Shimano WH-M776 Service Instructions

  • Prečítal som si technické pokyny pre servis kolesa Shimano WH-M776. Som pripravený odpovedať na vaše otázky týkajúce sa montáže, demontáže, údržby a špecifikácií tohto produktu. Návod obsahuje podrobné pokyny na výmenu špíc, voľnobežky a rotora, ako aj bezpečnostné pokyny.
  • Ako vymeniť teleso voľnobežky?
    Ako správne utiahnuť maticu telesa voľnobežky?
    Aký je uťahovací moment pre poistnú maticu rotora?
    Aké sú odporúčané hodnoty napnutia špíc?
32T
ba
ba
28T
ba
24T
ba
21T
ap ba
18T
11T
a
Q
a
r
ba
1
2T
a
Q
ar
ba
9S
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
ap
a
Q
ba
ar
16T
a
p
a
Q
ar
ba
14T
ap
as
34T
ap
as
30T
ap
as
26
T
ap
as
23
T
as
20
T
as
17
T
as
au
11T
as
a
u
13T
as
au
15T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
Upevňovacia matica
telesa voľnobehu
Teleso voľnobehu
Podložka telesa
voľnobežky
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
Nerozoberajte
tesnenie.
Použitie maziva
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Technické údaje
Výmena špíc
Viazanie špíc
VÝSTRAHA
Zviažte špice tak, ako je to znázornené na obrázku.
Pre predné
Pre zadné
* Tieto hodnoty možno použiť len informatívne.
VAROVANIE
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu
alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• Ochranné prvky špíc sa tiež predávajú osobitne. Podrobnosti vám
poskytne váš predajca bicyklov.
Poznámka
• Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho
namazať mazivom.
• Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
• Špeciálne nástroje na špice sú k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
• Odporúčame, aby ste sa obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov
ohľadom nastavenia napnutia špíc, ak v špiciach začína byť vôľa a po
najazdení prvých 1000 km.
• Neutierajte koleso saponátmi alebo chemickými čistiacimi prípravkami,
inak môžu spôsobiť, že vzduchový tesniaci prostriedok použitý na
spojoch ráfika sa olúpe.
• Nepoužívajte saponát alebo iné chemikálie pri utieraní kolesa, inak
môžu spôsobiť prilepenie alebo odlúpenie z ráfika.
• Reflektory sa predávajú tiež samostatne. Podrobnosti vám poskytne
váš predajca bicyklov.
Technické pokyny pre servis
WH-M776
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Poznámka:
• Ak nie je namontovaná podložka,
nebude možné nastaviť napnutie špice;
preto určite použite podložku.
• Utiahnite maticu až po okraje závitu.
Podložka
Poistka
Zarážka špice
Špica
Matica
2
3
5 mm Allenov kľúč
Oska náboja
Výmena telesa voľnobehu
Najprv vytiahnite osku náboja a postupujte pritom podľa postupu zobrazenom na obrázku.
Dvakrát zaistenú časť na strane voľnobehu nie je možné demontovať.
(1)
(3)
Poznámka:
• Demontáž a inštaláciu tesnenia vykonávajte veľmi opatrne tak, aby sa tesnenie
neohlo. Pri opätovnom inštalovaní tesnenia sa presvedčte, že smeruje
správnym smerom a nasuňte ho, dokiaľ je to možné.
• Nerozoberajte protiprachový kryt lemujúci kónus.
Po odstránení osi náboja odstráňte upevňovaciu maticu voľnobehu
(vo vnútri telesa voľnobehu) a potom vymeňte teleso voľnobehu.
Poznámka:
Keď vymieňate teleso voľnobežky, vymeňte v rovnakom čase aj
upevňovaciu skrutku voľnobežky. Na závit upevňovacej skrutky telesa
voľnobežky nezabudnite naniesť mazivo; v opačnom prípade môže dôjsť
k uvoľneniu alebo zadieraniu. Nepokúšajte sa rozoberať teleso voľnobežky,
pretože tým môžete spôsobiť jej nefunkčnosť.
17 mm kľúč
Kónus s protiprachovým
krytom (Nemožno rozobrať)
Záhyb je na vonkajšej strane
Tesnenie
Ľavá strana Uťahovací moment:
15 - 20 N•m
Uťahovací moment:
45 - 50 N•m
14 mm Allenov kľúč
• Používajte originálne špice, matice, poistky a podložky značky
Shimano, inak sa ráfik a náboj môžu poškodiť.
• Tlak vzduchu by mal byť v rozsahu 200 - 400 kPa {29 - 58 psi}.
• Dajte pozor, aby ste nestrhli závity počas nastavovania napnutia špíc.
Ak nadmerne dotiahnete poistky, môže dôjsť k poškodeniu ráfika.
(Odporúčame, aby ste s týmto nastavením obrátili na autorizovaného
predajcu bicyklov.)
• Prostriedky na opravu dierok a prostriedky na predchádzanie
prederaveniu môžu spôsobiť koróziu ráfikov, preto používajte len
neutrálne prostriedky.
• Ak na demontáž a inštaláciu upevňovacieho krúžku rotora používate
špeciálne náradie (TL-FC32), buďte opatrní a nedotýkajte sa rukami
vonkajšej strany rotora. Na ochranu rúk pred porezaním používajte
ochranné rukavice.
• Neotáčajte rotorom, pokým je k nemu pripevnený špeciálny nástroj
(TL-FC32). Ak sa rotor ohne, rotor a brzdová doštička môžu do seba
zasahovať a vytvárať tak hluk. Okrem toho to môže spôsobiť úbytok
brzdnej sily.
Demontáž
Demontáž
Zúbkované upevnenie
rotora
• Predný náboj HB-M776 nie je navrhnutý pre jazdu na bicykloch
mimo ciest, ani na jazdu bicykloch v extrémnych horských
oblastiach, čiastočne zastúpených štýlom jazdy severného pobrežia
„experimentálneho jazdenia“ alebo mestskou akrobatickou jazdou.
V závislosti od jazdných podmienok sa môže na osi náboja vytvoriť
prasklina, ktorej výsledkom môže byť zlyhanie osi náboja. To môže
viesť k nehode, ktorej výsledkom by mohlo byť vážne zranenie
alebo dokonca smrť. Pred jazdou by ste mali pozorne skontrolovať
náboje, aby ste sa uistili, že na osiach nie sú praskliny a ak nájdete
nejaké známky prasklín alebo iných nezvyčajných podmienok, bicykel
NEPOUŽÍVAJTE.
• Tak zabezpečovacia metóda, ako aj uťahovací moment predného
kolesa sa líšia podľa typu použitej prednej odpruženej vidlice.
Keď montujete predné koleso na prednú odpruženú vidlicu, vždy
dodržiavajte pokyny uvedené v Servisných pokynoch pre prednú
odpruženú vidlicu. Ak nedodržíte pokyny, predné koleso môže
vypadnúť z prednej odpruženej vidlice a výsledkom môže byť vážne
zranenie.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené.
Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla
odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
• Koleso je navrhnuté na terénnu jazdu. Nepoužívajte ho na jazdu dolu
kopcom, inak sa koleso môže ohnúť alebo inak poškodiť a výsledkom
môže byť nehoda.
• Ak sa rýchloupínací mechanizmus nepoužíva správne, koleso môže
z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie. Pred
použitím si pozorne prečítajte Servisné pokyny pre rýchloupínací
mechanizmus.
• Tieto kolesá sú navrhnuté výlučne pre použitie s diskovými brzdami.
Tieto kolesá nepoužívajte s ráfkovými brzdami.
• Pozorne si tiež prečítajte Servisné pokyny pre kotúčové brzdy.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné
pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu
spôsobiť poranenie jazdca.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na
bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
• Nepoužívajte pásku na ráfik. Páska na ráfik môže sťažiť odstránenie
a montáž pneumatiky a pneumatika alebo duša sa môžu poškodiť,
alebo sa pneumatiky môžu náhle prederaviť a vyprázdniť, a výsledkom
môže byť vážne zranenie.
VÝSTRAHA
Údržba
Tieto jednotky možno rozmontovať tak, ako je to znázornené na obrázkoch.
Mazivo by malo byť v pravidelných intervaloch aplikované na každú súčiastku.
Poistný krúžok držiaci rotor
TL-FC32
Ak na demontáž a inštaláciu upevňovacieho krúžku rotora používate špeciálne
náradie (TL-FC32), buďte opatrní a nedotýkajte sa rukami vonkajšej strany
rotora. Na ochranu rúk pred porezaním používajte ochranné rukavice.
Poznámka:
Kryt pravej strany jednotky náboja
nemožno rozmontovať.
Použitie maziva
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
Uťahovací moment:
40 N•m
VÝSTRAHA
Montáž rotora
Montáž ozubených kolies HG
Pre každé ozubené koleso,
povrch majúci líce značky
skupiny smerom von
a umiestnený tak, že široké
časti priemetu prevodov na
každom ozubenom kolese
a časť A (kde je otvor drážky
široký) telesa voľnobežky sú
zarovnané.
CS-M770 (as)
CS-M770 (aQ)
Drážka je široká iba
na jednom mieste.
a
c
-
1
4
T
A
Široká časť
Podložka poistného krúžku
Podložka ozubeného kolesa
Podložka poistného krúžku
Poistný krúžok
Poistný krúžok
Pri montáži ozubených kolies HG
použite na utiahnutie poistného krúžku
špeciálny nástroj (TL-LR15).
Na výmenu ozubených kolies HG
použite špeciálny nástroj (TL-LR15)
a TL-SR21 na odstránenie poistného
krúžku.
Uťahovací moment:
30 - 50 N•m
Poistný krúžok
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
<Montáž>
Nainštalujte rúrku osi a následne pomocou špeciálneho náradia
(TL-HS23 a TL-FC31) utiahnite poistnú maticu tak, aby
dvojnásobne zaistila mechanizmu tak, ako je to znázornené na
obrázku.
Pomocou TL-HB80 nastavte činnosť otáčania náboja.
TL-FC31
TL-HS23
Rúrka osi
Utiahnutie
Uťahovací moment:
30 - 35 N•m
Číslo modelu Technické údaje Farba
RR-550-WUW SW BEZ KONZOLY JIS / CPSC Biela
RR-550-WUA SW BEZ KONZOLY AS Žltá
RR-317-WUA SW BEZ KONZOLY DIN Žltá
CP-WH14 CS-M760 (11-34T, 12-34T), CS-M970
CP-WH15 CS-M760 (11-32T), CS-M770
SI-4DD0A-001
Reťaz CN-7701 / CN-HG93 / CN-HG73
Kazetové ozubené koleso CS-M770 / CS-M970
Rotor SM-RT78 / SM-RT97
Rýchlosti 9
Počet špíc 24
Šírka ráfika 26,4 mm
Veľkosť ráfika 26"
Použiteľný rozmer pneumatiky 26 x 1,95 ~ 2,5
Použiteľné brzdy Kotúčová brzda
1. Nasuňte podložku a zasuňte špicu.
2. Po vložení špice do otvoru v prírube náboja utiahnite
maticu. Počas montáže použite zarážku špice
na zaistenie špice tak, aby sa neotáčala a potom
vložte skrutkovač alebo podobný nástroj do drážky
v skrutke, aby ste skrutku zaskrutkovali.
3. Otočte poistku v smere hodinových ručičiek, aby ste
ju takto naskrutkovali do otvoru pre skrutku na ráfiku.
Súčasne použite zarážku špice, aby ste zabránili
otáčaniu špice.
1
Hodnota napnutia špice
Pre predné Pre zadné
Pravá strana Ľavá strana Pravá strana
(ozubené koleso)
Ľavá strana
600 - 1000 N 900 - 1350 N 900 - 1350 N 600 - 1000 N
(2)
SI-4DD0A-001 -02
/