Montáž predného ozubeného kolesa
■ Dodržiavajte postup na obrázku.
1, 2 Na montáž pravého adaptéra (závit v proti smeru hodinových ručičiek) stredovej osky, vnútorného
krytu a ľavého adaptéra (závit v smere hodinových ručičiek) stredovej osky použite špeciálny nástroj
TL-FC32/33/36.
Uťahovací moment: 35 - 50 N•m
Poznámka: V závislosti na šírke vložky spodnej konzoly možno bude potrebné použiť rozpierky.
Podrobnosti nájdete v časti "Spôsob inštalácie rozpery".
3 Vložte pravú kľukovú jednotku.
4 Položte časť A ľavej kľuky do osi pravej kľukovej jednotky tam, kde je široká drážka.
5 Pomocou nástroja TL-FC16/18 utiahnite uzáver.
Uťahovací moment: 0,7 - 1,5 N•m
6 Zatlačte na zastavovaciu plôšku a skontrolujte, či kolík plôšky zapadol na svoje miesto a potom
dotiahnite skrutku ľavého ramena kľuky. (5 mm Allenov kľúč)
Poznámka: Každá skrutka by mala byť rovnomerne a rovnako utiahnutá na moment 12 - 14 N•m.
Technicko servisné pokyny
SI-1MX0A-001
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Technické údaje
VÝSTRAHA
■ Spôsob inštalácie rozpery
1 Skontrolujte, či šírka vložky stredovej osky je 68 alebo 73 mm.
2 Ďalej namontujte adaptér podľa nižšie zobrazených obrázkov.
5
6
2
4
1
3
TL-FC16
TL-FC32
Zastavovacia
plôška
Kolík
plôšky
Vytlačiť
Poznámka:
Nastavte zastavovaciu plôšku smerom
doprava tak, ako je to znázornené
na obrázku.
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
FC-T551
SI-1MX0A-001-02
Časť so širokou
drážkou
(A)
Vložka stredovej osky
Vnútorný kryt
Pred montážou ľavého a pravého
adaptéra ich namažte.
Skrutka
Adaptér Adaptér
Predná prehadzovačka
Predné ozubené koleso
1 , 2 Uťahovací moment:
35 - 50 N•m
3 Uťahovací moment: 5 - 7 N•m
"Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite pravidelne
pomocou správneho prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy nepoužívajte rozpúšťadlá na
báze zásad alebo kyselín, ako sú odstraňovače hrdze. V prípade použitia rozpúšťadla
môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie."
• Kvôli dosiahnutiu dobrého výkonu pri radení prevodov majú použiteľné reťaze prednú a zadnú
stranu, pričom strany sú označené tak, že po nainštalovaní budú reťaze smerovať správnym
smerom. Správny navrhovaný výkon bude dosiahnutý ak je inštalácia reťazí vykonaná tak, že
smerujú správnym smerom. V prípade nainštalovania opačným smerom môže dôjsť k vypadnutiu
reťazí z bicykla s dôsledkom vážneho poranenia.
• Je lepšie utiahnuť dve upevňovacie matice ľavého ramena kľuky striedavo a postupne, ako naraz dotiahnuť každú
skrutku. Na kontrolu konečného uťahovacieho momentu použite momentový kľúč; uťahovacie momenty by mali byť
v rozpätí 12 - 14 N•m. Neskôr, po ubehnutí asi 100 km opätovne pomocou momentového kľúča skontrolujte
uťahovacie momenty. Taktiež je dôležité pravidelne kontrolovať uťahovacie momenty. Ak sú uťahovacie momenty
príliš slabé alebo ak upevňovacie matice nie sú dotiahnuté striedavo v stupňoch, ľavé rameno kľuky môže
odpadnúť a bicykel sa môže prevrátiť.
• Pred jazdou by ste mali starostlivo skontrolovať kľukovú zostavu, aby ste sa uistili, že nie je prasknutá a ak nájdete
akékoľvek známky prasklín alebo iných nezvyčajných podmienok, NEPOUŽÍVAJTE bicykel.
• Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli z bicykla spadnúť.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé alebo je reťaz
poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak to neurobíte, reťaz môže spôsobiť vážne poranenie.
• Ak nie je vnútorný kryt nainštalovaný správne, môže dôjsť k zhrdzaveniu osi, čoho dôsledkom môže byť prevrátenie
bicykla s následkom vážneho úrazu.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo
poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame
používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne
vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne
zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli
v budúcnosti použiť.
VÝSTRAHA
Rozpera
ABC
Typ krúžku-
Typ konzoly-
68 mm
68 mm
Opora puzdra
reťaze
73 mm
68 mm
73 mm
73 mm
68 mm
Konzola typu
BB
2,5 mm
1,8 mm
0,7 mm
73 mm
A
A
ACC
C
B
A
A
AA
A
Type opory puzdra reťaze
• Pokiaľ je reťaz na najmenšom a strednom ozubenom koliesku, existuje nebezpečenstvo poranenia hrotmi zubov
najväčšieho ozubeného kolieska.
Poznámka
• Uistite sa, že kombinácia ozubených koliesok sa zhoduje s konfiguráciou zubov predného ozubenia v Tabuľke
technických údajov výrobku. Ak sú použité iné kombinácie, vzdialenosť medzi ozubenými kolieskami bude
nesprávna, reťaz môže skĺznuť a zachytiť sa medzi nimi.
• Keď je reťaz v takej polohe, aká je zobrazená na obrázku, reťaz sa
môže dotýkať predných ozubených koliesok alebo prednej
prehadzovačky a vytvárať hluk. Ak hluk predstavuje problém,
preraďte reťaz na najbližšie väčšie zadné ozubené koleso alebo o
jedno ďalej, ak je reťaz v polohe podľa obrázka 1. Preraďte reťaz na
najbližšie menšie ozubené koleso alebo o jedno ďalej, ak je reťaz v
polohe podľa obrázka 2.
• Pokiaľ ide o rámy s odpružením, uhol podpory reťaze sa bude líšiť v
závislosti na tom, či s bicyklom jazdíte alebo nie. Pokiaľ s bicyklom
nejazdíte a reťaz sa nachádza na najväčšom/väčšom ozubenom koliesku a na najmenšom ozubenom kolese,
vonkajšia vodiaca lišta reťaze prednej prehadzovačky sa môže reťaze dotýkať.
• Ak vložka stredovej osky nie je rovnobežná, výkon pri preraďovaní prevodov poklesne.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo nepresnosť. Taktiež sa uistite, že v pravidelných
intervaloch doťahujete ramená kľuky a pedále.
• Ak z osi stredovej osky a zo spojky ľavého ramena kľuky vychádza zvuk vŕzgania, na spojku naneste mazivo
a následne utiahnite na uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
• Na čistenie kľukového ramena a spodnej konzoly používajte neutrálny čistiaci prostriedok. Používanie alkalických
alebo kyslých čistiacich prostriedkov môže mať za následok zmenu zafarbenia.
• Ak v ložisku cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť stredovú osku.
• Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny, skontrolujte túto skutočnosť ešte raz.
• Neumývajte stredovú osku vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.
• Počas inštalácie ľavého a pravého adaptéra nainštalujte aj vnútorný kryt; v opačnom prípad sa zníži odolnosť voči
prenikaniu vody.
• Pred montážou ľavého a pravého adaptéra ich namažte.
• Ak reťaz počas používania skĺzava z ozubených koliesok, vymeňte ozubené kolieska a reťaz.
• Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať.
Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na
predĺženie životnosti ozubených koliesok a reťaze.
• Počas jazdy môže dôjsť k zašpineniu častí vášho devu reťazou.
• Počas inštalácie pedálov naneste malé množstvo maziva na závity, aby ste predišli viaznutiu pedálov. Pomocou
momentového kľúča pedále dôkladne utiahnite. Uťahovací moment: 35 - 55 N•m. Pravé kľukové rameno má
pravotočivý závit a ľavé kľukové rameno má ľavotočivý závit.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na
profesionálneho predajcu bicyklov.
Určite si prečítajte servisné pokyny Systému predného náhonu v spojení s týmito servisnými
pokynmi.
Predné
ozubené
kolieska
Obr. 1 Obr. 2
Zadné
ozubené
kolesá
Číslo modelu FC-T551
Kombinácia zubov ozubeného kolesa 48-36-26T, 44-32-24T
Priemer skrutky 104 mm / 64 mm
Vedenie reťaze 50 mm
Šírka vložky stredovej osky 68, 73 mm
Rozmery závitu BC1,37 (68, 73 mm)
Adaptéry stredovej osky SM-BB51
Použiteľná reťaz CN-HG94 / CN-HG74
Pre typ konzoly
Namontujte tak, ako je to
zobrazené na obrázku.