Technické pokyny pre servis SI-4FY0A-001
Výmena špíc
1. Nasuňte podložku a zasuňte špicu.
2. Po vložení špice do otvoru v prírube náboja utiahnite
maticu. Počas montáže použite zarážku špice
na zaistenie špice tak, aby sa neotáčala a potom
vložte skrutkovač alebo podobný nástroj do drážky
v skrutke, aby ste skrutku zaskrutkovali.
3. Otočte poistkou v smere hodinových ručičiek, aby
ste ju zaskrutkovali do otvoru na skrutku v ráfi ku.
Teraz použite zarážku špice, aby ste
zabránili špici v otáčaní.
Poznámka:
Ak nie je namontovaná podložka,
•
nebude možné nastaviť napnutie
špice; preto určite použite
podložku.
Utiahnite maticu až po okraje
•
závitu.
Viazanie špíc
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá
•
akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne
zranenie.
Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo uvoľnené
•
a že na povrchu ráfi ka nie sú zárezy, škrabance alebo praskliny. Ak zistíte niektorý z týchto
problémov, nepoužívajte koleso.
Ak sa rýchloupínací mechanizmus nepoužíva správne, koleso môže z bicykla odpadnúť
•
a výsledkom môže byť vážne zranenie. Pred použitím si pozorne prečítajte Servisné pokyny
pre rýchloupínací mechanizmus.
Koleso je navrhnuté na terénnu jazdu. Nepoužívajte ho na jazdu dolu kopcom, inak sa koleso
•
môže ohnúť alebo inak poškodiť a výsledkom môže byť nehoda.
Tieto kolesá sú navrhnuté výlučne pre použitie s diskovými brzdami. Tieto kolesá
•
nepoužívajte s ráfkovými brzdami.
Počas brzdenia sa strmene a rotor zohrejú, a preto sa ich počas jazdy alebo ihneď po
•
zosadnutí z bicykla nedotýkajte, inak sa môžete popáliť. Pred pokusom o nastavenie bŕzd
skontrolujte, či sa brzdové súčiastky dostatočne ochladili.
Pozorne si tiež prečítajte Servisné pokyny pre kotúčové brzdy.
•
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
•
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom
môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky
Shimano.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto,
•
aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Nepoužívajte pásku na ráfi k. Páska na ráfi k môže sťažiť odstránenie a montáž pneumatiky
•
a pneumatika alebo duša sa môžu poškodiť, alebo sa pneumatiky môžu náhle prederaviť
a vyprázdniť, a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Používajte originálne špice, matice, poistky a podložky značky Shimano, inak sa ráfi k a náboj
•
môžu poškodiť.
Tlak vzduchu by mal byť v rozsahu 200-400 kPa {29-58 psi}.
•
Dajte pozor, aby ste nestrhli závity počas nastavovania napnutia špíc. Ak nadmerne
•
dotiahnete poistky, môže dôjsť k poškodeniu ráfi ka. (Odporúčame, aby ste s týmto
nastavením obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov.)
Neodporúčame vám používať alkalické prípravky na opravu dierok na všeobecné použitie,
•
pretože tie môžu spôsobiť koróziu ráfi kov a môže dochádzať k unikaniu vzduchu.
n Doba zahrievania
Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia a brzdná sila sa postupne zvyšuje, ako pokračuje
•
doba záhrevu. Uistite sa, že ste sa vyhli akýmkoľvek takýmto zvýšeniam brzdnej sily počas
používania bŕzd v dobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď sú vymenené brzdové
doštičky alebo rotor.
Poznámka:
Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
•
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
•
Špeciálne nástroje na špice sú k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
•
Odporúčame, aby ste sa obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov ohľadom nastavenia
•
napnutia špíc, ak v špiciach začína byť vôľa a po najazdení prvých 1 000 km.
Neutierajte koleso saponátmi alebo chemickými čistiacimi prípravkami, inak môžu spôsobiť,
•
že vzduchový tesniaci prostriedok použitý na spojoch ráfi ka sa olúpe.
Nepoužívajte saponát alebo iné chemikálie pri utieraní kolesa, inak môžu spôsobiť prilepenie
•
alebo odlúpenie z ráfi ka.
Refl ektory sa predávajú tiež samostatne. Podrobnosti vám poskytne váš predajca bicyklov.
•
Číslo modelu Technické údaje
Farba
RR-550-WUW SW BEZ KONZOLY JIS / CPSC Biela
RR-550-WUA SW BEZ KONZOLY AS Žltá
RR-317-WUA SW BEZ KONZOLY DIN Žltá
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
•
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
Ak upevňovací výčnelok brzdového strmeňa a koncovka rámu nie sú paralelné, rotor
•
a strmeň sa môžu dotýkať.
Ak je rotor opotrebovaný, prasknutý alebo zdeformovaný, mali by ste ho vymeniť.
•
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
1
2
3
Hodnota napnutia špice
Pravá strana Ľavá strana
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Tieto hodnoty možno použiť len informatívne.
SI-4FY0A-001-02
VAROVANIE
VÝSTRAHA
UPOZORNENIE
WH-M985-F
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Rotor SM-RT98
Technické údaje
Počet špíc 24
Šírka ráfi ka 23,2 mm
Veľkosť ráfi ka 26”
Použiteľný rozmer pneumatiky 26 x 1,5 ~ 2,25
Použiteľné brzdy Kotúčová brzda
Montáž rotora
Údržba
Tieto jednotky možno rozmontovať tak, ako je to znázornené na obrázkoch. Mazivo by malo byť v pravidelných
intervaloch aplikované na každú súčiastku.
Poznámka:
Predný náboj sa nedá rozobrať z ľavej strany jednotky náboja (rotor upevňuje zúbkovanú stranu).
•
Keď odstraňujete a montujete tesnenie, robte to veľmi opatrne tak, aby sa tesnenie neohlo. Počas opätovnej
•
montáže tesnenia sa uistite, že lícuje s pravou stranou a vložte ho tak hlboko, ako len ide.
Nerozoberajte protiprachový kryt a osku náboja lemujúce kónus.
•
<Montáž>
Na montáž osky náboja použite špeciálny nástroj (TL-HS23 / 18 mm) a 5 mm Allenov kľúč na utiahnutie
poistnej matice tak, aby bol mechanizmus dvojnásobne istený tak, ako je to zobrazené na obrázku.
TL-HS23
TL-LR15
Zarážka špice
Poistka
Podložka
Matica
Špica
Protiprachový kryt
Tesnenie (Záhyb je
na vonkajšej strane)
Kónus s protiprachovým krytom
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
Použitie maziva
Kónus náboja je vyrobený
z ľahkej zliatiny.
Pri nastavovaní otáčania náboja
použite vhodné náradie, ktoré
nie uje opotrebované ani iným
spôsobom poškodené.
Uťahovací moment: 15 - 17 N•m
Oska náboja
5 mm Allenov kľúč
Utiahnutie
Uťahovací moment: 40 - 50 N•m
Poistný krúžok držiaci rotor
Zviažte špice tak, ako je to znázornené na obrázku.