Demontujte kryt vnútorného otvoru, vnútorný kábel 1.
a skrutku nastavenia.
Demontujte tri veľké skrutky a malú skrutku, ktoré
2.
zaisťujú kryt.
Horný kryt otočte tak, ako je to znázornené na obrázku 2
3.
a následne ho snímte posunutím v smere šípky na
obrázku 3.
Zatlačte páčku (A) dozadu, a to pokiaľ je to len možné
4.
a tak, ako je to znázornené na obrázku 4 a následne
ju demontujte tak, že otočíte spodný kryt, ako je to
znázornené na obrázku 5.
Preradenie z veľkého ozubeného kolesa na menšie ozubené
koleso (Páčka B)
Zatlačte páčku (B) raz, aby ste preradili o jeden stupeň z väčšieho
na menšie ozubené koleso.
Preradenie z malého ozubeného kolesa na väčšie ozubené
koleso (Páčka A)
Na preradenie iba o jeden stupeň zatlačte páčku (A) do polohy (1).
Na preradenie naraz o dva stupne zatlačte do polohy (2).
Preradenie z veľkého ozubeného kolieska na malé ozubené
koliesko (Páčka B)
Keď sa páčka (B) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň
z veľkého na malé ozubené koliesko.
Všeobecné informácie o bezpečnosti
Jazda bicyklom dolu kopcom a jazda typu freeride sú sami osebe •
nebezpečnými aktivitami. Existuje tu riziko, kedy sa môžete stať
účastníkom nehody s dôsledkom vážneho poranenia alebo aj
smrti. Dôsledne sa odporúča, aby vodiči používali ochranné
prostriedky hlavy a tela a pred jazdou na bicykli vykonávali
dôkladné bezpečnostné prehliadky svojich bicyklov. Zapamätajte
si, že jazdíte na svoje vlastné riziko a preto by ste mali svoje
skúsenosti a schopnosti veľmi dôkladne zvážiť.
• Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné
pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčasti môžu spôsobiť
prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom môže byť vážne poranenie.
Odporúčame používať iba originálne náhradné diely značky Shimano.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na •
bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu
kombináciu.
Pred použitím si určite prečítajte tieto servisné pokyny
v spojení so servisnými pokynmi pre FD-M815 / M817.
Po napnutí počiatočného ochabnutia kábla ho znovu zaistite
k prednej prehadzovačke tak, ako je to znázornené na obrázku.
Bežný typ
< Bežný typ >
(Obrázok 1)
(Obrázok 2) (Obrázok 3)
(Obrázok 4) (Obrázok 5)
• FD-M815 Výmena krytov pre SL-M810
< Typ s vedením zhora >
Uťahovací moment :
6 - 7 N•m
< Bežný typ >
• FD-M817
< Typ s vedením zhora >
Typ s vedením zhora
Potiahnite
Potiahnite
5 mm Allenov kľúč
Malá skrutka (x 1) Veľké skrutky (x 3)
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to
znázornené na
obrázku.
Skrutka na
upevnenie
drôtu
Poznámka:
Zviažte káble tak,
ako je to
znázornené na
obrázku.
Skrutka na
upevnenie
drôtu
Orezanie vonkajšieho puzdra (Predný / Zadný)
Keď orezávate vonkajší bovden, režte na opačnom konci,
ako je koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho bovdenu
zaguľaťte koniec, aby mala vnútorná
strana otvoru rovnaký priemer.
Vonkajší bovden
* Ak sa zadná prehadzovačka vo veľkom rozsahu pohybuje,
ako napríklad pri bicykloch so zadným odpružením,
odporúča sa, aby ste opätovne nasadili kryt s hliníkovým
krytom. Koniec vonkajšieho
bovdenu, ktorý obsahuje
hliníkový kryt by sa mal
nachádzať na strane
prehadzovačky.
K orezanému koncu vonkajšieho bovdenu upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Hliníkový kryt
Strana
prehadzovačky
Pripojenie a upevnenie lanka
Posuňte páčku (B) 8 krát alebo viac krát,
aby ste ju nastavili do najvyššej polohy.
Potom odstráňte kryt vnútorného otvoru a
pripojte lanko.
Páčkou B pohybujte v smere šípky
a následne nainštalujte kryt vnútorného
otvoru otáčaním podľa obrázka, a to dokiaľ
sa nezastaví. Ďalej ho už neotáčajte,
inak môže poškodiť závit skrutky krytu.
Kryt vnútorného otvoru
Pred použitím si určite prečítajte tieto servisné pokyny
v spojení so servisnými pokynmi pre RD-M810 / M810-A.
Inštalácia radiaceho kábla
< Vzadu >
Obsluha radenia rýchlostí
Táto uvoľňovacia páčka je vybavená dvojcestným uvoľňovacím •
mechanizmom umožňujúcim vykonávanie uvoľňovacích operácií
buď stlačením alebo potiahnutím páčky.
Tak páčka (A), ako aj páčka (B) sa vždy vrátia do pôvodnej polohy, •
keď sa po preradení uvoľnia. Keď používate jednu z týchto páčok,
vždy sa uistite, že zároveň otáčate ramenom kľuky.
Táto páčka je navrhnutá pre používanie s dvojitými a trojitými •
ozubenými kolesami. Pokiaľ sa používa v kombinácii s dvojitým
ozubeným kolesom, ak sa pokúsite nadmerne natiahnuť radiacu
páčku do hornej polohy, môže sa zlomiť.
< Vzadu >
Páčka (A) - počiatočná poloha
Páčka (B)
Dvojcestné uvoľnenie
< Vpredu >
Preradenie z malého ozubeného kolieska na veľké ozubené
koliesko (Páčka A)
Keď sa páčka (A) stlačí raz, nastane preradenie o jeden stupeň
z malého na veľké ozubené koliesko.
Páčka (B)
Dvojcestné uvoľnenie
Páčka (A) - počiatočná
poloha
Pripojenie a upevnenie lanka
Posuňte páčku (B) 2 krát alebo viac krát,
aby ste ju nastavili do najnižšej polohy.
Potom odstráňte kryt vnútorného otvoru
a pripojte lanko.
Páčkou B pohybujte v smere šípky
a následne nainštalujte kryt vnútorného
otvoru otáčaním podľa obrázka, a to dokiaľ
sa nezastaví. Ďalej ho už neotáčajte,
inak môže poškodiť závit skrutky krytu.
Kryt vnútorného otvoru
Páčka (B)
Kryt vnútorného otvoru
Lanko
< Vpredu >
< Vzadu > < Vpredu >
Kryt vnútorného otvoru
Páčka (B)
Lanko
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
Poznámka
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku •
a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, •
mali by ste vymeniť prehadzovačku.
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň •
paralelnosti zadnej časti bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel
a či je vonkajší bovden príliš dlhý alebo príliš krátky.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, •
pretože má tendenciu narušiť funkciu radenia SIS spôsobenú vysokým
odporom káblov.
Použite vonkajší bovden, ktorý má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, •
keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho
skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne
vytočia rukoväte.
V prípade kábla radenia prevodov sa používa špeciálny mazací •
prostriedok. Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy
mazacích prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť
zhoršenie výkonu radenia prevodov.
Pred použitím namažte lanko a vnútornú stranu vonkajšieho bovdenu, •
aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší bovden •
a vodiaci prvok kábla stredovej osky.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len •
po otočení predného ozubeného kolesa.
Táto radiaca páčka je kompatibilná s trojitými prednými ozubenými •
kolesami.
Na tento výrobok sa nevzťahuje záruka na poškodenie, ktoré bolo •
spôsobené používaním, ako je napríklad skákanie počas jazdy, alebo
v prípade prevrhnutia bicykla, a to okrem prípadov, ak chyby vznikli
v dôsledku chyby materiálov alebo chyby výrobného postupu.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu •
alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby •
alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
Namontujte radiacu páčku do polohy, kde nebude prekážať •
činnosti bŕzd a preraďovaniu rýchlostí.
Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť •
bŕzd.
Počas inštalácie prvkov na povrchy karbónového rámu si u výrobcu •
karbónového rámu overte jeho odporúčania ohľadne uťahovacieho
momentu, a to aby ste zabránili nadmernému utiahnutiu, ktoré
by mohlo spôsobiť poškodenie karbónového materiálu a/alebo
nedostatočnému utiahnutiu, ktoré by mohlo spôsobiť nedostatočné
upnutie prvkov.
Montáž páčky
Použite rúčku riadidiel s maximálnym vonkajším priemerom 36 mm.
Uťahovací moment: 5 N•m
4 mm Allenov kľúč
Pripojte lanko k zadnej
prehadzovačke a po odstránení
úvodnej vôle v lanku ho opätovne
zaistite podľa zobrazenia na
obrázku.
Potiahnite
Uťahovací moment : 6 - 7 N•m
Drážka
Poznámka: Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
v drážke.
Rozobratie a poskladanie by sa malo vykonávať len ak sú
kryty nasadené.
Výmena krytu a opätovná montáž
n Demontáž
n Opätovná montáž
Najprv nainštalujte spodný kryt a následne horný kryt 1.
opačným postupom, ktorý ste použili pri demontovaní.
Horný a dolný kryt namontujte tak aby do seba zapadali
a aby medzi nimi nebola žiadna medzera.
Utiahnite tri veľké skrutky a malú skrutku, ktoré zaisťujú
2.
kryty.
Nainštalujte skrutku nastavenia, vnútorný kábel a kryt
3.
vnútorného otvoru v takomto poradí.
Horný kryt
Spodný kryt Páčka (A)
Uťahovací moment:
0,2 N•m
Uťahovací moment:
0,05 N•m
SI-6R20B-001-02
SL-M810
VÝSTRAHA
Technicko servisné pokyny
SI-6R20B-001
Séria SAINT
Radiaca páčka SL-M810-A
Vonkajší bovden OT-SP41
Prevody 9 / 18
Predná prehadzovačka FD-M815/FD-M817
Predné ozubené koleso FC-M810/FC-M815
Zadná prehadzovačka RD-M810 / RD-M810-A
Typ SS / GS
Voľný náboj FH-M810/FH-M815
Kazetové ozubené koleso CS-M770 / CS-HG80 / CS-6500
Reťaz CN-HG93
Vodiaci prvok stredovej osky SM-SP17 / SM-BT17