FC-MX71
Montáž predného ozubeného kolesa
Všeobecné informácie o bezpečnosti
■ Spôsob inštalácie rozpery
Skontrolujte, či šírka vložky spodnej konzoly (1)
je 68 mm.
Ďalej namontujte adaptér podľa nižšie zobrazených (2)
obrázkov.
(2,5 mm)
68 mm
68 mm
6
2
1
3
Časť so širokou drážkou
TL-FC16
Zastavovacia plôška
Kolík
plôšky
Vytlačiť
5
4
(A)
TL-FC32
Vnútorný kryt
Poznámka:
Nastavte zastavovaciu plôšku smerom
doprava tak, ako je to znázornené
na obrázku.
Vložka stredovej osky
Pred montážou ľavého a pravého
adaptéra ich namažte.
SI-1MA0A-001-02
Technické údaje Inštalácia ozubeného kolieska (SM-CR80-A)
Zahĺbenie
Matica
Vnútorná
strana
Vonkajšia
strana
Vonkajšia
strana
Skrutka
Matica
Vnútorná
strana
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
VAROVANIE
Dajte pozor, aby sa vám počas jazdy do reťaze nedostali časti oblečenia, inak by ste mohli •
z bicykla spadnúť.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš •
slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz
sa môže pretrhnúť a spôsobiť vážne zranenie.
Je lepšie utiahnuť dve upevňovacie matice ľavého ramena kľuky striedavo a postupne, •
ako naraz dotiahnuť každú skrutku. Na kontrolu konečného uťahovacieho momentu použite
momentový kľúč; uťahovacie momenty by mali byť v rozpätí 12 - 14 N
• m. Neskôr, po ubehnutí
asi 100 km (60 míľ) opätovne pomocou momentového kľúča skontrolujte uťahovacie momenty.
Taktiež je dôležité pravidelne kontrolovať uťahovacie momenty. Ak sú uťahovacie momenty
príliš malé alebo ak upevňovacie matice nie sú dotiahnuté postupne a striedavo, ľavé rameno
kľuky môže odpadnúť a bicykel sa môže prevrátiť, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či ramená kľuky nie sú prasknuté. Ak sú tam praskliny, •
rameno kľuky sa môže zlomiť a môžete spadnúť z bicykla.
Ak nie je vnútorný kryt nainštalovaný správne, môže dôjsť k zhrdzaveniu osi, •
čoho dôsledkom môže byť prevrátenie bicykla s následkom vážneho úrazu.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Uvoľnené,
opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho
dôsledkom môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné diely
značky Shimano.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť,
že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, •
aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
Okrem toho, ak sa vám výkon pri otáčaní pedálov nezdá normálny, skontrolujte túto •
skutočnosť ešte raz.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či v spojení nie je vôľa alebo nepresnosť. Taktiež •
sa uistite, že v pravidelných intervaloch doťahujete ramená kľuky a pedále.
Ak z osi stredovej osky a zo spojky ľavého ramena kľuky vychádza zvuk vŕzgania, na •
spojku naneste mazivo a následne utiahnite na uvedenú hodnotu uťahovacieho momentu.
Na čistenie kľukového ramena a spodnej konzoly používajte neutrálny čistiaci prostriedok. •
Používanie alkalických alebo kyslých čistiacich prostriedkov môže mať za následok zmenu
zafarbenia.
Neumývajte stredovú osku vodou striekajúcou pod vysokým tlakom.•
Ak v ložisku cítite akékoľvek uvoľnenie, mali by ste vymeniť stredovú osku.•
Ozubené kolieska by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom •
ich znovu namazať. Okrem toho, čistenie reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej
namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených koliesok a reťaze.
Ak reťaz počas používania skĺzava z ozubených koliesok, vymeňte ozubené kolieska a reťaz.•
Počas jazdy môže dôjsť k zašpineniu častí vášho devu reťazou.•
Pred montážou ľavého a pravého adaptéra ich namažte.•
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu •
majúcemu pôvod v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky •
sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Technicko servisné pokyny
SI-1MA0A-001
Dodržiavajte postup na obrázku.
1, 2
Na montáž pravého adaptéra (závit proti smeru
hodinových ručičiek) a ľavého adaptéra (závit
v smere hodinových ručičiek) použite špeciálny
nástroj TL-FC32/36.
Uťahovací moment: 35 - 50 N
• m
3
Vložte pravú kľukovú jednotku.
4
Položte časť A ľavej kľuky do osi pravej kľukovej
jednotky tam, kde je široká drážka.
5
Pomocou nástroja TL-FC16/18 utiahnite uzáver.
Uťahovací moment: 0,7 - 1,5 N
• m
6
Zatlačte na zastavovaciu plôšku a skontrolujte,
či kolík plôšky zapadol na svoje miesto a potom
dotiahnite skrutku ľavého ramena kľuky.
(5 mm Allenov kľúč)
Poznámka: Každá skrutka by mala byť
rovnomerne a rovnako utiahnutá
na moment 12 - 14 N
• m.
Číslo modelu FC-MX71 (SM-CR80-A)
Kombinácia zubov ozubeného kolesa 34 / 38 / 41 / 42 / 43 / 44 / 46T
Priemer skrutky 104 mm
Dĺžka ramena kľuky 165, 170, 175, 180 mm
Závity pedálov B.C. 9/16" x 20 T.P.I. (anglický závit)
Použiteľná reťaz CN-7701
Vedenie reťaze 44 mm
Šírka vložky stredovej osky
(Rozmery závitu)
68 mm (1,37 x 24 T.P.I.)
Použiteľná stredová oska SM-BB70-S
SM-CR80-A
Nainštalujte ozubené koliesko
na pravé rameno kľuky ako je
to znázornené na obrázku.
Poznámka:
Počas inštalácie sa presvedčte, že ozubené koliesko smeruje •
správnym smerom. Povrch s logom značky Shimano by mal
smerovať von.
Skontrolujte, že matice sú pevne nasadené na zahĺbení •
na vnútornej časti ozubeného kolieska, ako je znázornené
na obrázku a skrutky následne utiahnite.
Uťahovací moment: 14 - 16 N • m