3000 V200

Lenovo 3000 V200 Používateľská príručka

  • Ahoj! Prečítal som si príručku k obsluhe a riešeniu problémov pre Lenovo 3000 V200. Mám informácie o riešení problémov, údržbe, obnove systému a ďalších funkciách. Opýtajte sa ma na čokoľvek, čo vás zaujíma!
  • Čo mám robiť, ak sa počítač nezapne?
    Ako môžem vyčistiť klávesnicu?
    Čo mám robiť, ak som zabudol heslo?
    Ako môžem obnoviť pôvodný obsah počítača?
Lenovo 3000 V200
Sprievodca
servisom a odstraňovaním
problémov
Lenovo 3000 V200
Sprievodca
servisom a odstraňovaním
problémov
Poznámka
Skôr ako začnete používať tieto informácie a produkt, prečítajte si nasledujúcu dokumentáciu:
v Príručka o bezpečnosti a zárukách sa nachádza v balení spolu s touto publikáciou.
v Informácie týkajúce sa bezdrôtového pripojenia v online systéme pomoci Access Help a Príloha D, “Poznámky”, na strane
47.
v Regulačné vyhlásenia sa nachádza v balení spolu s touto publikáciou.
Prvé vydanie (Marec 2007)
© Copyright Lenovo 2007. Všetky práva vyhradené.
Obsah
Čítajte ako prvé . . . . . . . . . . .v
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií . . . .1
Táto príručka a ďalšie publikácie . . . . . . .1
Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla Lenovo
Care . . . . . . . . . . . . . . .2
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač . . .3
Dôležité tipy . . . . . . . . . . . . .3
Dbajte na to, kde a ako pracujete . . . . . .3
S počítačom zaobchádzajte opatrne . . . . .4
Počítač prenášajte podľa pokynov . . . . .4
S pamäťovými médiami a jednotkami
zaobchádzajte podľa pokynov . . . . . .4
Pri nastavovaní hesiel buďte opatrní . . . . .4
Iné dôležité tipy . . . . . . . . . . .5
Čistenie povrchu počítača . . . . . . . .5
Čistenie klávesnice vášho počítača . . . . .6
Čistenie obrazovky vášho počítača . . . . .6
Starostlivosť o snímač odtlačkov prstov . . . .6
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 9
Často kladené otázky . . . . . . . . . .10
Diagnostika problémov . . . . . . . . .11
Odstraňovanie problémov . . . . . . . .11
Chybové správy . . . . . . . . . .11
Chyby bez správ . . . . . . . . . .15
Problém s heslom . . . . . . . . . .16
Problémy s klávesnicou . . . . . . . .16
Problémy pohotovostného režimu alebo režimu
hibernácie . . . . . . . . . . . .16
Problémy s obrazovkou . . . . . . . .18
Problémy s batériou . . . . . . . . .20
Problém jednotky pevného disku . . . . .21
Problém so spustením . . . . . . . .21
Problém autentifikácie odtlačku prsta . . . .21
Iné problémy . . . . . . . . . . .21
Kapitola 4. Možnosti obnovy . . . . . .23
Používanie programu Rescue and Recovery . . .23
Obnova pôvodného obsahu . . . . . . . .23
Obnova údajov . . . . . . . . . . .24
Kapitola 5. Rozšírenia a náhrady zariadení 25
Výmena batérie . . . . . . . . . . .25
Výmena jednotky pevného disku . . . . . .26
Výmena pamäte . . . . . . . . . . .29
Kapitola 6. Pomoc a servis . . . . . .33
Pomoc a servis . . . . . . . . . . .33
Pomoc prostredníctvom internetu . . . . . .33
Volanie Centra podpory zákazníkov . . . . .33
Pomoc kdekoľvek na svete . . . . . . . .35
Celosvetový telefónny zoznam . . . . . . .35
Príloha A. Informácie o záruke . . . . .39
Typy záručného servisu . . . . . . . . .39
Príloha B. Jednotky vymeniteľné
zákazníkom (CRU) . . . . . . . . .41
Príloha C. Funkcie a špecifikácie . . . .43
Vlastnosti . . . . . . . . . . . . .43
Špecifikácie . . . . . . . . . . . .44
Príloha D. Poznámky . . . . . . . .47
Poznámky . . . . . . . . . . . . .47
Poznámky o elektronických emisiách . . . . .48
Vyhlásenie Federálnej komunikačnej komisie
(FCC) . . . . . . . . . . . . .48
Vyhlásenie o súlade s Priemyselnými emisiami
Kanady triedy B . . . . . . . . . .49
Avis de conformité à la réglementation
d’Industrie Canada . . . . . . . . .49
Vyhlásenie o súlade s normami European Union
EMC Directive . . . . . . . . . .49
Japonské vyhlásenie VCCI pre zariadenia triedy
B . . . . . . . . . . . . . . .50
Vyhlásenia EU WEEE . . . . . . . . .50
Vyhlásenie pre užívateľov v USA . . . . . .50
Ponuka softvéru IBM Lotus . . . . . . . .50
Ochranné známky . . . . . . . . . . .52
Index . . . . . . . . . . . . . .55
© Copyright Lenovo 2007 iii
iv Lenovo 3000 V200 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Čítajte ako prvé
Keď je váš počítač zapnutý alebo sa nabíja jeho batéria,
základňa, opierka dlaní a niektoré iné časti môžu byť
horúce. Nevystavujte svoje ruky, lono alebo inú časť tela
dlhší čas v kontakte s horúcou časťou počítača. Pri
používaní klávesnice sa vyhnite dlhšiemu ponechaniu dlaní
na opierke.
Počítač produkuje počas bežnej prevádzky teplo. Jeho
intenzita závisí od intenzity systémovej aktivity a úrovne
nabitia batérie. Dlhší kontakt s telom môže aj cez odev
spôsobiť nepohodlie alebo aj popálenie pokožky. Pri
používaní klávesnice pravidelne oddychujte zdvihnutím
svojich dlaní z opierky a buďte opatrný, aby ste klávesnicu
nepoužívali nepretržite príliš dlho.
Keď je napájací adaptér pripojený do elektrickej zásuvky a
počítača, produkuje teplo. Počas používania by sa nemal
dostať do kontaktu so žiadnou časťou vášho tela. Napájací
adaptér nikdy nepoužívajte na zohrievanie svojho tela.
Dlhší kontakt môže spôsobiť aj cez odev popáleniny
pokožky.
Komunikačné káble a káble napájacieho adaptéra, myši,
klávesnice, tlačiarne alebo iného elektronického zariadenia
veďte tak, aby sa po nich nešliapalo, aby sa neprekračovali,
neboli pritlačené počítačom alebo inými objektmi a aby
neboli vystavené zaobchádzaniu, ktoré by mohlo narušiť
fungovanie počítača. Silné stlačenie kábla môže spôsobiť
jeho poškodenie alebo zničenie.
© Copyright Lenovo 2007 v
Pred presunom počítača postupujte takto: počítač vypnite,
stlačte Fn+F4 aby ste ho prepli do pohotovostného režimu
alebo stlačte Fn+F12, aby ste ho prepli do režimu
hibernácie.
Pred presunom počítača skontrolujte, či je indikátor
zapnutia vypnutý. Pomôže vám to predísť poškodeniu
jednotky pevného disku a možnej strate údajov.
Na počítač či obrazovku alebo externé zariadenia nehádžte
a neumiestňujte ťažké predmety, neudierajte, neškriabte a
netlačte naň, nemykajte ním.
Používajte kvalitný prepravný obal, ktorý poskytuje
adekvátne odpruženie a ochranu. Počítač nevkladajte do
tesného kufríka ani tašky.
Do blízkosti počítača neumiestňujte žiadne tekutiny, aby
ste predišli obliatiu a nepribližujte sa s počítačom k vode,
aby ste predišli riziku zásahu elektrickým prúdom.
vi Lenovo 3000 V200 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Kapitola 1. Vyhľadávanie informácií
Táto príručka a ďalšie publikácie
Návod na inštaláciu
vám pomôže pri vybaľovaní a začiatkoch práce s počítačom. Obsahuje niekoľko
rád pre užívateľov, ktorí používajú tento produkt po prvý raz a predstavuje
softvér vopred nainštalovaný spoločnosťou Lenovo
.
Príručka o servise a odstraňovaní problémov
poskytuje informácie týkajúce sa starostlivosti o váš počítač, informácie o
odstraňovaní základných problémov, niektoré postupy obnovy, informácie o
pomoci a servise a záručné informácie týkajúce sa vášho počítača. Informácie o
odstraňovaní problémov z tejto príručky sa týkajú iba problémov, ktoré vám
môžu zabrániť v prístupe ku komplexnému online manuálu s názvom Access
Help, ktorý je predinštalovaný na vašom počítači.
Access Help
je všeobecný online manuál poskytujúci odpovede na najčastejšie otázky
týkajúce sa vášho počítača. Pomôže vám nakonfigurovať predinštalované
funkcie a nástroje, prípadne vyriešiť možné problémy. Ak chcete otvoriť Access
Help, postupujte takto:
v Stlačte tlačidlo Lenovo Care
SM
. V Lenovo Care vyberte z Quick Links
Access on-system help.
v Kliknite na Start a vyberte All Programs, Lenovo Care. Kliknite na Access
Help.
Lenovo
Care
poskytuje jednoduchý prístup k softvérovým nástrojom a kľúčovým lokalitám
spoločnosti Lenovo, vďaka čomu nepotrebujete so sebou nosiť ďalšie príručky.
Ak chcete otvoriť Lenovo Care, stlačte tlačidlo Lenovo Care na klávesnici.
Ďalšie informácie o používaní tlačidla Lenovo Care nájdete v časti
“Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla Lenovo Care” na strane 2.
Príručka o bezpečnosti a zárukách
obsahuje všeobecné bezpečnostné inštrukcie a úplné znenie obmedzenej záruky
spoločnosti Lenovo.
Regulačné vyhlásenia
dopĺňa informácie obsiahnuté v tejto príručke. Prečítajte si ju skôr, ako začnete
používať bezdrôtové pripojenie vášho počítača k sieti. Váš počítač vyhovuje
bezpečnostným štandardom a štandardom pre rádiové frekvencie každej krajiny
alebo regiónu, v ktorom bol schválený pre bezdrôtové použitie. Od vás sa
vyžaduje nainštalovanie a používanie vášho počítača v súlade s lokálnymi
smernicami RF.
© Copyright Lenovo 2007 1
Vyhľadávanie informácií pomocou tlačidla Lenovo Care
Tlačidlo Lenovo Care vám môže pomôcť v mnohých situáciách, či váš počítač
funguje normálne alebo nie. Stlačením tlačidla Lenovo Care otvoríte Lenovo Care a
získate tak prístup k informatívnym obrázkom a jednoduchým pokynom, ako začať a
efektívne používať váš počítač.
Tlačidlo Lenovo Care môžete použiť aj na zapnutie počítača a spustenie pracovnej
plochy programu Rescue and Recovery, ktorý beží nezávisle od operačného systému
Windows
®
a je pred ním skrytý.
Vyhľadávanie informácií
2 Lenovo 3000 V200 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač
Počítač je navrhnutý na spoľahlivé fungovanie v normálnych pracovných prostrediach,
ale pri jeho obsluhe treba dodržiavať určité zásady. Ak budete dodržiavať nasledovné
dôležité tipy, využijete počítač čo najviac k vlastnej spokojnosti.
Dôležité tipy
Dbajte na to, kde a ako pracujete
v Keď je počítač v prevádzke alebo keď sa nabíja batéria, nenechávajte jeho spodnú
časť, ani žiadnu inú časť, ktorá sa počas prevádzky zohrieva, v dlhšom kontakte s
vaším telom. Počas normálnej prevádzky produkuje počítač teplo. Toto teplo závisí
od aktivity systému a úrovne nabíjania batérie. Dlhší kontakt s telom, hoci aj cez
oblečenie, môže spôsobiť nepohodlie, prípadne popálenie pokožky.
v Keď je napájací adaptér pripojený do elektrickej zásuvky a počítača, produkuje teplo.
Počas používania by sa nemal dostať do kontaktu so žiadnou časťou vášho tela.
Napájací adaptér nikdy nepoužívajte na zohrievanie svojho tela. Dlhší kontakt môže
spôsobiť aj cez odev popáleniny pokožky.
v Komunikačné káble a káble napájacieho adaptéra, myši, klávesnice, tlačiarne alebo
iného elektronického zariadenia veďte tak, aby sa po nich nešliapalo, aby sa
neprekračovali, neboli pritlačené počítačom alebo inými objektmi a aby neboli
vystavené zaobchádzaniu, ktoré by mohlo narušiť fungovanie počítača. Silné stlačenie
kábla môže spôsobiť jeho poškodenie alebo zničenie.
v Neumiestňujte do blízkosti počítača žiadne tekutiny, aby ste predišli obliatiu a
nepoužívajte počítač vo vlhkom prostredí, aby ste predišli riziku úrazu elektrickým
prúdom.
v Obalové materiály uložte bezpečne mimo dosah detí, aby ste predišli riziku zadusenia
spôsobeného plastovými obalmi.
v Do blízkosti počítača nedávajte magnety, zapnuté mobilné telefóny, elektrické
zariadenia a reproduktory (do vzdialenosti menšej ako 13 cm).
v Počítač nevystavujte extrémnym teplotám (pod 5°C/41°F alebo nad 35°C/95°F).
v Niektoré zariadenia, ako napríklad stolné ventilátory a čističky vzduchu môžu
produkovať záporné ióny. Ak je počítač v blízkosti takýchto zariadení a dlhší čas je
vystavený vzduchu so zápornými iónmi, môže sa nabiť elektrostatickou elektrinou.
Vybiť ho môžete tak, že sa rukami dotknete klávesnice alebo iných častí počítača.
Vybitie je možné aj cez konektory na I/O zariadeniach pripojených k počítaču. Aj keď
tento druh vybitia (ESD) je opačný oproti vybitiu z vášho tela alebo odevu smerom na
počítač, predstavuje také isté riziko poškodenia počítača.
Váš počítač je navrhnutý a vyrobený tak, aby minimalizoval riziko poškodenia
elektrostatickou elektrinou. Avšak napriek tomu môže elektrostatické nabitie,
© Copyright Lenovo 2007 3
presahujúce určitý limit, zvýšiť riziko spôsobené ESD. Z toho dôvodu by ste mali pri
používaní počítača v blízkosti zariadení produkujúcich záporné ióny dodržiavať
nasledujúce pokyny:
Vyhnite sa priamemu vystaveniu počítača vzduchu zo zariadení produkujúcich
záporné ióny.
Počítač a jeho periférne zariadenia umiestnite od takýchto zariadení čo najďalej.
Ak je to možné, počítač uzemnite, aby ste zabezpečili bezpečné elektrostatické
vybitie.
Poznámka:
Nie všetky takéto zariadenia spôsobujú vážne elektrostatické nabitie.
S počítačom zaobchádzajte opatrne
v Neumiestňujte žiadne objekty (ani papier) medzi obrazovku a klávesnicu alebo pod
klávesnicu.
v Na počítač či displej alebo externé zariadenia nehádžte a neumiestňujte ťažké
predmety, neudierajte, neškriabte a netlačte naň, netraste ním.
v Displej je navrhnutý na otváranie a používanie pri uhle trochu väčšom ako 90
stupňov. Displej neotvárajte o viac ako 135 stupňov, pretože by mohlo dôjsť k
poškodeniu počítača.
Počítač prenášajte podľa pokynov
v Pred premiestnením počítača odstráňte všetky médiá, vypnite pripojené zariadenia a
odpojte všetky káble.
v Pred presunom počítača skontrolujte, či je v pohotovostnom režime, režime
hibernácie alebo vypnutý. Predídete tým poškodeniu jednotky pevného disku a strate
údajov.
v Pri dvíhaní otvoreného počítača ho držte za spodok. Počítač nedvíhajte a nedržte za
displej.
v Používajte kvalitný prepravný obal, ktorý poskytuje adekvátne odpruženie a ochranu.
Počítač nevkladajte do tesného kufríka ani tašky.
S pamäťovými médiami a jednotkami zaobchádzajte podľa pokynov
v Ak sa váš počítač dodáva s optickou jednotkou, nedotýkajte sa povrchu disku ani
šošovky na podnose.
v Skôr ako podnos disku zatvoríte, musíte disk CD alebo DVD pevne nasunúť na
centrálny otočný bod optickej jednotky.
v Pri inštalácii pevného disku postupujte podľa pokynov dodaných spolu s hardvérom a
silu používajte iba v prípadoch, keď je to naozaj potrebné.
Pri nastavovaní hesiel buďte opatrní
v Zapamätajte si svoje heslá. Ak ste zabudli heslo supervízora alebo heslo pevného
disku, poskytovateľ autorizovaného servisu spoločnosti Lenovo ho nedokáže resetovať
a vy budete asi musieť vymeniť systémovú dosku alebo pevný disk.
Starostlivosť o váš počítač
4 Lenovo 3000 V200 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Iné dôležité tipy
v Modem vášho počítača môže použiť len analógovú telefónnu sieť alebo verejnú
telefónnu sieť (PSTN). Modem nepripájajte k PBX (private branch exchange) ani k
inej digitálnej telefónnej linke, pretože by to mohlo poškodiť modem. Analógové
telefónne linky sa zvyčajne používajú v domoch, zatiaľ čo digitálne telefónne linky sa
skôr používajú v hoteloch alebo kancelárskych budovách. Ak si nie ste istý, akú
telefónnu linku používate, kontaktujte svoju telefónnu spoločnosť.
v Počítač môže obsahovať ethernetový konektor a konektor pre modem. Ak obsahuje
oba, komunikačný kábel zapojte do správneho konektora, aby ste konektor
nepoškodili.
v Zaregistrujte si svoje produkty Lenovo u spoločnosti Lenovo (pozrite si webovú
stránku: http://www.lenovo.com/register). Môže to napomôcť vráteniu počítača v
prípade jeho straty alebo krádeže. Registráciou vášho počítača umožníte spoločnosti
Lenovo, aby vás v budúcnosti upozorňovala na nové technické možnosti a
aktualizácie.
v Váš počítač môže rozoberať a opravovať len technik autorizovaný na opravu
produktov Lenovo.
v Aby zostal displej otvorený alebo zatvorený, neupravujte ani nenalepujte žiadne
blokovacie úchytky.
v Kým je zapojený napájací adaptér, počítač neobracajte. Mohol by sa poškodiť
konektor pre adaptér.
v Pri výmene zariadenia vypnite počítač alebo si zistite, či toto zariadenie podporuje
výmenu počas prevádzky..
v Pred nainštalovaním ktoréhokoľvek z nasledujúcich zariadení sa dotknite kovovej
platne alebo uzemneného kovového predmetu. Týmto spôsobom sa zredukuje všetka
statická energia vo vašom tele. Statická energia by mohla toto zariadenie poškodiť.
ExpressCard
Smart Card
Pamäťová karta, ako napríklad karta SD Card, Memory Stick, MultiMediaCard,
xD-Picture Card alebo Memory Stick Pro.
Pamäťový modul
Karta PCI Express Mini Card
v
Pri prenose údajov z média Flash Media Card, ako je napríklad karta SD Card,
neprepínajte pred dokončením prenosu počítač do pohotovostného režimu alebo
režimu hibernácie. Mohlo by to spôsobiť poškodenie údajov.
Čistenie povrchu počítača
Príležitostne vyčistite svoj počítač podľa týchto pokynov:
1. Pripravte si zmes jemného kuchynského čistiaceho prostriedku (taký, ktorý
neobsahuje abrazívny prášok alebo silné chemikálie, ako napríklad kyseliny alebo
zásady). Zmiešajte ho s vodou v pomere 5 dielov vody na 1 diel čistiaceho
prostriedku.
Starostlivosť o váš počítač
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač 5
2. Namočte do roztoku špongiu.
3. Vyžmýkajte prebytočnú tekutinu zo špongie.
4. Krúživým pohybom špongie poutierajte povrch a dbajte na to, aby prebytočná
tekutina nekvapkala.
5. Vyutierajte povrch a odstráňte čistiaci prostriedok.
6. Prepláchnite špongiu v čistej tečúcej vode.
7. Poutierajte povrch čistou špongiou.
8. Poutierajte povrch znova suchou, mäkkou látkou bez chĺpkov.
9. Počkajte, kým povrch úplne nevyschne a odstráňte z neho všetky vlákna.
Čistenie klávesnice vášho počítača
1. Namočte čistý, mäkký kúsok látky do izopropylalkoholu.
2. Utrite látkou povrch každého klávesu. Utierajte klávesy postupne; ak utierate
niekoľko klávesov naraz, látka sa môže zachytiť o susedný kláves a môže ho
poškodiť. Dávajte pozor, aby sa medzi klávesy nedostala žiadna tekutina.
3. Nechajte klávesnicu vyschnúť.
4. Keď chcete odstrániť všetky omrvinky a prach spod kláves, môžete použiť balónik so
štetkou na čistenie fotoaparátov alebo studený vzduch zo sušiča vlasov.
Poznámka: Čistiaci prostriedok nikdy nesprejujte priamo na displej ani klávesnicu.
Čistenie obrazovky vášho počítača
1. Jemne poutierajte obrazovku suchou mäkkou látkou bez chĺpkov. Ak na obrazovke
objavíte škrabanec, môže to byť iba nečistota odtlačená z klávesnice, ktorá sa na
obrazovku dostala zatlačením na obrazovku zatvoreného počítača zvonka.
2. Utrite ju alebo oprášte pomocou jemnej, suchej látky.
3. Ak škvrna zostáva, navlhčite mäkkú látku bez chĺpkov do vody alebo zmesi
izopropylalkoholu a vody neobsahujúcej nečistoty v pomere 50:50.
4. Vyžmýkajte čo najviac vody.
5. Znova obrazovku poutierajte; dbajte na to, aby tekutina nenakvapkala na počítač.
6. Pred zatvorením displeja ho dosucha utrite.
Starostlivosť o snímač odtlačkov prstov
Nasledujúce činnosti by mohli zničiť snímač odtlačkov prstov (na niektorých modeloch)
alebo zapríčiniť jeho nesprávne fungovanie:
v Poškriabanie povrchu snímača tvrdým, ostrým predmetom.
v Poškriabanie povrchu snímača nechtom alebo niečím tvrdým.
v Používanie alebo dotyk snímača špinavým prstom.
Ak
zistíte niektorý z nasledujúcich stavov, jemne očistite povrch snímača suchou,
mäkkou, bezprašnou látkou:
v Povrch snímača je špinavý alebo na ňom škvrny.
Starostlivosť o váš počítač
6 Lenovo 3000 V200 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
v Povrch snímača je vlhký.
v Snímač často zlyháva pri registrovaní alebo autentifikovaní odtlačkov prstov.
Starostlivosť o váš počítač
Kapitola 2. Starostlivosť o váš počítač 7
Starostlivosť o váš počítač
8 Lenovo 3000 V200 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom
Často kladené otázky . . . . . . . . . .10
Diagnostika problémov . . . . . . . . .11
Odstraňovanie problémov . . . . . . . .11
Chybové správy . . . . . . . . . .11
Chyby bez správ . . . . . . . . . .15
Problém s heslom . . . . . . . . . .16
Problémy s klávesnicou . . . . . . . .16
Problémy pohotovostného režimu alebo režimu
hibernácie . . . . . . . . . . . .16
Problémy s obrazovkou . . . . . . . .18
Problémy s batériou . . . . . . . . .20
Problém jednotky pevného disku . . . . .21
Problém so spustením . . . . . . . .21
Problém autentifikácie odtlačku prsta . . . .21
Iné problémy . . . . . . . . . . .21
Poznámka: Pozrite si systém pomoci Access Help, či váš systém beží a Access Help je dostupný. V tejto kapitole
nájdete informácie, ktoré použijete, ak je Access Help nedostupný.
© Copyright Lenovo 2007 9
Často kladené otázky
V tejto časti uvedené často kladené otázky aj s odkazmi, kde nájdete podrobné
odpovede. Podrobnosti o jednotlivých publikáciách, ktoré súčasťou dodávky vášho
počítača, nájdete v časti “Táto príručka a ďalšie publikácie” na strane 1.
Aké bezpečnostné opatrenia by som mal dodržať pri práci s počítačom?
Podrobné informácie o bezpečnosti nájdete v publikácii Príručka o bezpečnosti
a zárukách.
Ako sa vyhnem problémom s mojim počítačom?
Pozrite si kapitolu “Čítajte ako prvé” na strane v a Kapitola 2, “Starostlivosť o
váš počítač”, na strane 3 v tejto príručke. Ďalšie tipy môžete nájsť v časti
"Preventing problems" online systému pomoci Access Help.
Aké hlavné hardvérové komponenty môjho nového počítača?
Pozrite si časť “Lenovo 3000 tour” online systému pomoci Access Help.
Kde nájdem podrobné technické údaje týkajúce sa môjho počítača?
Pozrite si http://www.lenovo.com/support.
Potrebujem aktualizovať zariadenie alebo potrebujem nahradiť niektorý z
nasledujúcich komponentov: pevný disk, pamäť alebo klávesnicu.
V časti Príloha B, “Jednotky vymeniteľné zákazníkom (CRU)”, na strane 41
tejto príručky nájdete zoznam dielcov CRU a umiestnenie inštrukcií na
odstraňovanie alebo výmenu týchto komponentov.
Môj počítač nefunguje správne.
Pozrite si časť “Problem solving online systému pomoci Access Help. Táto
príručka opisuje iba problémy, ktoré vám môžu znemožniť prístup k online
systému pomoci.
Kde nájdete disky obnovy?
Váš počítač sa nedodáva s diskom obnovy ani s diskom systému Windows.
Vysvetlenie alternatívnych metód obnovy ponúkaných spoločnosťou Lenovo
nájdete v tejto príručke v časti “Obnova pôvodného obsahu” na strane 23.
Ako sa môžem spojiť s Centrom podpory zákazníkov?
Pozrite si kapitolu Kapitola 6, “Pomoc a servis”, na strane 33 v tejto príručke.
Telefónne čísla najbližšieho Centra zákazníckej podpory nájdete v zozname
“Celosvetový telefónny zoznam” na strane 35.
Riešenie problémov s počítačom
10 Lenovo 3000 V200 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
Kde nájdem informácie o záruke?
Podrobné záručné informácie nájdete v publikácii Príručka o bezpečnosti a
zárukách. Záruku použiteľnú pre váš počítač vrátane záručnej lehoty a typu
záručného servisu nájdete v časti Príloha A, “Informácie o záruke”, na strane
39.
Diagnostika problémov
Ak máte problém s počítačom, môžete ho otestovať pomocou PC-Doctor
®
for Windows.
Ak chcete spustiť PC-Doctor for Windows, postupujte nasledovne:
1. Kliknite na tlačidlo Start.
2. Ukazovateľ presuňte na All Programs a následne na PC-Doctor for Windows.
3. Kliknite na PC-Doctor.
Viac informácií o programe PC-Doctor for Windows nájdete v pomoci tohto programu.
Upozornenie
Spúšťanie testov môže trvať niekoľko minút alebo aj dlhšie. Vyhraďte si čas na
vykonanie celého testu; neprerušujte test počas behu.
Pri príprave na oslovenie Centra podpory zákazníkov si vytlačte testovací protokol, aby
ste mohli pracovníkom podpory rýchlo poskytnúť informácie.
Odstraňovanie problémov
Ak tu svoj problém nenájdete, pozrite si Access Help. Nasledujúca časť opisuje len
problémy, ktoré môžu znemožniť spustenie tohto centra pomoci.
Chybové správy
Nasledujúci zoznam obsahuje správy, ktoré môže zobraziť BIOS. Väčšina týchto správ
sa objaví počas POST. Niektoré zobrazujú informácie o hardvéri, napríklad veľkosť
nainštalovanej pamäte. Iné môžu informovať o probléme zariadenia, napríklad o
probléme jeho konfigurácie. Za týmto zoznamom nasledujú vysvetlenia správ a postupy
na odstránenie oznámených problémov. Ak váš systém zobrazí niektorú zo správ
označených hviezdičkou (*), zapíšte si ju a kontaktujte marketingového zástupcu. Ak
systém po vykonaní zmien v ponukách programu BIOS Setup Utility zlyhá, resetujte ho,
otvorte program BIOS Setup Utility a vráťte sa k predvoleným nastaveniam alebo chybu
opravte.
Riešenie problémov s počítačom
Kapitola 3. Riešenie problémov s počítačom 11
Kód Správa Opis
0200 Zlyhanie pevného disku Pevný disk nefunguje alebo nie je správne
nakonfigurovaný. Skontrolujte, či je pevný disk správne
pripojený. Spustite BIOS Setup Utility. Skontrolujte, či
je správne identifikovaný typ pevného disku.
0210 Zaseknutý kláves Zaseknutý kláves na klávesnici.
0211 Chyba klávesnice Klávesnica nefunguje.
0212* Zlyhanie radiča
klávesnice
Zlyhanie testu radiča klávesnice. Možno bude potrebná
výmena radiča klávesnice.
0213 Klávesnica je uzamknutá
- Odblokujte prepínač
uzamknutia
Ak chcete pokračovať, odblokujte systém.
0220 Typ monitora nie je v
súlade s CMOS - spustite
SETUP
Typ monitora nie je správne identifikovaný v programe
BIOS Setup Utility.
0230* Tieňová RAM zlyhala na
ofsete: nnnn
Tieňová RAM zlyhala na ofsete nnnn z 64k bloku, na
ktorom bola zistená chyba.
0231* Systémová RAM zlyhala
na ofsete: nnnn
Systémová RAM zlyhala na ofsete nnnn 64k bloku, na
ktorom bola zistená chyba.
0232* Rozšírená RAM zlyhala
na ofsete: nnnn
Rozšírená RAM nefunguje alebo nie je na ofsete
správne nakonfigurovaná.
0250 Batéria systému je vybitá
- Vymeňte ju a spustite
SETUP
Indikátor batérie hodín CMOS informuje o tom, že
batéria je vybitá. Vymeňte batériu a spustite program
BIOS Setup Utility na rekonfiguráciu systému.
0251 Nesprávny kontrolný
súčet CMOS systému -
Použije sa predvolená
konfigurácia
CMOS systému bola poškodená alebo nesprávne
zmenená. Túto zmenu pravdepodobne vykonal
aplikačný program, ktorý zmenil údaje uložené v
CMOS. BIOS nainštaloval predvolené hodnoty
programu Setup. Ak si tieto hodnoty neželáte, otvorte
program BIOS Setup Utility a zadajte svoje vlastné
hodnoty. Ak chyba pretrváva skontrolujte batériu
systému alebo kontaktujte predajcu.
0260* Chyba časovača systému Test časovača zlyhal. Je potrebná oprava systémovej
dosky.
0270* Chyba hodín reálneho
času
Zlyhanie hodín reálneho času pri hardvérovom teste
programu BIOS. Možno bude potrebná oprava dosky.
0271 Skontrolujte nastavenia
dátumu a času
BIOS zistil dátum alebo čas mimo povolený rozsah a
resetoval hodiny reálneho času. Možno bude nutné zadať
platný dátum (1991-2099).
Riešenie problémov s počítačom
12 Lenovo 3000 V200 Sprievodca servisom a odstraňovaním problémov
/