Pri montáži ozubených kolies HG použite na utiahnutie
poistného krúžku špeciálne náradie (TL-LR15/LR10).
Na výmenu ozubených kolies
HG použite špeciálne náradie
(TL-LR15/LR10) a na
demontáž poistného
krúžku použite TL-SR21.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené.
Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla
odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
• Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú
ohnuté alebo uvoľnené a že na povrchu ráfi ka nie sú zárezy, škrabance
alebo praskliny. Ak zistíte niektorý z týchto problémov, nepoužívajte
koleso.
• Ak sa rýchloupínací mechanizmus nepoužíva správne, koleso môže
z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie. Pred
použitím si pozorne prečítajte Servisné pokyny pre rýchloupínací
mechanizmus.
• Koleso je navrhnuté na terénnu jazdu. Nepoužívajte ho na jazdu dolu
kopcom, inak sa koleso môže ohnúť alebo inak poškodiť a výsledkom
môže byť nehoda.
• Tieto kolesá sú navrhnuté výlučne pre použitie s diskovými brzdami.
Tieto kolesá nepoužívajte s ráfkovými brzdami.
• Počas brzdenia sa strmene a rotor zohrejú, a preto sa ich počas jazdy
alebo ihneď po zosadnutí z bicykla nedotýkajte, inak sa môžete popáliť.
Pred pokusom o nastavenie bŕzd skontrolujte, či sa brzdové súčiastky
dostatočne ochladili.
• Pozorne si tiež prečítajte Servisné pokyny pre kotúčové brzdy.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte
servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu
spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na
bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
• Nepoužívajte pásku na ráfi k. Páska na ráfi k môže sťažiť odstránenie
a montáž pneumatiky a pneumatika alebo duša sa môžu poškodiť,
alebo sa pneumatiky môžu náhle prederaviť a vyprázdniť, a výsledkom
môže byť vážne zranenie.
• Používajte originálne špice, matice, poistky a podložky značky Shimano,
inak sa ráfi k a náboj môžu poškodiť.
• Tlak vzduchu by mal byť v rozsahu 200-400 kPa {29-58 psi}.
• Dajte pozor, aby ste nestrhli závity počas nastavovania napnutia špíc.
Ak nadmerne dotiahnete poistky, môže dôjsť k poškodeniu ráfi ka.
(Odporúčame, aby ste s týmto nastavením obrátili na autorizovaného
predajcu bicyklov.)
• Neodporúčame vám používať alkalické prípravky na opravu dierok na
všeobecné použitie, pretože tie môžu spôsobiť koróziu ráfi kov a môže
dochádzať k unikaniu vzduchu.
Poznámka:
• Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať
mazivom.
• Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
• Špeciálne nástroje na špice sú k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
• Odporúčame, aby ste sa obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov
ohľadom nastavenia napnutia špíc, ak v špiciach začína byť vôľa a po
najazdení prvých 1 000 km.
• Neutierajte koleso saponátmi alebo chemickými čistiacimi prípravkami,
inak môžu spôsobiť, že vzduchový tesniaci prostriedok použitý na
spojoch ráfi ka sa olúpe.
• Nepoužívajte saponát alebo iné chemikálie pri utieraní kolesa, inak
môžu spôsobiť prilepenie alebo odlúpenie z ráfi ka.
• Refl ektory sa predávajú tiež samostatne. Podrobnosti vám poskytne
váš predajca bicyklov.
Číslo modelu Technické údaje Farba
RR-550-WUW SW BEZ KONZOLY
JIS / CPSC Biela
RR-550-WUA SW BEZ KONZOLY
AS Žltá
RR-317-WUA SW BEZ KONZOLY
DIN Žltá
• Ochranné prvky špíc sa tiež predávajú osobitne. Podrobnosti vám
poskytne váš predajca bicyklov.
CP-WH14A CS-M980
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu
alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Technické pokyny pre servis
SI-4G00A-001
Technické údaje
Rýchlosti 10
Počet špíc 24
Šírka ráfi ka 23,2 mm
Veľkosť ráfi ka 26”
Použiteľný rozmer pneumatiky 26 x 1,5 ~ 2,25
Použiteľné brzdy Kotúčová brzda
Výmena špíc
1. Nasuňte podložku a zasuňte špicu.
2. Po vložení špice do otvoru v prírube náboja utiahnite
maticu. Počas montáže použite zarážku špice
na zaistenie špice tak, aby sa neotáčala a potom
vložte skrutkovač alebo podobný nástroj do drážky
v skrutke, aby ste skrutku zaskrutkovali.
3. Otočte poistkou v smere hodinových ručičiek, aby
ste ju zaskrutkovali do otvoru na skrutku v ráfi ku.
Teraz použite zarážku špice, aby ste zabránili špici
v otáčaní.
Poznámka:
• Ak nie je namontovaná podložka,
nebude možné nastaviť napnutie
špice; preto určite použite podložku.
• Utiahnite maticu až po okraje závitu.
Viazanie špíc
Zviažte špice tak, ako je to znázornené na obrázku.
Ľavá strana Pravá strana
Údržba
Poznámka:
• Keď odstraňujete a montujete tesnenie, robte to veľmi opatrne tak, aby sa tesnenie neohlo.
Počas opätovnej montáže tesnenia sa uistite, že lícuje s pravou stranou a vložte ho tak hlboko, ako len ide.
• Nerozoberajte protiprachový kryt lemujúci kónus.
n
Jednotku možno rozobrať tak, ako je to zobrazené na obrázku. Použite mazivo na viacero častí v pravidelných intervaloch.
1
2
3
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez
predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
SI-4G00A-001-02
TL-LR15 / LR10
Pre každé ozubené koleso, povrch majúci líce
značky skupiny smerom von a umiestnený tak,
že široké časti priemetu prevodov na každom
ozubenom kolese a časť A (kde je otvor drážky
široký) telesa voľnobežky sú zarovnané.
TL-LR15
Uťahovací moment: 40 - 50 N•m
Uťahovací moment: 45 - 50 N•m
VAROVANIE
VÝSTRAHA
UPOZORNENIE
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať
nasledujúcu kombináciu.
Reťaz CN-M980
Kazetové ozubené koleso CS-M980
Rotor SM-RT98
WH-M985-R
Hodnota napnutia špice
Ľavá strana
Pravá strana
(ozubené koleso)
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Tieto hodnoty možno použiť len informatívne.
Montáž ozubených kolies HG
a
c
-
1
4
T
A
Uťahovací moment: 30 - 50 N•m
Výmena telesa voľnobehu
n
Po odstránení osky náboja odstráňte upevňovaciu maticu voľnobehu (vnútri
telesa voľnobehu) a potom vymeňte voľnobeh.
Poznámka:
Keď vymieňate teleso voľnobehu, vymeňte v rovnakom čase aj upevňovaciu
skrutku voľnobehu. Určite namažte mazivom závity upevňovacej matice telesa
voľnobehu, inak sa môže vyskytnúť uvoľnenie alebo viaznutie.
Nepokúšajte sa rozobrať teleso voľnobehu, pretože to môže mať za následok
poruchu.
Montáž rotora
Ľavá strana Uťahovací moment:
15 - 20 N•m
(3)(1)
(2)
n
Najskôr vytiahnite osku náboja, dodržiavajte postup zobrazený na obrázku.
Osku náboja zmontujte v opačnom poradí krokov.
Časť s dvojitým uzamknutím na strane voľnobežky nemožno rozobrať.
Podložka
Zarážka špice
Poistka
Matica
Špica
Široká časť
Drážka je široká iba
na jednom mieste.
Poistný krúžok
Náradie (TL-SR21)
Demontáž
Poistný krúžok
Podložka poistného krúžku
Rozpierky ozubených kolies
Kónus s protiprachovým
krytom (Nemožno rozobrať)
Tesnenie (Záhyb je na
vonkajšej strane)
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
Použitie maziva
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
Použitie maziva
Kónus náboja je vyrobený
z ľahkej zliatiny.
Pri nastavovaní otáčania náboja
použite vhodné náradie, ktoré
nie uje opotrebované ani iným
spôsobom poškodené.
Kónus s protiprachovým
krytom (Nemožno rozobrať)
Zúbkované
upevnenie rotora
Záhyb je na vonkajšej strane
Tesnenie
Oska náboja
5 mm Allenov kľúč
TL-HS22 / 17 mm
Demontáž
Teleso voľnobehu
Podložka telesa
voľnobežky
Upevňovacia matica
telesa voľnobehu
Nerozoberajte tesnenie.
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
Demontáž
14 mm Allenov kľúč
Použitie maziva
Poistný krúžok
držiaci rotor