte do jednotky
preraďovacej páky tak, ako je to
znázornené na obrázku; začnite
výčnelkom a pokračujte kolíkom v opačnom poradí použitom pri
demontáži.
5. Utiahnite dve upevňovacie skrutky indikátora.
6. Skontrolujte funkčnosť indikátora. Ak nepracuje správne,
vykonajte montáž znovu a
venujte pritom zvýšenú
pozornosť krokom 3 a 4.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Poznámka
• Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
• Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a remenice).
• Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti bicykla. Tiež skontrolujte, či je
namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
• Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v remenici, mali by ste ju vymeniť.
• Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
• Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
• Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho,
čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti
ozubených kolies a reťaze.
• Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
• Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu narušiť funkciu radenia SIS
spôsobenú vysokým odporom káblov.
• Vždy používajte ložisko pre zostavu ozubených kolies s rovnakými skupinovými značkami. Nikdy
nepoužívajte kombináciu s ložiskom ozubeného kolesa s odlišnou skupinovou značkou.
• Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte
do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne
vytočia rukoväte.
• Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok (SIS-SP41). Nepoužívajte mazací
prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť
zhoršenie výkonu radenia prevodov.
• Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú
kĺzavosť.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
• Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného reťazového kolesa.
• Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepiť sa na plastové časti
preraďovacej páky, môže to spôsobiť prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto by ste sa mali uistiť, že brzdová
kvapalina sa nelepí na tieto plastové časti.
Minerálny olej, ktorý sa používa v kotúčových brzdách značky SHIMANO nespôsobuje praskliny ani zmenu zafarbenia
ak sa prilepí na plastové časti Avšak takéto časti by mali byť predtým vyčistené alkoholom, aby sa zabránilo prilepeniu
cudzích súčastí.
• Nerozoberajte indikátor ani jednotku preraďovacej páky, pretože to môže spôsobiť ich poškodenie alebo chybné fungovanie.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho
predajcu bicyklov.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu
z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
• Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky na báze alkalických látok alebo
kyselín, ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
• Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
• Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá
závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie
závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak
sa použije tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj
nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné
dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila, čo môže
spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
• Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste
ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky, alebo na koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste,
kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš
slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže
pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
• Použite prednú prevodovú tácku, ktorá je kompatibilná s 9-rýchlostnými reťazami a je vhodná
pre reťaze CN-7701, CN-HG93 a CN-HG73 značky Shimano. Ak sa použije ozubené koleso pre 8-rýchlostnú reťaz alebo
menšiu, môžu sa objaviť problémy s radením rýchlostí na prednej prevodovej tácke alebo môžu vypadnúť čapy článkov reťaze,
čo spôsobí roztrhnutie reťaze.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené
súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne vykonané,
reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Séria SLX
RAPIDFIRE (Radiaca páčka) SL-M660
Vonkajšie puzdro SIS-SP41
Zadná prehadzovačka RD-M662
Typ SGS / GS
Voľný náboj FH-M665
Rýchlosti 9
Kazetové ozubené koleso CS-HG80
Reťaz CN-HG73
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP17
Technické pokyny pre servis SI-6PZRA-003
Systém zadného pohonu
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Výmena a montáž indikátora
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas
odstraňovania alebo výmeny indikátora. Pre predný je smer
otáčania pri odstraňovaní a montáži opačný ako je poloha ručičky.
[Demontáž]
1. Odstráňte dve upevňovacie skrutky indikátora, ktoré upevňujú
indikátor.
2. Zdvihnite šošovky, ako je to znázornené na obrázku a následne
odpojte časť v tvare háka a snímte jednotku indikátora.
<Ak sa neinštaluje indikátor>
1. Odstráňte ochranný kryt konzoly indikátora, ktorý je pripevnený k
indikátoru začínajúc od kratšieho držiaka tak, ako je to zobrazené
na obrázku.
2. Najprv zasuňte držiak ochranného krytu konzoly indikátory do
štrbiny, ktorá nemá nemá označenie U ;následne ho nastavte do
jednotky preraďovacej páčky a zaistite pomocou upevňovacej
skrutky indikátora.
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia závlačka
Podrobnosti o inštalácii zadnej prehadzovačky a nastavení SIS
nájdete v Servisných pokynoch pre RD-M622 (Zadná prehadzovačka).
Obsluha radenia rýchlostí
Táto uvoľňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoľňovacím mechanizmom umožňujúcim vykonávanie uvoľňovacích operácií buď
stlačením alebo potiahnutím páčky.
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po preradení uvoľnia. Keď používate jednu z týchto páčok, vždy
sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Tieto Servisné pokyny popisujú spôsob prevádzky pri použití typu RAPIDFIRE SL-M660 v kombinácii s typom RD-M662 hornej
zadnej prehadzovačky bežného typu. V prípad používania v spojení s typom prehadzovačky s vratnou pružinou, spôsob prevádzky a
zobrazenie indikátor bude obrátené.
Preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie ozubené
koleso (páčka A)
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte páčku (A) do polohy (1).
Na preradenie naraz o dva stupne zatlačte do polohy (2).
Preradenie z veľkého ozubeného kolesa na menšie
ozubené koleso (páčka B)
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste preradili o jeden stupeň z väčšieho
na menšie ozubené koleso.
Páčka (A) - počiatočná poloha
Páčka (B)
Dvojcestné uvoľnenie
Namontujte kryt vnútorného otvoru jeho otáčaním tak, ako je to
zobrazené na obrázku, až pokým sa
nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže
poškodiť závit skrutky.
Kryt vnútorného
otvoru
Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku (B) osem alebo viac
krát a skontrolujte na indikátore, či
je páčka v najvyššej polohe. Potom
odstráňte kryt vnútorného otvoru a
pripojte vnútorný kábel.
Páčka (B)
Kryt vnútorného otvoru
Vnútorný kábel
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na opačnom konci ako je
koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho
bovdenu zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Utesnený kryt
s jazýčkom na
gumenom štíte by
sa mal nainštalovať
k zastavovaču
vonkajšieho
puzdra rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt s jazýčkom
* Ak sa zadná prehadzovačka pohybuje vo veľkom rozsahu
pohybuje, ako je to napríklad pri bicykloch so zadným
odpružením, odporúča sa, aby
ste opätovne kryt nahradili
hliníkovým krytom príslušenstva.
Koniec vonkajšieho puzdra,
ktoré obsahuje hliníkový
kryt by sa mal nachádzať na
strane prehadzovačky.
Jednotka indikátora
Kratší držiak
Ochranný kryt konzoly
indikátora
Jednotka preraďovacej
páčky
Ochranný kryt
konzoly indikátora
Uťahovací moment:
0,2 N•m
Uťahovací moment:
0,2 N•m
Upevňovacie skrutky indikátora
Jednotka indikátora
Časť v tvare háka
Šošovky
Závlačka
Dĺžka reťaze na bicykloch so zadným
odpružením
Dĺžka A sa bude odlišovať v závislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinúť
nadmerné zaťaženie, a to ak je dĺžka reťaze príliš krátka. Nastavte
dĺžku reťaze tak, že pridáte dva články do reťaze, keď je zadné
odpruženie v polohe, kde rozmer „A“ je najdlhší a reťaz je na
najväčšom ozubenom kolese a najväčšom ozubenom koliesku. Ak
je rozsah pohybu zadného odpruženia veľký, vôľa v reťazi sa nemusí
dostatočne stiahnuť, keď je reťaz na najmenšom ozubenom
koliesku a najmenšom ozubenom kolese.
Reťaz
Najväčšie
ozubené
koliesko
Ak nepoužívate indikátor, táto preraďovacia páčka môže byť
namontovaná buď na vnútornej alebo na vonkajšej strane brzdovej páčky.
Ak nastavujete polohu, odstráňte intdikátor a potom ho upevnite
v novej polohe dvoma upevňovacími skrutkami.
• Namontujte preraďovaciu páčku do polohy, kde nebude prekážať
činnosti bŕzd a preraďovaniu rýchlostí.
• Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre
činnosť bŕzd.
• Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u
výrobcu karbónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne
uťahovacieho momentu, a to aby ste zabránili nadmernému
utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie karbónového
materiálu a/alebo nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo
spôsobiť nedostatočné upnutie prvkov.
Montáž páčky
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 36 mm.
Uťahovací moment:
5 N•m
Uťahovací moment:
2,5 N•m
3 mm Allenov kľúč
Na vnútornej strane Na vonkajšej strane
3 mm Allenov kľúč
4 mm Allenov kľúč
Gumené tesnenie nainštalujte
ako poslednú položku po
výmene telesa voľnobehu a
presvedčte sa, že nedošlo k jeho
zovretiu vodotesným krytom.
Výmena telesa voľnobehu
Po odstránení osi náboja
odstráňte upevňovaciu maticu
voľnobehu (vo vnútri telesa
voľnobehu) a potom
vymeňte teleso
voľnobehu.
Poznámka: Nepokúšajte sa
rozobrať teleso
voľnobehu, pretože
to môže mať za
následok poruchu.
Uťahovací moment:
35 - 50 N•m
Gumené tesnenie
32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
ap
a
Q
ba
ar
16T
ap
a
Q
ar
ba
14T
12T
a
Q
ar
ba
11T
a
Q
a
r
ba
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
34T
ap
as
30T
ap
as
26T
9S
ap
as
23T
20T
as
as
17T
as
au
15T
as
au
13T
as
au
11T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
Montáž ozubených kolies
CS-HG80 (ar)
CS-HG80 (au)
Podložka ozubeného
kolesa
Podložka poistného
krúžku
Podložka poistného
krúžku
Poistný krúžok
Poistný krúžok
Pre každé ozubené koleso, by mal povrch so skupinovým označením smerovať von a mal
by byť umiestnený tak, že širšia časť každého ozubeného kolesa a časť A (kde je otvor
drážky široký) telesa voľnobehu sú zarovnané.
Drážka je široká iba
na jednom mieste.
A
a
c
-
1
4
T
Široká časť
• Pri montáži ozubených kolies použite
na utiahnutie poistného krúžku
špeciálne náradie (TL-LR15).
• Na výmenu ozubených kolies použite
špeciálne náradie (TL-LR15) a na
demontáž poistného krúžku použite
TL-SR21.
Uťahovací moment:
30 - 50 N•m
Poistný krúžok
Náradie (TL-
SR21)
Demontáž
TL-LR15
Demontáž
Montáž
Hliníkový kryt
Strana prehadzovačky
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
Strieborná
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
Čierna
TL-CN32 / TL-CN27
6,5 mm
7,1 mm
Zadná prehadzovačka
Číslo modelu RD-M662
Typ SGS GS
Rýchlosti 9
Celková kapacita 45T 35T
Najväčšie ozubené koleso 34T 34T
Najmenšie ozubené koleso 11T 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 22T 22T
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Číslo modelu Názov skupiny Rýchlosti Kombinácia zubov
CS-HG80
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
Voľný náboj
Číslo modelu FH-M665
Rýchlosti 9
Počet otvorov na špici 36 / 32
10 mm Allenov kľúč
(TL-WR37)
Teleso voľnobehu Upevňovacia matica telesa
voľnobehu
6.5mm
7.1mm
SI-6PZRA-003-02
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
1mm
NOTE:
Brzdovú páčku netlačte smerom ku krytu indikátora;
v opačnom prípade môže spôsobiť problémy funkcie ručičky.