Shimano RD-M593 Service Instructions

Typ
Service Instructions

Tento návod je vhodný aj pre

3. Dĺžka reťaze na bicykloch so zadným odpružením
Dĺžka Asa bude odlišovať vzávislosti od pohybov zadného
odpruženia. Z tohto dôvodu sa môže na systém pohonu vyvinúť
nadmerné zaťaženie, a to ak je dĺžka reťaze príliš krátka.
Nastavte dĺžku reťaze tak, že pridáte dva články do reťaze, keď
je zadné odpruženie v polohe, kde rozmer "A" je najdlhší areťaz
je na najväčšom ozubenom kolese anajväčšom ozubenom
koliesku. Ak je rozsah pohybu zadného odpruženia veľký, vôľa
vreťazi sa nemusí dostatočne stiahnuť, keď je reťaz na
najmenšom ozubenom koliesku anajmenšom ozubenom kolese.
4. Dĺžka vonkajšieho bovdenu
(1) Uvoľnite nastavovaciu skrutku napnutia B, kým sa nebude
nachádzať v polohe, ktorá je zobrazená na obrázku.
(2) Skontrolujte, či je vo vonkajšom bovdene dostatočná vôľa.
Následne zarovnajte vonkajší bovden so spodnou hranou držiaka
vonkajšieho bovdenu na zadnej strane
prehadzovačky a následne odrežte
akúkoľvek prečnievajúcu dĺžku vonkajšieho
bovdenu.
Pripojte lanko k zadnej
prehadzovačke a po
odstránení úvodnej vôle
vlanku ho opätovne zaistite
podľa zobrazenia na obrázku.
Pridajte 2 články (s reťazou na najväčšom ozubenom
kolese a najväčšom ozubenom koliesku)
Najväčšie
ozubené koleso
Reťaz
Najväčšie
ozubené koliesko
Za účelom získania najlepšieho výkonu odporúčame používať nasledujúcu kombináciu.
Technické údaje
Zadná prehadzovačka
Montáž zadnej prehadzovačky
5 mm Allenov kľúč
Koncovka rámu
Konzola
Uťahovací moment osi konzoly:
8 - 10 N•m
Všeobecné informácie obezpečnosti
VAROVANIE
"Intervaly údržby závisia na okolnostiach používania a jazdy. Reťaz čistite
pravidelne pomocou správneho prostriedku na čistenie reťazí. Nikdy
nepoužívajte rozpúšťadlá na báze zásad alebo kyselín, ako sú
odstraňovače hrdze. V prípade použitia rozpúšťadla môže reťaz prasknúť
as pôsobiť vážne poranenie."
Kvôli dosiahnutiu dobrého výkonu pri radení prevodov má táto reťaz prednú
azadnú stranu, pričom strany sú označené tak, že po nainštalovaní bude reťaz
smerovať správnym smerom. Správny navrhovaný výkon bude dosiahnutý ak je
inštalácia reťaze vykonaná tak, že smeruje správnym smerom. V prípade
nainštalovania opačným smerom môže dôjsť k vypadnutiu reťaze z bicykla
sdôsledkom vážneho poranenia.
Na pripojenie úzkeho typu reťaze používajte len tvrdenú spojovaciu závlačku.
Ak sa použijú iné spojovacie závlačky ako sútvrdené spojovacie závlačky, alebo ak sa použije
tvrdená spojovacia závlačka alebo nástroj nevhodný pre typ použitej reťaze, nebude možné
dosiahnuť dostatočnú pripojovaciu silu, čo môže spôsobiť roztrhnutie alebo spadnutie reťaze.
Spojovacia závlačka musí
byť zarovno s povrchom
vonkajšieho spojenia zo
strany zasúvania závlačky.
Pokiaľ po ňom prejdete
prstom, mali by ste cítiť
hladký a rovný povrch.
Závlačka ľahko prejde na
druhú stranu po tom, ako
vyberiete rozpojovaciu závlačku.
Ak je potrebné nastaviť dĺžku reťaze kvôli zmene počtu zubov
ozubeného kolesa, rez vykonajte na inom mieste ako je miesto, kde sa
reťaz spojila pomocou tvrdenej spojovacej závlačky. Reťaz sa poškodí,
ak sa rozreže na mieste, kde sa spojila pomocou tvrdenej spojovacej
závlačky.
Skontrolujte, či je napnutie reťaze správne ači reťaz nie je poškodená.
Ak je napnutie príliš slabé alebo je reťaz poškodená, mali by ste
vymeniť reťaz. Ak sa to nevykoná, reťaz sa môže pretrhnúť
aspôsobiť vážne zranenie.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte
servisné pokyny. Uvoľnené, opotrebované alebo poškodené
súčasti môžu spôsobiť prevrhnutie bicykla, čoho dôsledkom
môže byť vážne poranenie. Odporúčame používať iba originálne
náhradné diely značky Shimano.
Pred montážou súčiastok si zaobstarajte a pozorne prečítajte servisné pokyny. Ak nastavenia
nie sú správne vykonané, reťaz môže spadnúť a to môže spôsobiť, že spadnete zbicykla, čo
môže mať za následok vážne zranenie.
Pozorne si prečítajte tieto Technické servisné pokyny aodložte ich na bezpečné miesto, aby ste
ich mohli vbudúcnosti použiť.
Poznámka
Ak preraďovanie prevodov nie je plynulé, umyte prehadzovačku a namažte všetky pohyblivé
diely.
Ak je rozsah vôle v prepojeniach taký veľký, že nastavenie nie je možné, mali by ste vymeniť
prehadzovačku.
Pravidelne by ste mali čistiť prehadzovačku anamazať všetky pohybujúce sa diely
(mechanizmus a kladky).
Ak sa nedá vykonať nastavenie radenia prevodov, skontrolujte stupeň paralelnosti zadnej časti
bicykla. Tiež skontrolujte, či je namazaný kábel ači je vonkajší bovden príliš dlhý alebo príliš
krátky.
Ak počujete nezvyčajný hluk ako výsledok uvoľnenia vkladke, mali by ste ju vymeniť.
Ak sa reťaz počas používania zosúva zozubených kolies, vymeňte reťaz aozubené kolesá.
Použitie rámu sinterným vedením káblov sa výslovne neodporúča, pretože má tendenciu narušiť
funkciu radenia SIS spôsobenú vysokým odporom káblov.
Vždy používajte zostavu ozubených kolies srovnakými skupinovými
značkami. Nikdy nepoužívajte kombináciu ozubeného kolesa sodlišnou
skupinovou značkou.
Použite vonkajší bovden, ktorý má stále zvyšnú dĺžku, ato aj v prípade, keď
sa úplne otočia rukoväte do obidvoch strán. Okrem toho skontrolujte, či sa
radiaca páka nedotýka rámu bicykla, keď sa úplne vytočia rukoväte.
Pri kábli radenia prevodov sa používa špeciálny mazací prostriedok.
Nepoužívajte mazací prostriedok DURA-ACE alebo iné typy mazacích
prostriedkov, pretože v opačnom prípade môžu spôsobiť zhoršenie výkonu
radenia prevodov.
Pred použitím namažte lanko avnútornú stranu vonkajšieho bovdenu, aby ste zaručili ich
dostatočnú kĺzavosť.
Na dosiahnutie plynulej prevádzky použite špeciálny vonkajší bovden avodiaci prvok kábla
stredovej osky.
Ovládanie pák spojených sradením prevodov by sa malo vykonať len po otočení predného
ozubeného kolesa.
Na napínacej kladke je vyznačená šípka, ktorá vyznačuje smer otáčania. Napínaciu kladku
nainštalujte tak, aby šípka smerovala v smere hodinových ručičiek, a to pokiaľ sa pozeráte
navonkajšiu stranu prehadzovačky.
Na súčiastky sa neposkytuje záruka proti prirodzenému opotrebovaniu alebo poškodeniu
majúcemu pôvod vnormálnom používaní.
S akýmikoľvek otázkami týkajúcimi sa metód montáže, nastavenia, údržby alebo prevádzky
saobráťte na profesionálneho predajcu bicyklov.
g
a
-
18
T
-
S
H
I
M
A
N
O
H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
C
a
g
-
1
5
T
a
g
-
1
3
T
Skupinové značky
1. Horné nastavenie
Otočte skrutku horného nastavenia, aby ste ju nastavili tak, že vodiaca kladka bude pri
pohľade zozadu vrovine svonkajšou rovinou najmenšieho ozubeného kolesa.
2. Spodné nastavenie
Otočte skutku spodného nastavenia tak, aby sa vodiaca kladka pohla do polohy priamo
vrovine snajväčším ozubeným kolesom
Nastavenie SIS
Skrutka horného
nastavenia
Potiahnite
Menej ako 30 mm
Uťahovací moment : 6 - 7 N•m
Drážka
Poznámka: Uistite sa, že je
kábel zabezpečený
vdrážke.
Skrutka spodného
nastavenia
Orezanie vonkajšieho bovdenu
Keď orezávate vonkajšie puzdro, režte na opačnom konci ako je
koniec soznačením. Po orezaní vonkajšieho
bovdenu zaguľaťte koniec, aby mala
vnútorná strana otvoru rovnaký priemer.
K orezanému koncu
vonkajšieho bovdenu
upevnite rovnaký
vonkajší koncový kryt.
Kryt vonkajšieho konca
* Ak sa zadná prehadzovačka vo veľkom rozsahu pohybuje,
ako napríklad pri bicykloch so zadným odpružením,
odporúča sa, aby ste opätovne
nasadili kryt s hliníkovým krytom.
Koniec vonkajšieho bovdenu,
ktorý obsahuje hliníkový kryt by
sa mal nachádzať na strane
prehadzovačky.
Hliníkový kryt
Strana prehadzovačky
Utesnený kryt
sjazýčkom na
gumenom štíte by sa
mal nainštalovať
kzarážke vonkajšieho
bovdenu rámu.
Gumený štít
Gumený štít
Dávajte pozor, aby ste ho neohli
Utesnený kryt sjazýčkom
5. Ak používať nastavovaciu skrutku napnutia B
Nasaďte reťaz na najmenšie ozubené koliesko anajväčšie ozubené
koleso aotočte kľukové rameno, aby ste preradili prevody. Potom
otočte nastavovacou
skrutkou napnutia B, aby ste
ho nastavili tak, že vodiaca
kladka nebude prekážať
ozubenému kolesu, ale nie
tak blízko, aby sa dotýkala
reťaze. Následne nastavte
reťaz na najmenšie ozubené
koleso azopakujte vyššie
uvedený postup, aby ste sa
uistili, že sa kladka nedotýka
ozubeného kolesa.
Výmena kladky zadnej prehadzovačky
<Kontrola vôle medzi najväčším ozubeným kolesom
avodiacou kladkou>
Nastavte zadnú prehadzovačku do polohy
najnižšieho prevodu, zastavte otáčanie kolesa
a potom skontrolujte vzdialenosť od okraja
vodiacej kladky po okraj najväčšieho
ozubeného kolesa, či je vrozsahu 5 až 6 mm.
Otočte kľukové rameno na radenie prevodov
askontrolujte, či sa nepohybuje obtiažne. Ak
sa zmenil počet zubov kazetového ozubeného kolesa, vykonajte
toto nastavenie znova.
Najväčšie ozubené koleso Najmenšie ozubené
koleso
Skrutka nastavenia
napnutia B
6. Nastavenie SIS
Niekoľkokrát pohnite radiacu páčku, aby ste preradili reťaz na 2.
ozubené koleso. Potom zatiaľ, čo tlačíte páčku dostatočne na to,
aby ste cítili tlak v páčke, otočte kľukovým ramenom.
Preraďovanie na
3. prevod
Dotiahnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
bovdenu, kým sa reťaz
nevráti na 2. ozubené koleso.
(v smere hodinových ručičiek)
Uvoľnite valcové puzdro
nastavenia vonkajšieho
bovdenu, kým sa reťaz
nedotkne 3. ozubeného
kolesa anevydá zvuk. (proti
smeru hodinových ručičiek)
Keď nepočujete
žiadny hluk
Najlepšie nastavenie
Najlepšie nastavenie je, keď radiaca páčka funguje
dostatočne na to, aby sa dostala do záberu a reťaz
sa dotkla 3. ozubeného kolesa a vydala zvuk.
* Páku vráťte do pôvodnej polohy (poloha, kde sa páka
nachádza na 2. nastavení ozubeného kolesa auvoľní sa)
a potom otočte kľukové rameno vsmere hodinových
ručičiek. Ak sa reťaz dotýka 3. ozubeného kolesa avydáva hluk,
otočte valcové puzdro nastavenia vonkajšieho bovdenu mierne
vsmere hodinových ručičiek, aby ste ho dotiahli, kým hluk neprestane
a reťaz sa nebude pohybovať plynulo.
Ovládajte páku, aby ste preraďovali prevody askontrolujte, či sa
pri žiadnej polohe prevodu nevyskytne hluk.
Na dosiahnutie najlepšieho výkonu SIS pravidelne mažte všetky
časti radiaceho mechanizmu.
Nastavovacia skrutka Nastavovacia skrutka
Poznámka:
Vzdialenosť medzi vonkajšou zarážkou kdržiaku vonkajšieho
bovdenu zadnej prehadzovačky sa môže zmeniť, keď sa zadné
odpruženie pohne, takže určite dĺžku vonkajšieho bovdenu
vbode, kde je táto dĺžka najväčšia.
Poznámka:
Nastavte vnútorný kábel tak, že bude prečnievať
o dĺžku menej ako cca 30 mm a potom
skontrolujte, či si vnútorný kábel nezasahuje do
špicov na kolese. Počas vykonávania tohto
kroku zastavte otáčanie kolesa.
* Servisné pokyny v iných jazykoch sú dostupné na:
http://techdocs.shimano.com
Uvedomte si: technické údaje z dôvodu vylepšovania podliehajú zmenám bez predchádzajúceho
upozornenia. (Slovak)
Vonkajší bovden
Vodiaca kladka
Najväčšie ozubené koleso
Vonkajší okraj
najmenšieho
ozubeného kolesa
(1) (2)
Vodiaca kladka / Napínacia kladka
Uťahovací moment: 2,5 - 5,0 N•m
SI-5XF0A-002-02
Technicko servisné pokyny
SI-5XF0A-002
RD-M663 / RD-M593
Tvrdená spojovacia závlačka
Prepojovacia závlačka Prepojovacia závlačka
Povrch spojenia
Spojovacia závlačka
3 mm Allenov kľúč
Poznámka: Pravidelne kontrolujte existenciu medzery medzi
vytlačením a konzolou tak, ako je to znázornené na
obrázku. Akmedzi týmito časťami existuje medzera,
môže dôjsť k problémom pri preraďovaní výkonu.
Držiak vonkajšieho bovdenu
Séria SLX
Deore
RAPIDFIRE (Radiaca páčka) SL-M660-10AR SL-M591
Vonkajší bovden OT-SP41 OT-SP41
Zadná prehadzovačka RD-M663 RD-M593
Typ SGS SGS
Voľný náboj FH-M665 FH-M590 / FH-M595
Prevody 10 10
Kazetové ozubené koleso CS-HG81-10 CS-HG62-10
Reťaz CN-HG74 CN-HG54
Vodiaci prvok stredovej osky SM-SP17 / SM-BT17 SM-SP17 / SM-BT17
Číslo modelu
RD-M663 RD-M593
Typ
SGS SGS
Prevody
10 10
Celková kapacita
43T 43T
Možná kombinácia ozubených kolies
11 - 32T, 11 - 34T, 11 - 36T 11 - 32T, 11 - 34T, 11 - 36T
Najmenšie ozubené koleso
11T 11T
Rozdiel ozubenia predného
ozubeného kolesa
18T 18T
Reťaz
Tvrdená spojovacia
závlačka
Nástroj na nastavenie
reťaze
10 rýchlostná veľmi úzka
reťaz pre MTB
s drážkou (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
s drážkou (2)
  • Page 1 1

Shimano RD-M593 Service Instructions

Typ
Service Instructions
Tento návod je vhodný aj pre