• Predný náboj HB-M667 nie je navrhnutý na jazdu na bicykli z kopca
a na terénnu jazdu bicyklom. V závislosti od jazdných podmienok
sa môže na osi náboja vytvoriť prasklina, ktorej výsledkom môže byť
zlyhanie osi náboja. To môže viesť k nehode, ktorej výsledkom by
mohlo byť vážne zranenie alebo dokonca smrť. Pred jazdou by ste
mali pozorne skontrolovať náboje, aby ste sa uistili, že na osiach nie sú
praskliny a ak nájdete nejaké známky prasklín alebo iných nezvyčajných
podmienok, bicykel NEPOUŽÍVAJTE.
• Tak zabezpečovacia metóda, ako aj uťahovací moment predného
kolesa sa líšia podľa typu použitej prednej odpruženej vidlice.
Keď montujete predné koleso na prednú odpruženú vidlicu, vždy
dodržiavajte pokyny uvedené v Servisných pokynoch pre prednú
odpruženú vidlicu. Ak nedodržíte pokyny, predné koleso môže vypadnúť
z prednej odpruženej vidlice a výsledkom môže byť
vážne zranenie.
• Počas montáže alebo údržby kolesa venujte zvláštnu
pozornosť ochrane prstov pred rotujúcim rotorom
brzdného kotúča. Rotor je dostatočne ostrý na to, aby
spôsobil vážne poranenie prstov v prípade, že by sa prsty zachytili do
otvorov pohybujúceho sa rotora.
• Počas brzdenia sa strmene a rotor zohrejú, a preto sa ich počas jazdy
alebo ihneď po zosadnutí z bicykla nedotýkajte, inak sa môžete popáliť.
Pred pokusom o nastavenie bŕzd skontrolujte, či sa brzdové súčiastky
dostatočne ochladili.
• Pred jazdou na bicykli sa vždy presvedčte, že predné a zadné brzdy
pracujú správne.
• Dajte pozor, aby sa na rotor a brzdové doštičky nedostal žiadny olej
alebo mazivo, inak brzdy nebudú správne pracovať.
• Ak sa na doštičky dostane olej alebo mazivo, mali by ste doštičky
vymeniť. Ak sa na rotor dostane olej alebo mazivo, mali by ste vyčistiť
rotor. Ak to neurobíte, brzdy nebudú správne pracovať.
• Ak je rýchloupinák na rovnakej strane ako rotor, hrozí nebezpečenstvo,
že by mohol zasiahnuť do rotora, preto skontrolujte, či nezasahuje.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené.
Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla
odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte
servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti
môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne
poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky
Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich
na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
• Pozorne si tiež prečítajte Servisné pokyny pre kotúčové brzdy.
• Ak na demontáž a inštaláciu upevňovacieho krúžku rotora používate
špeciálne náradie (TL-FC36), buďte opatrní a nedotýkajte sa rukami
vonkajšej strany rotora. Na ochranu rúk pred porezaním používajte
ochranné rukavice.
Q Doba zahriatia
• Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia a brzdná sila sa postupne
zvyšuje, ako pokračuje doba záhrevu. Uistite sa, že ste sa vyhli
akýmkoľvek takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas používania bŕzd
v dobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové
doštičky alebo rotor.
Poznámka
• Ak upevňovací výčnelok brzdového strmeňa a výpadok nie sú paralelné,
rotor a strmeň sa môžu dotýkať.
• Ak je rotor opotrebovaný, prasknutý alebo zdeformovaný, mali by ste ho
vymeniť.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu
alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
<Montáž>
Nainštalujte rúrku osi a následne pomocou špeciálneho náradia (TL-HS23 a
TL-FC31) utiahnite poistnú maticu tak, aby dvojnásobne zaistila mechanizmu
tak, ako je to znázornené na obrázku.
Pomocou TL-HB15 nastavte činnosť otáčania náboja.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
VAROVANIE
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovensky)
Technické pokyny pre servis SI-2TL0A-002
HB-M667
Predný náboj
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Skontrolujte, či špice boli zviazané
tak, ako je to zobrazené na obrázku.
Nemožno použiť radiálnu montáž.
Viazanie špicov kolesa
Smer otáčania kolesa
Ľavé predné Pravé predné
Údržba
Tieto jednotky možno rozmontovať tak, ako je to znázornené na obrázkoch. Mazivo by malo byť
v pravidelných intervaloch aplikované na každú súčiastku.
Poznámka:
Kryt pravej strany jednotky náboja
nemožno rozmontovať.
Použitie maziva
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
Poistný krúžok držiaci rotor
TL-FC36
Uťahovací moment:
40 N•m
TL-FC31
TL-HS23
Rúrka osi
Utiahnutie
Uťahovací moment:
30 - 35 N•m
Ak na demontáž a inštaláciu upevňovacieho krúžku rotora používate špeciálne
náradie (TL-FC36), buďte opatrní a nedotýkajte sa rukami vonkajšej strany
rotora. Na ochranu rúk pred porezaním používajte ochranné rukavice.
VÝSTRAHA
Montáž rotora
VÝSTRAHA
Séria SLX
Strmeň BR-M665
Páčka brzdy BL-M665
Rotor SM-RT64
Jednotka brzdových doštičiek
Kaučukové doštičky A01S
Kovové doštičky M06
Predný náboj
Č. modelu HB-M667
Počet otvorov na špici 36 / 32
SI-2TL0A-002-02