2. Rovná časť vonkajšej vodiacej lišty reťaze by mala byť
priamo nad a paralelne s najväčším ozubeným
kolieskom.
3. Zabezpečte pomocou 5 mm
Allenovho kľúča.
Predné ozubené koleso
(najväčšie ozubené
koliesko)
Vedenie reťaze
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
3. Horné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vonkajšou
vodiacou lištou reťaze a reťazou bola v rozpätí
0 - 0,5 mm.
1. Nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vonkajšou vodiacou
lištou reťaze a veľkým prevodom bola pred inštaláciou
v rozpätí 1 - 3 mm.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla,
čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť,
že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
• Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste
mohli z bicykla spadnúť.
• Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné
miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
• Ak preraďovanie prevodov nie je možné vykonávať plynulé, umyte prehadzovačku
a namažte všetky pohyblivé diely.
• Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste
vymeniť prehadzovačku.
• Keď je reťaz v takej polohe, aká je zobrazená na obrázku,
reťaz sa môže dotýkať predných ozubených koliesok alebo
prednej prehadzovačky a vytvárať hluk. Ak je problémom
hluk, preraďte reťaz na ďalšie väčšie zadné ozubené koleso
alebo ešte o jedno ďalej.
• Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny
vonkajší bovden a vodiaci prvok kábla stredovej osky.
• Pred použitím namažte lanko a vnútornú stranu vonkajšieho
bovdenu, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
• Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo
poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
• S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo
prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
VAROVANIE
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Nastavenie SIS
1. Spodné nastavenie
Nastavte tak, aby vzdialenosť medzi vnútornou vodiacou
lištou reťaze a reťazou bola v rozpätí 0 - 0,5 mm.
2. Pripojenie a zaistenie lanka
Počas ťahania lanka utiahnite pomocou 5 mm Allenovho kľúča
upevňovaciu skrutku drôtu čím zaistíte lanko.
Pri otáčaní kľukového ramena jemne pohybujte páčkou (b) a skontrolujte, že sa predná
prehadzovačka jemne pohybuje smerom k malému ozubenému koliesku. Pokiaľ sa
predná prehadzovačka pohybujte vo veľkom rozsahu a reťaz je súčasne nastavená na
malom ozubenom koliesku, uvoľnite o 1/8 otáčky skrutku horného nastavenia. Následne
po vrátení reťaze do jej pôvodnej polohy nastavte a skontrolujte nastavovací
mechanizmus.
Najväčšie
ozubené koleso
Vnútorný
krúžok
Najmenšie
ozubené koleso
Vonkajší krúžok
Skrutka spodného
nastavenia
Vnútorná vodiaca lišta reťaze
Reťaz
Potiahnite
Uťahovací moment:
6 - 7 N•m
Po napnutí počiatočného ochabnutia kábla
ho znovu zaistite k prednej prehadzovačke
tak, ako je to znázornené na obrázku.
4. Nastavenie napnutia kábla
(1) Reťaz nastavte na najväčšie
zadné ozubené koleso a vpredu
zaraďte najväčší prevod.
(2) Vykonajte nastavovanie
(ST-6700 / ST-5700)
(3) Po vykonaní nastavovania nastavte
vzdialenosť (pomocou nastavovacej
skrutky kábla) reťaze a vodiacej lišty
reťaze na minimum (0 - 0,5 mm).
Skrutka horného
nastavenia
Vonkajšia vodiaca
lišta reťaze
Reťaz
■ Nastavovanie (mechanizmus zabránenia hluku)
Jemne stlačte páčku b .
(Budete počuť "kliknutie".)
Vnútorná
vodiaca lišta
reťaze
Reťaz
Vzdialenosť:
0 - 0,5 mm
Pred použitím si určite prečítajte tieto servisné pokyny v spojení so servisnými pokynmi pre
ST-6700 / ST-5700.
Nastavovacia skrutka vonkajšieho
bovdenu
Predné
ozubené
kolieska
Zadné
ozubené
kolesá
Najväčšie
ozubené koleso
Vonkajší krúžok
Najväčšie
ozubené
koleso
Vonkajší
krúžok
Zaradenie vpredu
Páčka b
Z veľkého ozubeného
kolieska na malé
ozubené koliesko
Páčka a
Z malého ozubeného
kolieska na veľké
ozubené koliesko
Páčka a
Páčka b
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu
kombináciu.
Montáž prednej prehadzovačky
Vzdialenosť: 1 - 3 mm
Vonkajšia vodiaca lišta reťaze
Technické údaje
5. Tabuľka odstraňovania porúch
Po dokončení krokov 1 - 4 posuňte preraďovacou páčkou, aby ste skontrolovali radenie.
(Toto sa tiež použije, ak sa preraďovanie stane obtiažne počas používania.)
V prípade karbónových rámov môže byť nevyhnutné znížiť
uťahovací moment za účelom predídenia poškodeniu rámu.
Ohľadom správneho uťahovacieho momentu pre karbónové
rámy sa obráťte na výrobcu bicykla alebo rámu.
SI-5LW0B-001-02
Technicko servisné pokyny SI-5LW0B-001
FD-6700 / FD-5700
Séria ULTEGRA 105
Radiaca páčka ST-6700 ST-5700
Vonkajší bovden SP41
Prevody 20
Predná prehadzovačka FD-6700 FD-5700
Predné ozubené koleso FC-6700 / FC-6750 FC-5700 / FC-5750
Zadná prehadzovačka RD-6700 RD-5700
Voľný náboj FH-6700 FH-5700
Kazetové ozubené koleso CS-6700 CS-5700
Reťaz CN-7901 / CN-6701 / CN-5701
Vedenie kábla stredovej osky SM-SP17
Typ Typ s objímkou / na tvrdo spájaný typ
Priemer montážnej lišty prednej prehadzovačky S (28,6 mm), M (31,8 mm), L (34,9 mm)
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 16 zubov alebo menej
Uhol spojenia reťaze ( a )
61° - 66°
Vedenie reťaze 43,5 mm
Ak reťaz spadne na stranu kľuky Utiahnite skrutku horného nastavenia
v smere hodinových ručičiek (o 1/4 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo malého na veľké
ozubené koliesko.
Uvoľnite skrutku horného nastavenia proti
smeru hodinových ručičiek (asi o 1/8 otáčky).
Ak je obtiažne preraďovanie zo veľkého na malé
ozubené koliesko
Uvoľnite skrutku spodného nastavenia proti
smeru hodinových ručičiek (o 1/8 otáčky).
Ak reťaz spadá na stranu stredovej osky. Utiahnite skrutku dolného nastavenia
v smere hodinových ručičiek (o 1/2 otáčky).
Pokiaľ je zaradenie malého prevodu tuhé a obtiažne
po vykonaní nastavovania.
Otočte nastavovaciu skrutku vonkajšieho
bovdenu proti smeru hodinových ručičiek
(1/8 otáčky naraz) dokiaľ nebude zaradenie
na malé ozubené koliesko hladké. Dávajte
pozor, aby ste nastavovaciu skrutku
vonkajšieho bovdenu v tomto štádiu príliš
neotočili. V opačnom prípade bude zaradenie
na veľké ozubené koliesko obtiažne.