Pri montáži ozubených kolies HG použite na utiahnutie
poistného krúžku špeciálne náradie (TL-LR15/LR10).
Na výmenu ozubených kolies
HG použite špeciálne
náradie (TL-LR15 /
LR10) a na demontáž
poistného krúžku
použite TL-SR21.
• WH-M988-R12 nie je navrhnutý pre jazdu na bicykli z kopca a pre jazdu typu freeride.
Avšak, v závislosti od jazdných podmienok sa môže na osi náboja vytvoriť prasklina,
ktorej výsledkom môže byť zlyhanie osi náboja. To môže viesť k nehode, ktorej
výsledkom by mohlo byť vážne zranenie alebo dokonca smrť. Pred jazdou by ste mali
pozorne skontrolovať náboje, aby ste sa uistili, že na osiach nie sú praskliny a ak nájdete
nejaké známky prasklín alebo iných nezvyčajných podmienok, bicykel NEPOUŽÍVAJTE.
• WH-M988-R12/SM-AX75 sa smie používať jedine v spojení so špeciálnym rámom.
V prípade používania v spojení s iným typom rámu, môže koleso z bicykla počas
jazdy odpadnúť s dôsledkom vážnych poranení.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá
akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť
vážne zranenie.
• Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo
uvoľnené a že na povrchu ráfi ka nie sú zárezy, škrabance alebo praskliny. Ak zistíte
niektorý z týchto problémov, nepoužívajte koleso.
• Koleso je navrhnuté na jazdu po cestách. Nepoužívajte ho na jazdu dolu kopcom,
inak sa koleso môže ohnúť alebo inak poškodiť a výsledkom môže byť nehoda.
• Tieto kolesá sú navrhnuté výlučne pre použitie s diskovými brzdami. Tieto kolesá
nepoužívajte s ráfkovými brzdami.
• Prečítajte si servisné pokyny spolu so servisnými pokynmi pre kotúčový brzdový
systém a SM-AX75.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie
bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba
originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
• Nepoužívajte pásku na ráfi k. Páska na ráfi k môže sťažiť odstránenie a montáž
pneumatiky a pneumatika alebo duša sa môžu poškodiť, alebo sa pneumatiky môžu
náhle prederaviť a vyprázdniť, a výsledkom môže byť vážne zranenie.
• Používajte originálne špice, matice, poistky a podložky značky Shimano, inak sa
ráfi k a náboj môžu poškodiť.
• Tlak vzduchu by mal byť v rozsahu 200-400 kPa {29-58 psi}.
• Dajte pozor, aby ste nestrhli závity počas nastavovania napnutia špíc. Ak príliš
utiahnete kolíky, výsledkom môže byť poškodenie ráfi kov. (Odporúčame, aby ste
s týmto nastavením obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov.)
• Neodporúčame vám používať alkalické prípravky na opravu dierok na všeobecné použitie,
pretože tie môžu spôsobiť koróziu ráfi kov a môže dochádzať k unikaniu vzduchu.
Poznámka
• Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
• Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
• Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom
a potom ich znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim
prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti
ozubených kolies a reťaze.
• Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené
kolesá.
• Na tento výrobok sa nevzťahuje záruka na poškodenie, ktoré bolo spôsobené
používaním, ako je napríklad skákanie počas jazdy, alebo v prípade prevrhnutia
bicykla, a to okrem prípadov, ak chyby vznikli v dôsledku chyby materiálov alebo
chyby výrobného postupu.
• Špeciálne nástroje na špice sú k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
• Odporúčame, aby ste sa obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov ohľadom
nastavenia napnutia špíc, ak v špiciach začína byť vôľa a po najazdení prvých 1 000 km.
• Neutierajte koleso saponátmi alebo chemickými čistiacimi prípravkami, inak môžu
spôsobiť, že vzduchový tesniaci prostriedok použitý na spojoch ráfi ka sa olúpe.
• Nepoužívajte saponát alebo iné chemikálie pri utieraní kolesa, inak môžu spôsobiť
prilepenie alebo odlúpenie z ráfi ka.
• Refl ektory sa predávajú tiež samostatne. Podrobnosti vám poskytne váš predajca
bicyklov.
Číslo modelu Technické údaje Farba
RR-550-WUW SW BEZ KONZOLY
JIS / CPSC Biela
RR-550-WUA SW BEZ KONZOLY
AS Žltá
RR-317-WUA SW BEZ KONZOLY
DIN Žltá
• Ochranné prvky špíc sa tiež predávajú osobitne. Podrobnosti vám poskytne váš
predajca bicyklov.
CP-WH14A CS-M980
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Technicko servisné pokyny
SI-4G50A-001
WH-M988-R12
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať
nasledujúcu kombináciu.
Reťaz CN-M980
Kazetové ozubené koleso CS-M980
Rotor SM-RT98
Os voľného náboja
(os zadného náboja)
SM-AX75
Rýchlosti 10
Počet špíc 24
Šírka ráfi ka 25,8 mm
Veľkosť ráfi ka 26”
Použiteľný rozmer pneumatiky 26 x 1,95 ~ 2,5
Použiteľné brzdy Kotúčová brzda
Rozmery blokovacej matice 142 mm
Priemer osi ø12
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak )
SI-4G50A-001-02
<Montáž>
Na montáž osky náboja použite špeciálny nástroj
(TL-HS22 / 17 mm) na utiahnutie poistnej matice tak, aby bol
mechanizmus dvojnásobne istený tak, ako je to zobrazené na
obrázku.
Poznámka:
• Demontáž a inštaláciu tesnenia vykonávajte veľmi opatrne tak, aby sa
tesnenie neohlo.
• Pri opätovnom inštalovaní tesnenia sa presvedčte, že smeruje správnym
smerom a nasuňte ho, dokiaľ je to možné.
• Nerozoberajte protiprachové kryty lemujúce pravú maticu a kónus.
• Nepokúšajte sa rozobrať teleso voľnobehu, pretože to môže mať za následok
poruchu.
TL-LR15 / LR10
1
2
3
VAROVANIE
VÝSTRAHA
UPOZORNENIE
Výmena špíc
Technické údaje
Viazanie špíc
Údržba
Jednotku možno rozobrať tak, ako je to
zobrazené na obrázku.
Použite mazivo na viacero častí v pravidelných
intervaloch.
Poznámka:
• Keď odstraňujete a montujete tesnenie, robte to veľmi opatrne tak, aby sa
tesnenie neohlo.
• Počas opätovnej montáže tesnenia sa uistite, že lícuje s pravou stranou a vložte
ho tak hlboko, ako len ide.
• Nerozoberajte protiprachové kryty lemujúce pravú maticu a kónus.
• Nepokúšajte sa rozobrať teleso voľnobehu, pretože to môže mať za následok
poruchu.
Hodnota napnutia špice
Ľavá strana
Pravá strana
(ozubené koleso)
600 - 1000 N 900 - 1350 N
* Tieto hodnoty možno použiť len informatívne.
Ľavá strana Pravá strana
Zviažte špice tak, ako je to znázornené na obrázku.
Na montáž kolies použite náradie na montáž TL-FH12.
1. Nasuňte podložku a zasuňte špicu.
2. Po vložení špice do otvoru v prírube náboja utiahnite maticu.
Počas montáže použite zarážku špice na zaistenie špice tak,
aby sa neotáčala a potom vložte skrutkovač alebo podobný
nástroj do drážky v skrutke, aby ste skrutku zaskrutkovali.
3. Otočte poistku v smere hodinových ručičiek, aby ste ju takto
naskrutkovali do otvoru pre skrutku na ráfi ku. Súčasne použite
zarážku špice, aby ste zabránili otáčaniu špice.
Poznámka:
• Ak nie je namontovaná podložka, nebude možné
nastaviť napnutie špice; preto určite použite
podložku.
• Utiahnite maticu až po okraje závitu.
Zarážka špice
Matica
Podložka
Poistka
Špica
Pravá matica
Protiprachový kryt
(Nemožno ho demontovať)
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
Tesnenie
(Záhyb je na vonkajšej
strane)
Kónus s protiprachovým
krytom (Nemožno rozobrať)
Použitie maziva
Uťahovací moment:
15 - 20 N•m
Oska náboja
Utiahnutie
Ľavá strana Uťahovací moment:
15 - 20 N•m
Montáž rotora
TL-LR15
■ Po odstránení osky náboja odstráňte upevňovaciu maticu voľnobežky (vnútri telesa
voľnobežky) a potom vymeňte voľnobežku.
Uťahovací moment:
40 - 50 N•m
Poistný krúžok držiaci rotor
TL-FH15
Uťahovací moment:
150 N•m
Teleso voľnobehu
Podložka telesa
voľnobežky
Montáž
Demontáž
Montáž
Demontáž
Montáž ozubených kolies HG
Výmena telesa voľnobehu
(3)(1)
(2)
■ Najprv vytiahnite osku náboja a postupujte pritom podľa postupu zobrazenom na obrázku. Dvakrát zaistenú časť na strane voľnobehu nie je možné demontovať.
Kónus s protiprachovým
krytom (Nemožno rozobrať)
Zúbkované
upevnenie rotora
Tesnenie
Záhyb je na vonkajšej strane
TL-HS22 / 17 mm
Oska náboja
Protiprachový kryt
(Nemožno ho demontovať)
Pravá matica
Demontáž
Uťahovací moment:
30 - 50 N•m
Pre každé ozubené koleso, povrch majúci líce značky
skupiny smerom von a umiestnený tak, že široké časti
priemetu prevodov na každom ozubenom kolese a časť
A (kde je otvor drážky široký) telesa voľnobežky sú
zarovnané.
A
a
c
-
1
4
T
Demontáž
Nástroj
(TL-SR21)
Poistný
krúžok
Široká časť
Drážka je široká iba
na jednom mieste.
Rozpierky ozubených
kolies
Podložka poistného
krúžku
Poistný krúžok