ESET Remote Administrator 6.3 Návod na obsluhu

Typ
Návod na obsluhu

Tento návod je vhodný aj pre

ESET Remote Administrator
Používateľská príručka
Pre zobrazenie tohto dokumentu vo verzii Online pomocníka kliknite sem
Copyright © 2020 ESET, spol. s r.o.
ESET Remote Administrator bol vyvinutý spoločnosťou ESET, spol. s r.o.
Viac informácií nájdete na webovej stránke www.eset.sk.
Všetky práva vyhradené. Žiadna časť tejto publikácie nesmie byť reprodukovaná žiadnym prostriedkom ani
distribuovaná akýmkoľvek spôsobom bez predchádzajúceho písomného povolenia spoločnosti ESET, spol. s r. o.
ESET, spol. s r. o. si vyhradzuje právo zmeny programových produktov popísaných v tejto publikácii bez
predchádzajúceho upozornenia.
kontaktný formulár: http://www.eset.com/sk/podpora/formular/ tel.: +421 (2) 322 44 444
REV. 10.8.2020
1 Úvod 1 ..................................................................................................................................................................
1.1 O tejto príručke 1 ........................................................................................................................................
1.1.1 Offline pomocník 2 .......................................................................................................................................
1.2 Podporované webové prehliadače a bezpečnostné produkty spoločnosti ESET 4 ...........................
1.3 Legenda ikon 5 ............................................................................................................................................
2 Začíname s nástrojom ESET Remote Administrator Web Console 7 ...............................
2.1 Predstavenie programu ESET Remote Administrator 7 ........................................................................
2.2 Otvorenie ERA Web Console 8 ..................................................................................................................
2.3 Používanie Sprievodcu spustením 9 ........................................................................................................
2.4 ERA Web Console 11 ...................................................................................................................................
2.5 Ako spravovať produkty spoločnosti ESET určené pre koncové zariadenia prostredníctvom
nástroja ESET Remote Administrator 14 .................................................................................................
2.6 Zmeny po aktualizácii ERA zo staršej verzie 15 .....................................................................................
3 Práca s ERA Web Console 16 ...................................................................................................................
3.1 Prihlasovacia obrazovka ERA Web Console 17 .......................................................................................
3.1.1 Riešenie problémov – ERA Web Console 18 ........................................................................................................
3.2 Riadiaci panel 19 .........................................................................................................................................
3.2.1 Nastavenia používateľa 20 .............................................................................................................................
3.2.2 Nastavenia riadiaceho panela 22 .....................................................................................................................
3.2.3 Zobrazenie podrobností 23 ............................................................................................................................
3.2.4 Úprava šablóny správy 24 .............................................................................................................................
3.3 Počítače 28 ...................................................................................................................................................
3.3.1 Podrobnosti o počítači 30 ..............................................................................................................................
3.3.2 Import CSV 32 ............................................................................................................................................
3.4 Hrozby 32 .....................................................................................................................................................
3.5 Správy 34 ......................................................................................................................................................
3.5.1 Vytvorenie novej šablóny správy 37 .................................................................................................................
3.5.2 Generovanie správy 40 .................................................................................................................................
3.5.3 Naplánovanie generovania správy 40 ...............................................................................................................
3.5.4 Neaktuálne aplikácie 41 ................................................................................................................................
3.5.5 Zobrazovač SysInspector protokolov 41 ............................................................................................................
4 Počiatočná konfigurácia produktu ESET Remote Administrator 43 ...................................
4.1 Prehľad stavu 43 .........................................................................................................................................
4.2 Vytvorenie nového natívneho používateľského účtu 44 ......................................................................
4.3 Certifikáty 46 ...............................................................................................................................................
4.4 Licencie – pridanie novej licencie 46 ........................................................................................................
4.5 Nasadenie 51 ...............................................................................................................................................
4.5.1 Pridanie klientskeho počítača do štruktúry ERA 52 ...............................................................................................
4.5.1.1 Synchronizácia s Active Directory 52 ..............................................................................................................
4.5.1.2 Používanie nástroja RD Sensor 52 .................................................................................................................
4.5.1.3 Pridávanie počítačov 54 ..............................................................................................................................
4.5.2 Proces nasadenia ERA Agenta 56 .....................................................................................................................
4.5.2.1 Lokálne nasadenie 57 ................................................................................................................................
4.5.2.1.1 Vytvorenie all-in-one inštalátora pre ERA Agenta 58 ........................................................................................
4.5.2.1.2 Vytvorenie Live inštalátora ERA Agenta 59 ....................................................................................................
4.5.2.1.3 Stiahnutie ERA Agenta z webovej stránky spoločnosti ESET 61 ...........................................................................
4.5.2.1.3 Lokálne nasadenie ERA Agenta 62 ..............................................................................................................
4.5.2.2 Vzdialené nasadenie 65 ..............................................................................................................................
4.5.2.2.1 Nasadenie ERA Agenta pomocou GPO a SCCM 65 ...........................................................................................
4.5.2.2.1 Nasadenie ERA Agenta prostredníctvom GPO 65 .............................................................................................
4.5.2.2.1 Nasadenie ERA Agenta prostredníctvom SCCM 70 ...........................................................................................
4.5.2.2.2 Nástroj na nasadenie 87 ...........................................................................................................................
4.5.2.3 Nastavenia ERA Agenta 87 ..........................................................................................................................
4.5.2.3.1 Vytvorenie politiky na úpravu intervalu pripojenia ERA Agenta 89 .......................................................................
4.5.2.3.2 Vytvorenie politiky pre pripojenie ERA Agenta na nový ERA Server 92 ..................................................................
4.5.2.3.3 Vytvorenie politiky na ochranu ERA Agenta heslom 96 .....................................................................................
4.5.2.4 Ochrana ERA Agenta 97 ..............................................................................................................................
4.5.3 Riešenie problémov – pripojenie ERA Agenta 97 ..................................................................................................
4.5.4 Riešenie problémov – nasadenie ERA Agenta 98 ..................................................................................................
4.5.5 Ukážkové scenáre nasadenia ERA Agenta 100 ....................................................................................................
4.5.5.1 Ukážkové scenáre nasadenia ERA Agenta na ciele nepripojené k doméne 101 ..........................................................
4.5.5.2 Ukážkové scenáre nasadenia ERA Agenta na ciele pripojené k doméne 102 .............................................................
4.5.6 Inštalácia bezpečnostných produktov 103 .........................................................................................................
4.5.6.1 Inštalácia produktu pomocou príkazového riadka 106 ........................................................................................
4.5.6.2 Zoznam problémov pri zlyhaní inštalácie 108 ...................................................................................................
4.5.7 Desktop Provisioning 108 ..............................................................................................................................
4.6 Ďalšie nastavenia 108 ................................................................................................................................
5 Správa mobilných zariadení 109 ............................................................................................................
5.1 Registrácia zariadení 110 ..........................................................................................................................
5.1.1 Registrácia prostredníctvom e-mailu 113 ..........................................................................................................
5.1.2 Individuálna registrácia prostredníctvom odkazu alebo QR kódu 115 ........................................................................
5.1.3 Registrácia zariadení Android 116 ...................................................................................................................
5.1.4 Registrácia zariadení iOS 124 .........................................................................................................................
5.1.4.1 Registrácia zariadení iOS prostredníctvom programu DEP 128 ..............................................................................
5.2 Vytvorenie politiky pre iOS MDM – Exchange ActiveSync účet 131 ....................................................
5.3 Vytvorenie politiky pre MDC na aktiváciu APNS/DEP pre umožnenie registrácie zariadení iOS
136 ................................................................................................................................................................
5.4 Vytvorenie politiky pre obmedzenie iOS zariadení a nastavenie Wi-Fi 139 ......................................
5.4.1 MDM konfiguračné profily 142 ........................................................................................................................
6 Správca 143 .......................................................................................................................................................
6.1 Skupiny 143 ..................................................................................................................................................
6.1.1 Vytvorenie novej statickej skupiny 145 .............................................................................................................
6.1.2 Vytvorenie novej dynamickej skupiny 147 .........................................................................................................
6.1.3 Priradenie úlohy ku skupine 149 .....................................................................................................................
6.1.4 Priradenie politiky ku skupine 149 ...................................................................................................................
6.1.5 Statické skupiny 152 ....................................................................................................................................
6.1.5.1 Sprievodca vytvorením statickej skupiny 153 ...................................................................................................
6.1.5.2 Správa statických skupín 153 ......................................................................................................................
6.1.5.3 Presunutie statickej skupiny 155 ...................................................................................................................
6.1.5.4 Import počítačov z Active Directory 156 .........................................................................................................
6.1.5.5 Export statických skupín 156 .......................................................................................................................
6.1.5.6 Import statickej skupiny 157 ........................................................................................................................
6.1.6 Dynamické skupiny 158 ................................................................................................................................
6.1.6.1 Pravidlá pre šablónu dynamickej skupiny 161 ..................................................................................................
6.1.6.1.1 Kedy je počítač zaradený do dynamickej skupiny? 161 .....................................................................................
6.1.6.1.2 Popis operátorov 161 ..............................................................................................................................
6.1.6.1.3 Pravidlá a logické operátory 162 ................................................................................................................
6.1.6.1.4 Vyhodnocovanie pravidiel šablóny 163 ........................................................................................................
6.1.6.1.5 Automatizácia nástroja ESET Remote Administrator 164 ...................................................................................
6.1.6.2 Sprievodca vytvorením dynamickej skupiny 165 ...............................................................................................
6.1.6.3 Šablóny dynamickej skupiny 166 ..................................................................................................................
6.1.6.3.1 Nová šablóna dynamickej skupiny 167 .........................................................................................................
6.1.6.3.2 Vytvorenie dynamickej skupiny 167 ............................................................................................................
6.1.6.3.3 Správa šablón dynamických skupín 169 .......................................................................................................
6.1.6.3.4 Premiestnenie dynamickej skupiny 170 ........................................................................................................
6.1.6.3.5 Šablóna dynamickej skupiny – príklady 171 ...................................................................................................
6.1.6.3.5 Dynamická skupina – bezpečnostný produkt je nainštalovaný 172 ......................................................................
6.1.6.3.5 Dynamická skupina – je nainštalovaná špecifická verzia softvéru 172 ..................................................................
6.1.6.3.5 Dynamická skupina – špecifická verzia softvéru nie je nainštalovaná 173 ..............................................................
6.1.6.3.5 Dynamická skupina – špecifická verzia softvéru nie je nainštalovaná, ale je nainštalovaná iná verzia 173 ......................
6.1.6.3.5 Dynamická skupina – počítač sa nachádza v špecifickej podsieti 173 ...................................................................
6.1.6.3.5 Dynamická skupina – nainštalovaný ale neaktivovaný bezpečnostný produkt určený pre server 174 ............................
6.2 Správa používateľov 174 ...........................................................................................................................
6.2.1 Pridanie nového používateľa 177 ....................................................................................................................
6.2.2 Úprava používateľov 178 ..............................................................................................................................
6.2.3 Vytvorenie novej skupiny používateľov 181 .......................................................................................................
6.3 Inštalátory 181 ............................................................................................................................................
6.4 Karanténa 184 .............................................................................................................................................
6.5 Politiky 185 ..................................................................................................................................................
6.5.1 Sprievodca vytvorením novej politiky 186 ..........................................................................................................
6.5.2 Príznaky 187 ..............................................................................................................................................
6.5.3 Správa politík 188 .......................................................................................................................................
6.5.4 Priraďovanie politík ku klientom 189 ................................................................................................................
6.5.4.1 Poradie skupín 189 ...................................................................................................................................
6.5.4.2 Získanie zoznamu politík 191 .......................................................................................................................
6.5.4.3 Zlučovanie politík 191 ................................................................................................................................
6.5.4.3.1 Príklad zlučovania politík 192 ....................................................................................................................
6.5.5 Konfigurácia produktu z ERA 195 ....................................................................................................................
6.5.6 Priradenie politiky ku skupine 195 ...................................................................................................................
6.5.7 Priradenie politiky ku klientu 198 ....................................................................................................................
6.5.8 Politika upravujúca nastavenia ERA Proxy 199 ....................................................................................................
6.5.9 Politika upravujúca nastavenia nástroja ESET RD Sensor 200 ..................................................................................
6.5.10 Ako používať Režim prepísania 201 ................................................................................................................
6.6 Úlohy pre klienta 202 .................................................................................................................................
6.6.1 Spúšťanie úloh pre klienta 203 .......................................................................................................................
6.6.1.1 Indikátor priebehu 206 ...............................................................................................................................
6.6.1.2 Ikona stavu úlohy 206 ................................................................................................................................
6.6.1.3 Zobrazenie podrobností 207 ........................................................................................................................
6.6.1.4 Spúšťač 208 ............................................................................................................................................
6.6.2 Vypnutie počítača 210 ..................................................................................................................................
6.6.3 Manuálna kontrola 211 .................................................................................................................................
6.6.4 Aktualizácia operačného systému 213 ..............................................................................................................
6.6.5 Správa karantény 214 ..................................................................................................................................
6.6.6 Obnovenie Rogue Detection Sensor databázy 215 ...............................................................................................
6.6.7 Aktualizácia súčastí programu ESET Remote Administrator 216 ...............................................................................
6.6.8 Obnovenie klonovaného ERA Agenta 218 ..........................................................................................................
6.6.9 Spustenie príkazu 219 ..................................................................................................................................
6.6.10 Spustenie skriptu SysInspector 220 ................................................................................................................
6.6.11 Kontrola servera 221 ..................................................................................................................................
6.6.12 Inštalácia softvéru 222 ...............................................................................................................................
6.6.13 Odinštalovanie softvéru 224 .........................................................................................................................
6.6.14 Aktivácia produktu 226 ...............................................................................................................................
6.6.15 Vyžiadanie SysInspector protokolu (iba Windows) 227 .........................................................................................
6.6.16 Odovzdanie súboru v karanténe 228 ..............................................................................................................
6.6.17 Aktualizácia modulov 230 ............................................................................................................................
6.6.18 Vrátenie zmien aktualizácie modulov 231 ........................................................................................................
6.6.19 Zobrazenie správy 232 ...............................................................................................................................
6.6.20 Anti-Theft akcie 233 ...................................................................................................................................
6.6.21 Ukončenie spravovania (odinštalovanie ERA Agenta) 235 .....................................................................................
6.6.22 Export konfigurácie spravovaných produktov 236 ..............................................................................................
6.6.23 Priradenie úlohy ku skupine 237 ....................................................................................................................
6.6.24 Priradenie úlohy k počítačom 237 ..................................................................................................................
6.6.25 Spúšťače 239 ...........................................................................................................................................
6.7 Úlohy pre server 240 ..................................................................................................................................
6.7.1 Typy úloh pre server 241 ..............................................................................................................................
6.7.1.1 Synchronizácia statickej skupiny 242 .............................................................................................................
6.7.1.1.1 Režim synchronizácie – Active Directory 242 .................................................................................................
6.7.1.1.2 Režim synchronizácie – MS Windows Network 243 ..........................................................................................
6.7.1.1.3 Režim synchronizácie – VMware 244 ...........................................................................................................
6.7.1.1.4 Synchronizácia statickej skupiny – Linuxové počítače 246 .................................................................................
6.7.1.2 Synchronizácia používateľov 246 ..................................................................................................................
6.7.1.3 Nasadenie ERA Agenta 248 .........................................................................................................................
6.7.1.4 Generovanie správy 249 .............................................................................................................................
6.7.1.5 Premenovanie počítačov 251 .......................................................................................................................
6.7.1.6 Odstránenie nepripájajúcich sa počítačov 252 ..................................................................................................
6.7.2 Spúšťače 253 .............................................................................................................................................
6.7.2.1 CRON výraz 254 .......................................................................................................................................
6.7.3 Pokročilé nastavenia – Obmedzovanie 257 ........................................................................................................
6.7.3.1 Príklady obmedzovania 259 .........................................................................................................................
6.8 Oznámenia 261 ............................................................................................................................................
6.8.1 Správa oznámení 262 ..................................................................................................................................
6.8.2 Nastavenie služby SNMP Trap Service 266 .........................................................................................................
6.9 Certifikáty 267 .............................................................................................................................................
6.9.1 Partnerské certifikáty 268 .............................................................................................................................
6.9.1.1 Vytvorenie nového certifikátu 269 .................................................................................................................
6.9.1.2 Export partnerského certifikátu 270 ..............................................................................................................
6.9.1.3 APN/DEP certifikát 271 ...............................................................................................................................
6.9.1.4 Zneplatnenie certifikátu 273 ........................................................................................................................
6.9.1.5 Nastavenie nového certifikátu pre ERA Server 274 ............................................................................................
6.9.1.6 Vlastné certifikáty pre ESET Remote Administrator 275 ......................................................................................
6.9.1.7 Certifikát s končiacou platnosťou – hlásenie a nahradenie 288 ..............................................................................
6.9.2 Certifikačné autority 289 ..............................................................................................................................
6.9.2.1 Vytvorenie novej certifikačnej autority 290 ......................................................................................................
6.9.2.2 Export verejného kľúča 291 .........................................................................................................................
6.9.2.3 Import verejného kľúča 292 ........................................................................................................................
6.10 Prístupové práva 292 ...............................................................................................................................
6.10.1 Používatelia 293 ........................................................................................................................................
6.10.1.1 Vytvorenie natívneho používateľa 296 ..........................................................................................................
6.10.1.2 Namapovanie bezpečnostnej skupiny domény 298 ..........................................................................................
6.10.1.3 Pridelenie sady povolení používateľovi 299 ....................................................................................................
6.10.1.4 Dvojúrovňová autentifikácia 300 .................................................................................................................
6.10.2 Sady povolení 301 .....................................................................................................................................
6.10.2.1 Správa povolení 303 ................................................................................................................................
6.10.2.2 Zoznam povolení 304 ...............................................................................................................................
6.11 Nastavenia servera 307 ...........................................................................................................................
6.11.1 SMTP server 309 .......................................................................................................................................
6.11.2 Automatické párovanie nájdených počítačov 309 ...............................................................................................
6.11.3 Syslog server 310 ......................................................................................................................................
6.11.4 Exportovanie protokolov do súboru Syslog 311 .................................................................................................
6.11.4.1 Udalosti exportované vo formáte JSON 311 ....................................................................................................
6.11.4.2 Udalosti exportované vo formáte LEEF 312 ....................................................................................................
7 Správa licencií 313 .........................................................................................................................................
7.1 Pridanie licencie – licenčný kľúč 316 .......................................................................................................
8 Často kladené otázky 321 ..........................................................................................................................
9 O programe ESET Remote Administrator 323 ................................................................................
11 Zásady ochrany osobných údajov 328 ............................................................................................
1
Úvod
Vitajte v Príručke správcu pre produkt ESET Remote Administrator. Cieľom tohto dokumentu je vysvetliť, ako
spravovať bezpečnostné riešenia spoločnosti ESET určené pre firmy v rámci vašej infraštruktúry. Tento dokument
tiež popisuje zmeny v najnovšej verzii ERA, ako aj scenáre pre správcov a používateľov, ktorí budú pracovať s
nástrojom ERA Web Console.
O tejto príručke
Táto Príručka správcu bola napísaná tak, aby vám pomohla oboznámiť sa s produktom ESET Remote Administrator
a poskytla inštrukcie, ako ho správne používať.
Pre zachovanie konzistencie, a aby sa zabránilo zámene, je terminológia použitá v tejto príručke založená na
názvoch parametrov nástroja ESET Remote Administrator. Používame tiež jednotnú sadu symbolov na zvýraznenie
kapitol, ktoré sú zvlášť dôležité alebo sú iným spôsobom markantné.
Poznámka:
Poznámky môžu poskytovať cenné informácie, ako napríklad špecifické funkcie alebo odkaz na súvisiacu kapitolu.
Dôležité:
Takéto označenie vyžaduje vašu pozornosť a neodporúča sa ho ignorovať. Zvyčajne poskytuje dôležité informácie.
Upozornenie:
Toto označenie obsahuje mimoriadne dôležité informácie, pri ktorých by ste mali spozornieť. Upozornenia sú
umiestnené tak, aby vás včas varovali a zároveň vám pomohli predísť chybám, ktoré by mohli mať negatívne
následky. Prosím, dôkladne si prečítajte text ohraničený týmto označením, pretože sa týka vysoko citlivých
systémových nastavení alebo upozorňuje na riziká.
Príklad:
Toto označenie obsahuje ukážkový príklad, ktorý priamo súvisí s informáciami v príslušnej kapitole. Príklady sa
využívajú hlavne pri komplikovanejších kapitolách.
Konvencia Význam
Tučné písmo Pomenúva položky rozhrania, ako napr. polia a tlačidlá možností.
Kurzíva Zástupné symboly pre údaje, ktoré máte poskytnúť. Napríklad, file name alebo path
znamená, že máte zadať konkrétnu cestu alebo názov súboru.
Courier New Príklady kódov alebo príkazov.
Hypertextové prepojeniePoskytuje rýchly a jednoduchý prístup k súvisiacim prepojeným kapitolám alebo externým
webovým lokalitám. Hypertextové prepojenia sú zvýraznené modrou farbou a môžu byť
podčiarknuté.
%ProgramFiles% Systémový adresár Windows, kde sú uložené programy systému Windows a ďalšie
programy.
Online pomocník je hlavným zdrojom pomocného obsahu. Pri pripojení na internet je zobrazovaná vždy
najnovšia verzia online pomocníka. Online pomocník pre produkt ESET Remote Administrator obsahuje tri aktívne
karty na vrchnej navigačnej hlavičke: Inštalácia/aktualizácia, Administrácia a Nasadenie VA.
2
Táto príručka je rozdelená na niekoľko kapitol a podkapitol. Vďaka tomu môžete nájsť relevantné informácie
jednoduchým prechádzaním Obsahu. Môžete tiež prípadne použiť index na prechádzanie obsahu podľa
kľúčových slov alebo môžete použiť textové vyhľadávanie.
<%ESET Remote Administrator%> umožňuje vyhľadávanie v jednotlivých kapitolách prostredníctvom kľúčových
slov alebo individuálnych slov a slovných spojení. Rozdiel medzi týmito dvoma typmi vyhľadávania je ten, že
kľúčové slová sa viažu k stránkam pomocníka logicky, pričom samotné kľúčové slovo sa vôbec v texte nemusí
vyskytovať. Vyhľadávanie pomocou jednotlivých slov a slovných spojení vám vyhľadá všetky stránky pomocníka,
kde sa hľadané slová alebo frázy nachádzajú priamo v texte.
Dôležité:
Keď otvoríte používateľskú príručku z navigačnej lišty umiestnenej vo vrchnej časti stránky, vyhľadávanie bude
obmedzené len na obsah danej príručky. Napríklad, ak otvoríte časť Administrácia, kapitoly z časti
Inštalácia/aktualizácia a Nasadenie VA nebudú zahrnuté do výsledkov vyhľadávania.
Databáza znalostí spoločnosti ESET obsahuje odpovede na najčastejšie kladené otázky, ako aj odporúčané
riešenia rozličných problémov. Pravidelná aktualizácia databázy znalostí pracovníkmi spoločnosti ESET z nej robí
najrýchlejší nástroj na riešenie rozličných druhov problémov.
ESET fórum poskytuje používateľom produktov spoločnosti ESET jednoduchý spôsob, ako získať pomoc a
zároveň pomôcť iným. Môžete tam uverejniť akúkoľvek otázku alebo sa informovať o akomkoľvek probléme v
súvislosti s produktmi spoločnosti ESET.
Môžete odoslať vaše hodnotenie alebo poskytnúť spätnú väzbu v rámci určitej kapitoly v pomocníkovi. Kliknite
na odkaz Boli tieto informácie užitočné? alebo na Ohodnoťte tento článok: Užitočné/Neužitočné v
spodnej časti stránky.
Offline pomocník
Offline pomocník pre ESET Remote Administrator nie je predvolene nainštalovaný. Ak potrebujete pomocníka pre
ESET Remote Administrator, ktorého môžete použiť aj keď ste offline (v prípade, že nemáte prístup na internet),
postupujte podľa nasledujúcich krokov.
Kliknite na jazykový kód pre stiahnutie Offline pomocníka pre nástroj ESET Remote Administrator v požadovanom
jazyku. Offline pomocník môže byť nainštalovaný vo viacerých jazykoch.
Pokyny na inštaláciu Offline pomocníka na systéme Windows
3
1. Stiahnite si súbor .zip kliknutím na jazykový kód v tabuľke nižšie, čím stiahnete Offline pomocníka pre
nástroj ESET Remote Administrator v požadovanom jazyku.
2. Uložte súbor .zip (napr. na USB kľúč).
3. Vytvorte nový priečinok s názvom help na vašom serveri, na ktorom beží ERA Web Console, v
nasledujúcom umiestnení: %ProgramFiles%\Apache Software Foundation\Tomcat 7.0\webapps\era\webconsole\
a skopírujte súbor .zip do priečinka help.
4. Extrahujte obsah súboru .zip, napr. en-US.zip, do priečinka s rovnakým názvom (v tomto prípade en-US),
aby štruktúra priečinkov vyzerala takto: %ProgramFiles%\Apache Software Foundation\Tomcat
7.0\webapps\era\webconsole\help\en-US
Teraz môžete otvoriť ERA Web Console. Vyberte požadovaný jazyk a prihláste sa. Keď kliknite na ikonu ? v
pravom hornom rohu, zobrazí sa Offline pomocník.
Poznámka:
Offline pomocníka môžete v prípade potreby pridať aj vo viacerých jazykoch podľa krokov uvedených vyššie.
Dôležité:
Ak váš počítač alebo mobilné zariadenie, z ktorého sa prihlasujete do ERA Web Console, nemá pripojenie na
internet, budete musieť zmeniť nastavenia ERA Web Console tak, aby sa predvolene otváral Offline
pomocník pre ERA (miesto Online pomocníka). Postupujte podľa inštrukcií uvedených pod tabuľkou.
Pokyny na inštaláciu Offline pomocníka na systéme Linux
1. Stiahnite si súbor .tar kliknutím na jazykový kód v tabuľke nižšie, čím stiahnete Offline pomocníka pre
nástroj ESET Remote Administrator v požadovanom jazyku.
2. Uložte súbor .tar (napr. na USB kľúč).
3. Otvorte terminál a prejdite do /usr/share/tomcat/webapps/era/webconsole.
4. Vytvorte nový priečinok s názvom help spustením príkazu mkdir help.
5. Skopírujte súbor .tar do priečinka help a extrahujte ho napr. pomocou príkazu tar -xvf en-US.tar.
Teraz môžete otvoriť ERA Web Console. Vyberte požadovaný jazyk a prihláste sa. Keď kliknite na ikonu ? v
pravom hornom rohu, zobrazí sa Offline pomocník.
Poznámka:
Offline pomocníka môžete v prípade potreby pridať aj vo viacerých jazykoch podľa krokov uvedených vyššie.
Dôležité:
Ak váš počítač alebo mobilné zariadenie, z ktorého sa prihlasujete do ERA Web Console, nemá pripojenie na
internet, budete musieť zmeniť nastavenia ERA Web Console tak, aby sa predvolene otváral Offline
pomocník pre ERA (miesto Online pomocníka). Postupujte podľa inštrukcií uvedených pod tabuľkou.
Podporovaný jazyk Offline HTML pomocník
.zip
Offline HTML pomocník
.tar
Angličtina en-US.zip en-US.tar
Arabčina ar-EG.zip ar-EG.tar
Zjednodušená čínština zh-CN.zip zh-CN.tar
Tradičná čínština zh-TW.zip zh-TW.tar
Chorvátčina hr-HR.zip hr-HR.tar
Čeština cs-CZ.zip cs-CZ.tar
Francúzština fr-FR.zip fr-FR.tar
Francúzština (kan.) fr-CA.zip fr-CA.tar
Nemčina de-DE.zip de-DE.tar
Gréčtina el-GR.zip el-GR.tar
Taliančina it-IT.zip it-IT.tar
Japončina ja-JP.zip ja-JP.tar
Kórejčina ko-KR.zip ko-KR.tar
Poľština pl-PL.zip pl-PL.tar
Portugalčina – Brazília pt-BR.zip pt-BR.tar
Ruština ru-RU.zip ru-RU.tar
Španielčina es-ES.zip es-ES.tar
4
Španielčina – Latinská Amerika es-CL.zip es-CL.tar
Slovenčina sk-SK.zip sk-SK.tar
Turečtina tr-TR.zip tr-TR.tar
Vynútenie Offline pomocníka na systéme Windows
1. Otvorte C:\Program Files\Apache Software Foundation\Tomcat 7.0\webapps/era/WEB-
INF/classes/sk/eset/era/g2webconsole/server/modules/config/EraWebServerConfig.properties v textovom editore.
2. Vyhľadajte riadok, v ktorom sa nachádza nastavenie help_show_online=true, zmeňte hodnotu tohto
nastavenia na false a uložte zmeny.
3. Reštartujte službu Tomcat v rámci služieb alebo pomocou príkazového riadka.
Offline pomocník pre ERA sa otvorí vždy, keď kliknete na ikonu ? v pravom hornom rohu nástroja ERA Web
Console alebo prejdete do spodnej časti okna vľavo a kliknete na možnosť Pomocník.
Vynútenie Offline pomocníka na systéme Linux
1. Otvorte konfiguračný súbor /usr/share/tomcat/webapps/era/WEB-
INF/classes/sk/eset/era/g2webconsole/server/modules/config/EraWebServerConfig.properties v textovom editore (napr. nano).
2. Vyhľadajte riadok, v ktorom sa nachádza nastavenie help_show_online=true, zmeňte hodnotu tohto nastavenia na
false a uložte zmeny.
3. Zastavte službu tomcat spustením príkazu tomcat stop.
4. Spustite službu tomcat spustením príkazu tomcat start.
Offline pomocník pre ERA sa otvorí, keď kliknete na ikonu ? v pravom hornom rohu nástroja ERA Web Console alebo prejdete
do spodnej časti ľavého panela s ponukou a kliknete na možnosť Pomocník.
Podporované webové prehliadače a bezpečnostné produkty spoločnosti ESET
V tejto časti nájdete zoznam podporovaných operačných systémov, webových prehliadačov a bezpečnostných
produktov spoločnosti ESET pre nástroj ESET Remote Administrator.
Windows, Linux a macOS.
ESET Remote Administrator Web Console môžete spúšťať cez nasledujúce webové prehliadače:
Webový prehliadač Verzia
Mozilla Firefox
Microsoft Internet Explorer
Microsoft Edge
Google Chrome
Safari
Opera
20+
10+
25+
23+
6+
15+
Poznámka:
Odporúčame používať vždy najnovšiu verziu webových prehliadačov.
ESET Remote Administrator dokáže nasadiť, aktivovať alebo spravovať nasledujúce produkty spoločnosti ESET:
Najnovšie verzie produktov spoločnosti ESET spravovateľných prostredníctvom nástroja ESET Remote
Administrator 6:
Produkt Verzia produktu Spôsob aktivácie
ESET Endpoint Security pre Windows 5.x, 6.x, 7.x 6.x, 7.x licenčný kľúč
5.x prihlasovacie meno/heslo
ESET Endpoint Antivirus pre Windows 5.x, 6.x, 7.x
6.x, 7.x licenčný kľúč
5.x prihlasovacie meno/heslo
ESET Endpoint Security pre OS X 6.x Licenčný kľúč
ESET Endpoint Antivirus pre OS X 6.x Licenčný kľúč
ESET Endpoint Security pre Android 2.x Licenčný kľúč
ESET File Security pre Windows Server 6.x, 7.x Licenčný kľúč
ESET Mail Security pre Microsoft Exchange Server 6.x, 7.x Licenčný kľúč
ESET Security pre Microsoft SharePoint Server 6.x, 7.x Licenčný kľúč
5
Produkt Verzia produktu Spôsob aktivácie
ESET Mail Security pre IBM Lotus Domino 6.x, 7.x Licenčný kľúč
Staršie verzie produktov spoločnosti ESET spravovateľných prostredníctvom nástroja ESET Remote
Administrator 6:
Produkt Verzia produktu Spôsob aktivácie
ESET File Security pre Microsoft Windows Server 4.5.x Prihlasovacie meno/heslo
ESET NOD32 Antivirus 4 Business Edition pre Mac OS X 4.x Prihlasovacie meno/heslo
ESET NOD32 Antivirus 4 Business Edition pre Linux Desktop 4.x Prihlasovacie meno/heslo
ESET Mail Security pre Microsoft Exchange Server 4.5.x Prihlasovacie meno/heslo
ESET Mail Security pre IBM Lotus Domino 4.5.x Prihlasovacie meno/heslo
ESET Security pre Microsoft Windows Server Core 4.5.x Prihlasovacie meno/heslo
ESET Security pre Microsoft SharePoint Server 4.5.x Prihlasovacie meno/heslo
ESET Security pre Kerio 4.5.x Prihlasovacie meno/heslo
ESET NOD32 Antivirus Business Edition 4.2.76 Prihlasovacie meno/heslo
ESET Smart Security Business Edition 4.2.76 Prihlasovacie meno/heslo
Legenda ikon
Táto časť popisuje a vysvetľuje význam všetkých ikon, ktoré sa vyskytujú v ERA Web Console. Niektoré ikony
znázorňujú akciu, typ položky alebo súčasný stav. Väčšina ikon je zobrazená v jednej z troch farieb, ktoré slúžia na
označenie dostupnosti daného prvku:
Štandardná ikona – akcia je dostupná.
Modrá ikona – zvýraznený prvok pri ukázaní na položku kurzorom myši.
Sivá ikona – akcia nie je dostupná.
Ikona
stavu
Popis
Zobraziť podrobnosti – zobrazia sa podrobné informácie o klientskom zariadení.
Zobraziť upozornenia – zobrazia sa podrobné informácie týkajúce sa upozornení na klientskom
zariadení.
Pridať nový – budú pridané nové zariadenia.
Nová úloha – bude pridaná nová úloha.
Nové oznámenie – bude pridané nové oznámenie.
Nové statické/dynamické skupiny – budú pridané nové skupiny.
Upraviť – môžete upravovať vytvorené úlohy, oznámenia, šablóny správ, skupiny, politiky atď.
Duplikovať – umožňuje vytvoriť novú politiku založenú na už existujúcej politike, ktorú ste vybrali.
Duplikovaná politika si vyžaduje nový názov.
Presunúť – umožňuje presunúť počítače, politiky, statické alebo dynamické skupiny.
Prístupová skupina – umožňuje presunúť položku do inej statickej skupiny.
Vymazať – úplne odstráni zvoleného klienta, skupinu atď.
Premenovať viaceré položky – pokiaľ vyberiete viacero položiek, môžete ich premenovať
po jednom alebo môžete použiť Regex vyhľadávanie (na základe regulárnych výrazov) a
naraz premenovať viaceré položky.
Pridať nový – budú pridané nové zariadenia.
Kontrolovať – táto funkcia spustí úlohu Manuálna kontrola na kliente, ktorý nahlásil hrozbu.
Aktualizovať moduly – táto funkcia spustí úlohu Aktualizácia modulov (aktualizácia bude spustená
manuálne).
Spustiť úlohu – spustenie úlohy na mobilných zariadeniach.
Znovu registrovať -– otvorí sa okno Pridať mobilné zariadenie prostredníctvom e-mailu.
Odomknúť – zariadenie bude odomknuté.
Zamknúť – zariadenie bude uzamknuté po zachytení podozrivej aktivity alebo v prípade, že
zariadenie je označené ako chýbajúce.
6
Ikona
stavu
Popis
Hľadať – vyžiadanie GPS súradníc vášho mobilného zariadenia.
Siréna – vzdialene spúšťa hlučnú sirénu aj pokiaľ je na zariadení vypnutý zvuk.
Vymazať – všetky údaje uložené na zariadení budú zmazané bez možnosti obnovenia.
Reštartovať – ak vyberiete počítač a stlačíte tlačidlo Reštartovať, zariadenie sa reštartuje.
Obnoviť – obnoviť súbor presunutý do karantény späť do jeho pôvodného umiestnenia.
Vypnutie – ak vyberiete počítač a stlačíte tlačidlo Shutdown, zariadenie sa vypne.
Spustiť úlohu... – vyberte úlohu a nastavte pre ňu spúšťač a obmedzenie (voliteľné). Úloha bude
zaradená do poradia úloh čakajúcich na vykonanie podľa jej nastavení. Táto možnosť okamžite spustí
úlohu, ktorú vyberiete zo zoznamu dostupných úloh.
Naposledy použité úlohy – zobrazia sa naposledy použité úlohy. Môžete kliknúť na
požadovanú úlohu a opätovne ju spustiť.
Priradiť používateľa... – môžete priradiť používateľa k zariadeniu. Používateľov môžete
spravovať cez Správu používateľov.
Spravovať politikypolitika môže byť tiež priradená priamo ku klientu (viacerým klientom), nie len
ku skupine. Vyberte túto možnosť, ak si želáte priradiť politiku k označeným klientom.
Odoslať volanie na prebudenie – ERA Server spustí okamžitú replikáciu ERA Agenta na klientskom
počítači. Používané sú porty UDPv4 a UDPv6 so štandardnými číslami 1237 a 1238. Toto je užitočné,
ak nechcete čakať na pravidelný interval pripojenia ERA Agenta na ERA Server. Ak napríklad chcete,
aby bola úloha pre klienta spustená na klientoch okamžite alebo chcete, aby bola politika aplikovaná
ihneď.
Nasadiť agenta – pomocou tejto možnosti môžete vytvoriť novú úlohu pre server.
Deaktivácia produktov – licencia bude odstránená zo všetkých zvolených zariadení cez
licenčný server spoločnosti ESET.
Pripojiť – môžete vygenerovať a stiahnuť .rdp súbor, ktorý vám umožní pripojiť sa na
cieľové zariadenie cez protokol RDP (Remote Desktop Protocol).
Potlačiť – ak vyberiete počítač a stlačíte tlačidlo Potlačiť, Agent daného klienta sa prestane hlásiť do
ERA. Bude len agregovať informácie. Ikona potlačenia bude zobrazená vedľa názvu počítača v
stĺpci „Potlačený“.
Po vypnutí potlačenia kliknutím na Potlačiť > Zrušiť potlačenie sa potlačený počítač bude znova
prihlasovať (hlásiť) a komunikácia medzi ERA a klientom bude obnovená.
Vypnúť – vypnutie alebo odstránenie nastavenia, prípadne výberu.
Priradiť – táto funkcia slúži na priradenie politiky ku klientu alebo skupine.
Importovať – môžete importovať správy, politiky alebo verejný kľúč.
Exportovať – môžete exportovať správy, politiky alebo partnerský certifikát.
Pracovná plocha
Virtuálny počítač (bez agenta)
Mobil
Server
Súborový server
Poštový server
Server brány
Server pre spoluprácu
ERA Agent
Mobile Device Connector
Rogue Detection Sensor
Hostiteľ virtuálneho agenta
Proxy
ERA Server
Zdieľaná lokálna vyrovnávacia pamäť
Virtual Security Appliance
Enterprise Inspector Agent
Enterprise Inspector Server
7
Začíname s nástrojom ESET Remote Administrator
Web Console
Program ESET Remote Administrator je možné konfigurovať a spravovať pomocou ERA Web Console. Po úspešnej
inštalácii nástroja ESET Remote Administrator alebo nasadení virtuálneho zariadenia ERA sa môžete pripojiť na váš
ERA Server pomocou ERA Web Console.
V nasledujúcich kapitolách sú popísané funkcie a používanie ERA Web Console. Môžete vytvoriť inštalátory a
nasadiť ERA Agenta, prípadne bezpečnostné produkty spoločnosti ESET na klientske počítače. Po nasadení ERA
Agenta môžete spravovať skupiny, vytvárať a priraďovať politiky a nastavovať oznámenia a správy. Môžete kliknúť
na jednu z nasledujúcich tém a prejsť priamo do príslušnej kapitoly:
Otvorenie ERA Web Console
Používanie Sprievodcu spustením
ERA Web Console
Prehľad stavu
Predstavenie programu ESET Remote Administrator
Vitajte v programe ESET Remote Administrator (ERA) verzie 6. ERA 6 vám umožňuje spravovať v sieťovom
prostredí z jedného miesta všetky produkty spoločnosti ESET na pracovných staniciach, serveroch a mobilných
zariadeniach. Pomocou nástroja ESET Remote Administrator Web Console (ERA Web Console) môžete nasadiť
bezpečnostné riešenia spoločnosti ESET, spravovať úlohy, vynucovať bezpečnostné politiky, sledovať stav systému
a pohotovo reagovať na problémy alebo hrozby na vzdialených počítačoch. ERA pozostáva z nasledujúcich
komponentov:
ESET Remote Administrator Server – ERA Server môže byť nainštalovaný na Windows a Linux servery a môže
mať tiež podobu virtuálneho zariadenia. Riadi komunikáciu s ERA Agentmi a zhromažďuje a uchováva dáta
aplikácií v databáze.
ERA Web Console – ERA Web Console nahrádza ESET Remote Administrator Console (ERAC), ktorá bola
súčasťou starších verzií programu ERA, a je hlavným rozhraním, ktoré vám umožňuje spravovať klientske
počítače vo vašej sieti. Poskytuje prehľad klientov v sieti a dá sa použiť na vzdialenú inštaláciu produktov
spoločnosti ESET na nespravované počítače. Po inštalácii komponentu ESET Remote Administrator Server (ERA
Server) máte prístup do ERA Web Console prostredníctvom vášho webového prehliadača. Ak sa rozhodnete
sprístupniť webový server na internete, budete môcť používať ERA z akéhokoľvek miesta a zariadenia
pripojeného na internet.
ERA Agent – ESET Remote Administrator Agent sprostredkúva komunikáciu medzi ERA Serverom a klientskymi
počítačmi. ERA Agent musí byť nainštalovaný na každom klientskom počítači, ktorý bude komunikovať s ERA
Serverom. Keďže sa ERA Agent nachádza na klientskom počítači a dokáže uchovávať viaceré bezpečnostné
scenáre, používanie ERA Agenta skracuje čas reakcie na nové hrozby. Pomocou ERA Web Console môžete
nasadiť ERA Agenta na nespravované počítače, ktoré boli nájdené prostredníctvom vášho Active Directory alebo
nástrojom ESET RD Sensor. V prípade potreby je možná aj manuálna inštalácia ERA Agenta.
ERA Proxy – ERA Proxy nie je potrebné pre nasadenie vášho bezpečnostného riešenia ESET, umožňuje však
škálovateľnosť. Proxy server môžete nasadiť vo väčších sieťach pre optimalizáciu databázových dotazov, celkové
zlepšenie výkonu siete a zníženie zaťaženia celej infraštruktúry. ERA proxy je tiež zodpovedné za distribúciu
konfiguračných dát na ERA Agenty klientskych počítačov. Na počítači s ERA Proxy musí byť nainštalovaný ERA
Agent, aby bolo možné sprostredkúvať komunikáciu medzi ERA Serverom a ERA Proxy.
Rogue Detection Sensor – ERA Rogue Detection Sensor deteguje počítače, ktoré sa nachádzajú v sieti a nie sú
spravované pomocou ERA. Informácie o týchto počítačoch sú odosielané na ERA Server. To umožňuje
jednoducho pridať nové klientske počítače do vašej zabezpečenej siete. RD Sensor si pamätá počítače, ktoré už
boli nájdené a nebude odosielať rovnaké informácie dvakrát.
HTTP Apache Proxy – je to služba, ktorá môže byť použitá v kombinácii s nástrojom ESET Remote Administrator
8
6 a novšími na distribúciu aktualizácií na klientske počítače a distribúciu inštalačných balíkov na ERA Agenta.
ESET Mobile Device Connector – komponent, ktorý umožňuje správu mobilných zariadení pomocou nástroja
ESET Remote Administrator. Umožňuje vám spravovať mobilné zariadenia (Android a iOS) a bezpečnostný
produkt ESET Endpoint Security pre Android.
Nasadenie ERA VA – virtuálne zariadenie ERA (ERA VA) je k dispozícii pre používateľov, ktorí chcú spúšťať
nástroj ESET Remote Administrator vo virtuálnych prostrediach.
ESET Remote Administrator Virtual Agent Host – komponent programu ESET Remote Administrator, ktorý
vytvára virtuálnych agentov, a umožňuje tak správu virtuálnych zariadení bez klasického ERA Agenta. Toto
riešenie umožňuje použiť funkciu vMotion pre virtuálne zariadenia pripojené k jednému vAgent Host a zároveň
umožňuje automatizáciu, použitie dynamických skupín a správu úloh na rovnakej úrovni, ako tomu je pri
klasických ERA Agentoch na fyzických počítačoch. Virtuálny agent zbiera informácie na virtuálnych zariadeniach
a odosiela ich na ERA Server.
Mirror Tool – tento nástroj sa používa na aktualizovanie programových modulov v offline prostredí. V prípade,
že bezpečnostné produkty ESET na vašich klientskych počítačoch potrebujú aktualizácie programových modulov,
no nemajú pripojenie na internet, môžete použiť nástroj Mirror Tool, ktorý sťahuje aktualizačné súbory z
aktualizačných serverov spoločnosti ESET a ukladá ich lokálne.
Migration Tool – pri aktualizácii/migrácii zo staršej generácie programu ESET Remote Administrator 5 na novšiu
verziu ESET Remote Administrator 6 môžete použiť náš nástroj na migráciu Migration Tool, ktorý tento proces
dokáže značne uľahčiť. Migration Tool je samostatný nástroj, ktorý vás prostredníctvom prehľadného sprievodcu
prevedie celým procesom migrácie dát z ERA 4.x/5.x do prechodnej databázy, ktorú je následne možné
importovať do ERA 6.x.
Deployment Tool – tento samostatný nástroj slúži na nasadenie all-in-one inštalačných balíkov vytvorených cez
ERA Web Console. Ponúka tak pohodlný spôsob distribúcie ERA Agenta spoločne s bezpečnostným produktom
ESET na klientske počítače v sieti.
ESET License Administrator – tento nový licenčný portál pre produkty spoločnosti ESET vám ako vlastníkovi
licencie alebo bezpečnostnému správcovi umožňuje sledovať udalosti týkajúce sa licencie, napríklad jej
exspiráciu, používanie, autorizáciu atď. Pre viac informácií o aktivácii vášho produktu prejdite na kapitolu ESET
License Administrator alebo si prečítajte používateľskú príručku nástroja ESET License Administrator, kde nájdete
podrobnejšie informácie o používaní tohto nástroja. Ak už máte prihlasovacie meno a heslo, ktoré vám boli
vydané spoločnosťou ESET, môžete ich konvertovať na licenčný kľúč. Viac informácií nájdete v časti
Konvertovanie licenčných prihlasovacích údajov na licenčný kľúč.
Otvorenie ERA Web Console
ESET Remote Administrator Web Console je hlavné používateľské rozhranie používané na komunikáciu s ERA
Serverom. Je to v podstate ovládací panel a tiež centrálne miesto, z ktorého môžete spravovať všetky
bezpečnostné riešenia spoločnosti ESET. Je to webové rozhranie, ktoré je dostupné pomocou webového
prehliadača z akéhokoľvek miesta a zariadenia s prístupom na internet.
Existuje niekoľko možností otvorenia rozhrania ERA Web Console.
Na vašom lokálnom serveri (počítači s ERA Web Console) zadajte nasledujúcu URL adresu do webového
prehliadača:
https://localhost/era/
Z akéhokoľvek miesta s prístupom na internet zadajte do webového prehliadača URL adresu v
nasledujúcom formáte:
https://yourservername/era/
Nahraďte „yourservername“ skutočným názvom alebo IP adresou vášho webového servera.
Pre prihlásenie sa do Virtuálneho zariadenia ERA použite nasledujúcu URL adresu:
https://[IP address]/
Nahraďte „[IP address]“ IP adresou vášho virtuálneho počítača ERA. Ak si nepamätáte IP adresu, postupujte
podľa kroku č. 9 v časti obsahujúcej inštrukcie nasadenia virtuálneho zariadenia.
9
Na vašom lokálnom serveri (počítač, na ktorom je ERA Web Console) kliknite na Štart > Všetky programy >
ESET > ESET Remote Administrator > ESET Remote Administrator Web Console – otvorí sa prihlasovacie
okno vo vašom predvolenom webovom prehliadači. Toto sa nevzťahuje na virtuálne zariadenie ERA.
Ak je váš lokálny server (počítač s ERA Web Console) spustený, zobrazí sa nasledujúca obrazovka:
Poznámka:
Ak sa vám nedarí prihlásiť sa do ERA Web Console alebo sa pri prihlasovaní zobrazí chybové hlásenie, pozrite si
kapitolu Riešenie problémov – ERA Web Console.
Používanie Sprievodcu spustením
Keď sa po prvýkrát prihlásite do ERA Web Console, zobrazí sa Sprievodca spustením pre ESET Remote
Administrator. Tento sprievodca vám poskytne základné vysvetlenie dôležitých častí nástroja ERA Web Console,
ako aj stručné vysvetlenie ERA Agenta a bezpečnostných produktov spoločnosti ESET. Dozviete sa o počítačoch,
skupinách, úlohách pre klienta, ERA Agente a ESET Endpoint Security 6, prípadne ESET Endpoint Antivirus 6.
Posledný krok v Sprievodcovi nazvaný Nasadenie vám pomôže vytvoriť all-in-one inštalátor (obsahujúci ERA Agenta
a bezpečnostný produkt ESET).
Dôležité:
Inštalačný balík je v podobe súboru .exe a je platný len pre systém
Windows.
Ak si neželáte použiť sprievodcu, kliknite na Zatvoriť sprievodcu spustením. Otvorí sa rozhranie ERA Web
Console. Tento sprievodca sa už pri ďalšom prihlásení sa do ERA Web Console nezobrazí. Sprievodcu spustením
však môžete opätovne zobraziť kliknutím na ? Pomocník > Sprievodca spustením.
Na vytvorenie all-in-one inštalátora agenta nepotrebujete použiť sprievodcu, je možné vytvoriť ho aj manuálne
kliknutím na Nasadiť ERA Agenta... v časti Rýchle odkazy.
10
Dôležité:
Ak chcete vytvoriť inštalačný balík, váš používateľský účet musí mať pridelené povolenie pre nasadenie
agenta. Ak používateľský účet toto povolenie nemá, v Sprievodcovi spustením sa nezobrazí krok Nasadenie, čo
znamená, že používateľ nebude mať možnosť vytvoriť inštalačný balík.
Pre vytvorenie inštalačného balíka postupujte podľa krokov uvedených nižšie:
1. Jazyk – vyberte jazyk inštalátora zo zoznamu podporovaných jazykov.
2. Produkt – zo zoznamu vyberte inštalačný súbor bezpečnostného produktu ESET. Ak vyberiete verziu 6.3
alebo staršiu, automatická aktivácia produktu nebude fungovať. Produkt budete musieť aktivovať neskôr.
Bezpečnostné produkty ESET vo verzii 6.4 a novších budú pri inštalácii aktivované automaticky.
Poznámka:
Ak sa nezobrazujú žiadne inštalačné súbory produktu, uistite sa, že máte repozitár nastavený na AUTOSELECT.
Podrobnosti nájdete v Pokročilých nastaveniach časti Nastavenia servera.
3. Vyberte licenciu (voliteľné) – licenciu môžete pridať pomocou jednej z metód popísaných v časti Licencie.
Ak už máte existujúce licencie v Správe licencií, jednoducho vyberte licenciu, ktorá bude použitá na aktiváciu
bezpečnostného produktu ESET počas inštalácie. Ak nevyberiete licenciu, môžete vytvoriť inštalátor bez nej a
aktivovať produkt neskôr. Pridať či odobrať licenciu môže len správca, ktorý má ako domácu skupinu nastavenú
skupinu Všetko a má oprávnenie na zápis pre licencie v danej skupine.
4. Ak kliknete na začiarkavacie políčko Pokročilé, budete môcť vybrať Certifikát agenta a v prípade potreby
zadať aj Prístupovú frázu certifikátu. Prístupovú frázu certifikátu zadajte v prípade, ak ste ju špecifikovali
počas inštalácie vášho ERA alebo používate vlastný certifikát s prístupovou frázou certifikátu. V opačnom
prípade ponechajte pole Prístupová fráza certifikátu prázdne.
5. Kliknite na Vytvoriť inštalátor. Súbory all-in-one inštalačného balíka budú vygenerované pre 32-bitové a
64-bitové operačné systémy. Kliknite na požadovanú verziu a začne sa sťahovanie. Po dokončení sťahovania
budete vyzvaný na zadanie umiestnenia, kde bude súbor uložený (napr. ERA_Installer_x32_en_US.exe alebo
ERA_Installer_x64_en_US.exe). Kliknite na Uložiť súbor.
6. Spustite súbor all-in-one inštalačného balíka na klientskom počítači. Podrobné inštrukcie nájdete v kapitole
All-in-one sprievodca inštaláciou Agenta.
11
ERA Web Console
ESET Remote Administrator Web Console je hlavné používateľské rozhranie používané na komunikáciu s ERA
Serverom. Je to v podstate ovládací panel a tiež centrálne miesto, z ktorého môžete spravovať všetky
bezpečnostné riešenia spoločnosti ESET. ERA Web Console je webové rozhranie, ktoré sa používa prostredníctvom
webového prehliadača (pozrite si časť Podporované webové prehliadače) z akéhokoľvek miesta a zariadenia, ktoré
má prístup na internet.
Štandardné rozloženie ERA Web Console:
Prihlásený používateľ je zobrazený v pravom hornom rohu obrazovky, kde je tiež počítadlo automatického
odhlásenia, na ktorom sa odpočítava čas. Ak sa chcete odhlásiť, kliknite na tlačidlo Odhlásiť a budete okamžite
odhlásený. Po vypršaní relácie (v prípade, že používateľ je neaktívny) sa musí používateľ znova prihlásiť.
Ak chcete zmeniť Nastavenia používateľa, kliknite na vaše prihlasovacie meno v pravom hornom rohu
rozhrania ERA Web Console.
Kedykoľvek môžete kliknúť na ? v pravej hornej časti obrazovky pre zobrazenie ponuky Pomocníka. Po kliknutí
na prvý odkaz v tejto ponuke sa vždy zobrazí kapitola Online pomocníka, ktorá popisuje aktuálne prehliadanú
časť rozhrania ERA Web Console.
Menu je dostupné vždy na ľavej strane obrazovky okrem prípadu, keď používate sprievodcu. Kliknite na pre
rozbalenie menu na ľavej strane obrazovky. Zbaliť menu je možné kliknutím na .
Ikona vždy predstavuje dostupnosť kontextového menu.
Kliknite na možnosť Obnoviť, ak chcete znova obnoviť/načítať zobrazené informácie.
Prehľad stavu v časti Správca vám ukáže, ako čo najlepšie využiť nástroj ESET Remote Administrator. Položky,
ktoré sa tu nachádzajú, vás prevedú jednotlivými krokmi odporúčaných nastavení.
12
Zobrazenie stromovej štruktúry má špecifické ovládanie. Stromová štruktúra sa nachádza na ľavej strane,
dostupné akcie nájdete v dolnej časti. Kliknutím na položku v stromovej štruktúre sa zobrazia nastavenia pre
príslušnú položku.
Tabuľky vám umožňujú spravovať jednotky pomocou riadkov individuálne alebo v skupinách (ak je označených
viac riadkov). Kliknutím na riadok sa zobrazia nastavenia dostupné pre jednotky v danom riadku. Údaje v tabuľkách
môžu byť filtrované a zoraďované.
13
Objekty v ERA môžu byť upravené pomocou sprievodcu. Používanie sprievodcu je vždy rovnaké:
Jednotlivé kroky sú orientované vertikálne, čiže zhora nadol.
K jednotlivým krokom sa môžete kedykoľvek vrátiť.
Nesprávne vyplnené údaje budú označené, ak prejdete kurzorom myši na ďalšie pole. Kroky sprievodcu s
nesprávne vyplnenými údajmi budú takisto označené.
Skontrolovať nesprávne údaje je možné kliknutím na Povinné nastavenia.
Možnosť Dokončiť sa zobrazí až po správnom vyplnení všetkých vstupných údajov.
14
Ako spravovať produkty spoločnosti ESET určené pre koncové zariadenia prostredníctvom nástroja ESET Remote
Administrator
Správca môže cez ERA Console vykonávať rôzne úlohy s cieľom nainštalovať na klientske zariadenia bezpečnostné
produkty a následne tieto klientske zariadenia kontrolovať. Na nižšie uvedených odkazoch nájdete viac informácií o
jednotlivých témach.
Inštalácia ERA Agenta a bezpečnostných produktov ESET Endpoint
Na správu klientskych počítačov v sieti prostredníctvom nástroja ESET Remote Administrator je potrebné mať na
každom kliente nainštalovaného ERA Agenta. ERA Agenta je možné nainštalovať na klienta spolu s bezpečnostným
produktom ESET Endpoint použitím nástroja na nasadenie alebo all-in-one inštalačného balíka. Pred samotnou
inštaláciou vám odporúčame do ESET Remote Administrator importovať vašu licenciu, aby bolo možné túto licenciu
použiť pri nasledujúcich inštaláciách. ESET Endpoint produkt môžete nainštalovať dvomi spôsobmi:
Pokiaľ chcete nainštalovať súčasne ESET Endpoint produkt aj ERA Agenta, použite nástroj na nasadenie
alebo all-in-one inštalačný balík.
Pokiaľ sú ERA Agenty na klientoch už nainštalované, použite úlohu pre klienta určenú na inštaláciu
produktov ESET Endpoint.
Spravovanie bezpečnostných produktov ESET Endpoint cez ESET
Remote Administrator
Všetky bezpečnostné produkty ESET Endpoint je možné spravovať cez ERA Web Console. Pomocou politík sa na
jednotlivé zariadenia alebo skupiny zariadení aplikujú konkrétne nastavenia. Môžete napríklad vytvoriť politiku,
ktorá bude blokovať prístup k určitým webovým stránkam alebo meniť rôzne iné nastavenia v produkte. Politiky je
možné zlučovať, ako ukazuje tento príklad. Politiky, ktoré boli nastavené prostredníctvom nástroja ERA, nie je
používateľ na klientskom zariadení schopný prepísať. Správca však môže použiť funkciu Režim prepísania, čím
používateľovi dočasne umožní robiť v bezpečnostnom produkte na klientskom zariadení zmeny. Po dokončení
všetkých zmien môžete vyžiadať finálnu konfiguráciu z klienta a uložiť ju ako novú politiku.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224
  • Page 225 225
  • Page 226 226
  • Page 227 227
  • Page 228 228
  • Page 229 229
  • Page 230 230
  • Page 231 231
  • Page 232 232
  • Page 233 233
  • Page 234 234
  • Page 235 235
  • Page 236 236
  • Page 237 237
  • Page 238 238
  • Page 239 239
  • Page 240 240
  • Page 241 241
  • Page 242 242
  • Page 243 243
  • Page 244 244
  • Page 245 245
  • Page 246 246
  • Page 247 247
  • Page 248 248
  • Page 249 249
  • Page 250 250
  • Page 251 251
  • Page 252 252
  • Page 253 253
  • Page 254 254
  • Page 255 255
  • Page 256 256
  • Page 257 257
  • Page 258 258
  • Page 259 259
  • Page 260 260
  • Page 261 261
  • Page 262 262
  • Page 263 263
  • Page 264 264
  • Page 265 265
  • Page 266 266
  • Page 267 267
  • Page 268 268
  • Page 269 269
  • Page 270 270
  • Page 271 271
  • Page 272 272
  • Page 273 273
  • Page 274 274
  • Page 275 275
  • Page 276 276
  • Page 277 277
  • Page 278 278
  • Page 279 279
  • Page 280 280
  • Page 281 281
  • Page 282 282
  • Page 283 283
  • Page 284 284
  • Page 285 285
  • Page 286 286
  • Page 287 287
  • Page 288 288
  • Page 289 289
  • Page 290 290
  • Page 291 291
  • Page 292 292
  • Page 293 293
  • Page 294 294
  • Page 295 295
  • Page 296 296
  • Page 297 297
  • Page 298 298
  • Page 299 299
  • Page 300 300
  • Page 301 301
  • Page 302 302
  • Page 303 303
  • Page 304 304
  • Page 305 305
  • Page 306 306
  • Page 307 307
  • Page 308 308
  • Page 309 309
  • Page 310 310
  • Page 311 311
  • Page 312 312
  • Page 313 313
  • Page 314 314
  • Page 315 315
  • Page 316 316
  • Page 317 317
  • Page 318 318
  • Page 319 319
  • Page 320 320
  • Page 321 321
  • Page 322 322
  • Page 323 323
  • Page 324 324
  • Page 325 325
  • Page 326 326
  • Page 327 327
  • Page 328 328
  • Page 329 329
  • Page 330 330
  • Page 331 331
  • Page 332 332
  • Page 333 333
  • Page 334 334
  • Page 335 335
  • Page 336 336

ESET Remote Administrator 6.3 Návod na obsluhu

Typ
Návod na obsluhu
Tento návod je vhodný aj pre