Shimano FH-RM35 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Táto príručka je tiež vhodná pre

Technické údaje
Zadná prehadzovačka
Kombinácia zubov kazetového ozubeného kolesa
5 mm Allenov kľúč
Uško vytlačenia
Skrutka nastavenia napnutia B
Montáž zadnej prehadzovačky
Počas inštalácie dávajte pozor aby nedošlo k deformácii spôsobenej skrutkou nastavenia
vôle B prichádzajúcej do kontaktu s uškom vytlačenia.
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N•m
a
b
1
1
T
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
Montáž ozubených kolies
Pre každé ozubené koleso, by
mal povrch so skupinovým
označením smerovať von a mal
by byť umiestnený tak, že
značka trojuholníka ( ) na
každom ozubenom kolese
a časť A (kde je otvor drážky
široký) telesa voľnobehu sú
zarovnané.
Pri montáži ozubených kolies HG použite na
utiahnutie poistného krúžku špeciálny nástroj
(TL-LR15).
Na výmenu ozubených kolies HG použite špeciálny
nástroj (TL-LR15)
a TL-SR21 na
odstránenie
poistného krúžku.
Drážka je široká
iba na jednom
mieste.
A
a
c
-
1
4
T
značka
Uťahovací moment:
30 - 50 N•m
Poistný krúžok
6 ozubených kolies je zaistených
pomocou nitov.
Poistný krúžok
Náradie
(TL-SR21)
Demontáž
TL-LR15
Reťaz
Najväčšie ozubené koliesko Najväčšie ozubené koliesko
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom ozubenom
kolese a najväčšom ozubenom koliesku)
Dĺžka reťaze
1
2
1 2
Vonkajší okraj
najmenšieho ozubeného
kolesa
Vodiaca
remenica
Skrutka spodného
nastavenia
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného nastavenia, aby ste
ju nastavili tak, že vodiaca kladka bude pri
pohľade zozadu v rovine s vonkajšou rovinou
najmenšieho ozubeného kolesa.
Zaistenie kábla a nastavenie záberu
3. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia
tak, aby sa vodiaca remenica pohla
do polohy priamo v rovine s najväčším
ozubeným kolesom .
1
1 2
2
Najväčšie ozubené
koleso
Vodiaca remenica
Skrutka spodného
nastavenia
Výmena telesa voľnobehu
Po odstránení osi náboja odstráňte
upevňovaciu maticu voľnobehu (vo
vnútri telesa voľnobehu) a potom
vymeňte teleso voľnobehu.
Poznámka:
Nepokúšajte sa rozobrať teleso
voľnobehu, pretože to môže mať za
následok poruchu.
Teleso voľnobehu Upevňovacia matica telesa
voľnobehu
Podložka telesa voľnobežky
10 mm Allenov kľúč
(TL-WR37)
Demontáž
Montáž
Uťahovací moment:
35 - 50 N•m
4. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Namontujte reťaz na najmenší reťazový krúžok
a najväčšie ozubené koleso a otočte kľukové
rameno dozadu. Potom otočte nastavovaciu
skrutku napnutia B, aby ste nastavili vodiacu
kladku čo najbližšie k ozubenému kolesu, ale
nie tak blízko aby sa ho dotkla.
Následne nastavte reťaz na najmenšie
ozubené koleso a zopakujte vyššie uvedený
postup, aby ste sa uistili, že sa remenica
nedotýka ozubeného kolesa.
1
2
1 2
2
1
Najväčšie ozubené koleso
Najmenšie ozubené koleso
Skrutka nastavenia
napnutia B
Technické pokyny pre servis SI-6KN0A-001
Systém zadného pohonu
SI-6KN0A-001-02
Poznámka:
VAROVANIE
Na vyčistenie reťaze použite neutrálny čistiaci prostriedok. Nepoužívajte čistiace prostriedky na báze alkalických látok alebo kyselín,
ako napríklad čistiace látky proti hrdzi, pretože môžu spôsobiť poškodenie a/alebo zlyhanie reťaze.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Dostupné sú dva druhy tvrdených spojovacích závlačiek. Nezabudnite si pozrieť nižšie zobrazenú tabuľku, aby ste vybrali, ktorá
závlačka sa má použiť. Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako sú tvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije tvrdená
spojovacia závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné dosiahnuť dostatočnú pripojovacia sila, čo môže
spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov ozubeného kolesa, rez vykonajte na
inom mieste ako je miesto, kde sa reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky, alebo na
koncovej závlačke. Reťaz sa poškodí, ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej
spojovacej závlačky alebo koncovej závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne a či reťaz nie je poškodená. Ak je napnutie príliš slabé
alebo je reťaz poškodená, mali by ste vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť
a spôsobiť vážne zranenie.
Pred jazdou na bicykli skontrolujte, či sú kolesá bezpečne upevnené. Ak sú kolesá akýmkoľvek spôsobom uvoľnené, môžu z bicykla
odpadnúť a výsledkom môže byť vážne zranenie.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené súčiastky môžu jazdcovi spôsobiť zranenie. Odporúčame používať iba originálne náhradné
diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny.
Ak nastavenia nie sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete z bicykla, čo môže mať za následok
vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny a odložte ich na bezpečné miesto, aby ste ich mohli v budúcnosti použiť.
Poznámka
Tvrdené spojovacie závlačky sa nesmú používať v spojení s reťazou UG, v opačnom prípade sa spojenia nebudú pohybovať správne
a bude dochádzať k vydávaniu hluku.
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť prehadzovačku.
Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku a namazať všetky pohybujúce sa diely (mechanizmus a remenice).
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti bicykla. Tiež skontrolujte, či je
namazaný kábel a či je vonkajšie puzdro príliš dlhé alebo príliš krátke.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia v remenici, mali by ste ju vymeniť.
Ak sa koleso stane tuhým a ťažko otáčateľným, mali by ste ho namazať mazivom.
Dovnútra náboja nedávajte žiadny olej, inak vyplavíte mazivo.
Ozubené kolesá by ste mali pravidelne umývať neutrálnym čistiacim prostriedkom a potom ich znovu namazať. Okrem toho, čistenie
reťaze neutrálnym čistiacim prostriedkom a jej namazanie môže byť účinným spôsobom na predĺženie životnosti ozubených kolies
a reťaze.
Ak sa reťaz počas používania zosúva z ozubených kolies, vymeňte reťaz a ozubené kolesá.
Použite vonkajšie puzdro, ktoré má stále zvyšnú dĺžku, a to aj v prípade, keď sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho
skontrolujte, či sa radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
Pred použitím namažte vnútorný kábel a vnútornú stranu vonkajšieho kábla, aby ste zaručili ich dostatočnú kĺzavosť.
Použitie rámu s interným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu narušiť funkciu radenia SIS spôsobenú
vysokým odporom káblov.
Ovládanie pák spojených s radením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného reťazového kolesa.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálne vonkajšie puzdro a vodiaci prvok kábla spodného držiaka.
Na zaistenie najlepšieho výkonu určite použite iba určený typ reťaze. Široký typ reťaze nemožno použiť.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu majúcemu pôvod v normálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky sa obráťte na profesionálneho predajcu
bicyklov.
Tvrdená spojovacia závlačka
Koncová závlačka Prepojovacia
závlačka
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na: http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho upozornenia. (Slovak)
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Obsluha radenia rýchlostí
Otáčanie pedálov je
obtiažnejšie
Otáčanie pedálov je
ľahšie
Montáž radiacej páčky
Uťahovací moment:
2 N•m
Riadidlo
3 mm Allenov kľúč
Polovičná rúčka
Nainštalujte brzdovú páčku do polohy, kde nebude prekážať počas operácie brzdenia.
Nepoužívajte v kombinácii spôsobujúcej prekážku pre činnosť bŕzd.
Medzi radiacou páčkou Revo a polovičnou
rúčkou nechajte medzeru veľkosti 0,5 mm.
2. Pripojenie a zaistenie kábla
Pripojte kábel k zadnému prvku pre zabránenie pred spadnutím reťaze a po odstránení
úvodnej vôle v kábli ho opätovne pripojte k zadnému prvku pre zabránenie pred
spadnutím reťaze podľa zobrazenia na obrázku.
Kábel zaistite potiahnutím pomocou klieští a silou 5 - 10 kg.
Uťahovací moment:
5 - 7 N•m
Potiahnite
Drážka
Poznámka:
Uistite sa, že je kábel
zabezpečený v drážke.
Orezanie vonkajšieho puzdra
Keď orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom konci ako
je koniec s označením. Po orezaní vonkajšieho puzdra zaguľaťte
koniec, aby mala vnútorná strana otvoru rovnaký priemer .
Vkladanie vnútorného kábla
Vnútorný kábel vložte do vonkajšieho puzdra z konca, ktorý je označený značkou.
Z konca, ktorý je označený značkou naneste mazivo
s cieľom zabezpečiť prevádzkovú účinnosť kábla.
K orezanému koncu vonkajšieho puzdra
upevnite rovnaký vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
Značka
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky časti prevodovky
výkonu.
Preraďovanie na 3.
prevod
Dotiahnite valec nastavenia
vonkajšieho kábla, kým sa reťaz
nevráti na 2. ozubené koleso. (v
smere hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro nastavenia
vonkajšieho puzdra, kým sa reťaz
nedotkne 3. ozubeného kolesa
a nevydá zvuk. (proti smeru
hodinových ručičiek)
Nastavovací
valček vonkajšieho
obalu
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje dostatočne na to,
aby sa dostala do záberu a reťaz sa dotkla 3. ozubeného kolesa
a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka nachádza na
2. nastavení ozubeného kolesa a uvoľní sa) a potom otočte kľukové
rameno v smere hodinových ručičiek. Ak sa reťaz dotýka 3.
ozubeného kolesa a vydáva hluk, otočte valcové puzdro nastavenia
vonkajšieho puzdra mierne v smere hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli,
kým hluk neprestane a reťaz sa nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody a skontrolujte, či sa pri žiadnej
polohe prevodu nevyskytne hluk.
Keď nepočujete
žiadny hluk
Nastavovací
valček vonkajšieho
obalu
Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na
2. ozubené koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne
na to, aby ste cítili tlak v páčke, otočte kľukovým ramenom.
Záber
Výmena vnútorného kábla
Vymeňte vnútorný kábel podľa krokov
, ako
je to znázornené na obrázkoch.
Reťaz Tvrdená spojovacia závlačka Nástroj na nastavenie reťaze
9-rýchlostná veľmi úzka reťaz,
ako napríklad
CN-7701/CN-HG93
TL-CN32 / TL-CN27
8-/7-/6-rýchlostná úzka reťaz,
ako napríklad
CN-HG50/CN-HG40
TL-CN32 / TL-CN27
Strieborná
Čierna
Séria Tourney
Prevody 8 prevodov
Radiaca páčka Vpravo SL-RS43-8
Vonkajšie puzdro SIS
Zadná prehadzovačka RD-CT95 / RD-M340
Typ Smart Cage
Voľný náboj FH-RM30-8
Kazetové ozubené koleso CS-HG50-8I / CS-HG40-8I / CS-HG30-8I
Reťaz CN-HG50
Vodiaci prvok spodného držiaka SM-SP18 / SM-BT18
Číslo modelu Ozubené kolesá Názov skupiny Kombinácia zubov
CS-HG50-8I 8 an 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
CS-HG40-8I 8 ao 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
CS-HG30-8I 8 aw 11, 13, 15, 18, 21, 24, 28, 32T
Číslo modelu RD-CT95 / RD-M340
Typ Smart Cage
Celková kapacita 43T
Najväčšie ozubené koleso 34T
Najmenšie ozubené koleso 11T
Rozdiel ozubenia predného ozubeného kolesa 20T
Použiteľné predné ozubené koleso
(konfigurácia ozubenia ozubeného kolieska)
FC-TY40 (42-34-24T)
6,5 mm
7,1 mm
  • Page 1 1

Shimano FH-RM35 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Táto príručka je tiež vhodná pre