Shimano FC-CX70 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Táto príručka je tiež vhodná pre

Pri polohe menšieho ozubeného kolieska
v ktorej označený povrch smeruje od ramena
kľuky nastavte ozubené koliesko tak, aby
výčnelok na vnútornej strane bol zarovno
s polohou ramena kľuky.
Uťahovací moment:
< FC-CX70 >
12 - 16 N•m
< FC-CX50 >
12 - 14 N•m
Inštalácia ozubených koliesok
Hladké preraďovanie nebude možné pokiaľ nebudú ozubené
kolieska nainštalované správne; ozubené kolieska nainštalujte
do správnej polohy.
Pri polohe väčšieho
ozubeného kolieska v ktorej
jeho označená strana
smeruje von nastavte väčšie
ozubené koliesko tak,
aby kolík pre zabránenie
spadnutia reťaze bol
zarovno s polohou
ramena kľuky.
Rameno kľuky
Vonkajšia
strana
Kolík zabraňujúci
spadnutiu reťaze
Dodržiavajte postup na obrázku.
Rameno kľuky
Výčnelok
Značka
Vnútorná
strana
SI-1MR0A-001-02
FC-CX70 / FC-CX50
Technické údaje
Všeobecné informácie o bezpečnosti
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Poznámka:
Nastavte zastavovaciu plôšku
smerom doprava tak, ako
je to znázornené na obrázku.
5
4
(A)
1
3
Časť so širokou
drážkou
Vložka stredovej osky
TL-FC16
TL-FC32
2
6
Zastavovacia
plôška
Kolík
plôšky
Vytlačiť
Vnútorný kryt
Pravý adaptér
v smere hodinových ručičiek
v prípade 70 mm [M36]
stredových osiek
"Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite
pravidelne pomocou správneho prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy nepoužívajte
rozpúšťadlá na báze zásad alebo kyselín, ako sú odstraňovače hrdze. V prípade
použitia rozpúšťadla môže reťaz prasknúť a s pôsobiť vážne poranenie."
Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli z bicykla
spadnúť.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé
alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak to neurobíte, môže dôjsť k roztrhnutiu reťaze,
dôsledkom čoho môže byť váš pád z bicykla.
Je lepšie utiahnuť dve upevňovacie matice ľavého ramena kľuky striedavo a postupne, ako naraz
dotiahnuť každú skrutku. Na kontrolu konečného uťahovacieho momentu použite momentový kľúč;
uťahovacie momenty by mali byť v rozpätí 12 - 14 N•m. Neskôr, po ubehnutí asi 100 km (60 míľ)
opätovne pomocou momentového kľúča skontrolujte uťahovacie momenty. Taktiež je dôležité
pravidelne kontrolovať uťahovacie momenty. Ak sú uťahovacie momenty príliš malé alebo ak
upevňovacie matice nie sú dotiahnuté postupne a striedavo, ľavé rameno kľuky môže odpadnúť
a bicykel sa môže prevrátiť, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či ramená kľuky nie sú prasknuté. Ak sú tam praskliny, rameno
kľuky sa môže zlomiť a môžete spadnúť z bicykla.
Ak nie je vnútorný kryt nainštalovaný správne, môže dôjsť k zhrdzaveniu osi, čoho dôsledkom môže
byť prevrátenie bicykla s následkom vážneho úrazu.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže
byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia nie
sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať
za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich
mohli v budúcnosti použiť.
Pokiaľ je reťaz na najmenšom a strednom ozubenom koliesku, existuje nebezpečenstvo poranenia
hrotmi zubov najväčšieho ozubeného kolieska.
Poznámka
Uistite sa, že kombinácia ozubených koliesok sa zhoduje s konfiguráciou zubov predného ozubenia
v Tabuľke technických údajov výrobku. Ak sú použité iné kombinácie, vzdialenosť medzi ozubenými
kolieskami bude nesprávna, reťaz môže skĺznuť a zachytiť sa medzi nimi.
Keď je reťaz v takej polohe, aká je zobrazená na obrázku, reťaz sa môže
dotýkať predných ozubených koliesok alebo prednej prehadzovačky
a vytvárať hluk. Ak je problémom hluk, preraďte reťaz na ďalšie väčšie zadné
ozubené koleso alebo ešte o jedno ďalej.
Ak vložka stredovej osky nie je rovnobežná, výkon pri preraďovaní prevodov
poklesne.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo nepresnosť.
Taktiež sa uistite, že v pravidelných intervaloch doťahujete ramená kľuky
a pedále.
Ak z osi stredovej osky a zo spojky ľavého ramena kľuky vychádza zvuk vŕzgania, na spojku naneste
mazivo a následne utiahnite na uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
Na čistenie kľukového ramena a spodnej konzoly používajte neutrálny čistiaci prostriedok. Používanie
alkalických alebo kyslých čistiacich prostriedkov môže mať za následok zmenu zafarbenia.
Ak v ložisku cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť stredovú osku.
Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny, skontrolujte túto skutočnosť ešte raz.
Neumývajte stredovú osku vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.
Počas inštalácie ľavého a pravého adaptéra nainštalujte aj vnútorný kryt; v opačnom prípad sa zníži
odolnosť voči prenikaniu vody.
Pred montážou ľavého a pravého adaptéra ich namažte.
Na zaistenie najlepšieho výkonu určite použite iba určený typ reťaze. Široký typ reťaze nemožno
použiť.
Ak reťaz počas používania skĺzava z ozubených koliesok, vymeňte ozubené kolieska a reťaz.
Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich
znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže
byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených koliesok a reťaze.
Počas jazdy môže dôjsť k zašpineniu častí vášho devu reťazou.
Počas inštalácie pedálov naneste malé množstvo maziva na závity, aby ste predišli viaznutiu pedálov.
Pomocou momentového kľúča pedále dôkladne utiahnite. Uťahovací moment: 35 - 55 N•m. Pravé
kľukové rameno má pravotočivý závit a ľavé kľukové rameno má ľavotočivý závit.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu
pôvod v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky
sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
VÝSTRAHA
VÝSTRAHA
Technicko servisné pokyny
SI-1MR0A-001
Číslo modelu FC-CX70 FC-CX50
Kombinácia zubov ozubeného kolesa 46 G - 36 G
Priemer skrutky 110 mm
Závity pedálov B.C. 9/16" x 20 T.P.I. (anglický závit)
Použiteľná reťaz CN-7901 / 6701 CN-5701 / 4601
Vedenie reťaze 43,5 mm
Šírka vložky stredovej osky (Rozmery závitu)
68 mm (1,37 x 24 T.P.I.)
70 mm (M36 x 24 T.P.I.)
Stredová oska SM-BB6700 SM-BB4600
1. 2.
Na montáž pravého adaptéra (závit proti smeru hodinových
ručičiek), vnútorného krytu a ľavého adaptéra (závit
v smere hodinových ručičiek) použite špeciálny nástroj
TL-FC32/33/36.
Uťahovací moment: 35 - 50 N•m
3.
Vložte pravú kľukovú jednotku.
4.
Položte časť A ľavej kľuky do osi pravej kľukovej
jednotky tam, kde je široká drážka.
5.
Pomocou nástroja TL-FC16/18 utiahnite uzáver.
Uťahovací moment: 0,7 - 1,5 N•m
6.
Zatlačte na zastavovaciu plôšku a skontrolujte, či kolík
plôšky zapadol na svoje miesto a potom dotiahnite
skrutku ľavého ramena kľuky. (5 mm Allenov kľúč)
Poznámka: Každá skrutka by mala byť rovnomerne
a rovnako utiahnutá na moment
12 - 14 N•m.
Predné ozubené
kolieska
Zadné ozubené
kolesá
Montáž predného ozubeného kolesa
  • Page 1 1

Shimano FC-CX70 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Táto príručka je tiež vhodná pre