SK
- 59 -
5.5 Ukončenie nabíjania akumulátora
•
Vytiahnite elektrickú zástrčku zo zásuvky.
•
Odpojte najskôr čierny nabíjací kábel z karo-
série.
•
Potom odpojte červený nabíjací kábel z plu-
sového pólu akumulátora.
•
Pozor! Pri pozitívnom ukostrení odpojte najprv
červený nabíjací kábel z karosérie, potom
čierny nabíjací kábel z akumulátora.
•
Znovu naskrutkujte alebo založte zátky aku-
mulátora (ak sú prítomné na akumulátore).
Upozornenie! Ak je sieťová zástrčka vytiahnutá,
nabíjacie káble však naďalej zostanú v akumulá-
tore, odoberá nabíjačka z akumulátora malý prúd.
Preto odporúčame, aby ste nabíjačku, keď ju
nepoužívate, z akumulátora úplne odpojili.
5.6 Funkcia pomocného štartovania
Pozor! Počas odpočítania, resp. procesu
štartovania (indikácia „StA“) nestláčajte žiadne
tlačidlo. Ak by v dôsledku neúmyselného
stlačenia niektorého tlačidla došlo k chybovej
funkcii, vytiahnite zástrčku zo siete.
Aby mohla fungovať funkcia pomocného
štartovania, musí napätie akumulátora na LED
indikácii vykazovať minimálne 11,5 V (čím je
prevádzkové napätie vyššie, tým lepšie). Nap-
riek tomu sa môže stať, že funkcia pomocného
štartovania nebude fungovať (napr. akumulátor
poškodený, chyba štartéra). V takomto prípade
postupujte podľa nasledovného popisu.
1. Akumulátor nabíjajte, ako je uvedené vyššie,
minimálne 15 minút s vysokým nabíjacím prú-
dom.
2. Stlačte tlačidlo „ENGINE START“ (obr. 1/po.
6) na 5 sekúnd. Aktivuje sa funkcia pomocné-
ho štartovania.
Nabíjačka skontroluje prítomné napätie aku-
mulátora.
2.1 Ak je napätie akumulátora pod 11,5 V, funkciu
pomocného štartovania nemožno použiť a
na LED displeji sa zobrazí hlásenie „ERR“.
Nabíjačku odpojte od sieťového zdroja a od
akumulátora. Nabíjačku znovu pripojte, ako
je uvedené vyššie, na akumulátor a na sieť.
Akumulátor nabíjajte znovu minimálne 15
minút s vysokým nabíjacím prúdom. Potom
zopakujte proces pomocného štartovania
od bodu 2, pokiaľ LED displej zobrazuje mi-
nimálne 11,5 V.
2.2 Ak je napätie akumulátora 11,5 V alebo
vyššie, pomocné štartovanie možno použiť.
Na LED displeji sa zobrazí hlásenie „StA“ a
svieti LED kontrolka „I“. Teraz máte 1 minútu
na pokus o naštartovanie. Počas tejto minúty
poskytne zariadenie na 5 sekúnd pomocný
štartovací prúd (v závislosti od napätia aku-
mulátora 25 A – 100 A). Po 5 sekundách sa
zariadenie na ochladenie prepne do poko-
jového stavu (bez nabíjacieho prúdu) a LED
indikátor (obr. 1/pol. 2) zobrazí 180 sekúnd
trvajúce odpočítanie. Po uplynutí odpočítania
vykoná nabíjačka analýzu akumulátora.
a) Pri úspešnom naštartovaní s pomocným
štartovacím zdrojom vytiahnite sieťovú
zástrčku a odpojte čierny a potom červený
nabíjací kábel (pozri odsek 5.5).
b) Ak pokus o naštartovanie s pomocným
štartovacím zdrojom nebol úspešný, pokúste
sa akumulátor znovu nabíjať minimálne 15
minút s vysokým nabíjacím prúdom. Ak LED
displej zobrazuje minimálne 11,5 V, zopakujte
potom štartovanie s pomocným štartovacím
zdrojom od bodu 2.
3. Štartovanie s pomocným štartovacím zdrojom
môžete zopakovať dvakrát. Ak by ani 3. pokus
o naštartovanie nebol úspešný, nepokúšajte
sa znovu štartovať. Funkcia pomocného
štartovania nie je dostačujúca, aby pomohla
akumulátor naštartovať.
6. Ochranné zariadenia
1. Nabíjačka je elektronicky chránená pred
preťažením, skratom a prepólovaním. Skra-
tovanie svoriek alebo prepólovanie (zámena
svoriek +/- na póloch akumulátora) je indiko-
vané chybovým hlásením „Err“ (pozri odsek
5.1).
2. Okrem elektronickej ochrany zariadenia sú (v
závislosti od zariadenia) vo vnútri zariadenia
zabudované poistky. Poistky vo vnútri zaria-
denia sa môžu v prípade poruchy vymeniť v
zákazníckom servise. Chybné poistky treba
vymeniť za poistky rovnakej hodnoty.
3. Jemná poistka je k dispozícii na zadnej strane
zariadenia. Túto môže v prípade poruchy
používateľ vymeniť za poistku rovnakej hod-
noty. Pri výmene odskrutkujte pomocou vhod-
ného skrutkovača hornú časť držiaka poistky
smerom doľava. Po výmene poistky hornú
časť zaskrutkujte znovu smerom doprava.
Anl_CE_BC_15_M_SPK9.indb 59Anl_CE_BC_15_M_SPK9.indb 59 23.09.2019 10:20:5823.09.2019 10:20:58