Shimano SL-M591 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Nižšie nájdete stručné informácie pre Deore RD-M593, Deore SL-M591, FH-M590, FH-M595, CS-HG62-10, CN-HG54, SM-SP17 a SM-BT17. Tieto pokyny popisujú montáž, nastavenie a údržbu zadnej prehadzovačky, radiacej páčky a ďalších komponentov systému zadného pohonu Shimano Deore. Návod obsahuje podrobné ilustrácie a pokyny pre správnu inštaláciu a údržbu pre optimálny výkon.

Nižšie nájdete stručné informácie pre Deore RD-M593, Deore SL-M591, FH-M590, FH-M595, CS-HG62-10, CN-HG54, SM-SP17 a SM-BT17. Tieto pokyny popisujú montáž, nastavenie a údržbu zadnej prehadzovačky, radiacej páčky a ďalších komponentov systému zadného pohonu Shimano Deore. Návod obsahuje podrobné ilustrácie a pokyny pre správnu inštaláciu a údržbu pre optimálny výkon.

Pre každé ozubené koleso, by mal
povrch so skupinovým označením
smerovať von a mal by byť
umiestnený tak, že širšia časť
každého ozubeného kolesa a časť A
(kde je otvor drážky široký) telesa
voľnobehu sú zarovnané.
[Montáž]
1. Posuňte páčku (B) 9 krát alebo viac
krát, aby ste ju nastavili do hornej
polohy.
2. Skontrolujte, či ukazovateľ
indikátora ukazuje doľava a
zarovnajte kolík v spodnej časti
indikátora a výčnelok na indikátore
s o označeniami o na jednotke
preraďovacej páky. Následne
indikátor zasuňte do jednotky
preraďovacej páky tak, ako je to
znázornené na obrázku; začnite
výčnelkom a pokračujte kolíkom v opačnom poradí
použitom pri demontáži.
3. Utiahnite dve upevňovacie skrutky indikátora.
4. Skontrolujte funkčnosť indikátora.
Ak nepracuje správne, vykonajte
montáž znovu a venujte pritom
zvýšenú pozornosť krokom 1 a 2.
Všeobecné informácie obezpečnosti
VÝSTRAHA
Technicko servisné pokyny SI-6V7RA-001
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje Výmena a montáž indikátora
Zadná prehadzovačka
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa Voľný náboj
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len počas výmeny
indikátora. V prípade prednej časti je ukazovateľ v náprotivnej
polohe.
[Demontáž]
1. Posuňte páčku (B) 9 krát alebo viac krát, aby ste ju nastavili do
hornej polohy.
2. Odstráňte dve upevňovacie skrutky indikátora, ktoré upevňujú
indikátor.
3. Zdvihnite šošovky, ako je to znázornené na obrázku a následne
odpojte časť v tvare háka a snímte jednotku indikátora.
Obsluha radenia rýchlostí
Táto uvoľňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoľňovacím mechanizmom, ktorý umožňuje vykonávať operáciu uvoľnenia stlačením
alebo potiahnutím páčky. Ako páčka (A), tak aj páčka (B) sa vždy po uvoľnení po vykonaní zaradenia vráti do počiatočnej polohy. Keď
používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Tieto servisné pokyny popisujú metódu prevádzky pri použití SL-M591 v kombinácii s typom RD-M593 hornej bežnej zadnej
prehadzovačky.
Podrobnosti o inštalácii zadnej prehadzovačky a nastavení
SIS nájdete v Servisných pokynoch pre RD-M593
(Zadnáprehadzovačka).
Preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie ozubené
koleso (páčka A)
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte páčku (A) do polohy (1).
Na preradenie naraz o dva stupne zatlačte do polohy (2).
Preradenie z veľkého ozubeného kolesa na menšie
ozubené koleso (páčka B)
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste preradili o jeden stupeň z väčšieho
na menšie ozubené koleso.
Páčka (A) - počiatočná poloha
Páčka (B)
Dvojcestné uvoľnenie
Namontujte kryt vnútorného otvoru
jeho otáčaním tak, ako je to
zobrazené na obrázku, až pokým sa
nezastaví.
Ďalej ho už neotáčajte, inak môže
poškodiť závit skrutky.
Posuňte páčku (B) 9 krát alebo
viac krát a skontrolujte na
indikátore, či je páčka v najvyššej
polohe. Potom odstráňte kryt
vnútorného otvoru a pripojte
lanko.
Páčka (B)
Kryt vnútorného
otvoru
Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Kryt vnútorného otvoru
Lanko
Orezanie vonkajšieho bovdenu
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na opačnom konci, ako
je koniec soznačením. Po orezaní
vonkajšieho bovdenu zaguľaťte koniec,
aby mala vnútorná strana otvoru rovnaký
priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho bovdenu
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Utesnený kryt
sjazýčkom na
gumenom štíte by sa
mal nainštalovať
kzarážke vonkajšieho
bovdenu rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt sjazýčkom
* Ak sa zadná prehadzovačka vo veľkom rozsahu pohybuje, ako
napríklad pri bicykloch so zadným
odpružením, odporúča sa, aby ste
opätovne nasadili kryt
shliníkovým krytom. Koniec
vonkajšieho bovdenu, ktorý
obsahuje hliníkový kryt by sa mal
nachádzať na strane
prehadzovačky.
Hliníkový kryt
Strana
prehadzovačky
Uťahovací moment: 0,2 N•m
Upevňovacie skrutky indikátora
Jednotka indikátora
Časť v tvare háka
Šošovky
Závlačka
Gumené tesnenie
nainštalujte ako poslednú
položku po výmene telesa
voľnobehu a presvedčte sa, že
nedošlo k jeho zovretiu
vodotesným krytom.
Výmena telesa voľnobehu
Po odstránení osi náboja
odstráňte upevňovaciu
maticu voľnobehu (vo
vnútri telesa voľnobehu)
a potom vymeňte teleso
voľnobehu.
Poznámka: Nepokúšajte sa
rozobrať teleso
voľnobežky, pretože to
môže mať za následok
poruchu.
Teleso voľnobehu
Upevňovacia matica telesa
voľnobehu
10 mm Allenov kľúč
(TL-WR37)
Demontáž
Montáž
Uťahovací moment: 35 - 50 N•m
Gumené tesnenie
SI-6V7RA-001-02
Systém zadného pohonu
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
"Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite
pravidelne pomocou správneho prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy nepoužívajte
rozpúšťadlá na báze zásad alebo kyselín, ako sú odstraňovače hrdze. V prípade
použitia rozpúšťadla môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie."
Kvôli dosiahnutiu dobrého výkonu pri radení prevodov má táto reťaz prednú a zadnú
stranu, pričom strany sú označené tak, že po nainštalovaní bude reťaz smerovať správnym
smerom. Správny navrhovaný výkon bude dosiahnutý ak je inštalácia reťaze vykonaná tak,
že smeruje správnym smerom. V prípade nainštalovania opačným smerom môže dôjsť
kvypadnutiu reťaze z bicykla s dôsledkom vážneho poranenia.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom
uvoľnené, môžu zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Ak sa použijú iné spojovacie
závlačky ako sú tvrdené
spojovacie závlačky, alebo ak sa
použije tvrdená spojovacia
závlačka alebo nástroj nevhodný
pre typ použitej reťaze, nebude
možné dosiahnuť dostatočnú
pripojovaciu silu, čo môže
spôsobiť roztrhnutie alebo
spadnutie reťaze.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov ozubeného
kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako je miesto, kde sa reťaz spojila
pomocou tvrdenej spojovacej závlačky. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže
na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne ači reťaz nie je poškodená. Ak
je napnutie príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa
môže pretrhnúť aspôsobiť vážne zranenie.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť
vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú
správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete zbicykla, čo môže mať za
následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny aodložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli
vbudúcnosti použiť.
Poznámka
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku anamazať všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a kladky).
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti bicykla.
Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel ači je vonkajší bovden príliš dlhý alebo príliš krátky.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia vkladke, mali by ste ju vymeniť.
Ak sa koleso stane tuhým aťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu
namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom ajej namazanie môže byť
účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených kolies areťaze.
Ak sa reťaz počas používania zosúva zozubených kolies, vymeňte reťaz aozubené kolesá.
Použitie rámu sinterným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu narušiť funkciu
radenia SIS spôsobenú vysokým odporom káblov.
Vždy používajte zostavu ozubených kolies srovnakými skupinovými značkami.
Nikdy nepoužívajte kombináciu ozubeného kolesa sodlišnou skupinovou značkou.
Použite vonkajší bovden, ktorý má stále zvyšnú dĺžku, ato aj v prípade, keď sa úplne
otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa radiaca páka
nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
V prípade kábla radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok.
Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích prostriedkov,
pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu radenia prevodov.
Pred použitím namažte lanko avnútornú stranu vonkajšieho bovdenu, aby ste zaručili
ich dostatočnú kĺzavosť.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší bovden avodiaci prvok kábla stredovej osky.
Ovládanie pák spojených sradením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného ozubeného
kolesa.
Ak brzdová kvapalina použitá v olejových kotúčových brzdách je typom, ktorý má tendenciu prilepiť sa na
plastové časti preraďovacej páky, môže to spôsobiť prasknutie alebo odfarbenie plastových častí. Preto
by ste sa mali uistiť, že brzdová kvapalina sa nelepí na tieto plastové časti.
Minerálny olej, ktorý sa používa v kotúčových brzdách značky SHIMANO nespôsobuje praskliny ani
zmenu zafarbenia ak sa prilepí na plastové časti Avšak takéto časti by mali byť predtým vyčistené
alkoholom, aby sa zabránilo prilepeniu cudzích súčastí.
Nerozoberajte indikátor ani jednotku radiacej páčky, pretože to môže spôsobiť ich poškodenie alebo
chybné fungovanie.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na
profesionálneho predajcu bicyklov.
Tvrdená spojovacia závlačka
Prepojovacia
závlačka
Prepojovacia
závlačka
Montáž ozubených kolies
Drážka je široká iba na
jednom mieste.
(bJ) 11 - 34T
(bk) 11 - 36T
A
a
c
-
1
4
T
Pri montáži ozubených kolies HG použite na utiahnutie
poistného krúžku špeciálne náradie (TL-LR15/LR10).
Na výmenu ozubených kolies HG použite špeciálne
náradie (TL-LR15 / LR10) a na demontáž poistného
krúžku použite TL-SR21.
Uťahovací moment: 30 - 50 N•m
Poistný krúžok
TL-LR15/LR10
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
Dĺžka reťaze na bicykloch so zadným odpružením
Dĺžka Asa bude odlišovať vzávislosti od pohybov zadného odpruženia. Z tohto dôvodu
sa môže na systém pohonu vyvinúť nadmerné zaťaženie, a to ak je dĺžka reťaze príliš
krátka. Nastavte dĺžku reťaze tak, že pridáte dva články do reťaze, keď je zadné
odpruženie v polohe, kde rozmer "A" je najdlhší areťaz je na najväčšom ozubenom
kolese anajväčšom ozubenom koliesku. Ak je rozsah pohybu zadného odpruženia veľký,
vôľa vreťazi sa nemusí dostatočne stiahnuť, keď je reťaz na najmenšom ozubenom
koliesku anajmenšom ozubenom kolese.
A
A'
Pridajte 2 články (s reťazou na
najväčšom ozubenom kolese a
najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie
ozubené
koleso
Reťaz
Najväčšie
ozubené
koliesko
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Namontujte radiacu páčku do polohy, kde nebude prekážať
činnosti bŕzd a preraďovaniu rýchlostí.
Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť
bŕzd.
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u
výrobcu karbónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne
uťahovacieho momentu, a to aby ste zabránili nadmernému
utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť poškodenie karbónového
materiálu a/alebo nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo
spôsobiť nedostatočné upnutie prvkov.
Montáž páčky
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 36 mm.
Uťahovací moment: 5 N•m
4 mm Allenov kľúč
Široká časť
Poistný krúžok
Podložka poistného
krúžku
Reťaz Tvrdená spojovacia závlačka
Nástroj na
nastavenie reťaze
10 rýchlostná veľmi
úzka reťaz pre MTB
s drážkou (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
s drážkou (2)
Séria Deore
Radiaca páčka SL-M591
Vonkajší bovden OT-SP41
Zadná prehadzovačka RD-M593
Typ SGS
Voľný náboj FH-M590 / FH-M595
Prevody 10
Kazetové ozubené koleso CS-HG62-10
Reťaz CN-HG54
Vodiaci prvok stredovej osky SM-SP17 / SM-BT17
Číslo modelu RD-M593
Typ SGS
Prevody 10
Celková kapacita 43T
Najväčšie ozubené koleso 36T
Najmenšie ozubené koleso 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 18T
Číslo modelu zov skupiny Prevody Kombinácia zubov
CS-HG62-10
bJ 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 23, 26, 30, 34T
bk 10 11, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 36T
Číslo modelu FH-M590 / FH-M595
Prevody 10
Počet otvorov na špici 36 / 32
  • Page 1 1

Shimano SL-M591 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Nižšie nájdete stručné informácie pre Deore RD-M593, Deore SL-M591, FH-M590, FH-M595, CS-HG62-10, CN-HG54, SM-SP17 a SM-BT17. Tieto pokyny popisujú montáž, nastavenie a údržbu zadnej prehadzovačky, radiacej páčky a ďalších komponentov systému zadného pohonu Shimano Deore. Návod obsahuje podrobné ilustrácie a pokyny pre správnu inštaláciu a údržbu pre optimálny výkon.