A
(3)(1)
(2)
Technické údaje
Rýchlosti
9 / 10
Počet špíc
24
Šírka ráfika
25,8 mm
Veľkosť ráfika
26"
Použiteľný rozmer pneumatiky
26 x 1,95 ~ 2,5
Použiteľné brzdy
Kotúčová brzda
Rozmery blokovacej matice
142 mm
Priemer osi
ø12
Výmena špíc
1. Nasuňte podložku azasuňte špicu.
2. Po vložení špice do otvoru vprírube náboja utiahnite
maticu. Počas montáže použite zarážku špice na
zaistenie špice tak, aby sa neotáčala a potom vložte
skrutkovač alebo podobný nástroj do drážky
vskrutke, aby ste skrutku zaskrutkovali.
3. Otočte poistku v smere hodinových ručičiek, aby
ste ju takto naskrutkovali do otvoru pre skrutku
na ráfiku. Súčasne použite zarážku špice, aby
ste zabránili otáčaniu špice.
Poznámka:
• Ak nie je namontovaná podložka,
nebude možné nastaviť napnutie špice;
preto určite použite podložku.
• Utiahnite maticu až po okraje závitu.
Viazanie špíc
Zviažte špice tak, ako je to znázornené na obrázku.
Na montáž kolies použite náradie na montáž TL-FH12.
1
2
3
Všeobecné informácie obezpečnosti
Montáž ozubených kolies HG
SI-4S80A-001-02
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Technicko servisné pokyny SI-4S80A-001
WH-M788-R12
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať
nasledujúcu kombináciu.
Reťaz
CN-HG94
Kazetové ozubené koleso
CS-M771-10
Rotor
SM-RT79
Os voľného náboja (os zadného
náboja)
SM-AX75
• WH-M788-R12 nie je navrhnutý pre jazdu na bicykli z kopca a pre jazdu typu
freeride. Avšak, vzávislosti od jazdných podmienok sa môže na osi náboja vytvoriť
prasklina, ktorej výsledkom môže byť zlyhanie osi náboja. To môže viesť knehode,
ktorej výsledkom by mohlo byť vážne zranenie alebo dokonca smrť. Pred
jazdou by ste mali pozorne skontrolovať náboje, aby ste sa uistili, že na osiach
nie sú praskliny aak nájdete nejaké známky prasklín alebo iných nezvyčajných
podmienok, bicykel NEPOUŽÍVAJTE.
• WH-M788-R12/SM-AX75 sa smie používať jedine v spojení so špeciálnym rámom.
V prípade používania v spojení s iným typom rámu, môže koleso z bicykla počas
jazdy odpadnúť s dôsledkom vážnych poranení.
• Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá
akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu zbicykla odpadnúť avýsledkom môže byť
vážne zranenie.
• Pred použitím skontrolujte kolesá, aby ste sa uistili, že špice nie sú ohnuté alebo
uvoľnené aže na povrchu ráfika nie sú zárezy, škrabance alebo praskliny. Ak zistíte
niektorý ztýchto problémov, nepoužívajte koleso.
• Koleso je navrhnuté na jazdu po cestách. Nepoužívajte ho na jazdu dolu kopcom,
inak sa koleso môže ohnúť alebo inak poškodiť avýsledkom môže byť nehoda.
• Tieto kolesá sú navrhnuté výlučne pre použitie sdiskovými brzdami. Tieto kolesá
nepoužívajte sráfkovými brzdami.
• Prečítajte si servisné pokyny spolu so servisnými pokynmi pre kotúčový brzdový
systém a SM-AX75.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné
pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť
prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame
používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny aodložte ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli vbudúcnosti použiť.
• Nepoužívajte pásku na ráfik. Páska na ráfik môže sťažiť odstránenie amontáž
pneumatiky a pneumatika alebo duša sa môžu poškodiť, alebo sa pneumatiky
môžu náhle prederaviť avyprázdniť, avýsledkom môže byť vážne zranenie.
■ Doba zahrievania
• Kotúčové brzdy majú určitú dobu zahriatia abrzdná sila sa postupne zvyšuje, ako
pokračuje doba záhrevu. Uistite sa, že ste sa vyhli akýmkoľvek takýmto zvýšeniam
brzdnej sily počas používania bŕzd vdobe zahrievania. Rovnaká vec sa stane, keď
sú vymenené brzdové doštičky alebo rotor.
• Používajte originálne špice, matice, poistky a podložky značky Shimano, inak sa
ráfik anáboj môžu poškodiť.
• Tlak vzduchu by mal byť vrozsahu 200-400 kPa {29-58 psi}.
• Dajte pozor, aby ste nestrhli závity počas nastavovania napnutia špíc. Ak
nadmerne dotiahnete poistky, môže dôjsť k poškodeniu ráfika. (Odporúčame, aby
ste stýmto nastavením obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov.)
• Neodporúčame vám používať alkalické prípravky na opravu dierok na všeobecné
použitie, pretože tie môžu spôsobiť koróziu ráfikov a môže dochádzať k unikaniu
vzduchu.
Poznámka
• Ak sa koleso stane tuhým aťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
• Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
• Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom
a potom ich znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim
prostriedkom ajej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie
životnosti ozubených kolies areťaze.
• Ak sa reťaz počas používania zosúva zozubených kolies, vymeňte reťaz aozubené
kolesá.
• Na tento výrobok sa nevzťahuje záruka na poškodenie, ktoré bolo spôsobené
používaním, ako je napríklad skákanie počas jazdy, alebo v prípade prevrhnutia
bicykla, a to okrem prípadov, ak chyby vznikli v dôsledku chyby materiálov alebo
chyby výrobného postupu.
• Špeciálne nástroje na špice sú kdispozícii ako voliteľné príslušenstvo.
•
Odporúčame, aby ste sa obrátili na autorizovaného predajcu bicyklov ohľadom
nastavenia napnutia špíc, ak všpiciach začína byť vôľa a po najazdení prvých 1000 km.
• Neutierajte koleso saponátmi alebo chemickými čistiacimi prípravkami, inak môžu
spôsobiť, že vzduchový tesniaci prostriedok použitý na spojoch ráfika sa olúpe.
• Nepoužívajte saponát alebo iné chemikálie pri utieraní kolesa, inak môžu spôsobiť
prilepenie alebo odlúpenie zráfika.
• Reflektory sa predávajú tiež samostatne. Podrobnosti vám poskytne váš predajca
bicyklov.
Číslo modelu
Technické údaje Farba
RR-550-WUW SW BEZ KONZOLY JIS / CPSC
Biela
RR-550-WUA SW BEZ KONZOLY AS
Žltá
RR-317-WUA SW BEZ KONZOLY DIN
Žltá
• Ochranné prvky špíc sa tiež predávajú osobitne. Podrobnosti vám poskytne váš
predajca bicyklov.
CP-WH14A CS-M771-10
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod vnormálnom používaní.
VÝSTRAHA
UPOZORNENIE
VÝSTRAHA
Jednotku možno rozobrať tak, ako je to
zobrazené na obrázku.
Použite mazivo na viacero častí v pravidelných
intervaloch.
Poznámka:
• Keď odstraňujete amontujete tesnenie, robte to veľmi opatrne tak, aby sa
tesnenie neohlo. Počas opätovnej montáže tesnenia sa uistite, že lícuje
spravou stranou avložte ho tak hlboko, ako len ide.
• Nerozoberajte protiprachové kryty lemujúce pravú maticu a kónus.
• Nepokúšajte sa rozobrať teleso voľnobehu, pretože to môže mať za následok
poruchu.
<Montáž>
Na montáž osky náboja použite špeciálny nástroj (TL-
HS22 / 17 mm) na utiahnutie poistnej matice tak, aby bol
mechanizmus dvojnásobne istený tak, ako je to zobrazené na
obrázku.
Údržba
Kónus s protiprachovým
krytom
(Nemožno rozobrať)
Tesnenie
(Záhyb je na vonkajšej
strane)
Mazivo DURA-ACE
(Y-04110000)
Použitie maziva
Protiprachový kryt
(Nemožno ho
demontovať)
Pravá matica
Uťahovací moment:
15 - 20 N•m
Oska náboja
Utiahnutie
Hodnota napnutia špice
Ľavá strana
Pravá strana
(ozubené koleso)
600 - 1000 N 900 - 1 350 N
* Tieto hodnoty možno použiť len informatívne.
Ľavá strana Pravá strana
Podložka
Zarážka špice
Poistka
Matica
Špica
■ Po odstránení osi náboja odstráňte upevňovaciu maticu voľnobehu (vo
vnútri telesa voľnobehu) a potom vymeňte teleso voľnobehu.
Ľavá strana Uťahovací moment:
15 - 20 N•m
Poznámka:
• Demontáž a inštaláciu tesnenia vykonávajte veľmi opatrne tak, aby sa
tesnenie neohlo. Pri opätovnom inštalovaní tesnenia sa presvedčte, že
smeruje správnym smerom a nasuňte ho, dokiaľ je to možné.
• Nerozoberajte protiprachové kryty lemujúce pravú maticu a kónus.
• Nepokúšajte sa rozobrať teleso voľnobehu, pretože to môže mať za
následok poruchu.
Poistný krúžok držiaci rotor
TL-LR15
Uťahovací moment:
40 - 50 N•m
Uťahovací moment:
150 N•m
Montáž rotora
Teleso voľnobehu
Podložka telesa
voľnobežky
TL-FH15
Montáž Demontáž
Demontáž
Montáž
Pravá matica
Oska náboja
Protiprachový kryt
(Nemožno ho demontovať)
Zúbkované
upevnenie rotora
Kónus s protiprachovým krytom
(Nemožno rozobrať)
Záhyb je na vonkajšej strane
Tesnenie
TL-HS22 / 17 mm
Demontáž
Výmena telesa voľnobehu
■ Najprv vytiahnite osku náboja a postupujte pritom podľa postupu zobrazenom na obrázku.
Dvakrát zaistenú časť na strane voľnobehu nie je možné demontovať.
Pre každé ozubené koleso, by mal povrch so skupinovým
označením smerovať von a mal by byť umiestnený tak, že širšia
časť každého ozubeného kolesa a časť A (kde je otvor drážky
široký) telesa voľnobehu sú zarovnané.
Pri montáži ozubených kolies HG použite na utiahnutie poistného krúžku špeciálne
náradie (TL-LR15/LR10).
Na výmenu ozubených kolies HG použite špeciálne náradie (TL-LR15/LR10) a na
demontáž poistného krúžku použite TL-SR21.
(bJ) 11 - 34T
(bk) 11 - 36T
(bL) 11 - 32T
Drážka je široká iba na jednom
mieste.
Poistný krúžok
TL-LR15 / LR10
Podložka poistného
krúžku
Poistný krúžok
Podložka ozubeného
kolesa
Demontáž
Náradie (TL-SR21)
Široká časť
Uťahovací moment:
30 - 50 N•m