Shimano RD-M410 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Táto príručka je tiež vhodná pre

5 mm Allenov kľúč
Uško rámu
Skrutka nastavenia napnutia B
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá
akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla odpadnúť a výsledkom môže byť
vážne zranenie.
Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace
prostriedky na báze alkalických látok alebo kyselín, ako napríklad čistiace látky proti
hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie
zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné
spojovacie závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená
spojovacia závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné
dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila, čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie
reťaze.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu
zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste
ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky, alebo na koncovej závlačke.
Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa
spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky alebo
koncovej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie
príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná,
reťaz sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu jazdcovi spôsobiť zranenie.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky
pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste
vymeniť prehadzovačku.
Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely
(mechanizmus a kladky).
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti
zadnej časti bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro
príliš dlhé alebo príliš krátke.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v kladke, mali by ste ju vymeniť.
Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a
potom ich znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim
prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti
ozubených kolies a reťaze.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené
kolesá.
Vždy používajte ložisko pre zostavu ozubených kolies s rovnakými skupinovými
značkami. Nikdy nepoužívajte kombináciu s ložiskom ozubeného
kolesa s odlišnou skupinovou značkou.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne
neodporúča, pretože má tendenciu narušiť funkciu radenia SIS
spôsobenú vysokým odporom káblov.
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v
prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem
toho skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď
sa úplne vytočia rukoväte.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu
vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení
predného ozubeného kolesa.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo
prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
g
a
-
1
8
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová
závlačka
Prepojovacia
závlačka
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Technicko servisné pokyny SI-6M00A
Systém zadného pohonu
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať
nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Montáž zadnej prehadzovačky
Počas inštalácie dávajte pozor aby nedošlo k deformácii spôsobenej skrutkou
nastavenia vôle B prichádzajúcej do kontaktu s uškom rámu.
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N•m
Výmena telesa voľnobehu
Po odstránení osi náboja
odstráňte upevňovaciu maticu
voľnobehu (vo vnútri telesa
voľnobehu) a potom vymeňte
teleso voľnobehu.
Poznámka:
Nepokúšajte sa rozobrať teleso
voľnobehu, pretože to môže mať
za následok poruchu.
Teleso
voľnobehu
Upevňovacia matica telesa
voľnobehu
Podložka telesa
voľnobežky
10 mm Allenov kľúč
(TL-WR37)
Demontáž
Montáž
Uťahovací moment:
35 - 50 N•m
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky časti
prevodovky výkonu.
5. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na 2. ozubené
koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne na to, aby ste cítili tlak v
páčke, otočte kľukovým ramenom.
Preraďovanie na 3.
prevod
Dotiahnite valec nastavenia
vonkajšieho kábla, kým sa reťaz
nevráti na 2. ozubené koleso.
(v smere hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho puzdra,
kým sa reťaz nedotkne 3.
ozubeného kolesa a nevydá zvuk.
(proti smeru hodinových ručičiek)
Nastavovací
valček vonkajšieho
obalu
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reťaz sa dotkla
3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa a uvoľní sa) a
potom otočte kľukové rameno v smere hodinových ručičiek.
Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa a vydáva hluk,
otočte valcové puzdro nastavenia vonkajšieho puzdra mierne v smere
hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane a reťaz sa
nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte, či sa pri
žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Drážka
Pripojte kábel k zadnému
prvku pre zabránenie pred
spadnutím reťaze a po
odstránení úvodnej vôle v
kábli ho opätovne zaistite k
zadnému prvku pre
zabránenie pred spadnutím
reťaze podľa zobrazenia na
obrázku.
Potiahnite
Poznámka : Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
v drážke.
Uťahovací moment pomocou
Allenovho kľúča: 6 - 8 N•m
5 mm Allenov kľúč
Použite rúčku riadidiel s maximálnym
vonkajším priemerom 32 mm.
Montáž radiacej páčky
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Montáž ozubených kolies
Pre každé ozubené koleso,
by mal povrch so
skupinovým označením
smerovať von a mal by byť
umiestnený tak, že značka
trojuholníka ( U ) na každom
ozubenom kolese a časť A
(kde je otvor drážky široký)
telesa voľnobehu sú
zarovnané.
Pri montáži ozubených kolies HG použite na
utiahnutie poistného krúžku špeciálny nástroj
(TL-LR15).
Na výmenu ozubených kolies HG použite
špeciálny
nástroj
(TL-LR15) a
TL-SR21 na
odstránenie
poistného
krúžku.
Drážka je široká
iba na jednom
mieste.
a
c
-
1
4
T
A
U značka
Uťahovací moment:
30 - 50 N•m
Poistný krúžok
6 ozubených kolies je zaistených
pomocou nitov.
1
2
1 2
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
Páčka (B)
Skrutka
Kryt
Vodiaca kladka
Vnútorný kábel
Skrutka spodného
nastavenia
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného nastavenia, aby
ste ju nastavili tak, že vodiaca kladka
bude pri pohľade zozadu v rovine
s vonkajšou rovinou najmenšieho
ozubeného kolesa.
2. Pripojenie a upevnenie vnútorného kábla
Posuňte páčku (B) aspoň 7 krát, aby ste ju
nastavili do najvyššej polohy. Odskrutkujte
skrutku a snímte kryt. Potiahnite vnútorný kábel,
ako je to znázornené na obrázku a následne
nainštalujte nový vnútorný kábel.
Nastavenie SIS
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom konci
ako je koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho
puzdra zaguľaťte koniec, aby mala vnútorná strana otvoru
rovnaký priemer.
K orezanému koncu vonkajšieho
puzdra upevnite rovnaký vonkajší
koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Vkladanie vnútorného kábla
Vnútorný kábel vložte do vonkajšieho puzdra z konca, ktorý je označený
značkou. Z konca, ktorý je označený značkou naneste mazivo s
cieľom zabezpečiť prevádzkovú účinnosť
kábla.
Značka
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový
krúžok a najväčšie ozubené koleso
a otočte kľukové rameno dozadu.
Potom otočte nastavovaciu skrutku
napnutia B, aby ste nastavili vodiacu
kladku čo najbližšie k ozubenému kolesu,
ale nie tak blízko aby sa ho dotkla.
Následne nastavte reťaz na najmenšie
ozubené koleso a zopakujte vyššie
uvedený postup, aby ste sa uistili, že sa
kladka nedotýka ozubeného kolesa.
1
2
1 2
2
1
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené koleso
Reťaz
Najväčšie ozubené
koliesko
Najväčšie ozubené
koliesko
Obsluha radenia rýchlostí
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, keď sa po
preradení uvoľnia. Keď používate jednu z týchto páčok, vždy sa uistite,
že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Preradenie z malého ozubeného kolesa na
väčšie ozubené koleso (páčka A)
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte páčku
(A) do polohy (1). Na preradenie naraz o dva
stupne zatlačte do polohy (2).
Preradenie z veľkého ozubeného kolesa
na menšie ozubené koleso (páčka B)
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste preradili o jeden
stupeň z väčšieho na menšie ozubené koleso.
1
2
Páčka (A) - počiatočná
poloha
Páčka (B)
Poistný krúžok
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom
ozubenom kolese a najväčšom ozubenom
koliesku)
Dĺžka reťaze
3. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného
nastavenia tak, aby sa vodiaca
kladka pohla do polohy priamo
v rovine s najväčším ozubeným
kolesom
1
1 2
2
Najväčšie ozubené koleso
Vodiaca kladka
Skrutka spodného
nastavenia
Skrutka nastavenia
napnutia B
Keď nepočujete
žiadny hluk
Nastavovací
valček
vonkajšieho
obalu
SI-6M00A-02
VAROVANIE
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka
reťaz, ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN23
8-/7-/6-rýchlostná úzka
reťaz, ako napríklad
CN-HG50 / CN-HG51
TL-CN32 / TL-CN23
6.5mm
7.1mm
Strieborná
Čierna
Séria Alivio
Rapidfire Plus ST-M405
Vonkajšie puzdro SP40
Zadná prehadzovačka RD-M410 RD-CT95
Typ SGS Smart Cage
Voľný náboj FH-MC18 / RM60-8 / M495-A
Prevody 8
Kazetové ozubené koleso
CS-HG50-8I
CS-HG40-8I
Reťaz CN-HG50 / CN-HG40
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP18 / SM-BT18
Zadná prehadzovačka
Číslo modelu RD-M410 RD-CT95
Typ SGS Smart Cage
Celková kapacita 43T
Najväčšie ozubené koleso 34T
Najmenšie ozubené koleso 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 20T
Použiteľné predné ozubené koleso
(konfigurácia zubov ozubeného kolieska)
FC-M410-8 (42-32-22T)
FC-M411 (42-32-22T, 48-38-28T)
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
Číslo modelu Ozubené kolesá Názov skupiny Kombinácia zubov
CS-HG50-8I 8
an
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
aw
11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
CS-HG40-8I 8
ao
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
an
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
aw
11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
6,5 mm
7,1 mm
Uťahovací moment:
0,3 - 0,5 N•m
  • Page 1 1

Shimano RD-M410 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Táto príručka je tiež vhodná pre