TL-HS22
TL-HS21
Všeobecné informácie obezpečnosti
Technické údaje
Číslo modelu WH-MT55 / WH-MT55-F15 WH-MT55-29 / WH-MT55-F15-29
Veľkosť ráfi ka 26" 29"
Šírka ráfi ka 24,6 mm
Použiteľné brzdy Kotúčová brzda
Viazanie špíc
Zviažte špice tak, ako je to znázornené na obrázku.
Údržba
<WH-MT55-F15/WH-MT55-F15-29 >
Tieto jednotky možno rozmontovať tak, ako je to znázornené na obrázkoch. Mazivo by malo byť v pravidelných intervaloch
aplikované na každú súčiastku.
SI-4SE0A-002-02
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Technicko servisné pokyny SI-4SE0A-002
WH-MT55/ WH-MT55-29
WH-MT55-F15/ WH-MT55-F15-29
• WH-MT55/WH-MT55-29/WH-MT55-F15/WH-MT55-F15-29 nie sú navrhnuté na jazdu na bicykli z kopca a na
jazdu typu freeride.
Avšak, vzávislosti od jazdných podmienok sa môže na osi náboja vytvoriť prasklina, ktorej výsledkom môže
byť zlyhanie osi náboja. To môže viesť knehode, ktorej výsledkom by mohlo byť vážne zranenie alebo
dokonca smrť. Pred jazdou by ste mali pozorne skontrolovať náboje, aby ste sa uistili, že na osiach nie sú
praskliny aak nájdete nejaké známky prasklín alebo iných nezvyčajných podmienok, bicykel NEPOUŽÍVAJTE.
• WH-MT55-F15/WH-MT55-F15-29 sa môže používať v kombinácii so špeciálnou prednou vidlicou a systémom
E-Thru. Pokiaľ sa používa v kombinácii s akoukoľvek inou prednou vidlicou alebo pevnou oskou, môže dôjsť
počas jazdy k odpojeniu kolesa od bicykla s dôsledkom vážnych osobných poranení.
• Tak zabezpečovacia metóda, ako ajuťahovací moment predného kolesa sa líšia podľa typu použitej prednej
odpruženej vidlice. Keď montujete predné koleso na prednú odpruženú vidlicu, vždy dodržiavajte pokyny
uvedené v Servisných pokynoch pre prednú odpruženú vidlicu. Ak nedodržíte pokyny, predné koleso môže
vypadnúť z prednej odpruženej vidlice avýsledkom môže byť vážne zranenie.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom
uvoľnené, môžu zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť vážne zranenie.
• Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo uvoľnené aže na povrchu
ráfi ka nie sú zárezy, škrabance alebo praskliny. Ak zistíte niektorý ztýchto problémov, nepoužívajte koleso.
• Koleso je navrhnuté na terénnu jazdu. Nepoužívajte ho na jazdu dolu kopcom, inak sa koleso môže ohnúť
alebo inak poškodiť avýsledkom môže byť nehoda.
• Počas brzdenia sa strmene arotor zohrejú, a preto sa ich počas jazdy alebo ihneď po zosadnutí zbicykla
nedotýkajte, inak sa môžete popáliť. Pred pokusom onastavenie bŕzd skontrolujte, či sa brzdové súčiastky
dostatočne ochladili.
• Ak je uvoľňovacia páčka osky na rovnakej strane ako rotor, hrozí nebezpečenstvo,
že by mohla zasiahnuť do rotora, preto skontrolujte, či nezasahuje.
• Ak sa páčka uvoľnenia osky nepoužíva správne, koleso môže zbicykla odpadnúť
avýsledkom môže byť vážne zranenie.
• Tieto kolesá sú navrhnuté výlučne pre použitie sdiskovými brzdami. Tieto kolesá
nepoužívajte sráfkovými brzdami.
• Pozorne si tiež prečítajte Servisné pokyny pre kotúčové brzdy.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže
byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny aodložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli
vbudúcnosti použiť.
• Pneumatiky by mali byť pred použitím nahustené na tlak označený na pneumatikách.
• Používajte pásku na ráfi k, ktorá vydrží vysoké tlaky; v opačnom prípade môže dôjsť k náhlemu prederaveniu
a sfúknutiu pneumatiky, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Okrem toho sa neodporúča opätovne
používať pásku na ráfi k po tom, ako ste ju z kolesa odstránili. Ak pásku opätovne použijete, môže dôjsť k
náhlemu prederaveniu a vyfúknutiu, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie.
■ Doba zahrievania
• Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa postupne zvyšuje, ako pokračuje doba záhrevu.
Uistite sa, že ste sa vyhli akýmkoľvek takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas používania bŕzd vdobe
zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové doštičky alebo rotor.
• Odporúča sa používať originálne špice a niple značky Shimano. Ak sa nepoužijú súčiastky značky Shimano,
plocha kde špice dosadajú na jednotku náboja môže byť poškodená.
• Tlak vzduchu by mal byť vrozsahu 200-400 kPa {29-58 psi}.
• Ak na demontáž a inštaláciu upevňovacieho krúžku rotora používate špeciálne náradie (TL-FC36), buďte opatrní
a nedotýkajte sa rukami vonkajšej strany rotora. Na ochranu rúk pred porezaním používajte ochranné rukavice.
Poznámka
• Ak sa koleso stane tuhým aťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
• Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
• Špeciálne nástroje na špice sú kdispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
• Odporúčame, aby ste sa obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov ohľadom nastavenia napnutia špíc, ak
všpiciach začína byť vôľa a po najazdení prvých 1000 km.
• Neutierajte koleso saponátmi alebo chemickými čistiacimi prípravkami, inak môžu spôsobiť, že vzduchový
tesniaci prostriedok použitý na spojoch ráfi ka sa olúpe.
• Nepoužívajte saponát alebo iné chemikálie pri utieraní kolesa, inak môžu spôsobiť prilepenie alebo odlúpenie
zráfi ka.
• Refl ektory sa predávajú tiež samostatne. Podrobnosti vám poskytne váš predajca bicyklov.
Číslo modelu Technické údaje Farba
RR-550-WUW SW BEZ KONZOLY JIS / CPSC Biela
WH-MT55 RR-550-WUA SW BEZ KONZOLY AS Žltá
RR-317-WUA SW BEZ KONZOLY DIN Žltá
RR-550-WUW SW JIS / CPSC Biela
WH-MT55-29 RR-550-WUA SW AS Žltá
RR-317-WUA SW DIN Žltá
• Ochranné prvky špíc sa tiež predávajú osobitne. Podrobnosti vám poskytne váš predajca bicyklov.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod
vnormálnom používaní.
VÝSTRAHA
VÝSTRAHA
UPOZORNENIE
Uvoľňovacia
páčka osky
Rotor
Výmena telesa voľnobehu
Po odstránení osi náboja odstráňte upevňovaciu maticu
voľnobehu (vo vnútri telesa voľnobehu) a potom vymeňte
teleso voľnobehu.
Poznámka:
Nepokúšajte sa rozobrať teleso voľnobehu, pretože to
môže mať za následok poruchu.
Uťahovací moment: 35 - 50 N•m
Demontáž
Teleso
voľnobehu
Upevňovacia matica
telesa voľnobehu
10 mm Allenov kľúč
(TL-WR37)
Podložka telesa
voľnobežky
Montáž
CS-HG81-10
• Pri montáži ozubených kolies HG použite na utiahnutie poistného
krúžku špeciálny nástroj (TL-LR15).
• Na výmenu ozubených kolies HG
použite špeciálny nástroj (TL-
LR15) a TL-SR21 na odstránenie
poistného krúžku.
Podložka poistného
krúžku
Poistný krúžok
Pre každé ozubené koleso, povrch
majúci líce značky skupiny smerom von
aumiestnený tak, že široké časti priemetu
prevodov na každom ozubenom kolese
ačasť A (kde je otvor drážky široký) telesa
voľnobežky sú zarovnané.
Široká časť
Drážka je široká iba na
jednom mieste.
A
Uťahovací moment: 30 - 50 N•m
Poistný krúžok
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
Montáž ozubených kolies HG
Hodnota napnutia špice
Pre predné
Pravá strana Ľavá strana
600 - 1000 N 900 - 1350 N
Pre zadné
Pravá strana (ozubené
koleso)
Ľavá strana
900 - 1350 N 600 - 1000 N
* Tieto hodnoty možno použiť len informatívne.
Pre F15
Pre predné Pre zadné
TL-FC36
Uťahovací moment: 40 - 50 N•m
Poistný krúžok držiaci rotor
<WH-MT55/ WH-MT55-29 >
<WH-MT55-F15/ WH-MT55-F15-29>
Poistný krúžok držiaci rotor
TL-LR15
Montáž rotora
Uťahovací moment: 30 - 35 N•m
Utiahnutie
Rúrka osi
<Montáž>
Namontujte rúru osky a potom použite špeciálne nástroje (TL-HS21 a TL-HS22) na utiahnutie poistnej matice tak, aby bol
mechanizmus dvojnásobne uzamknutý tak, ako je to zobrazené na obrázku.
Na nastavenie rotácie náboja použite nástroj TL-HB15/16.
Použitie maziva
Použitie maziva
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
Mazivo DURA-ACE (Y-04110000)
Kryt pravej strany jednotky náboja
nemožno rozmontovať.
WH-MT55-F15/WH-MT55-F15-29
Počet guľôčok: Veľkosť guľôčky 15: 3/16"
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Číslo modelu WH-MT55 / WH-MT55-F15 WH-MT55-29 / WH-MT55-F15-29
Použiteľný rozmer pneumatiky
Pneumatika s vložkou
26 x 1,5 - 2,25 29 X 1,5 - 2,25
Najväčšie ozubené koleso 36 T
Toto koleso je možné používať s 8-prevodovými, 9-prevodovými a 10-prevodovými zostavami ozubených kolies.
Kombinácia vnútorného 22T prevodu predného ozubeného kolieska a malého 36T prevodu kazetového ozubeného
kolesa nie je kompatibilná pre WH-MT55-29.
Podrobnosti o kombinácii s inými súčiastkami, ako sú reťaze a kazetové ozubené kolesá nájdete v Technických
informáciách pre výrobok.