<FC-R603>
• Keď je reťaz v takej polohe, aká je
zobrazená na obrázku, reťaz sa môže
dotýkať predných ozubených koliesok
alebo prednej prehadzovačky
a vytvárať hluk. Ak je problémom hluk,
preraďte reťaz na ďalšie väčšie zadné
ozubené koleso alebo ešte o jedno
ďalej.
• Ak vložka stredovej osky nie je rovnobežná, výkon pri preraďovaní
prevodov poklesne.
• Ak z osi stredovej osky a zo spojky ľavého ramena kľuky vychádza
zvuk vŕzgania, na spojku naneste mazivo a následne utiahnite na
uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
• Upevňovaciu skutku kľukového ramena je potrebné pravidelne
uťahovať.
• V čase expedície zo závodu je kryt kľukového ramena
nainštalovaný na kľukovom ramene a preto na overenie
dostatočného utiahnutia pri prvej montáži použite TL-FC35.
SI-1MV0A-001-02
(Slovak)
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VÝSTRAHA
Poznámka
• Uistite sa, že kombinácia ozubených koliesok sa zhoduje
s konfiguráciou zubov predného ozubenia v Tabuľke technických
údajov výrobku. Ak sú použité iné kombinácie, vzdialenosť medzi
ozubenými kolieskami bude nesprávna, reťaz môže skĺznuť
a zachytiť sa medzi nimi.
• Používajte CN-7801 / CN-6600 / CN-5600 v spojení s týmito
tandemovými kľukovými ramenami.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo
nepresnosť. Taktiež sa uistite, že v pravidelných intervaloch
doťahujete ramená kľuky a pedále.
• Na čistenie kľukového ramena a spodnej konzoly používajte
neutrálny čistiaci prostriedok. Používanie alkalických alebo kyslých
čistiacich prostriedkov môže mať za následok zmenu zafarbenia.
• Ak v ložisku cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť
stredovú osku.
• Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny,
skontrolujte túto skutočnosť ešte raz.
• Neumývajte stredovú osku vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.
• Počas inštalácie ľavého a pravého adaptéra nainštalujte aj vnútorný
kryt; v opačnom prípad sa zníži odolnosť voči prenikaniu vody.
• Pred montážou ľavého a pravého adaptéra ich namažte.
• Na zaistenie najlepšieho výkonu určite použite iba určený typ
reťaze. Široký typ reťaze nemožno použiť.
• Ak reťaz počas používania skĺzava z ozubených koliesok, vymeňte
ozubené kolieska a reťaz.
• Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym
čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho,
čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie
môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených
koliesok a reťaze.
• Počas jazdy môže dôjsť k zašpineniu častí vášho devu reťazou.
• Počas inštalácie pedálov naneste malé množstvo maziva na závity,
aby ste predišli viaznutiu pedálov. Pomocou momentového kľúča
pedále dôkladne utiahnite. Uťahovací moment: 35 - 55 N•m. Pravé
kľukové rameno má pravotočivý závit a ľavé kľukové rameno má
ľavotočivý závit.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému
opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom
používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia,
údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu
bicyklov.
Predné
ozubené
kolieska
Zadné
ozubené
kolesá
FC-R603
(Zozadu)
FC-R601
(Spredu)
Vľavo Vľavo
Vpravo
Vpravo
<FC-R603>
• Pokiaľ je reťaz na najmenšom a strednom ozubenom koliesku,
existuje nebezpečenstvo poranenia hrotmi zubov najväčšieho
ozubeného kolieska.
VÝSTRAHA
"Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania
a jazdy. Reťaz čistite pravidelne pomocou správneho
prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy nepoužívajte
rozpúšťadlá na báze zásad alebo kyselín, ako sú
odstraňovače hrdze. V prípade použitia rozpúšťadla
môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie."
• Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti
oblečenia, inak by ste mohli z bicykla spadnúť.
• Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená.
Ak je napnutie príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste
vymeniť reťaz. Ak to neurobíte, môže dôjsť k roztrhnutiu reťaze,
dôsledkom čoho môže byť váš pád z bicykla.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či ramená kľuky nie sú prasknuté.
Ak sú tam praskliny, rameno kľuky sa môže zlomiť a môžete spadnúť
z bicykla.
• Ak nie je vnútorný kryt nainštalovaný správne, môže dôjsť k zhrdzaveniu
osi, čoho dôsledkom môže byť prevrátenie bicykla s následkom vážneho
úrazu.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte
servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti
môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne
poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely
značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte
servisné pokyny. Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže
spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za
následok vážne zranenie.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na
bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
<FC-R601>
• Je lepšie utiahnuť dve upevňovacie matice pravého kľukového
ramena striedavo v stupňoch, ako naraz dotiahnuť každú skrutku. Na
kontrolu konečného uťahovacieho momentu použite momentový kľúč;
uťahovacie momenty by mali byť v rozpätí 12 - 14 N•m. Neskôr, po
ubehnutí asi 100 km (60 míľ) opätovne pomocou momentového kľúča
skontrolujte uťahovacie momenty. Taktiež je dôležité pravidelne
kontrolovať uťahovacie momenty. Ak sú uťahovacie momenty príliš
malé alebo ak upevňovacie matice nie sú dotiahnuté postupne a
striedavo, pravé kľukové rameno môže odpadnúť a bicykel sa môže
prevrátiť, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie.
<FC-R601>
• Priložené adaptéry stredovej osky by sa mali vždy používať spolu
s týmito tandemovými kľukovými ramenami. Ak sa použijú iné
adaptéry stredovej osky, môže dôjsť k poškodeniu plastových častí
adaptérov stredovej osky.
• Ak z osi stredovej osky a zo spojky pravého kľukového ramena
vychádza zvuk vŕzgania, na spojku naneste mazivo a následne
utiahnite na uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.